jaja. ez is igaz. szerettem addig a Yamahat meg a HD recordereket is míg meg nem szivatott élesben. Istennek sem akarta rendesen ki routolni amit akartam és oda ahova akartam. nem picit voltam idegbeteg. bár azon az anyagon úgyis átok ül... miután mégis sikerült felvenni utána meg az a vinyó halt meg amire lementettem az anyagot. :)
szóval az ilyen amatőr kiccsákónak mint én egyszerűbb a natív. mindent megtalálok benne és megoldok amit akarok.
persze az áramszünet nagy úr :) és ahhoz egy jó szünetmentes meg gyakorlatilag a fél stúdió berendezés súlyával vetekszik :))
Ez attól függ...
A célgépeknek megvan az az előnye, ha bármilyen okból villany leó, akkor is addig legalább megvan minden. Pc-nél pedig próbáld összerakni a fájldarabokból, vagy legyen egy jó nehéz szünetmentesed.
ha már ennyi szart cipelsz akkor már szerintem igaz drágább de jobb megoldás az amit anno beszélgettünk, amit én is összerakok: rackes gép, rackes hangkáűrtya, miksi előfok, és egy lapos monitor ami befér a rackbe. otthoni natív rendszer és utazó is egy cuccba le van tudva.
mert őpl nekem csak a Yamaha AW4416 volt kb súlyban annyi mint egy fullosan megrakott PC. viszont iszonyat utáltam a rohadék patchelést benne. míg RME-nél megcsinálom egyszer a szájbarakott matrixot és működik
A DEQ-ból is 8 csatorna jele jön le?
Egyébként kicsiben nem lesz ekkora kapacitású. Elég, ha arra gondolsz, hogy ehhez vinyóméret is kell ám.
D-160, vagy 2424. Ezek mind nagyok, bár nincs annyi analóg bejáratuk, mint ahány sávot kezelnek.
Alesis ADAT HD24. Ez analógban és digitben is tudja a 24-et, nem nagyobb, mint a D-160-as, könnyű és nagyon egyszerűen kezelhető. Simán egy magnó.
2x8 ADAT sáv lenne a rögzítendő jel. Egyik egy Alesis DEQ 830-ból jönne, másik egy 8 sávos mikrofon előfok kimenetéről. Jó lenne egy eszközről megoldani, ami kicsi és könnyen cipelhető. Erre a VR-800-as szinkronizálás dologra még nem gondoltam, mindjárt elő is kapom a manualt, hogy mit ír róla.
Köszi, egyenlőre én is csak azt találtam. Most van egy Fostex VR-800-am, kicsi is, jó is, csak jó lenne ha két ADAT bemenetet is kezelne. Fostex D-160 -nak sajnos a méretével nem vagyok megbékélve. Fene akar akkora cuccot cipelni ha csak két adatsávot kell rögzíteni.
Tudtok olyan HD recordert, ami olyasmi mint a Fostex VR-800, csak 16 sávon tud rögzíteni?
Van 2x8 sáv ADAT optikai kábelen, azt szeretném rögzíteni, lehetőleg számítógép nélkül valami HD recorderrel. Szerkesztést sem kell tudnia, csak legyen rajta két ADAT bemenet meg egy REC gomb. :)
Amiket találtam, azokon mind van analóg bemenet is, meg halom fölösleges dolog amit nem igazán akarok külön megfizetni... Valami tipp?
2007-05-30 19:00 |
#2510
Volt akkor is, csak béna voltam...
11 520 Ft az ára egyébként.
A morley jó, nekem volt ab-m is meg triplerem is. A gond csak annyi vele, hogy szarakodni kell a konnektorokkal meg az erősítő ground liftjével, mert iszonyat földhurkot lehet vele csinálni, olyankor zúg, mint állat.
Na ez az, ez kell, köszi!
Megnéztem kint 30 dolcsi körül mozog...az egész ócó...
Találtam még Morley AB switchert ami tud Y-t is, meg van egy faszányos Palmer Y box splitter az olyan 90 körül van...
