HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Jónás Tamás (instrume

2024. május 10

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 09

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


metallik 2007-05-01 14:12 |  #2322
köszi
Válasz '' hozzászólására (#)

lacko2007-05-01 14:09 |  #2321
köszi, én is emut használok
megnézem
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-05-01 09:50 |  #2320
hű, hát nemtom, miért lehet, én a saját gépemen, csak egy alaplapi hangkártyát használok és annak a bemenő jelszintjét csaka windowsos hangerőszabályzóban tudom állítani, fater használ egy emu-t ott pedig gondolom magán a kártyán állítja potival.
De arról gőzöm sincs,h egyes programokban különböző lehet-e a bemenő jel nagysága. Nekem mindenhol egyforma....
Mivel használod?
Ja, meg alapból a cubase beállítások megfelelő szintre vannak állítva, szóval hacsak nem állítgattad el, akkor jónak kell lennie. Sztem nézz körül a hangkártyádon, annak a szoftverén, ha más megoldás nincs, telepítsd újra cubase bácsit.
Válasz '' hozzászólására (#)

lacko2007-05-01 08:33 |  #2319
Hahó láttam te is a cubase-t használod, nem tudod véletlenül ha cubaseban rögzítek hangot miért olyan alacsony a jelszint? a kártyába biztos hogy megfelelő menyyiségű megy, más programok is rendes jelet vesznek fel de a cubase nem. Nem tudod hol kell ezt állítani rajta?
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-05-01 01:59 |  #2318
kösz srácok
Válasz '' hozzászólására (#)

Guitarplayer2007-05-01 00:14 |  #2317
waves L1, L2, L3 ultramaximizer
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-04-30 22:47 |  #2316
Hello

újfent segitséget kérnék Mastertape! Milyen 8-as mikrofon előfokot ajánlasz ami el van látva ADAT opcióval és maradjon az ára azért 1000 euro alatt. Egyedül az Maudio Octanet találtam amiben gyárilag van ADAT de nem igazán ismerem a minőségét. RME octamic és Focusrite Octopre cuccokat néztem ki de azokban gyárilag nincs ADAT csak külön vehető.

lévén RME kártyámon nincs túl sok analóg ki be járat. így ADAT-ot vagyok kéyntelen használni. előre is köszi a választ

black.flame 2007-04-30 21:38 |  #2315
Limiterrel, a kimenetre rárakva.
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-04-30 19:23 |  #2314
sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan lehet masteringnél megnövelni egy egyszerű számítógépes stúdióprogramnál(pl cubase) a hangerőt, hogy legyen vmi dögje a számnak mit egy rendes cd-n, mert nekem akármilyen jelszinttel is veszem fel, igenxcsak sovány.
Létezik olyan,h pl compressor-ral megnöveljem minden sávomat?

StudioMobil 2007-04-23 12:08 |  #2313
Üdv! Mindenki!! Felvételkészítés!! www.studio.lapja.hu www.chaos.extra.hu

mastertape2007-04-20 13:20 |  #2312
Figyelem!
Akivel korábban már beszélgettünk a tanfolyamok beosztásáról, az időpontokról, kérem keressen meg emilben, hogy gyorsan össze tudjuk állítani az új csoportokat, mert hamarosan indul a képzés-sorozat. Megaokítás lesz!
Készül az online, távoktató program is, úgyhogy a távoli "tudatlanok" se csüggedjenek.
Minden érdeklődő kollégajelölttől kérnék egy jelentkezést.

mastertape2007-04-20 13:16 |  #2311
Szia Thorn!
Az analóg felvételi technika gyakorlatilag teljesen analóg felvételi láncon zajlik. Analóg keverőpult, analóg előfokokkal, minden egyéb processz analóg. A lényeg a rögzítés, azaz a szalagos magnó használata. Itt is minden analóg módon zajlik. Ezek után a teljes mix is analóg felületen történik, analóg és digitális modellezésű effektek segítségével.
Ilyen esetben a számítógép csak a midi és az automatizálás terén volt jelen.
A későbbiek során az analóg eszközöket kezdte kiegészíteni a digitális rögzítés, mint pl az ADAT magnók, vagy a professzionális HD rögzítők.
Aztán jöttek a digitális vezérlésű analóg pultok, majd a teljesen digitális asztalok.
Végül pedig az összes outboard integrálódott a rendszerbe, természetesen az analóg tulajdonságok megtartásával.
Válasz '' hozzászólására (#)

Lupo 2007-04-19 17:43 |  #2310
petyat@freemail.hu

Maganban megirom neked.
Nem lenne etikus mas hangtechnikaval foglalkozo
cegeket illetni egy hangszerbolt foruman.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mega Bass 2007-04-17 20:54 |  #2308
És meg is osztod velünk?
Válasz '' hozzászólására (#)

Lupo 2007-04-17 18:08 |  #2307
En tudom miert irrealis a Marian Marc ara...
Válasz '' hozzászólására (#)

Thorn 2007-04-17 15:02 |  #2306
Üdv!

