HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Jónás Tamás (instrume

2024. május 10

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 09

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


mastertape2006-11-26 00:05 |  #1609
Szia Asi,
Akkor azt kéne először tisztázni, hogy mit értesz "motyó tipus" alatt.
De azért próbálkozom.
Miksiszettet lehet venni már 30 ezertől. A használhatóbbak 80-100 között vannak. Márkák: invotone, T-bone, Audio-Technica, Audix, Beyer Opus, Sennheiser.
Keverőben olyat érdemes, ami inline, viszont ilyet nem kapsz párszázas boltban. Erre vonatkozó technikai tanácsokat lásd a másik topic-ban.
Ha jó keverőt találsz, akkor az előfokkérdés le van tudva.
Hangkariban 8 miksi bemenetest viszonylag nehéz találni. Az általános a 2-4 bemenet. Ilyenkor jönnek a variálások: ha a kártyán van 8 line szintű bejárat, akkor jöhet az inline pult, vagy éppenséggel a nagyon budget kategóriás gyártóktól a megoldások. Ilyen pl a Behringer, Alto, Phonic, stb.
Szerintem a legjobb választás az Emu 1212M-je, amelyen van ADAT csatlakozó.
Ez eddig 50,000,-
Hozzá egy nagyon jól használható 8 csatornás előfok-konverter a Behringer ADA8000-ese. Ez kb 70,000,-
Így együtt már 10 sávot tudsz egyidőben rögzíteni, gond nélkül.
Ilyen formán a keverő már esetleg kikerülhető.
Lehallgatáshoz az Alesis M1 520 ajánlható 65 ezerért.
Állványok, kábelek, stb.
Plusz a szoftverek és pluginek árai, amelyek az egekbe szökhetnek.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-25 23:47 |  #1608
Szia Dr!
Nem hallottam még, de olvastam róla.
Nekem volt M1-esem, akkor jónak tartottam.
Olyan semleges hangú, átlagos monitor volt.
Azt nem tudom, hogy az 520-as melyik irányba "ment" el.
Szerintem otthoni felvételhez nagyon jó, megbízható darab.
A masterizálást már nem bíznám rá.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2006-11-24 12:07 |  #1607
Szia Mastertape!

Mit tudsz az ALESIS M1 520 monitorról?
otthoni stúdióhoz kéne (gitár, bass, szinti felvételekhez), esetlegesen masteringre (E-Mu 1212M hangkártyával menne a téma). Mi a véleményed erről az összeállításról?

Előre is köszi a válaszod!
Válasz '' hozzászólására (#)

2006-11-24 09:52 |  #1606
Én is bocs, és kösz!
Válasz '' hozzászólására (#)

Asi2006-11-24 09:52 |  #1605
Bocs az Off miatt...

Asi2006-11-24 09:50 |  #1604
Haj!
Ma megyek meg kiprószálni, majd hívlak.

2006-11-24 09:47 |  #1603
Háj Kolléga!

Van már döntés kombó ügyben?
Válasz '' hozzászólására (#)

Asi2006-11-24 09:43 |  #1602
Bocs, azt hiszem nem voltam érthető, nekem igazából motyó típusok kellenének amik használhatók és ebbe az árba beleférnek (maxmax500e)tehát keverő, miksiszett, mikielőfok, hangkard(8in), monitorhangfal. Kb. ennyi meg az "apróság". Saját znk-nak kell próbafelvételek miatt stúdió előtt+egyéb saját felvételekre. Előre is köszi.

mastertape2006-11-24 09:26 |  #1601
Szia.
Ezt a kérdést veséztük a mikronos topic-ban. Nézz át oda, ha további kérdés van, akkor írj.
Válasz '' hozzászólására (#)

Asi2006-11-24 08:40 |  #1600
Hali!
Szeretnék otthon egy kis házi stúdiót összerakni max 3-400k ból.
Elsőre PC-s megoldás érdekel (mert az legálább már megvan), dobot is szeretnék felvenni max 8 sávon.


mastertape2006-11-22 19:32 |  #1599
Megbeszéltük.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-11-22 07:42 |  #1598
Masterem! Az egy AKAI, nem? De? Céges autó is elhozhassa? Mert az minden héten megy a nagyfaluba.

mastertape2006-11-21 21:12 |  #1597
Fidós!
Ha feljössz érte, akkor viheted a DR8-as vasat!
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-11-20 23:31 |  #1596
Nekem baromira nem állt kézre, sok kis ikon, nagy káosz kifolyik a szemed, mire rájössz, hogy mi az, ráadásul a procit is nagyon eszi (nuendonál jobban), a "synth rack" megoldás nagyon nem jön be (igaz, ez szubjektív). Pozitívum, hogy a keverőjén ott vannak az effektek kéznél (mint samplitude, protools pl). Szerencsére tudja a sávonkénti exportot (bounce tracks), ez a legjobb funkció az egészben, mert így könnyen át lehet tenni a sávokat nunendoba Valószínűleg ha ezt szokod meg, akkor kezelhető, de én lebeszélnélek róla saját lelki épséged érdekében.
Válasz '' hozzászólására (#)

Hush2006-11-20 22:41 |  #1595
Mert mi volt a baj vele? Ja és rögtön lenne egy kérdésem is. 2 monitoros megoldást meg lehet rajta oldani?

norman 2006-11-20 22:36 |  #1594
Tengeralattjárón régebben igen. Zenére is egy rövid időre, azóta tikkelek és rémálmaim vannak.
Válasz '' hozzászólására (#)

Hush2006-11-20 22:19 |  #1593
Sziasztok. Használt már itt valaki sonart?

norman 2006-11-20 12:38 |  #1592
Én az elsőre szavazok (ami nem jelent semmit , csak 1-2 keverő master helyett a szintit tenném oda. Szvsz jobban jársz, ha a fő éneket tudod esetleg később manipulálni, mintha a lábdobot vagy a basst.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-11-20 11:34 |  #1591
Miért nem LOTTÓzik az ilyen?!? De, igen, persze!
Hát igen... kéne még egy minimum 8 sávos vas.
Válasz '' hozzászólására (#)

juhi2006-11-20 09:59 |  #1590
Hali!
Csak nem a Cs.Í.T.-nek dolgozol?
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2006-11-20 08:17 |  #1589
csak félmegoldások lehetnek...
kérj kölcsön még egy készüléket ;)
avagy törödj bele, hogy amit ott elrontottál úgymarad...
végülis az a kérdés milyen célból lesz, mennyire kell maximalistának lenni a nyers rögzítésénél.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-11-20 08:12 |  #1588
Na, skacok. Koncertfelvétel kellene, de nem éri meg kompletten kivonulnom -> az utolsó megmaradt FOSTEX HDR-emmel (D108) kell megoldanom. 8 sávon, a legkomplexebb felállású csapat:
ének
vokál/hegedű
dob, 4 tommal
szinti
bass
git1
git2

