Katona nem voltam, mert a gerincemmel vannak problémáim.
Egyszer régen a szüleimnek volt egy németjuhász kutyájuk. Nagyon aranyos kutya volt. A szüleim pedagógusok voltak, falun laktunk szolgálati lakásban. Így nem volt saját udvarunk. A kutya szelíd volt, de legalább 40 kg. A gyerekek nem féltek ugyan tőle, de volt, akire ha rátámaszkodott két lábbal, seggreült...
Katonaemlékek: OK
Kutyatörténet némi gulyáskommunizmussal: OK
Most tényleg! Írd meg nekem, hogy miért kell ez neked? Nem baszogatás miatt írom, csak kíváncsi lennék, úgy egyszerűen.
A címemet a nevem alatt találod! Köszi!
Van olyan zenekar amiben hegedülök, de akkor nem találom a hangszert a csomagtartóba ha sokat kanyardok, mert eltűnik valamelyik fakkban. :)
Viccet félretéve, tényleg kényelmes járgány.
Én nem voltam túlzottan márka hű, tehát volt néhány fajta autóm. A BMW 520-as volt eddig a legjobb, de a VW Bora sem volt rossz. Most Ford Mondeom van de az is jó. (Persze még volt néhány, de szót sem érdemel, kivéve a samara, mert az is jó volt akkor)
Lényegében az a fontos, hogy kényelmes legyen, megbízható és NAGY! :)
Opel sosem kop el......de bizonyos évjáratokkal vigyázni kell mert anno az Opel anyagbeszerző igazgatóját perelték sikkasztásért, ugyanis drágán szar alapanyagot szerzett.
Az Opel meg egy rohadt megbízható autó.
Empirikus úton sikerült ezt a következtetést levonni.
Nemcsak az én tapasztalataimból, mert nekem összvissz 2 éve van jogsim.
Miről is szól valójában az IMFel kötött megállapodás?
Csath Magdolna 2008-12-23
A parlamentben és a sajtóban is sokszor elhangzott, hogy egy jelentős hitelfelvétel nem egy szűk kör a kormány magánügye, hanem nemzeti ügy. Az új hitelt ugyanis éppen úgy, mint a korábbiakat nekünk mindannyiunknak kell majd visszafizetnünk. A kormány azonban, az ellenzék ismétlődő kérésére sem avatta be sem az ellenzéket, sem pedig az állampolgárokat az IMFel kötött megállapodás részleteibe. Sőt, mintha tudatosan összemosott volna dolgokat: először, a válságra hivatkozva vetette fel a további megszorítások, bér, nyugdíj és családi pótlék befagyasztások szükségességét, majd később ezeket, mint az IMFel kötött hitel megállapodás feltételeit emlegette. Azonban a mai napig nem ismertek a megállapodás további részletei. Közben már mintha az ellenzék is felhagyott volna azzal, hogy teljes képet kapjon a helyzetről. Pedig nem kellene! A megállapodások legfontosabb dokumentumai ugyanis megtalálhatók az IMF honlapján. A dokumentumok közül a legérdekesebbek a 2008. novemberi országtanulmány (IMF Country Report No 08/361, 39. oldal) és az ezt kiegészítő szándéklevél (Attachment I. Hungary: Letter of Intent, 15 oldal), valamint az ezeket kiegészítő elemzések. (Request for StandBy Arrangement Informational Annex, és Hungary Assessment of the Risks to the Fund and the Funds Liquidity Position. 18. oldal.)
Nézzük először, hogy melyek a szándéklevél főbb gondolatai! A levél dátuma 2008. november 4. Címzettje Dominique StraussKahn, az IMF vezérigazgatója. A szándéklevél aláírói: Veres János pénzügyminiszter és Simor András MNB elnök. Nézzük, mit kértek és mit ígértek az IMFnek!
Idézetek a levélből: a pénzügyi válság kezelésére a kormány és az MNB programot dolgozott ki. Ennek pénzügyi támogatására kéri, hogy az IMF nyújtson készenléti hitelt egy 17 hónapos időtartamra, 12,5 md euro értékben. Ez és a további 6,5 md euro EUs segitség azt mutatja majd, hogy a nemzetközi közösség támogatja a magyar kormány politikáját.
Fő céljaink a bankok megerősítése, a kormány finanszírozási szükségleteinek csökkentése, a pénzpiac likviditásának megőrzése és a befektetők bizalmának visszaszerzése.