Tudna vki bővebb információkkal szolgálni arról, hogy miben különbözik az analóg és a digitális technikával történő stúdiófelvétel? Főleg az analóg technikára vagyok kíváncsi, mivel nagyon tetszettek albumok amik így készültek.
Előre is köszi!

Mega Bass 2007-04-17 14:57 |  #2305
Delta 1010 LT vs. Marian Marc 8 MIDI. A specifikációt nézve a delta több mindent tud, még is a Mariska a drágább majd a duplája. Igaz csak hazánkban germániában csak 100 euroval drágább. Ha nem nézzük az árat, akkor melyik lehet a jobb választás házi stúdióba?

Mega Bass 2007-04-17 13:06 |  #2304
Köszi, majd meg sasolom őket!
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2007-04-17 11:21 |  #2303
Nemtom kimoderálnak-e majd, mert esetleg illegális tartalom is lehet némelyik oldalon, de itt van pár link, ahol nézelődhetsz:
Klikk - itt menjél lefelé addig, amíg azt nem látod, hogy "./know2how/Audio_Tutorials_Library_By_LooPus...." innen kezdődnek a számodra érdekes cuccok (például: How to mix a pop song from scratch.).
Aztán tudom még ajánlani a Tweakheadz oldalát.
A Sound On Sound magazin oldalán talán a régebbi cikkek ingyenesen elérhetőek.
Aztán egy torrent oldal ahonnan lehet leszedni elektronikus formában könyveket és cikkeket (ez lehet, hogy kiveri a biztosítékot): Audionews május 2-3 között lehet majd regisztrálni legközelebb, szal várni kell.
Nagyon sokat lehet erről a témáról írni, én kb 1,5-2 éve kezdtem autodidakta módon foglalkozni a dologgal, de nemtom megmondani hány órát töltöttem csak azzal, hogy ilyen doksikat kerestem és olvastam, és még mindig totál noob vagyok a dologgal kapcsolatban bár némi fogalmam már van arról, hogy nagyjából hogyan is működik ez a dolog. Az olvasástól meg még több időt érdemes a gyakorlati részével eltölteni és kipróbálni mindent, amit olvastál.

Mega Bass 2007-04-16 22:21 |  #2302
Én is gondoltam már erre, de mivel nem ott élek így kicsit nehezebb. És addig, maradjak tudatlan?
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-04-16 16:20 |  #2301
szerintem jelentkezz a citysound tanfolyamra.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mega Bass 2007-04-16 11:56 |  #2300
Sziasztok!

Hangfelvétel elmélettel kapcsolatos a kérdésem. Miután külön-külön sávonként megtörtént a felvétel, megtörtént az editálás utánna jön a keverés. Erről írna valaki bővebben. A sztereosításnál mire kell figyelni, monoban is megszólaljon stb. Érdekelne a keverési folyamat, egészen a masterelésig. Van esetleg valahol a neten leírás erről? Én nem talátam. Köszi!

pasasok 2007-04-14 07:57 |  #2299
Keresek Yamaha NS-10es hangfalpárat. Fekvőt és jó állapotban!
pasas@freemail.hu

Guitarplayer2007-04-12 10:09 |  #2298
a Győri Balázs.
Még jó régen vettünk náluk fel, nagyon van füle, kurvára ért hozzá, gyors és laza. Nem ez a "köszöndmeghogy ittlehetsz kistáska" szájhúzós, pénzlopó mert hogy olyat is láttam már.
A.

Mákos 2007-04-12 00:04 |  #2297
győri bazsi, vagy a pataky levi?
Válasz '' hozzászólására (#)

Guitarplayer2007-04-11 22:55 |  #2296
a deja vu hangmérnöke nagyon fasza, csak ajánlani tudom!!!!!

András

csiko86 2007-04-11 22:37 |  #2295
csőkígyó!
vki nem tud egy jó módszert próba felvételére(házilag)? pl ha benyomok egy mikrofont középre, akkor elfogadható lesz, v térmikrofont illene hozzá használni? v mivel érdemes próbálkozni? mindenféle tipp és ötelet érdekelne! köszi!

gojkómitics 2007-04-11 18:05 |  #2294
jó link:ez
Válasz '' hozzászólására (#)

gojkómitics 2007-04-11 17:38 |  #2293
Cím: 2131 Göd, Pesti u. 47. Gödi Udvar
Tel: 20 / 934-0850
www.dejavustudio.musicpage.com/
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2007-04-11 14:24 |  #2292
elsősorban tel.szám érdekelne...
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2007-04-11 14:24 |  #2291
Szevasztok
Tudja valaki a gödi Deja-vu stúdió elérhetőségét?
thx!

