Jó ez, szép ez, a hölgy hagja nagyon ott van (és tényleg tutajos:), de nem kicsit unalmas. Rövidebb ütősebbb, változatosabb nóták (is) kellenének. Amúgy nagyon hangulatos. A felvételen a "ritmusszekció" eléggé csúszkál.
ha nem élvezem a szólózást, akkor nem csinálom:)
ez így igaz:), mondta is, h feljátszaná, de mi már türelmetlenek voltunk az énekes lánnyal:), lehet lecserélem a napkban, majd, ahogy időm engedi.
Nem is kell, hogy érdekeljen, csak játszd fel. Amúgy akkor meg azt tanácsolnám neki, amit te is nekünk tanácsoltál (teljesen jogosan, nem visszavágás akar lenni), hogy annyiszor kell feljátszani, amíg jó nem lesz.
Szexi az énekesnő akcentusa. Amúgy tetszik a hangja, bár nekem annyira nem jön be ez a hangzás, de ehhez a stílushoz gondolom ez kell, nem tudom.
A gitárszólót ki játsza?
A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni,
akarsz-e mindig, mindig játszani,
akarsz-e együtt a sötétbe menni,
gyerekszívvel fontosnak látszani,
nagykomolyan az asztalfőre ülni,
borból-vízből mértékkel tölteni,
gyöngyöt dobálni, semminek örülni,
sóhajtva rossz ruhákat ölteni?
Akarsz-e játszani mindent, mi élet,
havas telet és hosszu-hosszu őszt,
lehet-e némán teát inni véled,
rubin-teát és sárga páragőzt?
Akarsz-e teljes, tiszta szívvel élni,
hallgatni hosszan, néha-néha félni,
hogy a körúton járkál a november,
az utcaseprő, szegény, beteg ember,
ki fütyürész az ablakunk alatt?
Akarsz játszani kígyót, madarat,
hosszú utazást, vonatot, hajót,
karácsonyt, álmot, mindenféle jót?
Akarsz játszani boldog szeretőt,
színlelni sírást, cifra temetőt?
Akarsz-e élni, élni mindörökkön,
játékban élni, mely valóra vált?
Virágok közt feküdni lenn a földön,
s akarsz, akarsz-e játszani halált?
Megkaptam, hogy zenésítsem meg a zenekarunknak. Megtettem és ilyen lett.
Én nekem kellett felénekelnem, de majd az énekes fogja nyílván énekelni élőben, nem akarunk maradandó károsodást okozni senkiben az énekhangommal. Milyennek találjátok a dallamot? A szöveget mennyire támogatja? Ez egy nyers vázlat, de minden jellegű kritikát szívesen veszek, kivéve ami a brutálisan szar hangomat értékeli.
Köszi
SyCo I - Hydrogene - 2008.05.10 - live @ Kazinczbarcika, Sport Club:
2008-05-12 13:13 |
#14962
össze-vissz szóismételek itten, meg zvaros vagyok, de 3 órát aludtam és dolgozom :()
2008-05-12 13:11 |
#14961
Azt tudom, hogy nem lehet versenyezni :) meg mi sem házilag mókoltunk, de tényleg nagyon kevésből vettük fel most a 7 számot! Rendesen hangmérnökkel, stúdióban! A nyugati színvonalon megszólalás dob valami a helyzeten? Szerintem akkor is letöltik majd :( Persze ha van kiadójuk, akkor oké és ha külföldön is szeretné megjelentetni az ember, akkor biztos más a helyzet, de én már annyira túlmisztifikáltnak tartom ezt az egész stúdió dolgot, hogy nem gyengén érzem benne a preztízs kérdést is! :( Legyen jó minőségű egy anyag, legyen hallgatható, de tuti emberi összegből is kihozható egy jó anyag mókolás nélkül!
Everwood azért tudta megcsinálni,mert a kiadó finanszírozta nekik (görög kiadónál vannak).De a válasz ebben a mi stílusunkban egyértelműen az,h piaci szemléletmóddal nézve nincs értelme ennyit beleölni,mert nincs közönsége a progmetalnak itthon.(Illetve nem olyan nagyságú a tábor,h megérje csak magyar piacra ekkora összeget beletenni.)Sajnos az összes nagyobb progmetalbanda döglődik itthon.Viszont ha az ember szeretne tényleg nyugati színvonalon megszólalni,akkor ezt a pénzt bele kell tenni.EGy Bakery-vel nem lehet házi mókolás szintjén versenyezni.Sőt,megkockáztatom,hogy metalzenére egy itthoni stúdió sem veheti fel velük a versenyt.Nagyon szerencsés együttállás:egy iszonyat jó fülű tehetséges hangmérnök,és iszonyat minőségű cucc.
ja igen a lényeg, szóval ezt kifejtettem bővebben, csak kitörlődött! ááááááááááááá, gépeltem egy csomót! :( ööö és igen persze, a minőség, hát oké, de olcsóbban is ki lehet hozni tök jól szóló lemezt, mondjuk nem sajnálom senkitől, ha van rá pénze, csak hirtelen felkaptam rá a fejem!
2008-05-12 12:42 |
#14956
basszus, tök sokat írtam arról, hogy mi milyen olcsón vettük fel most a lemezt és hogy 2 milla, meg oké ha valaki mögött egy kiadó áll, de saját zsebből, meg én nem ismerem ezt az Everwood-ot, de ennyien fogják is venni a lemezt, mennyit adhatnak el kb? Erre a döglött piacra saját zsebből ennyi pénzt beleölni, hát max ha milliomos lennék! :)
Így van.Nagylemezt én is ott szeretném csinálni.Mastert a lentebb linkelt dalra is ott fogjuk nyomatni (ha egyszer sikerül végre az angol nyelvű énekeket is ráhúzni stúdióban az alapra).
azt azért mindenki levágja, hogy a mi demónk stúdió közelében sem járt. Anno, mikor belekezdtünk, ebbe a demóba, mondtam is a srácoknak, hogy ugyan jobb lesz, mint az előző anyag (amit elvileg stúdióban vattek fel) DE még nem lesz stúdiólemez (szint). Mert ahhoz nincs mese, el kell menni stúdióba. Szívesebben bohóckodtam volna én is pl a Bakeryben (felvételektől a konyhakész masterelt anyagig) de a ugye FTszázezrekben mérhető. De az úgy is fog szólni. Ezt nem lehet megkerülni.
Igazából ezeknél is a lényeg,hogy kurvajó gitár,gitárcucc,mikrofon,mikrofonelőfok,kompresszor,grafikus eq,AD/DA konverter és hangkártya legyen.Az,hogy milyen helyiségben veszed fel,másodlagos ezekhez képest.Én pl. nagyon töröm a fejem egy Massenburg EQ-n meg vmi SSL channel stripen nagylemezfelvételhez...ha nem is vásárolok be ilyen csillagászati árú cuccokat,szétnézek,h itthon lehet-e vhol bérelni,mert ha van egy nem visszhangos,jól csillapított szobád (mint pl. egy igényesen szivacsozott-padlószőnyegezett próbaterem),ilyen cuccokkal stúdiókész nyersanyagot tudsz felvenni,amit aztán keverésnél jól meg lehet dörrenteni.
mondjuk a mi történetünk nem a zs-re hangolt gitárokról szól, annál azért "konzervatívabbak" vagyunk.
Egyébként ha etalonhangzásnál tartunk, nekem továbbra is ez a kedvencem, de ezt a lemezt garantáltan nem otthon bohóckodták a srácok (mint pl mi)
Sanctity
visszatérve az ingyen szandhoz, EZ a tétel pl egy TS + amplitube szoftverrel ellődött, magamögé utasítva jónéhány stúdió jellegű próbálkozást. nem feltétlenül kell jó hangzáshoz pénz, lehet itt trükközni szigorúan... Revalvertől is pl nagyon durvákat hallottam:|
Vagy mondjuk a korai Helloween ugyanez a cég...embertelen tempók,és végig túrás.Mondjuk a Tim Yeungokról,George Kolliasokról,Raymond Herrerákról ne is beszéljünk.
Nekem 87-ben is volt duplázom, és nem pont a négynegyedes ütemről beszélek, de ajánlom mindenki figyelmébe egy Motörhead
Hammersmit-i koncertet! Iskola anyag a dobosoknak!
Azt a tagot nem ember csinálta, az tuti!
Persze.De az egész metal műfaj sztem ritmusalapú alapvetően.Persze,a gitárok is előtérben vannak,de a megtekert ritmusok miatt a dob hangsúlyosabb,mint egy sima négynegyedes rockzenében.Ráadásul pontosan,feszesen kell nyomni.És ez durva fizikai kondíciót igényel.
Igen! Erre akartam kitérni. Ez olyan, mint ha a szólós 5-6 perceket szólózna iszonyatos tempóban.Szerény konzervatív véleményem szerint, a dob elsősorban kísérő hangszer.
De viszont ebben a verzióban hatalmas szerepet kap.
Ráadásul ha folyamatos tempót kell adnod az megoldhatóbb, mint
komplikált leállásokat, és új ütemeket produkálni.
Ez az amitől érthetően elfáradnak a dobosok.
Ja,a duplázással van gáz,azt kell sokat gyúrni.A bonyolultabb ritmusokkal is elbír általában a kolléga.De sokat kell fejlődnie azért.(Meg nem csak neki.)
Erre gondoltam, amit fel raktál az elég " játékos" !
Erősen össze kell magát szednie a dobosnak, hogy ezek a dolgok
pontosak legyenek! Van róla némi fogalmam, " zenei tévelygésem" ideje alatt, közel 3 évig doboltam, van némi durranásom az ilyen dolgokhoz.De ha ez így tud szólni élőben,
az kurva jó!
Mankódob,tegnap lett véglegesítve,a dobos kolléga majd most kapja meg,h kidolgozza rá a saját részeit.Nálunk úgy néz ki,hogy amikor összerakok egy dalt,akkor mindig egyben szólal meg a fejemben az egész nóta,sőt,elég gyakran előbb jut eszembe ritmika,mint konkrét gitártéma.Ezért mindig gyártok alá dobot,de sosem szentírás.Most az van,hogy 2 dalt feldemózunk az újak közül júni végén,azokra a doboskolléga saját maga kitalálja a dobot,nyilván olyat,ami a felkészültségi szintjének megfelel.Az én dobtémáimmal az a "gáz",hogy elég durva dobosokat szeretek,sok figurájukat leszedek fülre,és belerakom a saját témákba,amik így durvák lesznek,de eljátszhatóak.És ez pl. tudja frusztrálni a dobosokat.
" A felvétel fényében nemértem a folyamatos "higain dög" és "stenk" jelzőket,amit folyton emlegetsz a gitárokkal kapcsolatban " . Azt élőben lehet ott hallani. Éppenhogy az annyira sajna nem jön(jött) át a vonalkimeneten.
Drumkit From Hell Superior.De nincs lekeverve a dob,csak simán a midisávot játssza le a Superior sampler,azért ilyen puttó próbatermi a szand.De mondjuk itt ez még jól is áll,a gitárok is DI boxon át lettek beküldve és guitar rig csinálja a szandot.Majd Radial X-Amppal reampolom a nagy cuccon.
Én a Nuendot javasolnám a kettő közül, egyrészt mert abban van számos direkt erre a célra kitalált dolog, másrészt Acid kompresszora (sokminen máson kívül sajnos) elég kezdetleges.
azt nem mondtam, hogy EZ az a gitárszand, amiről szoktam beszélni, de nem is úgy lett felvéve, ahogy szoktam volt mondani. jó cuccal és kp-val jobbat is lehet prezentálni, bár hallottam én már rosszabbat is, amit ráadásul stúdióban csináltak...
megmondta a Mákos is: nem jó bonyolult dolgokat jtászani mert akkor nézni kell a gitár nyakát :DDDD az meg úgy nem metál ha nézed koncerten a gitár nyakát :DDDD
hedbengel az ember akoncerten, aztán csak azt veszi észre, hoyg ellenfázisban van :D aztán már semmi köze a zenéhez. aztán iszik még párat, é smár nemsi érdekli :D
Ja,hát itt a komplexitás az koncepció volt...amit felvettünk egyébként bemutatkozóanyagnak,kicsit sántít a valódi irányvonalhoz képest,mert az új nóták már sokkal gördülékenyebbek,igyekszünk az öncélú komplexitásból visszavenni és direktebb irányba elmenni.Épp tegnap demóztam fel az egyik dalt belső használatra,amit június végén felveszünk.