eddig oké rézbőrű, tökéletesen egyetértek, de az elején azt is kikötötte ám jól, hogy kizárólag low budget jöhet szóba. Ha ilyen megfejtésekben gondolkodik, akkor hol vesz overheadnek nagymembránost? ráadásul kettőt?:) ott az RHsound hst02a kismembrános, belépő kategóriás cucc, nem vészes, meg picit szétkuksol a Rode cajgok között, és meg van oldva. szerintem:)
jézusom hová fajulunk:)
tessírem, gondold végig.. a mikrofon hol ad le vonalszintű jelet? a dinamikus mikforonnak mi köze van a kondenzátorokhoz? egro mennyi köze van a +48V-hoz? ami jó overheadnek az miért lenne jó énekre?? vagy fordítva?
Igen, én is úgy tudtam, hogy mehet együtt a két fajta mikrofon fantomról...
Nézegettem most a Behringer pultokat, a csatlakozók bekötéseit.
Azt tudom, hogy a dinamikus mikrofonban (általában) a föld a ház. És mivel a másik két ér a "jel", így nem lehet baj... Ez mondjuk így eddig nem volt egyértelmű...
De köszönöm a segítséget!
Line inre ne köss mikrofont, elég ratyi módon szoktak szólni. A miksibemeneteknek pont az az előnye, hogy impedancia ügyben a mikrofonokhoz vannak illesztve. A vonal bemenetek nagy impedanciájúak, nem szólnak rajtuk jól a mikrofonok.
Ja meg a behringer pultokon nem szokott gain lenni a vonali bemeneteken.
A dinamikus miksiket általában azért lehet nyugodtan használni fantom mellett is, mert a feszültséget olyan lábakra adják, amik a mikrofonon belül nincsenek összekötve.
A föld pont az átlag dinamikus mikrofonban a házra van csak kötve, így mivel a 48V egyik pontja ez a vezeték, nem fog áram folyni sehova, tehát nem csinál semmi rosszat.
Hát igen, ez tényleg román szokás:)...
Még valami... az szerinted célravezető, ha a line in csatlakozóba dugom a dinamikus mikrofonokat? Az XLR csatlakozókba pedig a kondimikrofonokat.
Erre mondják azt, hogy ez olcsó keverőknél ősi román szokás :) Erre nincs megoldás, illetve csak az általad is említett külső fantomtáp (ami amúgy nem nagy költség, legalább is olcsóbb, mint ha egy-két 20e Ft-os dinamikus miksit kifektetnél a táppal) vagy egy "normális" keverő.
Lenne amúgy egy másik kérdésem is! Mikrofonok bekötésével kapcsolatban (szimmetrikus, asszimetrikus)... Vagyis a bekötésekkel tisztában vagyok, ezzel nincs gond!
Szóval...
Van egy Behringer keverő melyen van fantomtáp az első 8 mono csatornán.
Használati utasításban azt írták, hogy általában a dinamikus és kondimikrofonok egyszerre használhatók fantomtáppal.
Na és ezt szeretném megtudni: hogy használhatóak dinamikus miksik fantommal (annyira nekem nem kézenfekvő)? Mert ugye szimmetrikus bekötésnél kapják a kondimiksik a fantomot. Dinamikus mikrofont meg nem szivesen dugok rá szimmetrikusan, mert ott a 48V. Asszimetrikusan nem lehet használni az XLR mikrofonbemeneteket, ha aktív a fantom. Szóval erre szeretnék gyógyírt találni... (tudom az is megoldás, ha külső fantomot használok akondimikrofonoknak, vagy DI-Box).
Talán megoldás lenne a dinamikus mikrofonokat a mono csatornák line in csatlakozójába dugni...
Szóval ebben kérném a segítségeteket!
Előre is köszönöm!
sőt, akkor sasolj Rodeokat, az sem vészes. rh soundot használtam én is párszor, nagyon nagyon nagyon low-budget megfejtésnek nem rossz.. mentő-ötletnek viszont jó, a maga 7ezer forintos árával, ugye sm58klón, ha épp bexarik egy mikrofon, és nincs más kéznél...
Igen, annyira én sem vagyok odáig az ilyen noname cuccoknál is nónémabb cuccokért...
Most kutakodtam, és az RH-Sound stúdiómikrofonjait nézegetem. Sok jót írnak róluk itt a fórumban is. Elgondolkodtató...