Mega Bass 2007-04-04 15:49 |  #2289
Sziasztok!
Érdeklődnék mi a vélemény erről:
ESPI 1010
vagy erről:
Maya 1010

Mega Bass 2007-04-04 10:22 |  #2288
Megtaláltam magamnak a választ, de megosztom veletek hátha valakit éredkel.
A Drumagog a DFB-el csak a 1.5.46 update verzóval, vagyis a legújabbal tud együtt dolgozni.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-04-03 12:47 |  #2287
hello master,

köszi a kimerítő választ!

mastertape2007-04-02 21:56 |  #2286
De tovább megyek: ha az egész stúdió lelke egy jó pc (van ilyen), akkor ez lesz a referencia generátor. Pl az RME HDSP kártyáknak van WClock kimenete is, így arról meg tudom hajtani a szemplert úgy, hogy a midi-t is a kártyáról kapja, ezen felül a digit pultot is szinkronba lövöm a gépem órajelével és még számos egyéb kütyüt is. Példának okáért a különálló Akai DR8-as hd recordert is tökéletesen együtt tudom futtatni a rendszerrel.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-04-02 21:53 |  #2285
Szia Pityesz!
A BNC-n alapvetően a WordClock ref órajel közlekedik. Ez egy professzionális formátum, ami tulajdonképpen egy "közös nyelv" a különböző digit. formátumokkal rendelkező gépek között. Mindamellett, hogy az egyes digit. formátumok jelcsomagjai tartalmazzák a szinkront is, ezért lehet pl az Adat optikai kábelen keresztül összelőni a kártyát és az interface-t.
De ha a stúdióban több, különböző eszköz fut, akkor azt célszerű egy központi órajelgenerátorról vezérelni.
Adott a helyzet, hogy van egy digit pult, van mellé egy digitális rögzítő, ami történetesen nem pc alapú, adva van egy midi interface és néhány ultramodern digitális hangmodul/szinti is. Mindegyik eszközben fut AD/DA konverzió, tehát szükség van a sampling rate-re. Ráadásul a midi-t is illik rászinkronizálni az audióra.
Mi történik? Mondjuk egy MOTU Timepiece AV adja a referenciát és ez a midi if is. A midi órajel így kapásból atom szinkronban van az alapórajellel. A TP-ből kifut a BNC-s koax kábel az összes eszköz felé, egyfajta csillagpontos leosztásban, természetesen a végeken kellően terminálva és minden eszköz ugyanazt a frekvenciát kapja meg. Így pontosan azonos órajelen fut a pult AD konvertere, mint a szempler DA átalakítója és így tovább.
Ezzel garantált, hogy nem fog 3-4 perc után szétcsúszni egyik sáv sem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mega Bass 2007-04-02 17:08 |  #2284
Sziasztok!

Kérdésem lenne a Drumagog-gal kapcsolatban. Ugye bizonyos verzióknál elérhető a BFD- fájl kiválasztás. Ez hogy működik? Én feltelepítettem egy BFD demót de nem látja a Drumagog ha kiválasztom a BFD-t. Vagy valami át kell másolni? Használta már valaki ezt a funkciót? Köszi!

GitArTisT 2007-04-02 16:58 |  #2283
Sziasztok!

Az lenne a kérédesm, hogy milyen külsö (terveim szerint firewire-ös)hangkártyát vegyek (notebookhoz), ha szeretnék nekiálli stúdiózni, de egyenlöre nem tervezem 8sávos hangkártya beszerzését, tehát gitar pro rse-jéhez, komolyabb keverö/felvevöprogikhoz, reason3-hoz milyen hangkártyával érdemes nekiindulni. Terveim szerint a dobsávot jó ideig gépen szerkeszteném meg.

Légyszi segítsetek, abszolút kezdö vagyok ebben a témakörben!

Mega Bass 2007-04-02 15:43 |  #2282
Sziasztok!

Akit érdekel a témával kapcsolatos angol nyelvű ismertető,
kéretik írni erre a címre: hangtechnika@freemail.hu
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-04-01 18:58 |  #2281
hello mastertape!

#2261-ben említetted hogy nem kell BNC a szinkronizáláshoz, megy az adatkábelen keresztül.
Nos az lenne a kérdésem, hogy mikor érdemes használni bnc kábelt a szinkronizáláshoz és mikor nem? Van erre valami alapelv, vagy a szituációtól függ? (mondjuk ha sok cuccot akarsz összeszinkronizálni, és egy külső egység adja az órajelet...)


