hát ha valami tompa, akkor az a felvétel az, már csak azért is, mert tök más hangszórók szólnak HG ládájában... Ebben az orange-ban v30-asok vannak, ezt szeretni vagy utálni meg hitvallás kérdése, hogy "élőben" hogy szól, az megint más tészta. De hogy felvéve mi hogy szól az meg mikrofonozás kérdése is. Nesze, itt le van vágva jól még a v30 alja is :Đ:
Jah, a B nekem is izgalmasabb, bár őszintén megmondom a Huszti Gabi által a topicomba nemrég feltett nyers minta az alját levágva jobban tetszik már úgy is, mint itt bármelyikből a gitárok. Az erősítő ugyanolyan, és az jobban hasonlít az élő hangzására.
Pont ezt éreztem, hogy akár két külön zenekar is játszhatta volna. Igazából nem is azt figyeltem, hogy melyik hangszer hogy szól, meg más szakmai dolgokat, hanem hogy hogy tetszik a komplett egész. Az A nekem töketlenebb, és kevésbé izgalmas mint a B.
a francokat, külön-külön egy fűtetlen hodályban (kint -10 volt) aminek csak a dobos örült, az énekes rohadtul nem (ezért hétvégén újra felénekli rendesen az egészet:))
"elszabadult exkavátor, egy zombi-apokalipszis közepén" megjegyzem, ez hajaz leginkább a koncerthangzásra - már ha nem egy vidéki kötsög hangosít éppen:)
Lehet így is értelmezni, mindegyik számot én se hallgattam meg arról a "legszarabb"-os linkről,azt viszont tudom, hogy a feljátszott dolgoknak kevés köze van a végeredményhez:) Ez a stílus főleg arról szól hogy vagy nagyon ütősen egyben van a zenekar,és feljátsszák egyben(pl a System of a down lemezek, sepultura,stb..) vagy egy jó hangmérnök-producer összerakja részletekből az egész lemezt. A magyar vonalban 90-95%-ban az utóbbi történik, itt már csak az időn/türelmen/tehetségén múlik az illetőnek a végeredmény.Amennyire tudom az a 10 felsorolt zenekar kb 2-3 helyen készült mind,nem véletlenül, aztán hogy mi lesz a zenekarból 2-3év múlva,vagy hogy nyomják le a koncertet az már más kérdés.
nemtom, valójában semmire sem vagyok felhatalmazva - csak mindenkit égetek 1 kicsit a belinkelt félkész dolgokkal, de hát ebből tanul a zember :Đ
A felvétel és mikrofonozás, vagy az alapsávok elbaszása szigorúan szakmai, vagyis fekete/fehér kérdés, de a keverés már filozófiai állásfoglalás, a videón lévő mixek különbsége is sokkal inkább a zene értelmezésében van, hogy a rendelkezésre álló sávokból újra tudja-e az illető alkotni a zenét, akár úgy is, hogy teljesen más lesz az üzenete. (Itt az alábbi példában éppen ez történt.)
a zenekar olyan, amilyen, viszont nem ez volt a kérdés. mix viszont most kezd érdekessé válni :) amúgy a múltkori keverésed alapján baromi kíváncsi lennék a te verziódra.
Mindegy is hogy milyen a két mix(tuti Lacáé a B), a zenekarnak még be kéne zárkózni a próbaterembe,főleg az énekesnek kéne egy énektanár,mert ez igy még ide is kevés:
http://top10legszarabbmagyarmetalcore.tumblr.com/
Egy gitár meg egy bőgő központú keverés. A-ban tompa a gitár, B-ben meg túl lyukas nekem :D B-nek jobb a tere, de az utolsó résznél meg túl van már lőve minden, bármi szólhatna kb.
vehehe... itt lehet a kést beleforgatni a stúdiókba, és szavazni ugyanannak a szétszabitolt felvételnek két különböző zseni által végzett keverésére... A zseni vagy B zseni? :]
Hova vigyem a gityómat gyalultani? A 12. bund felett úgy látom, kisebb sugarú a nyak-hajlat, mint az felett, így erősebb pengetéskor beleverek a bundokba...
segítség! valaki egyszer belinkelt egy koncertet ahol az énekesnő elfelejtette a szöveget a közönség kisegítette, mert ő a sírástól nem tudta továbbénekelni....
(perkusszív triolás slap bigyula: dead note-ot üt, majd hameron és dead note-ot tép, vagy tép, dead note-ot üt majd hameron. A hameron is dead note of kórsz)
Nála láttam másodjára WW Fortress Flashbacket (akkor azt tartottam a legszebb WW-nak, felejthető hanggal, ma már van még vagy két modell, ami tetszik :D) és tőle lestem el Szolnokon a Gitármánia Táborban azt a perkusszív triolás slap bigyulát, amit persze a mai napig nem tudok lejátszani :D
Még mielőtt: nem, nincs pénzem holmi gitártáborokra, egyszerűen belógtam, ahogy azt kell :D
Hehe, én taktikusan nem használtam ki az ingyent, másnap az Insanes srácokkal mentem Veszprémbe ( Toncsibá' nem láttam a lyányod csápolni, se tégedet! :D), erősnek bizonyult a hét így is :D
... Audrée Alexandrine basszusgitárosa az egyik legzseniálisabb basszista Magyarországon, és MINDEN zenész példát vehetne arról a szerénységről és alázatról, amivel ő viseltetik a muzsikához és - egyáltalán - az egész világhoz.
nem mellesleg nem hangmintának tettem be, ez az ő koncepciója a bézhangról. ja és tekinthetjük di.-jelnek is, közvetlenül bedugtuk a keverőbe egy di. boxon keresztül, eq off, hanem amit és ahogy játszik. mind a ketten ismerünk olyanokat akik a táskáját sem vihetik 3000 év gyakorlás után sem, sőt még a tanáruk se nagyon. hogy messzire ne menjünk, ugye.
Tessék végighallgatni az albumot, és elolvasni a dalszövegeket. Nekem tetszik ez a lemez, dehát én IGÉNYTELEN ÉS BOTFÜLÜ PÁNK VAGYOK :D Nem feltétlenül az érdekel, hogy hány Hz-en szól a basszus, inkább az, hogy milyen ÉRZÉSEKET vált ki. Az Ektomorf mindig is Cavalera-koppintás volt, de ettől még jó. Többre vitték, mint a legtöbb magyar zenekar.
Áhhh... a lemez már csak egy szükséges "rossz" dolog,a lényeg,hogy sokat ,és jó helyen koncerteznek,és elismerik őket.A mai "stúdiómegszólalástrend" egy kalap sz@r,nem hasonlítanak a hangszerek hangjaira,meg szerintem már a nyers erő sincs meg ezekben a lemezekben.Persze ,és lassan már öreg vagyok,nekem a NYHC "sound" az odabaszott de azóta semmi.... Zoli a király !
SZAVAZNÁTOKa cimboráimra, az aJna zenekarra? Facebookosok előnyben (nem facebookosok meg nem is szavazhatnak :D)
Köszi a nevükben.
Egyébként erre szavaztok, ha szavaztok:
van olyan pan. megoldás is, láttam már, bár tényleg nincs sok értelme, mondjuk sztereo channel stripeknél is panoramanak hívják a "balanszot". Oda lineáris köll, bár a sztereo panozás is megoldható mono potival..
minimum 12 db/oktávos meredekségű szűrőknél elég gyakori a tandem poti, mert legyen az sallen-key, vagy állapotváltozós szűrő, együtt kell legalább két ellenállást változtatni. Legtöbbször reverse log tandem illik oda, nehogy be lehessen szerzeni :D
lásd: a világ legtöbb parametrikus EQ-ját :)
illetve fordítva, vagy mégse
igen, a panoráma poti, amit írsz az pont az. bár gondolom, hogy aktív elektronikás környezetben ezt egy egypályás potival meg lehet oldani, lineárissal is.
akitől vettem a cuccot, a saját ládáján kívül plusz egy ládával használta (ami tuti nem 150 ohm-os volt, hogy közelítsen a 4ohmhoz az eredőjük!!!), akkor szerencse, hogy nem ment tönkre?? köszönöm a válaszokat, nem is értem miért nem értettem!
Az sem jó, mert középálláson mindkét PU fél hangerőn lesz. Kifejezetten PU balansz poti kell, vagy középen megcsapolt, hogy a középállásban mindkét PU full hangerőn szóljon és egyik-másik irányba tekergetve csak az ellenkező "oldali" PU halkuljon.
De sajna sokan nem ilyet alkalmaznak gyárilag sem. Ezért is szar a legtöbb balanszos béz ....
Igaz, ez eszembe se jutott. két észrevétel: ha nem lineáris a poti (egy ilyen sztereó potinál feltételezem, hogy hangerőhőz van kitalálva, tehát nem lineáris), akkor az egyik irányba nagyon hirtelen emelkedik a hangerő, a másik irányba szép fokozatosan; középállásban nem 0 az ellenállás, azaz halkabb lesz, mint a két végállás.
Jó a sztereó poti is, (de csak a lineáris) ha ellentétesen kötöd be a két oldalát. Ez esetben ha az egyiken nő az ellenállás, a másikon csökken. Bár ebből nem tudom van-e arretáló.
ez azt jelenti, hogy ez egy 200W 4 ohm végfok és van egy 4ohmos saját hangszóró.
Tehát.
1. Vagy a saját hangszórójával használod a cájgot
2. VAGY a saját hangszóró HELYETT rákötsz 1db 4 ohmos vagy 2db 8 ohmos hangfalat.
Ne, ismétlem NE köss rá hangfalat úgy, hogy be van kötve a belső hangszóró is.
ezt jelenti a felirat "Do not use extension cabinet".
hú srácok, csak azt szerettem volna kérdezni, egy kép kiséretében, hogy a MArshall bass kombómra milyen ládát lehet rákötni pluszban, ha az van ráírva, hogy minimum 4 ohm és már van rajta egy ilyen. 2 hangfalkimenet van rajta. tehát darabja minimum 4 ohm van a közös ???
megbocsáss, szerintem ez nem sztereo poti, legfeljebb a balanszhoz hasonlít a funkciója. A sztereo poti kétpályás ugyan, de a két pályán párhuzamosan változik az ellenállás. Ez egy blend poti, amin a kicsit más a két pályán az ellenállás változása.
hiradástechnikai boltban is kapsz, kb 900 ft...én ennyiért vettem nemrég. sztereo potméter a neve 500k ohmos kell bele elvileg, célnak megfelel.... persze a jobb minőségü ami középen megállítható az drágább...üdv