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata e mikrofonnal kapcsolatban?
Megéri-e megvenni énekfelvételre, otthoni körülmények közt? A választ előre is köszönöm!
Sziasztok!
én mostanában kezdtem hálistennek olyan zenekarokban zenélni, ahol van némi beleszólásom a hangerőbe. bézer lévén unom, hogy a gitároktól - és meglepő módon nagyon sokszor az énekesektől is!!! - és a doboktól is szenvednem kell, de hálistennek ismerek egy olyan dobost aki úgy üt ahogy kell. ha kell hangosan, de ha próbán vagyunk, és csúnyán nézek, akkor érdekes módon nem teljes gőzzel is tud ütni! aztán innentől minden jót a dinamikátlan zenészeknek..
Ezt a dobos dolgot -sajnos- én is így tapasztaltam... ez a dobosok szériahibája, de egyébként sok gitárosé is. Régebben, mikor még fizetős próbaterembe jártunk, számtalanszor tapasztaltuk. Ha van egy erősítő, aminek a potiját 10-ig lehet tekerni, akkor 11-ig tekerik, mert azt hiszik, h a hangerő helyettesíti a tudást... A mostani dobosunkat 2 éve dédelgetjük, mert tudja, hogy a dobja nem a feleségét szimbolizálja, és nem püföli teljes erőből:D csak ha kell...
Ebben a szar zenekar dologban teljesen igazad van. És a megoldás az, hogy a hülye gitárosnak oda kell tenni a feje mellé az erősítőjét, bele a fülébe, és akkor már nem fogja annyira kihajtani.
A dobos meg... nos azokkal nem lehet sokat kezdeni, ezt saját tapasztalatból tudom. A mienkkel már hét éve küzdünk, de sokat nem értünk el vele. Annyi van, hogy bepakoltunk a szarja elé egy csomó holmit, meg kitömtük pokróccal a lábdobot, így legalább a lábdob lehalkult a dobhártyarepesztő szintről a halláskárosodás alsó fokáig.
Mondjuk előtte meg egy olyan dobos volt, aki csak simogatta a dobját, az is szar volt.
csak D112-őt vagy betát ne vegyél, van az ATnek egykapszulás lábdobja,(van is most a stúdióban egy, +2kapszulás) nem is drágább mint az, viszont legalább jól szól.shure-t én a helyedben gyorsan elfelejteném dobra, még az sm57 sem zsír pergőre, én inkább keresnék egy MD421-et, tamokra meg az sm57 nem játszik:)
200-ért szerintem egy profi Audix szettet (Audix DP7 - 1 láb, 2 tam, 1 álló tam, 1 pergő, 2 overhead, mindez tokban, speckó kengyelekkel) lehet beszerezni külföldről, és azok megnyertek pár dobmiksi megmérettetést az utóbbi időkben. Az Audix i5 miksit tegnap volt szerencsém próbálgatni egy bulin pergőre, és kellemesen szól.
Még a Sapphire pro 10-el nincs tapasztalatom, egyenlőre csak kinéztem, vagyis fel kéne érte utaznom. Miksi témában köszi a véleményt, sajnos ezt sejtettem én is, nem tudom "olcsón" megúszni a dolgot. Eddig van egy Audio Technika AT2020-am egyik Room-nak megteszi, egyenlőre egy ART Tube előfokkal próbáltam Tascam kazettás porta mutatvánnyal, szerintem használható. Igazából egy AKG D112 kellene lábdobra, 3db SM-57 tamokra, vagy Shure set 1db Beta lábdobra + 3db SM57-van benne. AKG Studio Tool pack C2000B+H85, C1000S+SA63 60e-ért elég barátinak tűnik. 200e alatt úgy tűnik nem tudom megúszni a dolgot.
jobb helyet nem találtam a kérdésnek: ha valaki tapasztalatok alapján ajánlana mikrofon előerősítőt egy emu 0404 és egy jefe avl2600 közé. kb 30e-ig, megköszönném.
höh, végre sapphire pros fejtő!
figyeljmár, a midi portot használtad rajta? mi a megfejtés? senki nem válaszol semmire, kezdem aszinni hogy szellem vagyok.
az f10es az audix kitből elég gyenge, a hangjával sem vagyok kibékülvel, a többinél van jobb is hasonló árfekvésben.. a midnight blue szériából a lábdobmikrofonnal van számottevő tapasztalatom: lábdobra szar, bézgitárra nem rossz. a többi miküt is használtam, de szar helyen, szar körülmények között, nem mondanék rá semmit, sokan mondják hogy tűrhető..
én a helyedben nem vennék kitet, vennék egy koffert, bele külön, lábdobra mikit, pl az AT-nek van kétkapszulás lábdobmiksije, az nagyon zsírság, csak teretlen, kis helyen kell vele nagyon vigyázni, atm250 vagy ae2500, iszonyatzsír mindkettő... külön OHknak, külön pergőnek, de egyben nem nagyon van olyan, ahol minden jól szól!
Sziasztok!
Dobokat szeretnénk felvenni, Saffire pro 10 hangkártyával. Mikrofonozásra a Audix Fusion 6 és Audio-technica MB/Dk7 dob set-ben gondolkodom. Valakinek van tapasztalata az említett set-ekel kapcsolatban? Vagy más működő alternatívát tud valaki?
amugy nagyo imádom! van egy audix cx112 es studio kondi mic a gitárládámra nagyon állat
klföldi sztár könnyü zenészek audixot használnak a legjobb szerintem is és van minden hangszerre
itthon nem éri meg mert rohadt drága! csak usa de nem bánjátok meg én csak is audixra esküszök
nekem is om7 esem van! tényleg nagy gaint kér de ez direkt van ha hangos minden cucc a szinpadon meg ha nagyon hangosan énekel az énekes azoknak jó nekem pont jo mert szeretem kiadni a hangomat!
Hali! Van egy kis zenekarunk - énekes, énekesnő. Kis és rosszul hangosított klubokban szoktunk játszani. Általános, hogy a leányzó teljesen eltűnik a zajban, semmi sem jön a monitorból. AKG 3700-as mikrofonjaink vannak.
Mielőtt beruháznánk egy költséges fülmonitorba, talán megúszhatnánk picivel olcsóbban egy kevésbé gerjedő mikrofonnal a dolgot? (Arra gondolunk, hogy az énekesnő hangja gyengébb, de ha feljebb tolják a mikrofonjelét, akkor gerjed a monitor, ezért aztán nem tolják, és nem is halljuk, de a közönség is alig - ami azért is baj, mert kontroll nélkül nehezen intonál).
Körülnézve két mikrofont láttunk hasonló árban: az AKG D5 és az EV nd967 -et. Van ezekkel valakinek tapasztalata?
Hello!
1.- A gerjedésgátló nem csodaszer. Ha már gerjed valami azt felismeri és lehúzza az adott frekit. (Gyorsabb mint a kezed-és ennyi)
Fontos mennyire egyenes a ládák frekimenete- a teremrezonanciák...
Ha tudtok mérőmikrofonnal és zajjal nézztétek meg több helyen a terem "spektrumát"
Ahol kiemelések vannak ott 31-es eq-val húzzátok ki a frekvenciákat.
A 31 -es eq (minőségi) alapkövetelmény.
Használjatok kompresszort énekre. A kompresszor nem torzítás csökkentés miatt kell. A dinamikát teszi egyenletessé, relatív hangosodást érsz el vele. Egy hirtelen beleüvöltésre is megfogottabbá teszi a hangot.
Másodszor szerintem gyenge a zenekar. Voltam próbán ugyan ez volt a probléma. Gerjedés nem volt ugyan, de az ének nem jött elő. Oka: Szar zenészek. Mindenki tolja ezerrel a saját hangszereét "mert az a király"..
Nem figyelnek a másikra, nem figyelnek az arányokra.. Metál zenét is lehet kis hangerőn hallgatni, az még zene. Persze ne érts félre nem 1-2 wattra gondolok , de az arányokat igen-is megtartva emejük csak a hangerőt amíg lehet.
Nálunk a dobos és a gitáros szétnyúzta a hangszerét. Egyszerűen káosz alakult ki. Aztán egy híres dobos beült a dob mögé. Nem verte agyon, csak játszott a dobon. A hangkép összeállt. Minden a helyén volt, zenei lett minden.
Hàt nem tudom! Mindenki összevissza mondott màr nekem mindenfèlèt! A probatermet nem sajàt hasznàlatra tartjuk, hanem bèrbeadjuk sok sok zenekarnak! Az elejèn mi is probàlkoztunk combokkal, de egyszerüen nem adjàk le azt a dinamikàt amit a bandàk èrezni szeretnek, hogy a cucc tolja a levegöt. Van kèt 100W-os tranyos fejünk 4x12-es làdàkkal ès egy 450W-os bass fej 4x10-es làdàval. Nyilvànvaloan nincsenek fullra kitekerve, kb 1/3-2/3 hangerön szolnak, ès meg is van vele elègedve mindenki. Igaz, hogy nagyon erösen szol a cucc, de szèpen eloszlik a teremben, nem süketülsz meg töle, igazi koncertèlmènyt nyùjt. Tapasztalataink szerint a metal ès egyèb kemèny zenèt jàtszo bandàk igenis igènylik ezt a teljesitmènyt, màrpedig nagyrèszt nem finom jazzbandàk probàlnak nàlunk. De ettöl függetlenül zenei irànyzat ide vagy oda, mindenki szereti, hogy ilyen nagy kütyükkel dolgozunk! Az egyetlen bajunk, hogy ahogy màr emlitettem, eddig 2x250W-on szolt az ènek, de kevèsnek bizonyult. Hiàba beszèl mindenki a màrkàk minösègèröl, mert nem volt gagyi cucc, Kempton làdàk Castone vègfokkal Souncraft keverövel, ami ha nem is egy JBL-Crown pàrositàs, de nem is Berhinger! Automata gerjedèsgàtloval sikerült olyan szintre felhozni, hogy fullra ki tudtuk hajtani, idönkènt màr bekapcsolt az erösitö vèdelmi àramköre ès leoldotta az egèszet! Persze a hangkèp is elèggè torzult màr! Beszèltem mindenkivel, mit lehet csinàlni, ès vègül sok probateremhez hasonloan, làsd SP studio vagy a Soundcheck, mi is ùgy döntöttünk csak a kèt 15"-ös hangszoroval ès egy drive-val szerelt hangoszlop lehet a megoldàs! A dolog be is jönne szerintem, az egyetlen gond a gerjedès! Nem tudom rendesen kihajtani a cuccot, mert kb. fele teljesitmènynèl màr gerjed mint àllat! Asszem ki kell probàlnunk egy soksàvos grafikus EQ-val mit èrünk el. Mindenesetre köszönöm a hozzàszolàsokat, mègha nem is tudtatok sok ùjat mondani!:)
Szerintem próbáljatok ki egy olyan mikrofont, ami nem Shure.
Gyakorlatilag bármelyik nagy márka jobban hajtható a tapasztalataim szerint: AKG D5, Audix OM5 - OM7 bármikor kenterbe veri az SM58 - Beta58 vonalat.
A gainből ne vonj le különösebb következtetést a mikrofon minőségét tekintve. Az Audix OM7 sokkal nagyobb gaint igényel, mint egy átlag dinamikus miksi, mégse gerjed, és jó hangja van.
nem értem ezeket az irdatlan teljesítményeket. Nálunk van egy 130W-os basscombo, egy 50W fullcső fej és egy 100W fullcső fej. és persze dob. mindehhez van egy regent 1060-as, 100W-os powermixer és két Vermona énekhangfal. És bőven kiszól a zenéből, igaz, hogy nálunk női ének van SM58-al (+2 férfi vokál). Én csak füldugóval tudom elviselni. kb 25nm a terem.
Szóval nem értem, hova többszáz watt egy terembe, ráadásul hogyhogy nem szól rendesen.
Shure SM 58 az egyik mikink, a többi joval olcsobb kategoria, de èrdekes modon eddig a 6000 forintos Invotone szolt a legjobban. 2/3 akkora gain elèg neki mint a csoda 40000 forintos shurenak ès tisztàbb is a hangkèpe! A keverö is elèg jo, egy SOUNDCRAFT EPM-8-as, erös közèpkategoria. Kompresszor nem hiszem hogy sokat èrne, mert nem torzitàsi problèmàk vannak. Ha nem gerjed, akkor az üvöltès is tisztàn szol, de az egèsz összessègèben halk! Epp az elöbb nèztem aktiv cuccokat, de màr a 350W-os kategoria is olyan dràga, hogy beszarok!
Milyen mikrofont használtok? Milyen keverő van előtte? Lehet jelszint probléma is. Esetleg próbáljátok meg egy kompresszorral. Mivel gondolom nem létkérdés a sztereó, így egy aktív ládával is lehet próbálkozni, bár ha már ez a cucc adott, ebből kell a lehető legtöbbet kihozni. Az aktív cucc azért jó, mert jobb a hatásfoka, általában nagyon szépen és dinamikusan szól, tökéletesen illeszett a cucc, szinte lehetetlen tönkretenni, mert a beépített aktív eq/limiter megvédi a cuccot a széthajtástól.
Nos 220-ezer volt, elötte a Kempton/Castone konfig volt 310-ben. Egy ilyen teljesitmènyü JBL aktiv làda egymagàban van 250 körül. A gond az, hogy ha simàn ràkötök zenèt akkor olyat szol, hogy a hàzat lebontja. Egyedül az ènek viszont nem szol! Tènyleg semmit nem lehet vele csinàlni? Nincs 500ezrem egy JBL cuccra! Az aktiv rendszer jobb ènekre? Valami olcsobb aktiv rendszerrel jobban jàrnèk?
Egyrészt ekkora helységbe ennél nagyobb hangerőt nem lehet betolni. Másrészt sajnos ezek a márkák nem a minőségükről híresek (ezeknél kb. úgy kell érteni a teljesítményt, mint az 1000W-os hordozható rádiósmagnónál). Nem tudom mennyibe van nektek ez a cucc, de gyanítom, hogy kb. ennyiért, már ha nem is Martin, de JBL vagy Mackie aktív ládákat kapni, ami kb. kétszer ekkora hatásfokkal dolgozik hihetetlen tisztaság mellett.
Alto làdàk Invotone vègfokkal. A helyisèg pedig kb. 35m2! A làdàk 500/1000W-osak a vègfok 2x750W. Az inpedancia azonos! Elötte Kempton làdàkat hasznàltunk Castone vègfokkal, de szegèny màr àllandoan lekapcsolt a tùlvezèrlèstöl. Valahogy a gerjedèst kène megoldani. Kètszer ekkora teljesitmèny kijönne a motyobol, de gerjed. A gerjedèsgàtlo bizonyos szintig megfogja a sipolàst, de ez bizonyos szint utàn nem tud semmit csinàlni.
A hatásfok a kulcsszó! Megírhatnád, hogy milyen tipusú ládákat és végfokokat használtok. Az is valószínű, hogy a kis helység miatt a gerjedésgátló folyamatosan lehúzza a hangerőt (pontosabban bizonyos tartományok hangerejét, de az eredmény ua.).
Üdv mindenkinek! Nos elèg bonyolult kèrdèsem lenne! A probatermünkben eddig 2x250W-os ènekhangositàs volt, tegnap lecserèltük 2X500W-ra, dupla 15"-os làdàkkal! Elvileg ez a teljesitmèny nem igaz, hogy nem elèg, a rendszer 2x750W-os csucsteljesitmènyt ad. Igaz kèt 4x12-es gitàr ès egy 4x10-es basszus szol mellete! Az ènek egy kalap szar! Megemeltük màr a làdàkat fejmagassàgba, de alig szol. Gyakorlatilag fèl hangerön tud szolni, mert kicsit feljebb màr szarrà gerjed. Van egy automata gerjedèsgàtlonk is, ami ugyan dolgozik rendesen, de max 20%-al sikerült vele hangosabbra venni.:( A tököm tele az egèsszel, kurva dràga volt ès nem èrtem el jelentös hangerönövekedèst. Mi az istent lehet vele csinàlni?! Egy grafikus EQ-val jobb lenne? Segitsetek lègyszi SOS-ben!
Nekem egy kis Millenium állványom keskeny menetes + adnak hozzá egy köztes pofát a szélesebbik menethez. Thomannon a képek alapján ez a modell is ilyen.
ja, azt elfelejtettem, hogy a mic100/200-as verzióknak nincsen e.q.-juk, tehát mégiscsak a kiskeverő fog kelleni, mert azokon legalább van. túl kicsi a valószinűsége, hogy pont jól fog szólni e.q.-zás nélkül a miksi, bár a jelszint az okés lesz.
jól szól a metallik, aktív láda mindíg vonal-jelet szopik. béringer-hányinger megfejtéseket már lehet kapni pár ezer froncsiért, van rajta egy auksz és egy main out, meg 2 mic in. plusz rá tudsz nyomigálni egy mp3 lejátszót vagy ilyesmit, szarér hugyér kijön az egész cajg. mikrofonyból is van ilyen low-budgetes, béringer:D kerül kb 5e forintba, viszont rendes háza van, cserébe nem úgy szól mint egy AT:)
az alábbi két aktív láda valószinűleg vonalszintű jelet fog várni, éppen ezért kell egy kiskeverő (amennyiben több mikrofont is szeretnétek rákötni) vagy ha csak 1 mikrofont(!!), akkor az ominózus mic100-as is szóba jöhet. De mindenképp az aktív láda és a mikrofon közé kell vagy előfok, vagy kiskeverő. ez ugy 10-20 között kijön, és még 20 körül egy mikrofon. Tehát olyan 40-50 között kijön a komplett cucc.
