Amit vezetékesen hangszeren játszó énekeskollégáknak tudok ilymódon melegen ajánlani egy olcsó passzív DI box beszerzése földelés emelővel (amin van GND lift kapcsoló gy.k.) és gyorsan sorbakötni a mikikábelell gond esetén. Az biztos, hogy senki nem fog ott a helyszínen nekiállni villanyt szerelni, így még ez biztos megoldás. Egy passzív DI box párezer ruppó és lehet hogy élelet (de legalábbis aznap esti koncertet) menthet hazai klubszinten.
az ominózus helyen én magam említettem a helyi 'kollégának' hogy gebasz van a földeléssel, mert konkrétan az én pofámat percegtette a miki A kábelcserével meg is oldottuk (amiben az árnyékolás ki volt csípva). TEhát ezen a formán nyilván realizálódott a helyszínen , hogy gáz van.
Ahogy említettem, jóideje wirelesst használok -ugyan nem ezen okból- így nem tudom 'kiszűrni' már ezt a problémát, szerencsére erre már nincs NEKEM gondom, de korábban bizony volt kamillázás néhány helyen.
Az elmúlt két évben kb. 10szer játszottam kis budapesti klubokan. A villanyszerelés a legtöbb helyen optikailag borzasztó volt, de nem csipkedett sehol semmi.
Nem tudok már újat mondani, a földelés az üzemeltető sara, az biztos, hogy egy plusz földelőszonda, vagy egy ev relé nem költségtényező. Valahogy rá kell kényszeríteni őket arra, hogy legyen ezen a fronton rend. Szerintem a legtöbbjük azt se tudja, hogy baj van és ha tudná, valószínüleg rászánná azt a néhány tízezer pénzt, mert az esetleges balhétól meg fél. Te hány helyen szóltál, hogy "Uram, nincs védöföldelés, életveszélyes a hely"?
Azért sajnos - tisztelet a kivételnek - jól földelt helyekre is visznek kollégák olyan cuccot, ami önmagában életveszély. Mert ugye a földelt dugó földelőérintkezőire nem a zongoraművész szokott három réteg, kék szigetelőszalagot ragasztani, nehogy átszakadjon és véletlenül hozzáérjen a földeléshez...
gondolom nemigen vagy járatos a hazai(!) klubszinten, ahol nemhogy Neumann nincs, de még a földelés, kontroll és hasonló problémák is igencsak előfordulnak. Igen, ezen lehet hanyattesni, de ilyen balkán van, a hangmesteren fórumozók többsége is ilyen helyeken tud csak fellépni jobbhíján (már aki egyáltalán koncertezik) nagyon keveseknek adatik meg a Sportarána, a Müpa vagy a Kongresszusi központ. Pl az olyan helyeken mint a Roki a mai napig probléma a földhurok (ott is kellett már élni a földérelcsípós módszerrel) vagy a LED-es lámpák szórása a PA rendszerre. Az az még országos klub viszonylagtban nem is számít rossznak.
Minden klubtulaj ott spóror ahol tud, ha kell a villanyszerelésen és a korrekt földelésen. Ezt sajnos sok helyen első kézből tapasztalom, amiket itt leírtam nem a képzeletem szüleményei.
NEm tudom, hogy pl kinnt milyenek a klubkörülmények, gondolom közel sem olyan gáz mint nálunk, olyan helyen el tudom képzelni, hogy van kontroll, meg monitorkeverős, meg DPA, de ez itt kérem igai balkán (tisztelet annak az olyan apró számú kivételnek, amik gyakorlatilag csak erősítik a szabályt) . Aki nem hiszi, járjon utána.
Egyről beszélünk, mert a komoly szinpadtechnika ma legalább olyan komplex és minőségű, mit a stúdiótechnika. Egy komolyabb szinpad tele van DPA, Neumann, stb. kondi mikrofonokkal.
És a világon sehol nem használják se komoly színpadon, se stúdióban a mikrofonokat árnyékolatlan villanydróttal az érintésvédelem biztosítása érdekében. Van mindenhol olyan szakember, aki ellenőrzi a védőföldelést, elvégzi a bekötést és nem csíp a mikrofon. Ismétlem akut esetben sem szabad így érintésvédelmet biztosítani, mert ettől még a forrás készülék házán ott marad a feszültség, ami bárkit veszélyeztethet.
Sorry, ha akarod használd tovább az árnyékolatlan xlr kábeledet, nem javaslom senkinek.
Azt viszont inkább, hogy a bandák körül valaki néha egy-egy kéziműszerrel méregessen már néha ezt-azt, különösen idegen környezetben.
ezek szerint nem egyről beszélünk, mert én szigorúan színpadi rutinról beszélek, stúdióban én sem szakítanék meg árnyékolást, teljesen más környezet. Ugyanakkor ott ugye jellemzően szeparáltan, sávonként veszik fel az éneket/gitárt (tudom, pl jazznél nem) tehát ritkán állhat be az a jelenség amiről itt szó van.
a sztatikus felöltődés akkor igaz, ha csak egyszer csípi meg a mikrofon, de ha folyamatosan csípi/rázza, az már nem statikus elektromosság.
Az olcsó kínai mikrofonoknak általában műanyagrácsa van, csereszabatosak is általában (Stagg, Superlux) a testet meg szigetelőszalagozd le, úgy még menőbben is néz ki:) Mikrofonkábelről tényleg nemjó lekötni a földet, inkább a keverő védőföldjét nézném meg,pl nekem a stúdiókeverőnek sincs gyárilag földje.
Már így is túlmagyaráztad, mert mint említettem tiszta nekem, hogy miért rázhat meg gitáros főhőst az áram.
Örülök, hogy Te is úgy látod, nem szakszerű a javasolt megoldásod. Bocs, de vitatom, hogy tűzoltásnak jó, mert azért ott van egy ember a pultnál is, aki viszont ki tudja mi mindent fogdos össze, nem beszélve a közönségről.
Azonnal ki kell kapcsolni, ha a védőföldelt berendezések házán feszültség van, nem elég, ha egy gitáros-énekest megvédünk egy ideiglenes megoldással.
Egyszer baszakodtam ezzel. Az alábbi volt a konfig.
Ugyanabba az elosztóba bedugva keverő, énekerősítő, gitárerősítő. Keverőbe miksi, keverőről árnyékolt kábel megy az énekerősítőbe. Gitár árnyékolt kábelen a gitárerősítőbe.
Tapasztalat: Énekerősítő bekapcsolva -> csíp a kurva miksi. Énekerősítő kikapcsolva -> nem csíp.
Eléggé látszik, hogy a földhurok a keverő és az énekerősítő között van. Egyik ága az árnyékolt kábel, másik ága a közös földelés az elosztón keresztül.
Én se vagyok gyakorló érintésvédelmi szakember, de a stúdiógyakorlatban nem szoktak mikrofon árnyékolást érintésvédelmi célból elvágni. Persze megoldja az akut problémát, de pl. kondimikrofonnál már nem. Úgyhogy szerintem végig kell módszeresen kutatni - a bejövő földelés értékétől kezdve a hálózatot, az erősítőket és, ha minden renben van, akkor még mindig lehetsz sztatikusan is feltöltve néha, nem ?
Feszültség a mikrofonházra éppen a nem megfelelő földelés következtében kerülhet ki, hiszen a mikrofonház galvanikusan a földelésre van kötve, elvileg ugyanarra, amire a pl a hangszer fémrésze is, de mivel a kettő közötti ellenállás nem zérus (mint aminek lennie kellene) a potenciálkülkönbség miatt áram fog folyni. Ez az, amit úgy éreznek, hogy csipkedi a mikfonon a szájukat, nagyobb potenciálkülönbség esetén ez lórúgással ér fel. De ezt azok érik, akiknek hangszer is lóg a nyakukba, és azon keresztül tud záródni a kör. Tovább nem magyarázom, ez sok helyen bevált tűzoltás, a feszültség megszűnt, a mikrofonnak ugyolyan hangja van.
2. A színpadokon általában(!) dinamikus mikrofonokat használnak, aminek ugye baromira nem kell fantomtáp, tehát megintcsak nincs szükség földvezetékre. Nyilván kondimikrofonnál nem működik, de az nem is gyakori színpadon.
Továbbra is hozzáteszem, egyetértek, nem szakszerű, sőt olcsó és paraszt megoldás, de működik.
Még mindíg jobb, mint hogy csipjen vagy roszabb esetben rázzon a mikrofon.
Ez egy érdekes vudujelenség. Próbán a gitárcucc mindig ugyanabba a hosszabbítóba van dugva, mint az énekcucc, tehát elvileg azonos földpotenciálon vannak.
Ennek ellenére néha csíp, néha nem. Azért nem vagyok kezdő elektróból, de nem tudom, hogy mi a faszért van ez, meg hogy egyáltalán hogy lehet.
A tippem az, hogy valahogyan induktív módon kerülhet különböző potenciálra a mikrofonház, mint a gitár. A problémát úgy oldattam meg, hogy van egy kábelem, amelyikben a földelés mikrofonelőtt végetér... Nem lett zajosabb, de legalább nem ráz.
1. Értem én pontosan, mitől hal meg a főhős, ha feszültség van a mikrofonházon, de a szakma nem ezt hívja "földhuroknak". Földhurok két védőföldelt berendezés között keletkezik, ahol a földelő vezetékek és az árnyékolás egy zárt kört alkotnak, amiben zavaráram folyik. A "földhurok" kifejezés nem érintésvédelmi, hanem zavarvédelmi kategória. Tehát egy mikrofonnal nem tud földhurok kialakulni.
2. Azt is tudom, mi a szimmetrikus jelvezetés lényege. Tévedésben vagy, ismétlem: mikrofonszinten nem szokás az árnyékolást megszüntetni, többek között az árnyékoló funkció mellett például elég érdekesen alakulna a "fantom" kérdés is.
Vonalszinten szokásos az árnyékolás forrásponti beforrasztása, célponti leforrasztása.
Fenntartom azt a véleményemet, hogy téves elképzelés a mikronkábelek árnyékolásának az elvágásával biztosítani az érintésvédelmet.
Itt kapásból 2 dolog ami kapásból szemet szúr:
1. "egy mikrofonnal nem tud földhurok létrejönni"
Abban a formában igen, ha a delikvens nyakában lóg a hangszer és a kezével a húrokat fogja (a hangszer pedig ugye be van dugva az erősítőbe, az pedig földlet csatlakozóval a konnektorba) a szájával pedig a mikrofon fém házához ér. Mivel a keverő földelt aljzata és a hangszererősítő földelt aljzata nem egy pontban földelődik, máris kialakulhat a potenciálkülönbség, ami feszültséget jelent, tehát a mikrofon fémháza és a hangszer között, amit zenészbarátunk fog szépen leföldelni (zárni a füldhurkot), tehát rajta fog átfolyni az az áram, ami a potenciálkülönbség és emberünk ellenállásának a hányada ad.
2. "mikrofon szintű jeleknél szükség van az árnyékolásra"
A szimmetrikus jelvezetésnek éppen az a lényege, hogy a zavarjelet a különbségi erősítő eliminálja, ez az elv nemcsak vonalszinten működik. Tehát azon a pár méteren pl a mikrofon és a stage box között ugyan nem lesz jelentősége, viszont az árnyékoláson biztosan nem tud keresztülfolyni az az áram, amit egyébként a földpotenciál-különbség okozta fesztültség ejt.
Egy DI box és legfőképpen a csillagpontos földelés, de legalábbis 10mOhmál kisebb ellenállás a 2 aljzat (erősítő és keverő) földpontja kötött nyilván jobb és helyesebb megoldás, azonban adott pillanatba ha egyik sem áll rendelkezésre a mikrofonkábel földmegszakítása (mint a GND lift) még mindíg célravezetőbb és biztonságosabb, mint nem csinálni semmit.
A veszélyes feszültség NEM a keverő felől érkezik a 3-as lábon, hanem a földelés vezetékben, ha kialakul a földhurok
Bocs, de vitatkozom, amellet, hogy egy-egy konkrét esetben eredményes lehet, amit írsz, de általában nem ajánlanám mint megoldást.
1. Fölhurkot nem szoktak mikrofon esetén árnyékolás megszakítással megszüntetni egyrészt, mert egy mikrofonnal nem tud földhurok létrejönni, másrészt mikrofon szintű jeleknél szükség van az árnyékolásra. Vonal szinten, szimmetrikus jelvezetés esetén valóban követett eljárás az 1-es vezető megszakítása.
2. Ha a keverő felől veszélyes feszültség érkezik, akkor az megérkezik a 3as lábra is, illetve léteznek nem trafós di boxok, ahol galvanikus kapcsolatba tudsz kerülni a pulttal.
