!!! MUTAMEG !!! - Ide töltheted fel a HANGMESTER.HU MUTAMEG pályázatára szánt dalodat egy rövid dalszövegmagyarázattal (Határidő: 2022. december 6.)
Pályázati kiírás: www.hangmester.hu főoldal
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Ezt Peta írta: nemrég egy koncertünk után a helyszínen esett kómába egy "túllőtt" csávó, majd meghalt. elég tré volt. én azt mondom, rákendroll, sör, meg minden, de a cuccozást kerülje mindenki!
Ezt Fender59 írta: Ja, a tritónusz meg a sátán zenéje. A középkorban rendesen haláljárt annak, aki ezt a hangközt befokta. Az volt a latin neve, hogy Diabolus in Musica. Nem vicc!
Ezt birta írta: A tritónusz egy érdekes dolog. Azt nyilván tudjátok hogy egy akkord funkcióját szinte minden esetben a terc és a szeptim adja. Ezek még az alaphangnál is fontosabb. Na most pl ha eljátszól egy I-IV-V-Ies bluest úgy hogy mindhárom dom7-nek csak a két funkciós hangját játszod, hallható a teljes tonalitás. És mindhárom akkordnál tritónusz szól. Ez marha jó!!!!
Ezt birta írta: De ha már a "disszonáns" harmóniáknál vagyunk. A kis undecima tehát az oktáv + kisszekund az ugye elég gázul szól. Eltudtok képzelni olyan moll7 akkordot ahova fellehet ezt a dissz. hangközt rakni úgy hogy jól szóljon? Adok egy tippet:
Ezt birta írta: Dúr III. fokán moll7 van és rögtön az első szinezőhangja egy b9. ( Ez ugye az oktáv+ kisszekund). Normál esetben ezt a szinezőhangot ennél az akkordnál sosem használjuk hiszen érzékeny hang. De ha nem kvintet hanem b6 fogunk helyette...E-C-F-G de mindenkit kérek ne első fekvésben próbálja, ott ugyanis fosul szól....de már egy oktávval feljebb...
Ezt birta írta: Ugyanis E-H-F-G-vel tehát a sima moll7 a b9-el marad disszonáns mert a kvint(H) a b9-től (F)tritónusz távolságra van és itt tényleg disszonanciát okoz dezt feloldhatjuk egy tiszta kvartra azáltal hogy a H felmegy C-re
Ezt Borzash írta: nna. ha már elméletnél tartunk. a dalaim közül az eddigi legsikerültebbel van kis gondom, nem mintha zavarna, mert igazából szeretek úgy zenélni (pontosaabban úgy szeretek zenélni), hogy nem tudom elméletileg definiálni a dolgokat. naszóval a gond az, hogy nyílt D hangolással készült hozzá az alap, ami ugye dúr, a gé helyén fisz, a há helyén á hang van, nagyterc, az egész gitár megszólalását ez határozza meg igazából. az alap kábé úgy néz ki, hogy harmadik fekvésben járkáltaltom a kis kezemet, féligmeddig random módon, lényeg, hogy a lefogatlan gitár, vagyis a D dúr gyakran megszólal magában. a dallamok (ének, gitárok) meg mollpentaton-ban vannak. hogy is van ez?
egyébként borzas.uw.hu/failing_sight.mp3, de ezt már mutattam, kb két hete.
Ezt birta írta: Téves nézet azt gonodolni hogy ha már tudod hogy mit játszol akkor megszűnik a kreativitás a zeneszrzésben vagy a rázásokban. Nekem sötét erdő akkordra hangolt gitáron játszani, sosem próbáltam, bár az is igaz hogy kvartban hangolom a gityót és egy időben érdekelt a kvint hangolás is. No de hogy a kérdésedre térjek. Az észrevételed nagyon jó! Ez amiről írsz ez a bluesból jön, mert a dúr bluesoknál is simán a mollterces lá pentaton alapú blues skálát éneklik szólózzák. A fekák nem foglalkoztak semmilyen elméleti dologgal nyomták ami jön belőlük és ez jött édes szomorkás hangulata van ettől Ez (is) a blues. De más műfajban is fellelhető. Egy nem olyan régi fantasztikus Maceo Parker lemezen hallható ugyanez, pedig a nóta nagyon messze van a bluestól és király a nóta. Ott egy sus akkord oldódik dúrra majd ugyanaz a lépés egy N2 lejjebb, és a Parker közben nyomja a mollterceket...yeah!!!