A program teljesítését folyamatosan mérjük. Az IMF negyedévente ellenőrzi a program végrehajtását. Az első ellenőrzés 2009. február 15ig, a második május 16ig fog megtörténni. A kormány úgy gondolja, hogy a tervezett megszorítások elegendők lesznek a célok eléréséhez. De ha nem, akkor kész újabb megszorításokra a célok elérése érdekében.
A 2009es év nagyon bizonytalan. Csökkenni fog a tőkebeáramlás, és romlanak a hitelfelvételi lehetőségek. A megszorítások miatt csökkeni fog a hazai kereslet, a külpiaci recesszió miatt pedig az export fog visszaesni.
2009ben összességében 20 milliárd euro külső finanszírozási forrásra lesz szükség, amelyet biztosítani fog az IMF, az EU és a Világbank együttes támogatása.
A 2009. évi költségvetést módosítja a kormány, tovább csökkentve a kiadásokat. 2009ben adócsökkentés nem lesz, és olyan adórendszer változás sem, amely csökkentené az állami bevételeket.
A megtakarításokat a kiadási oldalon kell elérni. 2008hoz mérve 2009re a kormány kiadásait 2 %al kell csökkenteni. Ezt bérbefagyasztással, a 13. havi fizetés eltörlésével a közszférában, a megtakarított 13. havi nyugdíjakkal, a szociális kiadások csökkentésével és valamennyi minisztérium kiadásainak mérséklésével lehet elérni. Viszont nem lesz megtakarítás az EU programokhoz szükséges önrészek biztosításánál.
A kormány 2010ben is ahogy arról az IMFel megállapodott folytatni fogja a költségvetési kiadások csökkentését, hogy ezzel is visszanyerje a beruházók bizalmát. Ez újabb konvergencia programot jelent majd.
A kormány mindent megtesz a bankrendszer stabilitásának megőrzéséért is. Ennek keretében megoldást keres a lakosság eladósodásának kezelésére is. Az IMFel együtt kidolgozott, csak a bankok egy részére kiterjedő bank megmentő csomag készen áll a felmerülő problémák kezelésére.
A levélrészletekből nyilvánvaló, hogy már jóval a megállapodás előtt megindultak a kormány és az IMF közötti egyeztetések, amelyekben a két fél között teljes volt az egyetértés abban, hogy a pénzvilág biztonságát minden áron és minden feltételek mellett biztosítani kell. A legmegdöbbentőbb azonban az, hogy jóval azelőtt, hogy ezekről a témákról a parlament szavazhatott volna hiszen a szavazás ezekről a témákról december 15én volt a kormány nevében a pénzügyminiszter és az MBN elnök már beígérte az IMFnek a bér és nyugdíjcsökkentő megszorításokat, tovább azt, hogy adócsökkentés és adórendszer átalakítás nem lesz.
Megígérte továbbá azt is, hogy bár mindenhol lesz megszorítás, az EUs projektek továbbviteléhez szükséges önrészt a kormány biztosítani fogja. Ez pedig arra utal, hogy azok a nagy többnyire infrastruktúrális beruházások folytatódhatnak, amelyek nyertesei elsősorban a külföldi nagyvállalatok.
A hazai kis és közepes cégek, amelyek viszont munkahelyeket teremthetnének, és dinamizálhatnák a gazdaságot, semmire nem számíthatnak.
Mindezeket az ígéreteket a kormány az ellenzékkel és a társadalommal való egyeztetés nélkül, érdemi parlamenti vita nélkül november 4én tette az IMFnek.
A parlament elé pedig szavazásra a már beígért ügyek több, mint egy hónappal később, december 15én kerültek. Ezek szerint a parlamenti vita szinjátéknak tekinthető!
A szándéklevél alapján készült el az a tanulmány, amelyben a hitel feltételeit az IMF rögzítette. (IMF Country Report No. 08/361, 2008. november).
Ebben olvasható, hogy a kormány és az IMF közötti előzetes tárgyalások 2008. október 1330 között zajlottak. A tárgyalásokon, többek között, Bajnai Gordon, Veres János, Simor András és pénzintézeti vezetők vettek részt.
A terjedelmes anyag tökéletes összhangban van a pénzügyminiszter és a bankelnök által aláírt szándéklevéllel azt érzékeltetve, hogy a szándéklevél tartalmát előzetesen egyeztették.
Ezen túl a tanulmány elemzi a magyar gazdaság helyzetét és a várható kilátásokat. Az elemzéseknél azonban egy szóval sem utal arra, hogy az ország bajba kerülése elsősorban a rossz kormánypolitikának, a pocsékolásnak és a korrupciónak köszönheti. Ehelyett ugyanazt mondja, mint a kormány: nevezetesen, hogy elsősorban a külső válság miatt került a gazdaság bajba. Ez is az összejátszás árulkodó jele.
Emeljünk ki néhány gondolatot az elemzésből!
Az állandóság az EUhoz csatlakozott 10 ország közül nálunk a legmagasabb. 2007 végén a GDP 66 %ka volt. A költségvetési hiány 2002 és 2006 között átlagosan magasabb volt, mint a nemzeti jövedelem a GDP - 8 %-ka. Azt a kérdést azonban nem teszi fel, hogy ennek mi lehetett az oka. Pedig indokolt lett volna feltenni, ugyanis 2002 és 2006 között még nem volt külső válság, ezért a hiányt nyilvánvalóan a kormány rossz munkája okozta. Az összes külső adósság 2007 végére elérte a nemzeti jövedelem 97 %át. 2009re ez az érték 115,8 %kra fog nőni, az államadósság pedig eléri a nemzeti jövedelem 70,1 %át. Ezzel egyidőben a gazdaság 2009ben zsugorodni fog. Csökkennek a beruházások és 2009ben drámaian, 3,9 %al csökken majd a fogyasztás. A gazdaság összehúzódása miatt 2009ben a munkanélküliség 8,5 % lesz. 2009ben csökken és drágább lesz a cégek rendelkezésére álló hitel.
Gyengülhet továbbá a forint, ami növeli az ország adósságterheit. Ezeket azonban változatlanul törleszteni kell. A pénzügyi célok elérése érdekében szükség van a jelentős megszorításokra, amelyek között a tanulmány felsorolja pontosan azokat bérbefagyasztás stb. , amelyeket a szándéklevél tartalmaz. Ugyancsak megerősíti, hogy adócsökkentésről nem lehet szó. Sőt, semmilyen más gazdaságösztönzésre sem lesz lehetőség. Az IMF folyamatosan elemzi a helyzetet, és szükség esetén újabb megszorításokra tesz javaslatot.
Az általános megszorítás csak két tételt nem érinthet: az EUs projektek önrészét és az adósságtörlesztést. 2010re az ország adóssága figyelembe véve az IMF-es és a többi hitelt is rendkívül magas lesz. Azonban az IMF nem tart attól, hogy Magyarország ne fizetné szabályosan és rendszeresen a tartozását, hiszen mindig is ezt tette. Különben is megvan rá a politikai akarat, mivel a kormány biztosította a megfelelő számú ellenzéki támogatást is. Azonban ennek ellenére a politikai kockázat nem jelentéktelen, vagyis a megkötött megállapodás az IMF számára is jelentős kockázattal járhat. Ennek ellenére a tanulmány befejező mondata az, hogy a kormánnyal egyeztetett programban bízik az IMF szakértői stábja és ezért a 17 hónapra szóló igényelt hitelt megítéli a kormány számára.
A már a szándéklevélben is említett módon az IMF folyamatos ellenőrzés alatt tartja az országot, amelynek keretében az MNBt is átvilágítja.
Az országtanulmányból világossá válik, hogy Magyarországot az IMF gyámság alá helyezte, és csődbiztosként jár el velünk szemben.
Az is egyértelmű, hogy a pénzügyi csomag legfontosabb célja a pénzvilág bevételeinek folyamatos és bármilyen áron akár a gazdaság jelentős recesszióba taszítása, és az emberek életszínvonalának drámai lerontása árán is történő biztosítása.
Ezt a csomagot, - az anyagokból egyértelműen kiolvasható módon -, a kormány az IMF-el együtt, a nemzet és az ellenzék háta mögött, teljes szándékazonossággal dolgozta ki. Ezt bizonyítja az is, hogy a hitelt 2010 március végéig lehet felhasználni. Azaz eddig lehet tovább eladósítani az országot, azután pedig a visszafizetés terheit esetleg másokra hagyni.
Az természetesen érdekes kérdés, hogy az ellenzék, illetve a mögötte lévő szakértői gárda miért nem keresett rá a tárgyalások anyagaira az IMF honlapján, illetve, hogy a mai napig miért nem beszél sokkal határozottabban az IMF megállapodás várható negatív hatásairól? Miért nem tájékoztatja az embereket a megállapodás további, még nem ismert részleteiről?
Ez azért is nagyon indokolt lenne, mert az ország eladósodottsága 2010re elviselhetetlen méretet ölt. Az IMF további anyagai pedig arra utalnak, hogy bármilyen helyzetbe is kerüljön az ország, az IMF elvárja, hogy a mindenkori kormány tudja majd a kötelességét, és akár újabb megszorításokkal is biztosítsa a hitelek visszafizetését, csökkentve ezzel az IMF kockázatát és védve az IMF pénzét. (Idézet az IMF anyagból).
De hogyan lesz ez megvalósítható a leépülő, összeszűkülő gazdasággal, az oktatásból és az egészségügyből kivont pénzek miatt elkopó tudású és egészségű emberekkel? Miből és mivel fogunk így fizetni az IMFnek? És a többi hitelezőnek? Esetleg a maradék állami és családi vagyonnal? A földdel, vízzel, középületekkel, családi házakkal?
A legfrissebb hírek szerint, a szakszervezetek nyomására a kormány picit enged, és a közszféra 13-dik havi fizetéséből valamennyit hajlandó kifizetni. Ennek azonban ára lesz. Már az is elhangzott, hogy hamarosan újabb megszorításokra kerül sor. Ez is azt bizonyítja, hogy a kormány csak a meglévő és folyamatosan csökkenő nemzeti jövedelem újraelosztásáról hajlandó tárgyalni, a gazdaság élénkítéséről viszont, ami a nemzeti jövedelmet növelné, nem. Ezért amit most odaad a közalkalmazottaknak, azt másoktól fogja elvenni. Újabb megszorítások formájában.
Nem lenne itt az ideje annak, hogy az országot hozzáértő és az ország érdekeit képviselő, a társadalommal szóba álló szakemberek vezessék?
Dr.Csath Magdolna, közgazdász egyetemi tanár
Sutyiban én is szeretnék az OPEL mellett korteskedni: szerintem néhány %-kal gyengébb minőség (VW-hez képest) jelentősen kedvezőbb árért. (A Toyota mindkettőhöz képest más kategória).
Én az 5.(ötödik!) Astrámat "fogyasztom". Csak kettőt vettem újonnan, de mindegyikkel 120-140 ezer km-ig autóztam.
1994 óta összesen 1x állt meg velem Astra (a Margit híd budai hídfőjénél), de igazából az sem állt meg, csak felforrt a hűtővíz (kb.110 ezer km futás után), mert megszorult a vízpumpája. Kb.7-8 éve - 13000 ft. volt a csere. A Nejem most használja a 3. Corsát (az cégautó), de velük sem volt semmi gond. SZóval - Kedves Sabbat Úr - azért meg lehet venni egy Opelt is.
Mi még úgy tanultuk, hogy amikor még nyerésben volt a redarmy, Kun Béla akkor váltotta le Stromfeldet.És mivel úgy látszik, én sem a Népszavát olvasom, az utóbbi években láttam valamilyen tanulmányban: komolyan felmerült a Károlyi-kormány néhány tagjáról, hogy külföldi ügynökök lehettek. Az egyik vörös miniszter pl. (majd eszembe jut a neve) élete végéig kiemelt Yugo nyugdíjat kapott.
(A jelenkori hasonlatosságokra most nem akarok külön kitérni)
Na figyelj kisfiam!
Először azt hittem,valami buta tyúk vagy,vagy valami farturkász köcsögbúvár....majd arra gondoltam...biztosan egy elfuserált takonypóc antitálentum....
Erre kiderül,hogy nagypapi írogat baromságokat....
Ezen gondolkozz el mielőtt legközelebb ,fényességes nicknevemet ,becsmérelni mered....
Saci!
Mi itt mindannyian tudjuk, hogy Te egy rendes gyerek vagy. Próbálj meg átlépni ezeken a sértegetéseken, mást nem tehetsz!
El kell fogadni azt, hogy különbözőek vagyunk. Az utcán sem állsz meg mindenkivel beszélgetni.
