Én a lábkapcsolókra gondoltam azok koptak ki. Amikor kicsit nyomom le a kapcsolót akkor átkapcsolgat a többi csatornára vagy valamikor beragad a gomb és nem lehet átkapcsolni hanem áll egy-helybe.
Az lenne a kérdésem hozzátok hogy van egy line6 dl4-em aminek elszálltak a kapcsolói. Az lenne a kérdésem hogy milyen kapcsoló van benne.
Előre is köszönöm!
Sziasztok, itt Szegeden azt mondták, hogy már nem lehet kapni olyan poti gombot, ami olyan potira való, amelynek a tengelye részben le van vágva pl. ilyen
Egy régi fender erősítő egyik poti gombja hiányzik, persze becsavarós gombbal is meg lehet oldani, de hátha van még valahol ilyen.
Valószínűleg felezhetős humbuckerek vannak benne, akkor lehet ennyi vezeték. Ha valamilyen márkás hangszedőről van szó, lehet találni hozzá rajzokat az neten. Egyébként van Szegeden gitárvezeték forrasztó szakember...
2 sárga, 2 szürke, 2 piros, és van pár csomópont ahol pl 2 sárga+ 1 piros vagy 2 szürke + 1 piros van bekötve ... szóval igen nagy összevisszaság van itt, ráadásul a potiházra több is rá van kötve szintén csomóban....
Üdv Minden Profinak...!!! Segitségre lenne szükségem, egy Hangerőpoti forditva van bekötve, szétkaptam, a koptatóra van minden szerelve, de gőzöm sincs MIT?? HOVÁ??? forrasszak át, hogy működjön... ( most van vagy 6 vezeték ide-oda kötve )
Esetleg le tudom fényképezni és privátban átküldeném...
Nagyon-nagyon köszönöm a Segitséget... ( 2 szedős a gityó, én meg Szegedi vagyok.. )
Mégegyszer Köszönöm!!!
Szóval megcsináltam a line kimenetet, és sikerült, még működik is. Köszi még egyszer a segítséget. Amúgy nem értem, kevesebb, mint 200 forintba került (a két alkatrész meg a jack aljzat), vajon miért nem tervezik és építik bele ezt eleve az erősítőkbe? Lehet, hogy van, akinek fölösleges, de hát lényegében semmibe sem kerül, és eggyel több szolgáltatása lenne...
Nézegettem tweed tolex-eket és hát elég drágák. Arra gondoltam, hogy a dobozomra ráragasztanék olyan tweed-szerű, utánzatú szövetet és azt lakkoznám le. Az mugli megoldás, kísérletnek jó vagy működhet, mint tweed borítás?
Hali!
Szerintetek ha megépítek egy komplett Gallien Krueger RB800 előfokot és azt csatlakoztatom egy bármilyen bassz fejre, akkor kaphatok elfogadható GK hangzást? Imádom a hangjukat, de sajnos nagyon drágák.
Kicsit off!
Az adok-kapokban valaki hirdetett a napokban egy Fender Sidekick Reverb 30-at (képet nem rakott fel hozzá), abban van line out kimenet. Az ára sem gáz, azt hiszem, 25eFt-ért hirdeti. Nekem a 20-as verziója van, japán cumó, igen jó.
Csak még egy kérdés, akkor ez az az ellenállás, amelyiknek a nem testre forrasztott lábáról kell megcsinálni a kimenetet? A képen bekarikáztam az általam R56-osnak látott alkatrészt.
Katt
Hülye vagyok, nem figyeltem, hogy az R56 az osztó alsó ágában van...
Aranyos, nem? Erősítenek még a végfok előtt egy kicsit, hogy legyen mit visszaosztani.
Én inkább az R37-re szavaznék, a műverősítő felőli lábára. Az R56-on már nagyon nagy lesz a jelszint, a szintezések 5mV bemenő jelre vannak megadva. Ha 100 mV-os bemenő jelet feltételezünk, az az R56-on már bőven 3,5V feletti jelent!
