TLA Fatman sorozat elég szimpatikus, sőt, ebből az árból már kijön Ivory is. Joemeeket már használtam, hát, az én fülemnek nem kellemes a hangja... ízlések és pofonok... a TLA lesz szerintem a választás, elsősorban a csövek miatt, igaz, még nem hallottam. Otthoni felhasználás lesz mindössze, szóval erőteljesen gondolkodom, nem elég-e egy kis presonus tubepre meg valami olcsóbb kompi hozzá, eq nem is annyira kell. Dilemma, mert az ember mindig jobbat akar. Ilyenkor szállnak el a százezrek... Valaki használt már behringer csöves kompresszort? Azt a kétcsatornás vintage kinézetű valamit.
Én FW-s cuccot használok,M-Audio 1814,nem rossz a cucc,bár vannak nála jobbak.Elinduláshoz sztem a FW Solo vagy a FW410 bőven jó.Egyébként meg RME-t minden háztartásba!
Na akkor feltenném újra a kérdést, ez esetben örülnék, ha nem lennék leszarva:
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy milyen külsö (terveim szerint firewire-ös)hangkártyát vegyek (notebookhoz), ha szeretnék nekiálli stúdiózni, de egyenlöre nem tervezem 8sávos hangkártya beszerzését, tehát gitar pro rse-jéhez, kezdö/komolyabb keverö/felvevöprogikhoz, reason3-hoz milyen hangkártyával érdemes nekiindulni. Terveim szerint a dobsávot jó ideig gépen szerkeszteném meg.
Légyszi segítsetek, abszolút kezdö vagyok ebben a témakörben!!
SPL Track One
Itt a link:
http://www.soundperformancelab.com/trackone/in_short.html
Én kipróbáltam és nagyon meggyözö volt. Hangszerre is nagyon rendben van, én bass gityóval és akusztikus gitárral próbáltam.
Az hogy hogyan szól a gitár szimulátorokkal, nagyban függ magától a gitártól is. Épp most veszünk fel... Az ibanez rg-ből szoftveresen nehéz kihozni jó ritmus hangot, ellenben szólóval már nincs ilyen gond (meg nem zajos).
A Gibsonnal már nincs ilyen probléma, még egy sima 1 megás jcm 900 szimulátorral is tud dögösen szólni.
A gitár jel illesztéshez, amennyiben szoftveresen (gitár Rig és társai) kíván valaki ügyködni, ajánlom próbálja ki a Soundcraft compact-ját, Di-s cstornán, effekt kuroknál hangkártyára kivezetve. Igaz nem egy Mackie, de az alltalam végigpróbált cuccok közül eddig ez a legjobb, pláne ár/érték arányban.
Már alig várom h hazaérjek és játszak kicsit rajta... volt már egy pár elektroakusztikus a kezemben, fender, takamine, ibanez, de ennek a gitárnak lelke van... hogy csinálják, hogy ennyi pénzért még elektronikát is tesznek bele... igaz, hogy az nem jó, de akkor is...
igen igen. MArris nagyon rendben van... és gondold el, hogy elég friss márka, szóval még a legelső példány is ami bejött itthonra még annak sem volt ideje beérni rendesen vagy, hogy bejátsza valaki... mi lesz azzal egy kis törődés után ha már msot is brutális hangja van.
Tegnapi érdekesség: vettem tegnap egy akusztikus gitárt, Marris márkájú. Egy egyszerű sima mezei behringer C1 kondimiksivel otthon kíváncsiságból rögzítettem egy dalocskát (digi002 előfokba ledugva natúr, se kompresszor, se eq). Amin ledöbbentem, hogy annyira jó önmagában a hangszer, hogy még a behringer sem képes lerontani nagyon a hangját... hétvégén kipróbálom a stúdióban is, kíváncsi vagyok az eredményre. Tudom egyébként ezt a gitárt nagyon erőteljesen ajánlani mindenkinek, mert az ára mindössze 49.000 Ft volt...
Persze,én elsősorban higain dolgokra álltam rá,a PSA-1 is ebben király igazából,meg mondjuk finomabb torzított dolgokra,a tisztája elég gyengusz.A második lomha,mert fullmahagóni gitár ragasztott mahagóni nyakkal,EMG hangszerdőkkel.Héthúros gitár egész hanggal lehangolva,míg az első hangminta egy hathúros mestergitár,mahagóni testtel,jávor toppal,jávor átmenőnyakkal,ében fogólappal.