Ki hogy oldaná meg? Én elsőre így:
1-2: keverő master kimenete
3 ének
4 voc/hegedű
5-6 dob+bass komletten subkimenetről
7-8 gitárok

vagy:
1-2 stereo miksipár a teremben fellógatva
3-4 gitárok
5-6 ének-vokál/hegedű
7 lábdob
8 bass

Na kérem, tessék csak tessék!


mastertape2006-11-18 23:14 |  #1587
Azt hittem, hogy valaki forgalmazza itthon.
Pár éve találkoztam vele a saját stúdiómban, valaki hozta, már nem emlékszem rá és jókat dolgoztunk vele. De aztán amilyen hirtelen jött, olyan gyorsan el is ment...
Válasz '' hozzászólására (#)

bug2006-11-18 12:50 |  #1586
Szia Master! Köszönöm a válaszodat! a SoundOnSound fórumán olvastam, valaki azt ajánlotta, mert nagyon jó az ár/érték aránya. Úgy tudom hogy sajnos csak külföldi oldalakról lehet rendelni, de ez nem tuti!

mastertape2006-11-17 22:50 |  #1585
Szia Bug,
Már dolgoztam RNC-vel. Helyes kis darab, nagyon kezes volt.
Az Alesis egy kicsit kommerszebb szerintem és azt nem tudom, hogy a korábbi modellekhez képest a mostani, új eresztésnek milyen a hangja. A régiek nagyon jók voltak.
Az RNC meggyőzött a hangjával, amolyan "drága kompresszoros" volt a viselkedése.
Végül is: nomen est omen.

Hol tudsz szerezni? Mert akkor engem is érdekelne.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-17 22:44 |  #1584
Igen Pityesz. Nincs már értelme a pc vs mac témáknak, hisz már elhaladt felette a világ.
Én speciel a Samplitude-dal voltam úgy, hogy évekig kerestem, mert volt egy igen komoly igény: a pontos, analóg érzetű felvétel. Na hát ezzel megtaláltam.
Viszont a DP a mac-en ugyanígy egy jól eltalált progi.
Meg merem kockáztatni, hogy amennyire a legjobb pc-s nativ a sampli, úgy a legjobb mac-es nativ a DP. Engem rendesen lenyűgöz, amióta használom.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-17 22:38 |  #1583
Szia Cucu!
Most írom a Samplitude 8-as és 9-es összehasonlító és összefoglaló leírását. Elég nagy meló lesz, de azt hiszem, hogy a 8-asról csak a 7-eshez képest történt új fícsöröket említem meg, mert ezek inkább a 9-esben kristályosodtak ki.
Ha konkrétan izgatnak kérdések, akkor a Samplitude topic-ban tedd fel azokat és tételesen megválaszolom őket.
Válasz '' hozzászólására (#)

bug2006-11-15 14:47 |  #1582
Lehet hogy nem a legmegfelelőbb topic, de azért megkérdezem hogy volt-e már dolga valakinek az FMR RNC 1773 típusú kompresszorral és ha igen akkor mik a tapasztalatok. Vajon jobban megéri befektetni egy ilyenbe mint az Alesis 3630-ba?

Cucu 2006-11-14 17:39 |  #1581
Hali! Engem két programról érdekelne egy kis összefoglaló. Az egyik a samplitude 8 (bár erről tudom hogy van elég minden, mert mastertape nagyon favorizálja) a másik a Cakewalk Sonar 6. Ha tudnátok egy-két szót szólni róla az jó lenne! Elég ha #-t adtok meg, csak ne kelljen átnyálaznom az egész topicot! Köszi!

pityesz2006-11-14 16:11 |  #1580
Én elsősorban a szoftverek miatt döntöttem a mac mellett. Nemcsak az OSX-re gondolok, hanem a Logicra, és a Digital Performerre. Gyakorlatilag sok évi keregélés után döntöttem a logic mellett.
Persze tökjó ahogy a mac kinéz, meg minden körítés, ami van hozzá, de ez mind csak reklám, meg szlogen stb...
Lényeg a szoftver, és a megbízhatóság, és a profi környezet.
Persze mindmáig használok pécét, soundforge-ot pl. nem tudom nélkülözni...
(véletlenül sem szeretnék "pc a mac ellen" vitát, csak hangosan gondolkodtam :)

mastertape2006-11-13 22:37 |  #1579
Hát igen. Némileg off, amiről beszélünk, de azért szerves része a stúdiótechnikának.
Annak idején, amikor megvettem az első felvételi gépemet, akkor az - szerencsére a mostaniak is - csak és kizárólag scsi rendszerű lemezekre rögzített. Ez egy speciális szabvány, jelentősen stabilabb, mint bármelyik pata-sata holmi.
Namármost akkoriban fent voltam néhány hardveres fórumon és néha elakadtam valamilyen rendszerépítési problémában. Feltettem a gondomat a topic-ba és vártam a megváltó választ.
Hát nem sok érdemi hzsz jött.
Így maradtam az önképzésnél.

Egyébként ugyanígy vagyok a pc boltosokkal is. Mindent csak a játék szempontjából közelítenek meg és halvány gőzük sincs a speciális felhasználásokról.
Szerencsére van egy nagyon jó kis bolt, ahol veszem az alkatrészeket. Lehet, hogy 5-10 %-kal drágább, mint valami nagy hálózat, de garantáltan megbízható a portéka, el tudom hozni kipróbálni és örömmel veszik a tapasztalataimat.
Szerintem csak így lehet pc-t építeni. És bizony ha jó anyagokból rakja össze az ember, akkor veri árban (is) a mac-eket.
Válasz '' hozzászólására (#)

_v_2006-11-13 18:50 |  #1578
az egésznek az a titka, hogy jól meg kell válogatni az alkatrészeket. pl tecsóban meg egyéb ilyen helyeken TILOS ámítógépet vásárolni... de az sem árt, ha "a szomszéd srácnak van gépe, majd megkérdezem, hogy mit tanácsol"-féle segélyszolgálatot is hanyagoljuk :)
...pont én mondom, hozzám elég sokan járnak tanácsot kérni a szomszédból :D
bár volt már olyan eset is, hogy egy árlista alapján összeállítottam egy gépet, aztán mentek megvenni a tecsóba egy teljesen másik (természetesen minőségileg gagyi) cuccot...