Köszi még 1 x!
Az olcsó kever?t felejtsd el hacsak nem akarsz jó kis zajokat is rögziteni! Amiröl vape beszél azt ugy hivják hogy D.I. box és az az egyetlen baja, hogy a beérkezö vonal jelszintet az xlr kimenetre -20db-vel(mikrofon szint.tel) teszi ki. Ami igencsak kicsi mind az erösitö, mind az effekt meghajtására. A megoldás az ART Cool Switch és a Coda-ban lehet kapni. Sajna az interneten nincs fent, de láttam náluk ilyet.
Ilyet több boltban is lehet kapni, és olcsó meg jó is. Az inputon megjelenő gitár/vonaljelet kiteszi a THRU és a szimmetrikus XLR kimenetre is. Ráadásul mivel passzív, fordítottan is használható. Szerintem ezzel próbálkozz.
Szerintem sem lesz jó splitter nélkül a jelszint. Kösd a multit az erősítő effekt loopjába és csókolom. Vagy vedd fel az anyagot egyszer a bemiksizett ládával, utána meg a multival vonalból.
Ez így nem lesz jó megoldás, mert a gitár jelszintjét felezni fogja és nem fogja eléggé meghajtani az er?sít?t! Ami neked kell azt úgy híjják hogy split box és egy bemen? jelb?l csinál két egyfoma jelszint? kimenetet. Asszem az ART csinál ilyet.
Azt már tudom, ezért kérdezek csak ilyen marhaságokat...
Egyébként a zaj.hu-n találtam valamit, ami lehet, hogy jó lesz... Inzert kábelként fut és, az Y szára sztereó , a 2 elágazás mono 6,3-as jack...
Nem tud valaki egy helyet Bp-en, ahol Y kábelt lehet kapni? gugli nem dob ki semmit rá...Gitárfelvételhez kellene, egyik menne erősítőbe, másik vége multiba.
Milyet keressek mindhárom jack mono legyen, vagy a gitárba menő az sztereó, vagy mindegy? Help plz!
a phase reverse -a nevét nem meghazudtolva- a jeled fázisát megfordítja (180 fokkal eltolja) ez egymikrofonos használatnál max. a gerjedést "módosítja" esetleg szerencsés esetben csökkenti, más hatása nincs.
többmikrofonos felvételeknél/élőnél ha szerencséd van, akkor helyre tudod esetleg fordítani vele, ha két mikrofon ellenfázisú.
komolyabb keverőpultokon, előfokokon folyamatosan szabályozható (tekerőgombos) fázisállítási lehetőség van.
...meg még van 1-2 dolog amire jó.
röviden: otthoni használatnál majdnem mindegy, hogy be van-e kapcsolva.
nyomkodd, hallgasd, ahogy jobban tetszik, úgy álljon.
Sziasztok! Van egy miki előfokom és van van rajta egy phase reverse gomb. Ennek nagyon örülök, csak fingom nincs, hogy mire jó... valaki le tudná írni, mire kell, ill. szükséges használni, egyáltalán érdemes?
Én azt vettem észre,hogy ha nincs legalább minimális tér,akkor nagyon száraz lesz a gitárhang,majdnem vonalhang-szerű,ha van a közeli mikrofonhang mellett egy kis diszkrét tér,akkor sokkal vastagabban szól.Mindjárt linkelek pár mintát,hogy közelítőleg milyen hangot szeretnék.
Köszi. A gitár AKG D112 + AT3035-vel lett felvéve. A lábbal kemény gondok voltak, a dobos beleinvesztált a cuccába, vett egy Axis Longboard duplázót EKIT ráépített triggerekkel (US-ból persze, így is volt vagy 170k)+egy Roland TD-10-es agyat (ebay). Nekiálltunk, és baromira nem ment, az Axist rúgóját maxra kell állítani, úgy meg nem ment neki, baromi erő kell hozzá, szóval maradt úgy meg félretriggerelt mint az állat. Úgyhogy van útómunka rendesen...:) Ez most egy Drumagog sample, ezt kihallani legalább, felvétel idejére jó lesz. Pergő meg valami Tama+trigger együtt beállítva.
