Urak!
Markbass Little Mark III fejhez nem kallódik valakinek egy service manualja a vinyó mélyén?
Leginkább kapcsolási rajz kellene. A mark II-höz találtam, de a III-hoz a világon sincs. Vagy én vagyok béna...
De, az van benne. Szerintem a Pianos Stringsben valami német BBD lehetet inkább nem? Formationben pl. Philips TDA1022, de volt valami TCA cucc is, lehetetlen, talán 356 stage-dzsel?
De mondjuk az M5555/6 TOS pár is nyugati ...
Nekem csak Pille játékorgonám van, ami orosz :D
Az ET6-ban nem U112D meg M5555/6 van ?
Sajnos nagy állatkert voltam, kb. 12 éve kidobtam egy vermona piano-strings működőképest a lomozáskor.
Már harmadszor költöztem, és idegeimre ment hogy csak kerülgetem, és akkor még annyira nem volt kultikus, mint mostanában...
Ha jól emlékszem abban is ilyenek voltak, no meg 3 panelnyi mn3005 vagy hasonló BBD... Most meg sírunk hogy milyen drága
:(
Gitárhúrból jól ki lehet pótolni azokat az érintkezőket, hiányzó billentyűt meg pótoltam már nyáklemezből kifaragva/formára forrasztva és fehér műanyagporral bevonva. Persze csak ha megéri...
Múlt nyáron lőttem egy orosz orgona csodát, van benne vagy 1800 tranzi meg 300 elkó. Meglátom mennyire lesz hozzá türelmem, gyűjtők dörgölik a tenyerüket rá
Vermona ET-6 (ás társai) oszcillátor/osztó paneled nincs, amiben a TOS-ok működnek?
Illetve Weltmeister/Vermona billentyűk regiszterkapcsoló "drótokkal" együtt (vagy csak az a kis rudacska az érintkező drótrugókkal). Van egy jó manualú, de oszcillátor hibás ET-6-osom, meg egy - viszonylag - működő TO 200/5-ösöm, de az utolsó három-négy billentyűt kiiktatták és/vagy törött.
Az eredeti így néz ki , de a szekrényétől megszabadítottuk tüzifának :)
Az elektronika meg akkora, ami a két klaviatura, kocsi hátsó ülésen vigyorogva elfér.
A dobgép nélkül 3 sör, ha az is érdekel, akkor megbeszélhetjük azt is.
No az még tényleg echte analóg - a TRxox széria hasonló.
Egy régi rádiótechnika évkönyvben találtam elektromos orgona építéséről cikket, s annak az elektronikai részének megépíthetőségén gondolkodom (kivéve végfok). Polifónikus, de nincs annyi oszcillátor, amennyi billencs, mert sok hangot osztókkal állít elő. Tranyós multivibrátorok vannak benne, jelalakító szűrők, vibrato.
A multivibrátorokat lehet lecserélném ne555-re, az tapasztalatból tudom, hogy nagyon stabil frekit ad. De ha a billentyű problémát nem tudom megoldani egyszerűen, akkor tuti nem foglalkozok vele.
Ha a klaviatura billentyűire gondolsz, akkor nem.
Az már komoly multiplexes vezérlés, egy processzor figyel 12-18 vezetéket, amik a billentyűmátrix alól mennek oda.
Ezen a pár vezetéken érzékeli hogy melyik billentyűket és milyen sebességgel ütötted le.
Mikrosecundumokat mér a proci, hogy pl. egy G4 hangot ha leütöttél, az alatta levő két érintkezőpont milyen időkülönbséggel záródott, ebből számolja ki, hogy mekkora "erővel" azaz sebességgel ütöttél oda neki.
Szóval midinél a mikrokapcsoló már kőkorszak...
Egyet kell értsek Vénkecske kollégával,nem egyszerű a dolog.
A kolléga kb. leírta,amit én is leírtam volna.
"Midi billentyűzetet viszont lehet venni ugye, csak nem vágom, hogy hogyan lehet azt illeszteni. "
A midi billentyűzeten van egy MIDI OUT port,ami soros midi adatokat küld (CC-ket). A hangmodulodra meg kéne egy MIDI IN,ami után következne a CV konverter rész,ami aztán a megfelelő vezérlőfeszekkel cseszteti a megfelelő analóg áramköröket.
Ha jelzed mailben, amikor elrakod a hűtőbe, akkor a húgom pesti barátja, aki ugyan mindig úton van és sosem Pesten, elmegy érte. Amikor időszerű, kérek rád telefonszámot, hogy egyeztethessen veled. Megfelel így?
Egy billentyűzetben a billencsek alatt mikrokapcsolók vannak, nem?
Ha másképp nem megy, akkor az elektronikát be tudnám esetleg építeni a billentyűzet házába, s a mikrokapcsolókat odavezethetem az oszcillátorokhoz.
Gazz, ha már itt látlak, a napsütésről jut eszembe - tudom, ne zene, de vágül is barkács -, ugye, nem felejtetted el, hogy ígértél nekem Palatina oltóvesszőket?
Köszi.
Az kemény dió lesz...! :)
Még a profiknak is nehéz összehozni egy használható hangú hangmodult.
Ha analógra gondolsz, akkor az elvileg ugye vezérlő feszekkel működik,
vagyis a hangmagasságot a midi által fogadott hangmagasság érték > vezérlő feszültség
átalakító határozza meg. Ilyesmi módon lehet a Korg MS20 , Mogg és hasonlók vezérlését megoldani.
Ezeket a szakzsargon midi cv converternek nevezi. Vannak ilyen rajzok, de csak elrémítésként
keress rá , ilyeneket találsz. És akkor ez még csak MONO hangzást tesz lehetővé.
Nem nagyon látom értelmét ilyesminek (főleg ha nem értesz a midihetz), ez nagyon drága és bonyi hobbi.
Én csináltam olcsó (és elfogadható hangzású) hangmodult különböző chipkészletekkel amik polyfonikusak, de elég macera még az is.
Itt van pl. egy sampler , amihez terveztettem profi pic programozókkal midi vezérlést, de egyenlőre megfeküdtek rajta. Legalábbis a 4 csatornás verziót már nem egyszerű midin házilag piszkálgatni. sampler
Raul, ha erre jársz, szeretnék kérdezni midi ügyben.
Lehet csinálnék egy analóg hangmodult, de olyan nincs, hogy billentyűzettel szarakodjak.
Midi billentyűzetet viszont lehet venni ugye, csak nem vágom, hogy hogyan lehet azt illeszteni.
Nekem azt kéne áthidalnom, hogy ha egy (vagy több) billentyűt megnyomok, akkor a hangmodulban az egy (vagy több) kapcsoló átbillenjen. s amikor felengedem, akkor a kapcsolók visszabillenjenek. A midi ugye soros, hogy lehet ebből párhuzamosítani a billencseket a kapcsolók felé?
Nem röhög, nem értek a midihez.
Megnéztem, az én kábelemben látszólag két szigetelő réteg van, egy kívül, egy belül. De érdekes módon a három saját készítésű közül az egyik elég enerváltan szól, amire nem találtam magyarázatot. Alkalomadtán megnézem majd ebből a szempontból is. Köszi.
Csak abban a kábelben bízom, amit magam raktam össze, és magam forrasztottam :) Az utcáról a gyártósor mellé berángatott, forrasztani 2 perc alatt "megtanított" munkásnál biztosan jobb minőséget produkálok... (20+ éve forrasztok, tanultam is, sőt tanítottam is :)
Sokan elkövetik házilag azt a hibát, hogy a mai kábelekben az árnyékolás alatt van egy vezetőképes fekete réteg - na és ezt szigetelőnek gondolják, rajta is hagyják, és az szépen hozzáér a csupaszolt jelvezetékhez valamilyen mértékben...
Gyáriban a Vox kábelekkel amúgy jók a tapasztalataim.
Nem érdemes hosszabb kábelt használni, mint amennyi feltétlenül szükséges.
Én is saját készítésű kábeleket használok,jelenleg Klotz kábellel é Neutrik dugókkal,van belőle egy sima asszimetrikus,és egy irányított is készítve. Egyetlen baja,hogy kicsit kemény a kábel,nem elég rugalmas.
Régebben én is Proel kábeleket használtam,még a mai napig van belőle pár darab,még mindig jók,pedig tizenX évesek!
Volt ami megtört a csati mögött,azt visszavágtam,újraforrasztottam,újra jó lett.
A Proelek egy kicsit tompábban,kevésbé nyitott hangképpel szólnak (szerintem a pF/m jellemzőjük miatt),a Klotz-okkal teljesen meg vagyok elégedve hangilag.
Nekem is volt gain-mentes Planet Waves kábelem. Most egy saját készítésű, Neutrik csatlakozós Proel kébelem van, de néha olyan érzésem van, mintha nem lenne a topon. A hangkép nem az igazi, persze könnyen előfordulhat, hogy más okozza. Szerintetek érdemes lenne gyárira váltani? A Planet Waves-es történetet nem szeretném megismételni.
29eur+szállítás (10+ezer)
mikor usában meg 18dodóért dobálják a mod tankokat, amikről sokan azt írják, hogy minőségibbek meg jobban szólnak mint a mai accutronicsok. ezek után simán el is hiszem:(
eh, közben szétszedtem és simán visszahajlítottam majdnem egyenesre. valószínűleg akkor hajlott meg amikor a tartó rugót oldalra beakasztották. a tekercset leszedni nem lehet, mert U alakú a vasmag, de így visszahajlítva már kevésbé mozog. azért valamivel megfogom még, a hisztimet meg megtartom magamnak. túlárazott szarszemétszar:(
:( Úgysem fog normálisan visszahajolni, mert az egész lemezköteg meghajlott. Verd ki a hisztit, vagy szard le. Nekem is van egy használt Accoutronicsom, azon is mozognak a csévék. Legalább le lehet venni, ha vissza akarod hajlítani,pff...
reverb tank (accutronics/belton/ 8eb2c1b) rendelése etronic parts-ról:
a csomag egy avon kartondoboz dpd matricával, a belseje tele penny vagy valami hasonló szar reklámújságból gyúrt ezernyi galacsinnal, a tank szintén újságpapírba becsomagolva sok rétegben. korrektül amúgy, de wtf? viszont ami felbaszott, hogy a meghajtó oldal így néz ki:
rugók amúgy szivaccsal lenyomva, az tuti, hogy szállításnál nem mozdult semmi olyasmi a tank belsejében, ami ezt okozhatja.
a tankon a dátum 2010 végefele, kívülről pár karc meg ilyenek, de ezt le is szarnám, ha nem lenne ilyen ferde.
most verjem ki a hisztit? vagy szarjam le, próbáljam meg visszahajlítani, a tekercset egy csepp ragasztóval fixálni (csúszkál a vasmagon) és örüljek? (pár napja érkezett, nem én vettem át, most bontottam ki).
bocs az indulatos szavakért, de a kurvaannyát az etronicnak meg az accutronixnak:(
kócos legközelebb veled rendelek!:D
Persze hogy lehet, mert azon kívül hogy gyenge az árnyékoló harisnya hatása, van még két fontos paraméter, amit érdemes megnézni felhasználás előtt.
Egyik a méterenkénti kapacitás , a másik a meleg ér és az árnyékolás közti ellenállás.
Előbbi ha nagyobb 40-50 pF-nál méterenként, az már egy nagyobb impedanciájó pickup esetén rendesen hallható hatású.
A másik meg , ahogy öregedik, koszosodik a kábel, az átvezetés mintegy söntöli az egész jelet, nem csak a magasakat.
Szintiknél, vonalkábeleknél ennyire nem kényes a dolog, ott a meghajtó impedancia jóval alacsonyabb, így ezek a negatív hatások kevésbé érvényesülnek.
Nem hinném hogy a gain jött meg, inkább a jel/zaj viszony javult meg, ezért nagyobb gaint is elvisel a tisztább jel miatt.
Egy rosszul árnyékolt kábelen a hasznos jel mellett keletkezhet annyi szórt zaj, brumm, hogy ha azokat is ugyanakkora gainnel erősíted, egy maszlag lesz belőle.
A megfejtés: gitárkábel.
Kipróbáltam egy másik kábellel és lőn csoda, megjött a gain.Azért ez valahol nem értem. A tiszta csatin szépen szól vele cucc, a torz csatin nincs zsizsi, gerjedés, kh.
Elfogy a jel valahol útközben?
Ha valami nagyjelű, metál, pláne aktív hangszedő cseréltél DP101-re, akkor előfordulhat, hogy gyengébbnek tűnik a jele. Azért a DP101 egy 40 éves konstrukció...
Vagy egy berhelt hangszedő, mondjuk mágnest próbált benne cserélni valaki.
Gondolom nincs 1 centire a húroktól.
Más nem nagyon lehet.
Egy kis segítségre volna szükségem.
Les Paul gityómba kicseréltem a híd szedőt egy Dimarzio DP101-re, de valami nem stimmel.Kevés a gain az erősítőm torz csatiján.
A gitár másik szedővel, illetve a szedő másik gitárral tökéletesen működött.
Átnéztem a bekötést, potit is cseréltem de nem segített.Műszerrel 13,4 kohm-ot mérek a kábel végén amit bedugok az erősítőbe.
Gondolom nem kidi hanem midi vezérlőt akartál írni.
De ha még a megnevezése is gond, akkor elég cifra lesz a lényegig eljutni.
Van egy német oldal : ucapps.de , ott akad jópár leírás ezekről. Magyar oldalakon ne is próbálkozz, nonszensz.
Viszont ha nem vagy otthon a midi adatok ismeretében, a procik programozásában, sokkal célravezetőbb (és olcsóbb) ha veszel egyet készen ami a céljaidnak megfelel.
Ez így elég egyszerű akkor. Szerintem te magad is meg tudod simán.
A poti után van még egy erősítőfokozat ? Mert ha nincs akkor lehet hogy a loopba kell tenni valami boostert.
(de majd a szakik..)
Hát igazából pont az a kérdés, hogy mennyiért lehetne ezt kivitelezni.
Még a jack aljzatokat be is fúrnám, szerelném, csak forrasztanom ne kelljen... :)
Vannak megfelelő célszemélyek a dologra.Ám akkor még el kell utalnom Neked a pénzt(ez a legkevesebb), valamint hogy jön hozzám a csomag?A jelszavamra már nem emlékszem, régen rendeltem,és általában a volt vőm kinti bankszámlájáról utáltam, vagyis neki fizettem.A német boltból is a saját nevemen ugyan, de egy osztrák címre,és egy osztrák bankszámláról történt az üzlet.Ma már, magyar bankszámlám sincs, a mamáéra megy a havi alamizsnám.
Persze, ha túlzottan drágább itthon, akkor van most is megoldás.Ezért lettem volna kíváncsi a hazai kínálatra.Csak ami a "tökfej" Mákinak evidencia, miért is kéne nekem is tudnom?
A földelés nem egy egyszerű műfaj, és a legtöbbször nem elég az, hogy egy csomópontból ágazik ki az összes földvezeték. Y és X kondenzátorok valamint hálózati zavarszűrők azonban csodákra lehetnek képesek. Nem olyan vészesen drága egyik sem.
Bár ezt a típust nem ismerem, de legtöbbször a HMV hőcserélő elszennyeződése szokott ilyen tüneteket okozni.
A fűtési víz nem tudja megfelelően átadni a HMV-nek a hőt, ezért a kazán lemodulálja a lángot, rosszabb estben már állandóan ki-be kapcsolgat /ettől ingadozik a hőmérséklet/, esetleg a morgástól a leszálló repülőhöz hasonló hanghatások kíséretében,- ilyenkor általában csak a savazás segít.
Persze elektromos hiba is előfordulhat, de ha az utóbbi időben egyre gyengébben eresztve jött megfelelő hőmérsékletű víz a csapból, akkor az első verzióra tippelnék.
Engem nem zavar, mert azzal az (egy) erősítőmmel max hangerőn játszok. Én csak dollarbeni problémájára válaszoltam. Nem segít az árnyékolás, mert a pickup üregek árnyékoltak és árnyékolt kábel megy hozzájuk.
A másik, meg 2 erősítőn jó, 2 effekten szintén jó, ezért szerintem a gitár jó, csak azon az egy kis kombón nem igazán klafa, tehát ott nincs valami rendben.
A magyarázat tök egyszerű.
A pickupod kimenő ellenállása 10kiloohm vagy akár a fele.
Amikor az erősítőre küldöd a jelet, akkor max hangerőnél a drót egyik végén az erősítő 1 Megaohm körüli bemenőellenállása van, a másik végén a pickup néhány kiloohmos ellenállása, ami ha nem is teljesen, de elég rendesen rövidre zárja a zavarokat.
Mihelyst eltekered a többszáz kiloohmos potméteredet, már nem a pickup pár kiloohmos ellenállása lesz a derót végén, hanem a potméter többszáz kiloohm-jának a poti állásának megfelelő része. A söntölés már nem működik, a zavarok könnyebben betámadnak.
Az árnyékolás tud valamennyit segíteni, ahogy lenn is írják.
Szia
Én ugyan így jártam. A 3 állású kapcsolót cseréltem 4 állású forgókapcsolóra + Grease bucket tone controll. Próbálgatom, teszetelem, mert a treble bleed kondi elé kötöttem egy ellenállást, hogy ne legeyen olyan vad, és tök jó minden. Na mondom kipróbálom a kis kombómmal. Úgy ahogy írod, zúg. teljes hangerőn jó, leveszem egy kicsit brummos lesz. De hát mondom ez jó volt. Vissza teszem a másik erősítőre, jó, kipróbálom egy előfokcsövessel, azzal is jó. Fuzz face, Rangemaster, jók. Vissza kis kombó, nem jó.
Nem mondok semmit, de én így jártam.
Egyébként, érdemes megmérni az ellenállását kb. 6 fokon /felírni a kéménybe:)/ és hasonló esetben egy fix ellenállással lehet helyettesíteni,- van aki direkt így kéri.
Vaillanthoz valót /VRC693/, adtam volna zacskó töpörtyűért:)- csak egyszer kellett cserélnem,- alacsonyra tették, és lerágta a kutya:):)
De akinek kék kazán kék...
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Van egy telecasterem most cseréltem benne elektronikát mert már több sebből vérzett szegény.
Készre szerelt vadiúj telecaster elektronikát vettem bele. A probléma az, hogy a hangerő potit ha nem tekerem teljesen fel akkor zajos a gitár. Ha felvan tekerve akkor nincs semmi gond az egészséges alapzaja megvan de amint elkezdem lejjebb tekerni azonnal bejön egy búgás. Ez már korábban is gond volt de betudtam annak, hogy az elektornika amúgy sem túl fényes. De gondolom, hogy vadiúj potikkal nem kellene ezt csinálni. Esetleg másképp kellene kötni? Nincs valami tippetek rá?
Egyik kedves fórumtársunk keresett helyettesítő típust, amit e-mailben megírt nekem. A téma lezárásaként szerepeljen itt is: TS-NTC-103A, ára: 900Ft/db. Köszönet érte.
A kazán azt írja ki. Egy évvel ezelőtt bejött, mert amint kicseréltem, megjavult. Csak azóta az új is elromlott. Az eredeti bírta 11 évig, az új alig egyig.
Csak okoskodni tudok, de hátha segít.Itt a környékünkön a gázszerelők egy, egy típus megbízott "szakértői", garanciális javítói.Bár könnyen vagyok, mert ismerem az összeset, de rákérdeznék valamelyikre, nem hentereg e a ládájában egy ilyen "fogpiszkáló".Igaz, ők sokat járnak ki a szomszédokhoz is.
A kérdés egy kissé összetettebb, mert nem az kapcsolja be a kazánt, hanem a kazánvezérlő előrejelzést készít, és az alapján történik. Van valamiféle hiszterézis görbe, meg külső hőmérséklet kompenzáció, meg belső termosztát, úgyhogy inkább veszek egy túlárazott gyufafejet és foglalkozom azzal, amihez értek.
Egyébként ahhoz, hogy kimérjem, kellene egy jó példány is.
No és miért nem próbálod akkor átvágni a rendszert?
Az a kis gyufafej vagy ptk vagy ntk, tehát a hőm. hatására nő vagy csökken az ellenállása.
Ezek kültérben könnyen elöregednek, és nem jól szabályozhat.
A pincébe szaladgálás helyett átmenetileg megoldás lenne ha megnéznéd hogy adott hőmérséklet mellett mekkora az ellenállása, és ehhez képest mennyi amikor bekapcsolja a kazánt.
Attól függően hogy nagyobb vagy kisebb érték szükséges a be- (ill. ki)kapcsoláshoz, egy ellenállást kötsz vele párhuzamosan vagy sorosan.
Párhuzamosan egy az értékénél legalább 10x nagyobb értékű potival is próbálkozhatsz, sorosan meg kisebb értékű is elég.
Így persze már nem lesz a megfelelő a teljes tartományban, de amíg nem szerzel bele egy olcsó termisztort, kiszolgál.
Ezreket én sem adnék érte...
Azért probléma a hiánya egyébként, mert enélkül túlfűt a rendszer, és a 26 fok már kellemetlen. Hiába tekerem le a termosztátot, a 26 fokot tartja. Egész télen azt játszom, hogy naponta kétszer leballagok a pincébe téli és nyári üzemmódot kapcsolni.
Az angol nyelvű szerelési utasítás alapján azt feltételeztem, hogy ki lehet kapcsolni a rendszerből szervíz üzemmódban a menüben, és akkor csak a belső érzékelőket veszi figyelembe, de továbbiakat sajnos nem tudtam meg. Felvettem a gyártó hazai képviseletével a kapcsolatot, de ők szervízt ajánlottak. Szakembert meg ha lehet, nem hívnék le Érdről 20.000 Ft-ért, hogy beszereljen egy néhány száz forintnál többet nem érő, de aranyárban értékesített alkatrészt.
Megbontható a doboz, így cseréltem az eredetiben is az alkatrészt. De annyira kicsi (kb. mint egy vékonyabb gyufa feje), hogy semmit sem látni rajta, ezért nem tudom megállapítani a típusát. Azt is csak feltételezem, hogy termisztor. Bár tantál kondenzátornak is elmenne azt hiszem.
Hol lehet vásárolni műanyag rack-et (2U) ? Van ilyen egyáltalán ?
Egyszer láttam egy hirdetésben, de nem tudom az gyári lehetett-e.
Neten nem találtam sehol.
Kösz !