hű, hát nemtom, miért lehet, én a saját gépemen, csak egy alaplapi hangkártyát használok és annak a bemenő jelszintjét csaka windowsos hangerőszabályzóban tudom állítani, fater használ egy emu-t ott pedig gondolom magán a kártyán állítja potival.
De arról gőzöm sincs,h egyes programokban különböző lehet-e a bemenő jel nagysága. Nekem mindenhol egyforma....
Mivel használod?
Ja, meg alapból a cubase beállítások megfelelő szintre vannak állítva, szóval hacsak nem állítgattad el, akkor jónak kell lennie. Sztem nézz körül a hangkártyádon, annak a szoftverén, ha más megoldás nincs, telepítsd újra cubase bácsit.
Hahó láttam te is a cubase-t használod, nem tudod véletlenül ha cubaseban rögzítek hangot miért olyan alacsony a jelszint? a kártyába biztos hogy megfelelő menyyiségű megy, más programok is rendes jelet vesznek fel de a cubase nem. Nem tudod hol kell ezt állítani rajta?
újfent segitséget kérnék Mastertape! Milyen 8-as mikrofon előfokot ajánlasz ami el van látva ADAT opcióval és maradjon az ára azért 1000 euro alatt. Egyedül az Maudio Octanet találtam amiben gyárilag van ADAT de nem igazán ismerem a minőségét. RME octamic és Focusrite Octopre cuccokat néztem ki de azokban gyárilag nincs ADAT csak külön vehető.
lévén RME kártyámon nincs túl sok analóg ki be járat. így ADAT-ot vagyok kéyntelen használni. előre is köszi a választ
sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet masteringnél megnövelni egy egyszerű számítógépes stúdióprogramnál(pl cubase) a hangerőt, hogy legyen vmi dögje a számnak mit egy rendes cd-n, mert nekem akármilyen jelszinttel is veszem fel, igenxcsak sovány.
Létezik olyan,h pl compressor-ral megnöveljem minden sávomat?
Figyelem!
Akivel korábban már beszélgettünk a tanfolyamok beosztásáról, az időpontokról, kérem keressen meg emilben, hogy gyorsan össze tudjuk állítani az új csoportokat, mert hamarosan indul a képzés-sorozat. Megaokítás lesz!
Készül az online, távoktató program is, úgyhogy a távoli "tudatlanok" se csüggedjenek.
Minden érdeklődő kollégajelölttől kérnék egy jelentkezést.
Szia Thorn!
Az analóg felvételi technika gyakorlatilag teljesen analóg felvételi láncon zajlik. Analóg keverőpult, analóg előfokokkal, minden egyéb processz analóg. A lényeg a rögzítés, azaz a szalagos magnó használata. Itt is minden analóg módon zajlik. Ezek után a teljes mix is analóg felületen történik, analóg és digitális modellezésű effektek segítségével.
Ilyen esetben a számítógép csak a midi és az automatizálás terén volt jelen.
A későbbiek során az analóg eszközöket kezdte kiegészíteni a digitális rögzítés, mint pl az ADAT magnók, vagy a professzionális HD rögzítők.
Aztán jöttek a digitális vezérlésű analóg pultok, majd a teljesen digitális asztalok.
Végül pedig az összes outboard integrálódott a rendszerbe, természetesen az analóg tulajdonságok megtartásával.
Tudna vki bővebb információkkal szolgálni arról, hogy miben különbözik az analóg és a digitális technikával történő stúdiófelvétel? Főleg az analóg technikára vagyok kíváncsi, mivel nagyon tetszettek albumok amik így készültek.
Előre is köszi!
Delta 1010 LT vs. Marian Marc 8 MIDI. A specifikációt nézve a delta több mindent tud, még is a Mariska a drágább majd a duplája. Igaz csak hazánkban germániában csak 100 euroval drágább. Ha nem nézzük az árat, akkor melyik lehet a jobb választás házi stúdióba?
Nemtom kimoderálnak-e majd, mert esetleg illegális tartalom is lehet némelyik oldalon, de itt van pár link, ahol nézelődhetsz:
Klikk - itt menjél lefelé addig, amíg azt nem látod, hogy "./know2how/Audio_Tutorials_Library_By_LooPus...." innen kezdődnek a számodra érdekes cuccok (például: How to mix a pop song from scratch.).
Aztán tudom még ajánlani a Tweakheadz oldalát.
A Sound On Sound magazin oldalán talán a régebbi cikkek ingyenesen elérhetőek.
Aztán egy torrent oldal ahonnan lehet leszedni elektronikus formában könyveket és cikkeket (ez lehet, hogy kiveri a biztosítékot): Audionews május 2-3 között lehet majd regisztrálni legközelebb, szal várni kell.
Nagyon sokat lehet erről a témáról írni, én kb 1,5-2 éve kezdtem autodidakta módon foglalkozni a dologgal, de nemtom megmondani hány órát töltöttem csak azzal, hogy ilyen doksikat kerestem és olvastam, és még mindig totál noob vagyok a dologgal kapcsolatban bár némi fogalmam már van arról, hogy nagyjából hogyan is működik ez a dolog. Az olvasástól meg még több időt érdemes a gyakorlati részével eltölteni és kipróbálni mindent, amit olvastál.
Hangfelvétel elmélettel kapcsolatos a kérdésem. Miután külön-külön sávonként megtörtént a felvétel, megtörtént az editálás utánna jön a keverés. Erről írna valaki bővebben. A sztereosításnál mire kell figyelni, monoban is megszólaljon stb. Érdekelne a keverési folyamat, egészen a masterelésig. Van esetleg valahol a neten leírás erről? Én nem talátam. Köszi!
a Győri Balázs.
Még jó régen vettünk náluk fel, nagyon van füle, kurvára ért hozzá, gyors és laza. Nem ez a "köszöndmeghogy ittlehetsz kistáska" szájhúzós, pénzlopó mert hogy olyat is láttam már.
A.
csőkígyó!
vki nem tud egy jó módszert próba felvételére(házilag)? pl ha benyomok egy mikrofont középre, akkor elfogadható lesz, v térmikrofont illene hozzá használni? v mivel érdemes próbálkozni? mindenféle tipp és ötelet érdekelne! köszi!
Megtaláltam magamnak a választ, de megosztom veletek hátha valakit éredkel.
A Drumagog a DFB-el csak a 1.5.46 update verzóval, vagyis a legújabbal tud együtt dolgozni.
De tovább megyek: ha az egész stúdió lelke egy jó pc (van ilyen), akkor ez lesz a referencia generátor. Pl az RME HDSP kártyáknak van WClock kimenete is, így arról meg tudom hajtani a szemplert úgy, hogy a midi-t is a kártyáról kapja, ezen felül a digit pultot is szinkronba lövöm a gépem órajelével és még számos egyéb kütyüt is. Példának okáért a különálló Akai DR8-as hd recordert is tökéletesen együtt tudom futtatni a rendszerrel.
Szia Pityesz!
A BNC-n alapvetően a WordClock ref órajel közlekedik. Ez egy professzionális formátum, ami tulajdonképpen egy "közös nyelv" a különböző digit. formátumokkal rendelkező gépek között. Mindamellett, hogy az egyes digit. formátumok jelcsomagjai tartalmazzák a szinkront is, ezért lehet pl az Adat optikai kábelen keresztül összelőni a kártyát és az interface-t.
De ha a stúdióban több, különböző eszköz fut, akkor azt célszerű egy központi órajelgenerátorról vezérelni.
Adott a helyzet, hogy van egy digit pult, van mellé egy digitális rögzítő, ami történetesen nem pc alapú, adva van egy midi interface és néhány ultramodern digitális hangmodul/szinti is. Mindegyik eszközben fut AD/DA konverzió, tehát szükség van a sampling rate-re. Ráadásul a midi-t is illik rászinkronizálni az audióra.
Mi történik? Mondjuk egy MOTU Timepiece AV adja a referenciát és ez a midi if is. A midi órajel így kapásból atom szinkronban van az alapórajellel. A TP-ből kifut a BNC-s koax kábel az összes eszköz felé, egyfajta csillagpontos leosztásban, természetesen a végeken kellően terminálva és minden eszköz ugyanazt a frekvenciát kapja meg. Így pontosan azonos órajelen fut a pult AD konvertere, mint a szempler DA átalakítója és így tovább.
Ezzel garantált, hogy nem fog 3-4 perc után szétcsúszni egyik sáv sem.
Kérdésem lenne a Drumagog-gal kapcsolatban. Ugye bizonyos verzióknál elérhető a BFD- fájl kiválasztás. Ez hogy működik? Én feltelepítettem egy BFD demót de nem látja a Drumagog ha kiválasztom a BFD-t. Vagy valami át kell másolni? Használta már valaki ezt a funkciót? Köszi!
Az lenne a kérédesm, hogy milyen külsö (terveim szerint firewire-ös)hangkártyát vegyek (notebookhoz), ha szeretnék nekiálli stúdiózni, de egyenlöre nem tervezem 8sávos hangkártya beszerzését, tehát gitar pro rse-jéhez, komolyabb keverö/felvevöprogikhoz, reason3-hoz milyen hangkártyával érdemes nekiindulni. Terveim szerint a dobsávot jó ideig gépen szerkeszteném meg.
Légyszi segítsetek, abszolút kezdö vagyok ebben a témakörben!
#2261-ben említetted hogy nem kell BNC a szinkronizáláshoz, megy az adatkábelen keresztül.
Nos az lenne a kérdésem, hogy mikor érdemes használni bnc kábelt a szinkronizáláshoz és mikor nem? Van erre valami alapelv, vagy a szituációtól függ? (mondjuk ha sok cuccot akarsz összeszinkronizálni, és egy külső egység adja az órajelet...)
Start Menu / Run, írd be: "sndvol32.exe".
Megjelenik a standard mixer, ott válaszd:
Optios menü / Properties majd a megjelenő ablakban tedd a pöttyöt a "Recording" elé, Lenn legyen kiválasztva a "Line In/Mic In" és a "Wave/Midi/CD", de ne legyen kiválasztva a "What U Hear", nyomj OK-t, majd vizsgáld meg, hogy a "Line In/Mic In" -hez tartozó csúszka alatt legyen a "Select" kipipálva, és ne máshol.
Ez csak egy tipp, de lehet hogy megoldja a problémádat.
hangkártya beállítópanelén "what you hear" -en van a rec. forrása vagy az in és a wav is ki van jelölve bemeneti forrásnak...
ennyi infóból ennyit lehet nyögni...
cubase-n belül nem könnyű ilyet kavarni...
sziasztok . tud valaki segiteni? a cubase-ban elállitottam valamit szerintem és most azt csinálja ha a zenét felveszem az első sávra utána a másik sávra felakarom venni az éneket akkor oda is átveszi az első sávot
Mi a véleményetek a firewire megoldású keverőkről. Pl. Alesis Multimix Firewire 8, 12, 16.
Vagy ez is olyan mint a fényképezővel videózni illetve a kamerával fotózni? Inkább egy 8 csatornás kangkártya? Tapasztalat esetleg valakinek?
Bocs a dupláért, de azt akartam még kérdezni, hogy van arra lehetőség, hogy ezt a humanizálást automatikusan megoldani? Szal ne kézzel kelljen nekem végigmenni rajta, ahnem valami algoritmus randomban megszórja egy kicsit a midi file-t.
Köszi a választ, valami ilyesmi járt az én fejemben is :)
Most úgy csinálom, hogy miután megírtam a dobsávot készre, akkor utána végigmegyek és randomban módosítgatok kicsiket a velocity-ken, hogy ne tűnjön gépinek. Szal akkor ha már így végigmegyek rajta, akkor ezek után véletlenszerűen elhúzgálom az ütéseket is kicsit az időben.
A gitárokat általában 2-3 verzióban veszem fel és néha másolgatom, pl. ha van mondjuk 3 verse rész, akkor lehet, hogy az utolsó az első másolata. Valahogy nem szokott türelmem és kitartásom lenni, hogy egy teljes számot totál hiba nélkül feljátsszak 1 menetben, és a 3. próbálkozás után inkább másolgatom a jó részeket :)
Zool!
Ez a történet stílus és tempófüggő. Általában rock-, jazz-, fúziós zenéknél, ahol lehet húzni, egy kicsit elé dobjuk a mintát a vonalnak. Ez nagyon kicsi, úgy 32-ed környéki. Láb és pergő, netán lábcin esetében.
Ha lassabb a menet és kicsit lomhábbra akarjuk az eredményt, akkor meg ennyivel mögédobjuk a vonalnak.
De sajna ez nem olyan, mint a szabásminta. Bele kell még kalkulálni a humanizálást, azaz van, hogy pontosan a vonalon van az ütés, aztán meg kicsit előbb, vagy később.
Mindenesetre a túlzott pontosítás nagyon steril játékmódot eredményez, el kell dönteni, hogy ez mennyire fér el a zenében.
Nyilván, ha a gitárokat is riffenként kopizod, akkor full gép a zene. De ha dalrészenként változtatsz, akkor jópár ütemre megmarad az a minimális pontatlanság, amit a zenész hoz és hát ezzel kell rímelnie a dobolásnak is.
Gaben!
Pityesznek addig igaza van, hogy kell egy Adat interface. Elérhető áron az Ada 8000 javasolt, ráadásul azért, mert jó is a cucc, másrészt pedig ez I/O. Más cuccok főleg csak bemenetek, némi mikrofon előfokokkal egybeépítve.
Ha ügyes vagy és találsz Fostex VC8-ast, akkor az lenne a leginkább megfelelő, mert abban nincs micpre.
A szinkronhoz nem kell a BNC, mert adat lightpipe-on megkapja, de asszem ezt már említettem korábban. Tehát csak egy sima optokábel kell.
Az egy másik dolog, hogy a keverés után mivel fogod enkódolni az anyagot, mert úgy tudom, hogy akár a Nuendo-nak, akár a Samplitude-nak megvan a keverőfelülete az 5.1 - 7.1-es munkákhoz, de nincs beépített algoritmus az AC3, DTS és DD sztrímekhez. Azokat külön kell megvenni.
valaki segítsen ki egy ötlettel mert nem nagyon találtam megoldást a következőre: adott egy RME HDSP 9632. 5.1-ben vagy afelett szeretnék keverni. Nuendo tudja, RME-nek is megvan a megfelelő számú kijárata csakhogy ADAT-ban. hogyan tudnám azt megcsinálni, hogy egy kütyü az ADAT-omból 8 jack-et csinál vagy bármi ilyesmi. szóval hogy az ADAT kijáratból tudjam nyerni az erősitő felé a hangot? egyáltalán megoldható ez?
Hi!
Nekem erről a húzósságról lenne kérdésem.
Én jelenleg csak otthon a magam (és esetleg zenekarom többi tagja) szórakoztatása számára csinálok felvételeket, így eleve ki van lőve az élő dobsáv, szal ezdrummer-el oldom meg a dobot. Eddig a midi szerkesztőben mindig be volt kapcsolva a rácshoz igazítás, így mindig halál pontosan ütemre ment a dobsáv. Pont tegnap olvastam valahol erről egy írást, hogy a dobnál kicsit eltolva az ütéseket bele lehet "szólni" a zene feelingjébe és most látom Te is megemlítetted itt :)
Általában milyen irányvonalakat érdemes követni? Szal egy feszesebb érzéshez ütem előtt legyen az ütés, lassabb melodikusabb témáknál meg késve? A lábdobot is érdemes kicsit eltolni, vagy elég csak a pergőt? Mennyivel érdemes eltolni, hogy még ne legyen zavaró érzete?
Sejtem, hogy a válasz egyik része az lesz, hogy üljek neki és próbáljam ki, csak némi támpontot szeretnék kérni :)
Szia Mega!
Bármelyik programmal meg tudod valósítani, amelyik képes a szabad pozíciós vágáspontokat használni.
Dobot többsávos felvétel esetében csak és kizárólag összelinkelt sávokon vágunk, általában Grid-re. Ha kicsit bele akarunk szólni az anyag húzásába, akkor Grid elé, vagy mögé tesszük le az impulzusokat.
A vágás sikere nagyban függ a dobos 8-ad, vagy 16-odos pontosságán. Ha rossz a kéz-láb szinkronja, akkor pedig lehetetlen megvágni. Pl. a lábcin nem üt együtt a lábbal, vagy a pergővel, hanem rendre 8-16-32-edes késéssel van jelen és mivel minden sáv áthallatszik a többibe, ezért képtelenség a jó vágás. Csak akkor, ha triggereljük a dobokat.
A stúdiófelvétel egyszerűen zajlik. Adott egy takt, vagy egy gitár, esetleg énekes mankó, vagy akár mindegyik együtt.
Beül a dobos a cucchoz, a többi zenész meg beköti a hangszerét a másik, vagy többi szobában és elkezdenek együtt játszani. Mondjuk metronómra. Mindegyiket felveszem. Általában a nagyon amatőr bandáknál ez működik, mert így legalább úgy érzik magukat, mint próbán, vagy koncerten.
Ezután marad a dobos és a felvett hangszeres sávokat hallgatva, nameg a taktot, eljátssza a saját feladatát. Mindezt addig, amíg jó nem lesz, vagy esetleg sok-sok kötéssel. Ebben az a jó, hogy a többi bandatag eközben vígan sörözhet, mert csak a dobos szív. Ők már feljátszották a szalagra a mankójukat.
Profibb embereknek elég csak a metronóm és ütemszám alapján ismerik a dörgést.
A dob után jöhet a basszer, aki hallja a dobot is, nameg a mankóként felvett sávokat is.
És így megy ez szépen addig, míg el nem készül a végleges felvétel.
Minden esetben lehet kötni, tehát a hibák miatt nem kell feltétlenül előről kezdeni a nótát.
Jó stúdióban mindenki hall mindent, keverhető monitormixet kapnak és abszolúte otthonosan érezhetik magukat felvétel közben csak a fülessel a fejükön.
Ennyire egyszerű.
"A dobvágás úgy történik, hogy minden ütés takra van igazítva, ettől sokkal ütősebb és húzósabb lesz a lemez."
Ezt olvastam az egyik stúdió honlapján. Ezt hogy lehet megvalósítani milyen progival célszerű? Persze sávonkénti dobra gondolok. És mi van ha a számon belül vannak ütemváltások, törések stb? Köszi!
Engem az érdekelne, hogy hogyan működik egy igazis stúdiófelvétel?
A dobot takra és mankó gitárra feszik fel, eddig sejtem és utánna a basszust? De a basszus csak a már felvett dobot hallja vagy neki is van mankója? Erről írjon légyszives valaki hozzáértő!
Sziasztok!
Létezem, csak teljesen más idősíkban és térben, úgyhogy nem nagyon van időm itt ülni a fórum mellett. Ez szerencsésen köszönhető annak nagyon sok, bölcs zenésznek, akik a homestúdiós megfejtések és lukrafutások helyett a profi, és olcsó stúdiómunkát válaszják.
Ha bárkinek felmerülne kérdése, ötlete a stúdiózással és otthoni felvételkészítéssel kapcsolatban, akkor bátran keressen meg mélben (ott van a nick-em alatt), igyekszem gyorsan válaszolni.
Sőt, a tanfolyamokat is hamarosan elindítom, mert sokan jelentkeztetek innen is.
Peace.
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, a következő a problémám. Dinamika komresszor használata különböző tipusu felvételek kapcsán. Arra magam is rájöttem, hogy máskép kellene állítani impulzus szerü jeleknél, vagy kitartott hangoknál. De mivel a felvételeknél ezer féle jelfeldolgozás adódhat, jo lenne a komresszálás hatásmechanizmusával tisztába lenni, hogy a megfelelő beállítást tudjam alkalmazni.
Aha, de a lényege az, hogy a csöves motyót kitekered és mögötte nem hangfal, hanem ez a cucc van, persze mehet tovább hangfalra a jel, de nem muszály. Onnan szimetrikus jel a keverőbe és már kész is a hibátlan vonalhang. Nagyon jó cucc.
Új fejlemény van. Kipróbáltam fejhallgatóval (effektprocesszorból). Nem biztos, hogy van jelentősége, és az is lehet, hogy valami beállítás okozza, de a megpengetett hangnál egy sokkal magasabb frekvenciájú hangot is hallok sokkal erősebben, mint egy hasonló frekvenciájú felharmonikustól illene. És a modulációval az is változik. Vagy éppen az okozza? Remélem, ez nem félrevezető. Még meghallgatom párszor.
Már próbáltam szemlélődni, de magasabb fekvésekben már nem igen látom a húrt rezegni, anomáliákat meg végképp nem.
Szerintem abban az esetben kell látnom, ha a húr rezgésének hibája okozza. Öt gitárral is ki lett már próbálva:
Ibanez RG350, RG550, JS, Jackson PS4, MusicMan. Két egymástól hét kilométerre lévő településen.
Hát engem az alapzaj jobban zavarna Milyen hangkártyád van? Külső v. belső? Ha belső, akkor bezony a gép nagyfrekis zavarait összeszedi a kártya, ha külső, akkor próbáld meg monitor/tv/erősítő/hajszárító/stb.-től minél messzebb rakni.
közelítsük meg a kérdést vizuálisan!
pengesd meg a gitárt és nézd, hogy rezeg a húr. ha ilyen van látni is fogod. tedd meg ezt erősítés nélkül és egyre nagyobb hangerőn. látnod kell azt amit hallassz!
"már a másik topikba is isrtam egy csipkedőset..."
Én meg ott is válaszoltam rá.
"mi az állandó a cuccok közül?"
Az áramszolgáltató.
"az a lebegő dolog minden hangszernél van valamennyire.
minél nagyobb a gain annál nagyobb az akusztikus visszacsatolás is."
OK. Nem kifejezetten a lebegés zavar, hanem az, hogy a kitartott hang néhány tized másodpercenként megszakad, és ez a moduláció befolyásolja is a hangképet.
Helló! Köszi!
Hát a Bakery-ben profibb dolgok (meg emberek) vannak az biztos. De oda pénzt is kell vinni..:) Viccet félretéve a mi zenekarunkban is játszik a dobos, szóval jelképes összeget kértem tőlük.
Amúgy egy csomó underground zenekar pont a "koszos" hangzásra utazik, mondjuk ezt digitálisan nehéz megcsinálni, oda kell(kéne) az analóg magnó. De azért próbálkozok. A sjaát zenekarunkkal most állunk neki felvenni az első lemezt, lesz nagy küzdelem.
Hogy valami szakmába vágó dolog is legyen a topic-ban.
Van egy probléma, amin mások segítségével sem sikerül úrrá lenni, ezért gondoltam, hogy mivel itt sok tapasztalt stúdiós kolléga van, felvetem itt is a témát.
A következőket használom (bár ennek valószínűleg vajmi kevés köze van a dologhoz): Ibanez RG350EX, Boss GT-8, Crate GT212.
A probléma az, hogy a gitáron a magas húrokon a 10-14 fekvésben egy hangot hosszan kitartva (vibrato nélkül), egy általam pilinckázásnak nevezett jelenség keletkezik, ami a hangot meg-megszakítja. Mélyebb fekvésekben ez lebegésként érzékelhető, de ahogy haladunk felfelé egyre erősebb ez a lebegés, végül bizonyos időközönként kioltja a hangot. Valami zavaró frekvenciakomponens jelenhet meg a jelben, ami bizonyos pontokon ellentétes fázisban, az eredeti jelnek megfelelő amplitúdóval jelentkezik. Az eddig végzett vizsgálatok alapján a következőket tudjuk:
- nagyobb gain-en hallatszik igazán jól
- Ha közvetlenül az erősítő torzított csatornáit használom, akkor is (tehát nem az effektprocesszor a bűnös)
- ha letekerem a tone potit, kevésbé hallatszik
- a tone potinál lévő kondenzátor nem zárlatos
- mélyebb húrokon, illetve mélyebb fekvésben lebegésként jelentkezik, felfelé haladva egyre jobban beszaggat
- másik kábellel próbálva ugyanaz a helyzet (amúgy D"Addario kábelem van)
- Ibanez JS-sel és MusicMan-nel is hallatszik
- a rugók kipárnázása és a hátsó híd lefogása nem oldja meg a problémát
- a csavarok és satuk meg vannak húzva
- az oktávok kisebb hibahatáron (kb. 5%) belül jók
- a pickup lejjebb eresztése nem segít
- 3 gyári Inf, és egy DiMarzio Tone Zone pickup is produkálja
- a húrok megfelelő magasságban vannak (a 24. keresztérintőnél mély oldalon kb. 2,5mm, magas oldalon kb. 2mm, szemre)
- a nyakgörbület megfelelőnek látszik (felengedett húroknál a 8. keresztérintőnél kb. 3mm, szemre)
- a húrok kb. 2 hónaposak, és nincsenek agyon használva, ráadásul más típusú húrokkal, és új állapotban is jelentkezett
- Két erősítővel próbálva is ugyanaz a helyzet (Crate GT212 és Roland Cube 15)
Újabb fejlemény:
- Másik településen, Ibanez RG350-nel (ez az enyém), Ibanez RG550-nel, új Jackson PS4-gyel, másik kábellel, Crate GT212-vel, csöves új Marshall kombóval, minden variációban hallatszik.
- kis kapacitású kondenzátor sorbakötése a gitár és az erősítő közé nem segít
- földeletlen tápellátás nem segít
A kérdésem az lenne, hogy találkoztatok-e ilyen problémával, és ha igen, mi módon oldjátok meg? Stúdiófelvételnél gondolom megengedhetetlen ez a jelenség is.
Előre is köszi, és bocs, ha esetleg offtopic voltam.