Egy kicsit más m?fajban gondolkodunk. Én az ilyen hangzást nem kedvelem. Egyébként ez a második egy kicsit karakteresebb csak valamitöl lomhának érzem. Lehangolt gitár vagy pitch?
Amplitube 2 tényleg borzalmas hájgénre viszont nagyon izmos tiszta és crunch hangokat tudtam kihozni belőle. pl Native instruments guitar Combos is nagyon jó. Plexi nagoyn nem jó viszont a Twang meg az AC30 nagyon jól sikerült. szerintem...
Sztem Guitar Rig 2. Választhatsz mikrofonok,mikrofonpozíciók közül,ládatípusok közül,a láda méretét is változtathatod,elég okos kis cucc.Ez pl. azzal készült...
Vagy analóg előfok után meg lehet próbálni valamilyen szoftveres szimulátor hangfalszimulációját rákötni. Nálam még nem volt analóg csöves előfok sosem önmagában, nem tudtam még így kipróbálni. Csak fejjel próbáltam eddig.
Egyébként a psa1 tényleg kurva jó vonalra. Meg nagyjából minden analóg előfok jó vonalból, csak ember legyen a talpán, aki azt utána kieq-zza, hogy jól szóljon
Nem ismerem. Igazából mostanában ilyen nem-mikrofonozós dolgokra három dolgot próbáltam ki 1. POD áthajtva focusrite isa-n eredmény: műanyag, de használható 2. Csöves fej line out, plusz szoftver hangfalszimulátor. Eredmény: nem a legjobb, de legalább hangos, mivel külön műterhelés kellene a fejhez, hogy láda nélkül lehessen használni. 3. Amplitube 2. Nálam most ez jön be. Igaz, higain dolgokra nem jó. Még van pár lehetőség, amit iagz, nem próbáltam, de például nekem szimpatikus a randall isolation box alapelve. Ki kellene próbálni...
Valóban az a legjobb hogyha van egy-két Neumann meg DPA otthon! :) De ha nincs. Nekem mondjuk az amplitube csak bizonyos dolgokra jön be, igaz nem a kettes van meg. Viszont érdekelne, hogy neked mi a véleményed a Transducer-röl? Én pont egy ilyen megoldást keresnék ahol nem kell mikrofonozni és lehet?leg analóg cucc legyen. Pontosan elég az a digitalizálás amit a hangkártya csinál, nem kell elé még egy digit motyó!
Gitármikrofonozással kapcsolatban nekem annyi tapasztalatom van, hogy 1. klasszikus marshall soundra, meg blues jellegű dolgokra jó az sm57 2. Higain meg amerikai hangra bizony befuccsol hamar az sm57, oda md421et rakunk 3. DPA4011 minden stílusra jó (mondjuk nem olcsó, de azóta jók a gitárhangok) 4. Ha nem jó a erőlködő-láda-gitáros-gitár kombináció bármelyik láncszeme, akkor bármelyik mikrofon befuccsol 4. jó vonalelőfokon átengedve szimulátorral is lehet jó hangzást elérni.
Általában akik hozzánk jönnek, azokból a tapasztalatokból kiindulva leszögezhetem, hogy a magyar gitárosok egy része csak az erősítőre koncentrál, meg a gitárra, és olyan szar ládákat hoznak, ami teljesen szétbassza a hangot. Tipikus példa erre az 1960 as marci láda, valamiért sokan megveszik, de nem sok mindenre jó... amióta meg megvan a DPA, azóta tényleg szinte csak az számít, ilyen az alapcucc.
TLM-103: sokan fikázzák, én nagyon szeretem, csak gitár közeli mikrofonozásnál nagyon furcsa "aurát" ad a hangnak. Tiszta, vagy low-drive hangnál nem rossz. viszont nagyon sok minden másra rohadt jó.
Én egyébként személy szerint egyre inkább favorizálom az amplitube 2-t. Az első olyan digitcucc, amin viszonylag normálisan átjön a gitár karaktere. De ez szigorúan IMHO!
A rendes cucc mindig másképpen szól. Az a kérdés hogy mennyire jól oldja meg a mikrofonozott sound-ot. Ha az eredeti ládát hallgatod akkor dinamikusabb a hang ez természetes, hiszen nincs ott egy mikrofon ami még hozzáadja a saját karakterét is és nem tudod akkora hanger?vel sem hallgatni. Bizonyos hangnyomás felett az füled is kompresszál és mindent jónak hall.Fontos még hogy mennyire illeszthet? be mix-be a felvett hang. Eléggé összetett dolog és csak úgy tud kiderülni ha kipróbálod milyen ezen keresztül eresztve, illetve lemikrofonozva egymás mellett. De ez minden cuccra igaz! :)
Ez innen nem fog kiderülni sajna. Remélem hogy ki lehet ezt is majd próbálni valahol! A felvétel az oldalon egy laptoppal és egy edirol kártyával készült, ami hát nem igazán jó, és ez is irthatja a magasakat. Mondjuk én nem vettem ezt észre. Az én lehallgatómon (ADAM System 1-10) nem volt magashiányos érzet. Van magyar képviselet, de ott még nincsen. Állítólag május végén érkezik.
Nincs semmi utómunka,natúr az egész,mivel a hangszedő karakterét hivatott bemutatni.A fantát nem kell külön megvenni,a Silencerekbe beépítik.Asszem az SE-100-ban állítható a mikrofon szöge,meg a láda 1-2 paramétere is.Nem valami űrhajó,de elég régi konstrukció,nem is várható el tőle.Hallgattam a Transducer higain mintáját,ismerem az ENGL Savage 120 hangját,de nem adja vissza azt a hangot így,mint ami rendesen ládára kötve kijön.Nekem az a bajom vele,mint a legtöbb ládaszimes cuccal,hogy fedett a hangja,öli a magasakat.
Ja hogy azt még külön meg k? venni hozzá? Mármint a fanta-t. De a tad silencer az tényleg csak egy m?terhelés. A Marshall-ban igazad van én mást néztem. De ott sem állítható sem a speaker action, sem a mikrofon típus, úgyhogy szerintem még mindig jobb a Transducer. Ez a felvétel amit belinkeltél milyen utómunkálatokon ment át? Kompresszor és EQ szerintem van rajta. Nem szól rosszul, de a másik(Transducer) natúr felvétel szerintem jobb.
Marshall SE-100,ahogy a neve is mutatja,Speaker Emulator,ami egy analóg ládaszimmel egybeépített műterhelés,a TAD Silencerben pedig ott a F.A.N.T.A.,ami:
" The F. A. N. T. A. (Frequency Adapted Natural Tone Accessory, say: "FANTA") Speaker Emulation is a low impedance, balanced symmetric, transformer coupled output. It gets wired between the speaker output of your amp and the speakers and does not require any power supply or battery. The F.A.N.T.A. provides a 3-pin XLR-Connector for a standard microphone cable to connect to the mixing console, recording system etc.
The signal runs trough a sophisticated speaker emulation which features a revolutionary unique quality: The emulation is reacting to your playing style!
Clean signals will sound clear and bright with only slight compression but if you play distorted then the emulation will sound smooth, punchy and big bottomed with good compression. Just what you expect from the perfect speaker cabinet.
This is what separates the Silencer from common speaker emulators; ...the F.A.N.T.A. Emulation will respond to your playing and reacts like a real speaker system. You won"t need to mic the amp anymore. "
Viccelsz? Ezek "csak" műterhelések! Az SPL Transducer pedig egy analóg speaker és mikrofon szimuláló eszköz. Nem nagyon lehet őket együtt emlegetni, mert nem ugyanaz a funkció, csak részben.
Hát nem tudom hogy ugyanazt hallgattuk-e? Egy biztos. Jónéhány ilyen "szimulátoros" cucc átment már a kezem alatt, de olyat hogy egy erősítő hangfal kimenetére kössenek rá egy cuccot és egy meghajtott végfok sound-ját halljam, nos olyat még nem láttam(hallottam)! Mondjuk itt kiemelték hogy semmilyen utómunka nem volt, tehát minden hangszín teljesen natúr. Szerintem ez ver mindent! Ez egy teljesen analóg cucc, nem tudom milyen "műanyag" ízt hallasz!
Már nem azért,én is meghallgattam ezeket a demókat,és köze nincs színvonalban ahhoz,amit egy PSA-1-ből ki lehet hozni.Több,mint egy éve foglalkozom azzal,hogy PSA-1-ből organikus vonalhangot keverjek ki,és mára sikerült olyan szintre hozni a dolgot,hogy a Bare Knuckle Pickupok magyarországi forgalmazója az én PSA-1-es hangmintáimmal reklámozza a Nailbomb hangszedőcsaládot,és ő elég nagy kritikus a hangzást tekintve.PSA-1 max annál műanyaghang,aki nem ért a beállításához.
dob klafa. sajnos a gitárokon hallani a tipikus "műanyag" ízt, mint pl sansamp psa1 vagy szimulált vonaljelek esetében. de ha csak demora van a cucc akkor jó, mert kiváltja a mikizést.
Nincs bajom a Digi002-vel, csak a HD aspektusából jeleztem, hogy az bizony csupán natív holmi, tehát könnyebben megáll vele rendszer, mint a dsp-s cuccokkal.
Fender csöves kombó, spotba beraktunk egy sm58-cat, a kosarat lecsavaroztuk. kb 40cm-re 45 fokban egy neumann tlm 103, valamint a "szobát" is felvettük egy mxl v69-cel.
A tlm103-hoz egy presonus eureka előfokát és kompresszorát használtuk, a shure és az mxl egy focusrite saff. pro-ba ment bele.
Jópár analóg effekt is be volt kötve (ld. képek).
.
Az eredmény nagyon jó lett, igazi meleg, vastag telt hangzás, jó hangos, gaines szand. Főleg a szólisztikusabb részek jöttek ki szépen, de a riffek is haraptak.
A beállításokkal nem sokat kellett vacakolni, hamar megszólalt a kívánt hang.
Az elején a gitáros kolléga a feljátszóban játszott, de aztán az effekteket átraktuk a lehallgatóba, hogy egyből kapja a digitalizált hangot...
Mindenkinek ajánlom ezt a 3 miksis módszert.
Hát elé szerintem semmi értelme kötni. Szerintem utánna kösd be, de nagyon nagy javulást nem szabad várni töle. Ugyanolyan "vonal" karaktere lesz.Szerintem az jobb megoldás ha a gitárjelet egyenesen a gépbe dugod és ott próbálsz meg pl. amplitube-al valamit csinálni belöle.
Egy kis tanácsot kérnék...Gitárhangot szeretnék szgéppel rögzíteni.
Van egy art csöves mikrofon/hangszer előfokom és egy kis gitár multim (zoom g2). Arra gondoltam, hogy a kis zoom hangját esetleg megdobná ha összeklötném a kettőt és így menne a szgépbe... Szerintetek elé vagy mögé kössem, az előfokot, vagy mindegy? (baja történhet?) vagy csak nekem, hogy ilyen hülyeségeket kérdezek?!?
Nem EMU hanem M-Audio, de szerintem egykutya mert egyik sem az igazi. A DIGI 002-vel mi a baj? A TLA is rendben van de ezért a pénzért inkább vennék két SPL Channel One-t. Az SSL az tényleg kemény!
YAMAHA NS10M STUDIO monitor pár eladó , tökéletes extrán megkímélt állapotban 185e FT ért. Bocs hogy ide teszem, de ha valakik illetékesek a dologban akkor azok ti vagytok:)
Hát azért a ProTools HD nincs ott minden háztartásban!
Mégiscsak az alapkártya 10 ezer euro-nál indul és mire összerakod, lesz belőle 30-40 ezer is.
A fotókon is látszik, hogy az arc Digi002 rack-kel operál és bizony ez is csak egy natív rendszer.
A POD Pro rack-ek is rendben vannak és a TLA is ott van, bár ez is inkább egy hibrid holmi és nem a blue széria.
Nem fikázom, mert én is használom.
Viszont az SSL pult az igen!
Ez egy elég jó felvétel szerintem, de lenne egy-két problémám vele. Az egyik, hogy ha a felvételt átkapcsolod monóba, akkor eltünnek a gitárok. Tehát valami komoly fázis probléma van. A másik hogy szerintem nem hallgatták meg a felvételt sub ládával, mert a mélyei eléggé mosottak és kb 100hz-t?l 250hz-ig nem is nagyon történik semmi. Alatta viszont elképeszt?en nagy kása van. Egyébként nagyon profin van feljátszva. Gratula nekik!
asszem annyira nem mérvadó a kinti házilag csinált felvételek. odakint nem túl nagy nehézség egy ProTools HD rendszert összerakni és azzal goldozni. kicsit más léptékek vannak kint.
És bocs, egy kicsit más téma MINDENKIHEZ:
akit érdekelt, vagy érdekel továbbra is a stúdiótechnikai képzésünk, az jelentkezzen bátran, mert alakulnak a nyári csoportok.
Azért szólok, mert pár hónapja óriási volt az érdeklődés, de most mintha lankadt volna a részvételi kedv.
Akivel már leveleztem ezügyben, az vegye tárgytalannak a kiáltványomat.
Gaben!
Pityesz kolléga mindent elmondott adat ügyben.
Kiegészítésként mondanám még a Oneway-t is, de nem tudom, hogy most hol áll a cég, gyártják-e az RT-03-ast.
Mi is sok olyan bandával dolgozunk, akik otthon veszik fel a gitárokat. Járható út, csak van néhány apróbb buktató. Egyik fontos dolog a korrekt visszahallgatás. Pl nálunk bent van a bemikrofonozott cucc a felvételi teremben, de a gitáros arc kint nyomja a keverőnél, úgyhogy már benne hallhatja a provizórikus alapban a saját játékát. Ez sem utolsó.
Sokszor találkoztam olyan gonddal, hogy más mintavételen lett felvéve az otthoni sávolás, illetve hogy a visszarenderelésnél nem "0" pozícióbol lett kiírva a sáv, hanem onnan, ahol éppen állt a kurzor. Ez főként Cubase-es megfejtéseknél volt jellemző. Ilyenkor aztán ment a szívás, mert találomra lőttük a helyére a szólót pl.
Amúgy valóban a sok mikrofonos és splittelt felvételi módok miatt inkább a stúdió javallott. Nekem még van egy további opcióm ilyen esetben: split után rögzítem a tiszta gitárhangot is és így megvan a lehetősége, hogy esetleg valamilyen amp szimulációval is rábolondítsunk a szandra.
Felvételnél nem kell olyan sok gaint használni, inkább minden sávot tényleg 2szer feljátszani (nem elosztani, fontos hogy ne totál ugyanaz legyen a jel) és mikor a 2 sáv együtt szól sokkal dögösebb sound lesz.
Értem.
Több felvételi mód létezik, én leginkább ezt ismerem: Egy láda egy fej, és 2, 3 vagy 4 mikrofon veszi a jelet. Egyik kúpra áll, a másik szoknya közép(vagy hogy hívják), harmadik a másik kúp, és a negyedik a térben. Fontos a jó miksi. Vagy az md421, vagy md 441, vagy sm57. Ez utóbbi olcsó, de nagyon sok helyen alkalmazzák, és jó a hangképe. Ezen bejövő jeleket, majd el kezdik fázis fordítani, illetve sokszor millimétereket játszanak a miksik helyezgetésével. Van, hogy egymáshoz képest el kell tologatni tized másodpercekkel a sávokat, hogy elnyerjék a legtermészetesebb hangot. Majd eze után jönnek az eq-k (ha kell) illetvea reverb, delay effektek. És majd elfelejtettem, az előfokok amiken átmegy a miksik jele. Ne törődj bele, ha azt mondják mikor még csak a nyers anyag van meg, hogy majd kap egy kis eq-t az majd javít rajta. Már effektek, és eq nélkül is jól kell szólnia.
Én nem nagyon értek ezekhez, csak fiygeltem a felvételekkor, és tanultam a hibákból.
a gitárből egy elosztóval két erősítőbe megy a hang. az egyikből általában egy low-gainesebb hang a másikből általában egy high-gainesebb hang jön ki. ezt a kettőt összekeverik és így megmarad a highgain erőteljes hangja, agresszivitésa és keveredik a low gain érthetőségével.
Neki még nincs, de ha jól tudom úton van. Még csak az SSL compressor, meg eq van. Ég és föld a focus meg az ssl. Persze a focusrite se kutya. Beszereztek lexicon 480-at is.
Ha olyan lemezt szeretnétek amivel a kiadókat akarjátok hajkurászni, akkor a home feeling felejtős, de ha demo anyag készül, akkor lehet próbálkozni. Sok múlik a jó cuccon, és a jó fülön.
egy lemezfelvételre készül a kis zenei társulatom. és pénzt akarunk spórolni. mint mindenki. és elsősorban a gitárok felvételén lehetne szerintünk. arra gondoltunk hogy a gitársávokat nem stúdióban hanem egy teljesen átlagos helyen (pl. nappali, hangszigetelve, átalakítva) vennénk fel. és az lenne a kérdésem hogy ilyen módszerekkel milyen minőségű felvételeket lehet csinálni?
Digimax-ot én is néztem. jövőhéten szerintem megejtek egy kis tesztet.... Focusrite, Motu, Presonus, RME és M-audio.... meglátjuk az adatokon felül a fül mit mond róluk