Sziasztok Technikusok!
Tegnap csináltam mikrofonhoz egy XLR kábelt, meg egy átalakító kábelt jack-re.
1. normális-e az , hogy ha a mikrofon nincs rádugva a kábel végére, de a kábel benne van az erősítőben, akkor zúg a cucc? HA rádugom a miksit is, csend van és müxik.
2.a két kábel összedugásánál, ha nincs a miksi a kezemben és megfogom a dugókat a toldásnál, zúg az erősítő, ha a másik kezemmel megfogom a miksit, csend van.
3. Az XLR-ek forrasz felöli oldalán a 3 póluson kívül találtam egy 4. forrpontot is, de ezeket nem kötöttem be, mert az internetről leszedett rajz nem is jelzi ezt a 4. pólust. Ez mire való? az 1, ponba a föld be lett kötve. 2. és 3. viszi a miksi jelét. ???
Ha lehetőség van rá, akkor mikrofonozd. A vonalhang elég gáz szokott lenni.
Egy rossz mikrofonnal rosszul hangosított kombó hang is jobb a vonal kimenetnél, hát még ha fül is párosul a dologhoz, hogy beállítsátok.
Helló!
Mikrofonos kérdésem az lenne hogy egy gitárcombot érdemesebb bemikrofonozni, vagy a vonali jelet küldeni a keverőre?
Sürgös lenne a válasz!!
Köszi előre is.
vèletlen ütöttem kèrdöjelet. Egyèbkènt ùgy nèz ki a keveröpulttal van gond. Tegnap kimèrtük ès majdnem 20V fesz volt a test ès a hàlozati föld között!:S
Hacsak valami nagy gebasz nincs akkor nem lehet baj a 2, 3 ponttal, korrektul a helyükön vannak, de majd megnèzem multimèterrel ha tovàbbra is ràzna. Hösugàrzoval csak akkor zajos, ha a mikrofon hangerejèt ràadom, üresjàratban nem lehet hallani a fökimeneten sem.?
miután megszakítottad a földpontot, ezekután érdekes lenne ha továbbra is rázna, ugyanis így már nincs galvanikus kapcsolatban a mikrofon háza a földdel, sőt egyáltalán semmivel (fetlételezve, hogy a többi csatlakozás (2 és 3) sehol nem ér már hozzá vagy zár rövidre a földponttal (ezt egy kis ócska műszerrel is ki lehet csipogtatni ellenállásméréssel).
A hősugárzóval kapcsolatban: akkor is zajos, ha nincs csatlakoztatva mikrofon (vagy bármi) az erősítőre?
rendes dinamikus XLR-XLR csatis a mikro. Az elöbb megcsinàltam, kivàgtam a földelèst, majd kiderül ràz e vagy sem. Mindenesetre èrdekes jelensèg mutatkozik. Van egy kis hösugàrzom ès ha azt bekapcsolom 1000W-ra akkor nincs semmi gond, de ha 2000-re kapcsolom embertelen zaj hallatszik a hangfalakbol. Lehet, hogy ö a felelös? Egyèbkènt akkor is ezt csinàlja, ha a földkàbelt visszaèrintem. Csessze meg bonyolult ez az eltronyika!:(
Ha végtelen sűrűséggel megsodort érpárról beszélnénk, akkor igaz lenne, hogy ugyanaz a zaj jelenne meg a két vezetéken. És ezután egy tökéletes differenciál erősítővel ez eltűnne. Na csak ez a kettő hiányzik ahhoz, amiről a szakirodalom beszél... :)
Amúgy én is tippelem, hogy dinamikus, de gondoltam mi van ha mégse...
Azért nem egészen. A mikrofon kapszuláját és az esetlegesen miksitestbe szerelt elektronikát nem árt árnyékolni, valamint a miksikábel is hiába szimmterikus, ha nem egyformán szedi fel a zajt a két vezeték benne.
Viszont nem volt róla szó, hogy milyen miksiről van szó. Ugyen nem egy kondimiksi fantomtápját akarjuk épp kiiktatni a rendszerből? :)
Asszem a legegyszerübb megoldàs a csatlakozoban kiiktatni a földelèst, egy dibox dràgàbb mint egy csipöfogo.:) Egyèbkènt igaz, a szimetrikus jelvezetès nem a foldet hasznàlja àrnyèkolàsnak, csak az asszimetrikus gitàrkàbel. Hogy ez eddig mèrt nem jutott eszembe?:S
szerintem nézd meg a házat, lehet hogy lepattant a forrasztás. amúgy bőven elég ha a mikrofonkábel valamelyik végén nem forrasztod le a földpontot, az egyes lábat.
