A Jorn által említett mikrofonok úgy jók számítógéphez, ha van egy mikrofonbemenettel rendelkező (jó minőségű) hangkártyád.
Ma már gyártanak USB-s mikrofont is, amit közvetlenül a gépre tudsz csatlakoztatni, kikerülve ezzel a hangkártyát, de ezeknek az ára magasabb, mint egy használt dinamikus mikrofon.
Kedves Jorn! Az a torzító Shure Beta58A.Vettem egy AUDIX CD11-et és én úgy találtam, hogy érzéketlen kissé.Ez utóbbit újonnan vettem és nem is olcsón.Valamikor tanúltam énekelni és nem kellett mikrofon.Csak elmúlt felettem az idő: valamivel pótólni kell az elveszett orgánumot!Örülök, hogy összeismerkedtünk! A Yamaha topicban szoktam lenni többnyire.Szervusz!Pbá1
Gondolom dinamikus mikrofonban gondolkodsz. Használtan elég sok lehetőséged lenne, talán még Shure Beta58 is (de SM58 mindenképp), vagy Audix OM5 (egyik kedvencem), vagy komolyabb Sennheiser Evolution (845 felett), talán hirdetnek is egy kilencszázvalahányast a fórumon, azt érdemes lenne megnézned. Mivel hanghoz kell venni mikrofont, ezért ki kell próbálni, melyik jön be. Sajnos nincs olyan mikrofon, ami mindenkinek bejön.
Hát én nem vagyok egy Shure rajongó, így sajnos nem tudok neked ajánlani semmit, pláne tízezer alatt... mondjuk az ötezer forint körüli C-szériás (valami karaoke) mikrofonjuk meglepően jó azért az árért... ha kifogsz tízért egy régi, de használható SM58-at, az is jó vétel. De úgy általában tízért nem lehet igazán jó énekmikrofont venni, sajnos...
Kedves Jorn!Szeretnék végre egy jó énekmikrofont találni a Shure sorozatból! Amit itt Yami topicban vettem originál ámerikait:torzít.Pedig nem volt olcsó, így aztán vettem egy gagyi JEFE-t ami meglepően jól szól! Tudnál ajánlani tízezer alatt jó miksit?Pbá'
Van Shure ötezerért is, azt ajánlom, jó vétel :)
Komolyan, milyen árban gondolkodsz, milyen cucchoz, milyen műfajhoz... ?
(megj: vannak olyan repperek, akik ész nélkül vesznek mindenféle drága Shure kondimikrofonokat, amit aztán alaplapi hangkártyára kötnek, aztán jól teleköpködik reppelés közben, na az ilyen eléggé értelmetlen... :) Szóval céltudatosabban kellene választani, ezért kellene, hogy részletezd, és hogy értelmes javaslatokat kapjál, ne pedig 'vegyél Shure-t' típusú hangszerboltos szöveget... :)
Sziasztok!
Szeretnék venni itthonra mikrofont, milyet ajánlanátok?:)
Éneklésre/feléneklésre. Eddig a shuret mikiket ajánlották, de gondoltam itt is megkérdezem.
Ha elég hangos a cucc, akár működhet is... Mindenesetre rockzenekari próbaterembe kellene minimum 200W erősítő, érzékeny hangládák, meg egy nem gerjedékeny mikrofon is, mivel nincs eq-d, gained, amit állítani tudsz ha gerjedne. (ja, és le kell nyomni a decken a REC-et, hogy szóljon a mikrofon :)
A 'legolcsóbb' megoldás egy aktív hangfal, ami akár lábmonitornak is jó lesz koncerten. Min. 200W ebből is. Használtan, plusz egy jó mikrofonnal százezer alatt kijön, ennél olcsóbb hangosítás már tényleg csak az otthoni hifitorony lehet... (amíg meg nem hal a gerjedésektől :)
Üdv,
Az lenne a kérdésem, hogy legolcsóbban hogy lehet kihozni próbaterembe az ének hangosítást? Minél kevesebb chas lenne rá.. Gondoltam egy olyanra, hogy rákötni egy kazettás deck-re, amin van mikrofon bemenet, és a kimenetre meg 2 jó nagy hangfalat. (nem túl nagy, ami belefér költségvetésből). Jó lesz az úgy? Vagy ti hogy oldanátok meg ha minél olcsóbban kéne?