Korodilasz 2007-04-01 18:44 |  #2280
Start menü, futtatás
Válasz '' hozzászólására (#)

burkajani2007-04-01 18:21 |  #2279
aszpirin bocs én nem találálom a start menüben hova is irjam be?

burkajani2007-04-01 18:10 |  #2278
köszi megpróbálom

Aszpirin 2007-04-01 17:19 |  #2277
Tipp:

Start Menu / Run, írd be: "sndvol32.exe".
Megjelenik a standard mixer, ott válaszd:
Optios menü / Properties majd a megjelenő ablakban tedd a pöttyöt a "Recording" elé, Lenn legyen kiválasztva a "Line In/Mic In" és a "Wave/Midi/CD", de ne legyen kiválasztva a "What U Hear", nyomj OK-t, majd vizsgáld meg, hogy a "Line In/Mic In" -hez tartozó csúszka alatt legyen a "Select" kipipálva, és ne máshol.
Ez csak egy tipp, de lehet hogy megoldja a problémádat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2007-04-01 16:44 |  #2276
Válasz '' hozzászólására (#)

burkajani2007-04-01 16:37 |  #2275
föl tudsz jönni msn-re bjani33@hotmail.com

Rodnas 2007-04-01 16:34 |  #2274
hangkártya beállítópanelén "what you hear" -en van a rec. forrása vagy az in és a wav is ki van jelölve bemeneti forrásnak...
ennyi infóból ennyit lehet nyögni...
cubase-n belül nem könnyű ilyet kavarni...

burkajani2007-04-01 15:41 |  #2273
sziasztok . tud valaki segiteni? a cubase-ban elállitottam valamit szerintem és most azt csinálja ha a zenét felveszem az első sávra utána a másik sávra felakarom venni az éneket akkor oda is átveszi az első sávot

Mega Bass 2007-04-01 14:38 |  #2272
Ok, egy pár nap türelmet kérek és nem akarom külön külön küldözgetni, meg lesz mid és utánna...
Válasz '' hozzászólására (#)

Bruce 2007-04-01 14:28 |  #2271
Akkor érdekelnének! Akár mailban is
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2007-04-01 14:26 |  #2270
na ma is tanultam valamit...
sose jutott még eszembe, hogy a dob siethetne is egy kicsit.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mega Bass 2007-04-01 14:13 |  #2269
KÖszi!

Mi a véleményetek a firewire megoldású keverőkről. Pl. Alesis Multimix Firewire 8, 12, 16.
Vagy ez is olyan mint a fényképezővel videózni illetve a kamerával fotózni? Inkább egy 8 csatornás kangkártya? Tapasztalat esetleg valakinek?

A könyvek amúgy digitális formátumúak.

mastertape2007-04-01 12:04 |  #2268
A Grid sűrűsége nem minden esetben egyezik a takttal. Ez csak beállítás kérdése.
Egyébként igen.
Válasz '' hozzászólására (#)

Bruce 2007-04-01 11:32 |  #2267
Papír alapú vagy digitális?
Válasz '' hozzászólására (#)

Mega Bass 2007-03-31 14:10 |  #2266
Köszi szépen a választ! a (grid elé, vagy mögé tesszük le az impulzusokat)ez = a takjel elé illetve mögé illesztük a dobot?

