Abból a vintage 52-ben kapható csöves dologból állítólag 3 készült, de csak egynek volt jó a hangja, meg azt is mondták, hogy az tulképpen valami ibanez tube-king koppintás, de a pletykákért nem kezeskedem.
Amit én hallottam annak jó hangja volt.
Hi fenderstrato!
Azt hiszem neked DOD YJM308 lenne jó akkor.
Yngwie J. Malmsteen signature. Nem metal hanem az amit te keresel.Egyszerű felépítésű 1 db IC-vel.
A Vintédzsben lehet valami 36e körül kapni egy csöves torzit, elég ipari (hazai gyártmány), és fejlesztik tovább, lesz majd durva változata is, most bypass-od1-od2 van egy csővel, egy level potival, de állítólag lesz két csővel, két level potival (külön az od1-nek, és külön az od2-nek). Aki csöves torzit akar, annak érdemes kipróbálni...én már túl vagyok rajta, eléggé tetszett, de megvárom a kétcsövest.
A hetesek? A DS7 biztos jó. Már kis drive állásnál is olyan tömör hangzást hoz szőr nélkül, mint más pedálok nagy drive-on. Én nagyon szeretem, de mégis jackhammerem van. Asse szar, de a ds7 sokkal jobb hangú...
Nekem van egy SD-1, meg egy OD-3. De egyvalamit nem értek...amikor a drájvot a pedálból hozom az erölködő tiszta csatiján, mintha nem lenne igazán alja a hangnak, olyan levegős. Az erősítő beépített drájvja sokkal komolyabban szól, rendesen megdörren. Hol a titok? Az erölködő egy Peavey Revolution, Transtube, 100 W-os disznó, szép tisztával.
Sajna a TU-2 tunerem nem jött meg és az adja tovább az áramot a többinek szóval egyenlőre még foghijas a cucc, de elemről azért megy. Remélem nem kell 2 hetet várnom
A Fulltone pedálokkal engem is lehet hívni... VESZEK! )))
Amúgy akármelyiket veszed is meg, mind vérprofi és ráadásul még egyedien is szól. Nekem három van és alakul a negyedik is és egyszerűen kiköthetetlen cuccok...
sziasztok!
Van valakinek tapasztalata guyatone mmx-szel? A neten hallottam hangmintákat az nagyon állat volt...
És tudja valaki, hogy Mo-n ho lehet hozzájutni? (egy hangszerbolt online listáján sem láttam...)
Ez az NS-2 pedál tápelosztásra is alkalmas, igaz?
Magyarán, ha valaki több pedált tervez, akkor megéri neki 1, így meg lesz oldva a tápelosztás gondja, valamint nem utolsó sorban a "zajmentesség".
az összes effekt kikapcsolása után jött a fehérzaj? A fehérzaj ("sss") szerintem nem általános a "nem true bypass" pedáloknál, inkább egyes rossz(abb)konstrukciójú vagy kivitelezésű pedáloké. Az én arzenálomban egészen jól beazonosíthatóan 2 pedál van, ami fehérzajt produkál: az egyik a GE-7 (nem értem, mindenki dícséri, lehet hogy csak én fogtam ki egy gyengébb darabot). A másik (amit az előbb nem említettem) egy Digitech RP-100A (ezt mostanában leginkább hangfalszimulációra használom), ahol szerintem onnan eredhet a fehérzaj, hogy bypass módban is átmegy a jel az AD -> DA konvertereken, ami aztán mellesleg a gitár karakterisztikáját is totál agyonvágja. De ez csak sejtés, lehet hogy más okozza...
Jah nekem is sok Boss pedál van egymás után, ami ugye nem True Bypass, és a hangból is elvesz, viszont nálam már a zaj is elég jelentős tud lenni...
Volt olyan, hogy összedugtam a cuccot az otthoni kis tranyós kombón és veszettül jött a sss, effektek nélkül meg szép csöndes volt.
Valamit valamiért...
Nálam jelenleg 5 pedál van egymás után (NS-2, OD-3, Grunge, GE-7, DD-20). Egyik sem true bypass-os. Ebből az egyiket (a zajzárat) soha nem kapcsolom ki. Ha a maradék négyet kikapcsolom, bizony eléggé befolyásolják a gitár jelét, ami picit veszít az erejéből, a dinamikájából, és fényéből is, tehát a hangszíne is picit változik (tényleg a nagyon magasakat csökkenti a bypass).
Negyon botfülű, aki ezt a változást nem hallja, ugyanakkor szerintem egyáltalán nem olyan vészes. Egy jó minőségű gitár hangja azért így is nagyon szép lesz, csak hát...
Na de a pedálok esetében ugyebár nemritkán kell effajta kompromisszumokat kötni...
Csatlakozom rockerviktor véleményéhez, az NS-2 egy hihetetlenül jó cucc. Nem akad használtan eladó, ez azért sokat mond róla: akinek van, nem akar megválni tőle.
Aki mondjuk találkozott már pl. az Digitech RP-k "zajzárával", hát hallgassa meg egyszer az NS-2-t. Semmi hirtelen hangvágás, marad a sustain és eltűnik (vagy minimálisra csökken) a zaj!!! Külön effekt loop-ja van, és tuti hogy ebben is jó adag okosság van, mert hatékony ám. Nagyon megéri az árát.
A nem true-bypass-nál elsősorban nem a zaj a baj, hanem az, hogy ha sok pedálod van egymás után kötve és párat kikapcsolsz a magas hangokat vághatja meg.
A Millenium-bypass-t nem 3PDT-vel csinálják, épp az a lényeg benne, hogy ne kelljen 3PDT kapcsolót használni a LED-es true-bypasshoz, hanem csak DPDT-t (6lábút). Ez is 100% true-bypass, csak annyi különbség van a LED-nélküli kapcsoláshoz képest, hogy így kikapcsolt állapotban nem lehet az effekt be-és kimenetet földre-húzni. Emiatt fordulhat elő az átkapcsolásnál pattogó hang. Ezt azonban ki lehet védeni, csak bizonyos értékű be- és -kimeneti impedanciáknál vészes a dolog: Mivel a bemenet és a kimenet kikapcsolt állapotban nincs lehúzva földre a be és kimeneti illesztőkondik feltöltődhetnek ha túl nagy a be-és/vagy kimeneti ellenállás, és átkapcsoláskor kisülnek, ezt halljuk pattogó hangnak. Ha jól emlékszem kb 100kOhm be-és kimeneti ellenállás alatt ezek a kondik nem töltődnek így fel, és akkor ez a probléma nem jelentkezik.
True bypass az egy fincsi dolog, de kicsit túl van becsülve. A klasszikus verzió egy dpdt (két kör/két állás) mechanikus kapcsolóval van mgoldva, kikapcsolt állapotban egy sima vezetékdarabbal át van kötve, elektromos szempontból olyan, mintha ott sem lenne a pedál. Hátránya, hogy mechanikus, nem pergésmentes kapcsolás miatt zajos lehet kapcsoláskor, és ezzel a megoldással nem lehet LED-del visszajelezni az effekt állapotát. Erre született megoldásként a milennium bypass megoldás, itt 3pdt (három kör/két állás) de még mindig mechanikus kapcsolóval oldják meg, ez már nem 100% true bypass, de majdnem. Aztán van a -nagyrészt FET-es, Hall kapcsolós megoldás, itt egy elektronikus cucc kapcsol, hátránya, hogy mindenképpen keresztülmegy a jel egy viszonylag bonyolultabb elektronikán, tehát ez zaj forrása lehet, maga az effekt áramkör nincs teljesen izolálva kikapcsolt állapotban, előnye, hogy olcsó és maga a kapcsolás többnyire zajtalan.
Igazándiból ennek az egész true bypass dolognak akkor van értelme, ha sok effekt van sorbakötve, a kis zajú elektronikus kapcsolók zajai szépen összeadódnak a végére, ez zavaró lehet, de egy-két pedálnál nem lehet gond.
Jah. 19 ezer körül van asszem, de hihetetlen hatásfokkal működik...
Abszolút semmi zaj nincs, simpla pickuppal sem, és a hangból sem vesz el. Ha jól be van állítva, de azér el lehet vele baszni a hangot, csak nehéz...
Nem, de hát egy gitár mindig zajos valamennyire, hogy mennyire az a gaintől meg a hangszíntől függ.
Meg persze a gitártól. Nekem is elég zajos, de a Boss zajzár erre kurva jó.
Nincs... De próbáltam, és nekem is tetszett.
DS-1em van, meg SD-1, amit együtt használok, és így elég high gain, úgyhogy emellé nem lesz MT-2.
De egy Blues Driverre szívesen befizetnék...
Jah ebből kettő fajta van a sima OD-2 amin nincs plusz pedál bemenet, meg az OD-2r amin már ott van.
Mikor próbáltad? A simát 94-ig, a másikat 99-ig gyártották...
DS2 előtt DS1-em volt meg bántam hogy eladtam jól szólhatna együtt a kettő én AC/DC-t játszok ahoz messze a legjobb az 1-es és a 2-es is
még az OD2 tőt néztem de az nem fogott meg
Oda ha bedugsz egy szimpla lábkapcsolot, akkor a két módot tudod váltani, a simát és a turbót.
De általában az a tapasztalat, hogy a két mód nem túl jó ugyanazzal a beállítással, úgyhogy talán felesleges a plusz remote kapcsoló...
Egy kérdésem lenne BOSS DS2-el kapcsolatbakét bemenet van egy input
ahova a gitár megy, meg van egy remote a boltos valami lábkapcsolót zagyvált össze,de őse nagyon ért hozzá. Az mire jó és mit lehet vele csinálni?
A true bypass lényege, hogy ha az effekt kikapcsolt állapotban van, akkor a gitár jele egy teljesen elkerülő úton megy, tehát maga a pedál semmit nem változtat azon, nem vesz el belőle vagy ilyesmi.
Általában sok helyen alkalmazzák, de egyáltalán nem ritka a más megoldás, mert vannak ennél olcsóbb, zajmentesebb, stb. megoldások.
Asszem nagyjából ennyi...
Hát a kettő két teljesen különböző dolog...
A Bad Monkey mondhatni "very low gain" overdrive, a Hot Head pedig egy jóval durvább torzító (bár az sem nagyon zúzós). A HotHead-et egyáltalán nem ismerem, vagyis élőben még nem hallottam.