Ezt tőlem kérdezed...mert ha igen akkor nem tudom miről beszélsz... :D
Mellesleg majdnem egyből válaszoltam a 1212-es kérdésedre, de aztán láttam helyesbító válaszod. Mellesleg 1820-asból is van m és ne m jelzésű és van 1616-ból is.
Milyen az a régi 1212-es? Mert szvsz csak 1212m-es van. De amúgy igazad van, mert bár nekem is ilyen kártyám van, őszintén szólva nekem francokat sem jelentettek ezek a konverteres marketing dumák, igazából hülye vagyok ebben az értelemben a dologhoz, azt viszont tudom, hogy a kártya szépen szól és hallottam már ilyen kártyával olyan szintű felvételt ami simán odavert a magyar stúdiós átlagnak, sőt... Szóval ha épp ezzel masteringeltek és ez jött ki belőle akkor mastering képes, vagy rosszul gondolom én a józan paraszti eszemmel?
Higgyétek el a stúdiózás igen széles területén sem múlik minden a lenti számokon.
A 96 - 192 kHz-es mintavételezéshez már tényleg Neve, SSL kategória dukál, arról nem beszélve, hogy milyen miksik és outboard-ok játszanak.
Egy kezemen meg tudom számolni, hogy ezen kritériumoknak hány stúdió felel kicsiny hazánkban. Sajnos.
A másik, hogy ezekkel a kapuszámokkal meg igazán akusztikus felvételek érdemes készíteni és hát valjuk meg: a mai zenékben mennyi élőfelvételű elemet használtok fel.
Ami pedig engem illet, nem kaptam fel a vizet. Tényleg.
És nyilván örültem volna a 1820-nak, ha akkor és ott arra lett volna szükségem. De amikor kijött, akkor én már 24 bemeneti csatornában gondolkodtam és más megoldást kellett találnom. Ezért van RME kártyám.
De hangsúlyozom: nincs semmi bajom az Emukkal, pláne hogy nekem még van Emu samplerem is (vasból és talán ólomból) és nagyon jól tudom, hogy ha más nem is, de ők tudtak konvertert gyártani.
"Ezen a szinten semmi nem múlik a jel/zaj viszonyon, az analóg-digitál átalakítás minőségén, a mintavételezésen (48kHz vagy 96kHz) és a bitszámon (16bit/24bit). "
Nekem ez az igényemen múlik és már az első megírt zenémnél fontos volt. Persze a kivitelezés az még messze volt a céltól.
Otthon demózgatok, PodXT Live-val USB-n veszem fel a gitárt és basszust (tehát ez a D/A A/D interfészem), DFHS-t használok dobnak.
Ezen a szinten semmi nem múlik a jel/zaj viszonyon, az analóg-digitál átalakítás minőségén, a mintavételezésen (48kHz vagy 96kHz) és a bitszámon (16bit/24bit).
Sok száz (ezer?) projektet kell ahhoz megcsinálnom, hogy azt mondjam, jobban szólnának a mixeim, ha profi hangkártyát, profi eszközöket használtam volna.
A zenétől lesz jó egy szám, nem a felhasznált technikától.
Oké....:) Ne kapd fel a vizet. Melleslge nem tudom miért kell megint azzal a bizonyos üzlettel foglalkoznunk. Nem vagyok a forgalamzójuk!!!!!
Egyébként az emu a protools hd konverter mellé saját áramkört és chipeket tartalmaz és ha ők nem tudják, hogy milyennek kell lennie(ezért az árért) akkor senki(azért 30 év az 30 év).
És már mondta, hogy nem nagy stúdiók esetére gondoltam. Kifejezetten home illetve kisebb stúdiók számára.(annó teis örültél volna egy 1820m-nek dockal... :) )
Az a/d-k masteringnél tényleg nem túl fontosak viszont ha ezzel végzet felvételt szeretnéd evvel masterelni már számít a konverzió.(persze akkor sem konkrétan a matering szecióban használatos, de egy nois gatet és a tisztogatás megúszod ami nem kevés minőségi előnyt jelent).
