HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Jónás Tamás (instrume

2024. május 10

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 09

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


2006-12-02 17:27 |  #1709
Meg a miki is lehet a gond.
Végül is az találkozik a hangal elsőnek

 2006-12-02 17:24 |  #1708
Tiszta hangzást a kombó line outján közvetlen a hangkártya line in-jába ezzel nincs is gond, ez elég szépen szól.
Torzítottat igy reménytelen, mert embertelen a hangzás.
Utána a kombót bemikrofonozva próbáltam: mikrofon a kombó elé aztán a mmikrofont a kártya mic csatlakozójába.
Nincs egy csúcs szuper hangkártyám szoval lehet az okozza a gondot...

2006-12-02 17:15 |  #1707
Eddig mivel vetted fel?
Válasz '' hozzászólására (#)

 2006-12-02 17:01 |  #1706
Üdv!
Gitársávot szeretnék felvenni, de elég okádékul hangzik, sőt nem is igazán hasonlít a kombóm hangjára.
Mire lenne szükségem, hogy hasonló hangzásban tudjak felvenni, hogyan mikrofonozzam be a kombóm?

Guitarplayer2006-12-02 14:53 |  #1705
verseny
tunguzka
minednki ítélje meg magának. ezek a felvételek élőek.
a dob emu 1212m+1820mdock.
a "mikrofonelőfok" behringer keverőpult volt, a főkimeneteken és a buszokon küldve a 1820 dock felé.
a dock saját 2 mikrofonelőfoka abból a szempontból csalódás volt, hogy túl nagy volt az erősítés, és -10dB pad a mikrofonon ide, letekert gain oda, folyton villogott a clip led. mindegy, így maradt, overheadra tettem.
a felvételi helyiség egy 3x4 m-es kis szoba, parkettás, csengett-bongott, borzalmas akusztikával.
szóval....


András

norman 2006-12-02 14:29 |  #1704
Egy felvétel alapján elég meredek lehúzni egy hangkártyát.
Válasz '' hozzászólására (#)

Neuró 2006-12-02 12:13 |  #1703
pityesz:
Hát igen, sok függ annak az embernek a fülétől, aki a felvételt készítette/keverte, de egyébként nekem eddig nagyon pozitív tapasztalataim vannak a kártyával, sok anyagot csináltam már vele. Tudok mutatni, hogy eloszlassam a negatív élményt. Egyébként tisztában vagyok vele, hogy egy Focusrite előfok valóban minőségi szintet képvisel, de ebben az árkategóriában a kis behringer csöves preampok igazán szép, telt hangot adnak át.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-12-02 09:53 |  #1702
neuró:
sajnos már hallottam, terratec-kel és egy (asszem) behringer sokcsatornás keverővel készült dobfelvételt. Az eredmény elkeserítő volt, még "demo cd" szinten is.
A terratec-et valszeg nem erre találták ki, szerintem felejtős, persze sokminden mástól is függ a dolog, de nem akarom ismételgetni magam. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Neuró 2006-12-01 23:05 |  #1701
Köszi az infókat! Nekem egy Terratec EWS88MT nyocsávos hangkártyám van, és megmondom őszintén, nem vágom pontosan ezt az ADAT dolgot, nekem 8 előerősített mikrofonjel kellene, amit erre a hangkártyára rá tudok kötni. Gondolkodtam pl. olyanban is, hogy beruházok mondjuk 4 db kétcsatornás MIC2200-ba, amit rackbe lehet pakolni. Ezzel várhatóan tehát ugyanúgy elérem azt a fajta felharmónikusokban gazdag előerősítést, mint a MIC200-zal egy csatornán. Egyébként dobfelvételre használnám a 8 sávot. A kérdésem az (mivel még nem próbáltam az ADA8000-et), hogy mennyivel jobb/rosszabb ez a MIC2200-es megoldás, mint az egyszeri ADA8000?
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2006-12-01 22:54 |  #1700
Mondjuk a notebook megoldás sajna kilövi az EMU1212m+ADA8000 megoldást, mert abba ugye nemtok pci-os kártyát berakni :(
Szal mindenképp valami firewire megoldás kell majd.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-01 22:43 |  #1699
Ja. Már kevertem a témákat, de szerintem a leírt gép alkalmas lehet a próbatermi munkára.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-01 22:42 |  #1698
Bocsi, Neuro kereste...
Benéztem.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-01 22:41 |  #1697
Szia Balika!

Ezt írtad: Ha viszavinnék egy 50e forintos hangkártyával szerelt átlagos mai PC-t egy Cubase-el, meg pár pluginnel, lefosnák a lábukat a gyönyörűségtől az akkori hangmérnökök.

Utána meg telehánynák a pc-t...:-o
Biztosan érdeklődéssel szemlélnék, hogy milyen technikai megoldások vannak az általad kvantumdeportált setup-ban, de az általuk megszokott munkamódszerek és a kapott végeredmények ismeretében gyorsan ad-acta tennék a cuccot.
Csak egyet emelnék ki: a 4-8 sávos analóg hangrögzítést ma még csak igen kevés műszaki megoldás tudja felülmúlni.
Kitérve itt a dinamikára, a harmónikus torzításokra, a frekvenciamenetre.

Olyan formán adok igazat Neked, hogy annak idején, amikor jómagam a zenekarommal próbáltam valami értékelhető próbatermi demót összeütni, akkor nem álltak rendelkezésre ilyen jól és gyorsan használható megoldások, mint egy számítógép, vagy hd recorder.
Akkor bizony egy választás volt: irány a stúdió.