na de nem untatlak tovább benneteket, kedves fórumozók a sztorijaimmal :P

mastertape2006-11-13 16:18 |  #1577
Erre mondom azt, hogy a számítástechnika egy kisérletező tudományág.
Amúgy szerencsésnek mondhatom magam, mert mióta beengedtem a számítógépet a stúdióba, egyszer sem volt különösebb gond egyikkel sem. Igaz, hogy mind én rakam össze...
Válasz '' hozzászólására (#)

_v_2006-11-13 09:10 |  #1576
sose lehet tudni... egyszer volt egy gép nálam, állandóan fagyott. kicseréltem benne mindent, még akkor is behalt. aztán a legvégén eszembe jutott, hogy egyedül a procit nem cseréltem ki, hát igen. ő volt a ludas :)

mastertape2006-11-12 22:30 |  #1575
Köszi.
Vannak ilyen parajelenségek.
Én is alaplapra gyanakszom.
Válasz '' hozzászólására (#)

_v_2006-11-12 21:03 |  #1574
mastertape: találkoztam már olyannal, hogy egy bizonyos hangkártya egyik gépben zajtalanul ment, másikban meg súgott. az alaplap volt a hibás...

mastertape2006-11-11 17:11 |  #1573
Másik gépben volt már ez a kártya és ott nem csinálta.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-11-11 14:40 |  #1572
mastertape köszi, megnyugtattál.
Pc táp, vga kábel nincs, egy imac G5-ről van szó :)

Valszeg beszerzek egy szünetmentest az már amúgyis kellene, vagy egy ilyen furmant, meg leellenőrzöm a dugókat.

azzal kapcs-ban amit Te írtál:
másik kártyával próbáltad ugyanabban a gépben? Lehet, hogy egy gyári hibás példányról van szó...

mastertape2006-11-10 22:51 |  #1571
Egyébként pont ide tartozik, hogy ma összeraktam egy x-edik gépet felvételhez, egy M-Audio Audiophile 2496-os kártyával. Minden stimmel, setup oké, de amikor ráteszteltem a spektrumra, akkor felvételnél a bemeneten megjelenik egy 15 kHz-es fix sípolás, mintegy -85 dB-en, ami ugyan elenyésző, de mégis ott van.
Semmi audio jel nincs a bemeneten, simán üresben kreálja ezt a kártya.
A pc házban szedhet össze valamit?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-10 22:47 |  #1570
Pityesz!
A Furman mindenképp segít, de egy jobb APC szünetmentes is, vagy simán csak hálózati szűrő.
A helyzet nem ismeretlen.
Nem "szór" pc táp a monitort, vagy végfokot meghajtó line kábelre?
Nem fut vele párhuzamosan egy VGA kábel?

Aztán: a szétosztásnál esetleg próbálj meg konzekvensen minen aljzatba ugyanúgy dugni dugót, azaz mindenütt azonos oldalon legyen a fázis. (ezért van az amerikai cuccokon egy kicsit szélesebb érintkező a dugaljon.)

Ja és tényleg az is lehet, hogy túlzottan leterheled a sok hosszabbítással azt az egy fázist, amin az egész cucc van és a kismegszakító már készül leoldani, mert esetleg már öregebb, vagy ilyesmi.
Ha csak 6 A-es, akkor érdemes 10-esre, vagy 16-osra lecserélni, persze ha az óra is engedi.
Más ötletem most nincs.
Válasz '' hozzászólására (#)

pityesz2006-11-10 10:51 |  #1569
sziasztok.

1 kérdésem lenne a következővel kapcs-ban:
"Fehér" zaj, halk sistergés jelent meg monitorjaimon(yamaha hs80), miután apró átrendezés után újra összedugdostam a cájgot...

Kb, h2 árom elosztó-hosszabbítót használok, és azt vettem észre, hogy akkor jön ez a zaj amikor több cuccot dugok be a hosszabbodókba.
Túlságosan leterhelem a hálózatot? Már akkor is van ez a zaj ha áram alatt van az interfész (presonus), de még nincs semmi audio jel a megyébe se...

Egy ilyen power distributor segítene??:

FURMAN PM-8E

???
H E L P !

mastertape2006-11-04 20:13 |  #1568
Végül is igazad van: ma már stúdió sem kell a stúdiófelvételhez.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fenderes_ 2006-11-03 08:48 |  #1567
nincs midi billentyűm, nem tudom lenyomni
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-11-03 08:09 |  #1566
Én nagyon rászoktam dobeditálásnál a "delete overlaps" beállításhra, nincs átlapolódás, ha kész, akkor kijelölök mindent, crossfade, ha szükséges, még egy X-szel tudom változtatni a crossfade paparmétereit, aztán már csak egy meghallgatásos, bouncing. Szocsaba, mastertape leírta a tutit! Tape in a visszahallgatáshoz.

vape 2006-11-03 01:36 |  #1564
DFHS-ban a padoknál van note állítási lehetőség. Még learn mód is van hozzá, ha nem tudod kikeresni. Így nem kell áttenni a jeleket.
Ha mégis át kell tenni, akkor jobbgomb a midi részen -> MIDI- > open key-editor
A key editorban meg úgy is lehet sorokat kijelölni, hogy CTRL+adott sorhoz tartozó billentyűt lenyomod.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-02 19:18 |  #1563
Azért írtam a direct monitoring-ot, mert így a hangkari lehet az utolsó láncszem a visszahallgatásnál.
De teljesen mindegy. Az általad vázolt feladatokra a #1549-ben leírtak a leghatásosabbak.
Egyébként pedig a dugdosás elkerülhetetlen még profi környezetben sem, de hát erre vannak a patch bay panelek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-11-02 18:22 |  #1562
hát de ha az összes hangot akarod kijelölni, az viszonylag egyszerű, nem? mmint ahhoz képest, mintha csak egy ütemet szeretnél pl, mert ott nekem mindig belóg az előzőből/következőből egy két hang, ha nincs eléggé széthúzva :D
Válasz '' hozzászólására (#)

Fenderes 2006-11-02 18:20 |  #1561
én a DFHS-be akarom átpakolni a régen megírt DFS-s cuccokat...
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-11-02 18:13 |  #1560
nuendoban dobírás rulez. :D én több, mint egy hétig pötyörésztem esténként a 10 perces nótát... de még most sem mondanám, hogy fasza, lehetne mit variálni dinamikázással, stb.
Válasz '' hozzászólására (#)

szocsaba 2006-11-02 18:01 |  #1559
Hello Mester !
De hát a 1212m az tudja a direkt monitoringet, de mivel változik így a helyzet ? Egyébként aktív hangfalaim vannak, azért kellene a keverőre vezetni a jelet, hogy a fejhallgatós felvételi procedúra működjön (a kimenő jelet meg kell fogni valahol). Ilyen felállással másképp oldanád meg a feladatot ? Azt nem szeretném, ha állandóan különböző feladatokhoz különböző dugdosás járna...Tehát : Phonic MM1002, EMU1212m, Philips aktív ládák, szoftverszintik, mikrofon.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fenderes 2006-11-02 17:57 |  #1558
A nuendoban midinél a Gmdrummap-ben csak lasszózással lehet kijelölni sorokat? Nem tudtok valami billentyűkombinációt erre? Szval be vannak írva az ütések és pölö az "F1"-ről át akarom tenni az ütéseket a "G1"-re, de ezt csak úgy tudom hogy "Object Selection" és lassózással végighúzom a soron, ami elég fárasztó...

Fidós 2006-11-02 14:10 |  #1557
Járnak, szerencsére. Lehet, hogy a jövő héttől már főállásban vagdosok ám, tudom, hogy óva intettél engemet, de hát a főnök megúnta a folyamatosh késéseket... Nem tudtam a munkakezdésemet 07.00-ra kvantálni ebben az évben, hahaha!
Vagdosok egyébként ezerrel. Meg élőzök ish, egyre jobban.

mastertape2006-11-02 14:00 |  #1556
Na mi az?!! Arrafelé nem járnak a zenekarok stúdióba?
Tessék dolgozni, meg vagdosni!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-11-02 13:45 |  #1555
Hasfelmetsző Jack is manuálban vágta a csajokat. Ő a Mesterünk!!!

mastertape2006-11-02 13:30 |  #1554
Hát igen, mert mire föl automatizál? Ha velocity szerint válogat, akkor illene azonos hangerővel ütni a dobot, ami hmm... hát nem erőssége a már eleve pontatlanul doboló dobosnak. Ha eseményre figyel, akkor pedig melyik legyen az a hullámforma, amire beindul.
Mindezek elé nyilván szükségszerű a sávonkénti process, úgymint a kompresszor és a kapuzás.
Ennyi melóval meg inkább megvágja az ember manuálban.
(valahogy így vagyunk a csajozással is...)

Ha elkapom a jó vágás-ritmust, akkor 1-2 óra alatt patent megvan egy macerás nóta.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fidós 2006-11-02 13:17 |  #1553
Arról is lehetne ódákat zengeni, mikor a dobos kolléga(?) egy 16-odos pörgetésbe 19-et üt, vagy csak 15-öt, hehe... Akkor aztán lehet varázsolni. Pár hete meg kellett küzdenem egy olyan emberke remek(?)ével, ahol a lábdob már leleve MIDI-ből ment, és a lábcin/pergő így se ment együtt!!!! ŐRÜLET. De ez a munka, ezt is lehet szeretni. A legviccesebb, hogy ha kész az edit, akkor milyen elégedetten mutogatja a társaknak, haveroknak.

Akik aztán elmennek a koncertre és kifordulnak az első dal felénél... valahogy úgy érzem, magunkkal is kib*szunk néha. :-/

dobos család?
A gyerek: Dobos Triola, az anya: Dobosné szül. Drum Edit. Saját kútfőbül ám!!!

Leo Sunshine2006-11-02 12:10 |  #1552
THX. Igazából én is rájöttem, hogy a manuális vágás a kevésbé pöcsölős megoldás, kb egy óra alatt helyre raktam egy 4 perces dalt. Az automata kvantálás hihetetlen szar dolgokat művelt...
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-01 20:54 |  #1551
Végülis ez így jó setup. Ha SubGroup-pal csinálnád mindezt, akkor sem lenne egyszerűbb.
Mondjuk akkor, ha a pc-ről visszajövő jel nem menne a pultba, hanem egyből a lehallgatásba, akkor egy gonddal kevesebb lenne. Igaz, hogy ilyenkor nem árt, ha a kártya támogatja a direct monitoring-ot, hogy tudjad hallani az éppen rögzítendő sávot, hangszert.
Válasz '' hozzászólására (#)

szocsaba 2006-11-01 16:59 |  #1550
Köszi Mester !
Azt hiszem jó lesz, a leírást olvasva valami hasonlóra gondoltam. Ráadásul ki sem tudom most próbálni, mert rekonstrukcióra küldtem a kicsikét, de ha visszajön rögtön kipróbálom. Milyen típust ajánlanál aminél sokkal egyszerűbben mehetne ez a munka (kevés csatorna elég) ?
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-11-01 13:06 |  #1549
Szia!
A Controll Room out-ba a lehallgatáshoz szükséges erősítőt, vagy aktív hangfalat lehet dugni. Ez a kimenet külön szabályozható, tehát nem kell a master fader-rel bíbelődni, főleg olyankor, ha az be van állítva egy felvételhez.
Természetesen ezek kapcsolatban állnak egymással, ami így néz ki: csatorna fader-ek -> master fader -> controll room fader. tehát ez annyit tesz, hogy nem lehet külön kezelni a kettőt, mert ha lehúzod a mastert, akkor a controll hangerő is megy vele.

Az AUX-szal valóban az a helyzet, amit mondasz, azaz mono.

Az alábbit tudod csinálni:
A számítógép sztereó kimenetét dugd bele a pult 2T inputjába, rca csatikkal. Kapcsold be a 2T to CR gombot (bal oldali), ezáltal a pc jelét csak a Controll Room fogja hallani. A CR-en rajta van a lehallgató rendszered (gondolom erősítő+hangfal).
A felvételhez pedig vagy a 2T outputról, vagy pedig a Main Outról lépsz bele a pc-be.
Így mindent külön-külön tudsz rögzíteni anélkül, hogy visszajönne a mixbe a pc-d hangja.
Arra vigyázz, hogy a jobb oldali 2T gomb ne legyen benyomva, mert akkor az visszaküldi a jelet a master-re. (mint a hogy a vonalak is ábrázolják)
Válasz '' hozzászólására (#)

