!!! MUTAMEG !!! - Ide töltheted fel a HANGMESTER.HU MUTAMEG pályázatára szánt dalodat egy rövid dalszövegmagyarázattal (Határidő: 2022. december 6.)
Pályázati kiírás: www.hangmester.hu főoldal
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Szerintem (ha már használod), érdemes lenne figyelni arra a wah-pedálra, nem csak vinnyogjon össze-vissza, hanem legyen benne kis ritmikai koncepció. Érdemes ezt külön gyakorolni.
Üdv!
Nem saját mű, hanem Kiko Loureiro- No Gravity című száma, vagyis abból is csak részlet. A backingtrack az eredeti szám gitársáv nélküli változata, amit kiadtak cd-n tehát azt eleve profi. Amit szeretném, hogy véleményeznétek, az a gitársound és maga a gitárjáték, kb. melyek a durva technikai hibáim. Nem vagyok profi, ez életem első felvétele, amin viszont hallom magam, ja és a számot is elég bénán vettem le, szóval jó pár helyen átírtam ezért előre elnézés azoktól akik ismerik a számot.
itt a link
Ehhez a zenéhez szerintem sikerült a legjobb gitárszandot összehozni(vagy legalábbis megközelíteni azt), és lejön, hogy nem egy "mindegy, csak torz legyen" stílusú gitáros vagy, hanem nagyon sok energiát fektetsz az általad elképzelt hangzás megvalósításába.
Az is tetszik, hogy a bőgő előtérben van, főleg, hogy a kollégád jól is teszi a dolgát!
Dobhangzást annak ellenére is tök korrektnek tartom, hogy nem az én világom (mostanában Brann Dailor hangzása és játéka viszi nálam a prímet, annyira, hogy néha csak a dobot figyelem a Mastodon számaiban), mert nekem túl gépiesnek, mesterkéltnek hat; de ez legyen az én bajom.
Azzal meg, hogy az ének paksiendrés lenne(már nem tudom, ki írta ezt), nagyon nem értek egyet...a legtöbb (magyar) banda csak szeretne ilyen pacsirtát a bandájába...
A dal pedig egy igényes és jól megírt szerzemény, bár azt leszögezem, hogy a kedvencem Charma számom továbbra is a Halotti beszéd marad...
Végig füleltem mind a 3 dalt. Jók, tecc. Nekem az angol kiejtés egyáltalán nem bassza a fülem, teljesen jó. És igen, gördülékenyebb angol szöveggel az ének, de ezt már annó a Charma megalakulásakor is mondtam. Dobszand: nekem bejön ez a kissé tompább, de testesebb pergőszand pl. ... gitárszand: nekem nagyon sok a gain (emiatt zizis a szand) és több mélyközepet tettem volna bele (persze lehet, hogy kb. fele-2/3 ennyi gainnél ez automatikusan így változna). Persze, ez csak az én véleményem.
A bőgő jobban előtérbe tolása meg nagyon jó, én is ezen a filozófián vagyok.. hamár ott van, akkor halljuk is, főleg, hogy jók a témák!
Igen,én.Legalábbis a nóták vázát+a gitártémákat.A basszusgitárt és az éneket pedig hozzák rá a vonatkozó kollégák.Dob ez esetben speciális,mert pl. az első nótát a feldobolás előtt 2-3 órával hallotta a dobosarc életében először,szóval a dob elég spontán. :)
Pedig ebben még sok téma nincs is (Intro,ami a refrén alapja is egyben,6/4-es verze,kiállós bridge,refrén ill. a keleties középrész - mindez 5 és fél percben annyira nem sok sztem.) Az énekről annyit,hogy védeném a kolléga kiejtését mindenképp,én 19 évnyi angoltanulással/közel anyanyelvi szintű tudással a hátam mögött sem érzem gázosnak,főleg nem angol anyanyelvű,nyugati zenekarokkal összehasonlítva,német és skandináv zenekarok sokkal borzalmasabb kiejtést tudnak produkálni,ráadásul az énekesünk nem is használja úgymond az angol nyelvet.