!!! MUTAMEG !!! - Ide töltheted fel a HANGMESTER.HU MUTAMEG pályázatára szánt dalodat egy rövid dalszövegmagyarázattal (Határidő: 2022. december 6.)
Pályázati kiírás: www.hangmester.hu főoldal
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Én ezzel egyetértek.
A feeling szubjektív dolog, és mint ilyen, az egyénhez, illetve az egyén pillanatnyi lelkiállapotához is köthető. Mint szuibjektum, nem is lehet róla vitatkozni.
Nagyon fontos a technikai tudás, a technikák pontos implementációja, illetve az ezektől való tudatos eltérés. Az biztos, hogy csak jó technikai tudás birtokában lehetséges az érzelmeket pontosan kifejezni. Ugyanazt az érzelmet vagy hangulatot többféle módon, illetve több stílusban is ki lehet fejezni, és a hallgató belső világától függ, melyiket fogadja be.
Nemtom, hogy direkt ilyen hangzás volt-e a cél, mindenesetre én nem értem, hogy miért vonalból vették fel, pedig a srácnak van elég jó erősítője 412-es ládával.
Nem is az énekesen kell,hogy segítsen a master Nem veszem sértésnek,remélem a kolléga olvasni fogja a topikot,és leszűri a konzekvenciát,hogy nem csak az én hülyeségem,hogy menjen vissza énektanárhoz.
A többi felvétel nem mérvadó,mert az amatőr az már istenes jelző azokra a körülményekre,amik közt készültek.Egyébként én sokkal inkább dolgozom olyan énekessel,akiben van potenciál meg kreativitás és fejlődőképes,minthogy egy ordibátor kúrja el a zenét.Egyébként általános betegség az is itthon,hogy nincsenek képzett,normális énekesek,ezért a bandák túlnyomó többsége ordibálós énekkel dolgozik.Mert ugye ordítani mindenki tud.
Nekem nem tünt úgy, hogy egy tornaterem végében lenne az énekes. Sztem nem rossz az ének, hallottam már ettől sokkal szörnyűbbet is :)
Az egészet hallgatva nekem kicsit mintha túl szét lennének tolva a két oldalra a hangszerek. Szóval nagyon olyan, hogy érezni, hogy az egyik itt van a másik ott, aztán valahogy mintha hátrakerülnének. Erre mondjuk lehet hogy az is rájátszik még nálam, hogy most majdnem bent ülök a hangfalak között szal inkább a két oldalamon vannak, mint előttem, de majd meghallgatom otthon fülhallgatóval is.
Ettől függetlenül a hangzás nekem tetszik, a basszus tuti sokat dobna még rajta.
honnan tudja azt a hallgató hogy az feelinges játék-e vagy nem amit hall? Mi a feeling meghatározása?
Azért kérdezem mert én pl úgy vagyok vele h a feeling (ami egy idegen szó és szívesebben használnám helyette a hangulatos szót) egy pillanatnyi érzelmi állapot. Ami lehet hogy megvolt a zenét játszó emberkének, de engem nem érint meg ha nem vagyok ráhangolódva. A lemez ugyebár egy rögzített fix "adathalmaz" magába foglalva a feelinget is. Pl a St anger album azok közé tartozik amit nem nagyon szeretek hallgatni. Mindazonáltal volt már rá példa hogy olyan lelkiállapotban hallgattam meg amikor élveztem minden hangot az albumon még a híres pergő hangját is. De azóta sem sikerült ezt az élvezetet megtalálnom benne. Ott és akkor összetalálkozott az általuk sugallt hangolat az én személyes hangulatommal. Természetesen ez nem feltétlen egyszeri mert engem például a Queen mindíg "megtalál".
Az is lehet hogy a zenész a bugyijába vizelt az örömtől amikor feljátszotta a zenét a hangmérnökkel együtt de én otthon meghallgatom és nincs különösebb hatással rám. Vagy egyáltalán és soha, vagy csak akkor és ott. De olyan konkrétan megesett hogy egy koncerten örjöngtem h milyen jól szólt és amikor visszahallgattam már annyira nem jött be.
Csak azért írtam le mert mindíg vita alaptárgya a feeling. (lásd feeling kontra technika....stb)
Szóval véleményem szerint nem szerencsés a feeling kifejezést általánosításban használni. Mert ami nekem feelinges az másnak egyáltalán nem biztos h bejön és ez fordítva.
lehet ebben a technikában vmi, tegnap volt a haverom(tanitványom) a 7húrosomat nyüstölni. én közben készítettem egy kismagnóval felvételt. ott döbbentem rá (megint), hogy ugyanazt játszottuk de az én kezemben "énekelt, élt" az a hang, az ő kezében meg "csak" szólt.
Még megvan nekem valahol egy ősrégi Rockinform, ahol az első Petrucci interjút olvastam, akkor még nem is hallottam DT-t életemben...de ő mondta akkor (ez kb. 8-10 éve lehetett), hogy számára az a jó gitáros, akinek minden egyes hang fontos, és minden hangnak megvan a helye a zenében és az úgy szólal meg, ahogy kell...hát igen, erről beszélünk.
csak azért azt se felejtsük el, hogy egészen más, ha azt a 4 akkordot egy két éve gityózó embör pöntegi el, vagy mondjuk a petrucci. meg amikor pl ő játssza a bombéj vindaló elejét, ott alig van hang, szal hangról hangra akárki eljátssza, de neki úgy szólal meg minden egyes hang, hogy bokalefosás ismét. szal ez a nem mindegy. és ez is technika sztem, ettől lesz a legegyszerűbb dallamnak is oylan fílingje, hogy csak na. nem csak a gyorsaság jelenti a technikát.
látom te is reverbbetegségben szenvedsz :D az ének egy tornaterem túlsó végéből szól :D de egyébként ne vedd sértésnek, de ezen az énekesen még a legprofibb masterelés sem segíthet. ezen még hagyján, de a többi felvételen...
Figo a kedvenc példám egyébként, technikailag top, viszi a csapatot a hátán, minden meccsen szétszakítja magát és elpusztíthatatlan...mondjuk nem játszik mindig e legjobb formájában, ez igaz. Meg ez már OFF.
Egyébként ebben a tekintetben én is Satriani egy gondolatát tartom követendőnek, bár ezt egyáltatlán nem biztos, hogy mindenki magáénak érzi...
"...technikailag mindent meg kell tanulni, aztán vagy tudsz érzésből játszani, vagy nem..."
De abszolút megértem, ha valakit egyáltalán nem izgat a technikai oldal, mert 4 akkorddal kifejezi magát...mellesleg nagyon sokszor van olyan, hogy az ember érzelmi állapotát egy jól sikerült open D riffel lehet a legjobban kifejezni...)))
hát ezt így nem mondanám. akinél most felvettük az anyagot, ő is GT6-al dolgozik, bokalefosás volt, amikor megmutatta az anyagát. Ilyen zúzós, szimfoniekszes prog metalt tol a csávó. nagyon komoly zúzdaszanddal.