szocsaba 2006-11-01 07:14 |  #1548
Hello Mester !
Phonic MM1002 keverőm van, azon van egy AUX , meg egy Controll Room kimenet. Ennek tükrében mi a helyzet ? Az AUX az asszem mono, tehát sztereó felvételre nem lenne jó.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-31 22:07 |  #1547
Audio Kvantálás, mint olyan.
Nos. Jómagam a sokak által kevéssé ismert, de annál profibb Samplitude-ban végzem mindezt, szinte nap, mint nap, hála az analóg technikáktól már végképp elszokott dobostársadalomnak. (sic)
Naszóval. A Samplitude gyönyörűen képes annyi sávot rögzíteni, amennyit a bemenetek száma megenged. Dob esetében mondjuk 8-16 az ajánlott. Mivel elsősorban audio szoftverről beszélek, a kis okoska már a rögízés után egy csoportban kezeli az egyszerre felvett sávokat. De ha mégsem (mert ez beállítható), akkor szépen egy shift+betű gombbal megteszem.
Ha atompontos dobolást akarok hallani, akkor előhívom a Show Grid-et, ami megmutatja a tempót, a kívánt felbontásban (4/4, 8/8, stb.) Attól függően, hogy milyen sűrű a pontosítandó ritmusképlet.
Általában 8-adra szoktam húzni, mert a lábcinelést ezen hozzák. Aki ennél sűrűbben üt, annak nem kell már javítgatni a játékát.
Természetesen ez csak akkor műxik, ha metronómra vettük fel a dobot.

Na mivel az összes dobsáv egy csoportba van kijelölve, így a sávokon elhelyezkedő objektekkel egyszerre csinálhatok bármit, így a vágást is. Kurzor ráhúz a vágási pontra és nyom egy T betűt. Ilyenkor az összes dobsávot elvágja a cucc. Ezután egérrel megfogva, a kívánt helyre húzom a kivágott objekt halmazt. Mi a kívánt hely?
Hát ha jó a dobos kéz-láb szinkronja, akkor elég, ha a lábdob-pergő kettőst figyelem. Ezt a két sávot jól felnagyítom és gyakorlatilag minden leütést vonalra húzok.
Ha csak a szokásos hiba van, hogy filleknél, témaváltásoknál belerohan az 1-be, vagy a 2-vel kicsit lekésne, akkor csak ezeket a time-okat kell behúzni és nem kell az egész sávcsoporthoz hozzányúlni.
Az mindenképp fontos, hogy egyszerre mozgassuk a sávokat, mert lásd Vape barátom megjegyzését.
Egy kicsit pöcsölős, de megéri.
Persze lehet aztán cizellálni: vagy vonal elé, vagy mögé tesszük az ütéseket, attól függően, hogy mennyire akarjuk húzóssá tenni a ritmust.
Arra figyelni kell, hogy ha ezek után rákerül egy sound replace, azaz triggereljük a hangokat, akkor a triggerjel feldolgozás miatt 3-5 sample csúszása lehet az adott sávnak, amit utólag korrigálni kell.

Van a Samlitude-nek egy további lehetősége, hogy automatizáljuk a kvantálást: ilyenkor minden pontosítandó leütés hullámformájánál pontosan a felfutásnál el kell vágni az objektet és ha mindez megvan, akkor egy Snap To Grid paranccsal a felvágottak a helyükre ugranak.
Ugyanolyan pepecs.

A Motu Digital Performer-je ezt olyan zseniálisan oldja meg, hogy a rögzített audio sávokat már midi-ben is feldolgozza és a hullámforma peak-eket midi event-ként kezeli. Ezután a kvantálás már a Cubase-ben megszokott midi pontosítás mintájára történik. Mintahogy a hangmagasság korrekciót is.
Namost az új v9-es samplitude is hajaz már erre...

mastertape2006-10-31 21:49 |  #1546
Olyan keverővel érdemes operálni, aminek van legalább egy SUBGroup-ja. Ez értelemszerűen egy sztereó pár kimenetet jelent és a csatornákról választható, hogy mit küldesz rá.
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-10-31 20:01 |  #1545
Milyen keverőd van?
Válasz '' hozzászólására (#)

norman 2006-10-31 20:01 |  #1544
Pre vagy post aux van a keverődön? Ha pre, akkor a szgépet hallgasd az auxon, a fő kimenetet meg vedd fel.
Válasz '' hozzászólására (#)

szocsaba 2006-10-31 17:27 |  #1543
Uraim !
Otthoni felvételt szeretnék készíteni. A hangkártya kimenete a keverőre megy, a keverő kimenete a hangfalakra. Ugyanazon keverőre rácsatlakoztatott mikrofont, vagy szintit kellene felvenni, de mivel a szgép kimenete is a keverőn van ezért az is a hangkártya bemenetére kerül, tehát azt is veszi. Hogyan oldják ezt meg ? AUX, vagy Insert pontról kellene a bemenetre küldeni a jelet ? De sztereó jelet szeretnék rögzíteni. (vonalszintűt:EMU 1212m)

Leo Sunshine2006-10-31 15:33 |  #1542
Hali,

köszi, ez a tutor van meg nekem is, csak még nem jött össze a dolog, próbálkozom...

PT-vel dolgozom, de abban a beat detective nem tudja a multitrack dolgot, az upgrade meg 500 USD lenne, ami kicsit húzós...
Válasz '' hozzászólására (#)

bug2006-10-31 14:23 |  #1541
Esetleg valamelyikőtök nem tudna megejteni egy rövidebb írást a kvantálásról?

vape 2006-10-31 14:08 |  #1540
Természetesen elgépeltem a linkelést, itt van javítva.

vape 2006-10-31 14:05 |  #1539
Nuendora tudok tippet adni, ami 10+2 csatornán felvett dobsávig működik:

Szóval a trackokat külön kvantálni nem nagyon célszerű a mikrofon áthallások meg egyéb fázisproblémák miatt, ezért először kell csinálni egy X csatornás audio mixdown-t, hogy a sávokat egybe tudd kezelni. Tehát megcsinálsz egy pl. 10+2 sávos mixdownt a dobra, amit visszaimportálsz egyből a hostra.

Utána ezen benyomsz egy freeze realtime quantize and timestretch -et, és az egésznek csinálsz egy mixdown-t 10+2 split channels funkcióban (persze ezeket mind kiszólózva a dob sávra), és beimportálod a kész végeredményt.

Esetleg ezt érdemes megnézni, mert kvantálás előtt nem árt egy kis trükk a peakek kiemelésére meg gate-re:

ezittazokosság

Most nincs előttem amúgy a progi, de remélem használható annak ellenére, hogy ha jól tudom te DP-s vagy PT-s vagy.

Amúgy meg tessék felvetetni a dobossal újból, az az igazi megoldás.

Fidós 2006-10-31 13:02 |  #1538
Miért, lehet?
Én úgy oldom, meg, hogy a dobsávokat group-olom, aztán utána már "csak" taszajtgatni kell előre-hátra, hol kevesebbet, hol pedig hetekig, hogy törne le a kezea dobosállatnak!!!!

Audio kvantálást auto módban úgy tudom, csak a digital performer X? tud... Vagy mégse nemcsak ő?
Válasz '' hozzászólására (#)

Leo Sunshine2006-10-31 11:14 |  #1537
Sziasztok,

van valakinek lövése róla, hogyan lehet Nuendo alatt több sávon dobot audióban kvantálni?

mastertape2006-10-26 21:06 |  #1536
Szia Hush,

Az RME minden tekintetben jó választás.
Csak ajánlani tudom.
Vedd meg!

Könyv ráér, most egyéb "problémák" vannak... Köszi.
G.
Válasz '' hozzászólására (#)

Hush2006-10-26 21:02 |  #1535
Szia Gábor!

tervezem egy RME Fireface 400 "kártya " vásárlását?
Mi a véleményed róla?
U.i. a könyvről nem felejtkeztem meg, csak mailen keresztül egyszerűen nem tudom átküldeni. De valahogy eljuttatom hozzád.

mastertape2006-10-26 20:09 |  #1534
Ismét szólok.
Továbbra is keresünk segítséget falbontáshoz, építéshez, stb.
Esetleg szállítási kapacitással rendelkező zenészeket/kollégákat is várunk.
Köszi előre is.

mastertape2006-10-21 21:13 |  #1533
Szia Szabi,
Oké, megbeszéljük. Hívlak majd a jövő héten.
Köszi.
Válasz '' hozzászólására (#)

T.Szabolcs2006-10-21 14:37 |  #1532
Szia! Lennénk ketten akik meg segíténk, de nem stúdió időt kérünk hanem ha lehetséges stúdiótechnikával,felvételekkel... való oktatást.
70-310-5453 Szabolcs és társa

mastertape2006-10-17 22:25 |  #1531
Köszi Dima, de ez nem vicc...
Bontjuk a falat, építjük az új süketet. Ezért elkél az erős segítség.
Majd hívlak, ha már ott tartunk.

Mások jelentkezését is várjuk!
Válasz '' hozzászólására (#)

demonp 2006-10-16 22:09 |  #1530
MEGYEK!

mastertape2006-10-16 20:21 |  #1529
Apropó! Egy kis felhívás.
Ha van köztetek olyan, szabadidővel rendelkező zenész, aki nem riad vissza egy kis falbontástól, sitt-pakolástól, akkor szívesen vesszük segítségét a stúdió átépítésében.
Természetesen ellentételezésként stúdióidőt ajánlanánk fel.

A részletekért keressetek meg!

mastertape2006-10-16 20:19 |  #1528
Ma kezdtük el a mienket is. Hasonló paraméterekkel gazdálkodunk.
Iszonyatos hangzásjavulást várok ettől a légköbmétertől.
Válasz '' hozzászólására (#)

Leo Sunshine2006-10-16 10:35 |  #1527
Köszi Sikerült megcsinálni a "szoba a szobában" szigetelést, rendesen be lett mérve a szoba, úgy lettek felhelyezve a heraklith lapok is. Ráadásul jó nagy a belmagasság, több mint 3 m, a doboknak isten hangja van!
Válasz '' hozzászólására (#)

Santosh 2006-10-15 21:29 |  #1526
Köszönöm!

mastertape2006-10-15 20:44 |  #1525
A PIII-asoddal a sztereó, kevert felvételt javaslom, az emu kártyán keresztül. Mindenképp jobb minőséget érsz el így, mint a pult konverterével.

Az AT2020-as egy jól eltalált, általános mikrofon. Nem valós kondenzátor, hanem ún. elektrét kondi. Viszont meglehetősen jól terhelhető és egyesek szerint izgalmasan színezi a hangképet.
Kezdő felvételhez nem kell jobb.
Éneknél nem biztos, hogy a jazz-es, meleg, selymes hangszínt fogja emelni, viszont fúvósnál előtérbe tudja hozni a rezek hangját.
Válasz '' hozzászólására (#)

Santosh 2006-10-15 20:31 |  #1524
Huh, nagyon szépen köszönöm a tanácsokat, álmomban sem gondoltam, hogy ilyen részletes és használható választ kapok! Marad akkor a keverős megoldás, elfelejtettem viszont említeni, hogy elég gyenge gépem van, pentium3 750mhz, 256 mb ram. Ezzel a géppel inkább usb-t vagy inkább emu-t használjak? (Tervezem a gép kicserélését, de mindent a maga idejében, hisz annyira azért nem vagyunk eleresztve).
Megéri az a 10ezer forint, vagy ha már veszek, akkor usb-set vegyek? Ez az én dilemmám.

(Most találtam a neten ezt a mikrofont: Audio Technica AT2020 37800 ft-ért. Hangszerhez, énekehez, vagy mihez érdemes használni ezt a mikrofont?)

Nagyon köszi mégegyszer, és előre is, hogy segítessz!
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-15 19:24 |  #1523
Szia Santosh!
Bátor vállalkozás, pláne, ha még nem csináltad. Bár mi lehettünk volna ilyen helyzetben annak idején a zenekarommal...
Először is el kell dönteni, hogy milyen felvételt akarsz. Sávonként rögzítve, vagy egyben feljátszva.
Az egyben játék tök egyszerű, olyan mint egy koncert, vagy full próba, de mindenki be van mikrofonozva és be van kötve egy keverőbe. A szinti persze vonalból szól. Ha a jazzgitár valami jó kis alapról szól (pl Roland Cube), akkor azt érdemes mikrofonozni. Énekre és fúvósokra az adott hang(szer)hez ajánlott mikrofont érdemes kiválasztani.
Ehhez a felálláshoz elég a 4 miksis keverő, de tapasztalatból tudom, hogy elég hamar kinövi a zenekar a pontosan méretezett mikrofonszámot.
A felvételhez szépen összekeveritek a csatornák jeleit és a master kimenetről egy sztereó végeredményt rögzítetek a számítógépbe. Ez lehet egy egyszerűbb hangkártyával, vagy pedig az említett usb-s pulttal. Az Alesis usb-nek egy baja van, hogy fix bitrátával és mintavételezési frekivel dolgozik. Ez, ha jól emlékszem 16 bit és 44,1, vagy 48 kHz. Ha már fúvósszekciód van, meg finomabb zeneiségben mozogsz, akkor ez kevéske lehet, de azért ne csüggedj, mert ez minimum a CD minősége.
Viszont ha spórólsz 10 ropit és analógban jössz ki a pultból, akkor javallott az Emu szintű kártya.

A másik módszer a sávolásos technika. Két lépésben: vagy egyszerre rögzítesz, de sávokra bontva, hangszerenként külön sávokon, vagy külön feljátszva, mindeg csak egy-egy sávon. Jazz-ben ez utóbbi nem szokás, így ugorjuk át.
A sávonként, de egyszerre felvételhez az kell, hogy egyszerre tudj 5 jellel bemenni a pc-be. Ha a 1212 alkalmas erre, tehát megvannak a kellő bemenetek, akkor már csak ott a gond, hogy a pultodból ún. direct out-okkal kell csatornánként kilépni. Gondolom, hogy az Alesis-en ilyen nincs, úgyhogy ez a változat is ugrott.
Amúgy úgy lehetne megoldani, ha pl a hangkártya alkalmas a 3 mikrofon előerősítésére + a vonalszintek fogadására. Ilyenkor menne a sávonkénti rögzítés. Ez viszont kicsit összetettebb feladat, tehát első próbálkozásnál aligha lenne értékelhető végeredmény. Sajnos.

Ígyhát vissza kell térni a keverőpultos, kevert, sztereó felvételhez. Ilyen esetben talán van mód utólagos rájátszásokra, pl szólókra, szólamokra, vokálra.

Ha a Cubase sx3-at hansználod, akkor bizonyára van némi jártasságod benne. A midihez hasonló módon audio-t is lehet vele rögzíteni, sávokba rendezni és editálni.
A kezdeti lépésekhez bőségesen megfelelő ez a program. Ha jól eligazodsz benne, akkor hamar lesz sikerélményed.

A felvétel során érdemes egy fejhallgatóban összeállítani a felvételi mix arányt. Nem mindig jó a hangosított arány, mert pl a fúvósok élőben is szólnak rendesen és elvihetik a fület a felvétel során.

Ha további kérdésed van, akkor magánban is megkereshetsz.
Sok sikert.
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-15 18:58 |  #1522
Okés, szivesen. Engem mindig megtalálsz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Santosh 2006-10-15 12:22 |  #1521
Sziasztok! Van egy 5 tagú együttesünk, ének, jazzgitár, szintetizátor, és két fúvós. Egy emu 1212m hangkártyám van, és egy keverőpultot szeretnék most venni, mert szeretnénk felvenni számainkat, hogy halljuk, mik a hibák, miben kell változtatni. Nem profi minőséget akarunk, csak egy elfogadható megoldást. Keverőpultban úgy számoltam, hogy egy négy mikrofonos egyelőre elég lenne (ének+két fúvós). Mikrofonokat mindenki magának veszi, jó minőségben!
Alesis / Multimix 8FX típusú keverőre gondoltam 45 ezer HUF-ért. Mit gondoltok róla? Ezt vegyem, vagy inkább az usb-s verziót, mely kereken egy tízessel drágább? Hangkarimra rá tudom kötni usb nélkül is? Most csinálok életemben először ilyet, tehát nem értek hozzá. 8 mikrofonosban mit tudnátok esetleg ajánlani?
Milyen progit használjunk a felvételhez? Én most a szintimhez cubase sx3-at használok.
Nagyon köszönöm előre is a tippeket és javaslatokat, nagyon jól fognak jönni!

kirgyu862006-10-15 11:54 |  #1520
Köszönöm a választ és amint összeált a keret és az idő jelentkezni fogok!
Még1x köszi a tanácsokat

mastertape2006-10-14 18:55 |  #1519
Te már régóta rágódsz ezen a felvétel dolgon. Még mindig nem született megoldás?
Mindenek előtt megismétlem az ebben a topicban már oly sokszor hangoztatott véleményemet: a stúdiózás NEM DRÁGA DOLOG! Sokaknak azért ez a véleménye, mert valószinűleg rossz helyen, hozzánemértő emberrel dolgozott, vagy tényleg elkavarodott a legdrágább stúdiókba, ahol a kiadók igényeihez van igazítva az óradíj.
A profinak mondható házi stúdióról nem tudni, hogy mely részegysége miatt mondod profinak. Ha az az ember nem céges kereten belül, nem bérelt területen és természetesen számla nélkül végzi a tevékenységet, akkor sok az a 40 ropi.
Egészen konkrétan én a saját stúdiómban (nem házi) 40-50 körül csinálom meg a 3 számos demót. Innen nézve drága egy házi stúdió.
De az ár-érték arányt csak úgy tudod eldönteni, ha Te magad értékeled, hogy vajon a 2nap/13 szám milyen minőségben sikeredett. Természetesen meg lehet csinálni és sok esetben még jó is lehet.

De vegyük végig a verzióidat:
a, dobot és éneket sokszor vesznek stúdióban a zenekarok. Oka, hogy ezekhez a feladatokhoz kellenek a legköltségesebb berendezések, ezért nem biztos, hogy otthoni körülmények között akad ilyen. A mastering kicsit necces, mert ahhoz érteni kell.
b, dob, ének, master stúdióban (okos döntés), gitár otthon. Szokásos dolog, ha otthon megoldható a gitármotyó rögzítése. Itt nyilván nem a 4 Marshall fejes, 8 ládás setup-ra gondolok, hanem egy jól megszerkesztett programozású Pod, vagy hasonló kütyü használatára.
Ennél a megoldásnál örökös probléma, hogy az otthoni megfejtő elkalandozhat a bitráták és a mintavételezési frekik között, valamint a visszaírt sávok esetenként rossz bounce-olással kerülnek vissza a stúdióba.
c, véleményt lásd a, pontnál.
d, lásd a,
e, okos döntés és a lehető legjobb, költségkímélő megoldás. tapasztalatból tudom, hogy sokan megpróbálták az otthoni rögzítést és mindig valamely részmunkánál zsákutcába futottak. Természetesen nagyon sokaknak sikerül - tiszteletem érte, ők szakmailag ígéretesek lehetnek.
A Nuendo jó progi, de kellően profi környezet kell hozzá, hogy igazán jól sikerült felvételt készítsünk vele. Így van ez más programokkal is.
Az SB kártyákra vonatkozóan a közvélekedést lásd a Hangkártya topicban.

Egyetlen dologról nem esett szó. Mégpedig a keverésről. Azt hogyan tervezed? Ez fontos lépés, mert nagyban függ a rendelkezésre álló számítási kapacitástól, a lehallgatás minőségétől, valamint a sávok megfelelő bounce-olásától és átírásáról médiáról, médiára.

Amennyiben konkrétumok érdekelnek, esetleg árajánlat, vagy ötlet, akkor keress meg magánban, vagy itt a fórumon a Citysound topic-ban, vagy a honlapunkon, az ottani fórumon.
Szívesen segítek.
Válasz '' hozzászólására (#)

kirgyu862006-10-13 22:45 |  #1518
Szeva mindenkinek!
Hol is kezdjem, szóval valamennyire ismerem a nuendot meg a cubase-t, ezalatt értem, hogy az effekteket és a keveréseket próbálégatás alapján valamilyen szinten kiismertem, de persze nagyon alapszinten. Van egy zenekarunk és meglepő módon nincs sok (a nem sok alatt majdnem a semmit értem)és szeretnénk felvenni egy demo lemezt (4-5 szám). 2 évvel ezelőtt felvettük egy demót(3szám) profinak mondható házi-stúdióban és 40 ropit fizettünk (kérdezem korrekt volt ez az ár?). Rekordunk egy 13 számos demo rögzítése 2nap alatt (kedvezményes áru bérelt cucc volt amit használtunk, a tartalmát lejjebb, majd leírom)
Szóval, hogy jönnénk ki olcsóbban és jobb minőségben, ha:
a, - dobot, éneket stúdióban, gitárt házilag vonalból, mastering itthon(nem nagyon értek hozzá:)
b, -dobot, éneket stúdióban, gitárt házilag vonalból, mastering stúdióban
c, -hangszer, ének stúdió, master házilag
d, -hangszer, ének házilag, master stúdió(ha csodát tudnak vele művelni:)
e, mindent stúdióban ( ez persze mocskos drága változat)
Per pillanat, ami a rendelkezésünkre áll, nuendo2, SB Live 24bit,keverő,
dob miki, ének miki (de stúdió miki nincs sajna)
Szóval ez a helyzet és esetleg egy olyan árajánlatot vagy kategóriát, ha valaki tudna, amiből mindez megvalósítható, esetleg akár a teljes stúdió felvétel is(5 szám). hoppus18@freemail.hu

Válaszotokat és segítségeteket előre is köszönjük!

mastertape2006-10-13 20:47 |  #1517
Jaj! Nem hibaként említettem, csak viccelődtem. Ugyanis a panoráma fotózás miatt csillagnak tűnik.
Nekem nagyon tetszik és azóta is mutogattam már kollégáknak.
Egyébként most bővítjük mi is a feljátszót és ez az osb-s felület elég jónak tűnik.
Úgyhogy gratula!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

Leo Sunshine2006-10-13 15:51 |  #1516
THX, igencsak gyerekcipőben jár még a honlap, a cuccok sincsenek frissítve, köszi minden észrevételt!
Válasz '' hozzászólására (#)

Leo Sunshine2006-10-13 15:50 |  #1515
Nem csillag, csak a fotós valahogy így hozta össze, már javítjuk ))
Válasz '' hozzászólására (#)

mastertape2006-10-09 21:50 |  #1514
Hmm. valószinűleg akkor nem a megfelelő stúdióba mentél...
A basszusnál nem szoktuk alkalmazni az ikergitáros felvételtechnikát, mert a bass a ritmusszekció része. És ugyebár a dobot se vesszük fel kétszer...
Van ahol használják, de csak rájátszott témáknál.

A fázisprobléma alatt azt értem, hogy a többmikrofonos felvételeknél sűrűbben lehet vele találkozni, mint egy miksinél. Miért?
Mert ha mondjuk házilag szerelt kábelt használsz az egyik miksihez, akkor előfordulhat, hogy a nem helyes forrasztás miatt megfordul a + és - melegpont bekötése. Ha két miksi jele közül az egyik fordított fázisban kerül be a keverőbe, akkor az azonos hangforrásból érkező jelek (hullámok) kioltják egymás, ergo lehalkul a jelszint egyazon erősítésnél.
De ehhez nem kell rossz kábel. Elég, ha a pozícionálásból eredően a két mikrofonba eltérő módon érkezik a jel. Beledolgozhat ebbe a falakról történő visszaverődés, esetleg a rosszul megválasztott 2-es miksi távolság. És ilyenek.
Végül is nagy gond nincs, mert ha fázisfordított jelet rögzíted, akkor azt utólagosan vissza tudod forgatni.
Inkább a visszaverődésekből fakadó nem 180 fokos fordítások jelenthetnek gondot.
Aztán persze az is lehet, hogy zsigerből jól szúrod le a miksiket és nem találkozol a fenti problémákkal.

Általában a többmikrofonos eljárást úgy alkalmazzuk, hogy kap közeli, direkt miksit (md421, d112, m88) a hangfal, sőt még a többhangszórós változatoknál külön kaphat a magas-közép és külön a sub. Ezután 1-2 méteres távolságban, lehetőleg a szoba olyan részén, ahol nincs alapból fáziskioltás lehet egy kondimiksi, ami azért tudja a 20 Hz-et. Ezeknek a külön sávokra rögzített, de egybe mixelt eredője elég jól szokott szólni.
Válasz '' hozzászólására (#)

bandus 2006-10-09 20:53 |  #1513
mik azok a fázisproblámék??? hogy a hang késése nem jeletsen elcsúszást?? még egy kérdés... ha adott egy bass-sáv... és azt mégegyszer feljátzsa az emberünk akkor keményebb lesz a hang... ezt bassusnál is lehet használni vagy csak gitároknál szokás?? (amúgy ezt a 2mic-es felvételt magamtól találtam ki eddig még egy stúdiózásom során se találkoztam vele.. nem mindha annyi lett volna... )

mastertape2006-10-09 20:11 |  #1512
Igen. Ezt így szoktuk a stúdióban.
Figyelj a fázisproblémákra!
Válasz '' hozzászólására (#)

bandus 2006-10-09 17:02 |  #1511
hali

van abban reláció hogy a basszusgitárt egy közeli és egy távolabbi (pár méterre) miksivel felvenni??? és összekeverni a hangot...

mastertape2006-10-02 20:02 |  #1510
Fú dejó! Csillag alakú a feljátszó?
A Clavio-t javítsátok ki Clavia-ra!
Válasz '' hozzászólására (#)

Harkh 2006-10-02 13:08 |  #1509
Leo, egy észrevétel.

A honlapon az "Untitled document" helyére kéne valamit rakni.
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu