Ezt Kether írta: örülünk is neki, hogy szakemberek járkálnak erre és olvashatjuk soraikat (legalábbis én biztosan)...:) Szerintem Sexy csak a mutamegre reagált, hogy nem lehet azt összehasonlítani, amit mi mutogatunk itt, meg amit mondjuk te...:)
Ezt medve írta: Azzal a kellemetlen érzéssel kezdődik, hogy úgy érzed lemaradsz valamiről ha nem jössz fel a netre. Ez az érzés szinte lehetetlenné tesz minden huzamosabb, koncentrálást igénylő (tanulás, gyakorlás) munkát. Ekkor érdemes egy kicsit elgondolkodni.
Ezt medve írta: Kár volna tagadni, voltak bizonyos jelek. De mostmár kontroll alatt tartom a dolgot. Az ember egyszer józanul végiggondolja, és a következő pillanatban helyre is tette. Akkor jövök fel ha kedvem szottyan pár perc dumálásra, meg akarok tudni valamit, venni vagy adni akarok. Persze nem 5 percenként feleslegesen. Sűrűn csak akkor ugrom fel ha éppen bizniszben vagyunk valakivel és meg kell beszélnünk pár dolgot.
Ezt Fender59 írta: Ne viccelj már! Csak humorizálunk arról, hogy begyalázol minannyiunkat gitározásban... Jó, hogy linkeled a zenédet, itt a helye, de nagyon!!!
Ezt Kether írta: hajjaj, hát hogy fogok én így leszokni akkor?:D amúgy medve, tényleg itt lenne az ideje nekem is elgondolkodni... még jó, hogy nemsokára suli és akkor már nem lesz ilyen problémám, mert úgyse lesz időm.
Ezt Fender59 írta: Na, az lesz az ahova én elnézek, az tuti fix. Kár, hogy ilyen messze van időben.
Egyébként, Miklós/Peta van nekünk egy ilyen KONCERT topicunk, oda szoktuk beírni, hogyha valaki játszik valahol. Az egy igen hasznos helyszín ilyenek elhintésére, tuti vagyok benne!
Ezt Peta írta: nemrég egy koncertünk után a helyszínen esett kómába egy "túllőtt" csávó, majd meghalt. elég tré volt. én azt mondom, rákendroll, sör, meg minden, de a cuccozást kerülje mindenki!
Ezt Fender59 írta: Ja, a tritónusz meg a sátán zenéje. A középkorban rendesen haláljárt annak, aki ezt a hangközt befokta. Az volt a latin neve, hogy Diabolus in Musica. Nem vicc!
Ezt birta írta: A tritónusz egy érdekes dolog. Azt nyilván tudjátok hogy egy akkord funkcióját szinte minden esetben a terc és a szeptim adja. Ezek még az alaphangnál is fontosabb. Na most pl ha eljátszól egy I-IV-V-Ies bluest úgy hogy mindhárom dom7-nek csak a két funkciós hangját játszod, hallható a teljes tonalitás. És mindhárom akkordnál tritónusz szól. Ez marha jó!!!!
Ezt birta írta: De ha már a "disszonáns" harmóniáknál vagyunk. A kis undecima tehát az oktáv + kisszekund az ugye elég gázul szól. Eltudtok képzelni olyan moll7 akkordot ahova fellehet ezt a dissz. hangközt rakni úgy hogy jól szóljon? Adok egy tippet:
Ezt birta írta: Dúr III. fokán moll7 van és rögtön az első szinezőhangja egy b9. ( Ez ugye az oktáv+ kisszekund). Normál esetben ezt a szinezőhangot ennél az akkordnál sosem használjuk hiszen érzékeny hang. De ha nem kvintet hanem b6 fogunk helyette...E-C-F-G de mindenkit kérek ne első fekvésben próbálja, ott ugyanis fosul szól....de már egy oktávval feljebb...
Ezt birta írta: Ugyanis E-H-F-G-vel tehát a sima moll7 a b9-el marad disszonáns mert a kvint(H) a b9-től (F)tritónusz távolságra van és itt tényleg disszonanciát okoz dezt feloldhatjuk egy tiszta kvartra azáltal hogy a H felmegy C-re
Ezt Borzash írta: nna. ha már elméletnél tartunk. a dalaim közül az eddigi legsikerültebbel van kis gondom, nem mintha zavarna, mert igazából szeretek úgy zenélni (pontosaabban úgy szeretek zenélni), hogy nem tudom elméletileg definiálni a dolgokat. naszóval a gond az, hogy nyílt D hangolással készült hozzá az alap, ami ugye dúr, a gé helyén fisz, a há helyén á hang van, nagyterc, az egész gitár megszólalását ez határozza meg igazából. az alap kábé úgy néz ki, hogy harmadik fekvésben járkáltaltom a kis kezemet, féligmeddig random módon, lényeg, hogy a lefogatlan gitár, vagyis a D dúr gyakran megszólal magában. a dallamok (ének, gitárok) meg mollpentaton-ban vannak. hogy is van ez?
egyébként borzas.uw.hu/failing_sight.mp3, de ezt már mutattam, kb két hete.
Ezt birta írta: Téves nézet azt gonodolni hogy ha már tudod hogy mit játszol akkor megszűnik a kreativitás a zeneszrzésben vagy a rázásokban. Nekem sötét erdő akkordra hangolt gitáron játszani, sosem próbáltam, bár az is igaz hogy kvartban hangolom a gityót és egy időben érdekelt a kvint hangolás is. No de hogy a kérdésedre térjek. Az észrevételed nagyon jó! Ez amiről írsz ez a bluesból jön, mert a dúr bluesoknál is simán a mollterces lá pentaton alapú blues skálát éneklik szólózzák. A fekák nem foglalkoztak semmilyen elméleti dologgal nyomták ami jön belőlük és ez jött édes szomorkás hangulata van ettől Ez (is) a blues. De más műfajban is fellelhető. Egy nem olyan régi fantasztikus Maceo Parker lemezen hallható ugyanez, pedig a nóta nagyon messze van a bluestól és király a nóta. Ott egy sus akkord oldódik dúrra majd ugyanaz a lépés egy N2 lejjebb, és a Parker közben nyomja a mollterceket...yeah!!!
Ezt Borzash írta: egy pillanatig sem hittem, hogy képzettség káros. csak én már "így vesztem", hogy úgy mondjam.
a kérdésrőL: kábé erre gondoltam válaszként, szóval okos vagyok. egyébként akkordra hangolt gitáron játszani mocskosul szórakoztató. félautomata:)))))))) lehet a ritmusra összpontosítani, jöna mojo, meg minden. egyébként a kérdéses énnótám se blues, bár még a felépítése is hasonló, elsőfok, negyedik, aztán 5ödikről indított dallamszerűség.
Ezt Landmine írta: végülis bluesban összeolvad a dúr-moll jelleg, igaz? Ha megnézünk pl. egy F-blues skálát, olyan régi tradicionálisat, az "50-es évekből, akkor a molltercet sokszor nyújtják felfelé fél hanggal, tehát már dúrterccé avandzsálódik... amúgy ha van egy sima I-Iv-V akkordokból álló blues akkordmenetünk (12 ütemes), akkor miért van az, hogy 2., ill. 3. fokról indítva a tiszta moll-pentaton nem illik rá annyira, mintha 6. fokról indítanánk, hist" benne van a hangnemben....??? ezen filózgattam, de nem jöttem rá..
Ezt birta írta: Hát ma már másképp beszélünk a bluesról mert közben eltelt 100-130 év és ezalatt számtalan variációja indult el és mindenki egy picit másképp...Amit leírtál mind igaz, de persze nem csak így. Sok autentikus előadó egyáltalán nem foglelkozik szólóban a dúrtercel. Sokkal inkább a tritónusz körül jár. de vannak olyanok (pl mint Scott Henderson) aki követi a hagyományokat de odateszi az okosságokat is tehát moll lá pentatonban játszik de egy egy villanásra megjeleníti a dúrtercet amitől egy magamfajta ilyenkor elélvez...)))) Maga a blues skála egyébként nem egy egzakt körülhatárolható skála. Ez alatt azt értem hogy nem olyan mint pl a dúr (ion) skála hogy 7 hangból áll úgy mint dó....stb. A blueskálának van egy törzse ez a lá pentaton és erre épül rá sok kiegészítő hang amit számtalan módon szólaltatunk meg és általában vonzásban van vmely más hanngal ezért a blues skála megértését leginkább motívumok leszedésével lehet megérteni. Persze más utak is vannak a blues szólózásra és azthiszem te erről írsz folytatom.......
Ezt birta írta: Értem! Ez azért nem szól olyan jól mint írtad mert más funkciót játszol. ugyanis első fokra h második fokú lá pentatont játszol akkor szubdomináns funkciót nyomsz tonikára. És ha II fokot játszol és a nóta blues tehát első fokon dom7 az akkord akkor meg a III. fokú lá pent kvintje ütközni fog az alatta szóló elsőfokú harmónia szeptimével.
Ezt birta írta: Ha nem ismerem a zenei környezetét, (tehát hogy egy nót vmilyen hangnemben van és ez annak vmelyik foka) hanem magát csak az akkordot nézem akkor ez egy Em #5 add b9
Ezt Landmine írta: pl. legyen Fdúrban: F/ Bb/ F/ F/ Bb/ Bb/ F/ F/ C7/ Bb/ F / F-C7/ és erre még ne is bluest játszunk, hanem csak moll pentatont (D,F,G,A,C) elvileg dúr hangnemben 2.,3.,6.fokról indítva a Dmoll(!) pentatont(G,A,D-ről) hangnemben illene a körre. De mégis Fmoll pentatont nyomunk rá,ill. szinesítjük 1-2 hanggal: pl. tritonusszal, vagy 1-2 hajlítással, slide-dal, stb, amikről Te is beszéltél. De ha maradunk a Dmoll pentatonnál, ill. móduszainál, az elvileg menne rá hangnemben, mégsem ezt használjuk inkább.
Ezt birta írta: A Dm pentaton és móduszai alatt azt érted hogy marad a D lá pentaton csak egy másik hangjáról indítod? Egyébként meg kellene hallgatni, mert itt olyan dolgok jönnek be ( hangszerelési kérdések) amik sokat változtatnak a dolgon. példa trióban sokkal vadabb dolgokat lehet szólózni, mintha harmónia hangszer kísérne stb.
Ezt birta írta: Nem, nem lehet úgy használni mint sima moll7-et , mint írtam ez III. fok dúrban tehát funkciója szerint oda való. UFÓ zenékben pl ha egyharmóniás moll7 van sokáig, akkor szinesítésképp jól szól ha bejön egy ilyen, és akkor ez tonikai
Ezt Fender59 írta: Grrrr. Nekem amúgy a konzervatóriumot végzet tanárom nem engedné, hogy a C-t itt H#-nek írjam vagy mondjam... Ha ilyen van, akkor az C és kész. De ez amúgy is inkább megszokás meg jelölés kérdése a lényegen nem változtat igazából.
Ezt Landmine írta: igen, de ne nevezzünk már egy fiszt gesznek, végülis az is enharmonikus... amúgy ezen nem veszünk össze:)te így látod jónak, én meg amúgy.
Ezt birta írta: Bocs egy kicsit elvesztettem a fonalat hol is tartottunk....vissza kell olvasnom, de ti is segíthettek. Bocs ma 4-kor kidobott az ágy és levezetéasképp 4köbméter murvát lapátoltam a kocsibeállómhoz. Ez az esti kis elmélet csak levezetés a tekjes beájulás elött.)))
Ezt birta írta: Most kaptam egy e-mailt lengyel országból és nem állom meg hogy ne osszam meg veletek itt rögtön sebtiben: Áááááááá nem ez gizdaság lenne....majd nézzétek a honlapomat...Csak egy név: Eric Marienthal