átmeneti megoldásnak megteszi, ha egyszerűen mikrofon szivacsot (ún. szélfogót) húztok a mikrofon fejre. Ez természetétől fogva ugyan kicsit vágja a magasakat, de legalább nem rázza meg a szátokat. Ez persze csak tűzoltás.
nem lesz zajos, amennyiben XLR-XLR csatlakozás van minkét végen (mikrofon IS és a kerverőn IS. Ezesetben szükségtelen a védőföld, ugyanis a szimmetrikus jelvezetésnek köszönhetően (2.-3. láb) zajkioltó hatása érvényesül.
Jobb helyeken erre találták ki a Ground lift kapcsolót, ami éppen a nemkívánatos (esetenként életveszélyes) fölhuroktól óvhat meg (leválasztja a földet), amennyiben két földpont nem ekvipotenciális, ergo feszültség alakulhat ki 2 földpont közt (ezt nevezik földhuroknak).
Ha nem akartok kábelt vagy lábat csipkedni, akkor esetleg iktassatok be egy D.I. boxot a mikrofon és a keverő közé, amin nyomjátok be a GND vagy Ground lift kapcsolót.
Szerintem ne a miksiben csípd el, max a kábel miksi felöli végén a csatlakozóban. Zajosabb lesz az tuti, mert eltűnik az árnyékolás a miksiről, de valószínűleg nem lesz zavaró.
Az áramütéstől nem óv meg a védőföld, attól óv meg, hogy ne kerülhessen nagy feszültség a készülékházra. Sőt, így mivel le vagy földelve, akármi megvághat, ami nem földfüggetlen (pl. alapból egy normális cipőben parkettán állva a 230V-os háló jó eséllyel nem vág meg - cserében ha a szádban meg ott a védőföld, akkor nincs kegyelem). De pont a föld problémák miatt sokszor a két föld közt van potenciálkülönbség, és ezt még bonyolítják a hálózat hibái.
Szellőző lehet a ludas akár, de tényleg sok minden okozhat ilyen tünetet.
Ez biztos? Nem lesz töle zajos? De elvileg a földelès kène megovjon az àramütèstöl nem? Vagy a földhurok miatt tünik ùgy mintha àram kerülne a földelèsre? A szellözörendszer is ugyanarrol a hàlozatrol, megy, orànkènt kapcsol be negyed oràra. Nem lehet, hogy amikor ö bekapcsol akkor lèp fel a jelensèg?
a mikrofonban csípjétek el az 1-es lábat (az testeli a mikrofon házát a földre). Ha elcsípitek, nem alakulhat ki fölhurok és nem is rázhat, hanem lebegő lesz.
A legalapabb helyzetben valóban füldhurok szokott okozni ilyent, ha nem ugyanaz a földje a gitárnak (az erősítőn keresztül), mint a mikrofonnak.
Az én eddigi egyetlen színpadi áramütésemet viszont egy szétégett hosszabbító okozta, aminél a föld helett úgy 100V jelent meg a földhöz képest. Ebbe volt dugva az erősítő, egy másikról ment a hangrendszer - cseppet meghúzta az ujjamat gitározás közben, mikor mentem vokálozni.
De ha véletlenszerűen ráz, akkor még az se tűnik kizártnak (bár ez már végképp villamos szakemberek dolga), hogy pl. eltolódik a nulla valamikor egy masszívabb fogyasztó miatt (beindul egy hűtőgép pl.), vagy pont egy ilyen szivárog cseppet a föld fele, vagy valami.
Segitsèèèg!! Ismeri valaki azt a jelensèget amikor ràznak a mikrofonok?! Mi a franctol lehet. Több mint fèl èvig müködött rendesen ès most pàr napja ràz. Nem lehet àllandoan èszlelni, teljesen vèletlenszerüen ès kiszàmithatatlanul basz meg. Villanyszerelö kint volt megnèzte a hàlozatot, azt mondta tökèletes a földelès ès minden, a müszerek nem mutatnak àramot a miksin. valaki tapasztalt màr ilyet? Mi volt a megoldàs??
Szerintem a koncert és az otthoni felvétel két teljesen különböző követlemény, egy mikrofont használni a két célra komoly megalkuvás. Én inkább a koncertre koncentrálnék, az otthoni kísérletezés az átlagszoba akusztikája miatt is valószínűleg nagyon messze lesz a tökéletestől.
király, bár tudtommal 12AX7 van benne nem ECC. De végül is mind1, amíg nincs jó hangkártya, amivel rögzítesz, addíg úgysem tudod kihasználni egy jó miksi és előfok előnyeit.
az opus53 elég jó cajg, lehet hogy beállítási- vagy elhelyezési parák vannak, én kísérleteznék vele. a másik ami nagy megfejtés, az az Audio Technica AE3000, univerzális mikrofon, szép magasakkal, én azokat használnám overheadnek és a többit még hozzá is keverném jól.