Eladó egy 15\"-os hangszóróval szerelt aktív 2utas monitorláda. Kezdő zenekaroknak, próbahelyiségekbe kivállóan alkalmas. Teljesítmény kb. 200W, 100dB
Ár: 15.000 Ft
Feladó: Gergö
Telefon: 06702125529
Referencia szám: 6939181
Hely: Budapest II. ker.
Apróneten van. Ha eszi a mikrofont, akkor jó lenne a célra. Azt mondjuk csak tippelem, hogy a 100dB amit írtak mellé, az az érzékenysége, és a csúcs valahol 120 körül van akkor.
A Mic100 az egy miksi előfok, azt nem tudod hangfalra kötni (legalábbis nem szólna ).
Ha ennyire minimál dologban kell gondolkodni, akkor talán 1 darab aktív hangfal lenne a megoldás a problémátokra. Általában bírják a mikrofont is mint bemenet, és van hangereje is. Hirtelenjében idehaza nem találok megfizethető kategóriában szimpatikust, németeknél van 33e forint környékén olyan láda (THE BOX MA120 MK II), ami direkt monitor fazon, tud 120 dB/1m hangnyomást csúcsban (azaz a fájdalomküszöböt üti meg 1 méter távolságban), és még 2 bemenete is van EQ-val.
Az olcsó házi hangfal valami erősítővel lehet még megoldás, de árban nem nagyon fog kijönni ez alatt, nagyon halk dolgot (HiFi hangfal, stb) pedig nem érdemes erőltetni, nem fogjátok hallani, ha hangosan próbáltok.
Hello arrol szeretnék érdeklődni h egy kezdő "pincebandának" hogy érdemes mikrofon erősítőt hangfalat satöbit venni mert az az igazság h én abszolúte nem értek hozzá és jó lenne ha lenne :S Kérlek segítsetek
Tervezek vásárolni Audix OM7 mikrofont USÁ-ból. Új darabok, gyári csomagolásban. Van akit érdekelne egy 40e körüli forintért (160 dolcsi, szállítás, vám, ÁFA)? Csak mert 2 darab esetén olcsóbbra jönne ki a szállítás... :)
csak egy nagyon tragikus van, amit addig próbálgattam, amíg az asszony mosta a gyerek haját. de zsvsz ennyi pénzért itthoni célra teljesen rendben van, csöves, fantomtáp, ami kell
16-ért egy Behringer C-3 lett a vége. egy Behringer Mic 200-zal kötöm a hangkátyára, és azt kell mondjam, meglepően jól szólnak így együtt, nagyon tiszta, jó dinamikaátvitel vagy mi
szóval itthoni felvételre nekem ez így bőven jó!
Attól függ mi a cél, de szerintem akár egy Behringer C-1 megfelelő lehet, ha arra vágysz, hogy egy nagymembrános kondi mikrofonnal vegyél fel hangot és egyebet. Árban 20 alatt van, úgyhogy még egy pop filterre is futja mellé. Ehhez mondjuk kell fantom táp, ha az van, akkor hajrá.
Mindenféle szinpadi olcsó énekmiksiket én nem használnék otthon felvételre. Anno próbálkoztam vele, és nem volt túl jó. Jó persze nem vagyok hangmérnök, és nem ismerem a trükköket, de nem volt jó az eredmény.
Tegnap vettem eBayen 2 OM5-öt, darabja 29e lesz miután kifizettem rá az ÁFÁ-t meg a vámot. Na annyit határozottan megér ez a miksi... :)
Idővel szerintem egy OM7-et csak azért fogok venni, hogy ha egy dobosnak kéne valami ének miksi, akkor tudjak berakni olyant, ami korrektül működik arra a funkcióra. Annak 40 körül jön ki darabja, egyszer csak lesz ennyi felesleges pénzem rá...