EWR kollégának igaza van, tulajdonképpen sima drótozással megoldható, csak kicsit másképp, mint ahogy írta, mert a hangerő poti másképp van megoldva, mint az szokványos.
Itt van a Frontman 25R kapcolási rajza.
A jack aljzat melegpontját én a TP11 tesztpontra tenném az EWR által leírt soros RC taggal, C3-R10-R12 csomópont. Az jelszintben is pont megfelelő, mert a tesztpontok szintezése 5mV bemenő jelre van megadva, 100mV bemenő jelnél ott már 2V körüli jelszint lesz. Kérdés az, hogy a keverő line bemenete mit bír el torzítás nélkül, lehet, hogy csillapítani kell majd a jelet.
Viszont olyankor nem fog beleszólni a hangszínszabályzó, mert az utána van.
Tehát vagy a hangszínszabályzó nem lesz benne a vonalkimenetben, vagy a hangerőpoti fog beleszólni, ezt sajnos el kell dönteni.
Köszi, nagy nehezen megtaláltam az R56-ost (ott van az R59 mellett, csak éppen át van húzva egy vonallal a rajzon Szóval ezt a barkácsolást be merem vállalni
Köszi, ez még egyszerűbb... Tehát a hangerő poti 3 lába közül a test megy a line out kimenet testre (ez teljesen egyértelmű) valamint fogok egy 100k ellenállást és egy 1uF kondit, ezeket sorosan összekötöm, és a poti középső lábát ezek keresztül kötöm a line out jack meleg pontjára. A bipoláris kondinak melyik lába merre álljon? (lehet, hogy nem mindegy?)
HELYESBÍTEK: Ne a hangerő-potiról, hanem az R56-ról vedd a jelet.
Úgy látszik nem tudok olvasni, első nekifutásra úgy értettem hogy hangszínezés nélküli kimenetet szeretnél.
Ehhez még leválasztó erősítő sem muszáj.
A hangerő-potid földjét kösd össze a kine out jackével, a poti "felső" elektródáját (tehát nem a csúszkát és nem is a földet pedig egy 100kOhm körüli ellenállással és egy 1uF-os bipoláris kondival sorosan a jack melegpontjával.
Mondjuk a torz az torz marad, mivel egycsatornás az erősítő.
Hát ez tényleg nem túl költséges dolog...
Szóval keverő line in bemenetére szeretném küldeni a jelet, hangfalszimuláció nem fontos, az erősítő hangerő szabályzója ne változtassa meg a jelet, de a hangszín az igen. A torz csatornát nem akarom kiküldeni a keverőre. Ja a reverb is legyen benne a line out jelbe. A hangszórót ne kapcsolja le ez a kimenet. Nem szükséges külön szintszabályzó, a keverő gain szabályozója megfelel erre a célra. Jack aljzatot tényleg nem egy nagy kunszt fabrikálni rá. Ha lenne kapcsolási rajz, akkor lenne, aki meg tudná csinálni. De ha ez 2-3 alkatrész, akkor még én is meg tudom csinálni, a legalapvetőbb barkács dolgokhoz értek. Tehát ha tudom, hogy mit hová kell forrasztani, akkor meg tudom csinálni magam is. És köszi, hogy gondolkozol a kérdésen!
Szerintem egy műveleti erősítős megoldás belekerülhet úgy 150-200 forintba. Nem kell tőle félni, ha jól tévedek, Fenderék is TL072-ből építették az előfokát az erősítőnek. Ha kell szintszabályzó poti (szerintem nem ártana, mert ki tudja hová lesz bedugva a kimenet), akkor még pár száz pénz. Mondanám, hogy megcsinálom, de Miskolcon vagyok, többe kerülne a leves, mint a hús..
