Mondjuk ha tudnék egy ilyet szerezni, nem szarakodnék Guitar Rig-gel Ez már Van Halen:
Mellesleg utánanéztem ennek a modnak, megtaláltam a kapcsolását... igazából átépíti az előfokot egy JCM800-éra, semmi több, szóval ennek ekkora reklámot csinálni kicsit erős, bár tényleg jól szól (még a youtube minőség ellenére is)
Oké felületesen olvastam a kérdést ill Harry kommentje megzavart:)
Szóval nem ordít róla hogy modellezős .Élőben azért jelentősebb lenne a különbség de ugyebár nem ez volt a kérdés:)
Persze, de azért egy Guitar Rig sosem fog úgy szólni mint egy igazi cucc, különben senki sem venne igazit Szerintem azt figyelembe véve, hogy modellezés, ez egész korrekt hang. Mostanában kutakodtam neten/youtube-on használható preset-ek után gyakorláshoz, de csak ennél százszor rosszabbakat találtam, így gondoltam, csinálok egy olyat, ami legalább Guitar Rig mércével hasonlít egy rendes gitár hanghoz. Gyakorolni szerintem tökéletes, modellezésből ennél sokkal többet nem lehet kihozni szerintem
Na, ez az a sound, amiről nekem ordít, hogy modellezős. Ez most nem értékítélet, mert egyébként nagyon jól megcsináltad. Valószínűleg nincs akkora fontossága a dolohnak, mint amit tulajdonítanak neki. Fontosabb a jó nóta, jó játék és hangszerelés.
Nemtudom mennyire on topic, de unalmamban összeraktam egy Guitar Rig 5 preset-et. Az első (78-as) Van Halen album hangját akartam lekoppintani vele Itt egy minta (elnézést a hibákért, nem gyakoroltam már egy ideje ):
Ha érdekel valakit, át tudom dobni mail-ben a preset-et
Annyi kulonbseggel h manapsag nem kell h stereo legyen a kompi
Es alapfeature mostmar mindegyikben a sidechain
Szerintem ennel meg tipikusabb a basszus kompijara rakuldeni a kicket
H ne egyek meg egymast
Tipikusan az osszes david guetta es dance zeneben ez koszon vissza
Ettol tunik olyan pumpalosnak
Illetve még valami. Amennyi időt mostanában elcsesztem a pluginek keresgélével, meg a hardware setup buzerálásával, annyi idő alatt már rendesen feljátszhattam volna itthon, kényelemben az egész anyagot, rendesen megkeverhettem volna, a leszűrt tapasztalatok alapján finomíthattam, javítgathattam volna és most kész lennék. Ennyiből Harrynak van igaza. Ráadásul szerény tapasztalataim szerint az uad Chandler és Engl szimulátorok nagyságrenddel jobbak a lányszexnél.
Nem egészen. A sidechain egy kompresszor vezérlési technológia egy másik sáv audiójával. Képzeld el, régen úgy ment a deesszelés, hogy a mono éneksávot egy sztereo kompi egyik bemenetére raktuk. Majd ugyanennek a sávnak a kópiáját egy grafikus eq-n keresztül küldtük a másik inputra. A szűrőn megemeltük a kb. kHz-et jó alaposan. A kompit sztereo link módba rakva a 2. ch eqzott éneke rángatta a link miatt az 1. ch-t is. Ergo az sz betűknél lekapta a hasznos sávot. Na ezt a technológiát ma sidechainnek hívják.
Persze, hogy megengedem, kiváncsi vagyok. Nyersebb abban az értelemben, hogy kevesebb effekt ? Ez nekem most lényegtelen, mert ez még nem keverés, csak sound keresés. A bass is műanyag még, nincs feljátszva.
Az alap hangot keresem, hogy marci, vagy plugin. Még feljátszva is lesz egy jobb verzió. Így viszont nem szabad semmit kirakni véleményeztetni, mert mindenki más hibát talál benne - van elég. Én aztán tudhattam volna. Szigorúan csak az érdekelt, hogy a szóló hangszínről elhihető-e, hogy gitár, vagy ordít róla a plugin. A többi 1000 hibát majd lasacskán felszámolom, ha majd eldőlt, hogy hol gitározzak.
Arion azt irja le h a compressor parameterei egy adott savon hogyan reagaljanak egy masik savra
Ha a compressor sidechainjara ra van vezetve egy masik audio signal akkor kvazi a compi viselkedeset az a masik audio signal is befolyasolni fogja
ezen soraidat lejegyzem:)
bár én csak itthon buzerálom a saját felvételeim de kipróbálom.....
Ha megengedsz gitárszandoddal kapcsolatban egy megjegyzést ami a felvételenhallható ....talán már valaki irta is,
"stílusidegen" csak Ő ott arra gondolt hogy nem Marci vagy Mesa stb,sztem meg egyszerűen nem ehez zenéhez illik.Nyersebb sound jobb lenne.
Mindez persze az én olvasatomban:)
Persze, lehet cifrázni a soundot, de alapvetően ezek nem egyszerű kompresszor funkciót látnak el, mert a meghajtott erősítő után jelszint változásról már nem nagyon lehet beszélni :D
Az attack és releaseket tekergetve lehet "pumpálni", a felfutó éleket levágni, vagy átengedni, a multibandek meg végeredményben eq funkciót töltenek be. Sidechainen keresztül finoman lehet rángatni pl. egy gitárkíséretet az ének függvényében, észrevehetetlen mértékben huzogatja a kíséretet le az énekelt soroknál, így érthetőbb lesz az ének, anélkül, hogy fel kéne erősíteni. Vagy jellemző a lábdobbal vezérelt basszus, ahol amikor egyszerre ütnek, a lábdob picit lerántja a basst, így a lüktetés erősebb lesz.
Ahol tobb a palm-mute sulyozas - dallamosabb resz valtas egy multibandkompi/ limiter nem szokott artani. Metol zeneben nyilvan, ez az alabbira nem vonatkozik. Pl a psp vintage warmer egesz jo, csak azt se tudom, hova tekerjem a sok gombot rajta :D meg a kramer fele szalag plugin.
Én is, de érdekes módon pont ez a sound, amit belinkeltél - ez csinálható meg a leginkább digitálisan, samplerekkel, modellezéssel. Szerintem legalábbis. Nem azt mondom, hogy a belinkelt anyag így készült, csak azt, hogy ezt a stílust lehet jól és viszonylag könnyen képernyőn összerakni. Ilyesmi, nagyon összekomprimált gitársoundokkal van tele az uad Engl pluginje.
NEm is mondanám rá, hogy rossz, inkább csak a közép magas, és magas frekik teszik élettelenné egy ici picit.Illetve nekem ez a hang típus idegen. Se nem marci, se nem német hang, se nem mesa. Szerintem inkább ez a baja. Próbáld meg más modellezővel. Nekem a V30-as ládával is pl ez a bajom, meg még akár a legtöbb erősítővel, hogy a közép hülye helyen van. A marcin meg bárhova tekerem jó!:)
De kinek a marci, kinek a fender, vagy a sok modern klón.
Persze, de lehet, hogy jobb :)
De nem filozofálni akarok, a lényeg a lényeg, Te konkrétan a belinkelt a lead soundra azt mondanád, hogy maradhat, vagy irány a hardware ?
A szoftveres gitárhangok sztem még nem olyan jók, de pl. John McLaughlin is élőben azon játszik – bár igazán nem azért a hangszínért szeretjük. A stúdió programokban pl. a Cubase-ben lévő gitár plugin siralmas, de a GuitarRig egész meggyőző, ezt az Alapi is használja/ta koncerten fuziós műsorban. A modellezős multicuccok sokkal jobb eredményt hoznak. Dícsérik a Line6 POD HD500X-t, vagy akár a POD-ot. Én a Boss GT-Pro-t használom, a totál gagyi (állítólag a japán könnyűzenéhez készült) gyári beállítások törlése után saját ízléssel jó hangokat lehet kihozni, egy kis Alto csöves előfokot használok a preloop-ban, hogy „melegebb” legyen a hang. Az új „tuti” állítólag a Fractal audio Axe, de az nem túl óccsó…. Amúgy próbáltam A Marshall JMP-1 hangszórókimenetén át felvenni - kész zenében nem nagyon hallani a különbséget.De hát ott van a stúdiód, vedd fel a gitárt vonalban, aztán küld rá a szoftverre, modellezősre, meg a Marshallodra, oszt meglátod mi lesz az eredmény. Sztem minket is érdekelne. A felvételedre, de mindenkiére visszatérve, az mp3 hangzás tragikus, csak sejteni lehet, mi akar lenni a dal. Ha felvesz az ember valamit 96 KHz/24 biten és megkeveri, már a cd standardra butításnál (44,1kHz/16 bit) hallja, hogy szűkül össze a hangkép, majd ebből mp3-ban csak egy torzó marad, mély, effektterek, stb tragikusan más lesz. Nyilván, ha meg lehetne spórolni, a franc se vesződne a hatalmas állományokkal, meg nem lenne az új standard már a 192 kHz (ha jól tudom). Olyan ez, mint a digifotónál a Tiff mag a jpg. Persze belátom, senki nem adja ki a kezéből szívesen a cd minőségű dalt s nem csak a nagy állomány miatt….
De visszatérve meggyőződésem, hogy ha valaki ügyesen és jó ízléssel bánik a softver és modellezős dolgokkal, nem lehet megmondani bekevert zenében, hogy mivel lett felvéve.
Tudja a fene jobban. Én mindig mikrofonoztam, a line6eket rendszeresen félredobtam 5 perc után - lehet, hogy hiányzott a türelmem. Konkrétan azt kérdeztem, hogy Te soundilag mit csinálnál máshogy ? Lehet hogy sok a közép. Ezek az Engel preset soundok bitang sok mély és mélyközéppel indulnak, elkezdtem azt letekergetni egy kicsit. Egyébként ez az első gitárcájg, ami egész normálisan szól. Holnap hazahozom a sztratómat, arra is kiváncsi vagyok, milyen lesz rajta. Végül az a korszakalkotó ötletem támadt, hogy ment párhuzamosan a Gary Moore, miközben tekergettem az Engelt, hát megdöbbentően gyorsan hasonlót tudtam csinálni - legalábbis nekem annak tűnt, a játékmód másságát leszámítva.
Leginkább az érdekel - más is megszólalhatna - hogy nagyon feltűnő-e a szoftvergitározás, vagy az átlag hallgatót, zenészt ez nem zavarja. Én most el tudom fogadni, különösen, ha a kényelmi szempontokat is figyelembe veszem
De ha többen lebunkóztok, akkor holnap bemegyek a stúdióba Marshallozni.
Nem beszélve arról, hogy egy jó dal, szarul felvéve is jó szám marad. Egy szar szám, gyenge énekessel zenészekkel, az Aguarium-ból kilépve is szar marad.:)
Saját tapasztalataimat írnám le, és semmiképpen nem kétségbe vonva a te vagy Laca vagy a többi tőlem sokkal jártasabb hangmérnök tehetségét, rutinját, több éves tapasztalatát.
Több stúdióban jártam, mint gitáros, jópár lemez felvételén közreműködtem: Hidasi Barna, Regi, Max, stb keverési munkáit figyeltem. Anno még nem tartott ott a digit techniológia, mint napjainkban. Jelenleg csak digit cuccon, HD500 vonalból, Yamaha Dg stomp, stb, -vel ügyködöm. Ha anno ez rendelkezésemre állt volna, biztos nem lett volna az a 2-3-4 mikrofonos láda előtt félnapig térdelés, és a szentgrál keresése után, már süketen leülni gitározni, úgy hogy még feelinges is legyen. A 2. lemeznél (ChickenFly) már rettegtem a gitár felvételektől, és mondtam ,hogy mégegyszer azt nem játszom el, mint az előző lemezen. Így azt mondtam, hogy szobába brunetti kombó, 212 es plusz ládáal, két mikrofonnal felvettük a gitársávokat, szinte lineárban, és nagyon bitang hang lett. Életem első analóg gitár felvétele, ami végre már nekem is tetszett. Később más lemezeken, már rájöttem arra, hogy egy sima Ipod-al kivakerált hang, betéve a mixba elég jó eredményt mutatott, nem beszélve az otthon feljátszásról, ami a feelinget erősen növelte, és a hatékonyságot is. Onnantól kezdve, csak így vettem fel gitár.
A lényeg.
A digit cuccokkal is- és itt nem az AXE Fx aranyárú hangjáról beszélek- nagyon jó minőségű hangot lehet létrehozni, olyat, hogy még a vájtabb fülű kollégák sem mondják meg, hogy ez nem egy csillapított teremben, neumann-okkal 68-as marshall ládán lett rögzítve. Aki az ellenkezőjét mondja, az hazudik:)
Viszont a digit cuccoknál is az a baj, hogy idő kell a jó hang megtalálásához. De ha megvan, akkor élmény a feljátszás, márcsak a "fotelből" felskerázás miatt is:)
A marshall hangod meg szerintem a füledben van, és meg fogod találni a hangot a digit cuccodon is.
Én nem ismerem a UAD gitár pluginjeit, én kicsit a IRig óta óckodom a plug inektől, viszont a fentebb említett digit motyókból nagyon jó hangot ki lehet tekerni.
Kicsit más.
Szerintem egy igazán jól kimiksizett analóg felvétel is, csak egy igazán jól felvett dob, bass, ének és nagyon jó mix, és masteringgel adja magát. Egyébként meg nem. Egy fosul felvett dobok mellé, be lehet tenni egy Chris Lord-Alge gitár felvételt, akkor is fos lesz az egész
...de szerintem ti ezt sokkal jobban tudjátok.
Lehetne rajta több tér, hogy jobban besimuljon, első verziónak készült hogy a megrendelő megjön a mit máshogy, de közben úgy döntöttek hogy megpróbálják maguk keverni, így maradt. Nyilván lehetne még jógázni rajta...
Digitálisan mitől lehetne jobb szerinted a drive ? Ez egy uad Engel. Túl van húzva a gain ? Van valami ötleted ? Az a baj, hogy gyakorlatilag sosincs lehetőségem behúzott Marshallon játszani Gibsonnal, így nincs igazán a fülemben és teljesen bizonytalan vagyok, hogy egy napos cuccolás után a mixben hallhatóan jobb lenne-e ?
A tiszta szerintem nagyon jó. A Drive-os szerintem lehet jobb. Én digit-ezek itthon, és lehet jobb (élethűbb) hangokat is kicsikarni ezekből. Tetszik a zene tere.
Szerintem nem hangos az ének. Inkább olyan, mintha nem a zenében lenne. De eddig csak fülessel hallgattam. A többi nekem tetszik, főleg az alja:) Látszik basszeros keverte. (jó értelemben)
A következő gitárt pluginekkel csinálom. Nekem elfogadható, de elfogult vagyok. Szerintetek menjek el a meleg otthonomból messzire, ahol a hangos és zajos, nagy, csöves erősítők laknak, vagy folytassam ezen az úton a langyos bájgli a boroskancsó és a heverő mellől ?
Üdv!
Ha gondolod küld el a tiszta (editálatlan) .wav sávokat és csak egyszerű kíváncsiságból megnézném én mire jutok vele nem csak master szempontból, hanem keverés szempontból is, mert persze szubjektív, de úgy hallom, hogy el fért volna még benne egy kis munka. saosin@vipmail.hu
olyat csinál valaki h. küldött sávokból összekeveri, masztereli a cuccot occón?
a lenti akusztikus cuccainkkal lehet még jobbat tenni?
biztos...lehet érdemesebb lenne csak felvenni és kiadni másnak keverésre, maszterre....
Üdv!
Jóideje foglalkozom demo stúdiózással, felvételkészítéssel és monitor csere előtt állok. A koncepció sub nélküli rendszer, tehát, 8'-os monitorok jöhetnek szóba, amik sub nélkül is megszólalnak (elsősorban nem elektronikus anyagokhoz) Tehát 70-80 ezerért szeretnék venni (másodkézből) 8'-os wooferrel rendelkező aktív monitor párt a közeljövőben. Elsődlegesen M Audio BX-8ra gondoltam. A kérdésem, hogy (persze szubjektív) de megéri e venni BX8-at, vagy esetleg ebben az árkategóriában máson gondolkodjak? Megkérném, hogy csak olyanok válaszoljanak, akik személyesen dolgoztak az említett monitorral, vagy ebben az árkategóriában tudnak jobbat, vagy hasonlót ajánlani, amivel szintén dolgoztak. Köszönöm!
Hoppá, már tudom, honnan ismerős. Hozzám is lecsurogtak a sávok, de nem volt időm nekikezdeni, aztán, amikor lett volna, már nem volt aktuális.
Hangos az ének. (nagyon )
Sziasztok,
Itt egy újabb próbálkozás. most próbáltam megfogadni az összes eddigi tanácsot, kevesebb gitár stb...picit basszusom nem pontos, de nem akarunk annyira belenyúlni, elvész a filingje az együtt feljátszásnak :)
kongát nem miksiztük ki külön, mert nem volt több miksi így csak ami a cajon miksijéből belehallatszódott az van benne.. :(
megcsináltam az énekre amit mondtál, szóló picit visszább, meg levettem a szóló kezdetekor a belehallatszódó effekt bekapcsolást :)
Ha egyetértetek az észrevételeinkkel, akkor ez kb 5 perc korrekció. 1-1,5 dB az énekre, 1-2 dB eq emelés 5-8 kHz között, fagitár 1,5 dB-t vissza, dobot 3dB-vel felemelni, a bass végül is nem olyan kevés. Ennyit csinálnék vele, 5 perc. Esetleg minimális reverb többlet az énekre, de ez izlés függő, így is jó.
( A gitárszólót késlelteném úgy egészében 15-20 miliszekundummal, mert így ő győz - annyira siet helyenként )
Nem okoskodok tovább.
köszi mindenkinek igazából ahogy a korábbit is csak házilag barkácsoltuk.../értem alatta, hogy egyszerre vettük fel és nem szerkesztettük egy zoom r16-ra mentünk be és max. a keverést végeztük házi PC-n occó progikkal.../. sok lehetőségünk nincs, nyilván rendes stúdióban szebben szólna...
van akuszt bassz is és cajon... sajna ezeknek a miksizésében nem tudtunk jeleskedni a lehetőségek miatt...most utólag hallogatva télleg sok minden gitár :) kösz
Kellemes, de az én ízlésem másfél dB-vel több és fényesebb éneket kívánna a kísérő fagitár rovására. Az vonja magára végig a figyelmet, pedig nem az a főszereplő.
Sziasztok, otthoni laptopos gyakorláshoz, illetve ilyen amatőr gitársáv-rögzítéshez keresgélek hangkártyát, találtam gs-en egy Harmony HA2 márkájú firewire karit 12k-ért, érdemes lehet vele próbálkozni (Logic-kal szeretném használni Macbook pro-n)?
Köszönöm!
Tényleg elég jól szól, a baj az hogy metálba nem ahllottam még jó házistúdiós felvételt, saját keveréssel, Viszont a denevérnél elég meggyőzőek a remixelt cuccok...
köszönjük. Igazából semmi különös, egy Zoom R16-ba mentünk bele mindannyian, vagy vonalból, vagy bemiksizve, a nyersanyagot egy picit kevertük, némi kompresszor és eq ment rá, meg reverb az énekre, de semmi nagy stúdiós cucc nincs mögötte.Ilyen házi demora, némi hozzáértő füllel és lelkesedéssel aránylag jó demokat lehet csinálni...nyilván rendes stúdióban, jó előfokokkal, csilliós-milliós miksivel stb...még jobban szólna, de a célnak megfelel...legalábbis nekünk :)
A tapasztalt zenészektől kérnék tanácsot, zenekarunkkal az első nagylemez felvételére készülünk, hajlandóak vagyunk komolyabb összeget szánni rá, mégis egy jó ár érték arányú stúdiót keresnénk. A stílus modern metál, női és hörgős énekkel 2 gitár szinti basszus dob felállással... Egy listát is elfogadok jó magyar stúdiókról, egyenlőre a Denevéréket néztük ki magunknak, de szeretnénk konkurenciát nekik... Annyit hozzátennék hogy a zenészek nem vérprofik, ezért elgondolkoztunk egy olcsóbb felvétel, drágább keverés mastering kombón, erről mi a véleményeket?
Minden segítséget nagyon köszönünk, a legnagyobb segítségeket szívesen megvendégelem egy sörre!
Házi stúdiózáshoz, zenehallgatáshoz keresek közép kategóriás fülest, ami hosszabb viselés mellett is kényelmes. Jelenleg egy AKG K270 MK II-t nyüstölök. Technikailag okés, csak 1-2 óra után már zavaróan nyomja a búrámat, fülemet. Valami hasonlót szeretnék ami tuti nem zavaró huzamosabb használat mellett sem.
a mono végeredmény hogy néz ki az "egy sávból kettő" metódusnak? Kioltás, fésűszűrés nem jelentkezik? (az arion féle szabdalós trükköt használom amúgy én is, ha lusta vagyok kétszer játszani)
Tényleg elnézésedet kérem, ha erőszakosnak tűnnék, de még mindig úgy érzem, hogy nem értjük egymást, vagy én Téged, vagy Te engem.
Nekem nem fontos, hogy hogy lett az az egy sáv, megértettem a legelső bejegyzésedből, hogy egy van. Igényem sincs rá, hogy megtudjam, hogy keletkezett.
Én csak annyit írtam, hogy én annak az egy sávnak az időben később megismétlődő részeit alá másolnám ugyanannak az egy sávnak az időben korábban elhangzott azonos részei alá. Így alkotnék két sávot az egyből - helyenként, vagy végig, ha lehet - ez valódi dupla eljátszásnak hatna, elentétben azzal, ha az egyszeri eljátszást processzálod bármivel.
De az egyszeri eljátszás is lehet tök fasza, nem ezen múlik a zene.
Bocs, hogy ennyit pofáztam, csak van ez a kényszerképzetem, hogy elbeszélünk egymás mellett - bár azt se tilos.
nem tudom miért fontos, hogyan lett egy dalhoz nekem egy db gitár sávom, de mivel igény van rá leírom:
- van egy zenekar
- gitáros ONE harmadik kísérletre felrántotta a saját sávját, mindenkinek tetszett. pont
- utána jött gitáros TWO, akinek a sok sok kísérletéből lett egy halom sáv,részletek, amit én kib#sztam , mert bitang rossz lett, minden tekintetben.
maradt egy db, mono sáv. nincs több anyag.reprodukálni nem a felvétel körülményeit. én "csak" keverem. felvételek máshol zajlottak. időben és térben egyaránt.
Én így szoktam ( ahogy látom hclaca is):
DrMS pluginnal csinálok belőle sztereót /álsztereót vagy mit, így ugye már "mindenhol" szól a gitár (azután ízlés szerint vassal vagy pluginnal kiszedek egy kicsit a centerből)
A 40 ms nagyon sok, tempótól is függ. Ezzel az a baj, hogy mivel ugyanazt az audiot tolod el, ezért az tulajdonképpen valamilyen formában egy eljátszás marad - játszás szempontjából - térben szélesedik, az igaz.
Ezért én erőltetném a riff későbbi eljátszásának a korábbi alá pakolását, de hát Rex ezt nem engedi sajnos.
Rövid riffeket én sokszor csontra kitekerem szélre, szólót kb. középre, folyamatos kísérő témákat esetleg duplán játszva és két szélre kitekerve, de én inkább ódzkodok ilyesmitől (kivéve ac kíséret), inkább úgy szeretem, hogy valamiféle párját játszom a másik oldalra, ugyanabban a szerepben, de másként, más fekvésben.
Riffekre, szólóra nyolcados pingpong delay, a tetejét meredeken lecsapva olyan 7-800 Hz felett.(nem csörömpöl feleslegesen, de jó teret csinál).
Ilyenek..
Szerintem az nagyon attól függ, hogy milyen sávod van. Egy rövid riff, folyamatos kísérő, szóló, stb. Mert mindegyikkel másként illik bánni panorámával, effekttel, egyebekkel.