hát nem egészen,inkább mondjuk úgy,hogy utána volt még próbálkozás más zenekarokban,de ilyen-olyan okok miatt nem jutottunk semmire.
aztán vagy hat évre le is tettem a gitárt (én balga),de a vér nem válik vizzé,ismét gitározgatok otthon:)
de nincsenek illúzióim,nem töröm magam,beérem azzal,hogy otthon kiéljem magam kicsit a gitáron.
bár nem állok ellen ha valakinek majd esetleg kell egy öreg rokker a zenekarába:)
celine maga a női énekhang,ha engem kérdezel.
jöhet nekem a fekete ősi vérhang,persze fasza,de celine mindent üt.
hm..na jó sebi mari néni is áthajt a hátamon egy sereg libát:)
Unokanővérem punk zenét hallgatott, úgy is öltözött és viselkedett.:)
Engem ő fertőzött meg hál" istennek. Moby Dick-Ugass Kutya után G.B.H., Sex Pistols, Testament, majd az örök kedvenc GNR-Appetite For Destruction, meg ugye utána ezer más...Sepultura, Obituary, Slayer, stb...
Én fordítva jártam. 7-ben ("93 körül) singsing, pokolgép, megadeth, metallica, csapda, otthon szülők idegbajban a master of puppetstől, meg a pokoli színjátéktól, aztán mosmá azért claptont is meghallgatom :))
nekem elvis presley volt az első saját kazim. nem volt vele bajom, aztán m jackson fő pedofil és narkós G michael majd depeche mode. Ezekután jött a Queen a rock a gitár
engem kéremszépen becsaptak.
az egész rockőrület egy kitolással kezdődött.
a bátyámat megkértem,hogy vegyen nekem fel discoválogatást a kazimra,mert ő tele volt tök új zenékkel.
fel is vett egy párat,de egy pár szám után a scorpions tokio-i koncertjét vette fel a galád:)
először dühöngtem,de egy óra múlva nekem harangoztak.
térdből kaszált a rock,apám!:)
Volt ilyen, hogy olvass magadnak! sorozat. Történelmi sztorik voltak benne, meg rajzok, amiket ki lehetett színezni. Poén volt. kicsi gépzsír olvassa a Kun László király lgendát, és kezében zöld színes ceruzával vastagítja a rétet! :))))
én simán sirdogáltam is a könyvön.:)
de persze elolvastam a folytatását is,a bambi gyermekeit.
első komoly lélekformáló könyveim egyike volt a bambi sorozat.
na,amit még nagyon fontosnak tartok gyermekkorban:az olvasás szeretetének elsajátítása,megtanítása.
talán nincs is jobb lélekformáló találmány,mint a könyv.
ha azt akarjuk,hogy a gyermek egy fantáziadús,széplelkű emberré váljon,feltétlenül meg kell ismertetni vele a könyvolvasás örömét.
Ha megtanulsz egy adott anyagot akkor óhatatlan, hogy meglátod benne az összefüggéseket. Nem kell azt külön tanítani. Ha viszont nincs meg az az adott tudás, akkor nem lesz mint összekombinálni. Ha mondjuk fizikából is jó voltam meg biológiából is akkor tudom hogy miért halálos ha az erekbe levegőt fecskendeznek, de fordítva ez nem igaz.
Jóhogy!!!
Nyomtam ezerrel. WWF királyság volt. Asszem World Wildlife Fund lutraalbumom volt. Meg égő, de nyomtam a Barbie-t is tesómmal...meg még egy pár marhaságot.
Nővérem állandóan a Heidi köteteket olvasta. Heidi a hegyekben, Heidi a cirkuszban stb...volt a kiscsajnak egy öregapja is. Nemtom ezek milyen kötetek voltak, de Heidin kivűl volt még Hüvelyk Matyi, a gidák a farkassal stb. Imádtam.
Gumi tarzan akit mindannap megvernek a suliban a nagyfiúk és nadrágfürdőt adnak neki, teleengedik a gatyáját a csap alatt. aztán egy napra minden kívánsága teljesül, és bosszút áll mindenkin
Azt én is elkezdtem, de már nem emlékszem a történetre. Nálam Kipling Dzsungel könyve és az összes Tarzan kötet Edgar Rice Burroughs-tól volt az etalon.
Poénból meg kellene oldani valami frankó integrál- meg differenciálszámítással az ilyen példákat, megfűszerezve egy kis szilárdságtannal, műszaki rajzokkal és filozófia okfejtésekkel! Mekkorát nézne a TK-s picsa...nemtom venné-e a lapot. Ha lesz kölköm poénból megcsinálom.
Van egy könyvem a mai napig a legféltettebb: Ole Lund Kirgegaard Gumi tarzan c könyve. félórás olvamány és film is készült belőle. gyerekkönyv de eddig bárkiek odaadtam röhögve tette le h qva súlyos. többek között egy nyugalmazott katona alezredes is
bőrharisnya, winnettou stb.na ezek voltak nekem, de már nem tudom miről szóltak pedig jósoxor elolvastam őket. bizos sok hasznát is venném ennek a tudásnak
élmény, amikor általános negyedikes gyermekem matekfeladatait próbáljuk megfejteni...
most nem a saját sötétségemet akarom kivillantani ,hanem azt, hogy eszetlen az egész. kiadják házinak azt, ami nehéz. és talájuk ki mit kell csinálni, mert magyarázat, hasonló feladat nincs hozzá segítségnek. és persze ha nem úgy oldjuk meg, ahogy a tanítónéni kéri az meg gáz. ha így megy tovább nyócadikba differenciálegyenlet lesz, magyarázat nélkül
Kisiskolás koromban kivettem a könyvtárból, ronggyá olvastam, későn is vittem vissza és ki akarták fizettetni velem...meg kellett tőle válnom. Örök komplexus.
és kurvára nem kötelező a bolonyai egyezmény, nem kell messzire menni a példáért, az osztrákok köszönték nem kértek belőle
nekünk is így kellett volna, megtehettük volna
ehelyett a Magyar Bálint féle ámokfutás szétbassza a híresen jó magyar oktatást, mivel a régihez képesti változások silányítják a gyereket
az életre való nevelést, a talpraesettség fejlesztést, a modern haladó gondolkodást (ami nagyon fontos, hogy labdába tudjanak rugni) nem a rendes tárgyak helyett kell csinálni, meg nem is azok óraszámcsökkentésével
ez is megvan, minden ilyesmi ott van a polcomon, hiába telt el 15 év, vagy több
egy dolog a suli, meg egy dolog az a tudás, amit magamtól gyűjtök be kényszer nélkül
pl. nem szerettem irodalom órán a hosszú könyveket, az életrajzokat, stb, mert abban a korban kevesen akarnak ilyesmit bevenni
de pár éve rendesen hiányzik az ilyesmi, most bezzeg nincs, csak műszaki tárgyak
sajna ez mindig ilyen, nem lehet egyénre szabni és nem lehet 20 évig várni Adyval, Kosztolányival, Petőfivel és a történelemmel, remélve, hogy rákap a gyerek
a lényeg, hogy minden fölöslegesnek vélt belémvert tudásért hála, és sajnálom, hogy csak ennyit sikerült belémverni
"ilyen nincs hogy informatikai alapú társadalom.
olyan van, hogy információs társadalom, és ebből fogunk lassan átlépni a tudás társadalmába."
igaz, legyen információs, de a lényege nem ez volt a dolognak.
a tudás társadalmát nem tudom honnan veszed, mert csak most lépünk az ipariból az információsba. de én nem vagyok filozózus és nem is foglakozok behatóan ezekkel a kérdésekkel. irásom ez ügyben sokkalinkább hozzászólás és nem kinyilatkoztatás :)))
EGyébként igen, az általános iskolai lexikális tudás megszerzése az az alap, amit aztán majd megtanul rendszerezni, és megtanul rá építkezni. De ha nincs alap, akkor nincs mire építkezni.
De a legjobb sztem a Nézz körül! című szocialista ember formáló könyv volt. Emlékszem, volt egy ilyen olvasmánya, így kezdődött: " Biztos van a környéketeken téglagyár. Kérd meg apukádat, hogy vigyen el, és nézzétek meg együtt a munkásokat, ahogy az emberek boldogulására csinálják a téglát. " :))))))))))))))))
bezzeg a mi időnkben...nekünk jobb volt mert az kemény fedelű könyv volt és testvérháboruk lerendezésére ezáltal alkalmas. de egy cd-rom? ugyanmár. ezzel még fejbe sem lehet verni senkit sem
Világos, szerintem ugyanazt mondjuk. A "jó" tudás a lexikális tudás és a kombinációs képesség / értelmezni tudás valamilyen elegye. Nem vitatom, hogy a lexikális tudás fontos, csak azt mondom, hogy az az oktatási rendszer, amin én mentem keresztül, az általános iskola szintjén CSAK a lexikális tudásról szól, és a másik részét elhanyagolta, szinte totálisan. Én olyan szempontból szerencsésnek érzem magam, hogy középiskolában meg egyetemen olyan tanáraim voltak, akik megtanítottak erre a másikra is, de nem lenne-e jobb az, ha már az általános iskolában is sokkal inkább egyensúlyban lenne a két dolog?
Ennyi volt a felvetésem. És ha ez így jobb lenne, akkor lehet, hogy jobb, ha nincs osztályzás alsóbb tagozatban, mert hogyan osztályzod a kreativitását egy kisrácnak, akit épp mosttanítasz meg írni meg számolni?