Olyan vevők vannak, amikbe több vevő egységet építettek és így több mikrofon jelét is képesek kezelni. Tipikusan ilyenek a 30e-ért 2 miksi + vevő dolgok.
AKG-ben a használható kategóriában is találkoztam már ilyennel, viszont profi cuccok azok külön vevősek szoktak lenni.
jó helyen teszed. azonos típusú mikroportoknál lehetséges a több adás/több vevés, de nem véletlenül mondják ám hogy forrásonként egy adó/vevő, meg nem véletlenül lehet ezeket hangolni:) szal ahány adó, annyi vevő.
Bocsánat lehet hogy rossz helyen teszem fel a kérdést, de azért volna egy kérdésem a rádios mikikkel kapcsolatbban.
Van-e olyan vevő rész, ami egyszerre több mikiaadó jelét is tudja kezelni?
Vagy ahány adó annyi vevő kell hozzá?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Ha univerzális dolgot akarsz, akkor egy nagymembrános kondi mikis jó tud lenni. Nem is színeznek úgy, mint a dinamikus mikrofonok, viszonylag egyenes a karakterisztikájuk. Az Audio Technica AT2020 egy egészen jó olcsó mikrofon. 33e a listaára, 20 körül szoktak menni használtan. Ez gitár, ének, akusztikus hangszerek és gyakorlatilag bármire elfogadható otthonra.
Gitárláda elé keresek valamilyen jó minőségű mikrofont, ami nem torzítja a hangot, ha mondjuk rögzíteni szeretném. Nem kell csúcsszupernek lennie, csak otthonra kell.
Tegnap volt szerencsém kipróbálni a nemrég befutott Neumann KM184 párt egy budai pub sarkában. A hirtelen felindulásból elkövetett megállapítás alapján marha jó miksikről van szó. Szépen visszaadta a nem túl drága kínai és a jóval drágább cseh akusztikus gitár hangját, mindenféle különösebb pozíciókeresgélés nélkül. Bár nem egy medence árban semmivel se, amihez korábban szerencsém volt birtoklásilag (240e a pár németektől, itthon 400e a listaára), de hangban se mérhető hozzá se az AKG c451EB, se az Oktavák, se az AKG c1000, se a párszor már hallott Sennheiser K6, semmi.
Szintén itt került először kipróbálásra az Audix VX10-es mikrofon, ami a cég csúcskategóriás élő énekmiksije. Na erre se panaszkodhatom, hogy rosszul szól. :) Tiszta hang, nem érezhető a közeltéri hatás, nagyon érzékeny (gondolom ezért javasolják hangszerekre is, erre majd ki akarom próbálni). Jó kérdés, hogy a Neumann KMS105 és az Audix VX10 közül melyik a jobb, egyszer le kéne ülni egy rögzítő berendezés mellé, és hasonlítgatni a mikrofonokat... talán majd egyszer...
És hogy ezt sok "befektetést" némileg bírjam anyagilag, egy ki pH érték... :)
Audix OM5 énekmikrofon megkímélt állapotban - 30.000 Forint.
Sennheiser E602 lábdob mikrofon - 25.000 Forint.
Oktava MK 105-ös (modos) mikrofont használok kábé fél éve énekre. Vannak már tapasztalataim. Ahol nem csöves Neumann hangzás kell hanem valami modern, ott nagyon arat.
Két nagylemezt és három demót vettem fel vele. A felvételi lánc: SPL Goldmike + Universal Audio 1176.
Szerintem messziről veri az AT legdrágább stúdiómikrofonjait. De ez nyílván ízlés kérdése.
Ja, kemény 3Watt/modul fogyasztás 110Volton, haha. A minőség viszont ott van, nincs búgás,recsegés, a zaj is elfogadható. Csatornánként van bemenőtrafó, a kimenő kapcsolható, úgy 80db felett van gain, de nem mindig használom.
Gondolom a lámpák elkezdenek pislákolni, amikor bedugod Shure-t a falba... :)
Amúgy a régi germánium cuccokra épülő A osztályú motyók biztos szépen szólnak, csak az még akkor szerintem magasabb kategóriájú motyó volt, mint ma egy Onyx. Egy behringer pult ma a vacak kategória, de mikor volt korábban olyan, hogy egy havi minimálbér feléért keverőt veszel?