De hát tudjuk, hogy volt 3,60-as kenyér és 1 ft-os fagyi is...
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2006-12-01 22:40 |  #1696
Ez jó ötletnek tűnik, talán ez a legegyszerűbb hibamentes megoldás.
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2006-12-01 22:39 |  #1695
Köszi neked is a tanácsot ;)
Mondjuk nem én kerestem csöves miki-előfokot, hanem Balika, nekem nem lényeg az, hogy csöves legyen.
Nem nagyon vágom mélységeiben a stúdiózást, szóval nekem ez a monitorozás dolog is homály kicsit, hogy pontosan mit is jelent és mire használják.
Szóval én nem akarom visszahallani azt, ami a számítógépbe bemegy és ott történik vele akármi, hiszen ott szólna a próbatermünkben az összes erősítő, dob.
A notebook (ami egy fujitsu amillo nemtomhanyas lenne, 1.7 GHz proci, 512 MB ram, 40 GB vinyó) csak arra kellene, hogy a firewire porton érkező adatot rögzítse a merevlemezre mindenféle processzállás nélkül. A későbbi szerkesztés, keverés, esetleges effektezés az már az otthoni nagyobb teljesítményű asztali gépen történne.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-01 22:30 |  #1694
Még az a megoldás is létezik, hogy az énekmikrofon jelét le tudnád osztani egy DI box-szal a motyó és a felvétel felé egyaránt.
Ez párezres tétel.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-12-01 22:28 |  #1693
Szia Zool,
Azt tudnod kell, hogy ha találnál is csövesnek árult előfokot, az bizony még nem biztos, hogy az is.
Első felindulásomban azt írtam volna, hogy a leggazdaságosabb megoldás 8 db Behringer MIC100-as. Árában ez úgy 120 e körül van.
DE!
Ez a kategória csupán csőfokozatos megoldás, azaz az előerősítés szépen megtörténik egy félvezetős áramkörön, majd a már felerősített jelet átküldheted egy 1:1-es erősítésű, általában ecc-83-as csővel meghajtott fokozaton.
Noiseless barátom itt ki is egészítené az infót, miszerint ezek a csövek ráadásul valahogy úgy vannak kötve, hogy az anód, vagy valami hasonló kivezetés földre van lekötve, ezáltal messze nem olyan hatásfokkal dolgozik a cső, mint egy igazi lámpás áramkörben. Ehhez én nem is értek, nem is bonyolódnék bele.
Úgyhogy elfogadható (tehát elérhető) áron nincs 8 csatis csöves preamp.
A Behringer ADA8000-es nagyon jól használható darab, erről már rengeteget ömlengtem, a tesztje pedig olvasható a honlapunkon.
Viszont félvezetős, de ha stúdióban lehet használni, akkor demózáshoz miért ne.
Kell hozzá egy olyan kártya, amin van 8 csatornát fogadni képes ADAT optikai csatlakozó.
Asszem az Emu 1212m ezt már tudja.
Az 50 ezer, az ADA 75, így alsó hangon 125 ezerből már van minimum 10 analóg bemeneti csatornád.

A próbán történő visszahallást pedig sajnos nem fogod megúszni keverő nélkül, mert a 8-10 sávnyi felvételnél a közel 0 latenciás monitorozás rendesen le fogja gyalázni a laptopot.
És itt nem processzorteljesítményről beszélek, hanem a különböző bus-ok sebességéről, ugyanis az átlag táskagép nem hangfelvételre lett kitalálva.
Értem itt a 150 + áfáért vesztegett lenovo érzést.
Sajnos az a gép, amire rábíznék egy felvételt 3-400 ezer körül indul.
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2006-12-01 22:28 |  #1692
Lehet, hogy nem voltam teljesen világos :)
Szóval van a zenekarunk, aztán az lenne, hogy bemikrofonoznánk a gitár és basszus cuccokat meg a dobot, bemenne az énekmikrofon a kütyübe, amiből valahogy tovább kellene vinni a jelet az ének-erősítőre a felvétel mellett. Szóval minden szólna egyszerre normál próbatermi hangerőn, ezért kellene az éneket is tovább erősíteni. Belőjük a felvételi szinteket, record gomb megnyom, dobos beüt, aztán belecsapunk a lecsóban, miközben az egészet rögzíti a notebook, utána meg szörnyűlködünk, hogy milyen szar lett az egész :)
Néztem a firepod leírását, hogy van rajta vonalszintű kimenet, csak az nem egyértelmű benne, hogy ha oda rákötök valamit, attól a rögzítés a firewire porton keresztül zavartalanul megy-e attól.
Most megnéztem az Alesis Multimix-et, abból a 16-os lenne jó nekem sztem, egy árban van a firepod-al. Nemtom melyik lenne a jobb választás, melyik milyen minőséget képvisel, milyen az ár/érték viszonyuk, mennyire használható stb.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-12-01 22:00 |  #1691
zool:
teljesen megoldható, én is csináltam vele már jósok próbatermi felvételt. Mondjuk ha szoftverből monitorozol, márpedig muszály leszel, ha csak az éneket akarod visszahallani a felvétel közben, akkor lesz latency is, tehát nem mindegy milyen géppel használod a cuccot. De ha ügyesen belövöd a dolgot nem lesz gond, még effektezheted az éneket valami pluginnel, és nem fogod észrevenni a késést.
Viszont ha próbatermi felvételt akarsz készíteni, akkor lehet hogy jobb lenne neked egy fiewire kimenettel rendelkező keverő, nem? Mondjuk az alesis multimix sorozatból.

Zool 2006-12-01 21:46 |  #1690
Köszi a gyors értékelést.
Egyelőre még csak ott vagyok, hogy elkezdtem gyűjtögetni a pénzem, majd valamikor tavasszal akarok beruházni. Most egyelőre csak infőszerzési fázisnál vagyok, hogy egyáltalán mennyi pénz kellene majd :)
Az ADAT bemenet nemtom nálam mennyire jelentene hátrányt, jelenlegi állás szerint arra kellene legfőképp, hogy a zenekarunk próbatermi akcióit tudjam rögzíteni notebook-al olyan formában, hogy azért utána otthon még bele tudjak nyúlni itt-ott a felvételbe hangszerenként. Van 2 gitár, basszusgitár, ének, dob. A dobnál arra gondoltam, hogy 4 mikivel venném azt (láb+pergő+2 overhead) így a 8 csatorna elég lenne.
Mondjuk ami így hirtelen felmerült bennem kérdésként az az, hogy az ének mikrofonját a firepod-ba dugva megoldható-e az, hogy rögzítse is, és ki is lehessen küldeni erősítőre egyúttal, hogy hallható is legyen az ének?
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-12-01 21:36 |  #1689
hello zool:
nekem van egy, és maximálisan elégedett vagyok vele. Iszonyat jók az előfokok. Egyetlen hátránya, hogy nincs rajta ADAT bemenet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2006-12-01 20:49 |  #1688
A firepod-ról van valakinek tapasztalata/véleménye? Megéri az árát (500 EUR), vagy érdemesebb másfelé keresgélni ebben az árkategóriában?

