Oké, majd a többit is belinkelem, alig várom, hogy meglegyenek. Csak nem teljesen ugyanilyen stílusúak, úgyhogy lehet hogy ránk lesz húzva valami negatív jelző, hogy csapongunk, vagy valami.:) Mármint az nem pop lesz, vagy jazz, csak nem ez a húzós gyors nóta, kicsit másabbak!:)
Majd meghalljátok, ha Jaya úrfi megcsinálja a többit is végre.
Mindenképpen! Mi is hasonló stílusban nyomulunk, de a demozgatást saját erőből szeretnénk megoldani, így egy kicsit később kerül sorra. (Néhány eszköz még hiányzik)
Majd linkelj be újabb számokat, ha lesznek!
Szerintem ez nagyon jól szól. A gitárok különösen tetszenek.
Nekem ebben a témavilágban az ének itt ott túl 'light-os', de ez ízlés kérdése. A zene mindenképpen tetszik.
Én is beleugatok, bár a szám abszolút nem az én világom.
Amit viszont már sokszor tapasztaltam, hogy szerintem nehéz instrumentális számot írni, amire azt mondják egyben van, nem pedig összedobált riff áradat.
Andy-nek igaza van abban, hogy még egy összedobált számot is egyberakhat az énektéma. Ha van ének, akkor sokkal egybeforrottabb (ennyi dupla máásalhangzót ) a zenei hatás.
Mitől lenne egyben, nem is tudom. Nekem hiányzik róla az ének vagy valami és ahogy írtam szerintem túl hosszú, de lehet csak emiatt van, hogy nincs rajta ének.
Amúgy meg igazán nincs mit a vélemény nyilvánítást illetően. Ez is csak egy vélmény, semmivel sem ér többet, mint bárki másé itt a forumon vagy azon kívül:)
Nincs harag a helyes írásomat nem használom,túlsokfelé figyelek eggyidőben. Nah szerintem akkor bele süppedek ebbe a zenébe még .. ,és mitől lenne egyben szerinted ez a zene ? E kérdéssel zárom mára soraim:D Különben köszönöm, hogy meghalgattad és fáradtál kifejteni a véleményedet.
ne haragudj, a Charles Bronsont és az eső és szél érzelmeket(?) nem hagyhattam ki, annyira feladtad a labdát:)
A Fender Rhodes amennyire én tudom inkább zongora, mint orgona és azt is csak azért írtam, hogy nekem(!) soulban az jobban passzol mint az orgona, de ha neked az tetszik akkor semmi gond, csak a saját véleményemet írtam, hogy szerintem milyen, amit csináltál:)
és most megint nem bántásból írom, amit írok, de egyszer olvasd vissza bármelyik hozzászólásod, szerintem érteni fogod Rodnas mire gondolt a zenéiddel kapcsolatban, mikor azt mondta, hogy "össze van dobálva". Mondom tényleg nem bántásból csak észrevettem némi párhuzamot. Tényleg no offense, de ha elfogadsz egy tanácsot ne kapkodj, kevesebb lesz a helyesírási hiba, érhetőbb lesz, amit mondani akarsz és a dalaid is jobban egyben lesznek. Peace
hát elszurtad az orgona rhodnes a ritmus meg soul and swing . vagyis svingre tettem az orgona utolsó körében bocsánat chars braun:D
amugy érzelemre akarok hatni nem kottára és zene kritikusokra. mint pl szinfonikus zene .. meglehetmagyarázni de szavakkal nem lehet olyan érzelmeket megmozgatni sem egyenletekkel. a fekazene az ilyen 3-4 akordos primitívség de amit alatta müvelnek. nem nem a pincében a pultoslányokkal.. hanem a zenében hangszeresen egy adott témára az adjameg az ízét.de tudom nemtudok zongorázni az orgona szolom is egy kalap fos és gitároznisem szeretek:D de amúgy én is visszakérdezhetnék .. ha ráérsz mutasdmeg hogy te jobbancsinálnád:D
szerintem soul nem attól lesz, hogy odaraksz egy hammondot, ahnem az akkordok meg a ritmustól meg szerintem akkor már inkább Rhodes legyen, én mondjuk azt sokkal jobban szeretem, mint a hammondot
a Charles Bronson féle hangszerelést nem ismerem sajnos de a filmjeit nem szeretem De ha te olyan érzelmeket szeretnél bemutatni, mint az eső vagy a szél akkor nem is szólok bele
Igen én is elmélkedtem hogy a refrén után ujra nem kell a trombita és sax szolot betenni a végén maradat az a stilusváltás lezáronak .. a vonosok nem hangosak csak jokérdés min halgattad:D ha halkabra veszem elnyom mindent a fuvos szóló:D az orgona meg kötelezö mert soul stilusról beszélünk:D csak olyan ray chars és chars bronzonféle hangszerelésre tettem. pl Georga ami szint ugy szinfónikus alapokat kapott és ötvözték a soul-al. Amúgy mindenhangszer egy adott érzelmet mutatbe emlékekből .. igy a zongora az esöcsebb a chello a szél .. és utána temár azt teszel alá amit jolesik joérzésből:D az orgona a vidámság és egyben bánat. a fuvosok meg a bölcsmegondolás:D de szerintem is átszabom a végét,hogy változatosabb legyen . a dalszövegesem fehér ember demajd megcsapkodom nádpálcával hogy adide a didisre vegye a figurát:D
ezek a virinstrumental 2 es cégtöl a mojohorn a trombita és a sax a hegedü az synphobia NI. a bass steinberg virtual bassist az orgona NI B2 a zongora pedig EWQL Bösendörfen 290
Igaz ezt meghagyom hogy tényleg primitiv technikailag. öszetettségében vanbennevalami. igaz nem akartam major meg mindenféle 7 es 6 os hangzatokat félhangra emelni mert azt meg a halgatóság ugysemértékeli csak aztmondja hogy túl istrumentális .. itt a szolok azok amik ki aknázzák ezeket az űröket. igaz sztem is a végén nem kell ujra refénnek betenni ujra az elejéröl a tombitát és sax szólót. amugy lövésem nincs miregondolsz hogy szinezzem még.. ennél több érzelmet és dallamot már nemtudok beleszőni:D talán ha rágitározok egy bluezos témát ilyen kis riff morzsákban:D
Nem gáz a tiszta rész hangzása,így második hallgatásra viszont sok a dob is,vagy abból kéne picit visszavenni,vagy a húrosokra tolni még. De Jaya érti a dolgát,én simán rábíznám (mint ahogy akkor is,mikor mi demoztunk nála).
Nekem csak annyi lenne,hogy az ének hangos a hangszerekhez képest sztem,ráül az anyagra,mondhatni tipikus "magyaros" az arány,sztem jobban belesimítva a hangszerek közé jobb lehetne.
Huhh, hát ez tényleg odabaszós.
Próbatermi felvételhez képest nagyon durván jól szól.
A dobokat hogyan vetted fel?
Zeneileg néha lehetne kicsit gonoszabb, dehát nem lehet minden blekkmetál. :D
Na, végre valaki!:) Audioplanet nevű csepeli atombunker volt a demo otthona:D A gitárt egy ENGL Fireball-al, meg a saját ládájával vettük fel, és egy Ibanez RG 321-el, a tiszta részt meg egy valamilyen Epiphone SG-vel. Egyik gitáron se szólt túl jól a tiszta, de hát ez van, erre futja!:) A bőgő egy Hartke rackes cuccról ment, ennél többet sajnos nem tudok róla. A dobról végképp nem, de azt tudom, hogy valami régi dob, és elég jól szóltak a testek. :) Esetleg, ha valahol van valami rész, ami szerintetek nem jó (zeneileg, hangzásilag), akkor érdekelne, hogy lehessen rajta később javítani. Minden észrevétel érdekel, mert még nem végleges keverés, és még tudunk szólni az embernek, hogy mit hogyan alakítson.
A Soul of Linaban vannak itt jó dolgok!
Szerintem mikor bejön a dob azaz a refrén onnantól lesz jó, de hangosak a vonósok, azok szerintem épphogy csak kis szinezésnek kellenének. És én az orgonát telejsen kihagynám belőle elviszi más hangulatba szerintem és túl hosszú is lesz tőle a nóta, ennyiszer nem kell szerintem megismételni témákat, pláne isntrumentális zenében. (pont olyan lesz tőle mint az én hozzászólásom annyiszor irtam hogy szerintem:)
Amúgy meg szerzel egy feka csávót, aki rászövegel és kész a sláger:)
nekem inkább a sablonosságával, amolyan zeneitucat jellegével van bajom. tessék több zenei ötletet és finomságot beletenni, ne csak a szokvány mezőségi akkordmeneteket stb. amúgy mostmár x-edjére hallgatva javul az értékelésem
olyan mint egy gyengébb Jon Lord szóló után belökni egy kis Dark Side of The Moont, majd megjazzesített Cindy Dulfert (vagyhogyhíjják) nyakonöntve egy kis modernebb takony dobbal beúszva ismét Lordba etc....
szóval fenntartom az előzőleg leírtakat. kéne még bele valami ötlet is
A kevesebb példát követve tettem még bele 1 hangszert:D és elkészült én 5:48 tippeltem 2 napja ebböl lett 5:50 . ha kevesebb hangszert akarnék akkor maradtam volna a gitárnál meg a dobgépnél . és ennyi :D Soul of Lina
Csinaltam egy ujabb szosszenetet, meg rendberaktam az eddigieket. Vagom, hogy eleg sok pontatlansag van az enekekben, de sajnos uj lakasba koltoztem, itt nem lehet orditani, szoval nem nagyon tudtam ujraenekelni semmit. Szeretettel varom az osszes kommentet. Foleg a hangzassal kapcsolatosak erdekelnek. Itt ni.
nincsgáz. akkor müvészvagyok mertmár 3 napja írom:D és 1 hete gyakorlom az orgona szolót:D a trombita meg a saxofon szolo 1 egész napig írodott:D
és még a egedü szolamok nincsenek kész:D lazalett ezt aláírom .. dehát soul ötvözet :D és azt is megértem ha nem tetszik. De öszedobálni sohasem szoktam semmit . Nincsgáz neked elnézem:D te rocker állatvagy:D
belehallgattam és egyfajta összedobált ötlethalmaznak tűnt ( ha nem sértelek be: kotyvalék ). nem állt össze. igazából nem éreztem rá...
jólbeszóltam volna? lehet... elsőre semmi sem tetszik, és itt nem volt második...
mások vagyunk, ennyi. generation gap a malmsteenkodás nálam egyfajta kihívás. de nem is akarom kiadni lemezen nekem a mai "csákányzenék" nem tetszenek, alapvetően szerintem én a hallgathatatlan kategóriába tolnám az általad szeretett cuccok többségét és valószinüleg viszont. a gitárdolgokhoz is csak a magam szemszögéből tudok viszonyulni. ha nem is tetszik sok minden, de azt, hogy van-e benne "valami", azt meglátom, ha nem is tetszik. na ezért gyepálom a "szekerezést", mert az számomra antigitár, illetve nem több mint ujjgyakorlat. aki annak kezeli azzal semmi gond, lásd DCSABI, de megjelentetni manapság ilyet? NA EZ A FELESLEGES IDŐPAZARLÁS! ha van valami zenei ötlet, kihívás, akármi azt tudom értékelni, de az önmagáértvaló dadogást azt NEM. csak azért merészeltem bekritizálni, hogy ezeket lökd ki inkább, tovább jutsz (vagy legalábbis én ezt gondolom). ennyi.
Nahvárj ezt a dolgot fejsd ki bővebben. nagyon úgynézki mintha csak írtál volna valamit hogy jolbeszólj:D dallama van eleje közepe féligvan:D mivel nincskész. minden szolohangszer egy adott téma .. többhangszeres dolognál elfogadható .de érdekel a meglátásod
Hozzám is közel állnak,és szvsz nincs is azzal gond,csupán zenei környezet kérdése...pl. bizonyos témáknak nagyon jó húzást tud adni egy ilyen csapkodós láb-pergős dobalap,amit más koncepcióval nemigen lehet kihozni a dologból.Én is kipróbáltam a csákányozós dobtéma helyett egy rakás másmilyet a lent emlegetett nótában,ám hiába volt,ami önmagában jobban tetszett,a gitártémával együtt nem volt olyan húzása,és az pedig fontos.
Ajjaj,röpködnek az új fogalmak akkor Mind1,nem szeretnék vitázni,lezárnám annyival a dolgot,hogy ebből a szólóból max. a szándékosan ujjgyakorlatosra vett kétszólamú skála-arpeggio szekvencia lett gyakorlat-jellegű,de annak a dal témájához illeszkedően megvan az oka,a többihez hasonló ujjgyakorlattal én még nem nagyon találkoztam,úgyhogy ebben nem értek egyet. Az persze teljesen okés,hogy téged nem fog meg,más közegből érkeztünk,más korszakból is. Zárójeles megjegyzés,de inkább az megmosolyogtató amúgy,hogy egy csapkodós dobritmust röhejesnek titulálsz,holott nincs kisebb létjogosultsága,mint 2009-ben veszettül árpeddzsófromhellezni,de mondom,gyökerek kérdése. Nyilván egy Nevermore vagy bármelyik agyasabb extrém vagy modern metal zene,amik nekem fő hatásaim,számodra nevetségesek,de változnak az idők,halad a kor előre,s alakul másképpen az emberek ízlése.
Üdv!
Nem akarok beleszólni a 'gigászok' csatájába , de mivel én Slayer-en és Pantera-n nőttem fel hozzám közel állnak a 'csákány' dobolásra alapuló zenék. Nekem a prog annyira nem bejövős, inkább az egyszerűbb dolgokat szeretem, ami pl. leszakítja az ember fejét koncerten.
Ezek mellett kedvelem pl. a DT is, de nem a kedvencem.
kihoztad a maximumot a "műből"... "szekerezés" ez a javából tudom má' megvittattuk egyszer, de most is csak azt mondom: gitáriskolába kiváló, lemezre agyhalál...
ezekben a "szekerezésekben" annyi a fíling, mint lecsóban a görögdinnye
nem kell ahhoz tanítványnak lenni, hogy valaki "szekerezzen".
én ezt már inkább elvonatkoztatott kategórizálásnak mondom, fogalommá emeltem , a gitárgyakorlatokon edzett, valahogy öncélúnak hangzó, a gyakorlatok világából kitörni nem tudó/akaró gitárrészek anatomizálására alkotva. na ugye "jólmegaszondtam". ha mást nem SZT ennyit elért nálam .
szóval ilyesmire gondoltam. a totál kidolgozottság nem baj, csak valahogy ha nagyon száraz sz@rt se ér alkalmasint. nincs benne az "ember", amolyan guminő effektus (nem mintha ismernék guminőt közelebbről )
szóval építőleg (mélgha bántásinak is túűnik alapban) az én saját és meglehetősen szubjektív és kicsit nyers modorában arra próbáltam célozni, hogy engem nem ragadott magával. jobban kellene üssön. az meg már alapból "balrael", hogy tele van "csákány" avagy "tucituci" dobalappal, ami számomra viszolyogtató, aki ilyet berak KOMOLYAN GONDOLVA AZT, azon csak mosolyogni tudok. poénnak komolytalanból megy csak el. de én nyilván más zenéken töpörödtem fel kb, a hörgős ének kategóriája. az nem vigasztal, hogy sok ilyen cucc van, most jöjjek a legyes példával... mindezt az Én szempontomból nézve, ami ismerve magam, sokkalinkább a szűkebb, mint tágabb része a közízlésnek...
Csákány Ez tetszett,mindig tanul itt vmi újat az ember Ízlésbeli dolgokról nem illik vitatkozni,én is tiszteletben tartom,ha neked nem jön be,viszont - számítottam amúgy erre tőled,mert sohasem mulasztod el megjegyezni,ha véletlenül Szekeres-tanítvány dob be vmit - a szekeresezést kategorikusan visszautasítom. Azért elsősorban,mert ha ismernéd a SZT-féle iskola metodikáját,pontosan tudnád,hogy az ottani tananyag jórésze 80-as-90-es évekbeli dallamos hard rock vagy instrumentális gitárhősködés,néha beszúrva 1-2 olyan ahhoz képest különlegesebb dologgal,mint Megadeth, Pantera vagy 1-2 modernebb dolog. Ha pedig progresszív dologról van szó,akkor szinte kizárólag Dream Theater. Te biztosan jobban ismered a Tamás munkásságát nálam (én csak a La Catedral és King Street Blues lemezeket ismerem tőle,a többit még csak nem is hallottam 1-2 videoklipes dalt leszámítva),de a személyes ismeretségre alapozva elég nagy biztonsággal mondom,hogy ilyen zenét tuti nem játszik a lemezein ő. A szólók meg max. annyiban lehetnek tamásosak,hogy ki vannak dolgozva az uccsó hangig, de ha valaki odafigyel rendesen arra,hogy hogy lett feljátszva,akkor kitűnik,hogy - abban a részben,ahol ez nem volt szándékosan koncepció - abszolút nincs benne az a gépies precizitás,ami Tamás játékát jellemzi,sőt,a tapping-arpeggio kombinációknál kifejezetten sok gyakorlás ment a timingra,hogy leheletnyit a vonal mögé játszva "visszahúzza" a tempoját az amúgy is lassabb,groove-os alapnak. Szóval ha az a vád ér,hogy Nevermore-izmus van (a szekvenciális skála-arpeggios résznél),vagy hogy erős Necrophagist-hatást mutat a szóló (bár ezt a zenekart meg a te személyes ízlésedet vmennyire ismerve szinte biztosra veszem,hogy nem ismered) lassabb,szűkített harmóniákra épülő része,akkor szó nélkül fejet hajtok,azzal,hogy igen,bizonyos részeknél egyértelműek a hatásaim még.(Majd kinövöm.) De a szekeresezés ugyanolyan mellélövés,mint mikor egy korábbi zenekarom felvételénél írtad a szólóra nagy elánnal,aztán gyorsan kiderült,hogy azt konkrétan nem én játszottam,hanem dr_kotasz,akinek a "szekeresoskolához" annyi köze van,mint tyúknak az ABC-hez.
nem szeretem ezt a "csákány" dobolást 2 perc környékén van 10 jó nekemtetszős másodperc, ott olyan mint az egyik Al Di Meola szám kemény alapon aztán bejön a "szekeresoskola" féle gitárgyakorlat dolog és vége...
Sajnos ez nem az én műfalyom.. nem birná a kis érzékeny lelkivilágom:D De amugy én is regisztráltam sound cloudon, és érdeklödni szeretnék hogytudtad belinkelni ide? magát a lejátszót
Hell Ma csináltam egy rövid kis videot az uj gitárral. Nem szuper a minőség és nincs is vele semmi utómunka nem vagyok ilyen nagy pc guru.Remélem azért átjön a lényeg. >
Hamár nem gitáros vagyok nem is kapok értékelést? igaz én is csinálhatok videot miközben írom:D egy 3 napos valóvilág show-t leforgatok a szobában:D amúgy lehet fikázni a dobonkívül mindent én írtam. szépnapot
Vannak benne nagyon nagyon jól megírt és kurva jól eljátszott részek, csak mint számok kicsit szétesősek nekem néhol, de nagyon ügyes meg tehetséges vagy szerintem, úgyhogy hajrá!!! Küldözgesd majd az anyagaid!
Lehet, hogy ide belinkeltem annak idején, de azért most újra megteszem :) Ez egy kis progos(?) jellegű otthoni felvétel, akkorát nem szól, dehát ez van :) remélem lesz, akinek tetszik.
Kösz,írtam lejjebb,hogy a hangzás abszolút nem mérvadó,még csak nem is a végleges gitárfelvételek szólnak,keverve majd csak akkor lesz,ha kész az egész lemez.Ez egy sebtében összerántott valami,amit feléneklés után gyártott odakint a hangmérnök.