Csöves gitárerősítőkben se véletlenül szeretik a diszkrét elemes, huzalozott dolgokat a nyákos, IC-s cuccokkal szemben. Csak hát az már nem tömegtermék, és az emberek jó része nem akarja megfizetni.
Nekem Onyx 800R van, aztán amikor kaptam egy 60-as évekbeli bontott Shure pultot akkor volt csodálkozás...Ja és tranyós, nem is csöves. Sokkal szebben szól mint az Onyx.
Hát igen, biztos jól érezné magát valami csöves ketyerén. Mindenesetre a Neumann KMS105 teljesen jól érezte magát a Mackie Onyx pulton hétvégén, úgy szólt, mint az állat...
Amúgy az alap Oktava MK012-kről is jókat írnak. Lehet csak az én fülem áll másra...
Ha majd meglesz a Neumann KM184 pár, akkor max eladom, 30e-et még talán megér majd valakinek a pár... :)
Addig is az egyik Audix OM5-ömet vegye meg valaki hasonló megfontolásból.
Hát ja, én a módosítottat venném, arról nagyon jókat írnak, majd meglátjuk. Mondjuk itt már az előfok is erősen beleszól a képbe, ezeket már illik valami jó trafós vagy csöves cuccra dugni, nem a mai IC csodákra.
Ezek eredetiek csak sokat használt állapotban. Azt nem érzem a hangjukon, hogy széjjel lennének hajtódva, de nem a legjobb mikrofonok, amiket életemben hallottam.
Oktavákat inkább csak kényszerből szoktam használni, mert eddig minden funkcióra találtam nála jobbat.
Hétvégén azon a bizonyos akusztikus fesztiválon pl. a pianínóra raktunk fel fixen egy párt, mert azt tudtuk, hogy másra úgyse akarnánk használni. Pianínón korrekt hangot adott, az alja volt talán picit kevés (dehát kismembrános miksiről beszélünk). Attól még mondjuk azt a kb. 30e forintot megéri, amiért beszereztem a bemért sztereó párt... :)
Akusztikus gitárra inkább AKG c451EB, Sennheiser K6, ilyesmi megy, a jövőben talán Neumann KM184.
150k körül határozottan AT! már a 3035ös is elfogadható, de most asszem 2dbos vághozzám-akció van 180k körül. sajnos a 4045ös elég ritka, és nem is fér bele a 150es limitbe, de én ilyen RODEokat simán kipróbálnék! sőt, van tbone sct800 sztereo szett is(2db mikó) ami csöves kondis is. u.itt bluebird miksi 130körül, de 150k körül már lehet hogy neumannt is kapol valamit.. amit nézegess, az a musikproduktiv meg a klangfarbe.
SCX1-hez nem volt szerencséd? Szeretnék 1 pár jó miksit akusztikus gitárra, és egész jó áron be lehetne ezeket szerezni.
Audix miksijeim egy részét én is kintről vettem, azok vannak itthonról, amiket próbálgattam boltban, mert azt nem lenne pofám a bolt helyett kintről venni. De mondjuk egy VX10 már itthonról cseppet drága lenne (140e a lista), kintről az itthoni listaár 60% alatt megvan cakumpakk.
OM5-öt is azért ennyiért adom, mert kintről valamivel efölött már beszerezhető, ha az ember vállalja, hogy 2-3-at vesz, hogy oszoljon a postaköltség.
Amúgy mi is nagymembránost használunk gitárerősítőre, azt a bizonyos AT4033-at. Megdöbbentem, amikor meghallottam azon keresztül egy csöves Marshallt a frontcuccon, dinamikustól ilyent nem hallottam. Kipróbálás előtt olvastam pont, hogy a Metallica AT4040-et használ...
de szereintem a shureokat leszolja amugy ha megnézed a dobokat pl dp szériás micel szokták mikrofonozni nem véletlen! ja a dp az is audix...
dp7 amcsibol 130 itthon 300 nál van:)
ahham nekem van egy cx112 esem
az kondis azzal vettük fel pl az éneket studioban! de én speciel a gitárládámra vettem! tudom most lefognak szolni hogy oda dinamikus hangszermicet szoktak tenni a nagy hangerő miatt! erre meg az a válaszom hogy ez a kondis mic 145 db hangerőt kibir és aki néz elég amcsi koncerteket az láthatja a micet az üvöltö gitárládák előtt! szoval audix forever durva amugy amcsibol rendeled őket? nekem az om-7 39ezervböl itt volt ugy tudom itthon 79 a cx meg 80 ruppi volt amikor itthon még 120
Hopp, kihagytam, hogy a pianínót egy pár Oktava MK012 vette, és nagybőgőnél még volt egy Audix i5, ami a fogólap végére nézett, hogy szedje a csattogás részét a hangnak, jó dolgokat tudott az ATM350-nel együtt.
