Az egy viszonylag átlagos 50-105-ös készlet (azaz 0.05 inch-től 0.105 inch-ig mennek a húrvastagságok), standard E hangolásra szokták javasolni. Warwick-ból nincs ennél vastagabb, illetve tudsz esetleg 5-húros szettet venni, és annak a legvékonyabb húrt eldobni. De az meg túl vastag lenne sztem (60-130) - és drágább is. Ernie Ball-ból van még 55-110-es a standard négyhúros szettekből, vagy ott is megnézhetsz egy vékonyabb öthúros szettet (40-125 vagy 45-130). Ahogy nézegettem D'Addario-ból is az 55-110 a legvastagabb standard négyhúros készlet, ha ennél vastagabb kell, akkor öthúros készlettel kell játszanod.
Kezdő basszer vagyok. Leginkább gitározom.
D# hangoláshoz 4 húros basszusgitárhoz milyen méretű húrokat ajánlatok.
Jelnleg tolómérővel mérve ilyenek vannak rajta, és ez kicsit, főleg az E húron lazának tűnik.
E - 2,65 mm
A - 2,25 mm
D - 1,7 mm
G - 1,25 mm
Semennyire. Nekem volt JB nyaku, 22 bundos vintage japan Hohnerem, a legprecihngubb preci, amin valaha jatszottam. Sot, a Fender gyarilag cserelgeti bizonyos modelleken a nyakat. A preci hanghoz a legfontosabb, hogy a pickup ott van, ahol van, illetve hogycsplit coil humbucker. Innentol kezdve a fa, a hardver, a hangszedo markaja csak izesites az alap karakterhez. Nyilvan minel jobb a "fuszer", annal jobb az eredmeny is.
A Yamaha Attitude is jo valasztas lehet.
Roadstarok neha vannak 100 korul.
Köszi! Igazából az eladásos résszel tisztában vagyok, itt inkább az a kérdés, hogy lehet-e egy SX-et addig tuningolni, hogy mondjuk egy Roadstar-ral vagy egy Tokai-jal, esetleg egy mexikói Fender-rel parban legyen? Ha lehet, akkor van értelme ezzel szarakodni, a cél egy jó preckó, nem az, hogy eladható legyen. Érzésre az SX eszméletlen rezonáns, de persze nem fogtam még nagyon más értelmes preckót kézbe, így nem tudom, hogy ez eleve a típus inherens tulajdonsága vagy faanyagilag jól kifogtam azt az SX-et. Megint más kérdés, hogy a nyak mennyire jó. Egy emberke nekem azt állította, hogy ő "hullámvasutat" lát a fogólapban, én ezt nem láttam, csak a görbület volt kicsit túl nagy, de azt simán korrigáltam a merevítőpálca beállításával. A bundok egyenetlenek, a 12. bund felett több helyen zörög kicsit és a magas e húr a 20. bundon teljesen elhal, de ezek csiszolással javítható dolgok, még drágább hangszereken is láttam ilyen betegséget.
A Roadstar-okat nézegettem én is, őszintén szólva kifejezetten tetszik a szarvakon az a kis "csücsök", jobban is, mint az eredeti preci formája. A Tokai Hard Puncher is megfordult a fejemben, de sajna ez mindkettő már kilóg a büdzséből. Olyan 100e környékéig szeretnék elmenni, esetleg nagyon jó ajánlat esetén 130-140e-ig, de az az abszolút plafon.
Illetve még egy kérdés: a preci hangját mennyiben befolyásolja a "bébózütő" nyak? A JB-m nyaka nagyságrendekkel kényelmesebb, de nekem az a gyanúm, hogy a preci rezonanciájában és tömör, átütő hangjában komoly szerepe lehet a nyak nagyobb tömegének is. Csak mert megfordult a fejemben egy kósza gondolat, hogy eseteleg a nyakat egy JB nyakra cserélném a játszhatóság javítása céljából.
a) Ez a te döntésed. De ha el akarod majd adni a feltuningolt SX-et rohadt nagyot fogsz bukni vele (kivéve, ha nem alakítod vissza, és külön adod el az alap gitárt és az alkatrészeket)
b) Pick-upból pl. Kent Armstrong, vagy a magyar manufaktúrák valamelyika. Vagy hazsnáltan Seymour-Duncannek, EMG-nek vannak jó preci PU-jai is, és akkor egy 20-as alatt meg is úszhatod. Húrláb: Babicz, Badass, vagy ha annyira nem akarsz költeni, akkor egy Wilkinson. De ez inkább kényelmi szempont, egy csima lemezhúrlábbal is el lehet élni, be lehet állítani, a Fendereken sem hi-tech van :D
Minőségibb javulást hoz egy nyereg csere csontra, vagy valamilyen fémre! Meg egy bundsíkolás
c) Ha a Fender forma nem fontos, csak a jó preci hang, akkor pl. Ibanez Roadstar II RB630, RB650. Fender formából régebbi japán hangszerek, bár mostanában eléggé elszállt az áruk. A Tokai Hard Puncher pl. egy atomjó béz, de már ezek is 150-től indulnak ebayen.
Kérdéssel fordulnék a tisztelt közösséghez. A Squier Jazz Bass-em mellé beszereztem egy SX Preckót is. A "fenderfejes" stílusúból. Nagyon tetszik a preci hangja, a mi zenénkben még jobb is, mint a JB. Mármost persze egy negyvenezres gitártól nem várhat az ember csodákat, a bundozás egyenetlen és a nyergen is van mit állítani. Illetve ha az ember fia/lánya fejlesztgetni akar, akkor nyilván egy jobb minőségű hangszedő és egy jobb húrláb is felkerülhet a gitárra. Ha ezeket mind összeadom, akkor viszont már baromira nem egy negyvenezres gitárom van, hanem jóval többe kerül a móka. Mármost itt jön a kérdés: érdemes az SX-et fejlesztgetni vagy inkább gyűjtögessek mondjuk egy mexikói Fenderre? Annál magasabb szintet nem szeretnék megfizetni, nem basszerolok annyira komolyan, hogy olyan 130-140e-nél többet ki akarjak adni érte, de ha le lehet szorítani 100e-re a keretet, akkor még jobb. Szóval tippeket várnék, hogy
a) Upgrade vagy gyűjtögetés?
b) Ha upgrade akkor mit érdemes beleszerelni?
c) Ha annyival jobbat kaphatok mondjuk 100e-ért vagy kicsivel felette, akkor mire érdemes gyűjtögetni?
Köszi! Azért is kérdeztem az árra is.Egy másikat is nagyon régen hirdet a Fender rovatban, de már többen megírták arról, hogy irreális a kért ár.Kócos tezsvírem is javallott Yamahát, elküldtem a tippeket az érdekelteknek, válogassanak.
nekem gyanús, hogy már hihetetlen régen hirdeti. Először én is Squiert akartam, de gs-en rátaláltam egy csodás yamahára sublime szedőkkel. Azóta mégegy yamahát szereztem szintén átalakítva. Teljesen kezdőként egy olcsó Ibanezt vettem, SR 200 azt hiszem. az pont jó volt.
nekem gyanús, hogy már hihetetlen régen hirdeti. Először én is Squiert akartam, de gs-en rátaláltam egy csodás yamahára sublime szedőkkel. Azóta mégegy yamahát szereztem szintén átalakítva. Teljesen kezdőként egy olcsó Ibanezt vettem, SR 200 azt hiszem. az pont jó volt.
Jó estét kívánok, tiszteletem!
Kérdezném tőletek, hogy egy teljesen kezdő számára mennyire javasolnátok ezt(274595) a hangszert, valamint kérnélek bennetek, a hirdetett árhoz is szóljatok hozzá.Egy barátom fia szeretne vásárolni egy hasonló hangszert.Amennyiben tudomásotok van egy máshol hirdetett, jó szívvel ajánlott bézről, értesítsetek!
Nekem új terület a basszusvilág, egyenlőre nehezen igazodom el. Mivel gitároknál imádtam a tc electronicos cuccokat, azt hiszem beszerzem a kis tc-s kompresszort. Egyenlőre mxr bass d.i-m és mxr envelope filterem van , azokat imádom, csak elég húzós az áruk. Esetleg ha tudtok ajánlani valami olcsóbb, de jó oktávert , nagyon megköszönném.
Azt hiszem hogy ilyenkor egy kicsit másképp kell állítani a hangszert is. Nekem az a tapasztalatom,hogy általában a feszesség a vékonyabb húrok irányába növekszik. Tehát a vastagabak lazábbak egy picit.A B húrnál ez már eléggé előtérbe kerül-az öthúrosoknál js mindig azzal van a kegtöbb probléma. Én azt tenném hogy ellenőrizném a nyak ívét higy rendben van-e. Aztán elkezdeném emelni a magasságon. A B húr sokszor még akkor is jók játszható,ha magasabban van mint a többi..
Helló!
Valaki tudna megoldást arra hogy ne érezzem úgy hogy a B húrom egy lógó madzag a gitáromon?
Egy Peavey T-40-et használok BEAD hangolásban, A Rotosound Swingbass 5 húros készletet szoktam venni, és a .045-ös húrt nem teszem fel. .130 .105 .080 .065 ez most a húrvastagság. Mindegyik húr jó, de valahogy a .130-asat ilyen nagyon lötyögősnek érzem. Van valami megoldás erre, vagy esetleg másik húrkészletet próbáljak? Neten kutakodás után sokan mondták a DR Strings Drop Down készletet. Ezt, igaz itt a B húr "csak" .125 vastag lenne. Kösz a segítséget!
https://www.amazon.com/DR-Strings-DDT-65-Stainless-Guitar/dp/B003JFX9HE/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1464564149&sr=8-3&keywords=DR+Strings+Drop-Down+Tuning
(Fender Squier Standard Precision-BASS Special (Indonéz) basszusgitár ), átnézetve, Tökéletes műszaki állapot, sérülésmentes, jó hang, kényelmes játszás, szoba lakó
És be is kavarodtam, mert te a hagyományos/kapcsolóüzemű tápot kérdezted. Na ott meg az a szitu, hogy a hagyományos (trafós) táp az nagy és nehéz, a kapcsolóüzemű pedig nem. De mindkét tápegység működtethet analóg és digitális végfokot is. Pl. a Prolude-nál volt a BHV-knél "L"-es változat, ami a Lite-ot jelenti asszem, azok a sima BHV-k, de kapcsolóüzemű táppal. A KO750 meg pl. digit végfok, kapcsolóüzemű táppal. De van egy valag rackes cucc, ahol digit végfokok mennek trafós táppal. Bonyolult dolgok ezek :D
Az A, AB és D osztály között tranzisztorok tekintetében nagyjából semmi nincs, hacsak az nem, hogy a D osztályúban jobbára kapcsolóüzemű tranzisztorok vannak, de mindkettő működhet bipoláris tranzisztorral és FET-tel. Azt most mondom, hogy A osztályú basszusfejet találni sem fogsz, mert nincs értelme. Tehát ami érdekes, hogy van a hagyományos/kapcsolóüzemű, ez ugyanaz, mint az analóg/digitális. Tehát a hagyományos az analóg és mindig AB osztályú (ha nagy teljesítményű erősítőt veszünk alapul), a kapcsolóüzemű meg a digitális és ezt D osztályúnak mondjuk (más kérdés, hogy a végfok itt is lehet A és B osztályú, még mielőtt belém köt valaki). Szóval nem, nem állhat elő. Ha analóg, akkor az hagyományos és AB osztályú, ha digitális, akkor az kapcsolóüzemű és D osztályú (A Tripath cég a saját D osztályú erősítőit T osztályúnak nevezi)
Sziasztok,
Kicsit OFF, de remelem lesz valasz: erositok elektronika temaban lenne szuksegem egy kis segitsegre.
Az nagyjabol megvan, hogy mi a kulonbseg a A-, AB-, D-osztalyu erositok kozott a tranzisztorok tekinteteben. A kerdesem, hogy hogy jon a kepbe a hagyomanyos / kapcsolo uzemu tapegyseg illetve a digitalis / analog kerdes. A harom tenyezo fuggetlen egymastol, tehat egy erosito eseten barmilyen kombinacioban eloallhat ez a harom tulajdonsag? Ugy gondolnam, hogy nem, de nem tudom mi a kapcsolat.
Es a legtobb basszusfejrol nem is talalom a megfelelo informaciokat (vagy tobb helyen tobb felet olvasok).
Pl a Markbass fejekbol van mindenfele de konkretan nincs leirva, hogy melyik milyen...
Igen. 8 ohmos ládát rá tudsz kötni akár a mono kimenetre, akár később a sztereo kimenet valamelyik oldalára. Amikor sztereo módban 8 ohmos ládát használsz vele, akkor azt figyelembe kell venni, hogy nem tudod az erősítő egész teljesítményét kihasználni, halkabban szól a 8 ohmos hangszóró, mintha lenne egy ugyanolyan csak 4 ohmos.
Legtöbbet a K551-et használom, de van egy régi K141-em is.
Az 551-es 32Ohmos, azt jobban kihajtja a VOX (hangosabb), míg a 141-es a maga nagyimedanciás bemenetével elég nehezen hajtható. Egyik sem torz, ha a gain nincs túllőve.
Ha a Takstar sem lesz jó, akkor nem a fülessel van a baj.
Próbáltad már mindkét "csatornát" a VOX-on? a bekapcsolás utáni első elvileg a tiszta, ott nem visz bele torzítást, csak ha a gitár túlvezérli.
Esetleg elemcsere a gitárban (és a VOX-on) megvolt?
Slap-nél már kis gain-nél is rottyon van minden füles, amit eddig próbáltam! Ráadásul találtam és rendeltem egy ilyet (ebay-en 5000Ft):Takstar
Jók a specifikációi, úgyis kell másra is, ha a Amplug-hoz nem lesz jó, akkor is lesz helye és nézek majd egy komolyabbat! Ennek ráadásul nagyobb az átmérője is. Pontosan milyen AKG-t használsz? Mely tulajdonságaira figyeljek a kiválasztásnál?
Annak ellenére, hogy én AKG-ket használok, sztem jó lesz a HD7 is.
Próbáltam már a VOX-omat "agybadugós" fülessel is, azzal is használható volt, ha jó minőségű a füles (persze a nagy sokkal jobb).
Amire viszont figyelni kell, hogy a Gain-t ne tekerd nagyon fel a VOX-on, a torzítás inkább ennek a függvénye.
Sziasztok! Keresnék megvételre Line6 Bass Pod XT Live pedált gyári dobozában vagy hordtáskával. Lehetőségek, ajánlatok jöhetnek emailben vagy telefonon. Üdv!
Szerintem teljesen mindegy, nálunk nem boardozik a basszer, rackben van fej, egy kompresszor, meg pont egy korg pb pro. Én gitárra a pb pedált használom, semmi bajom nem volt eddig vele. Szóval ahogy kényelmesebb az viszont biztos hogy kinézetre a rack a nyerő, menőn néz ki sötétben hogy folyamatosan megy és világít
Szerintetek pedál, vagy rack hangolót érdemes használni? Szemezgetek egy Korg Pitchblack pro - val és a pedál pitchblack - el is, de nem tudom, hogy a gyakorlatban melyik lenne jobb választás. Jelenleg vendéglátózok, itt ugye nem használok effekteket, de rendes zenéhez :) viszont van pedalboard. Az erősítőm (GK 700rbII) rackben van.
És ha tegyük fel veszek egy 8 Ohmos ládát amit egy ideig mono-ban használok, aztán fél év múlva veszek még egy másikat, hogy stereoban használjam, akkor a 8 Ohmosat rá dughatom a stereo kimenetre?
Szia! Ha jól értem, ami rá van írva, sztereó üzemben lehet rá 4 ohmos hangszórót tenni, csak hídba kötött (nagy teljesítményű) állásban követelmény a min. 8 ohm. Sztereó üzemben ez gyakorlatilag két külön végfok, nem baj ha csak az egyiken van terhelés (=hangszóró).
Szia!
Ha jól tudom, akkor egy Carlsbro kombó.
15-ös hangszóró van benne.
Azt hiszem, hogy egy dörgősebb, dögösebb hangszínnek jobban örülne, ez a mostani egy kicsit langyos pocsolya. Nem tudom, hogy hogyan írjam körül a hangzást, nem vagyok szakavatott. A teljesítmény növelést is inkább csak mi gondoltuk, mert nézve más hasonló stílusú zenekarok basszerosait, a színpadon sokkal "vadabb", nagyobb cuccal játszanak. Ez a mostani kombó a színpadképet is befolyásolja; a gitáros is már egy fej/ládával zenél. Ehhez kéne "felnőni", hangzásilag és színpadképileg is. Megérdemli.
Köszönöm a javaslatot! Szimpatikus a Cort B5, sőt abból még a T-75 is. Epit nem tartom kényelmes gitárnak, hiába néz ki jól. Ltd-ről én is lemondtam. Jelenleg a Schecter a legesélyesebb. Köszi!
igazság szerint én csak nemrég váltottam gitárról. Ezért egy új kirándulás nekem is. Az alattam említett Prolude is jó választás. Remélem lesz egy két basszeros aki jobban tud segíteni. Én nem tudnám elképzelni hogy más kitalálja mi volna jó nekem. Ezért még mindig azt ajánlom ha fontosabb a meglepetésnél az öröm, hogy beszéljetek róla vele. Hidd el ugyanúgy fog neki örülni.
Szia Pandolin!
Tudom, az ízlések... Azonban arra gondoltunk, hogy a mostani semmitmondó kombónál bármi jobb lehet, ha áldozunk rá.
Ezek szerint a Peavey erősítő ezen a téren jó nevű, megbízható cucc? Nézegettem én is a GS-t, de annyi lehetőség van, hogy a civil ember elveszik a tömegben. Egyébként is, a 4x10 láda jó választás? Most még nem tudom a hangzásbeli különbséget a 15, 2x12, 2x10, 4x10, 6x10 stb. ládák közt, pedig ezek mind megtalálhatók a kínálatban.
Annyit tudok (mert kapom közben a fülest a segítőktől), hogy a most használt kombóban egy db 15-ös hangszóró van. Nem mondom, hogy ezt szereti-e, de ez van. Egyszer egy másik zenekar bass cuccán játszott, ami 4x10-es volt, na az nagyon tetszett neki, ezért is gondoltuk a 4x10-est.
A másik beszerzett infó, hogy egy USA Fender Jazzbass -amin most játszik- mellé kellene a motyó, ezzel egyenrangú társként.
Köszi az eddigi segítséget!
Ilyen egy jó barát. Szerintem másnak nagyon nehéz jó cuccot venni. Mindenkinek egyéni ízlése van. Én ezt venném
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/333386/elado-peavey-basszus-fej-es-lada
Egy kis távoli segítségre lenne szükségem.
Úgy adódott, hogy szeretnénk meglepni a barátunkat (aki egy bluesos, rockos, raggae-is zenekarban basszeros) egy erősítő motyóval. Ebben kérnék segítséget, hogy milyet érdemes venni. Őt nem akarjuk beavatni, mert meglepi lenne, de mellélőni sem szeretnénk nagyon.
Egy kis segítséget azért: fej-láda kellene, színpadi fellépésre elsősorban. Mivel tudjuk, hogy nem cucc-fetisiszta a srác, ezért nem gondoltunk csöves erősítőt (arra vigyázni kell ), hanem inkább egy márkásabb /jobb/ tranyós erősítő fejet. Most egy 125wattos kombója van, ezt kéne cserélni, de nagyobb teljesítményűre gondoltunk. Ládának pedig talán egy 4x10 lenne ideális (??). Effektet nem szokott használni, nem torzít soha, viszont ha pl.egy kompresszor lenne a fejben, az tuti tetszene neki. És még fontos, hogy kihangosítható legyen, valami line out is kellene (vagy mi). Szereti a jó értelembe vett varacskos hangzást, de a tiszta, feszes, jól érthető, mélyből is elegendő hangzás kellene. Ezt nem tudom másként megfogalmazni, nem vagyok zenész. Szóval, merrefelé keresgéljünk? Nem muszáj vadi új, de ne legyen széthajtva sem, és működjön mindene rendesen. Árban kb... hát mittomén. Mennyi lenne egy ilyen összeállítás? 150 ezer? Vagy??
Köszi a jótanácsokat! Üdv, srácok-lányok!
Cort B5öt mindenképp érdemes kipróbálni, nálunk B4 van, és nagyon renden van mind a hangja mind a kidolgozása. Az átmenő nyak ízlés kérdése szerintem, nincs semmi gond a csavarozottal sem. Basszerosunk most próbált egy Epi thunderbird 5öt, az is tetszett neki, meg kinézetre is elég metál cucc, viszont kb egyből érdemes elektronikát cserélni benne. Alsó szériás Ltd-t hanyagolnám, ami eddig a kezembe került, egyikért se adtam volna egy forintot sem, rockbassról és schecterről nem tudok nyilatkozni.
Főleg metálosok véleménye érdekelne. Megbízható, erős középkategóriás hangszert keresek. Szubkontra A lenne a hangolás legalja. Egyáltalán nem fontos, hogy sokoldalú legyen: kemény metálzenéhez kell, de arra nagyon jó kell legyen! Morgós, aljas mély hangzást keresek. Amit eddig nézegettem: Warwick drágább rockbass-ek, Schecter Extreme Stiletto, LTD F-105. Nélkülönözhetetlen ehhez a 35"-os, illetve az átmenő nyak? Mit ajánlanátok? Használt gitárt is elfogadok abban az esetben, ha be van lőve az adott hangolásra és úgy próbálhatom ki.
Egy amatőr kérdés:
Adott egy 300W-os tranzisztoros basszusgitár erősítő fej, aminek van egy 8 Ohm-os mono és két 4 Ohm-os stereo/biamp kimenete. Rá lehet dugni egy 4 Ohm-os ládát az egyik stereo kimenetre és csak úgy használni vagy mindenképpen két ládát kell rá dugni?
kép:
Trace Elliot 1048H 4x10-es 800W 8ohm új szériás bassláda eladó. Jó állapot, atom hang, és akkora teljesítmény, ami bármilyen zenei szituációban megállja a helyét. Mindene eredeti, a képeken mindent látni, a mérete 71x67x50cm, 36 kg. Csere nem, ára 180.000ft, képek és további infó telefonon vagy emailben, vagy itt: link megnyitása
Üdv, ügyes, elhivatott, cuccal rendelkező basszusgitárost keresünk. Unatkozó rocksztárok, "hangemberek" ne jelentkezzenek, csak aki tényleg zenélni akar. Köszönöm.
https://www.facebook.com/sminkzenekar/
Érd.: pottyos1@inbox.com vagy 06706185309
Sziasztok!
Keresek egy vintage(!) Laney vagy HH Electronic basszus ládát, gyári hangszórókkal. A kivitel annyira nem számít, csak az, hogy klasszikus(`90 körüli vagy előtti) legyen, lehetőleg kerekekkel.
Köszönöm!
Sziasztok! Egy barátomnak cseréltem a Johnson jazz bass gitárjában potikat. B500K-s potikat vettem bele. Amik eredetileg voltak benne (valami műanyagházas potik), azokról nem tudok semmit. De a lényeg az, hogy e szerint bekötve az van, hogy csak a hátsó hangszedő szól. illetve ha feltekerem a nyaki hangszedő potiját, akkor a híd sem szól.... Ez mitől van? Mi a hiba?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
(Fender Squier Standard Precision-BASS Special (Indonéz) basszusgitár ), frissen be állítva, Tökéletes műszaki állapot, sérülésmentes, jó hang, kényelmes játszás, szoba lakó
Sziasztok. Tudnátok nekem olyan húrt ajánlani, ami megközelíti az Elixírt, vagy megkerülhetetlen a vétele hasonlóan az elektromos és akusztikus gitárnál?
Marshall VBA400 csöves fej + a hozzá tartozó VBC412 láda.
A fejhez jár egy házi konténer, a ládához egy méretpontos huzat.
2. tulaj, gyakorlatilag karcmentes esztétikai állapot, nagyon keveset használt.
Annyi kiderült, hogy a probléma 80%-át a hangszedő okozta, túl közel volt a húrokhoz.
Még kellene rá egy új húr és egy rendes beállítás, akkor megjönne az igazi hangja.