Balika2006-12-01 18:11 |  #1687
Sziasztok!

Szerintem a legnehezebb dolog a megfelelő mikrofonozás, vagyis maga a felvétel. Végülis egy előben jól szóló bandát elég egy mikrofonpárral felvenni. De hova tegyük a mikrofont, és milyet? :)

30-40 évvel ezelőtt készültek 4/8 sávra olyan felvételek, amelyeket a mai napig örömmel hallgat az ember - a jó zene akár AM rádión keresztül is élvezhető. Ha viszavinnék egy 50e forintos hangkártyával szerelt átlagos mai PC-t egy Cubase-el, meg pár pluginnel, lefosnák a lábukat a gyönyörűségtől az akkori hangmérnökök.

Nem kell forint/dollármilliókat költeni ahhoz, hogy a felvétel élvezhető legyen. A remek felvételi/keveréstechnika nem tesz jobbá egy szar zenét.

Számomra a gagyi otthoni demózásnak is nagy értéke van. Soká leszek olyan zenész, hogy nyugatra kelljen menni stúdiózni, mert a "hazai" nem elég jó!

Üdv,
Balázs
Válasz '' hozzászólására (#)

Tc 2006-12-01 18:03 |  #1686
Demó készítést vállalunk!!!! indikat@freemail.hu

pityesz2006-12-01 17:47 |  #1685
neuró:
ez jó kérdés, hogy létezik-e 8 csatis csöves mic preamp, utánanéztem, de csak ezt találtam:

SPL Gainstation 8

Ez mondjuk már millás kategória, de én másról nem tudok ami 8 csatornás és csöves.
Az ADA8000 az 8 csatornás, de nem csöves. A kérdés az hogy mire kell a 8 csatorna? Netán dobfelvételhez? Általában dobot nem szoktak csöves előfokkal felvenni, mert a cső eléggé színezi a hangot, és zajosabb, mint egy mezei preamp, mondjuk ennek ellenére lehet vele kísérletezni 1-2 csatornán...
Az ADA8000-ről nem tudok nyilatkozni, de ha átolvasod a fórumot találsz róla dolgokat.
Szóval én 8 csatis csöveset nem vennék. A kérdés innentől, hogy mire kell, mennyit szánsz rá, milyen interfészen át akarod használni (ADAT, Firewire, stb...), ill. milyen egyéb funkció kell neked, hogy tudj vele dolgozni...
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-30 17:21 |  #1684
De azért nem lenne rossz ha mondjuk a jcm900 marshall és a les paulom házifelvételen is tutin szolna. Lehet hogy tapsikálnék örömömben.
De sajnos voltam olyan studióban is ahol megvolt mindenük de mégsem volt ok és nem itthon volt.
A hazai emberkéknek sokkal jobb a fülük és sokan frankon tudják hogy mit is kell csinálni.
Megtanulták hogy kevés cuccal hogy lehet jót csinálni, most meg már van cuccuk is.

2006-11-30 17:07 |  #1683
Nagyon is egyet értek azzal én is, hogy ha igazi tuti felvételt akar valaki menjen studióba nem véletlenül találták ki.
Ha belegondoltok egy 50e ft hangártyával mire lehet menni, vagy hogy egy studióban mi cucc van és még remélhetőleg értenek is hozzá.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-30 16:57 |  #1682
Hát igen én ezt ugy hívom hogy vödörhangzás
Válasz '' hozzászólására (#)

Neuró 2006-11-29 22:31 |  #1681
Sziasztok! Létezik 8-csatornás csöves mikrofon-előerősítő? Milyet érdemes venni, és milyen áron vannak? Nekem egyelőre csak egy egycsatis behringer tube ultragain mic200-asom van, de nagyot néztem, hogy pl. dobfelvételnél mennyivel több a hang, mintha csak simán keresztülküldeném a jelet a Spirit F1-en... Tehát a kérdésem az, hogy milyen eszközt érdemes vásárolni, ami ezt a hatást képes hozni 8 csatornán. Az ADA8000 ilyen? Ha jól tudom, ebben nincsenek csövek. Előre is köszi az infót!

Zool 2006-11-29 22:31 |  #1680
Azért ezt a srácot ne hasonlítsd az átlagjúzerhez (mint pl. én is vagyok), mert nagyon nem ott van a felszerelésének kategóriája mint ami itt nálunk elterjedt. Nézd meg a cuccairól a fényképeket, sok olyan zenekart ismerek akiknek az ÖSSZES cucca nincs annyiban, mint ennek a srácnak az Engl vagy a Mesa half stack-je, és amellett nem kevés egyéb kütyü ott figyel még nála.
Szal ezzel megint csak arra a következtetésre lehet jutni, hogy lehet próbálkozni mindennel, de jó minőséget nem lehet komoly anyagi áldozatok nélkül összehozni. Én személy szerint nem azért foglalkozok az itthoni felvétellel és szerkesztéssel, mert olyan illúzióim vannak, hogy majd lesz valami nagy a dologból, hanem mert érdekel a téma és szívesebben töltöm ezzel az időmet, mint hogy lessem a tv-t vagy idióta játékokkal játsszak számítógépemen.
Amit felveszek az főként arra jó, hogy számokat írjak a zenekaromnak, és meg tudjam nekik mutatni. Esetleg még annyi haszna lesz, hogy ha egyszer eljutunk egy stúdióba, akkor legalább el tudjam mondani, hogy mit szeretnénk, és nagyjából van fogalmam arról, hogy hogyan működnek a dolgok, miből mit lehet kihozni.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-29 21:25 |  #1679
Néhány zenekar pedig jobban járna, ha a gitárláda helyett a fűnyírót mikrofonoznák be és nyomnák rá a torzítót (szoftveresen, guitar riggel persze)
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-29 20:46 |  #1678
Igen Pityesz jól írtad: elmosódnak a határok. Én is ezt a megfogalmazást kerestem, csak épp meghozták az ebédem és jól összezavarodtam...
És addig nincs is baj, amíg a zenész/zenekar szimplán anygai megfontolásból rögzít home körülmények között. Miért is ne segítene nekik az ember - már ha tud.
Valóban, vannak nagyon ígéretes anyagok, melyek jobb sorsra érdemesek, mintsem, hogy önjelölt, warezhangmérnökök garázsstúdiójában kerüljenek felvételre a téligumi és a fűnyíró társaságában...