Más, ha valakit érdekel vannak jó könyveim a hangfelvétel témában angol nyelven még várok párat és majd jelentkezem!
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2007-03-30 23:15 |  #2265
Ha a szekvenszer támogatja a groove templateket, akkor igen. (szép mondat, mi? )
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2007-03-30 22:55 |  #2264
Bocs a dupláért, de azt akartam még kérdezni, hogy van arra lehetőség, hogy ezt a humanizálást automatikusan megoldani? Szal ne kézzel kelljen nekem végigmenni rajta, ahnem valami algoritmus randomban megszórja egy kicsit a midi file-t.
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2007-03-30 22:53 |  #2263
Köszi a választ, valami ilyesmi járt az én fejemben is :)
Most úgy csinálom, hogy miután megírtam a dobsávot készre, akkor utána végigmegyek és randomban módosítgatok kicsiket a velocity-ken, hogy ne tűnjön gépinek. Szal akkor ha már így végigmegyek rajta, akkor ezek után véletlenszerűen elhúzgálom az ütéseket is kicsit az időben.
A gitárokat általában 2-3 verzióban veszem fel és néha másolgatom, pl. ha van mondjuk 3 verse rész, akkor lehet, hogy az utolsó az első másolata. Valahogy nem szokott türelmem és kitartásom lenni, hogy egy teljes számot totál hiba nélkül feljátsszak 1 menetben, és a 3. próbálkozás után inkább másolgatom a jó részeket :)
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-30 19:33 |  #2262
Zool!
Ez a történet stílus és tempófüggő. Általában rock-, jazz-, fúziós zenéknél, ahol lehet húzni, egy kicsit elé dobjuk a mintát a vonalnak. Ez nagyon kicsi, úgy 32-ed környéki. Láb és pergő, netán lábcin esetében.
Ha lassabb a menet és kicsit lomhábbra akarjuk az eredményt, akkor meg ennyivel mögédobjuk a vonalnak.
De sajna ez nem olyan, mint a szabásminta. Bele kell még kalkulálni a humanizálást, azaz van, hogy pontosan a vonalon van az ütés, aztán meg kicsit előbb, vagy később.
Mindenesetre a túlzott pontosítás nagyon steril játékmódot eredményez, el kell dönteni, hogy ez mennyire fér el a zenében.
Nyilván, ha a gitárokat is riffenként kopizod, akkor full gép a zene. De ha dalrészenként változtatsz, akkor jópár ütemre megmarad az a minimális pontatlanság, amit a zenész hoz és hát ezzel kell rímelnie a dobolásnak is.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-30 19:24 |  #2261
Gaben!
Pityesznek addig igaza van, hogy kell egy Adat interface. Elérhető áron az Ada 8000 javasolt, ráadásul azért, mert jó is a cucc, másrészt pedig ez I/O. Más cuccok főleg csak bemenetek, némi mikrofon előfokokkal egybeépítve.
Ha ügyes vagy és találsz Fostex VC8-ast, akkor az lenne a leginkább megfelelő, mert abban nincs micpre.

A szinkronhoz nem kell a BNC, mert adat lightpipe-on megkapja, de asszem ezt már említettem korábban. Tehát csak egy sima optokábel kell.

Az egy másik dolog, hogy a keverés után mivel fogod enkódolni az anyagot, mert úgy tudom, hogy akár a Nuendo-nak, akár a Samplitude-nak megvan a keverőfelülete az 5.1 - 7.1-es munkákhoz, de nincs beépített algoritmus az AC3, DTS és DD sztrímekhez. Azokat külön kell megvenni.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-03-30 16:22 |  #2260
gaben, kell egy olyan vas ami adat bemenettel rendelkezik, és van 8 analóg kijárata, BNC-n kersztül szinkronizálod és kész...

Szerintem ezt az ADA8000 is tudja

gaben2007-03-30 16:02 |  #2259
Hi.

valaki segítsen ki egy ötlettel mert nem nagyon találtam megoldást a következőre: adott egy RME HDSP 9632. 5.1-ben vagy afelett szeretnék keverni. Nuendo tudja, RME-nek is megvan a megfelelő számú kijárata csakhogy ADAT-ban. hogyan tudnám azt megcsinálni, hogy egy kütyü az ADAT-omból 8 jack-et csinál vagy bármi ilyesmi. szóval hogy az ADAT kijáratból tudjam nyerni az erősitő felé a hangot? egyáltalán megoldható ez?

Zool 2007-03-30 11:15 |  #2258
Hi!
Nekem erről a húzósságról lenne kérdésem.
Én jelenleg csak otthon a magam (és esetleg zenekarom többi tagja) szórakoztatása számára csinálok felvételeket, így eleve ki van lőve az élő dobsáv, szal ezdrummer-el oldom meg a dobot. Eddig a midi szerkesztőben mindig be volt kapcsolva a rácshoz igazítás, így mindig halál pontosan ütemre ment a dobsáv. Pont tegnap olvastam valahol erről egy írást, hogy a dobnál kicsit eltolva az ütéseket bele lehet "szólni" a zene feelingjébe és most látom Te is megemlítetted itt :)
Általában milyen irányvonalakat érdemes követni? Szal egy feszesebb érzéshez ütem előtt legyen az ütés, lassabb melodikusabb témáknál meg késve? A lábdobot is érdemes kicsit eltolni, vagy elég csak a pergőt? Mennyivel érdemes eltolni, hogy még ne legyen zavaró érzete?
Sejtem, hogy a válasz egyik része az lesz, hogy üljek neki és próbáljam ki, csak némi támpontot szeretnék kérni :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Pantyu2007-03-30 06:02 |  #2257
Köaz, hogy ilyen segítőkészek voltatok, jót beszélgettünk.!?!?!?!
Üds mindenkinek.