Hétvégén a VI. Abaligeti Bluegrass és Akusztikus Zenei Fesztiválon teljesen jól működött egy Shure SM58. Az volt felállítva a keverőállásban, hogy lehessen kommunikálni a színpaddal... :)
A színpadon Audix (OM5, OM7, VX5) és Neumann (KMS105) mikrofonok oldották meg az ének kérdést, hangszerekre AKG (c1000, c451EB) és Sennheiser (K6) mikrofonok voltak, bőgőre Audio Technica (ATM350), csoport-mikrofonozásra (azaz pl. 4 ember körbeáll egy mikrofont és kész) Audio Technica (AT4033) volt. Nagyon meg voltunk elégedve az eredménnyel.
Most tekintgetek a csúcskategóriás Audix kondi miksik irányába (Audix VX10), hogy jövőre esetleg jó lenne, ha az átlagosan 4 énekmiksit igénylő zenekaroknál mindenen kondi lenne. De ez egyelőre csak terv, mert ez már végképp a nem olcsó kategória.
az audix a shure-t midnenképpen veri hangszerben is meg ének hangositásban is nekem egy om7 esem van érezhetően sokkal tisztább és jobban kezelhető mint akármilyen más
Eladnék egy az Audix OM5 (főképp) énekmiksit.
Inkább magasabb hangfekvésű férfi vagy bármilyen női énekre működik teljesen jól. Nincs búgó alja, mint az SM58-nak, sokkal tisztább, csengőbb a hangja, de emiatt nem is annyira jó a diszkós hangzást (mély és magas) kedvelőknek vagy a mély hangúaknak.
Az elmúlt 2 hétvégén 2 fesztivált hangosítottunk, és kiderült, hogy 2 bőven elég nekem belőlük, a harmadik már felesleges.
Olyanom pl. pont volt, 25e forintért vettem úgy 2 éve, de elpasszoltam, mert nem használtam. Nem volt az se rossz kártya, de pl. az emu se lehet rossz. A lényeg, hogy legyen rajta XLR csati és fantomtáp, utána már pár dolog elketyeg róla.
Annak ellenére, hogy informatikus vagyok, a multimédia eléggé kiesett a látókörömből. Mondj egy két ilyen hangkártya típust. Ilyesmire gondolsz, mint a m-audio fast track?
Szerintem vegyél egy USB-s hangkártyát, ami tud fantomtápot adni (vannak ilyenek 20e körül) és egy normális kondimiksi (EV Co11 - 15e forint), és akkor van egy elég univerzális, elfogadható minőségű megoldásod.
Kicsit utánaolvastam. A mikrofonnal még nem lennék kisegítve. Nem lenne egy nagy durranás a PC hangkártyájába kötve. A kis Phonic keverőmet meg épp most zsibiztem el. Úgyhogy nem lesz flanger hangfelvétel. Sorry Graetz (hogy kell umlautot írni, ALT+kód???).
Sziasztok! Milyen mikit ajánlotok (nemdrágát, de használhatót), hogy a kombóm elé téve hangmintákat tudjak csinálni saját részre (visszahallgatni), meg esetleg ide feltöltögetni szeretnék. A középút kéne a szar és az aranyárú között.
Az igaz hogy RE 20-at ma sok stúdióban a mély fekvésű hangszerek rögzítésére is használják, de alapvetően beszéd és ének mikrofonnak lett tervezve. Láttam egy hetvenes évekbeli Stones koncertet és Jager RE20-ba énekel. Még TV-n is autentikus a hangja.
A Re20-at inkább studiókban használják (nekünk is van) basszusra meg lábdobra. A rádiós változatot meg a rádióban persze. Korrekt darab az biztos. Élőre szerintem féltik kivinni, nagy nehéz, nem kézbentartható, meg nem is olcsó ugye.
Érdekes, hogy ma az énekes koncertmikronok közül, mintha az Electro Voice RE 20-as mikrofonja mintha el lenne felejtve, pedig énekre szerintem baromi jó. Egyedi hangzása van, igazi karatkeres darab.
Meg tudnátok mondani hogy milyen mikrofont használ az énekes?
Profi dinamikus mikrofonok közül mit ajánlotok?
Shure Beta 58A?
Audio-Technika AE4100, 6100?
Igen, aki a kérdést nekem szegezte az stúdiót akar építeni és kvázi egy univerzális mikrofonra gondolt. Ár/Érték arányban azt értettem, hogy ebbe az ártartományba melyik miksi szól a legjobban éneken meg akusztikus gitáron esetleg beszéden
Bakker, most nézem a neved. Stúdióra kell a dolog? Ahhoz még annyit se értek... :)
Én magam részéről arra egy Audio Technica AT4050-et vennék ilyen kerektek közt (vagy 4060-at külföldről, ha elég a vese karakterisztika és kell a cső), bár akusztikus gitárra ritkábban raknak nagymembrános kondi miksit.
Na ez egy nehéz kérdés, mert pl. az EV Co11-et nagyon sokan szeretik. Ez egy alapabb kondi miki 15e forint körüli áron, és ahhoz képest nagyon korrekt.
Másik végletnek meg ott a Neumann KMS105, ami szintén kondimiki, csak 150e körüli áron. Ez gondolom ár/teljesítmény viszonyban közel nem tudja azt, mint az EV (mert nem 10* jobb), cserében szerintem baromi jó miksi.
Audix VX-10-et még nem fogtam kacsóimban, az is a 150e-es kategória, Audio-Technicának is megvannak a felső kategóriás élő kondi miksijei (AE-5400), szintén magas áron. Szóval ha nem punk zenéről beszélünk, akkor ezek közül kb. bármi biztos egy színvonalas megoldás.
Ár/teljesítményben viszont kb. a Behringer "3 darabot 10e forintért" csomagja a legjobb... :)
Sziasztok. Valaki tudja mi van a shure prologue széria helyett? Próbaterembe énekelni, meg koncerten gitárláda elé nagyon is jó volt a prlogue 14 vagy a 22. ha most hasonlót keresek mi van?
Előre is köszi.
2008-06-29 23:30 |
#2061
Én sosem rugok be, csak "kicsit többet iszom a kelleténél".
Értelek.Háát nemtudom túlzottan nem vagyok elégedett a cuccal.De nincs semmi összehasonlítási alapom.(sajnossss)Tudom, hogy midnennek meg van az ára, csak mégis húzos eza minimum 40 ezer/Hangfal.Mert az már 80 ezer.Pláne érdekes a helyzetem mert pllanatnyilag elvagyok bizonytalanoda a nemrég alakult együttesemben+bringázok és, egy félmilliós gépet hajtok és arrais költenem kéne.:(( de köszi a segítséget:)
Az én Beta57A és Beta58A miksim pl. azon bukott meg, hogy a súlya és az impedanciája nagyon nem stimmelt. De ez is csak annak tűnt fel, akinek el akartam adni...
SM58-nál amit láttam neten (amúgy van pár honlap rá, csak nem találom):
- A kosár, amit le lehet csavarni és a kapszulát védi, menetes. Ennek a menetnek a hossza eredeti esetében egész nagy.
- XLR csatlakozásnál a gyári be van marva körkörösen, a hamis nem volt.
- A hamis kengyele elég olcsó valami, a réz persely (ne az milyen J? :) ) a gyáriban sokkal jobban néz ki.
- Ezen kívül van csomó, hogy a dobozon milyen felirat van, meg ilyenek, de ezekre már nem emlékszem.
Énekeffekt azért szokott kelleni, hogy adjon egy kis teret az alapvetően tök száraz énekre. Főképp effektezett hangszereknél fura, amikor az ének egy tök száraz valami. Kis zengető neki (esetleg delay, stb), és már dúsul is a hang.
Ma lenéztem egy ismerős zenekart meghallgatni Daruszentmiklósra, a helyi technika eléggé nem volt a toppon. Na ott pl. nem volt effekt énekre, és marha furán is szólt a mindenféle effektezett gitárok mellett (mert arra ugye vitte minden gitáros magának). Főképp, hogy az egész szabadtér volt, és úgy szólt a mikrofon, mintha sporteseményt konferálnának. Mondjuk a miksi is valami nagyon alap bolt, a hangcucc is Behringer, szóval volt pár gyenge pont... :)
Ha hangerőre elég neked az a hangfal, akkor szerintem kb. egy normálisabb miksin lenne a sor.
Ha véletlenül Shure SM58, Beta58-at vennél, akkor vigyázz, hogy ne hamis legyen. Sok manapság az utánzat mindenfelé hírdetve.
Állványom az is van(Millenium).Őőő énekeffectet milyet javasolsz és miért fontos az?
Egyébként van egy pár aktív hangfalam de nemtudom ez az első "cucc" és már az árukból is gyanúsan nem túl jó minőségűek.(Sal nevezetű somogyi audi technika gyártmányai. 2*120 watt bassus echo meg még hangszín.)
Sziasztok!Ha van egy Shure C608-asom meg egy akg-mikim+egy Behringer 1202
10 csatornás keverőpultom, mitvegyek még ehhez hogy próbaterembe kiváló, koncertre tűrhető énekmotyóm legyen?(szegény vagyok)
Nagy környezeti hangerő mellé az OM7 lehet jópofa. Bár alapból a kiabálós zenére teremtették (nagy hangnyomást bír), de a kiegyenlített hangképe és a nagyon irányított karakterisztikája miatt szerintem bárhova jó lehet, ahol a környezeti zaj helyett az énekest kell venni. Hátránya, hogy a miksit be kell kapni énekléshez, de ez szerintem csak szokás kérdése. Rockban úgyse szokás fél méterről énekelni. Időnként zavaróan tiszta hangja van egy SM58-hoz képest... :) Van szerencsém 2-t birtokolni, és a kedvenc koncert miksim hangos zenére.
USÁ-ból beszerezhető 40-ből szállítási költséggel, vámmal és ÁFÁ-val. Ezt legalább nem hamisítják orrba-szájba, mint a Shure-okat, nem olyan rizikós neten venni. Itthon a listaára 80 felett van valahol.
Hát, elég brutál a dobosunk, a Yamahája nagyot szól, üti is rendesen, a bőgős musicman-nel röfög, én is hangoskodom, szóval azért van hangerő, ehhez kéne miki...
Egy Vox előfokcsöves Valvetronixom van, de nem az gáz a dob D-drums és minden nagy motyón szól, van Line6 live-om,meg variaxom, de a Fendert, meg a Voxot jobban csippantom, illetve buliba a hakniban is szívesebben nyomnám Voxal.
Félvezetősben 30W lófarok. Csövesben leviszi a hajad. 8W csöves meg lehet elég halk dobos mellé.
A mikrofonos hangosítás inkább koncertes megfejtés, mint próbateremben. És ahol fellépsz, ott helyileg szokott lenni "rendes" mikrofon. Ezért kérdeztem, hogy hangosító vagy-e.
Részemről az Audix OM sorozatot javasolnám. Színpadi hangerő és hang karakter függvényében OM5, OM6 vagy OM7. Nem túl erős hanghoz egy nem bömbölő színpadi hangerő mellé inkább az OM6. 40-ből megvehetők, csak külföldről...
a típusát nemtom, nincs nálam most, de szerintem noname, mert nem nagyon láttam rajta semmit...de veszek majd új mikrofont, mert néhol megvan ütve a rácsor részénél...attól is halkabban szól egy kicsit
Van valakinek erről a mikiről tapasztalata, combó kihangosítasra kéne, mennyire hasonlít a tulajdonsága az SM-57-re?
http://agota.hu/mikrofon.htm: t.bone MB 75
Hát ha mindennel jó csak azzal nem, akkor valószínű.
Lehet egy törött, nem jól érintkező kábel, vagy nagyon kicsi az ellenállása a mikrofonodnak.
Milyen a tipusa?
szerintem próbáld ki először csak a végfokot - valami kütyüt/hangszert dugjál reá - és ha úgy oké a dolog, akkor a keverőre is köss vmi hangszert, azzal is próbáld ki, és a végére hagyd a mikrofont min rizikó faktort.
Éljen a magyar szabadság!
Dinamikus vagy kondenzátor mikrofon? Mert ha kondi, akkor szükség van fantomtáplálásra! (habár nemtom, hogy táp nélkül egyáltalán megszólal-e egy kondimiksi... )