Hát igazából perka ketyerékhez még nem volt annyira közelről szerencsém, hogy kitapasztaljam, hogy mi működik rá.
Stúdióban gondolom megoldották egy nagymembránossal és kész, de színpadon ez nem biztos, hogy működik, mert ha valami összeszed mindent, akkor az pont a nagymembrános. Ezért jó a stúdióban... :)
Szerintem szerezz kölcsönbe valahonnan egy Rode NT1-et, esetleg valami jobbat az Audio Technicától (AT4035, AT4040), és próbáld ki, hogy működik-e azon a színpadi hangerőn, amin gondolod.
Amit még kihagytam, a fantomtáp szükségessége miatt egy Behringer MIC100-as előfokot vettem, mivel olcsóbb mint egy komplett keverő, és eleve szeretem a csöves cuccokat, még ha összehasonlítási alapom nincs is. Egyszerűen jól néz ki a pisláloló ECC81. :D Légyszi veregessétek meg a vállamat, hogy "ja, ez király", vagy mondjátok, mi jobbat kellett volna tennem/vennem. :D A házi felvételeket tehát ezzel tudom megoldani, jackkel be a hangkártyába. Most a hangkártya minősége nyilván rossz, de egyszerre csak egy dologra tudok költeni. :D
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumban, próbálom szabatosan megfogalmazni a történetemet:
Ütőshangszereken tanulok, és persze szeretnék minél szebb, természetes hangzást kihozni koncerten, valamint gyakorlásra szánt házi felvételeken (komolyabb felvételeket úgyis stúdióban intézzük el. Kb. 0,5m sugarú körben tevékenykedem, általában egy derbukával/kannával/egyéb ütősökkel, valamint kiegészítőkkel (shaker, csörgő, kis cintányérok, triangulum, miegymás :D). Idáig két kondis mikrofont használtam: Beyerdynamic Opus 87-t (a dobra csíptetve), valamint egy Opus 53-t a kiegészítők fölé lógatva.
Koncerteken ezeket használtam, és oké, meg minden, de az egész egy kicsit nyersnek tűnik, főleg a csörgőknél és shakernél érzek vmilyen fémes zörgést (lehet, hogy csak elhelyezés és beállítás kérdése). Másrészt meg eleve két mikrofonnal csak a gond van, gondoltam lecserélném a kettőt _egy_ komolyabbra.
Kérdésem tehát ez lenne, tudtok-e olyan mikit ajánlani, ami szépen megszólal, és koncertre, valamint otthoni kísérletezésre is tudnék használni. Legutóbb stúdióban egy Rode térmikivel vették fel a hangszereimet, fantasztikusan szépen szóltak, így ilyesmi vonalon szívesen elindulnék, de hogyan is??? :D
csak azért kérdem mert most szeretnék venni mikit hozzá, mert a többi mikrofonom nem dinamikus, vagy épp dobmiki
énekre való dinamikuson nincs de valószínű beruházok egy beta 58 at a szájgitárhoz
köszi az infókat
na nem beleszólni akarok, de a ládából nem gyün hang a talkbox bekapcsolásakor, pont mert az abban lévő hangszóróra megy a jel és az szól és pont ezért is van ellenállása is a k(azaz a benne lévő hangszórónak) ezért adják meg, azt az adatot is, pl 8 ohm, mert emiatt nem ég le az erősítőd...gyakorlatilag, mintha két hangszóró között AB kapcsolnál, az egyik kifelé szól, a másik meg a "pofádba":)
höhö. és kettővel egyszerre vajon nem működik?:) egyébként ha végiggondolod, teljesenmindegy, hogy hangszer/énekmiki az, ha szerinted jól szól a felvételen. mert tulképp mi is a talkbox? egy kütyü a plusz végfok és a plusz szóró közé, aminek a szandját úgy szokták erősíteni, hogy a talkboxból kiálló cső mellé raknak egy énekmikrofont, persze a cső belelóg a pofádba, és így a szád nyitása/zárása is beleszól a hangba, erre kell a mikrofon a cső mellé. persze a ládát is ki szokták mikrofonozni, tehát remélem megválaszoltam a kérdést, hogy hogy szokták:)
De ha halkabbra veszem, akkor a nagyon halk lesz. Van egy ilyen rossz szokása az erősítőmnek:S Basszust lehet a legjobban konfigurálni. Node ha lesz dobunk, akkor mégjobban kell a mikrofon
le kő halkítni a gitárot! ha hisztizik, szájba kell verni:) mindenki gitárhirót akar játszani, de nem értik hogy nem ő a zkr. amúgy sokkal jobb halkan próbálni, jobban kijönnek a hibák, és nem siketültök meg.
nagyon kicsi sajna. Igazából még csak kisebb együttes vagyunk, és még csak próbatermezünk. Egyenlőre úg vagyunk, hogy mindenki magának mindent. Ezért is kérdeztem hogy milyet is lehetne venni. Igazából két énekes van, és nagyon kevésből szeretnénk megúszni. Igazából azért kell, mert a gitár nagyon elnyomja az éneket. Ha halkra veszem az erősítőt, akkor meg engem nyom el a basszus meg az ének:D A szopránt nem szószerint értettem.
Ez semennyire nem igaz, vagy legalábbis nem így igaz.
A kondi miksik frekvenciamenete általában sokkal egyenesebb a dinamikusokénál, nincsenek benne nagy lyukak.
A dinamikus miksiken általában sokkal jobban érződik a közeltéri hatás (proxymity effect), megemeli a mélyet mint a fene (akár 10dB-vel is simán), így sokkal több mélyet hall az ember.
Ilyen szempontból a dinamikusban általában több a mély, a kondi viszont a természetes hangot adja inkább vissza. Felvételnél viszont egy jó természetes hangot akármennyire meg lehet EQ-zni.
Általában miksikre igaz, hogy a kapszulának szemből, közelről van a legtöbb mélye. Távolodva a mélytartomány megzuhan. Neten sokat nem találtam róla, valami csiptetős miksinek néz ki.
Szivacsot azért is célszerű rajta tartani felvételhez, mert az agresszív P betűket valamennyire kezelni tudja. Közeli mikrofonozásnál ez főképp mókás tud lenni.
Helló! segítséget szeretnék kérni! beszédhangot szeretnék rögzíteni egy EMC100-as mikrofonnal. Kb. milyen szögbe kell tartani beszéd közben, ha azt szeretném,hogy a hang mély komponenseit a legnagyobb intenzitással rögzítse?ha a mikrofonon rajtavan a szivacs, az mennyire változtathatja a karakterisztikát? vagy az csak arra kell, h ne rögzítse azt, mikor levegőt veszünk?
Hát keretfüggő erősen persze a dolog.
Szerintem az alap ideális felállás: 1 mikrofon, 1 normális kisebb keverő, 1 normális aktív hangfal. Ezt utána simán lehet tovább fejleszteni (több mikrofon, 2 hangfal), ha szükség lenne rá, anélkül, hogy el kéne adni mindent.
Miksi terén 30e környékén már sok minden kapható. Azt nem tudom, hogy mit nézzetek szoprán hangra, de Shure SM58-at ne! :)
Keverőnek egy kisebb Yamaha pult pl. (beépített effekttel) - használtan olyan 45 körül vannak talán.
Aktív hangfalat 100e környékétől lehet találni olyan darabot, ami jó is és kapni is lehet majd 1-2 év múlva.
Hali! Együttesbe kéne mikrofon, és nekivaló erősítő. Miket tudtok ajánlani? Nem kell valami húdeprofi, húdehangos cucc, de azért ne essen szét, és ne Dart Veder legyen a szoprán női hangból. zóval hogyan is, miket is? Mik kellenek ugye (igazából teljesen nem tom mi van a mikrofonokkaL:D) Remélem tudtok segíteni! Köszi!
alujjáróban én pl csak hamisítványt veszek. csokiból nem, mer az romlott:) ja meg off: valamiért leköltöztek a lányok a nyugati aluljáróba. ők nem hamisítvány.
na igen, ez a kutyaharapást szőrével effektus:) ezt meg ki lehet kerülni dedikált fantomtáppal.. de élőben meg hülye lesz bárki venni dedikáltat, amikor van a pultba is mi?:) amúgy stúdióban feltétlenül kell ez, mert a keverőpultok rögzítők interfészek +csoki nem tudnak ám pont az ideális 48v-ot leadni, és teljesen más dinamikatartománya lesz tőle.
nem tudom, hogy az "átlag" hamisítványok mennyivel könyebbek. gyári speckó szerint 278 g az eredeti, ha pl csak 230g az már hamis, de 50g difit simán megérzel hirtelen átvételkor pl egy aluljáróban?
Én direkt is szoktam fantomolni dinamikust... jobb hijján, mert a keverőm vagy ad mindegyik miksire, vagy egyikre sem, cserében a kondi miksikhez meg kell.
jaaj tesaj, ne légy földhözragadt, csak érzed hogy valami hiányzik belőle. és ha nagyon kezdő vagy, úccsem fogsz élből kiadni 30k-t egy vacsiúj mikire!
véletlenül vagy direkt?:) véletlenül bárki ilyeszthet dinamikust, én csak kondist szoktam általában, viszont sajtos azt is erőszakosan lekoppintják ám, természetesen erre céloztam előbb.
én sem vagyok budapesti.. 250km Budapest tőlem... nagyon sokan nem pestiek akik ott árulnak, vagy vásárolnak...
Én pl azért nem tudtam konkrétan válaszolni, mert csak úgy lehet kideríteni, hogy utánzat vagy valódi a mikrofon ha megnézed és kipróbálod...
Sok sikert!
hallottam olyat vmelyik tagtól, hogy egy bizonyos cégtől ha elegendő mennyiségű mikrofont rendelsz, simán lemásolják élethűen, simán rányomigálják a hamis shure feliratot, a kosarat is egy-az-egyben lemásolják neked, és hasonlóan fog viselkedni mint egy márkás minőségellenőrzött cajg. a különbség annyi lesz, hogy lehet hogy az első ejtés után elpattannak a forrasztások, lehet hogy ha megilyeszted valami fantommal akkor leég, vagy szakad. megéri?
köszi, szóval konkrétan nem tudtok a feltett kérdésre válaszolni, nem szégyen az, értem én.
Ezért tettem fel egészen konkrét kérdésem, mert én sem vagyok megfelelő információk birtokában, és nem fogok így vásárolni tőle, jóhogy.
A beta 58 mellett a vaterát is ismerem, tudom hogy lehet üzletet kötni.
"megbeszéltek egy találkát": persze, mindenki Budapesti.
szijasztok! az AKG C-520 as fejmikrofon jóféle? mert tudok egyet eladót de még nem próbáltam! esetleg használ valaki olyat? nem tom érdemes e kipróbálni! vélemény??? köszi heló
nem látatlan az.. vásároltam én is nem egyszer a vaterán... lelicitálod, megkapod az eladó adatait.. megbeszéltek egy találkát és megnézed.. ha nem eredeti akkor nem veszed meg és kész... aztán az értékelésnél adsz esetleg egy semleges visszajelzést hogy sajna nem jó az árú a számodra.. és ennyi.. :)
hehe láttam már eredetit, viszont a vaterán való vásárlás ugye magában hordozza a zsákbamacskát...
aukciós oldalról látatlanba 25-ért, vagy 45 boltban. na ez a para.
egyáltalán nem biztos, hogy hamisítvány... nézd meg, próbáld ki, lehet hogy nincs vele semmi gond... de mielőtt megnézed menj el egy hangszerboltba és nézz meg egy eredetit.
praktikus kérdés: a vaterán hirdetnek új shure beta 58-akat igen meglepő áron, de egy másik fórumon figyelmeztetnek hogy ezek hamisítványok. Tudtok erről valamit?
Keresek shure beta 58-at, értelemszerűen nem hamisítványt, és nem leharcoltat.
Kösz mindenkinek!!!Végül sikerűlt életre hívni!:) Tegnap próbálgattam bár nem volt rá sok időm.Kicsit recsegett mert túl vezéreltem de ez majd egy külön játék lesz belőni.Majd az ünnepek alatt:)
Kösz még 1x mindenkinek!:)
egy apró jótanács, ha megvan a mikrofon kábel (XLR): előbb halkíts le mindent, aztán dugd be a mikrofont, és csak AZUTÁN kapcsold be a +48V fantomtápot. feszültség alatt nem dugunk!!! csinos rövidzárat csinázhatsz vele, amit nem biztos hogy megköszön az előfok és/vagy a mikó.
xlr-xlr kábellel vidd a mikit az előfokba és kapcsold be a +48V jelzésű gombot a fantomáphoz, + ha az az előfok is olyan mint az enyém akkor a + 20 db-t nyomd be, mert nem vonalszintű jelet viszel be...
Szevasztok!
Sikerült beszereznem időközben a cuccokat névszerint egy RH sound miksit és egy Art tube mp -előfokot de sajnos enm sikerűl életre hívnom a májkot.
A miksiben xlr--->jack a előfokhoz előfokból xlr---> jack a hangkártyára.
mit csinálok rosszúl?