mastertape2007-03-29 21:48 |  #2256
Szia Mega!
Bármelyik programmal meg tudod valósítani, amelyik képes a szabad pozíciós vágáspontokat használni.
Dobot többsávos felvétel esetében csak és kizárólag összelinkelt sávokon vágunk, általában Grid-re. Ha kicsit bele akarunk szólni az anyag húzásába, akkor Grid elé, vagy mögé tesszük le az impulzusokat.
A vágás sikere nagyban függ a dobos 8-ad, vagy 16-odos pontosságán. Ha rossz a kéz-láb szinkronja, akkor pedig lehetetlen megvágni. Pl. a lábcin nem üt együtt a lábbal, vagy a pergővel, hanem rendre 8-16-32-edes késéssel van jelen és mivel minden sáv áthallatszik a többibe, ezért képtelenség a jó vágás. Csak akkor, ha triggereljük a dobokat.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-29 21:43 |  #2255
Déjvid!
C 451 !
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-29 21:41 |  #2254
Szia Panda,

A stúdiófelvétel egyszerűen zajlik. Adott egy takt, vagy egy gitár, esetleg énekes mankó, vagy akár mindegyik együtt.
Beül a dobos a cucchoz, a többi zenész meg beköti a hangszerét a másik, vagy többi szobában és elkezdenek együtt játszani. Mondjuk metronómra. Mindegyiket felveszem. Általában a nagyon amatőr bandáknál ez működik, mert így legalább úgy érzik magukat, mint próbán, vagy koncerten.
Ezután marad a dobos és a felvett hangszeres sávokat hallgatva, nameg a taktot, eljátssza a saját feladatát. Mindezt addig, amíg jó nem lesz, vagy esetleg sok-sok kötéssel. Ebben az a jó, hogy a többi bandatag eközben vígan sörözhet, mert csak a dobos szív. Ők már feljátszották a szalagra a mankójukat.
Profibb embereknek elég csak a metronóm és ütemszám alapján ismerik a dörgést.
A dob után jöhet a basszer, aki hallja a dobot is, nameg a mankóként felvett sávokat is.
És így megy ez szépen addig, míg el nem készül a végleges felvétel.
Minden esetben lehet kötni, tehát a hibák miatt nem kell feltétlenül előről kezdeni a nótát.
Jó stúdióban mindenki hall mindent, keverhető monitormixet kapnak és abszolúte otthonosan érezhetik magukat felvétel közben csak a fülessel a fejükön.
Ennyire egyszerű.
Válasz '' hozzászólására (#)

Mega Bass 2007-03-29 14:42 |  #2253
"A dobvágás úgy történik, hogy minden ütés takra van igazítva, ettől sokkal ütősebb és húzósabb lesz a lemez."
Ezt olvastam az egyik stúdió honlapján. Ezt hogy lehet megvalósítani milyen progival célszerű? Persze sávonkénti dobra gondolok. És mi van ha a számon belül vannak ütemváltások, törések stb? Köszi!

Panda2007-03-29 13:27 |  #2252
Sziasztok!

Engem az érdekelne, hogy hogyan működik egy igazis stúdiófelvétel?
A dobot takra és mankó gitárra feszik fel, eddig sejtem és utánna a basszust? De a basszus csak a már felvett dobot hallja vagy neki is van mankója? Erről írjon légyszives valaki hozzáértő!

Déjvid 2007-03-29 12:31 |  #2251
Köszi, az tudom hogy jó lenne, de mondom, középkategória, max 70-80 ezrem van a párra.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2007-03-29 09:14 |  #2249
hello déjvid,

akg c451b-t tudom ajánlani a célra, szerintem nagyon jól teljesíti a feladatát.
Rode NT-5? passz...

De ha van pénzed akkor DPA4006.

Déjvid 2007-03-29 08:41 |  #2248
Helló!
Overhead-nek kéne kismembrános (vagy nagy) sztereó pár kondimiki "középkategóriában",Shure SM-81 helyett. Mit ajánlotok? Rode NT-5-öt próbált valaki?

Bruce 2007-03-27 11:57 |  #2247
Utánanéztem, szimpatikus, kösz!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2007-03-26 22:58 |  #2246
Sziasztok!
Létezem, csak teljesen más idősíkban és térben, úgyhogy nem nagyon van időm itt ülni a fórum mellett. Ez szerencsésen köszönhető annak nagyon sok, bölcs zenésznek, akik a homestúdiós megfejtések és lukrafutások helyett a profi, és olcsó stúdiómunkát válaszják.

Ha bárkinek felmerülne kérdése, ötlete a stúdiózással és otthoni felvételkészítéssel kapcsolatban, akkor bátran keressen meg mélben (ott van a nick-em alatt), igyekszem gyorsan válaszolni.
Sőt, a tanfolyamokat is hamarosan elindítom, mert sokan jelentkeztetek innen is.
Peace.

Fender59 2007-03-25 16:38 |  #2244
Ájjál már le buzi, ezzel csak azt éred el, hogy mindenhonnan kiveszik a hirdetésedet. Náluk a fladolás nem szokás!
Válasz '' hozzászólására (#)

Pantyu2007-03-25 20:59 |  #2245
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, a következő a problémám. Dinamika komresszor használata különböző tipusu felvételek kapcsán. Arra magam is rájöttem, hogy máskép kellene állítani impulzus szerü jeleknél, vagy kitartott hangoknál. De mivel a felvételeknél ezer féle jelfeldolgozás adódhat, jo lenne a komresszálás hatásmechanizmusával tisztába lenni, hogy a megfelelő beállítást tudjam alkalmazni.

Hush2007-03-25 09:48 |  #2242
Aha, de a lényege az, hogy a csöves motyót kitekered és mögötte nem hangfal, hanem ez a cucc van, persze mehet tovább hangfalra a jel, de nem muszály. Onnan szimetrikus jel a keverőbe és már kész is a hibátlan vonalhang. Nagyon jó cucc.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-25 08:31 |  #2241
Sajnos árnyékra vetődtem, így a téma továbbra is nyitott. Ha lehet, az Ibanezben folytassuk.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 21:21 |  #2240
Elvben már meg van oldva, de a holnapi próbánál kiderül a gyakorlatban is. Részletek az Ibanez topikban.

Köszi szépen mindenkinek a segítséget.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 18:47 |  #2239
A hang oktávja hallatszik, és eléggé zizis.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:58 |  #2238
Új fejlemény van. Kipróbáltam fejhallgatóval (effektprocesszorból). Nem biztos, hogy van jelentősége, és az is lehet, hogy valami beállítás okozza, de a megpengetett hangnál egy sokkal magasabb frekvenciájú hangot is hallok sokkal erősebben, mint egy hasonló frekvenciájú felharmonikustól illene. És a modulációval az is változik. Vagy éppen az okozza? Remélem, ez nem félrevezető. Még meghallgatom párszor.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:57 |  #2237
Az nagyon halk szerencsére, azzal jelenleg nincs problémám.
Válasz '' hozzászólására (#)

Bruce 2007-03-24 17:52 |  #2236
arr biz ám
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:42 |  #2235
Arra a susorgásra gondolsz?

Bővül a szótár: pilinckázás, susorgás.
Válasz '' hozzászólására (#)

Bruce 2007-03-24 17:37 |  #2234
Nálunk az RG ilyet nem produkál... ellenben a fesz zaj nálunk is van, amit csak normális előfokkal sikeredett lejjebb vinni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:30 |  #2233
Azt hiszem a Marshall Vintage kombó egy 2266-os volt, az viszont full csöves.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:26 |  #2232
Ezt mikrofonnal vettem fel, annak a zaja hallatszik, sima alaplapi AC"97 hangkártya. Az erősítő eléggé csendes.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2007-03-24 17:25 |  #2231
Full csöves...nem mindegy:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:23 |  #2230
Csöves Marshall kombón is ugyanaz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:23 |  #2229
Már próbáltam szemlélődni, de magasabb fekvésekben már nem igen látom a húrt rezegni, anomáliákat meg végképp nem.
Szerintem abban az esetben kell látnom, ha a húr rezgésének hibája okozza. Öt gitárral is ki lett már próbálva:
Ibanez RG350, RG550, JS, Jackson PS4, MusicMan. Két egymástól hét kilométerre lévő településen.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2007-03-24 17:22 |  #2228
Hát engem az alapzaj jobban zavarna Milyen hangkártyád van? Külső v. belső? Ha belső, akkor bezony a gép nagyfrekis zavarait összeszedi a kártya, ha külső, akkor próbáld meg monitor/tv/erősítő/hajszárító/stb.-től minél messzebb rakni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2007-03-24 17:19 |  #2227
Használj sok csövet:)))))
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2007-03-24 17:14 |  #2226
közelítsük meg a kérdést vizuálisan!
pengesd meg a gitárt és nézd, hogy rezeg a húr. ha ilyen van látni is fogod. tedd meg ezt erősítés nélkül és egyre nagyobb hangerőn. látnod kell azt amit hallassz!

olyan ez mint a vizuális hangeditálás
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 17:11 |  #2225
"már a másik topikba is isrtam egy csipkedőset..."

Én meg ott is válaszoltam rá.


"mi az állandó a cuccok közül?"

Az áramszolgáltató.


"az a lebegő dolog minden hangszernél van valamennyire.
minél nagyobb a gain annál nagyobb az akusztikus visszacsatolás is."

OK. Nem kifejezetten a lebegés zavar, hanem az, hogy a kitartott hang néhány tized másodpercenként megszakad, és ez a moduláció befolyásolja is a hangképet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Déjvid 2007-03-24 17:02 |  #2224
Ja,meg ők is elégedettek,ez a legfontosabb!
Válasz '' hozzászólására (#)

Déjvid 2007-03-24 16:59 |  #2223
Helló! Köszi!
Hát a Bakery-ben profibb dolgok (meg emberek) vannak az biztos. De oda pénzt is kell vinni..:) Viccet félretéve a mi zenekarunkban is játszik a dobos, szóval jelképes összeget kértem tőlük.
Amúgy egy csomó underground zenekar pont a "koszos" hangzásra utazik, mondjuk ezt digitálisan nehéz megcsinálni, oda kell(kéne) az analóg magnó. De azért próbálkozok. A sjaát zenekarunkkal most állunk neki felvenni az első lemezt, lesz nagy küzdelem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2007-03-24 16:56 |  #2222
már a másik topikba is isrtam egy csipkedőset...

mi az állandó a cuccok közül? ha mindent cserélgetsz, akkor nem értem a felvetést.

az a lebegő dolog minden hangszernél van valamennyire.
minél nagyobb a gain annál nagyobb az akusztikus visszacsatolás is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fox2007-03-24 16:52 |  #2221
Sziasztok,

Hogy valami szakmába vágó dolog is legyen a topic-ban.

Van egy probléma, amin mások segítségével sem sikerül úrrá lenni, ezért gondoltam, hogy mivel itt sok tapasztalt stúdiós kolléga van, felvetem itt is a témát.

A következőket használom (bár ennek valószínűleg vajmi kevés köze van a dologhoz): Ibanez RG350EX, Boss GT-8, Crate GT212.

A probléma az, hogy a gitáron a magas húrokon a 10-14 fekvésben egy hangot hosszan kitartva (vibrato nélkül), egy általam pilinckázásnak nevezett jelenség keletkezik, ami a hangot meg-megszakítja. Mélyebb fekvésekben ez lebegésként érzékelhető, de ahogy haladunk felfelé egyre erősebb ez a lebegés, végül bizonyos időközönként kioltja a hangot. Valami zavaró frekvenciakomponens jelenhet meg a jelben, ami bizonyos pontokon ellentétes fázisban, az eredeti jelnek megfelelő amplitúdóval jelentkezik. Az eddig végzett vizsgálatok alapján a következőket tudjuk:

- nagyobb gain-en hallatszik igazán jól
- Ha közvetlenül az erősítő torzított csatornáit használom, akkor is (tehát nem az effektprocesszor a bűnös)
- ha letekerem a tone potit, kevésbé hallatszik
- a tone potinál lévő kondenzátor nem zárlatos
- mélyebb húrokon, illetve mélyebb fekvésben lebegésként jelentkezik, felfelé haladva egyre jobban beszaggat
- másik kábellel próbálva ugyanaz a helyzet (amúgy D"Addario kábelem van)
- Ibanez JS-sel és MusicMan-nel is hallatszik
- a rugók kipárnázása és a hátsó híd lefogása nem oldja meg a problémát
- a csavarok és satuk meg vannak húzva
- az oktávok kisebb hibahatáron (kb. 5%) belül jók
- a pickup lejjebb eresztése nem segít
- 3 gyári Inf, és egy DiMarzio Tone Zone pickup is produkálja
- a húrok megfelelő magasságban vannak (a 24. keresztérintőnél mély oldalon kb. 2,5mm, magas oldalon kb. 2mm, szemre)
- a nyakgörbület megfelelőnek látszik (felengedett húroknál a 8. keresztérintőnél kb. 3mm, szemre)
- a húrok kb. 2 hónaposak, és nincsenek agyon használva, ráadásul más típusú húrokkal, és új állapotban is jelentkezett
- Két erősítővel próbálva is ugyanaz a helyzet (Crate GT212 és Roland Cube 15)

Újabb fejlemény:
- Másik településen, Ibanez RG350-nel (ez az enyém), Ibanez RG550-nel, új Jackson PS4-gyel, másik kábellel, Crate GT212-vel, csöves új Marshall kombóval, minden variációban hallatszik.
- kis kapacitású kondenzátor sorbakötése a gitár és az erősítő közé nem segít
- földeletlen tápellátás nem segít


A kérdésem az lenne, hogy találkoztatok-e ilyen problémával, és ha igen, mi módon oldjátok meg? Stúdiófelvételnél gondolom megengedhetetlen ez a jelenség is.

Előre is köszi, és bocs, ha esetleg offtopic voltam.

bubu902007-03-24 16:51 |  #2220
DI box?
Válasz '' hozzászólására (#)

bubu902007-03-24 16:50 |  #2219
Hush! Ez mi?
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu