"Hun cut", bejön a Bad Monkey?
Jó krémes lágy overdrive, nekem nagyon bejön, bár a mostani dolgaimhoz nem nagyon passzol; ennek ellenére nagyon tetszik a hangja. De elég ritkán lehet róla hallani véleményt, nem túl "híres", nem értem, miért nem szeretik mások...
OD-20 témához:
bár nincs ilyen pedálom, két általános meglátásomat szeretném ennek kapcsán leírni:
1. a Twin szerintm nagyon jól átgondolt koncepció, kifejezetten érzékelhető rajtuk a könnyű használhatóságra és jó minőségre való törekvés. Ezt egy DD-20-al való tapasztalatom alapján mondom, ami szerintem fantasztikus pedál. Az OD-3 is valószínűleg hasonlóan jól átgondolt és nagyon jóminőségű cucc lehet...
2. a COSM modellezéssel van tapasztalatom (Roland Cube30), és nekem speciel nem tetszik. Ami nem feltétlenül mérvadó, mert nekem még egyetlen digitális torzítás sem tetszett azok közül amit eddig hallottam. A digitális cuccok szerintem sokmindenre jók, de legkevésbé torzításra. Bár ez egy igen szubjektív vélemény... de ezzel azt szeretném jelezni, hogy - ez már lassan közhely - mindenképpen próbáld ki valahol, mielőtt megveszed; különben megeshet, hogy a te füled is épp azoké közé tartozik, akik nem csípik a COSM (és általában a digitális) torzító-modelleket. A kipróbálás viszont a twin pedálok esetében nem is olyan egyszerű, ugyanis tapasztalatom szerint ezeket mindenhol meg kell rendelni, én boltban még nem találkoztam velük idehaza...
Én OD-20-at használok.próbáltam már ME-50-et is de annak túl egyformák voltak a torzítók hangjai(szerintem).
Az od20nak meg nem. a két pedálját meg többféle képpen is lehet használni,ahogy programoizod. sztem kva jó,és rohadt jól modellezi a hangokat.ja és nem kell zajzár meg stb mert tökre zajmentes.bár ami felesleges benne én úgy gondolom az a heavy octave.de nagyon zsír alkalmatosság!
Nekem volt ME-50em, de lecseréltem kispedálokra...
Igaz, hogy így negyed annyi effektem van, és 3szor annyiba került...
Szóval az árát megéri, de ha van stex, akkor a kispedál jobb...
Nem minta nekem sok pénzem lenne, csak most jól jöttek össze a dolgok...
Nem analóg, COSM modellezős.
Elvileg szinte ugyanaz, mint ami az ME-50ben van, aközött csak egy két igazán jó van, a többi használható, egy két meg elég szar...
Szevasz Indigo! barátom! :)
Lecsekkoltam a Catalinbread pedálokat. Nagggyon durván szólnak. Ha lesz pénzem tuti rendelek 1-2-t!
Főleg a Semaphore Tremolo, a Teaser Stallion tetszik, meg az általad is beszúrt Supercharged overdrive...
Köszi a tippet!
Az én régi ProCo Ratemet próbálta a múltkor Kovács Faszi Péter kolléga egy régebbi usa straton (én csak humbival küldöm) a csövi fejemen, dícsérte, jó kis harapós, aggresszív hangja volt, mintha egy agyig tolt kompresszor lett volna ott, pedig nem is. egy próbát megérne talán.
azt nem tudom, egy új Rat2-vel milyen lenne, az a tapasztalatom, hogy eléggé különböznek, de kimondottan higainre lehet, hogy még jobb is az új...
Én meg az ME-5re esküszöm! Zseniális! Van hozzá egy tuti bekötési trükk, isteni! Érdemes kipróbálni :
"you can send the analog signals to the front of your amp, and the digital reverb/delay in your amps fx loop.
if ya DON"T have a loop, this won"t work....
if you DO, ya gotta use a bit of cable, but the results are worthwhile.
set it up like this..gtr into ME-5 input, ME-5 fx send to amp"s input.
take the AMP"s fx send, and connect that to the ME-5"s return.
then take the output of the me-5 back to the fx return on your amp.
turn OFF your comp distortion and EQ!!
play your guitar..if ya have an EV-5 exp pedal or equivalent, you can control your entire amps volume now, as well as use the channel(s) of your amp...NOW when ya hit the overdrive, it"ll DO something...try it, you"ll be amazed"
Amúgy meg nyáron voltam AB/CD koncerten, a gitáros faszi egy kis előfokkütyüvel tök élethűen hozta az AC/DC Angus Young végfoktorzítását egy yamaha csöves erősítőn. A kütyü teljesen félvezetős cucc volt.
