De érted, akkor legalább valós dolgokba kötnének bele mint pl....áá, inkább nem adok tippeket
Én minden hibáját ismerem a videónak, ám azokból még egyet sem hozott fel senki, és ez kb. mindent elárul arról, hogy a kritikát megfogalmazó egyén milyen zenei szintet képvisel, hogy finoman fogalmazzak..
Mindegy, egy hónap nem gitározás után, koncepció nélkül belekezdve az egészbe ezt sikerült kihozni a történetből.
Szerintem nincs miért szégyenkezzek, összehasonlítva a többi MM-es YouTube Artist videóval magasan veri mindet kép és hangminőségileg egyaránt. Sőt, a profi endorseres videók közt is simán megállja a helyét. A játék meg szubjektív. Kinek a pap, kinek a paplan, ugyebár..
A MM-nek nagyon tetszett, akárcsak a számomra fontos szakmabeli embereknek, úgyhogy azt gondolom felesleges tovább firtatni a dolgokat.
Én tényleg kíváncsian várom mások munkáit, mert ha a hibákat ennyire látja xy, akkor azt is tudnia kell, hogy hogyan lehet jobbat csinálni..
Ez egy kurva nagy faszság amit írsz.
Scele párszor elmondta, hogy nem szereti az álszent, hazug embereket. ;)
Szóval nem értem, miért kéne mindenkinek meghunyászkodni és szopni a faszt.
Szarul szól, szarul szól, megmondjuk.
Mi ebben a rossz indulat?
Ha a zene elemzése nem megy...mert valljuk be egy meg nem tudná mndani(tisztelet a kivételnek) egyáltalán miylen hangnemben vagy, nemhogy mit játszol...akkor beleköt a sound-ba...kééész.
Hát a Henderson ujabb koncert felvételeit én sem annyira hallgatom, érdekes módon pont azért, amit Te is írtál. Ezt az agyonvibrátózást nem sokáig bírom én sem...
Dehogy hasonlítalak a nagy fusion gitárosokhoz, félre ne érts. Csak náluk van az, hogy a sok hangból dallamot raknak össze. De a Guthrie ugyanolyan jó példa erre. Más kérdés, hogy én ritkábban hallgatom őket mostanában.
Végképp nem az volt a célom, hogy most itt buta/autodidaktázd magad. Semmi ilyet nem mondtam.
A gyakorlást meg baráti elköszönésnek szántam, nem kell ugrani.
Haggyadmáááá...megy az irigykedés ezerrel-én is az vagyok bevallom-, meg a "mindenki úgy bizonygatja, hogy jó, ha talál valamit amibe beleköthet+ dolog megy....gusztustalannak tartom. Éppúgy zene, mint az összes többi, éppúgy hallgatom, vagy sem, mint a többit...
Én sosem fikáztam a kamera hangot, de az tény, hogy nem adja vissza a dögöt.
Ez viszont tompán én döglötten szól, pont ilyen a micro vonal hang. :)
Szólóknál nem is olyan zavaró, de az egyik témában ahol torz ritmus van, ott nagyon erőtlen.
Amíg meg kamera hang volt, az volt a baj, hogy mennyire gagyi, nem kivehető a gitár igazi hangja..
Itt high-end csöves cucc szól, és mégse jó?
Hát hiába, ez is mutatja, hogy soha nem lehet megfelelni mindenki igényeinek..-na, nem mintha ez cél lenne..
A saját nóták készülnek, lesz belőlük egy albumra való, már most több, mint 80 perc mennyiségben, és még 3 dal csak félkész A cover téma nálam mindig is csak mellékvágány volt, amolyan ha nincs ló, jó a szamár is dolog..
Persze nem bántam meg, sokat köszönhetek ennek a vonalnak, minden tekintetben, úgyhogy mindenképp megérte.
De mostantól nem foglalkozom ezzel. Úgy érzem én megtettem a magamét ebben a témakörben.
A jövőben csak saját dolgok, és improvizációk várhatók
pro skills! nekem csak annyi a "nyűgöm", hogy keveslem a saját számokat; ha én így tudnék gitározni, egy feldolgozást se csinálnék :D grat a musicman témához!