A folyosós sztori pedig inkább szakmai csemege, nem pedig urban legend. Volt, hogy produkciókhoz éppen a kihalt Közgáz tereit használtuk gyönyörűen megszólaló szaxofon felvételhez.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-29 20:39 |  #1677
Jaj, nem akartam konkrétan ezt a sztorit minősíteni! Ne értsd félre Aud!
Egyébként pedig minden relatív. Ma már sajnos hozzászoktatták a füleket a rengeteg mp3-mal egy bizonyos zenei minőségi szinthez, ami - lássuk be - nem a high fidelity. És most ezzel sem a srác tevékenységét minősítem.
Csak locsogok, hogy Pityesz szavaival éljek.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-11-29 13:29 |  #1676
jaj, nem akartam támadni a topicot, nekem nagyon tetszik ez a fórum, azért is írok ide mostanában. (régebben egy másik fórumra írkáltam, csak leszoktam róla. :) ) szóval tetszik, hogy itt lehet bízni a szakértőkben, akik nagyon szerényen nyilatkoznak, a laikussal szemben is.
szerintem egyáltalán nincs baj az otthoni zenéléssel, és itt egyre inkább elmosódnak a határok. Sőt én inkább zenei oldalról szeretek a dolgokhoz közelíteni mint technikailag. (Amíg nem tudok rendesen gitározni, addig tökmindegy mivel rögzítem, kis túlzással.) És nem kell ahhoz fókuszrájt meg hótzsír monitorhangfal, hogy otthon lehessen nagyon jó zenét írni, elsősorban úgyis a szakmai hangszeres tudás hallatszik ki a zenéből. Szóval nem a khz-eken múlik a dolog, és nem is az emu vs m-audio kérdéseken.
Ami a sajnos, hogy ismerek olyan (amatőr) zenekart akiknek nagyon élvezettel hallgatom a felvételét, mert iszonyú jó dalokat írnak, és nagyon jól el is játszák őket, bár borzasztó rosszul szól az anyag. Kár hogy olyan valakivel vették fel aki lelkiismeretfurdalás nélkül képes pénzt kérni (bár minimálisan olcsóbb mint egy profi hely) egy gyakorlatilag hasznavehetetlen hangzásért.

amúgy folyosón, pláne ha jó hosszú és kong, tényleg lehet érdekes dolgokat csinálni, gyakorlatilag a legigazibb igazi zengető ingyen.

aud2006-11-29 12:40 |  #1675
Ez városi legenda? A srác leírja a honlapján a fórum részben hogy veszi fel a dolgokat. Vagy direkt kitalálja? Na mindegy.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-29 12:38 |  #1674
Jó, hát városi legendák mindig is lesznek. Én is hallottam, hogy xy zenekar külföldön vs880-nal vette fel a lemezt, vagy hogy a DM shure sm58-cal rögzítette az éneket egy folyosón.
A legendák általában abból fakadnak, hogy a szaksajtó (korántsem az itthoni, mert itt olyan nincs) bőségesen ír egy-egy anyag felvételéről, annak technikai és személyi körülményeiről. Pl az Aerosmith kb 2 évvel ezelőtti lemeze egy hétvégi házban készült. Ez így jó hír lehetne, de ebbe a házba csak erre a produkcióra felépítettek egy stúdiót: ssl pulttal, krk lehallgatással, csöves outboard-ostul. Kint cégek szakosodtak arra, hogy profi stúdiótechnikát adjanak bérbe.

De ez most csak kitérő volt.

Pityesszel egyet értek, de bizonyos fokig meg kell védenem ezt a topic-ot. Ha csak és kizárólag a stúdiófelvételekről írnánk ide, akkor egy kellemesen belterjes társaság 5-6 tagja váltana itt eszmét és az okulni vágyók, meg az otthoni zenében örömüket lelők hozzá sem tudnának mukkanni a témákhoz.
Nyilván nagyon sokan tanulási, fejlődési szándékkal keresik fel ezt a témát és be is dobnak adott problémákat.
Sajnos a szakmánk védelmében mindig is el tudtam keseredni, hogy azt látom, hogy a felvételtechnika szépen becsordogál az otthonok falai közé és szép lassan értelmét veszti a klasszikus stúdiózás. Ennek számos oka van, ne firtassuk. DE
meg kellett vele barátkozni és most már ott tartunk, hogy segíteni kell a próbálkozókat és úgyis eljön majd az a kritikus pont, ahol rádöbben mindenki, hogy vannak feladatok, amit már csak stúdióban lehet megoldani.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-11-29 12:03 |  #1673
Kösz, megpróbálom úgy.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-11-29 11:54 |  #1672
Ebben sok igazság van, de itt van pl. egy külföldi srác aki "számítógéppel szerkeszti a zenét" és most hasonlítsuk össze a magyar átlagdemóhangzással. Nem az itteni stúdiósok munkáiról van szó, még mielőtt...
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-11-29 11:38 |  #1671
sziasztok,