Szerintem nem hülyeség ez a dolog talán csak egy kicsit eltúlzott,de persze én is behallgatnám ezt konkrétan.... :)
Tényleg nem izélgetlek, de mióta kijöttek a 1***-es jelölésű Emu kártyák, azóta ettől harsog a Péterfy Sándor utcát jól ismerők nem is kicsiny tábora, hogy "fú, ugyan az a konverter van benne, mint a ProTools-ban".
Te ismered a kütyüket. Tudod, hogy miből áll egy konverzióra alkalmas szerkezet. Hogy nem csak az effektív átalakítást végző csip van a dobozban, hanem igen komoly (vagy sem) analóg áramkörök, aluláteresztő szűrők, stb.
Ebből kifolyólag bármi lehet körülötte. Ha csak ezen múlna, akkor a PT core kártyákhoz Emu dock-ot vennének a stúdiók...
A másik: hogy a mai, digitális alapanyagból dolgozó mastering munkafolyamat során nincs is szükség a konverterekre, maximum a kimeneti oldalon, csupán monitorozási célból. És megmondom őszintén, hogy nagyon sok home környezetben, vagy akár stúdióban is nem ez a DA átalakítás a leggyengébb láncszem.
Bár legyen igazad és szívesen meghallgatok egy régi 1212 és egy m-est, hogy vakteszteben, ugyan azon a lehallgatási rendszeren mennyire különbözne egymástól.
Amennyiben az új 0404-re gondoltál(külső usb-s) akkor igazad van viszont a réginél (kártyás) nem csak a konvereterek miatt jobb a 1212m. Például jelzaj viszony a syncron kártya az hogy nem lengő aljzatos. Ezek mind fontosak(legalább is nekem). Ráadásul az m jelzés hivatott azt jelezni, hogy masteringre alkamas a cucc.
En meg javaslom az Emu0404-et is. Olcsobb mint a 1212m. Az emberek nagy resze ugysem tudja kihasznalni a 1212m adta AD/DA konvertalasi elonyt, mert ahhoz azert mar komolyabb felveteli lanc kell mint egy "mezei" kevero.
Szerintem eleg 0404-is. Belul ugyan az mint a 1212m.
Kösz az infókat, egy ilyen hangkártya beszerzését fontolóra veszem.
Nagyobb összeget azért (80-100ezret) nem akarok rászánni egyszerre a próbahelyi felvételkészítésre, mert annyiból stúdióban megcsinál egy jó hangzású demót nekünk valaki olyan akinek gyakorlata is van benne, meg profi cucca is, de egy ilyen kártya még beleférhet a keretbe.
Most néztem csak az oldalt és már csak a v2-öt lehet kapni ami egy tizessel drágább. Különbség csak annyi, hogy mac kompatibilis.
Tehát a sima 1212m-et csak használtam fogod tudni beszerezni.Ez így már macerás.
Esetleg nézegesd az m-audio-kat is. Vagy ha van rá időd néz utánna ennek a 1212m-nek.
Ha nem is most szeretnél/szeretnétek költeni ilyenre akkor is érdemes nézegetni, mert elöbb utóbb elfog kelni egy normális kártya a gépbe.
Ezzel már pro felvételeket lehet csinálni. Ha kevés a kibemenet akkor pedig audi dock-al tudod bővíteni, amit már sajnos csak használtan lehet kapni, mivel az eu ólom mentes szabálya szerint ami olmot tartalmaz nem kerülhet forgalomba sőt nem is lehet gyártani. Ezért megszünt, de mondom....használtam még belehet szerezni.
Oké master, de én most nem mondtam olyan egetverő összeget. Ennyi befegtetést még megér egy dolog. Persze ha annyira visszaveti a hangszerek fejlesztését akkor oké. Mindenesetre ha már van mindenkinek hangszere ami már egész jól szól akkor más irányba is kell fejleszteni. Én mindig úgyszoktam(habár nálam a hangszer a szinti), hogyegy kicsit fejlesztek azán aztán azon stb.
Mellesleg a 1212m egy hangkártya az emu cégtől. Nézz utánna a neten. Magyar üzletből a www.absolute.hu-t javaslom. Ők a hivatalos hazai importőrök és forgalmazók. Használtan is lehet kapni jóval olcsóbban(39 ezer a bolti ára, de használtan már 20 körül hozzá lehet juttni).
De azt értsd meg Field, hogy nem akarnak ennél többet költeni az ügyre. És igaza is van, mert ha venne valamit, akkor az inkább cucc legyen a megszólaláshoz: fej, láda, gitár, húr, bármi. De nem érdemes még 8 ropit sem kidobni egy elavult holmira. (Bár én mit nem adtam volna egy ilyen kis kütyüért annak idején...)
De a világ közben elmozdult.
4 sávon különben is úgy kéne dolgozni, hogy az elég rendesen elvinné a bandát a susnyásba. Bármilyen furán hangzik, de 4 sávon nem sokkal egyszerűbb összeszervezni a felvételt, mint akár 16-on!
Sztereó felvételhez meg luxus lenne.
Valóban, egyszerűbb a 2 miksi, bele deck-be, az bele kártyába.
Vagy mondok jobbat: mp3 diktafon, elektret miksivel. Modellezéshez bőven jó, usb kapcsolattal pc kompatibilis és a demó demójának nem kell jobb.
"Egyébként az egész célja annyi lenne, hogy mielőtt stúdióba vonulnánk demót készíteni, szeretném ha felvennénk és rendesen összeraknánk a nótákat olyan minőségben, hogy a végterméken minden hangszert érthetően halljunk."
Ezt nem igazán értem. Tehát akartok csinálni ezzel egy felvételt amit egy stúdióba mastereltetnétek. Mert ez sem jó megoldás.
Szerintem fogjátok azt a számítógépet vegyetek egy emu 1212m-et egy pár miksit és mehet a felvétel.
O.K. köszi.
Szerintem nem veszem meg, inkább meghagyom a bőgősünknek. Ha kell neki vigye, legfeljebb ha másra nem, jó lesz neki otthonra az ötleteit lejegyezgetni.
A próbatermi felvételeket meg megoldjuk máshogy.
Helyesbítek, van benne mikrofon előfok, de fantomtáp nélkül, tehát dinamikus miksiket lehet rákötni, azokkal pedig pont a dobot nem a legjobb felvenni. Én hagynám. Habár, ha jó állapotban van, annyiból érdemes megvenni, hogy az e-bay-en 18.000 Ft-ért ment el egy ilyen, kereshetsz rajta párezret )))))))
Majdnem azt írtam, hogy pénzkidobás, de szerencsére idejében kitöröltem. Ugyanis ha minden csatornához tartozik egy fantomtápos mikrofon előfok, meg esetleg egy kétsávos eq, akkor 8ezerért főnyeremény a cuccos, főleg, ha van minden sávnak külön kimenete.
Kösz a tanácsokat, azt hiszem akkor tényleg nincs sok értelme szenvedni vele.
Egyébként az egész célja annyi lenne, hogy mielőtt stúdióba vonulnánk demót készíteni, szeretném ha felvennénk és rendesen összeraknánk a nótákat olyan minőségben, hogy a végterméken minden hangszert érthetően halljunk.
Ha tényleg nem reprezentatív jellegű a dolog akkor nem szóltam egy szót se, de amint kezdeni is akarsz a felvétellel valamit(például demo anyagot akarsz elkészíteni) akkor felejtős. Mondjuk ahogy kiveszem a szavaidból abszolúlt nem demo a cél.(már csak "a szoba közepén egy mikrofon"-ból)
Mellesleg vannak olcsó keverők(használtan egy 2 sávos motyit kapsz már 10-20 között). Én is elektronikus vagyok és nem tartom valószínűnek, hogy az építéssel sokkal olcsóbban fogsz kijönni.