Újkrumpli vagyok itt, ráadásul csecsenő a net, PC kezelésében. Nem tudtam, hogy max kétképet lehet felrakni, ezért a stereo Nemannok lemaradtak, vagy elbénáztam ? Valami hasonló cstlakozok kellenének, de mégis mások. Nem akarom átalakitani a Vintégeket.
Tudna valaki segiteni, néhány igéretes mikrofon talpra állitásában ? (Csatlakozó, kábel, táp, kapcs rajz, egyébb tartozék )
Neumann M49b, ZUM 64, SM 69, és CM 7156
Ha van kinézetre hozzá hasonló olcsóbb modell, akkor bármi előfordulhat...
Konkrét infó mondjuk nincs a neten. (a kulcsszó: counterfeit Sennheiser lenne)
Helló, esetleg valaki valami kicsi összegért megvenné a hibás t-bone rádiós mikrofon szettemet? UHF true diversity, szerintem a a mikrofon kapszula adhatta meg magát, közvetlen kopogtatásra kis jel kijön vevőből. Pár ezer forintra gondoltam. Esetleg valaki? fendermania@t.online.hu
Sziasztok, rádiós mikrofon kérdésem van: ha a mikrofon bekapcsolásakor az RF level jelző a max.on van, illetve a diversity jelző is mutatja, hogy az egyik antenna aktív, vezetékek, meg ilyesmi többszörösen ellenőrizve, és mégsem szól a mikrofon, akkor maga a mikrofon kapszula a rossz, vagy más gond is lehet? Illetve valaki esetleg javít-e ilyesmit, hangsúlyozva, hogy egy olcsó cuccról van szó (t-bone ....), túl drága javítást az egész nem ér... Egyszer csak fogta magát és elromlott, még jó, hogy nem éles helyzetben, tudtunk hozni másik mikrofont.... Esetleg ha a mikrofon kivezetések lábára rámérnék ohm mérővel, akkor mit kéne látnom, lehetne-e ebből következtetést levonni? (a cuccom már ügyesen szétszedtem
A földhözverés egyik mikrofonál sem üzemszerű :) Persze értem, amit mondasz, "kölcsönözni" atombiztos cuccot kell. Olyan énekesnek, akinek nincs saját mikrofonja, annak tudod mikor adnék a kezébe bármilyen húszezer forintnál drágább mikrofont... annak jó bármi :)
Amúgy OM5-öt a szűk karakterisztika miatt is szeretik a metalosok, éneknél rá kell ugyan tapadni, viszont nem nagyon veszi fel háttérben zúzó fejládák hangját. Tudni kell kezelni, átlagjóskának nem is való, aki csak teleböfögi a mikrofon sörrel... :)
arra gondolok, hogy az OM5-öt nem tolnám egy feltörekvő dirty rock vagy metálos banda alá... Az AE6100-et másodszor baszta földhöz egy magáról megfeledkezett sztár, amikor lekevertem a miksit, és fölvettem a színpadról:D
Mire gondolsz ? Túl tiszta a hangja ? Nem gerjed ? :) Nem szeretem azokat a mikrofonokat, amik kiemelik az s és sz hangokat, hogy áttörjenek a klubokra jellemző hangzavaron, inkább a hangzavart szüntetem meg, az ének meg legyen hifi, ne egy hersegő valami :)
akkor az az akg még békebeli volt:)) Az AE6100 nagyon másképpen szól mint az sm58. Ezen a felvételen mélyvágás van a miksiken, mert a szubláda néhány méterre van a színpadon, és a miksiállvány nem szereti. A 6100-est azok szeretik igazán, akik tudnak énekelni és a hangjukkal bánni. Nem veszti el a tónust ha kicsit távolabbról énekelnek bele, és nem dúsul fel drasztikusan a mélye akkor sem, ha valaki bekapja. Hiperkardioid, kicsit "hátrafelé" is lát, ezért a monitorokkal óvatosan kell bánni. Kb. 5 kHz körül kezd gerjedni, a monitorútból ezt a frekit radikálisan kivágtam, így már nem vészes. Az AT miksik általában egy leheletnyivel gerjedékenyebbek mint a shure-ok, illetve más tartományba esik ez a freki, ezért kicsit máshogy is kell hangszínelni őket. Szóval kurva jó miksi, de elég drága is.
Köszi. Eléggé lineárisnak tűnik az átvitel, és közeltéri hatást sem nagyon hallani, persze lehet, hogy ezek a keverőpulton korrigálva lettek :) Eléggé más lehet, mint a standard Shure hang, régen volt egy olcsóbb AKG-m, arra emlékeztet. Mennyire van így valójában, mint amiket leírtam ?
Jé, pont jókor néztem be... :)
Az OM7 valóban atom nagy gaint igényel, bőven többet, mint bármilyen mikrofon amit használtam eddig.
Alapvetően hangosabb énekeshez való, mikrofonbekapásra.
Tegnap pl. amikor egy borvacsin konfoltak bele 5cm-ről, akkor már gondokat okozott a tőle 1 méterre levő front hangfal, időnként meg-megindult.
ezt winnëtou-tól kérdezd, ő sűrűn használ om7-et színpadon, én csak stúdiókeverőn hasonlítgattam hangra ilyent egy sm58-cal és egy AT AE6100-al összevetve. Ott az sm58 hangja tetszett legkevésbé, az ae6100 magasabb tartományban, míg az sm58 mélyebb tartományban gerjedt az om7-hez viszonyítva. Ott nem figyeltem komolyabban a szintekre, inkább úgy mondanám, hogy az om7 oldalirányból sokkal érzéketlenebb, tehát nagyon közelről kell használni, ehhez képest az ae6100 egy érzéki darab.
OM7-nél mennyire igaz, hogy sokkal több gain kell neki ? Mert a legtöbb mikrofonnál és keverőnél a gain potit kb. 70%-ig szoktam tekerni. OM7 mennyit igényel(ne) pluszban ?
Akkor legalább olyan fontos a gerjedékenység kérdése, mint a minőség és az ár. Ha az ár nem számít, akkor Audix OM7, ha nagyon is számít akkor Jefe avl 2600-as.
nincs ma már komoly jelentősége, hogy hol gyártják a termékeket. Szívtam én már Európában gyártott gyári hibás kondimiksivel, amit bármikor lealáz a Kínában vagy a jóisten tudja hol gyártott koppintása.
A Sennheiser olcsó miksik nem igazán színpadra valók, minél jobb minőségű a keverő és a PA annál ergyább eredményt fognak mutatni. Nem kell bedőlni semmilyen ár- és marketingsódernek. Olvasgass kicsit itt is>>
én a 20-as szériát hagynám inkább,szokott lenni a már nem gyártott 3035,az jó beruházás 35-40 körül...
amúgy 50 körül kapsz rode nt1a-t,ami meg szintén nagyon jó miksi az árához képest...
Köszi az infót :)
Közben hasonlítgattam, a 835 szerintem elég korrekt, kiegyenlített cucc, van közepe is, kicsit karcos, de ez klubban jól jön :) Magasból kevés van neki. Középfekvésű hanghoz jól passzol, az árát is megéri szerintem.
A 855-nek kevesebb a közepe és a mélye, és picit sok a magasa, de alapvetően nagyon szép tiszta a hangja, tenor illetve női hanghoz passzol.
Azt nem tudod véletlenül, hogy miért írják itt ezen a Hangmester oldalon, hogy a 935-öst még mindig Németországban gyártják ? A 8xx-ekre is Made in Germany van írva... ezért nem értem, azokat nem ott gyártják ?
http://www.hangmester.hu/mik_sennh_ev.html
az nem "szétválogatás módszerrel osztályozódik, mert akkora különbség van pl. a 845 és a 825 között, mintha más gyártotta volna. A 825, 835 konkrétan gyakorló kézigránátnak való, ahhoz viszont kurva drága:)
A 845-től felfelé érdemes esetleg foglalkozni velük, a 845 kb. a shure sm58 magasága, de annál talán kevésbé rockos.
Sziasztok !
Sennheiser E855-ről van tapasztalata valakinek ?
Van-e lényegi különség az E835, 845, 855 között, vagy csak szétválogatják a kapszulákat, és a jobbak mennek a 855-be stb.
Bármilyen Sennheiser Evolution tapasztalat érdekelne.
térmikrofon az,amivel teret veszel,ez általában kondenzátor mikrofon,de az elhelyezés miatt hívják térmiksinek,szóval,ha közelebb rakod,akkor már nem tér,csak mikrofon :)
Az a baj, hogy iszonyat régi már a mikrofon, szerintem 1-2 ezer forintnál nem ér többet... Ennél pár ezer forinttal többért már új mikrofont is lehet venni. Én mondjuk nem adnék egy 20 év körüli akai mikrofonért egy forintot sem...
Hát ha jól emlékszem, ez egy egész jó kis mikrofon volt, de szerintem már 20 éve nem lehet kapni... Hogy a hangkártyához hogy passzol, azt nem tudom, ki kéne próbálni. De úgy emlékszem, hogy amatőr zenekarban cintányérhoz jól lehetett használni, kondenzátor mikrofon volt. Most van ilyen eladó?
Igen, bár én még nem láttam, de amit olvastam róla a szerint egy ceruzaelemről is működik. Nekem felvétel kellene vele csinálni számítógép hangkártyán keresztül.
Ez volt az a mikrofon, amibe egy ceruzaelemet kellett rakni? Egyébként mi nden mikrofon alkalmas arra, hogy felvegye egy szobában egy akusztikus gitár hangját, kérdés, hogy milyen célra. Ha saját szórakoztatás célra, biztos jó lesz...
Sziasztok ! Azt szeretném kérdezni, hogy az un. térmikrofonok alkalmasak szobában akusztikus gitár hangját felvenni ? Egy Akai Acm-100-as mikrofonnal kapcsolatban kutakodok, hátha olcsó és jó megoldás lenne ?
Mi a véleményetek a Shure PG57-ről ? tokkal + kábellel 10 ezerért megéri ? Mert találtam a neten eladót ennyiért... elsősorban gitárládát mikrofonoznék be vele, egyszerűbb otthoni felvételekhez, demókhoz, stb. néztem róla egy videót youtube-on, ott összehasonlították az SM57-el. A PG57-nek egy kicsivel erősebb közepe van, és talán egy nagyon kicsit kevesebb magasa mint az SM57-nek. Nekem tetszik a hangja, és szerintem ennyiért nem is drága. Szerintetek? Van valakinek ilyen? Vélemény, tapasztalat?
Nem is értem hogy a picsbe tűnik el a mélcím...én meg abban vagyok mikor hírdetek, hogy minden oké....fasza.
Módosítŕs után meg egy üres lapot kapok....
Amůgy itt az adokban... 38ért vettem meg 42 másik... El is adtam egyet én is 35-38 körül...
Hello, nem látok email címet, ha nem publikus, akkor légyszi egy email-t dobjál nekem, hogy hol lehet ilyen kütyüt 30-40-ért venni, új ára jelenleg 80 ezer, használtan 50-nél kevesebbér még alku után sem láttam. Köszi: fendermania@t-online.hu