De ha gondolod, holnap megnézem a rajzot, lerajzolom az általam kitalált megoldást, aztán közszemlére teszem, hogy megvitassák a topictársak. Aztán a közeledben megcsináltatod egy műszerésszel.
Pár kérdés:
- Akarod-e, hogy az erősítő hangerőszabályzója beleszóljon a kimenetbe?
- Ugyanez a kérdés a hangszínszabályzókkal.
- Kell-e mindkét csatorna, vagy elég a tiszta?
- Le kell-e kapcsolni a hangszórót, ha bedugod a kábelt?
Talán még érdemes lenne egy "ground lift" kapcsolót is berakni, ami az aljzat testjét lekapcsolja, az esetleges földhurok megszüntetése miatt. De ez csak hirtelen ötlet volt, okos emberek majd megmondják, mennyire jó ötlet.
Sajnos nem tudok ilyet eladót, elég ritka erősítő. Otthoni gyakorló cuccnak sok, színpadra meg talán cikinek érzik kirakni. Pedig nem rossz kis erőlködő, évekig játszottam vele klubokban, időnként magában, időnként kimikrofonozva. Nyilván nem belezős metált... Amikor megvettem az utódját, el akartam adni, de közben lett még egy zenekar, beköltözött a próbaterembe, legalább nem kell cipelni mindig.
A fejhallgató aljzatot annyiból necces felhasználni, hogy szerintem panelba van ültetve. Vagy el kell vagdosni az odavezető fóliákat, vagy kiforrasztani és berakni helyére egy nem beforrasztósat. Én a sajátomon inkább fúrnék hátra egy lyukat a csatlakozónak.
Mivel én nem értek a műszaki dolgokhoz, azt kérdezném, hogy mennyiből jönne ki egy ilyen megoldás? A jack aljzatot meg tudom magam is oldani, mondjuk a fejhallgató kimenet teljesen felesleges nekem, oda pl. be lehetne kötni.
Amúgy éppen vennék egy ilyen erősítőt (kellene még egy), nem tudsz eladót?
Halihó! Nekem is van egy 25r, Fender honlapról letölthető a kapcsolási rajza. Régebben én is nézegettem a megoldást, aztán annyiban maradt. Teljesen érthető a kapcsolás, nincs benne semmi extra. Szerintem egy leválasztó erősítővel tetszőleges helyről kicsatolható, esetleg még egy szintszabályzó potit érdemes berakni.
Hughes és Kettner Edition Blue 60-R kombóhoz keresek kapcsolási rajzot...gugli eddig nem a barátom, de hátha akad itt olyan, akinek igen.... az dobjon egy mélt, plíz!
Köszönöm!
u_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/120905/orf1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
ősrégi garázsból előtalált orfeusz. leszedtük róla a festéket. fából van! a szaki szerint borovi fenyő. én nem értek hozzá. de hangszer lesz belőle! van esetleg valakinek ötlete, hogy hol lehet mondjuk egy epi nyakat szerválni hozzá? az eredeti nyaka görbe. a nyakzsebet sajnos nem tudom most lemérni, mert nincs itt nálam a test.
Urak!
A kérdésem az lenne, milyen átalakításokat kéne eszközölni egy Proel sztereohangerő pedálon, hogy az expression pedálként tudjo működni egy Yamaha DG stomphoz csatolva?
Ha érdekel valakit, van egy héthúros kulcsszettre való Schaller M6 Mini forgatógombom (fekete színben), amit eladnék, én ugyanis ebonol gombokra cseréltem az eredeti fém darabokat. Nem használt, teljesen új mind, a készülő gitárom kulcsairól lettek leszedve. Boltban 800 HUF / db az áruk, én az egészet 2000-ért odaadnám.
olyan kérdésem lenne, hogy a csavarozott nyakú gitárok nyaka, tényleg csak csavarozva van, vagy ragasztani is szokták? gyárilag?
nem szedtem még szét soha gitárt, mármint ilyen szinten, hogy a nyakát is levettem volna :)
köszi
mindezt azért kérdezem, hogy postázás esetén, nem biztonságosabb szétcsavarozni, majd ha megérkezik újra vissza? ... feltéve, hogy ilyen egyszerű a dolog...amit nem tudok, ezért kérdezem :)
Helló !