Tehát jobb lenne, ha nem ringatnál hamis és veszélyes illúziókban amatőröket.
A keverőpultot és a backline-t le kell rendesen földelni.
ez már igaz, bár a legegyszerűbb olyan XLR-XLR rövid pöcskábelt csinálni, aminek a földvezetéke (1-es láb) egyszerűen ki van iktatva és csak a 2-3 láb van bekötve. Ezt a kábelt sorba kell iktatni a mikrofonkábellel és máris meg van szakítva a földelés, ami a földhurkot és a halálos áramütést okozhatja.
Szerencsére amióta wirelessel nyomom a bézt nincs ilyen gond hiszen nem tud záródni a földhurka, de régen volt már, csattannt a pofám a szar keverő miatt vidéken. Olyan érzés volt mintha tarkónbasztak volna egy evezőlapáttal.
Az sem rossz módszer, ha a elcsípjük a mikrofon 1-es lábát belül, úgy sincs rá szükség, de biztos nem lesz halál csókja.
Ha csipkedi a szádat a mikrofon, akkor nem szivacs kell, hanem fémrészek érintése nélkül ki kell kapcsolni és hazamenni, amíg szakember meg nem szünteti a jelenséget.Ezt nagyon komolyan ajánlanám mindenkinek. ( Jó az esetek többségében ez néhány volt potenciálkülönbség, de lehet bármi. Ha a keverőpult és a backline korrekt, azonos földhálózaton van, akkor nem lehet ilyen. )
A szivacs talán elegendő, bár én azt sem bírom elviselni.
A koccanástól félek én is, és jobban belegondolva, én a hüvelykujjamat használom 'távtartónak', ez valahogy kialakult az idők folyamán, és bevált. (persze csak akkor alkalmazható, ha csak énekelek, és nem gitározok :)
Amúgy az is 'kellemes', amikor a gitáros-énekes ember száját bizseregteti a mikrofon - gitárhúr közötti feszültségkülönbség, a nem korrektül földelt próbahelyeken, koncerthelyszíneken :) Na akkor kell a szivacs tényleg :)
Bezony...múltkor úgy nekikoccant a fogam a miksinek, hogy letört egy darab.:D Mármint a fogamból. Most szivacsot tettem rá, de gondoltam, rákérdezek erre a gumis dologra.
Védeni a fogakat ? :)
Amúgy nem rossz ötlet, de lehet, hogy a hangot károsan befolyásolná egy gumirács, mint egy (vélhetően vékonyabb, szellősebb) fémrács...
Ha érdekel vannak nekem kis zajú ipari csöveim (7025, E83CC) de ezekben az olcsó előfokokban csak 12V-al hajtják általában csöveket,ami arra elég hogy világítson egy kicsit,meg torzítson:) Szóval ha érdekel nálam kipróbálhatod jó csővel,de valószínű nem lesz változás, főleg mert ezekben a gagyi IC-k,meg egyéb alkatrészek az igazi problémák.
Üdv!
Hozzáértökhöz kérdés:
Van egy Alto Alpha MicTube 2-es mikrofon előfokom ( tudom-tudom olcsó, gagyi, ezeket a véleményeket hagyjuk) szval az lenne a kérdésem hogy megéri e benne csövet cserélni, néztem hogy a normálisabb elöfokcsövek 4-6 körül mozognak, ez a cucc ujonnan 23-25 körül van szval gondolom vmi kis gagyi csö lehet benne. Azért kérdezném mert ha 1/3 állásban vannak már a potik (gain és a volume) már hallatszik egy hallható sistergö hang. Szval vélemény? Várható javulás hangban ill zajszintben?
Köszönöm a válaszokat.
Először is: csavard le a mikrofon kosarát, mert azt kell csak tisztítani.
A szivacsot simán szappanos vízben kimos és kiszárít, a fémkosarat pedig gyenge alkoholos oldatban megtisztogatod.
Egy amatőr kérdés: Mikrofon tisztítása(fertőtlenítése) hogyan és mivel történik? Használtan veszek egy mikrofont, de nem szeretném az előző tulajdonos szájából származó téliszalámi maradékokat és egyéb érdekes dolgokat... szóval értitek.
Szervusztok! Mit tudtok ajánlani akusztikus gitár erősítéséhez? Egy Fishmann erősítőm van, rajta fantomtápos mikrofonbemenet is. A két jelet szeretném keverni a legjobb elérhető minőség érdekében. Már amennyire ez lehetséges...30-40 E körül gondoltam...Köszönöm a segítséget! Dian
Sziasztok! Hölgy énekesünk szeretni beruházni egy mikroronra 30-35 ezer forint értékbe, mit ajánlotok?
Visszaolvastam már és a shure sm58at elég sokszor említettétek, még vmi ami szóba jöhetne azon kívül?
kezdők vagyunk mikrofon ügybe. :)
köszi
andris
Sziasztok!
Új belépő vagyok de már régóta olvasom a hangmester fórumait. Egy nagyon rövid kérdésem lenne. Énekfelvételhez szeretnék kondis mikrofont venni. Igazából két mikrofon között hezitálok. Az egyik a Rode NT1-A a másik pedig az AKG Perception 220. Szóba jött még az AKG C2000B, amely kismembránnal van szerelve, de nagyon meggyőző a hangja. A költségvetés sajnos nagyon szűkös, olyan 40-60 ezer forintom van rá. A kérdés: a fent leírt mikrofonok közül melyik lenne a legjobb választás, esetleg ezen az áron van-e valamilyen más énekmikrofon. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv
A rövidtávú, kisteljesítményű analóg FM elven működő wireless rendszerek rendszerint 800MHz környéként szoktak működni itt EURÓPÁNAN, de ez földrészenként, sőt országonkánt is változhat.
Maga az eszközök technikalilag általában tudnak 560-900Mhz-ig is, de nem mindegyik ekkora intervallumban. Azt azért mindínképp ellenőrizni kell, hogy az adó és a vevő frekvenciaintervalluma egybe essen vagy legalábbis legyen akkora átfedés, hogy "lássák" egymást.
A 800.100 könynen lehet, hogy a 800.1 MHz frekire utal.
ha találsz olyan vevőt, ami ugyanabban a frekvenciasávban működik mint a mikrofon akkor az alkalmas lesz vételre. Ugyanaz a analóg FM rádióelv működik mindegyik analóg wirelessben.
Megkérdezem a Timit, neki milyen típus van. Az övé simán pariban van az én sm58-ammal, és bár a hangosítók nem nagyon bíznak benne, de szerintem tök jó az ő audio technikája.
Értem, köszi a választ. A fantomtáp nem gond mert van egy xenyx 802 keverőm. Már régóta nézegetem és több helyen is olvastam jókat erről a mikiről, úgyhogy lehet beruházok egyre, mondjuk egy Behringer UCA202 ASIO kártyával, és már mehet is a felvétel.
az eddigi tapasztalatom az (én is ilyet haszálok otthon), hogy otthonra bőven jó, mondhatni verhetetlen ár/érték ebben a budgetben. Ami alapvetően megkülönbözteti a dinamikus mikitől, hogy nagyobb távolságot kell hagyni az száj és a mikrofon közzött,m ert igen érzékeny a jószág, és természetesen a pop-filter is nélkülözhetetlen kell, akárcsak a többi kondimiki esetében. Másik alapvető különbség, hogy míg a dinamikus mikrofon nem kér enni, ezt -hasonlóan a többi kondimikrofonhoz, ami nem elektrét- meg kell kínálni +48V fantomtáppal hogy megszólaljon. Ezért csak olyan keverővel/hangkártyával tudod használni, ami ezt tudja biztosítani (avagy közbeiktatsz valami más külsö fantomtápforrást).
Élő kihangosításra viszont nem ajánlanám, ahogy a legtöbb nagykapsziulás kondimikrofont sem, érzékenysége és nagy sávszéllessége miatt meglehetősen gerjedékeny lenne.
Sziasztok!
Új vagyok még a fórumon.
Tanácsot szeretnék kérni, itthon szeretnék egy amatőr stúdiót csinálni, saját magam szórakoztatására.
Milyen stúdiómikrofont ajánlotok? Én jelenleg az Audio-Technica AT2035, és a Rode NT1-A típusokat nézegetem, és jókat olvastam róluk.Van esetleg, aki ebben az árkategóriában jobban tud ajánlani? Érdemes megvennem ezek közül valamelyiket?
Előre is köszi a választ!! :)
Lenne egy amatőr kérdésem: Itthoni énekelgetésre mennyire megfelelő egy rh sound hsmc001? Lehet ezt használni kihangosítva is mint a dinamikus mikiket szokás, vagy csak felvételre? Miben más egy ilyen kondi mikrofonba énekelni mint egy sima dinamikus mikibe?
Én most próbáltam végig az Electro-Voice N/D szériáját, az N/D 767 kb árban megfelelő volna neked, és szerintem minőségben vastagon veri az SM58-at (hangosításban dolgozom, rengetegszer használtam már mindenféle stílusban SM58-at). Az Oktogonnál lévő E betűs hangszerboltban ki is tudod próbálni, ahogy a komplett Electro-Voice mikrofonpalettát.
Srácok ezekkel a kamu SM57ekkel érdemes foglalkozni mert most eléggé nagyon jó áron tudnék beszerezni. Sajnos nincs viszonyítási alapom hangba (nem rendelkezem eredetivel de beszéltem már olyannal akinek a haverja látott ilyet szóval értitek.. ) Most lett beszerezve hangkártya és gondolkoztunk mikrofonon és ez elégg pénztárcakimélő megoldás lenne. Kisérletezgetni egyelőre nemakarunk csak a 'sláger' bevett mikrofon vonalon mozognánk. köszönöm helőre is ha bárkinek van/volt ezekkel tapasztalata és ezt meg is osztja velem :)
Sziasztok! Vezeték nélküli mikrofont szeretnék választani kisebb hangosítási célra. Nem gagyit, de nem is extra profi minőséget. Elsőként a Voice Kraft UM-970S típust néztem ki, amit sajnos régóta nem tudok beszerezni. Aztán van a RH Sound W216R/TX116H ami kevésbé tetszik és szintén elfogyott. Van valamelyikről valakinek tapasztalata? Tudtok hasonló kategóriás kapható terméket ajánlani. 2 mikrofon szettes, választható csatornás kell, az sem árt ha van egy csinos LCD kijelző rajt.
Sziasztok!
Teljesen laikusként kérdezném, hogy mi, mekkora a különbség a shure PG es SM szeriája között?
Illetve mi tudtok ajanlani metal (horges, karogas, sikitas, minden beteg hang:) ) enekre kb 30-35 ezerig?
Ezer köszönet.
Na akkor mégegyszer, kicsit fórumbarátibb hozzáállással :D
Ha valaki tud segíteni abban, hogy kipróbálhassak egy Rode M1-est, akkor megígérem, hogy utána a hangmestertől fogom megrendelni újonnan! :P Persze akkor, ha bejön a mikrofon.
Nincs valakinek egészen véletlenül? Nagyon megköszönném, ha kipróbálásra kölcsönkaphatnék egyet, vagy ha próbateremben van valakinek oda is szívesen elmegyek.
Sziasztok!
Vokálmikrofont szeretnék venni, ami jól használható "metal körülmények között". (Mint pl ebben a számban az agresszív részleg)
Mit tudtok ajánlani? Amik eddig szóbajöttek: Rode M1, M2, Electro-Voice N/D 967, Shure Beta58.
Lényeg, hogy olyan mikrofon kellene, aminek nem száraz, tiszta karaktere van, hanem ami nagy hangerőnél jól odateszi a dögöt egy üvöltésbe például. Az anyagi keret 40-50ezer újonnani ár.
Köszi előre is!
Ha valakit érdekel egy első szériás fekete Sennheiser MD421 U-4 dinamikus miksi hordtáskával, kengyellel, 80.000 forint fejében megválnék tőle. Kontakt a név alatt.
Köszönöm a hozzászólásokat.
Egyetlen dolgot nem akarok használni!Fülmonitort!
Már használtam!Egyszer tönkre ment az egyik!Azóta normál monitort használok!Így benne vagyok a zenében!
A fülmonitorral szinte kizártam magam a zenéből!Most meg minden hangot tudok élvetni!Főleg a gitárom hangját!Mert azt nagyon szeretem!/ Roland-VG-99 + Két csöves kombó,egy -egy darab Celestion Gold Alnicóval kibélelve!/
Tökéletes hangzás!:))))))))))
Hát aztán én is írtam, hogy ez rontja a hangminőséget. Mondjuk ha a digit pulton van olyan, hogy a szűrési frekit egész szűkre lehet venni, és aztán ide-oda tologatni, akkor meg lehet szépen oldani, de inkább a kontroll elhelyezésén kellene változtatni (vagy ha már ilyen mikrofon van, akkor fülmonitor, és végleg meg van oldva a dolog...)
Igaz, a saját rezonanciákra már nem akartam kitérni, hogy ne komplikáljam túl a dolgot, meg valószínűsítem, hogy az adott esetben nem a mikrofon test saját rezonanciái okozzák a fő gondot.
Kis pontosítás: mivel a mikrofon működése is a membrán előtti és mögötti tér paramétereitől függ a kapszulán belül, igenis lehetnek jellemző rezonanciapontjai a kapszulának is, amik szerencsés, vagy inkább szerencsétlen esetben a nagyon részletes felbontású átviteli görbéken akár jól láthatóak is lehetnek. Ezeken a frekvenciákon biztosan érzékenyebb a mikrofon, tehát befolyásolhatják a gerjedékenységét is.
Az általad leírt gerjedésgátló megoldás esetleg jó lehet valamennyire, de mindennek ellentmond a hangminőséggel szembeni elvárások tekintetében. Egy frontpult parametrikus eqja nem arra való. hogy gerjedést szabályozz a nagy sávszélességével, hanem arra, hogy a csatorna jelét a lehető legjobb minőségűre varázsolja.
Tehát gerjedésgátlásra egyértelműen meredek q-jú grafikus szűrőket szoktak használni a monitorútban, a frontban meg semmit. (akad ott is grafikus megoldás, de főleg a terem hibáit korrigálgatják vele )Esetleg automata gerjedésfigyelőket.
Végül - nem bántási szándékból - de aki egy KMS 105-el próbálkozik amatőr körülmények között, az nem fogja innen néhány commentből megtudni azt, amit csak évek rutinjával lehet jól csinálni. Alap, hogy a gerjedő frekvencia nem a mikrofon tulajdonsága, hanem a környezeté - tehát nincs egy frekvencia, amire gerjedne a mikrofon.
Bocsi!Mindenkitől!Nem tudom,hogyan ment be háromszor az írásom?Most látom,meglepetve én is!
Más!A Neumann mikrofonom mellett két profi AKG-miksi van.De az amind akettő a fiókban heverészik.
Mert amióta a Neumannba belezóltam,azóta a többi mikrofon "szinezőnek" tűnik.
Egyébként valóban! - megfigyelésem szerint a monitor okozza a problémát.De mivel egyedül csudásítom magam,így nehéz a kinti és benti helyzetet együtt kezelnem.Egyébként digitális parametrikus EQ-t használok!Tehát ezért szabályozható minden,egymástól függetlenül.Próbálok kupálódni mindenben,ezért tettem fel itt a kérdést?Mert egy jó ötlet,amit már más tud tapasztalatból,az nyomra vezethet engem!Mint jelen esetben,szerintem is a monitor okozhatja a problémát.Tehát köszönöm a jó tanácsot.Egyébként nagyon régen foglalkozom a zenével.S minél többet foglalkozom vele,annál jobban úgy érzem,hogy még mindíg nem tudtam a "bölcsek kövét" megtalálnom.Pedig nem sajnálom rá,se az időt,se apénzt!Természetesen a zsebemhez mérten.
Nos ezt csak azért említettem meg!Mert hülye nem vagyok!Csak nem szégyellek kérdezni?S ebből tanulni!!!Mert aki azt hiszi magáról,hogy Ő minden tud!Az nem tudja,hogy mit nem tud!
De amit írtam,amögött annyi minden van...............a fejemben!!!
Üdv.Mindenkinek!
Cső mindenkinek
Énekest keresünk Pesti bandába konkrétan csepelen
Fiu / Férfi ki minek érzi magát jelentkezését várjuk
16 20 év között főleg de idősebek is benézhetnek fiatalabbak ne nagyon
az irány rockos metálos bluesos
elvárás kb h legyen saját mikrofonod
Ja persze természetes, hogy minden ilyen bűvészkedés a frekvenciákkal elrontja a mikrofon hangzását, inkább a kontroll ládák megfelelő elhelyezésével, a színpadi hangerő csökkentésével kellene próbálkozni
A világ egyik legjobb színpadi kondenzátor mikrofonja...Adok helyette egy sm58ast (ráadásul nem a hamisat, hanem az eredetit...)meg egy beta-t egyik sem gerjed , meg még egy ev9-es kondenzátor mikrofont ráadásnak.
Komolyra fordítva a szót: a keverőn jellemzően parametrikus a közép hangszín szabályzó. Emellett van még egy nem parametrikus mély és magas szabályzó. Nagy valószínűséggel nem a közép tartományban gerjed, hanem a magasban, ami már nem parametrikus, tehát a magas sípoló gerjedést nem biztos, hogy így ki tudod szűrni. De azért érdemes a közép szabályzóval a következőt megcsinálni: a szintszabályzót feltekered a maximumra, és lassan elkezded a freki szabályzót feltekerni. Ha valamelyik frekvencián indul a gerjedés, akkor abban az állásban hagyod a freki szabályzót, és letekered a szintszabályzót, amíg meg nem szűnik a gerjedés. Ki van szűrve a gerjedő frekvencia....
Amúgy meg a kondenzátor mikrofon alapból sokkal jobban gerjed, mint a dinamikus. A KMS 105 szuper vese, tehát a kontroll láda helyzetének változtatásával sokat lehet javítani a helyzeten, meg kell keresni azt a helyet, ahol legkevésbé gerjed össze a kontrollal.
Egyébként léteznek speciális gerjedésgátló áramkörök, amik érzékelik a gerjedést, és pont azt a frekvenciát kiszűrik, ahol gerjed.
Hello!
Én érdeklődni szeretnék!Neumann KMS 105 mikrofonom van!Sajnos egy bizonyos frekvenciára gerjedékeny!Megtudná valaki mondani?Tapasztalat alapján,hogyan tudnám azt a frekit -amit nem tudok milyen herz - kivágni!Vagy milyen freki körül ne emeljek?Parametrikus EQ-m van!Amin a frekvenciát tudom állítgatni!
Köszi a segítséget!
Hello!
Én érdeklődni szeretnék!Neumann KMS 105 mikrofonom van!Sajnos egy bizonyos frekvenciára gerjedékeny!Megtudná valaki mondani?Tapasztalat alapján,hogyan tudnám azt a frekit -amit nem tudok milyen herz - kivágni!Vagy milyen freki körül ne emeljek?Parametrikus EQ-m van!Amin a frekvenciát tudom állítgatni!
Köszi a segítséget!
Hello!
Én érdeklődni szeretnék!Neumann KMS 105 mikrofonom van!Sajnos egy bizonyos frekvenciára gerjedékeny!Megtudná valaki mondani?Tapasztalat alapján,hogyan tudnám azt a frekit -amit nem tudok milyen herz - kivágni!Vagy milyen freki körül ne emeljek?Parametrikus EQ-m van!Amin a frekvenciát tudom állítgatni!
Köszi a segítséget!
Vagy nem illett a hangjához...szintén nem túl régi tapasztalat: ugyanaz a Sennheiser vezeték nélküli mikrofon az egyik énekesnőnél kiválóan muzsikált, másiknál élettelen, tompa hangja volt, SM58 sokkal jobban állt neki. Nincs univerzális megfejtés mikrofonoknál.
Elhiszem...az árkülönbözet miatt legyen is jobb.
Viszont mint írtam, ex-énekesünk vadiúj SM58-a simán elvérzett koncerten az én C606-ommal szemben. egyszerűen gyengébb hangja volt. Persze lehet, hogy csak szar példányt fogott ki.
Én is nemrég tudtam meg, hogy az eredetinek hitt sm58-asom nem valódi. Onnan derült ki, hogy lett egy másik sm58-asom, és azzal összehasonlítva a réginek jobbnak tűnt az a hangja, aztán elkezdtem vizsgálgatni, és teljesen bizonyos lett, hogy a régi a hamis, az újabb a valódi. Tehát a hamis sm58-nak alapból jobb hangja van, mint a valódinak. Ezt a hozzáértők úgy magyarázzák, hogy valamivel nagyobb a jele, fényesebb a hangja, emiatt gerjedékenyebb, mint az eredeti. Amúgy csak azért nem bosszankodom, mert a régit 15 ezerért vettem, az új valódit pedig (igaz, hogy a kosara kicsit deformált volt) 5 ezerért