a topic címéből kiindulva, pár kérdést tisztába lehetne tenni, olvasva az utóbbi hozzászólásokat...ez most itt egy szubjektív vélemény...
Demózás, otthoni hangszerelés, stúdiófelvétel, külön kategóriák. Nyilván mindenkinek célja a legjobb szand elérése, csak kérdés hogy mi a cél?
Szóval a gitárt fel lehet venni otthoni körülmények között tűrhetően egy olcsóbb hangkártyával (mondjuk emu), tehát gitár-előfok-effekt-hangkártya. Vagy ha van egy komolyabb kidolgozott hangzás ami egy fej-ládából már adott, akkor be is lehet mikrofonozni(mondjuk shure sm57), és ha va hozzá valami alkalmasabb helyiség ami mondjuk nem egy tornaterem, akkor el lehet érni jó eredményt a felvett anyagot utólag processzálva(eq, comp, akármi). Ez arra lesz jó, hogy vázoljuk a hangzást amit el szeretnénk érni, lehet rajta agyalni, hangszerelni, számot írni...
A stúdiófelvétel ill. demo, szóval az a kategória, amit már publikálási céllal készítünk, más tészta. Ahhoz hogy megközelítsétek a hallgatható kategóriát(amit professzionális körülmények között rögzítettek), már a nyersen felvett anyagnak is brutál jól kell szólnia. Ha ez nem így van akkor, az utólag "gyökérkezelt", cubasebe vagy akármibe eq-zott, kompresszált jel csak ront a hangon, mintha megerőszakolnál valakit, olyan lesz az eredmény. Szóval ha a nyers hang nem jó, akkor állítgatni kell. Ez a dobfelvételre méginkább vonatkozik, ezért javasolja mindenki, hogy aki dobot akar felvenni, az inkább menjen el egy stúdióba, és hallgasson meg egy szakvéleményt mielőtt 10 vagy 100 ezreket elköltene fölöslegesen. (Az állítgatás alatt azt értem, hogy ha nem tetszik mondjuk a pergőhang, akkor azzal kell kezdeni, hogy mondjuk kicseréljük a pergőt, máshogy mikrofonozzuk, vagy máshogy üti a dobos stb...)
És ott tartunk, hogy keverésről, maszteringről még nem is volt szó. Ezek a kategóriák a professzionális stúdiók eszközei. Mastertape meg az itteni profik biztos tudnának ezekről mesélni, és nem megélhetési gondoktól hajszolva ajánlák a rendes stúdiófelvételt, hanem tapasztalatból.
Szóval a "tompa a hangzás", vagy "nem elég fényes" a hangzás problematikája gyakorlatilag home körülmények között zsákutca, ha publikálható anyagról beszélünk.
Ha csak hobbizás van vagy "számítógépes zeneszerkesztés", akkor egyáltalán nem zsákutca, csak akkor a masztering és barátai nem illenek a képbe. :)
már megint locsogok...

Balika2006-11-29 09:15 |  #1670
Szia!

Ha ugyanaz szól a bal és jobb hangfalban ellentétes fázissal, akkor mono-ban az ellentétes fázisú jelek kioltják egymást (1 + -1 = 0).

Egy fokkal jobb megoldás, ha ugyanaz szól a jobb és bal oldalon, de az egyik néhány millisecundum késéssel. Az emberi fül kb. 20ms-os eltérést még nem érzékel külön hangként (a két füled is különböző időben, tehát pár ms késéssel hallja az egyes hangokat, innen tudja megállapítani, hogy honnan jön a hang).
Ennél a módszernél is vigyázni kell az ún. "comb filtering" (nem tudom a magyar pontos nevét, fésűs szűrés, vagy ilyesmi) hatásra. Amikor monoban hallgatod le az így előállított zenét, akkor nem az egész, de bizonyos frekvenciák koltják majd egymást. Phaser szerű effektet fogsz kapni.

Ha érted az angolt, itt olvashatsz róla:
http://www.daqarta.com/DG_0AFF.HTM

Vedd fel kétszer ugyanazt a gitársávot, nem érdemes a többi módszerrel időt tölteni.

Üdv,
Mm
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2006-11-29 00:11 |  #1669
Akkor az amit írtam a #1660-ban nem jó megoldás? Nemtom már hol olvastam, de én úgy oldottam meg eddig és nem tűnt fel fázis probléma. Mondjuk visszahllgatásra csak a hifimet, fejhallgatót meg az autómat tudom használni, lehet azért nem tünt fel. Szal mikor megduplázom a sávot és benyomom a fázisfordítást rá, olyan a hatás nálam, mintha egy stereo enhancer-t nyomnék rá.
Tudnál kicsit bővebben írni erről, hogy hogyan fordulhat meg a legvégén fázis, és milyen lehallgató cuccnál jöhet ez elő leginkább?
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-28 23:45 |  #1668
De, a pci-os az. Ettől függetlenül csodák tényleg nincsenek..
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-11-28 22:28 |  #1667
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-28 22:26 |  #1666
Tomi,
Szerintem akkor valami maszter effekt rosszul van a láncba kötve.
Nem szabadna a mix-bounce-nak másként szólnia, mint a sávos projektnek.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-28 22:24 |  #1665
Zackboy mégyegyszer!