A titok nyitja elég egyszerű. A torzítópedált a tiszta csatiba rakva az ott olyan hangszínmódosító áramköri elemekkel találkozik, amelyek jótékonyan hatnak a tiszta gitárhangszínre, a torzított felharmónikusban gazdag torzítós jelet viszont nem okvetlenül jó irányba befolyásolják. Egy jó tiszta hangzáshoz a hangszíneket is másképp kell beállítani, mint egy jó torzítóshoz. Az erős magaskiemelés pl rizsássá teszi a torzított jelet, a tisztát meg csilingelővé. Ezen valamennyire lehet segíteni a torzító hangszín potijával, de csak durva közelítéssel. Tökéletes megoldás lenne, ha a torzító egy eq pedállal együtt kapcsolódna, ekkor ki lehet korrigálni a tiszta csati előerősítő és hangszínbeállításait.
Amúgy itt a megfejtés, hogy miért olyan dörmögősek, mélygazdagok a marshall torzítópedáljai. Ezek eleve a tiszta csati elé vannak tervezve.
Van egyébként valódi kétcsatis torzító, ahol a tiszta hangzást is a torzítón kell kikeverni. Ez is jó megoldás, és nem marad el a beépített drive csatornák mögött.
A multieffektet meg amúgy az effekt return -ba illik kötni, vagy ha olyan nincs, akkor legalább a hangszínpotikat az erősítőn semleges pozícióba tekerni.
Szerintem bármit is vesztek, ki kell próbálni, ha lehet akkor élesben, vagy legalább próbán.
Nem elég, hogy a hangszerboltban bedugod egy "hasonló" erősítőbe, és egy "hasonló" gitárral megdöngeted. Nekem már volt így nagy csalódás.
Vettem egy állat pedált, a cuccomon viszont úgy szólt mint egy macskapusztító.
Most egy FRAMUS MELLOW YELLOW-ot használok(full cső, 25/100 watt, twin reverb-hez hasonlítanám, és még a sznobizmusomnak is jó, mivel szerintem ez az egy van az országban, és még a neten se találtam többet.) A pedálom meg-röhögni fogtok- BOSS ME-10. Nekem nagyon bejön. Nincs műanyag hangja. Ja, ebből se sok futkorászik a piacon. A gityó, hol egy gibson les paul studio, hol, musicman. Hát ennyi.
Nem biztos, hogy mérvadó a véleményem, de a jó torzított hang nem azon múlik, hogy az erősítő torzított csatornáját használjuk, vagy épp egy pedált. Én a másfél méter magas rackemet cseréltem le egy rakás pedálra. Konkrétan volt már kb. 5 db ADA MP-1-esem, Soldano SP77, Mesa Formula preampom és Studio22 combóm, Digitech GSP2101-em, H&K Access, Yamaha DG1000-em, (de próbáltam már Mesa Triaxis-t, V-Twint stb...) és ezeket cseréltem le egy DS-1-re, SD-1-re, egy BigMuffra, és most kaptam egy Voodoo Lab Proctavia-t. Én imádom ezeket a pedálokat, és nem cserélném el még egy Diezel fejre sem. Szerintem a sound izlés dolga.
Ez elég korrektül hangzik. Már csak az a kérdés, hogy egy csöves torzítópedál egy csöves fejjel kierősítve jobban szól-e, mintha simán a csöves fej overdrive csatija hajtaná meg a jelet. No de ez már igazán részletkérdés.
Sziasztok!Engem az ADA MP-1 előfok érdekelne, mik a tapasztalatok róla, rocktron velocity tranyós végfokkal jól szólna-e. Mondjuk egy csöves high gain fejhez képest sokkal gyengébb lenne?
A dolog szerintem sokkal egyszerűbb. Egy jó hi-gain erősítőben a csövek csinálják meg a torzítást és ettől lesz organikusabb, természetesebb és szebb, mint a pedálos verzió, ami IC-s és sosem lesz olyan, mint egy kihajtott cső. Ráadásul a torzításban - én legalábbis azt vettem észre - kibaszott sokat számít a végfok. Ezért nem érnek szart sem igazából ezek az előfokok meg a végfokok, mert az igazi jó torzítást a végfok meg az előfok együttesen köpi ki!
Nem akarok nagyon beleszólni, mert a technikai részéhez nem értek, de az erősítő overdrive csatija, az már a kierősített jelet torzítja meg, nem? Egy torzító pedál pedig a gitár meg a fej közé van bekötve, tehát a még natúr jelet torzítja. Ebből adódóan nem lesz igen markáns a különbség a kétféle torzított hang között? Ha józan paraszt ésszel gondolkodom a pedálos verzió szebb hangot kéne, hogy produkáljon, mivel a natur jelre megy rá, amihez még semmi "nem nyúlt hozzá", tehát mindenféle benne lelhető frekvencia CSAK a gitárra lesz jellemző. Lehet, hogy ez nem így van, úgyhogy valami szaki emberke leírhatná a fizikai hátterét az egésznek.
Köszi,
Dani
és mi volt a legnagyobb különbség a pedálok és az erősítőd között?
Mi a múlt héten egy jcm2000 kombóét vetettük össze a DS2-vel, a beépített torzító jobban torzított az biztos, de olyan igazi ég és föld különbség nem volt köztük.
skacok nekem olyan torzító kéne, ami a fender twin reverbhez hasonó torzítást csinál. Vagyis fényes, erősen kompresszált hang, csilingelő magasakkal, de a szokásos szőrösség helyett csengéssel, kicsi karcossággal...
Régebbi ENGL csöves előfokot 50-60 körül lehet szerezni,vagy akár még olcsóbban is,és nagyon jó cuccok.Bassmant én nem adnám el,mert nagyon jól tud vele szólni a gitár,ha a végfokra rátolsz egy fasza csöves előfokot.
Ezt a mai próbálkozásaimmal csak alátámasztani tudom!
Ma az erősítő tiszta csatijára rádugdostam az összes torzítópedálomat(természetesen nem egyszerre),és összehasonlítottam a lead csatival tökig kitekert gainnel.
Hát az eredmény elszomorító volt a pedálok szemszögéböl nézve.
Persze ez nem azt jelenti,hogy nincs jó torzítópedál,biztos van,csak szerintem nem vetekedhet egy jó fej csöveivel.Ennyi!
Nekem még boostolni sem kell,mert az erősítőnek van egy saját "lead boost"-ja.
Amikkel próbáltam:
BOSS DS-1,BOSS DS-2,BOSS HM-2,Arion Distortion,
Arion Tube Mania,Korg 104ds
A megoldás szerintem egy fasza csöves előfok lehet,aki az erösítöje saját torzításával nem elégedett.
Pl:ADA MP-1,Mesa Triaxis stb.
Tudom,hogy ez nem a legolcsóbb megoldás,sőt(triaxis),de ez van sajna....
Árkádia Hanszerbolt!!!! 85 ezer forint Ja a Doktor Metált én is probáltam!
Nem rossz! Amugy Érdemes kiprobálni a Drive-ot mert nem sürűn lesz rá alkalom:) Én körülnéztem és használtan europába nem találni(legalábbis én nem találtam) Én pont emiatt félek tőle egy picit de a hangja állat
Szivem szerint én is egy jo fejet vennék,de csak 80ft-m van rá.abból nem igazán tudok ilyesmit venni de.Mondjuk van egy Bassmanom azt is beszámittatom:)
Helló! Pesten Egy hanszerboltban! Nekem nagyon bejött elég jo hangja van Kicsit több van benne mint a V-Twinbe szerintem. Nem tudom ki kell probálni én nem sokat probálgattam.
Metálra semmilyet nem vennék. Az igazi nagyon zsíros, de összeszedett torzításnak szerintem az erősítőbl kell jönnie és nem pedállal kell csinálni. Ha zúzni akarnék, asszem vennék valami irgalmatlan hi-gain fejet...
Hali!
Hol halottál Te Meteoro Doctor Drive-ot?
Esetleg volt a birtokodban?
Mesélj róla egy picit légyszi!
Kösz.
Amúgy nekem van Fulltone FD2-m, szerintem bőven elég a gain, de a hang karaktere abszolút nem metál. Inkább rock. Ha metál kell, ne ilyet vegyél. Mesa nem jött be? Ammeg hogyhogy? :)
Üdv,
Dani
Itten is vagyok. FD2 tényleg kurva jó pedál, nekem abszolút a kedvencem volt, amíg a OCD elő nem kerül, azóta meg stabilan második helyezett, de metálra semmiképpen sem ajánlanám. Ugyanis ez egy iszonyat professzionális overdrive pedál és nem arra való szerintem, hogy ítéletmetál hangot csikarjon ki valaki vele. Persze egy jól kihajtott csöves cuccon agyig kitekerve kurvasok gain-t fog hozni, de ez az cucc alapvetően akkor sem metálosoknak való. Szerintem Petrucci is inkább csak hang megkrémezésére használja, esetleg crunchra, és tuti nem ezzel nyomatja a szigort. Szóval egy jó csövi erölködővel meg egy humbuckerrel tuti megcsinálja a hard rock hangot is, de ha ennél több kell, ne ilyet vegyél. Kerry Kingnek tuti nincs...
Fulltone Fulldrive 2 vmi jó fejjel elég korrekt, mondjuk nem volt szerencsém hozzá kipróbálnom, csak John Petrucci cuccában láttam mondjuk ott Mark IIc+ al, de ez nem csöves, meg nemtom mennyi gain van benne, Fender 59 aki igazán kompetens ebben a témában ha van itt valahol.
Ment vissza is. Mesa V twint én mint torzító nem ajánlom...nekem nem jött be úgy, mint előfok bitang jó, de torzítóként mintha le lenne folytva, vagy szűk lenne neki a kábel, nemtom...sztem a Tube Factorból elég tökös dolgok jönnek ki..gainben...hát lehet kevés lesz, nekem Dreamhez, Metallicához stb elég, mondjuk nagy jelű hangszedőket használok. Esetleg egy Mesa Bottle Rocketot érdemes megnézni.
Feldolgozásokat játszunk! (Slipknot System... Korn)
Amugy a csöves hang teccik igazán szal utánna nézek! Néztem a Mesa V-Twint is nem rossz,de a Pl Meteoro Doktor Drive(Mesa Koppintás) az már inkább!
Ez egy LP Standard Limited Edition. Az a kis korona vagy rózsa meg általában az SG-ken van. Ez a gityó annyiban hasonlít egy custom-re, hogy szegélyezett a feje, valamint ebony a fretboard. Amúgy imádom a színét, nekem nagyon bejön. Meg a trapéz berakás is jobban tetszik, mint a block inlay.
Bővebb info itt:
Gibson Les Paul Standard LE
Furcsa a feje ennek a gibónak. Szegélyezett, mint egy customé, de a kis ikon rajta az nem a szokásos gyémánt, sőt ilyet nem is láttam még gibón.
Miféle jószág ez?
Amerikában 300 USA$, a Musik Produktiv-ban 300 EUR. Szállítási költség kb. 20 EUR Magyarországra. Nekem két csomag jött, ez volt a bazi nagy, és a kettőnek az össz-szállítási költsége volt 20 EUR...
Amúgy még van ilyen Pedaltrain-ből egy közepes, meg egy kis méretű verzió.
Ajánlom ezt a 2 linket:
Pedaltrain Musik Produktiv
Tyű...Ilyen tokot honnan szereztél? Vagy csináltattad? Irtó jól néz ki,azzal a "tojástartó bélés feelingel:)) (amugy az effektek sem semmik,természetesen!!:))
Bedrótoztam a pedálboardom, úgyhogy mostmár csak a vizsgaidőszak tarthat vissza attól, hogy bedobjam a mélyvízbe a kicsikét! :)
Akit érdekel, itt van néhány foto:
Kicsike01 Kicsike02 Kicsike03
Már csak egy PRS kéne nekem...
Na meg egy fej-láda, meg ilyen apróbb dolgok...
Neked meg egy leszpól!
Azért ha összeraknánk a rig-ünket, elég szép kis vizuális élményt adna!
majd egyszer jammelünk, mi?