Nem lenne valakinek eladó 2.8 - 3.0 mm -es szélességű és 1.35 - 1.40 mm -es magasságú 18% -os keménységű bundja, eladó ? Kb. 2.5 m kellene. Nem az a 7cm-es darabolt verzió, hanem hosszabb szálak, vagy egyben az egész.
Nem feltétlenül kell önköltségi áron, de azért s stageshop-nál olcsóbb legyen.
9V-os(120mA)tápcsatlakozáshoz milyen vezetéket szoktak használni? Van valami speciális paramétere vagy használhatok akár sima kéteres hangfalkábelt is?
Az én 1060-asom is színes gombos volt,de eddig nem is hallottam ezt a színes gomb/fekete gomb megkülönböztetést,persze attól még lehet.
Azóta megfordult a környezetemben ismerősöknél pár 1060-as,de mind színes gombos volt.
Majdnem ugyanaz a 660 és a 1060,csak a 660 fele olyan kimenő teljesítményű,mint a 1060.Kinézetre elvileg ugyanaz,úgyhogy csak a gazdája tudja megmondani,hogy ez melyik.
Egyébként a hátuljára elvileg nagy betűkkel oda van írva a típus,persze ha le nem kopott azóta.
Hehh,ilyen volt életem első erősítője.
A típusa amúgy Vermona 1060.
Az enyém is recsegett-ropogott,aztán meg is szabadultam tőle occsón.
Ütésre ideig-óráig tudott működni recsegésmentesen,de nem volt kedvem folyton püfölni. :D
Nem tudtam, hová írjam, ezért jobb híján ide fordulok a problémámmal. Szereztem egy régi Vermona keverőt, a típusát nem ismerem. Hat csatornás, alul van egy kép is (nem az enyém van lefotózva, de ugyanolyan). Recseg-ropog, néhány csatorna nem működik, egy ismerősöm belenézett, de nem tudott vele mit kezdeni. Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ezt kivel lehetne olcsón helyrepofozni? Nem akarok rászánni sokat, mert nem ér annyit, de jó hasznát tudnám venni egy keverőerősítőnek.
Saját albuma, mindent ő játszott fel, elég profi minden hangszeren.
Amúgy sztem a modellezős cuccok pont a legrosszabbak hiszen azok tényleg csak másolni akarnak,
és nyilván mindig lesz valami különbség, még ha észre se veszed akkor is lesz, mert tudod, hogy van...
De szerintem rengeteg lehetőség van a szoftveres jelfeldolgozásban.
Pl Akusztikus gitáron soha nem csinálsz oktafuzz hangot, míg elektronikávan megjelenik ez a hangkép, viszont az analóg cuccokkal nem csinálsz polifónikus oktávot, de szoftveresen már igen.
És ez már nem utánzás, hanem fejlődés.
Épp ma javítottam egy Carlsbro BassBomber kombót,TDA7293 van benne,na azok mentek gallyra benne,csere volt.
Egy majdnem akkora hűtőborda van benne,mint a sasszi szélessége. :D
Viszont hülye módon a hűtőborda a sasszi belsejében volt,nem érintkezik a szabad levegővel,a doboz meg zárt,csak a sasszi hátulján van pár pici szellőző lyuk,úgyhogy kicsit fail érzés volt. :D
"Csak" 120W,ami basszerben nem is túl sok.Mégis ekkora hűtőborda kell neki.
PA szinten szerintem nem érdemes ma már másban gondolkodni, de basszereknél ( ahol a tranyót többnyire jobban szeretik a csőnél) is előbb utóbb ez lesz a mérvadó technológia. Cipekedni senki sem szeret feleslegesen.