Mellesleg az tökmindegy, hogy keverőn kerszetűl nyomod e a gépbe a zaj és a szalghúzás megmarad. Ezen ez a cucc nem fog segíteni. Előerősítésben és egyebekben lehet csak szepont a keverő, de zaj és szalag problémák ellen nem megfelelő.
Dehogynem érdekel a válasz.
Természetesen sz-gépre nem úgy gondoltuk a rácsatlakozást, hogy a szalagra felvett jelet digitalizáljuk le, hanem pl a keverőre rákötni dobot és/vagy basszust és úgy tovább a vonalkimenetről a gépre ahol rögzítjük.
A helyzet az, hogy a szitu jelenleg az, hogy jelenleg úgy csinálunk felvételeket, hogy a próbahely közepébe beállítunk egy mikrofont és hadd szóljon.
Ha van egy kis lóvénk azt inkább a erősítő + rendes dobszerkóvásárlásba fektetnénk, tehát a kérdés inkább arról szól, hogy ha már felkínálták ezt a cuccot viszonylag olcsóért akkor tudunk-e a jelenleginél lényegesen használhatóbb felvételeket csinálni vele, vagy fölösleges ezzel a cuccal kísérletezgetni.
Vape, kösz az ötletet, talán barkácsolok valami kis keverőt amivel két csatornát külön sávként tudunk kezelni és felvenni a gépre.
Ha van számítógép a próbahelyen, szerintem ne vegyétek meg a 4 sávost. Főleg, ha csak emlékeztetőnek kell a felvétel próbák utáni otthoni gyakorlásra. Legolcsóbb megoldás az lehet szerintem, hogy levisztek egy magnódecket amin van két jackes mikrofon bemenet, a magnódecket felvételre állítjátok és a vonalkimenetét rádugjátok a számítógépre, és mehet is a próba. Így sem túl jó minőségű a felvétel, de sávonként felvéve sokkal jobbat lehet csinálni mint a 4 sávossal.
Azt nem értem, hogy miért tesz fel valaki egy kérdést, ha úgysem érdekli a válasz?
Neonknight: Ha 8000-ért adják annak oka van. Mondjuk nem akkora befektetés, hogy sokat bukjatok rajta, de szalagos magnót használni akkor sem jó választás. Minden befog zavarni ami csak tud. Ráadásul zajos lesz. Kevés a rögzítési ideje és a száőmítógépre sem lehet rendesen rákötni minőség romlás nélkül.
De gondolj csak bele. Fogod a szalagos magnót. Csinálsz egy alapból kicsit zajos felvételt(csak technikától függ mennyire lesz zajos) amit még a szalaghúzás is tovább ront. Majd ezt egy gépbe rakod gondolom audió felvétellel. Na még itt ugye A/D átalakítók vannak amik ha nem megfelelőek még tovább romlik a minőség. És persze számít a kártyád headroom-ja stb.... Tehát inkább egy több sáv felvételére alkalmas hangkártyát és egy aránylag erős pc/mac-et kellene beszerezned szerintem. Jobban jársz, de ez az én szubjektív véleményem.
De még milyen jó minőségű keverőtök lenne! A számítógépre kötés meg aztán a jó döntés netovábbja... Hallgass a tanácsokra, bár tanácsot nem tanácsos megfogadni, azt mondják!
Igazad van, de a legalapabb 4sávos digitális hd-recorder minimum 10szer ennyibe kerülnr (ezt 8000-ért ideadnák).
Egyébként van a próbahelyen egy számítógépünk, úgyhogy lehet, hogy azzal összekötve használnánk, ha úgy döntünk, hogy kell a cucc.
Végülis azt hiszem a semminél azért többet ér, mert legalább egy négysávos keverőnk lenne.
Több oldalról lehet megközelíteni a dolgot.... Ha nézzük a legalapabb, hasonlóan 4 sávos digitális hd-recordert, annak beépített merevlemeze van vagy memóriakártyára rögzít. Mind két esetben jóval több fér rájuk egy kazettánál, nem is beszélve a nem-lineáris szerkeszthetőségről (nem kell tekergetni), a beépített effektekről, virtuális sávokról, arról, hogy nem lesz zajos, ha sokszor játszod le, nem használsz el két kazettát egy próbán, usb-n átnyomod a gépre az adatot és archiválod, vagy szerkeszted tovább, stb., akkor semmit.
Egyébként nem tudom
Sziasztok,
Ismeri valaki a TASCAM TEAC 144 nevű 4sávos házistúdió berendezést?
Azt hiszem az egyik első 4sávos magnó volt kb 25 éve.
Próbahelyre házi demófelvételre jól használható-e, érdemes megvenni?
Mennyit érhet egy ilyen?
Van jobb is.
OFF: egy temetésen az egyik sírásó a beszédek végéig a benyálazott ujjával fogta össze a hangosítás drótját, hogy szóljon a Tesla hangszóró.
Ilyen egy igazi vezető...
ON.
Kovoró! Mogyoró! Rokokó!
Egyszer pl. gyíkká változtattak... de már elmúlt!
OFF:
Mister tape! Egyre több helyen sikerül - úgy látszik, remélem, stb. - megcsípnem amolyan falunap- vagy ahhoz hasonló rendezvényeket... Nézem a tavalyi rendezvényekről készült képeket, hát elképesztő, mi mindennel hangosítanak emberek(?), a világításról nem is beszélek! Ha PAR lámpát láttam, már sikítottam örömömben. Tipikusan: praktik*res/bauma*os reflektor, jobb esetben az állványosh, a rács mögé szín...
ON.
Én az enyémet 800Euro felett vettem az E-bay-on tavaly, s nagyon sokan licitáltak rá. Hogy mennyire jó, és praktukus, azt mutatja az, hogy ugyan akkor járt le egy G3 pultra is a licit, s az 600 Euro alatt ment el. A 10 db direct out és a 6 aux komoly feladatokat is meg tud oldani, s mindez rack méretben.
csak mer múltév okt. 1-jén kint voltunk MP-ben, és bolhapiac volt a parkolóban. haverom vett egy Mixwizard 14:4:2 típusú kis aranyost 40 ezerért. Rá egy hónapra láttuk a neten: újonnan 400 ezer. egy karc sincs a keverőn. csak annyi hogy el kéne kezdenünk kihasználni a keverő valódi tudását.
>>én már nem hiszek a modulok hangjába, a softsamplerek leverik mindet...<<
Rodnas barátom, sajnos ez nem igaz.
Ígéretes törekvések vannak már, de mindig a leggyengébb láncszem dönt: a pc és a hangkártya.
hát küldd el a mailcímét a mailcímemre, ott van a nevem alatt, de sajna ha nem számol be cuccot, akkor esélytelen a dolog
még ha beszámít, akkor is necces erőteljesen :D
hát azt nem tudom mit cserélne,
alapvetően dobol a srác, csak tett egy kitérőt a gitározás felé. feladta. a cucc nagyrésze már elkelt, gitárja sincs már. biztos jó hasznát veszi ennek a gitárszintinek a porfogásban
előturjam a mailcímét? az absolute-os adnékvenékbe is szokta hirdetgetni néha...
nem a PU kerül sokba (Tompi is árult itt egyet a multkorában 15e-ért) hanem a másik vége és az összekötés köztük.
a köcsög Roland 20e -ért árulja a kábelt csak. sejtheted nekem milyen van :))) anyagköltség ~1300 Ft-os...
a konverter meg egy más dimenzió.
egy ismerősöm árul egyet GR 30-at (?) GK2+kábel(gyári)+kütyü 80(?)e -ért, de már egy éve nem tudja eladni :(((
Ja értem, tehát ez amolyan univerzális darab, elméletileg a legtöbb gitár húrok között távolságára megfelel...:)
Majd lehet én is veszek előbb-utóbb egy ilyen midipickupot itthoni szórakozásra. :D
nem. az egy fix darab. a magasságát lehet és kell belőni jól a ragasztócsíkokkal. a mágnesek elég szélesek és nem extrém gitárra biztos jó a PU. a kütyükön kell bekalibrálni a jelnagyságot, hogy a dinamika a helyén legyen a játéknál. ennyi az össze tennivaló vele...
a GK-3 kicsit dizájnosabb és talán a felrakása más kicsit.
úgy emlékszem könnyebben lehet felrakni a gitárra.
kezemben csak 2-es volt eddig. a hangja és a kezelőszervek szerintem ugyanazok.
Biztosan igazad van, csak ezzel az élőben használat ki is esik, ha csak nem PC-vel rohangálsz koncertre, aztán meg imádkozhatsz, hogy ne fagyjon le...:D
EWQL Symphonic Orchestra és minden nagyzenekari hangszer a gitárodon terem :OOOOO
én már nem hiszek a modulok hangjába, a softsamplerek leverik mindet.
ezért elég egy MIDI konverter, ami a gitárból MIDI jelet csinál és azzal meghajtod a PC-t.
Ja, hát nyilván olyan erősítőre meg ládára dugták rá a cuccot, amit ilyesmire találtak ki, de végül is mindegy, mert akkor is sokkal kényelmesebb, mint akármi, élőben is lehet játszani vele és van olyan jó minőségű hangarzenálja mint akármelyik szintinek, szóval ennél jobb talán majd csak évek múlva jön ki... vagy nem...:)
Ja, csak tudod, ezek ilyen feltupírozott cuccok... mint a gitárbemutatóknál profi erősítőn, profi hangmérnök-beállítással, stb. azért az nem fog úgy szólni a te kezedben:)
Ja, ezt már hallottam, de nem tetszik a hangminta...:S Azon a Rolandos videón, ami a GR-33ról készült eléggé meggyőző hangok voltak, ha becsuktam volna a szemem, akkor lehet, hogy összetévesztem az eredetivel... Na jó, nem minden esetben, de azért vannak faszák!
Egyszer ha lesz felesleges százsokezrem, akkor veszek egy ilyen GK pickupot meg GR-33at, aztán elszórakozgatok majd, mert izgatja a fantáziámat, csak sajna nem túl olcsó így, hogy csak szórakozásra használjam... JÓóó, persze, a többi cuccot is arra használom, de mégis...:)
hegedülni, na az az állat. IMÁDOM!!
persze a hangminta miatt lett az a kedvencem.
amúgy a GTM-6 cuccot csak poénnak szántam, mert igazándiból használhatatlan, csak játszogatni jó....
majd szétszedem atomjaira, ha lesz egy kis időm a felgyűlt cuccok szétrobbantására...
van egy régi nem használt GTM-6-os guitar-to-midi konverterem. kicsit lassú, de müxik.
egyetlen gond vele, hogy át kellene variálni a bemenetet GK-2-őhöz...
fillérekért ;) megválnék tőle...
amúgy van egy AXON NGC77 -es konverterem is, na az meg állatka.
Egyébiránt az én gt-6b-mben van basszusszinti-effekt, amihez ugye fel kell ismerni a hangmagasságot, szóval elvileg ki lehetne hozni azt a jelet, csakhát az hogy nézne már ki... (meg ugye a spéci pikáp hiánya miatt csak 1 hang egyszerre)
Speciális pickup kell ahhoz, hogy a gitárhúr rezgését MIDI jellé alakíccccsad. Nem használok ilyesmit, de sztem a ROLAND gyárt ilyesmiket (GK?)...
A GT6 MIDI in-out-ja nem erre való...
Hello
Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan lehet gitárt MIDI-ben felvenni?
Adott egy reason-progi, egy Boss GT6 multieffekt (MIDI in, out-tal), ill. még van egy Fatar midi-billentyűzetem, ezeket próbáltam összekötni minden lehetséges módon, de a gitár jelet nem tudtam MIDI-ben felvenni. Nálam a hiba (esetleg a beállításoknál), vagy ehhez még kell vmi kütyü??
Köszi.
Vásárolnék készpénzért Roland VS-1880 vagy hasonlo kaliberü harddisk rekordert,esetleg cf vagy sd kártyára rögzítö is érdekel,csak legyen usb port! E-mail is jöhet. Tel:06703165961
Persze, hogy énekre is megfelel. Persze vannak ennél jobbak, de azok már nem ebben az árban vannak. Én nem szeretem mondjuk a behringereket csak a régebbieket és ez az. Ha kell akkor adok egy mailt.....spiritcats@freemail.hu
Ha kell ilyen virtualezier akkor tudok egyet 15-ért. Ráadásul ez még a régebbi ami azért megbízhatóbb. Ennél olcsóbbat nem fogsz találni. Persze nem tudom mekkora a kassza.
Sziasztok!
kérdésemnek nem tlaáltam jobb topikot.
Élőzésre kéne éneknek valamilyen effekt egy ismerősömnek, olcsó kategóriában. Láttam behringer virtualizert... Más javaslat van?
Előre is köszi!
üdv
Dirtymaster,
A jó házifelvétel a stílustól függ.
A csak elektronikus hangszerekkel dolgozol, akkor az egy jó erős ibm/mac pc-vel össze tudod hozni.
Ha már rock-osabb irányban játszol, akkor kalkulálni kell a dobfelvétellel (persze, ha nem dfh félékkel rakod össze a dobot). Ehhez megfelelő elszigeteltségű feljátszó kell, megannyi mikrofon, előerősítők, meg olyan hangkártya, ami tud fogadni min.8 csatornát.
Aztán a gitárokhoz, ha alapról megy, akkor ugyanez, majd az énekhez egy jó minőségű énekmiksi, kompresszor.
A stúdiófelvételek nagyon széles skálán mozognak mind árban, mind pedig minőségben. (sokan nagyon minimál felszereltséggel is stúdiónak nevezik magukat...)
A Te esetedben mi a legfőbb akadály?
Általában a dobfelvétel és az ének szokott a legproblémásabb lenni.
Ilyenkor azt ajánlom, hogy ha anyagi akadályok vannak, akkor elég, ha csak a dobolásra jön be a banda. A felkészült a dobos, akkor egy nap alatt fel lehet venni egy teljes lemezanyag dobsávjait, ami nálunk max 25 ezer pénz/nap. Ezért az árért nem találsz olyan mikrofonszettet és további kiegészítőket, amivel magad meg tudod csinálni.
Tehát felvesszük a dobot és én sávonként odaadom. Otthon aztán úgy vágod, effektezed, kevered, ahogy Neked tetszik.
Ugyan ezt mondhatom e további kényes sávokra.
De ha konkrétabban érdekel a dolog, akár otthoni felvétellel, akár stúdiózva, akkor keress meg magánban.
tothg@citysound.hu
Hali!
Lenne egy kérdésem... Az a helyzet, hogy kedvesem énekelget, kedves hangja van, csak kicsit halkacska. Magas hangerőn ugye gerjed a mikrofon, ha meg lejjebb veszik a hangerő, akkor meg nem hallatszik semmi az énekből.
Az a kérdés, hogy segít-e ezen a problémán egy mikrofon előerősítő.
Láttam ilyen Altos cuccot, de biztosan más cég is gyárt ilyet.
Köszi előre is a segítséget! Bocsi, ha ez nem a legmegfelelőbb topic!
Hello!
Mi kellene ahoz, hogy viszonylag jó házi felvételt tudjak készíteni? Meg mennyibe kerül álltalában egy stúdió felvétel egyeltalán? tud vki segíteni?
Előre is köszi a segítséget!