Mindenképpen hajtsd ki az erőlködőt, kell a kihajtás a mikrofonozáshoz.
Egyébként metál gitárhanghoz is kell a tért venni? Amiket hallgatok, azoknál olyan szinten az arcban van a gitárhang, hogy nem sok térhangot hallani benne.
Na, feltöltöttem 2 részt, ez egy gyors szám, ez meg egy lassú rész egy hosszabb darabból. Igazából lehet hogy hülyeség A-ra hangolni a darálósabb részekhez, de már megszoktam. Ja, a rapidshare-nél a "free" -re kell nyomni, aztán beírni a kódot és kész, az ftp-nk valamiért nem megy most.
Lehet, hogy láttad már ezt a videót. Ez a fej megjelenése óta a kedvencem, a mintán gondolom hallani miért :) Jól hallani a terhelés poti viselkedését is. Ha találok egyet használtan, biztos veszek egyet :)
Mondjuk mi ítélet grindcore-t nyomunk egy megvadult dobossal, aki ilyen 300 feletti tempókat is leüt és utána rajtam röhög hogy mi van nem tudod a számot? :)
Hát nagylemezről lévén szó,inkább hajlok a vonalfelvétel elfelejtésére...amint az lejjebb olvasható is,dögösebben szól,ha be van mikrofonozva a cucc.EP-hez még tök használható a PSA-1 vonalhang (bár a tiszta hangzásban egyre inkább kételkedem),de nagylemezre már nem az igazi,oda vadállat minőség kell,h gond nélkül tudjon dolgozni a keverést/mastert végző hangmérnök.
Akkor az elhelyezésre figyeljetek, nekem nincs sok helyem, otthon a pincében tolom, AKG 141-es fülessel, de pár óra után szétszáll a fejem a hangerőtől. Meg pár részt alig tudtam felvenni, mert egyszerűen nem hallom rendesen hogy mi van. Meg béna is vagyok, de ez csak ráadás. :)
Kolléga félreértette a dolgot,rendesen bemikrofonozott ládák lesznek meg ordító erősítők. Mondjuk gondolkodom azon a megfejtésen,hogy műterheléssel halkítani a cuccon feljátszáshoz,TAD Silencert valszeg tudok szerezni kölcsön.
Helló!
Mi is most vesszük fel a lemezünket otthon, azért készülj fel hogy feljátszóhelyiség nélkül sok gond lesz, nehéz pl gitár feljátszani egy ordító erősítő mellett fejhallgatóval, meg ilyenek. Mondjuk ha sok idő kell, és nem tudod megfizetni ez a legjobb megoldás, mi is 10 napja nyomjuk a dobot meg a gitárt, most egy kis szünet, mert sajnos dolgozni is be kell járni néha, aztán hétvégétől folytatjuk.
Köszönöm szépen a terjedelmes kommentet.A Fireface-t azért néztem ki,mert arról azt olvastam,hogy nagyon jó minőségű a konvertere,meg szétnéztem sok high-end cuccokkal felszerelt stúdió honlapján,és nem egy helyen használnak Fireface-t (jó,mondjuk igaz,hogy nincs feltüntetve,hogy mire...).A sávokat tekintve én igyekszem arra törekedni,hogy ne legyen ilyen megalomán ezerkétszázhuszonnyolc sávos dolog,azért vettünk fel ennyi backinget,mert az én foghíjas tudásommal ennyiből tudtunk olyan hatást elérni,amilyet szerettünk volna.Ha kevesebből meg lehet oldani,annak én csak örülök,akkor nem használjuk fel az összes felvett sávot.
Azzal is tisztában vagyok,hogy egyáltalán nem kizárólag a stúdiók,illetve a hangmérnökök hibája az,hogy itthon kevés az igazán dögösen megszólaló metal anyag,sőt legtöbbször a zenekarok saját elképzeléseihez való görcsös ragaszkodás a beállításokat illetően,illetve a "dehát mi így szoktuk..." bűvös mondat a ludas.Azért is erőltetem az otthon rögzítést,mert ha sikerül egy olyan felszerelést összehozni,amivel a további munkálatokhoz megfelelő minőségben tudok felvenni,mert akkor nincs az a para,mint stúdióbérlés esetében,hogy addig csinálom a feljátszást,ameddig tökéletesnek nem érzem.
Blue!
Először is van egy sztorim erről a "neves külföldi" megfejtős dologról. Nem mondok neveket, mert nem érdekes. Rengeteg óra felvétel, szólamonként 6 gitársáv, 12 backing, valahol 64 sávon állt meg a projekt. Metál a zene természetesen.
Kinti arcnál kb fél évig üdült az anyag, ilyen-olyan premasterek jöttek, majd aztán jól megunta a banda és a "bőregér" elnevezésű stúdióba kötött ki, ahol teljesen vissza lett fejtve a sávokig és a méltán híres kolléga rendbe vágta az anyagot.
Másik történet: ugyancsak metál, sok sáv, dobolás, gitárok rendben, backing hegyek, ráadásul még az átépítésünk előtt, a régi akusztikával. Kevergetés, tökölés, majd kész anyag repült Helsinkibe...
Ez a lemez az év elején a harmadik legjobb stúdióalbum lett, a független szakújságírók megitélése alapján.
De elég, ha elnézünk a "hangbolygó" stúdióba, egy kis krisna tudattal és belehallgatunk az ott készült anyagokba.
Remélem értehető vagyok...
Ott a legkomolyabb cucc a Behringer csöves preamp.
De a tények: jó preampot bármikor lehet bérelni akármelyik hazai képviselettől. Ez a legolcsóbb. Így dolgoztam pl SSL-ekkel.
Mikrofon terén tényleg ki kell szúrni a legjobbat. Neumann U87-89 érdekes páros. Mindkettő ugyanott piszkál bele a lineárisba, azaz 6 kHz-nél, de a 87-es felfele, a 89-es lefele. Ezt kell az énekes hangjához igazgatni.
AT-ben a 40-es szériától fölfele szabad csak gondolkodni.
Egyik legutóbbi metál anyagunkat két miksivel rögzítettük. Egy sm57-tel és mellette az u89-cel. Ez is egy megoldás.
Az a para, hogy az énekes nem szeret stúdióban dolgozni értehető, de nyilván az az oka, hogy eddig szar helyeken járt. Az előadók 99%-a örül, ha vannak az üvegfal mögött és szakértő instrukciókat kap.
Többek között erről szól a stúdiózás, nem pedig a pénzleszedésről.
Amúgy pedig AKG C414 is szóba jöhet.
Sennheiser MKH 30-40 -esek is.
Ezek után meg szinte mindegy, hogy milyen a hangkártya, hiszen a konverteren van a hangsúly. VAn, aki a Focusrite-ra esküszik, van, aki Apogee-re költi a pénzét és így tovább.
Ha van rá időtök - és nem a pénz a legfontosabb -, akkor nézz körül olyan stúdiókban, ahol a lemez felvételeit az általad említett pénzöszeg ismeretében, nagyon gazdaságosan el tudjátok készíteni és még az utómunkára is jut lé.
Próbafelvételt kell készíteni és aztán lehet dönteni.
Szia Leo,
C1-ről lebeszéllek, hacsak nem célod a "sivatagi szél" örökös illusztrálása a felvételeidben.
U89 klónsága terén talán az ahhoz hasonlóan sok zaja is említésre méltó.
Még a mikrofonos topicban taglaltuk, hogy volt egy tesz, ahol egymásnak eresztettük a fenti kettőt, plusz a Behri B1-est és talán egy Oktava, orosz taracklőszert.
Behringer alázta a mezőnyt zajban, Neumann hangképben, Oktava mélyben. Kit nem említettem...?
Na, meglett a decision, TLA Ivory II 5051 strip lesz. Kíváncsi vagyok rá nagyon. Már előre remegek, milyen jó lesz akusztikus gitárt felvenni a fürdőszobámban
Miért nem nézel inkább egy csöves miksit? Az megoldaná a csöves sound-ot és csak egy tranzisztoros el?fokot kellene venned, amiben van eq és kompresszor és rádughatsz sima kondis mikit is ha valahol nem jó a csö.
Ú,nagyon szépen köszi,ez hatalmas segítség!Eddig énekre csak AKG C-3000 volt,ami ugye messze nem csúcskategória,de nem sikerült elkapni az énekben azt a dögöt,ami élőben benne van,illetve a legutóbbi újrafelvételnél már jobb lett a dolog,de egyrészt sztem ez a mikrofon,másrészt a mikielőfok korlátai miatt nem sikerült tökéletesen.Az énekesünknek alapból mély fekvésű,de mélytartományokban szegény,nazális jellegű hangja van,és tapasztalataim szerint baromi nehéz úgy felvenni,hogy ne szóljon vékonyan,erőtlenül.Az AKG C-3000 az én tapasztalataim szerint a durva,karcos hangokra jó,másra nagyon nem.AT4040-et nézegettem meg 3035-öt (aztán pont ilyeneket kezdtek Barnáék kiárusítani ),az SP-ket viszont nem ismerem,Neumann meg horror ár,és ahogy utánaolvastam neten,nem egyértelműen univerzális megfejtés.
Az fasza. Énekre annyi, hogy saját tapasztalatok alapján az énekre nem árt a csöves előfok, a gitárfelvételhez meg a félvezetős. Na akkor én a következőt csinálnám: viszonylag olcsó megoldás, de kompromisszumos, ésműködőképes lesz. Előfoknak presonus tube pre. Kicseréled benne a gyári csövet JJ 12AX7esre. Ez eddig kb 40 rugó. azután egy behringer csöves kompi, amiről itt MT is mesélt. Ebben is kicseréled a csövet ugyanúgy JJre. Közé lehet h nem ártana egy eq... a presonus kis eq3-asa használható szintén. Eddig kb 120ezer. Énekmikrofon húzósabb... próbálj meg bérelni, mondjuk elég ritka, hogy kiadják, de próbálj meg valahonnan. Ha nem adnak, akkor érdemes ismerősöktnél kipróbálni megvétel előtt 1-2 darabot, hogy az énekesnek mi áll jól. Például a neumann tlm103-asunk nem egy túlzottan jó énekmikrofon. De van egy énekessrác, akinek a hangja csodákat művelt ebben a mikrofonban is. Vagy ugyanezzel a miksivel pl. a Deadnight anyagon nagyon jó lett az ének. De a saját énekesünk hangja már más karakterű, nagyon sokat kellett dolgozni a hangján utólag, hogy jó legyen. Én az AT és az SP mikrofonokat javasolnám. AKG-t ne...hacsak nem C12
Jaja,elsősorban MD421-re pályázok,az SM57 nekem csak bizonyos stílusoknál jött be,MD421 viszont karaj.Rendesen lecsillapított terem meg van,ahol fel tudjuk venni a gitárt.Ládák is megvannak hozzá,egy V30-as ENGL meg egy oversized Mesa,a gitárral sztem nem lesz gond,inkább az ének aggaszt.
A legnagyobb bukta szerintem a gitárfelvétel lesz. Ott kell majd a legtöbb szarakodás meg trükközés. Modern gitárhang jó erőlködő meg hangfal nélkül nem nagyon mikrofonozható, nem lesz meg az a pengeélesség a hangban, ami a kell ehhez a stílushoz. PSA-t még nem használtam túl sokszor, egészen pontosan mindössze egyszer, akkor sem higain hangra. Meg lehet úgy próbálni, hogy psa+szoftveres hangfalszimulátor. Mikrofonozáson ne törd annyira ilyen feltételekkel a fejed, mert egyrézt a nagy hangerőt nem minden mikrofon bírja, másrészt az sm57 pont a pengeéles modern gitárhangoknál megbukik. Nekem az a tanácsom volna a sok okoskodás helyett, amit itt leműveltem az alábbiakban, hogy a felvételek előőt konzultálj a hangmérnökkel, aki a keverést csinálja majd, hogy mit javasol.
Hu... ott kezdődik a dolog, hogy rossz akusztikánál az énekfelvétel még jó mikrofonnal is vékonyka lesz, lehet szórakozni mikrofon mögé feltett hangszigeteléssel, meg egyébb trükkökkel, de...hát nem is tudom... mikrofonnak akkor AT vagy SP, előfoknak meg ha kicsit lejjebb olvasol, volt pár ajánlat, esetleg focusrite trackmaster... igazából, ami SZIGORÚAN A SAJÁT VÉLEMÉNYEM, hogy éppen 200ezret költök azért most el csak 1 db mikrofonra meg előfokra, hogy itthon jó minőségű demót tudjak felvenni. Eszembe nem jutott, hogy ezekkel a cuccokkal lemezt vegyek fel.Főleg azért, mert tudom, hogy itthon milyen az akusztika, meg a lehallgatási feltételek... úgy néz ki, hogy az itthoni cuccom digi002+emu pm5+sp c1+ tlaudio ivory II előfok lesz, és ezzel esetleg itthoni körülmények között egy közepes lemezminőséget tudnék produkálni...a miing tényleg nem kis feladat lezs így
Hát,ez igazából elég képlékeny...én most árulom az M-Audio-t,annak az árából ha minden igaz,ki tudok hozni egy RME-t,aztán a többire mondjuk olyan 2-300 rongyot dobnék még rá.
Jaja,ezt én is tudom,csak dönteni kell:elmegyünk stúdióba,de akkor a keretbe nem fog beleférni,hogy azzal kevertessük,akivel szeretnénk (ráadásul az énekesünk nemigen hajlandó stúdióba menni,mert idegesíti a környezet,nem tudja megszokni,és kb 50%-át hozza,mintha itthon dolgoznánk),vagy pedig megcsináljuk a lehetőségekhez képest a legjobb cuccokkal itthon,és akkor nagy valószínűséggel úgy fog szólni,hogy tényleg oda lehet tenni a kedvenc lemezeink mellé.Konkrét választ még nem kaptunk,h mennyiért keverődne+masterelődne a lemez,de kb olyan 1 milla körül saccoljuk a dolgot,amit elég húzós összedobni,viszont azt tudom,hogy ennyiből meg itthon nem nagyon lehet olyan szintet hozni,mint pl. az uccsó Nevermore vagy a második legfrissebb Machine Head lemez.Szóval inkább itthon csinálnánk meg,amit lehet,és a keverés+mastering legyen profi.(Félreértés ne essék,egyáltalán nem szeretném sem lehúzni,sem alábecsülni a hazai hangmérnököket,csak egyszerűen úgy alakult,hogy hangzást tekintve az utóbbi 7-8 év legjobb metallemezei mind 1 kézből kerültek ki,és ez nem lehet véletlen,szeretnénk mi is hasonlóan színvonalas hangzást.)Szóval egyelőre valami jófajta csöves mikielőfokra kérnék valami tippet,mikrofonok közt is nézegettem,AT4040-től kezdve a Neumannokig mindent,csak nem vagyok képben,elég széles a paletta,amiből válogatni lehet.
8-10 sáv backing? Tutira kell annyi? Ha szólamok, általában max 4 sáv szerintem elég. Eleinte mi is ilyen sokkal próbálkoztunk, azután a keverésnél jöttem rá, hogy jól elcsesztük. Kevesebb backing, jól felépített harmóniákkal, az a tuti.
Szerintem az RME jó. Előfok? pénz kérdése. Mikrofon? Szintén pénz kérdése. Ha nagyon tuti minőség kell, akkor inkább menjetek stúdióba... nem elég megvenni a cuccokat, ki is kell őket tapasztalni...az pedig idő...
Mindkettő becélozva,a magyar piac tuti,arra már van megállapodás.Modern metal,közelítésnek leginkább a Nevermore-t mondanám,illetve jó sok vokált használunk,nem ritka a 8-10 sávnyi backing a dalokban.
A TLA lesz a nyerő. Érdekességképpen egy-két hétmúlva lesz egy studio projects C1 miksim, ami "állítólag" a legjobban sikerült neumann u89 klón. Kíváncsi vagyok rá...
Volna egy pár kérdésem,amelyek eldöntésében biztosan vagytok itt páran,akik tudtok segíteni.Kicsiny zenekarunkkal nagy fába vágjuk a fejszénket idén,mégpediglen lemezfelvétel címén.Ami nem demo,nem EP,nagylemez.Úgy szeretnénk megoldani a dolgot,hogy amit csak tudunk,saját eszközparkkal felveszünk (gitárok,basszusgitár,ének),dobot stúdióban,keverni pedig kiküldenénk az anyagot egy most itt meg nem nevezett hangmérnökhöz külföldre (nem titkolózás az oka,egyszerűen csak nem szeretném,ha arcossággal vagy magas lóról beszéléssel vádolnának,mert sajnos e fórum történetében volt már ilyen).Azzal tisztában vagyok,hogy a jelenlegi M-Audio FW 1814 kártyám erre a célra már nem alkalmas,azt szeretném megkérdezni,hogy ti milyen cuccokat ajánlanátok,hogy ne legyen szívás azzal,hogy a kiküldött anyag nem megfelelő minőségű.Én kiindulási alapnak RME Fireface 800-ra gondoltam,mint interfész,emellé szeretnék javaslatokat kérni jófajta mikielőfokra,kompresszorra és énekmikrofonra.Jelenleg egy AKG C-3000-re szoktam megoldani az ének és az akusztikus hangszerek felvételét.Gitárt vonalból Tech 21 PSA-1 előfokkal vagy gitáralapokat mikrofonozva célszerűbb-e csinálni (mondjuk arra gyúrok,hogy mindkettőhöz meglegyenek a feltételek)?Basszusgitárhoz EBS Microbass II előfokot is EBS Multicomp kompresszort használunk.A válaszokat előre is köszönöm.
Ha belepillantasz a stúdiónk eszköztárába, akkor máris megkapod a választ.
TLA: Ivory 5150 asszem. Bitang jó eszköz. Használtam egy darabig, aztán sajnos anyagi kérdés lett belőle (bocs, talán még nem vettem ki a listából)de hírtelen fontosabb lett az új feljátszó...
Naszóval meglehetősen jó kezelhetőség, bár kicsit szivatós a fordított potihasználat. Önállóan és insertben is szépen muzsikált. Különleges feladatként a pergő szandolásában vett részt és imádtuk.
Nálam a Neumann U89-esekkel nem tudott együtt dolgozni, nem szerették egymás hangját. van ilyen.
Sm57-58,Beyer M88 viszont nagyon beindultak vele.
Behri csöves komp. Nagyon állat!!! Nekem még az első széria van, tehát azért akad benne anyag is, nem csak szépen megvilágított cső.
Nagyon kezes, nem zajos, szépen kerekíti a csúcsokat és nagyon jó hangú a csőfokozat.
Kimondottan ajánlani tudom. És óccó.
Csak érdekességként, hogy amikor nálam volt a Bluesound jóvoltából az SSL E szériás csík és hallgatgattuk az anyagokat Csillag Peti kollégával, aki a Bluesound termékfelelőse, ő is kiemelte a Behringer csövesét, hogy mennyire jól eltalált valami. Pedig ő az SSL-ek mellett hozzászokhatott a jóhoz.
Amúgy alternatívaként szóba jöhetne az ART tube MP szériája, ha nem mondtam még eddig.
Árban nagyon jó és hangzásban is megfér a többiek mellett.
Vélemény?