Amúgy én azt sejtem, hogy a ZT gitárerősítők is kapcsolóüzeműek.
Jó lett volna kipróbálni, de sajnos ez nem a barkács nyáktechnológia szintje. Ahogy a leírása is mondja, ezek kommersz cuccokba lettek kitalálva, TV, laptop, és minden más hordozható kütyü, ahol fontos a kis méret és fogyasztás, és nem feltétlenül a hifi minőség a fontos.
De ha valakinek rendelkezésére áll olyan technika, hogy kipróbálja, akkor ossza meg a tapasztalatait... valamelyik tipus ingyen rendelhető tesztre, nekem vagy öt darabot küldtek, mert annyit kértem.
Azért vannak ilyen technológiájú erősítőből nagyon jó darabok is,igaz nem mérik olcsón őket. :)
Mindenesetre ezekre jellemző a nagy teljesítmény mellett a kis súly,és a kis torzítás is.
Itt van például ez,4x1000W 4 ohmon,1khz-en mérve 1%-os torzítás mellett,1U magasságban,10kg súllyal. :DD
Azért durva!
És az 5-30.000Hz-es átvitel miatt gondolom a mélyátvitellel sincs különösebb baja. :))
Igen, a szokásos 1kHz-en mérve... 1kHz-es szinuszhang hangos hallgatására alkalmas, ebből ennyit tudunk meg :) Hangosan sípolni a riasztóm is tud :)
Csodálkoznék, ha gatyaszárlengető mélyeket is átvinne... :)
A végén már nincs négyszögjel. Az aluláteresztő szűrő visszaállítja belőle az eredeti jelet.(integrálja a nagyfrekis impulzusszélességmodulált négyszögjelet)
A mintavételezés ez esetben viszont analog, nem digitális, a pillanatnyi amplitudó a négyszögjel szélességévé ( kitöltési tényezőjévé ) alakul át, és nincs digitalizálás. Ezért helytelen ezt digitális erősítőnek hívni, mert nem az. Nincs AD/DA átalakítás.
Igen, de jóval nagyobb frekijűvé, itt gyakorlatilag mintavételezés történik egy magasabb frekin. Az eredeti jelet egy aluláteresztő szűrő állítja vissza, ami akár maga a hangszóró is lehet, mert az is csak 5 khz-ig visz át, a mintavételi freki meg 60-100 khz körül van.
Nem olyan. Talán úgy tudnám legjobban elmagyarázni, hogy képzelj el először egy szinuszjelet, ez az analog technika, aztán helyette egy rakás négyszögjelet, amelyek amplitudúja ugyanakkora, a szélessége viszont a szinuszjel csúcsánál a legnagyobb, a szinuszjel nullátmeneténél meg a legkisebb, ott csak egy tüske.
Ha a sok sok négyszögjelet kiátlagolod, megkapd a szinuszjelet.
Mivel a végtranyok csak két állapotban vannak, közel nulla illetve végtelen ohm átmeneti ellenállással, ezért alig képződik rajtuk teljesítmény, ezért nem melegednek, nem kell hűtőborda, tehát kurva könnyű a cucc. Ez a lényege.
A kapcstáp is hasonló elven műxik.
Eszembe jutott, Maxim IC volt.
Itt egy adatlap: MAX9709 2*25W sztereo vagy 1*50W mono.
Szerintem én nem ezt kaptam, mert azon nem volt ennyi kivezetés, biztos valami egyszerűbb chip volt. Viszont megnézni már nem tudom, mert rég felszívhatta őket a porszívó...
Majd egyszer eszembe jut a cég neve és megkeresem az adatlapot. Viszont nem szabad analóg gondolkodással számolni, mert akkor a 9 mm2 hűtőfelület is kevés lenne kicsit... Ha jól emlékszem, 2 vagy 3 láb volt a kimenet párhuzamosan.