Hogyan legyen fényesebb a hangzás?
Először is a mixelést és a mastering-et külön kell kezelni.
Nem ugyanarról van szó.
A mastering az utóbbi években lett olyan felkapott fogalom, ami mögött rejlő valóságot nagyon kevesen ismerik.
De erre most ne térjünk ki.
A mixelés szerepe az, hogy a soksávos felvételt az összes rendelkezésre álló eszközzel a lehető legjobbra hozzuk össze. Ebben benne vannak az EQ-k, az effektek, a panorámák és a hangerőviszonyok.
Normális, valamire való hangszoftverrel - és itt nem a midizős szoftokra gondolok - lehet sávokon is és az összegző szekcióban is mindenféle beavatkozást eszközölni.
A sávonkénti beavatkozásoknál ügyelni kell arra, hogy a sok sávon történő hasonló effektezés (EQ, stb) a végén már kaotikus is lehet.
Minden hangszert a neki szükséges hangszíneléssel kell ellátni. Egyes tankönyvek erre nagyon sok példát felsorakoztatnak.
Bátran lehet használni a felharmónikus dúsító, azaz Exciter effekteket is, csak itt is ügyelni kell a "felizgatott" frekvenciák növekedésére.
És mindezek után a keverés összegző oldalán is lehet használni FFT-t, Multiband kompresszort és limitert, nameg EQ-t is.
A leginstantabb megoldás, ha projekt master szekciójába behívsz egy Izotope Ozone 3-as összetett, masztering plugint és azzal szépen gatyába rázod a béna frekvenciamenetet.
Az Ozone preset-eiből kiindulva előbb, utóbb megtalálod a hangzást.
És ez már egy belépő szintű maszterelés!

Lehet, hogy ez már magas lesz a Cubase SX2-nek, de azért próbálkozni ér.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-28 22:13 |  #1664
Zackboy!
Egyértelműen az Emu 1212m-et javaslom.
Mást nem érdemes keresgélni. Ennek jó a marketingja, a support-ja és a hangja is.
Latencia mindig lesz, ez ne legyen szempont. Minél több sávot akarsz valós időben feldolgozni, annál több lesz a késés.
De majd úgyis belövöd magadnak, ha már kiismerted.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-28 22:10 |  #1663
Norman!
Az Emu0404-es még nem dsp-s!
Ezért írtam,hogy tök mindegy, melyiket választja.
50-60 ezer ft alatt egyáltalán nincs lényegi különbség a kártyák között. Még az sem kizárt, hogy ugyanazt a konverter csippet teszik mindegyikre.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-28 22:07 |  #1662
Az Amplitube és GuitarRig fajtájú szimulátor progik sajátossága, hogy a programok alapvető latencia kompenzációja miatt már a lejátszás elindítása előtt feltöltik az effektek puffereit és a magas gain értékek miatt egy-egy sample már "beindítja" az algoritmust.
Ezért szokot megreccsenni a projekt már lejátszáskor.
Javasolt megoldás, hogy a mix renderelésnél ne 0 song pozícióból indítsuk a számolást, hanem adjunk neki legalább egy üres ütemet. Ilyenkor az ütem alatt rendeződnek a jelek és csakis a kívánt, zajtalan mix kerül renderelésre.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-28 22:04 |  #1661
Mindenképp az ikergitározást javaslom: kétszer ua, jobbra, balra.
A négyszeres, hatszoros rájátszás már hangszerelési kérdés is, azzal vigyázni kell. Én általában a lovagmetált játszó bandáknál találkozom ezzel az igénnyel.
A sima, mono jel duplázása nem annyira jó, mert nem a fenti eredményt hozza és a fázisforgatás eredményeképpen az egész felvétel végfázisa megfordulhat, így bizonyos visszahallgató rendszereken nem fog átjönni a döge.
Válasz '' hozzászólására (#)

Zool 2006-11-28 16:15 |  #1660
Azt is próbálhatod, hogy szószerint megduplázod, azaz nem kétszer veszed fel, hanem a már meglévő felvételt másolod át mégegy sávra (ugyanazokkal az effektekkel, hogy a hangzás is ugyanaz legyen). Aztán az egyiket teljesen jobbra, a másikat teljesen balra. Ekkor még ugyanúgy középen fog szólni, DE próbáld ki azt, hogy az egyiknek invertálod a fázisát egyből meg fogod hallani, hogy mire gondolok :)
Aztán még ha az egyik oldalt nagyon kicsit eltolod (pártíz sample értékkel) és a hangmagasságán is változtatsz pár centet, akkor kórus effektet fogsz kapni.
Válasz '' hozzászólására (#)

aud2006-11-28 15:14 |  #1659
Én amplitube 2-t használok, nem hardware effektet szerintem egész jó, ebben pl. az szól. Egyébként érdekelne ezzel kapcsolatban, hogy más-más cuccokon normálisan szól-e, mert nálam fülesben végülis nem rosszul, dehát ez ugye nem jelent semmit. Ja és az elején van egy pici reccsenés, ami tuti nem túlvezérlés, hanem a cubase-m haldoklott a rendereléskor, és már nem volt türelmem újracsinálni. Az ilyesmit, hogy lehet utólag eltüntetni, vagy egyszerűbb újrarenderelni?

2006-11-28 14:00 |  #1658
na végre jooo ötletek köszi

dr_kotasz 2006-11-28 14:00 |  #1657
Hát vagy 4x is fel lehet venni, bár sztem az már-már fölösleges. Mondjuk ez ízlés kérdése! Számomra elég 1-1 gitár oldalanként. Szellősebb lesz a hangkép, könnyebb keverni... bár a 4 sáv ritmusgitár viszont jobban odab@sz!
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-28 13:58 |  #1656
Játszad fel 2szer egyszer a bal oldalra, egyszer a jobbra. Én kb. 80-80%-ra teszem ki a sávokat a keverésben az egyes oldalakra. Jah és baromi pontosan kell játszani
Válasz '' hozzászólására (#)

Balika2006-11-28 13:57 |  #1655
Vedd fel ugyanazt a témát négyszer, különböző pickup állásokban, esetleg más effektbeállítással (más mikrofonelhelyezéssel).

Az elsőt panorámázd teljesen balra, a másodikat bal-középre, a harmadikat jobb-középre, a negyediket teljesen jobbra.

Így egy "gitárfalat" fogsz kapni.

Üdv,
Balázs
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-28 13:56 |  #1654
Térhatásra gondolok amitöl olyan frankon szélesen szol

Balika2006-11-28 13:55 |  #1653
Sziasztok!

Én Boss BR-1600CD-vel demózgatok, gitáreffektnek PodXTLive-ot használok. Az ára kicsit borsos újonnan, de használtan kis szerencsével jó áron beszerezhető. Előnye, hogy hordozható, mindenféle effekt benne van, egyből cd is írható belőle. Ha valaki legálisan (nem lopott szoftverekkel/pluginekkel) akar zenét felvenni/keverni, annak nagyon jó választás.

Ezen a felvételen pl. a dob 4 mikrofonnal (sztereo overhead, pergő, lábdob) lett felvéve, a ritmusgitár 4 sáv, a szóló és a basszus 1-1:
http://www.balika.hu/downloads/demo/breadfan_20060614-mastered.mp3

Üdv,
Balázs

2006-11-28 13:53 |  #1652
Mivel lehet élérni, hogy bármi pl gitár olyan baromi sztereoban szoljon utókeveréskor most nem a mono stereora gondolok, stereo sávrol beszélek.
ja és ne zengetö legyen az.

2006-11-28 13:47 |  #1651
ez igy van

dr_kotasz 2006-11-28 13:46 |  #1650
Nem is állítottam, hogy stúdió minőségűek, de ahhoz, hogy a stúdiózás alapjait gyakoroljuk, korrekt (árhoz képest) hangminőséggel, arra bejött nekem.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-28 13:44 |  #1649
Gyakorolni szinte bármi jo

dr_kotasz 2006-11-28 13:42 |  #1648
Azért sztem az SBLive ár/érték aránya sem rossz! Nekem vannak egészen tűrhető felvételeim SBLive-val amin egy multieffekt szólt (GT-6 vagy VOX ToneLabSE).
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-28 13:42 |  #1647
azt azért semmi nem tudja visszaadni

2006-11-28 13:41 |  #1646
TEHÁT csak is bemikrofonozom a 900-as marshallt

2006-11-28 13:40 |  #1645
De ha felvételt csinálok csaK IS

2006-11-28 13:39 |  #1644
igen csak tudni kell beállitani
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-28 13:38 |  #1643
Minimum E-mu a többi felejtös meg a multiefektek is
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-28 13:38 |  #1642
Az is kellemes megfejtés
Nekem régebben POD XTLive-om volt... hát ... nagyon jók az erősítőmodellek és a hangfalszimulációi!
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-28 13:36 |  #1641
Én egy POD 2.0 használok mikor nem mikizek szerintem tutin szol elég jol megközeliti egy ovd-os gitár hangját

dr_kotasz 2006-11-28 13:23 |  #1640
Nem!

A multieffekt saját OD pedáljait használtam!
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-11-28 13:21 |  #1639
Köszi, kipróbálom!

Amúgy ha jól értem a multi elé kötsz egy analóg OD pedált?
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-28 13:19 |  #1638
Ha meg nem jön be a cucc, akkor vagy cserélj effektet (kis ráfizetéssel pl. GT6-ra , vagy esetleg vagyél SB Live-ot (hangkártya) 3-5 rugóért. Avval már egészen tűrhető felvételt lehet csinálni! Persze csodát ne várj!
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-28 13:16 |  #1637
Fura, mert hallottam már jó kis AX 1500-as hangot...
Hogyan állítod be a hangszínt?

Én úgy szoktam (eddig minden multimon ezt csináltam), hogy a torz csatornán a gain kb. 60-80% és elé kötöttem valami torzítópedált vagy overdrive-ot, aminek a gain-je kb. 10-20%-ra volt kitekerve, viszont a level szintet változatlanul hagytam. Az erősítőmodell után még rakhatsz némi EQ-t is! Érdemes kb. 160-200Hz-nél +3-4 dB-t emelni 4-es Q-val (sávszélesség) (feltéve ha parametrikus EQ van benne). A középtartományt kb. 3,15-4 kHz-nél emelem/vágom - igény szerint.

Próbáld meg ezt is, mielőtt hangkártyára kiadsz egy csomó pénzt!
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-11-28 13:07 |  #1636
Helló!

Korg AX1500G, és nagyon dobozhangja van a torzításnak. Próbáltam már minden ládafajtát, nem sikerült megoldani. A csöves peavey torz csatiján 1,5 óra után megtaláltam "A" hangzást. Amúgy lehet, h én vagyok hülye a csavargatáshoz. Ja, esetleg vki nem tud valami dögös presetet küldeni AX1500G-re? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-28 13:01 |  #1635
Nézz szét ITT!

De azért írd ide, hogy milyen a multieffekted, hátha ott kell keresni a hibát (pl. rossz hangszínbeállítás)!
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-11-28 12:58 |  #1634
Értem. Milyen hangkártyát javasolnátok (max 50e Ft-ig), amitől hallhatóan javulna a mix? Annyit kéne tudnia, hogy ne legyen input latency, a midi se csússzon, ill. korrekt, szép hangja legyen. Túl sokat akarok? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-28 12:21 |  #1633
Jah, a "send" akkor lehet jó, ha használsz pl. Guitar Rig-et hangfalszimulációnak! Akkor jó lehet a cucc!
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-28 12:20 |  #1632
Az integrált hangkártyát amint lehet felejtsd el!

Milyen multieffekted van? Mert lehet, hogy ott van a bibi, hogy rossz a hangszín!

A "send" szintén nem jó, mert nem lesz hangfal-szimuláció sem! Evvel az erővel egy BOSS MT-2 (metal zone) is mehetne vonalból!

A bemikrofonozás jó ötlet, de könnyű elb@szni, ha nem jó helyen van a mikrofon, esetleg a miki nem jó minőségű...