Mintahogy a SPAM-ekre sem válaszolunk...
Story:
Volt egy munkatársnőm, akit egyszer valaki kib@aszásból regisztrált pár GAY oldalra, aztán jöttek neki a hírlevelek. Szegénykém meg ártatlanul válaszolt, hogy kikéri magának, Ő nem kér ilyen témájú híreket... A következményt sethetitek. Új mail címet kellett csinálnunk neki, mert nem bírtunk a SPAM áradattal...
*** ,millen bátor, tiszta szívű bajnoka az böcsületnek , fényes pántzélú zászlóvivője a zigasságnak, özvegyek istápolója , árvák abajgatója e za SACI ....***
Legalább én vállalom a nevem és úgy teszek valami még ha az nem is mindig jó, de bevállalom, viszont te csak egy pondró maradsz névtelenül!
Sláger legalább vállalja, hogy hülye, ezért valamilyen szinten tiszteletre méltó de te csak egy senki van aki mögött nincs alap!
Hát igen, Horthy-ból elég nehézkes lenne szentet csinálni. Trianon a maga értelmében jogos volt, elvégre is a vesztesek oldalán voltunk és hát minden háború után szívnak a vesztesek. A büntetés mértékét viszont én is eltúlzottnak tartom. És ez most az én személyes véleményem volt.
mégis, ennek ellenére el kell fogadnunk, hogy legyen egy etalon
amit kb. a nagytöbbség elfogad hiteles forrásnak.
nyílván te nem a nagytöbbséghez tartozol és nem biztos
hogy nincs igazad, mégis úgy gondolom, hogy a wikip. hiteles
forrásnak mondható.
Így van. Szentírásnak épp ezért semmit nem tartok(kivéve a Szentírást:D). Megint csak azt tudom mondani(Horthy és Trianon kapcsán): mivel a szocializmusban Horthy a fasiszta állat mintaképe volt, Trianon pedig jogos büntetés, ezért SZÁMOMRA sokkal hitelesebbek a Horthyt nem a Főgonoszként lefestő jobboldali írások. Egyik sem kreál szentet belőle egyébként...
Ez így teljesen igaz, de épp emiatt nehéz igazságot tenni. Ami szerinted szentírás, lehet szerintem egy rakat hazugság, egy harmadik fél szerint meg mindketten barmok vunk. Itt minden értelmezés kérdése.
Csakhogy objektív ember sztem nem létezik. Nem csak Magyarországon. Mindenkinek van vmilyen beállítottsága, vmelyik értékrendhez való vonzódása. Innentől már nem elfogulatlan.
***** annak a súlya , hogy valaki ,kit tart hitelesnek vagy nem, annak függvénye hogy egyáltalán jegyzik e az illetőt valahol , kik jegyzik és milyen estleges szellemi termékkel a háta mögött tudja bizonyítani az esetleges hozzáértését , egyébként csak egy nagyszájú hordószónok ****
Nem feltétlenül. De ha 50 év agyonhallgatás/egyoldalú történetszemlélés után valaki mást mond, esetleg túlzásokba esik, az érthető. Ezért igyekszem mindig balról is tájékozódni napi politikában. Történelemben ez necceesebb, mert nem tudjuk biztosan ellenőrizni. Ezért írtam azt, h ÉN mi alapján tartom hitelesebbnek az alább felsorolt illetőket.
de azért wikipédia nagyon is faxályos találmány, dacára a sok grafomániás önjelölt zseni szerzőnek akik alaptalan szellemi salakkal töltik fel ..néha ..
Nem tudom félretenni, mivel ez alapján tartom hiteles(ebb)nek. Alapvetően ezért a nem nyilvánvalóan balos történészek, külpolitikai szakértők, írók munkáit. Ezért nem tartom hitelesnek Ungváry Krisztiánt, Kenedi Jánost, Moldova Györgyöt(bár ő nem is történész, ami nem lenne baj, de azt állítja magáról-mármint Kenedi).
Hiteles(ebb)nek tartom Szentesi Zöld László, Stier Gábor, Zord Gábor László, Bencsik Gábor írásait.
a wikipédiában elég sok pontatlan adat van , többen reklamáltak , jó magam is küldtem (egy ismerősömmel közösen) kultúrtörténeti vonatkozású pontosítást, ki is javították ,írásban visszaigazolták.