HD-ben nézd/hallgasd meg!!! ( 2 kattal megnyílik egy külön ablakban, és a jobb alsó sarokban van eg HD gomb, azt megnyomod! )
Sztereó, mikrofonozott hang van, és nem kamerahang, mint a többi amatőr videómnál, úgyhogy kurva jól kell szólnia
nekem tetszik, pont az, h. igyekeztél felépíteni a szólót és nem egyből 1000-el ugrasz neki a témának
viszont ami nem tetszik, az a gitár hangja... ez a Diezel fej lenne? vagy lehet a kamera vágja tönkre, de olyan nyávogós-semmilyen, a többi videódon jobban szokott szólni
de lehet, h. kezdek megsüketülni, túl sok zenét hallgatok
A backing track hossza alig 1,5 perc, kíváncsian várom, ki hogy építi fel az improvizációit ennyi idő alatt.
Nem Henderson, meg Guthrie, hanem a kedves kritikusok (a kiindulási alap leginkább a millió hang/másodperc volt, amire az első 1 perc a tökéletes cáfolat, ha ez a dolog nem működik, akkor keressünk másik idióta támadási szempontokat..? )
Ha nagyon bele szeretnél menni, hogy mit játszom, akkor javaslom picit felkészültebben tedd, ott sehol sincs 180 bpm-es tizenhatod, max. 120-as tizenhatodos szextola, tekintve, hogy a dal tempója kb ez, de sebaj..
Hendersonról: én elhiszem, hogy ő az Isten, én speciel nem szeretem, pedig elmentem megnézni az A38-on a blues bandjével, mégis szétuntam magam. Le se szállt a tremolóról, kb. 2 nótánál tudta a publikum, hogy hol az egy, meg mi a hangnem, nekem az az igazi faszverő gitározás, amit ő művel. Kb. senki se érti, de biztos kurva jó.
Elhiszem, hogy ettől szarik be minden nagynevű gitáros itthon és külföldön egyaránt, tisztelem az óriási tudását, de nekem akkor se tetszik. És pont.
Guthrie-t viszont pl. imádom! Az övéinél izgalmasabb improvizálásokat aligha láttam/hallottam..
Amúgy sem szeretnék tanult jazz koponyákkal versenyre kelni, autodidakta rock gitáros lévén, tekintve, hogy a zene nem verseny.
Én csinálom, ami nekem jól esik, más is tegye ugyanezt.
Látom, neked tényleg a fusion/jazz gitárosok a vesszőparipáid, ahogy itt sorba emlegeted őket.
Most komolyan velük akarsz összehasonlítgatni..???? Remélem megérted, ha ez engem nem érdekel.
Én egy tökös riffben több póvert tudok találni, mint -Guthrie-t kivéve- bármelyik fickó teljes eddigi munkásságában..
Noha elismerem a tudásuk és jelentőségük, az összehasonlítás tényleg teljesen okafogyott!
Santana: sokszor elmondtam már, nem akarok újra belemenni, leszarom ki mit épített neki, meg mikor, akkor is egy fakezű gitáros marad, ha még 20 erősítőt/ gitárt kap a búsás profit reményében.
Randall nemrégiben épített Kirk Hammettnek is signature erősítőt, úgyhogy azt hiszem ez sokat elárul, milyen gitárosokkal szeret dolgozni..( én legutóbb megtekintettem a Metallica Dyers Eve videóját..hát, bár ne tettem volna..)
"ez nem verseny, hogy ki csinál jobbat"
Ja, ez nem verseny, de azért itt hasonlítgatsz a világ legnevesebb jazz gitárosaihoz, engem, buta autodidakta rock gitárost.. Ugye érzed, hogy ez mennyire gáz..
És legvégül, nem kell ez a Peta, meg Birta milyen nagyszerű emberek maszlag.
Minden ember másmilyen, nekik éppúgy megvan a hibájuk, mint nekem, vagy épp bárki másnak.
Az, hogy neked ezekből mennyire van rálátásod, a te dolgod.
Példákat nem említek, de maradjunk annyiban, hogy itt senki sem feddhetetlen..
Kösz a gratulációt, de lévén, hogy 2 hónapja gitárt se fogtam, nem hinném, hogy mostanában gyakorolgatni fogok, pláne azért nem, mert te azt mondtad.. Dobolok, mert most nálam az a nyerő
Akkor lássuk.
Sztem nincs igazán felépítve dinamikailag. Kicsit félhangerőn tompítva pentatonozol, aztán felcsavarod és hooosszzzzúúú nyúúújtások meg viibrbbrbrbrbrátóók jönnek, néha egy két 180bpm tizenhatodos dúr vagy moll skála.
Ajánlom figyelmedbe Scott Henderson Dolemite c. nótájának gitárszólóját. Na, az fel van építve. Dinamikailag, hangkészletileg, mindenhogyan.
Továbbá télleg fogadd el, hogy néhány embernek sok ennyi hang. Nem csak ennek a háromnak, sokkal többnek. Látszik, hogy szép, pontos a technikád, de azért még nem ömlik belőle úgy a zene, mint mondjuk a Guthrie tekeréseiből. Vagy Allan Holdsworth-ból. Vagy John McLaughlin-ból. De sorolhatnám...
És bár tudom, hogy leszarod, de az első Mesa Boogie erősítőt Randall Smith egy bizonyos Carlos Santana nevű fiú kívánalmai szerint bütykölgette. Tudom, hogy szted a legszarabb gitáros a bolygón, de sajna letett vmit az asztalra, jár neki a tisztelet. Tudom, hogy téged ez hidegen hagy, ne is reagálj inkább.
Legvégül, ez nem verseny, hogy ki csinál jobbat. Idetetted, fogadd emelt fővel a kritikát!
Érted írtam, nem ellened. És olvasd a Peta meg a Miki topikját, figyeld a hangnemet, mi kell ahhoz, hogy vki minden szinten profi legyen...
Amúgy gratula az official channel-hez, így tovább! Gyakorolj!
Az egyik, hogy aki szerint az első egy perc nincs felépítve dinamikailag, és millió hangot hall, az sürgősen keresse fel fül-orr-gégészét, majd aprítsa fel a baltáját, és álljon mondjuk hentesnek, mert annyit se ért a zenéhez, mint vak a poharat..
2. Én szeretem a virtuozitást, és lévén, hogy nem vagyunk egyformák, más is van ezzel így. Csak mert 3 embernek nem (ez) tetszik, sorry, de nem fogok szarul gitározni.. Én ez vagyok, akinek nem tetszik, az hallgasson mondjuk Santanat, Keith Richardsot, meg egyéb hasonszőrű fakezű egyedeket..
3. És legvégül, amit már mondtam is, lehet csinálni jobbat!
Epedve várom a linkeket..
Pont ugyanezt érzem én is.
Kurvasok technika meg minden, de emelett dögunalom...
Csak én nem fáradoztam a leírással, mert majd jön szkele, hogy mit ugrálunk, mi kis nímandok, mi nem tudjuk mi az a fíling. :)
ilyen felgyúrt technikája tán a Szekeresnek ha van.
de sírva kérlek, JÁTSSZ valamit.
biztosan megy, ha nem a m/s2 hangdarabszámokkal törődnél másodpercenként. Szerintem téged a technikád most épp visszahúz,
hallgass egy egyszerű 1 4 5 ötés csukd be a szemed és játssz rá valamit ami elkezdődik és felépül és befejeződik. És ne érdekeljen hogy most legátóizé most meg teppingizé.
és lehet kevés hangból is, azon is hallatszani fog ez a brutál átütő hang (tudod az a kézben levő fajta ami itt is hallatszik).
Max respect és fejhajtás és csak azért mertem ugatolni hogy neked jó legyen.
És a napi metafora:
Van szupersok lóerős kocsid, de azért nem csak egyenesen lehet 300-zal menni. az fárasztó egy pár perc után.
Sokkal durvább érzés lesz szerpentinen menni 10 és 120 között!!!!
A ludasságot te raktad bele 0-14 mp-ig:), te tudod mit tologattál. Nagyon izgi ez az induló hajtómű fíling, de a 14. mp-nél hirtelen toltál rá valamit, és túlhúztad... Innentől ugyanis kb. 6 dB-el több a mély, mint kéne (ezt 100 Hz-en értem, 1 kHz-hez viszonyítva), de a pergő még mindig elveszik, annak csak a szintjét kéne emelni, és talán rendben lesz.
Hallod istenítem amit művelsz meg kurva jó, ha demózunk a hanganyagod is töltöm de most kritikus leszek.
Az utóbbi időben túl-eq-zod magad.
Én rendes nagy hifin hallgatom a számaid a régiek tökéletesek de az utóbbiak annyira mélyek hogy csak morajlik az egész, és ez a kraft rovására megy. Csak gondoltam szólok. Egyébként trú így tovább.
Mi a francnak raktad ide fel? Ha önigazoilásnak, akkor ez nem jött be, mert szinte mindenki negatív kritikát mondott, még az is aki személyesen ismeri a bandát. Ha valóban a véleményeket akarod szondázni, akkor meg ne kezd el magyarázni tételesen a bizonyítványt, hanem olvasd el a reflexiókat, és örülj, hogy egyáltalán szóra méltatja valaki - már ha végig bírja hallgatni -, és magadban vond le akár + , akár - értelemben a konzekvenciát.
Egy elbaszott felvételnek egyébként kurvára nincs köze ahhoz, hogy ki áll veletek szóba "vendégszerepelni", mert ez baromira nem "szakmaiság" kérdése. Szakmaiság terén nem is mennék bele zenei-művészeti vitába, a hangreprodukciónak önmagában azonban igenis van "szakmaisága" - függetlenül attól, hogy valaki vernyog-é avagy énekel a mikrofonba.
Még mindig egyéni ízlések képezik a "vita" alapját,aminek továbbra sem látom értelmét,neked nem tetszik,én elfogadom,ennyi. Csak lehetőleg ne próbáld ezt a "szakmaiság" köntösébe bújtatni egyetlen kézzelfogható komoyl szakmai érv nélkül. Nézd,nekünk elég "dicséret" az,hogy olyan valóban komoly szakmai múlttal és tudással rendelkező arcoknak,mint Chris Kringel (Cynic) vagy Chris Caffery (Savatage, Trans-Siberian Orchestra+egy rakás más neves metal projekt) bejött annyira a zene (igen,kompletten,énekkel együtt),hogy vendégszereplést vállaltak az anyagainkon.
hű ez az ének tényleg elég borzadály rockopera, már bocs.
Mondjuk rohadtul nem a műfajom, eleve rosszul vagyok mindentől, ami nem mocskos, vagy/meg fura- de az ének ettől még kilóg.
Dehogy. Semmi kedvem beállni az instrumentális faszverő gitárosok népes táborába.
Én az énekes dalok erejében hiszek. Mondjuk minden nótában odapakolom a szólókat, nekem az tképpen egy dal a dalban funkcióval bíró valami, tehát odafigyelek rá, de alapvetően az összkép érdekel. Gyilok riffek, állat szövegek, és húzós tempók, kb. így lehetne jellemezni.
Mintha egy bandában tolná James Hetfield, Petrucci, meg Dimebag, Portnoy dobolna, és Ákos írná a szövegeket. Kb. valami ilyesmit kell elképzelni
Azért úgy felsorakoztatnám, aztán jó alaposan végigmustrálnám azokat a fazonokat, akiknek "nagyon bejön" ez az ének ezen a felvételen:--))
Az a gáz, hogy minél hangosabban jácca le a zember, annál nagyobbat kell ugrani a hangerőgomb felé, amikor megszólal a - ne kerteljünk - vernyogás. Valami nagyon nincs rendben az olyan felvételekkel, amit csak a volume gomb baszkurálásával lehet végighallgatni, ilyenkor legjobb egy másik gombot megnyomni, vagy újra felvenni, -keverni a cuccot.:)) Amúgy létezik középút: szakmai ízlésnek nevezik.
Szerintem a múltkori saját felvételed jobban szólt. Ez kicsit nekem "80-as évek Maiden hangzást juttat eszembe (de remélem nem haragszol a hasonlatért)
Vágom Meg lehetne csinálni végig hörgősre+refréneknél némi finom dallamkodás a háttérben,de az nagyon Arch Enemy-s megoldás lenne Ez így kerek,így vagyunk mi.
Tiszta. Eddig egy nótánál sem zavart Manó koncepciója. Ide valahogy mást tudnék én elképzelni. Mondjuk tudod mellette mennyire vagyok prog. A Downhoz képest a LOG nekem egy nagyon kisérletezős prog metál banda :D:D:D
Ne kérj elnézést,értem,hogy mire gondolsz. Általában aki meghallgatja a zenét,annak vagy elsőre nagyon bejön az énekhang/énekstílus,vagy nagyon nem. Középút nem szokott lenni,ehhez már hozzászoktunk,úgyhogy gond abszolút nincs,és köszi,hogy meghallgattad. Én egyszerűen csak tisztában vagyok a metalzenében uralkodó viszonyokkal itthon,és tudom,hogy ehhez a zenéhez csak (sokkal) rosszabb torkokat találnék,ha énekest kellene keresnem.
Ez már egyéni ízlés kérdése sztem,én nem értek ebben egyet veled. Megmondom miért. Ahogy másokkal szemben is,elég kritikus (sőt,inkább még kritikusabb) szoktam lenni a saját dolgainkat illetően,és szerintem kifejezetten kihozza ez az ének és éneklés a dalban lévő potenciált. (Amibe szándékosan kerültek bele kvázi "kommersz" témák,pont azért,hogy emlékezetes,megjegyezhető énekdallamokkal lehessen a hangsúlyos részeket megpakolni.)A két leginkább központi téma,a refrén és az azt megelőző bridge rész igencsak slágeres lett,személy szerint ennél slágeresebbet már nemigen tudnék elképzelni (főleg,hogy mégiscsak egy prog beütésű zenéről van szó).Az ilyen jellegű verzerészeket pedig a legtöbb metalbanda simán vagy thrash-es szövegköpködős,vagy csont hörgős formában valósítaná meg,nekem pedig kifejezetten az a célom,hogy a konvencióktól elszakadó legyen a zene,mégis találjon benne fogódzót az is,aki a progosabb témákra nemigen bukik.És szerintem a refrén-és bridge témákkal együtt a többi rész tökéletesen megfelel ennek a koncepciónak. Ami mondom,biztos sokmindenkinek nem fog tetszeni,de nekem/nekünk így kerek. Ráadásul az énekesünk mellett érvelnék újfent azzal,hogy megnézném hány metalénekes csinált valaha ilyen 3-4 szólamú dolgokat csípőből,aminek nem valami emészthetetlen katyvasz lett a végeredménye,és a hangszeres részek megírásában is olyan szinten részt tud venni,mint itt pl. a basszuskiállásos rész komplett hangszerelése (amit a dobot leszámítva az énekes kolléga írt és hangszerelt meg).Egy szó,mint száz,én tiszteletben tartom mindenki véleményét,és nyugodtan jöhet negatív kritika is,nem sértődök meg rajta,csak ebben a kérdésben nekem ez az álláspontom.
Akkor bocs, már megbántam, hogy reagáltam.
A dolog sajnos túlmutat ezen a bandán. Vagy miért van az, hogy ha az ember elkezd egy magyar (amatőr vagy "profi") magyar zenekart hallgatni - és ha a jellegezetes középeurópai hangzási fílinget szerencsésen el is kerülik, netán még hallgatható is a mjúzik - az ének belépésekor azonnal összeomlik az egész illúzió, és már-már kabaréba megy át az egész. Ez a hang - kreatív a pasi vagy nem, tökmindegy - egyszerűen nem autentikus vagyis nem hiteles ehhez a nem is rossz zenéhez. Tudom, többnyire ezek nem is művészeti kérdések, csupán itt kezdődnek a bandák belső "hatalmi" és a tagok önmegvalósítási viszonyai - az elszállt identitásokról nem is beszélve:)
Na leléptem - tényleg elnézést kérve!
Na most hallgattam meg. Megmondom őszintén ide, erre a nótára tényleg nem Ő kellene. Egy kibaszott slágergyanus nótát, amiben kurvajó a gitár téma meg a szóló meg a béz mg minden, húz vissza kvázi ándörgránd prog szintre.
Akkor úgy mondom,hogy a master eq-zásnál a szubok túlzottan ki lettek emelve. Egyébként pedig nincs Mo-n olyan torok,aki jobban passzolna ehhez a zenéhez,és ilyen szinten kreatív is.
Köszi Tavaly egy pár hónapig játszottam az Archaic nevezetű zseniális magyar thrash formációban,nekik bányásztam elő most ezt a témát. Nekem pont az Atrocity Exhibiton nem tetszett annyira az Exodustól,a Shovel Headed Kill Machine az újrakezdés utáni kedvencem.
Ja, akkor nem csoda, hogy nem vágtam a szám címét Ennek ellenére természetesen továbbra is jó, sőt még jobb, hogy saját a szám, tényleg érezni az Exodus hatást amúgy. Ha nem mondod, hogy ez saját jam eredménye még most is gondolkodnék rajta, hogy melyik Exodus számról van szó Amúgy, Atrocity Exhibition-t szerintem csekkold. Elég seggbe rúgós!
na, mi a manó? új basszeros?
ááá nekem még az előző lemez sincs meg, pedig már hallgatnám!!! :)) jó lenne valamikor eljutni egy bulitokra végre, pl 20-án a hajóra, de akkor éppen Orfűn játszunk...
amúgy nagyon zsír zene!
Hali!
Egy "progresszív elemekkel tűzdelt-agrárparaszt-funny-metál" bandám volna.
Megjelent az új EP-nk. Én volnék a dalos pacsííírta rajta, szóval jöhet a kritika/tanács.