Én a multieffekt-vonalból megfejtést tartom házi körülmények közt a legjobbnak.
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-11-28 12:10 |  #1631
Hát igen, sajnos az integrált hangkártyának megvannak a maga korlátai... :(

Amúgy a leggázabb a torzított gitár hangzás, egyelőre úgy oldom meg, h multieffekt megy direkt a gépbe, de ez a leggyengébb láncszem a felvételben. Ha nem akarok falat bontani, elképzelhető egy olyan megoldás, hogy a fullcsöves fej "send"je megy a gépbe? Azt még bírja a gép? Vagy egyedül a bemikrofonozással lehet jó torzított hangzást rögzíteni?
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-28 10:08 |  #1630
Ha elbabrálsz a hangszinekkel, sávonkánt, föleg a közép hangszinnel de csak ovatosan sokat lehet javitani.
De ha nincs valami normálisabb hangkártyád csodát nevárj.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-28 10:07 |  #1629
Én nem misztifikálnám túl a masterelést, csodákat az sem művel. Tompa hagzás = kevés magas (az én olvasatomban), próbáld meg eq-val kiemelni a magasakat a problémás sávokon.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-28 10:01 |  #1628
Ugyan azon a cuccon. A jo cuccot ugy értettem, hogy nem olyan régen cseréltem és ezen már észrevettem.
Ja és bocs néha az ékezetekért csak német bill. van !!!
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-11-28 01:02 |  #1627
Helló!

Ennél hasznosabb választ nem tudsz esetleg? :) Vágom, hogy drágább cucc=jobb hangzás, de sajnos csóró vagyok és a kereteimen belül kell gondolkoznom. Nem tudod, h esetleg masterrel javulna az összkép?
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-28 00:58 |  #1626
Jobb cuccal kell felvenni...
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-28 00:58 |  #1625
Legyen emu, mer" dsp-s
Válasz '' hozzászólására (#)

zackboy2006-11-28 00:54 |  #1624
Sziasztok!

Kezdő Cubase SX2 használó vagyok, és lenne pár kérdésem. A sávok felvétele után beállítom az arányokat, reverb ide-oda, esetleg panoráma, de itt megáll a tudásom. A felvétel alapvetően nem rossz, de tompa. Hogyan lehetne fényesebbé, "minőségibbé" tenni? A mastering-ről semmit sem tudok. Azt lehet cubase-szel? Hol olvashatok ennek utána?


mastertape2006-11-27 22:47 |  #1623
TÖK MINDEGY!
Ebben a kategóriában teljesen mindegy, hogy melyiket használod, ha mindkettőn van midi, van hozzá ASIO2-es driver és biztonsággal tudja a 24/48-as felbontást.
Válasz '' hozzászólására (#)

szilardjazz 2006-11-27 20:14 |  #1622
szerintetek melyik kártyát vegyem meg ? emu 0404 vagy maya mk44? légysz irjátok meg hogy melyiket miért javasoljátok.

mastertape2006-11-27 19:19 |  #1621
Most akkor hogy van ez????
Lekevered a projektedet, aztán elviszed egy másik cuccba és ott megállapítod, hogy másként szól?!

Akkor most kezdjük az elején:
Ugyanazon a lehallgatási rendszeren a bounce előtti és utáni hangzás egyforma, vagy már ott eltérő?
Ha egyforma, akkor nincs miről beszélni.
Ha nem egyforma, akkor kéne egy jobb programot választani...
Ha más cuccon másként szól, akkor az kábé olyan, mint derült időben megállapítani, hogy kék az ég.

Tegyük már tisztába ezt a kérdést!
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-27 15:14 |  #1620
Minden tutin be van állitva és mégis az arányok és az efektelés is nem ugyan az. de csak jo cuccon jön ki

Fidós 2006-11-27 13:35 |  #1619
Monoból stereo? Az Hogy exportálsz? SOLO funkcióval? Track és master poti 0dB-n? Insertekben ez-az? De a legnagyobb gáz a felbontással lehet... A kész fájl ugyanabban készüljön el, mint a projekt. Nos?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-27 13:16 |  #1618
De azért miért kéne másként szólnia?
tapasztalataim szerint akkor van érzékelhető eltérés, ha drasztikusan változik a felbontás (pl. wav-ból mp3 lesz), vagy ha pl 24/48-ban dolgozik és a mastermix-et 16/44-ben írja ki és netán rossz a dithering beállítás, vagy algoritmus.
Egyébként pedig nem szabadna másként szólnia.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-27 11:44 |  #1617
Persze, hogy nem, hiszen exportáláskor összekeveri a sávokat
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-27 11:02 |  #1616
Miért? Miben tér el a sávolt anyagtól?
Válasz '' hozzászólására (#)

Asi2006-11-27 05:54 |  #1615
Köszönöm a tippeket, így már könnyebb lesz a választás (már csak 18 variációból kell választanom):). Azt hiszem ez jó lehet: t.bone dc1500->Behringer mx2642a direct out->EMU1820/ESI ESP1010->PC monitor:Alesis M1 active520.
Köszi mégegyszer.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-27 00:21 |  #1614
Azért van egy kérdésem is.
Cubase sx 3-at használok és az a bajom, hogy mikor exportálom wavba és meghallgatom nem egészen ugy szol mint mikor még sávonként hallgatom miért van ez? mit bénázok el?

2006-11-27 00:14 |  #1613
Én is monitort cseréltem és most mindent ujra kell kevernem mert ezeken jobban hallom amit kell.

mastertape2006-11-26 23:26 |  #1612
Szóval a Tom-Tom-ban.
Az a helyzet, hogy hosszú időnek kell ahhoz eltelni, hogy egy jó setup-on tényleg jó hangzás szülessen.
Én most speciel azon szívok, hogy kicseréltük a monitor falakat és meg kell szoknom az új hangzást.
És mi ez azokhoz a gondokhoz képest,amite egy teljesen új rendszer okozhat.
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-26 13:55 |  #1611
Hello az Emu 1212-t én is csak ajánlani tudom de ami még fontos az a miki ha nincs jo miki az olyan mint a hordo meg a luk.
De igazán profi hangzást othon nem lehet. És is csak szenvedek.
Amikor már azt hiszem, hogy tuti meghalgatok egy Jamie Winchester lemezt amit a tam tam ban kevertek és feladom.

mastertape2006-11-26 00:06 |  #1610
Ja, és még a jó számítógépről nem is beszéltünk...



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu