Vezérlőpult / Hangok és audioeszközök / audio fülecske / felvétel / hangerő. Itt kiválasztod a sztereó keverőt. Majd Cool edit. Ott audio options vagy audio preference(vagy csak sima preference) és ott beállítod, hogy az audigy legyen.
Mellesleg az audigy játékre lett kifejlesztve. Zenélésre nem megfelelő, de jobb mint egy alaplapi(habár kiváncsi lennék a 24 bitjének a valósságára, mert ugye sok 24 bites kártya felbontása csoda ha egy jobb 16 bitesét eléri).
sziasztok. szeretném kérdezni ha valaki ismeri a cool edit pro 2-es mért nem szólal meg a gépemen?hiába dugdosom a hangkártya összes lyukába akkor sem vesz fel semmit.Nem tudom mit rontottam el.ha valaki segitene megköszönném.sound blaster audigy 24 bit-es kártyám van.Persze annyira nem vágom a dolgokat, ugyhogy kicsit fapadosan állok hozzá.Remélem nem sokáig:))
Ennél az embernél biztos nem a pénzkérdés a gond.
Egyszerűen csak használhatónak itélte a cuccot és használja is.
Nekem annyiban volt szerencsém a behringerrel, hogy a raktárból válogathattam...
Mastertape: Igazad van. Már túl sötéten látom a Behringer kérdést. Én nem akarok többet *opni velük. Azt meg végképp nem értem, hogy aki protools-al rendelkezik miért használ ilyeneket, de biztos meg van rá az oka(mondjuk én pénze és nem a minőségre tippelnék).
Abban is igazad van, hogy kikell fogni belőle a jót és akkor nem lesz vele túl sok gond, de én nem állok neki 150 Behriger végig hallgatni.
Aki dockot akar emuhoz az már csak elég nehezen kap hozzá. Az Eu-s ólóm mentes gyártási szabványa és törvénye miatt már nem gyártják. Tehát aki ebben gondolkodoóik az gyorsan döntsön.
Egyébként úgy néz ki, hogy a csöves cuccok gyártása is befejeződik Europában.Tehát ezek után nagyon nehéz lesz hozzájuk jutni.
Éljen az Eu... :(
a LIVE-al az a gáz, hogy nem választható clock source.
ha spdif-ről jön a jel, akkor normális hangkártyánál az órajel forrásnak ezt a bejövő jelet kell megadni, így nem lesz semmi gond. ettől függetlenül jól működik ez a dolog a live-on (viszonylag). ami az igazán gáz az az, hogy a DSP fix 48 KHz-en dolgozik és konvertál össze-vissza, ha nem ez a használt mintafrekvencia és ezért csak 48 KHz-es az ASIO hozzá...
A VX2496-ot sokat használtam. Nem olyan vészes, amilyennek field barátom látja. Sőt tovább megyek: olyan kollégám is használja, aki full mac-protools környezetben dolgozik. Ennél is ki kell fogni a jó példányt.
A szinkron kérdés pedig elég összetett. Szinte mindegyik digitális kimenettel ellátott stúdióeszköz ad a formátumban digit szinkront. Viszont ezek az sb szintű hangkarik (továbbra is hangsúlyozom, hogy ezek zenélésre NEM VALÓK) nem minden esetben fogadják, vagy értelmezik azokat. A tűs spdif valóban használható, de kártyafüggő.
A legtutibb megoldás, ha egy olyan kártyát veszel, ami egymaga szolgáltat word clock/digit szinkront és midi-t. Ugyanis ezeknél - gyártó függő - azért több az esély, hogy az audio és a midi pariban marad. Ha ragaszkodsz a külső órajelhez, akkor bizony az alaplap által generált referencián futó midi elkalandozhat. Az audio kevésbé, mert a konverter - jó esetben - rálock-ol a külső órajelre.
Megoldás: az EMU 1212-től fölfele, netán a dock-kal. Ezalatt felejtős minden megoldás. Esetleg használtban valami M-Audio, vagy Prodik kátya.
:))) :D - nagggyon csúnya élményed lehetett :D
Hát, hangkártya ügyben kezdem is lassan a kutakodást.
Fidós köszi, fel foglak hívni!
Most azon izzadok, hogy tudjak mutatni valamit, amit ma hoztam össze, mindjárt lesz mp3, feltöltöm és adok egy linket.
Aztán csak óvatosan majd az anyázással, mert nagyon a szívemre tudom ám venni! :)
Egyébként tényleg hallgattam ilyen cuccosokt. Senkinek nem ajánlom aki nem szereti a depit. Mert ezeknek az eszközöknek a hatására minimum 2 hét katatomiás állapot a jellemző amiből nehéz visszazökkeni a behrigerekhez... :D
A behringerek zaját csak stúdió monitorokon fogod észlenli ott viszont csúnyán...:)
Egyébkét az emu 1212m-et javaslom nekd. Ahoz jár miki előfok, monitor csatorna, és még egy szinkron kártya is ami küldi a szinkronjelet ki.
A mega-téma felejtős, az nem az a műfaj, de e többi stimmel.
Minden olyan elismerésem a Mohácson létezó stúdiónak amely az ilyen pozitív őrölteknek kijár, de hallottam több albumon is ott készült felvételt és hát az a helyztet, hogy ..... - mondom, csak pozitívan tudok róla nyilatkozni, pedig nem is ismerem, de nem csak az én véleményem, hogy van jobb.
S ha már szidnak majd a hangzásért, akkor szidjanak ezért, amit én csinálok, egye, vigye :)
Felvettem ma éneket a VX2496 -al formálva, zaj semmi, abszolute tiszta, csak a hangszínnek vok k.ra elégedetlen.
Következő lépés hangkártya és mikrofon csere.
Én nagyon kitartó vok ... :)
Azt hiszem sok dologban igazad lehet.
Főleg hangkártyában.
Szavaidból az jön le, hogy neked már volt alkalmad összeahonlítani, ami a sírás alapjául szolgál .... hááát, sírni így is tudnék :) de nem adom fel, asszem beszerzek indulásnak egy tűrhető kártyát, olyat, ami ad ki órajelet és van neki SPDIF bemenete. Nem adom fel!!! :)
Persze nem vitatom, csak megint elkalandoztunk olyan tájakra amik valószínű senki nem tud otthon megteremteni. Nem ismerem a te anyagi helyzetedet, de kemény fába vágod a fejszédet. Egyébként én meg egy protools hd-t szeretnék... LOL:D
Egyébként ha van három kilód a d-8-ra akkor sok sikert(a d-16 6 kiló). Én ennyi pízé vennék egy macet és valószínű jobban járnék mint te. :D
Nem kötekedés, de nem sok értelme van ennyiért hd recordert venni home esetleg demo anyaghoz. Ebből a zsetonból már egy aránylag erős home környetzetet lehet varázsolni, de ha neked ennyi pézed van akkor támogatlak... :D
Az a baj, hogy én nem igazán fogom tudni kinek játszom. A stúdiós srác szervez mindent, és ha lehet, élő hangszerekkel veszi fel a megrendelt anyagot. Ehhez kellene nekem egy árat mondani. Ezen a téren kezdő vagyok, abban igazad van, hogy tapasztalat szerzés miatt is megéri önmagában, de szeretnénk az elején korrekten megegyezni... gitáron kívül nem nagyon kell vinnem semmit... Húr az ok, de persze egy-egy dalért nem fogok több csomaggal elhasználni, tehát költségnek tulajdonképpen nem számít... Szerintem nótánként lenne értelme mondanom egy jutányos árat...
Mellesleg az ilyen cuccokon már bőven elég ha csak átküldöd anélkül, hogy hozzányúlnál.(ha még hozzá is nyúlsz.. :D)
Egyébként hangkártyában az új emukat javaslom. Ezekben már van preamp és monitor funkció és nem annyira vészes az ára. Ráadásul azért mégis csak emu... :)
Ismerősöm pont fordítva csinálja, a live adja a midit, a triton a soundot, a felvételt meg egy Korg D16, és királyul szól minden. Ha egyszer demózni fogok tuti ilyen D8-at vagy D-16ot veszek mert jól szól, és egyszerű.
Azt em tudtam, hogy sb liveról beszélünk... :D
Annak alp hibája a gyenge freki átvitel pédául a mély tartományba. Mi egy triton hangját próbáltuk felvenni sb-vel, de az eredmény...LOL Szerintem ennek a cseréjével kezd. Valószínűleg az a lánc leggyengébb szeme. Ez a cucc elveszi azt a kis dinamikát is amit az esetleg mikiből és behrigerekből kisajtolsz.
Mellesleg nekem nem az a bajom, hogy egy cucc olcsó vagy sem. Nekem se attól minőségi valami mert félmilka. Tudomásul kell venni viszont hogy a hangszer és zenei piacra gyártók összese a fizetésel arányos szolgáltatást és minőséget hozzák. Ezért ne várj semmit attól a behrigertől. Igazán éles képet ezekben az ügyekben egyébként akkor fogsz kapni ha meghallgatsz egy normális cuccot. Például egy ams neve-t. Hidd el sírni fogsz és 2 hónapig nem leszel képes otthon bekapcsolni a behringert... :D
Mérlegelni kell. Kinek játszol, ők ebből profitálni fognak-e é, vagy csak hobbyzenekar, milyenek a dalok, te viszel-e cuccot a felvételhez. Ami alap: egy-két csomag húr (nem árt, ha új!), kaja-pia-nők. Meg kell egyezni és kész. Kezdő session zenésznek még tapasztalatgyűjtésnek is jó...
200Hz-13kHz. Ez is egy tartomány - ma vicces a csávó.
Egy egyszerű kis szólóért én 5e-t kértem és kaptam is. Bonyolultam (relatíve) ne várjanak, nem vagyok virgakirály, haha! Ha nem én játszom fel kb. 5 perc alatt (kitalálással együtt), akkor 3-4 órát ott Rostock-olnak, az pedig ugye megest csak píz, és ha addig nem tanult meg szólózni, akkor ott se fog OLYAN minőségűt alkotni. Koncerten meg simlizni is lehet!
Akkor megvan: Király Melinda, DeFormanS. Megasztár-jelölt. Van Mohácson egy kis stúdió, ott nem próbálkoztatok?
12-14, és a video amire linket adtam persze nem saját szám :)
A lány a szerzője az összes sajátnak úgy zene, szöveg, mint hangszerelés, meg ő i sénekli, ez talán kicsit megkönnyíti a dolgokat.
Igen, tippelhetsz! - Nem nyert :)
A jackes digital out a SB Live! CT4760 -ason van. Meg van neki a NYÁK -ra applikált CD_SPDIF in -je, mint írtam.
Az órajel kérdés úgy kérdés, hogy a PC -vel mindent rendszer clock alapján vettem fel, s ha azt szeretném, hogy a VX2496 is az szerint járjon, akkor tudatni kellene azt vele. A VX2496 -nak van külső órajel fogadásra kialakított BNC bemenete, meg át is lehet kapcsolni, hogy clock onnan, kívülről, csak azt nem tom, a PC -ből hgyan lehet kinyerni, valszeg olyan kártya kellene, logikus (vélem én) ...
Na mindegy, ez már csak megáll ezen a szinten azt hiszem, majd az előadó eldönti, jó -e neki demónak így, vagy nem, az én maszek véleményem az, hogy az alap minősége is megérne egy misét ....
A megoldás igazából az lenne, ha egy kiadó látna benne vitamint és megcsináltatná profi stúdió-muzsikusokkal az egészet.
A zenekar az, amelyet tavaly Zefiék előtt biztosan hallottál, mert láttalak, ott voltál, habár lehet, hogy tévedek abban, hogy te hangosítottad, asszem azt a Zefiék csinálták.
Van 14-14 olyan számuk, ami lemezre kívánkozik.
Nézz rá egy darabkára itt: http://mutameg.atw.hu/video/defortop.wmv Habár ez egy televíziós élő felvétel, az énekhangot (is) teljesen nyersen hagyták.
Megegyezés szerint... Én már végeztem a "baráti kisegítő gitárszólózgatással", csak KP-ért, bruhaahahahahaha! A múltkor pl. Petrucci mester szólt, hogy....
Rengeteget kellett visszaolvasnom, sokat megjegyeztem, de sokat el is felejtettem azóta, hiába, FIFO memóriám van (förszt in, förszt áut)!!!
Jack-es digital out?! Ott valami nem stimmel, ilyenről még nem hallottam... Namármost. Ha külső A/D-t használsz, akkor bizony kell az órajel szinkron, bááár... nekem Hammerfall kártyám van, az órajelet lehet SLAVE-re állítani úgy, hogy a referencia órajel a bejövő SPDIF legyen... Szerintem, sok sz*pást, pénzpazarlást úszol meg, ha megfogadod valamelyikünk tanácsát: irány egy stúdió, felveszitek, aztán otthon szoftkompresszor, editálás, satubbi. Persze, ha a zenei alapok low-fidelity minőségűek, akkor nem éri meg, sose fog beleülni a zenébe... Kérjetek kölcsön egy nagymembrános kondimiksit valakitől, popfilter és had szóljon... A producerjelölt érteni fogja, hogy ez csak egy demó, ha van érzéke hozzá, tudni fogja, hogy mit lehet ebből kihozni (ahogy én soxor többet látok egy-egy dalban, mint a zenekar).
Lehet, hogy már kérdeztem itt, akkor bocs... Szóval meg tudjátok mondani, hogy egy stúdióban gitározásért milyen tarifákat szokás kérni? A per dal, meg a per óra verzió is érdekelne...
Alapjában véve nem nekem vannak fenntartásaim a Behringerrel kapcsolatban, ellenkezőleg, meg vagyok győződve róla, hogy a minőség nem csak a technikán múlik, de sok függ az embertől, aki mögötte áll. Azt gondolom, hogy azért, mert egy cucc olcsó, még nem feltétlenül szar és úgy vélem mindenképpen meg kell ütnie egy olyan minimális szintet ami adott esetben akár használható eredményt is hoz és itt utalnék ismét az emberi tényezőre.
S mivel, hogy esetemben éppen ez utóbbi az, amelyen bőven akad még fogás, ezért kértem tanácsot, ötletet, segítséget - melyeket kaptam is, köszi is, máris profitáltam belőle, egy-két lépéssel mindenképpen közelebb kerültem a célhoz, vagy így, vagy úgy, a felvázolt megoldások alapján.
Ami VX2496 kapcsán motoszkált a fejemben, annak most kicsit utána léptem és szemre vételeztem a digi kimenetet (később majd előkeresem a manualt is) és azt mértem rajta, hogy a 2-es és 3-as pinek rövidben vannak, az egyes meg "mindentől távol" - főleg GND -től.
A hangkártyámon nincs RCS -s csati, csak jack-es digital out, van viszont a kártya-testen egy 2 tűss csati CD_SPDIF felirattal, egyik tüske rövidben GND -hez. Ezen bizonyára be lehet menni digi jellel, majd körüljárom témát, nem szeretnék kellemetlen meglepetést (a VX2496 digi kimenetén egyik pin sincs GND kontaktusban ...) - viszont jó lenne még egy órajel a PC -ből a VX2496 -nak a szinkron miatt, másképpen nem lesz azonos hoszúságú az ének az alappal és ezzel újabb gondok jönnek ... :)
Lehet, hogy ez már hangkártya cserét is jelent majd...
Addig is köszönöm a segítséget és elkél még .... nehezen adom fel. Ha elsokalok, akkor irány egy stúdió. Távolság miatt kicsit problematikus, sajnos ez egy ország, hogy mindent olyan távolra építettek tőlünk, nem is értem meg, hogyan történhetett ez meg :)
Fidós itt vagy ? Te vagy legközelebb, szólj hozzá légyszi!
Egyébként pedig ha tényleg vannak fenntartásaid az alább felsorolt cuccon készíthető énekfelvétellel, akkor csakis kizárólag a stúdiót tudom ajánlani.
Sőt, odáig megyek, hogy elég lenne csak a nyers sávokat felvenni ott, ahol rendesen meg lehet processzálni az éneket és aztán ezeket kiírva elviszed haza és ott bekevered a zenédbe a saját elképzeléseid szerint.
Arról nem beszélve, hogy a stúdióban objektíven tudják instruálni a csajszit (netán hozzáértően) és pár óra alatt fel lehet rántani a demóhoz az éneket.
Hidd el nem kerülne többe, mintha az egész zenekar elmenne moziba...
Én használtam a VX-et. Véleményem a honlapon...(mármint a citysound-on)
Hivatalosan AES/EBU digit kimenettel rendelkezik, de ha ezt "aszimmetrizálod", akkor belemegy az rca-s S/Pdif-be.
Bekötési rajz a VX kezelői útmutatójában.
Nem, nem profi, nevezzük hobbinak, demo készül abból a célból, hogy egy profi meghallgathassa, érdemes -e foglalkoznia a témával.
Van egy zenekar, vannak saját számaik, demo szinten fel kellene venni, etc. etc.
Minden megy, csak az ének nagyon nem jön úgy vissza, ahogyan hallottam már szólni a lányt valóban profi felvételen amit stúdióban csináltak korábban. A cucc sajnos csak élő hangoskodáshoz van összeszedve, valóban nem stúdió céllal.
Csak próbálkozunk, ehhez kértem volt olyan tanácsokat, ami előrébb vihet.
Azt, hogy profi stúdióban profi a technika és a hangzás magamtól is el tudtam képzelni .. :)
Olvastam a másik topicban a hszedet, kösz.
Valójában azért izgat a dolog, mert "csak" demo szintű felvételt kellene készíteni.
Ám lehet, hogy túlságosan is kritikus vagyok a hanggal szemben, lehet, hogy demónak elmenne, de b...ssza a csőrömet, hogy miért nem jobb ....
Arra gondoltam, hogy a VX2496 -ot esetleg lehetne használni A/D átalakítóként. Csak nem egészen világos, hogyan jön össze a hangkártyával, aminek van digitális csatlakozó pontja - ha használható erre a Live! CT4760 -asa .... erről tud valaki valamit?
"Egyszerűen csak olyan miksi, olyan preamp, olyan A/D és ennyi a jó énekhang titka?"
A jó énelhang az énekesnél kezdődik.. :D Egyébként ez a csak olyan félmillíótól bármeddig terjedhet. Tehát sok sikert... :D Tényleg nem kötekedni akarok, de ha nem csak az a cél, hogy a barátaidnak mutogasd akkor ne is állj neki, mert csak beleőrülsz.
Egyébként a másik topicba már írtam egy s mást. Hidd el tényleg jobban jársz egy stúdióval. Alapból egy jó preamp kerűlhet 200-tól akármeddig. Szintén a mikrofon és kompikat már nem is említem. A stúdió pultokat meg hagyuk... :D
Hát szóval van pár Behringer cucc ....
Olyanok, mint UB2442FX keverő, VX2496 ének processor, MDX2200 kompressor.
Miksi csak Shure SM58SE ének, de az úgy tűnik, élőben OK, de a felvett hang nem elég telt, nem elég meleg. Igaz, hogy a fenti cuccokból semmit nem használtam csak a keverőt, azon is a hangszín középállásban, effekt semmi.
Van pár VST meg egyéb effekt lehetőség a PC-n, de azzal nem vagyok képes "csodát" tenni ....
Van egy olyan érzésem, hogy már a mikrofonnál megbukott a produkció...
Bocs, igazad lehet, tényleg inkább oda írhattam volna...
Köszi a választ, ha jól gondolom, akkor nem is érdemes nekiállni addig, amíg nincs meg a szükséges miksi, mert addig nincs meg az az "alaphang" amely bárminek kiindulási alapja lehetne ...
Azért, ha van kedved, vagy más is szólna hozzá, örömmel olvasnék még a témáról a Stúdiófelvétel topicnban!
Köszi!
Hali skacok! A zenésztáborban lesz a bassgityóm az Angelnél, közpiszkálatra, a tónusok gyilkolászására. Piezós, vagy tweeteres bassalapra dugjátok és bátran emeljetek ki magasakat! Nem lesz zajosabb!!!! Üdv! Jeti
Hát nem az igazi - elvileg. Az ilyen insert-re szánt cuccoknál a bemeneti impedancia általában a pultok insert, vagy vonal kimeneti szintjéhez van belőve.
De az a bazi nagy igazság, hogy anno, amikor még aktív játékos voltam, akkor én is használtam egy Boss, de nem pedál, hanem a fél rack-es valami pro, vagy milyen szériájú kompresszort. A lánc: Squier Precision Bass - kompresszor - VOX fej. Olyan fasza kis hangot tudtam kihozni az amúgy általam fosnak tartott preci hangból, hogy csak na.
Tehát járható az út.
Elegánsabb, ha van a fejnek FX send-return-ja (és ez netán insert módban is megy) és oda tudod kötni a kompresszort.
Egyszer beszéltünk a kompresszorokról, és említetted, meg sokaktól olvastam, hogy az Alesis 3630 marhajó, kérdés az lenne, hogy vajon basszusra, élőben, fej elé is lehet-e kötni normálisan (gondolok itt a ki/bemeneti impedanciákra, szintekre)
na, köszi, nem nekem kéne, hanem a basszerosnak. valami nagyon durva ampeg feje van, gondolom van rajta FX send/return, de megkérdem. Basszusfejnél is ugyanúgy van az ilyen, mint gitárcuccnál, hogy az elő- meg a végfok közé loopol ilyenkor?
Sziasztok. Elég kezdő vagyok, HELP! Otthon készítek felvételeket, a problémám, hogy az ének jelszintje elég ingadozó, mire lenne szükségem, kompresszor?
Ha nem vicc a Kr.u. 2006, akkor nekem pl. jó lenne... Pécs, Intercity. Van dob, van gitáralap, van Basten, van ília. Még talán mikrofonok is vannak. Kompúter. Animál planet. Dubaikettő. Csadoros nők. Na?
Mennénk mi, de pillanatnyi anyagi kereteink ennyit tesznek lehetővé:)
Egyébként egy nap alatt nem sikerült semmilyen helyet szerezni, amiben van konnektor, és odaadnák két napra.
Tiszta ideges vagyok már.
Uraim óriási kéréssel fordulok bárkihez, aki tud segíteni.
Jövő hét kedden+szerdán vennénk fel középminimalista módszerekkel némi anyagot, hogy szórni tudjuk frutti helyett, mégis milyen zenét játszunk.
A próbahelyünk 12 négyzetméter, így ott nem tudjuk megoldani a dolgot, mivel minden beleszól mindenbe.
A helyiséget, ahol megoldottuk volna ma visszamondták.
Keresünk tehát bármilyen helyet, ami akusztikailag megüti a minimum szintet, ahol két napig elszöszölhetünk a stúdiósunkkal, és ahol napközben is lehet hangoskodni, és nem stúdióárban mozog.
Minden cuccot mi vinnénk, nagyon rendes 30 körüli fiatalemberek vagyunk, sokat mosolygunk, és elefántmemóriánkban őrizzük a hozzánk kedves emberek fotorealisztikus képét, akikre háború esetén sem emelünk kezet.
Amúgy amolyan néhol szelídebb, néhol vadabb rock"n"roll/underground/punk keveréket nyomunk.
Minden megoldás érdekel.
Előre is kösz
Hát igen...
Ezért szoktuk sokszor hiányolni a Hendrix, Vai, Lukather, vagy Knopfler plug-int a munkálatoknál, de ezeknek csupán csak a hangzása érhető el, a feeling, játéktudás nem.
Kitartást a projekthetz...
Jogos, tényleg ciki először is 128 as .mp3 -ból vissza wave, majd kicsit megdolgozi, utána megint konverzió wave -re. De az eredeti darabka file úgy készült, hogy csak ezt a darabot rendereltem le az egészből és lusta voltam újra elővenni a projectet.
Ami a mikrofont illeti az kalandos, mert nagyobb részt saját gyártmányú mikrofonnal vettem fel - lehet, h. nem szerencsés ezt elárulni, de ez van, a nolc mikrofonból 6 saját kondimiki, s csak a pergőn ész állótom-on van gyári dinamikus. Ami észbontó volt, hogy a lábon is a saját adott a leg elfogadhatóbb hangot, persze relatíve, a többi kipróbálthoz képest. Mondanom sem kell, hogy milyen mezei miksi hegyeket próbáltam ki, tipusokat aztán végképp nem is merek írni :)
És igen sávokon van, természetesen, semmi panoráma, meg hasonlók, nem is lehet, mert monó sávokon van, hogy oda lehessen majd tenni a a panorámában, ahova tetszik.
Hálás vagyok mindannyiótoknak a segítő jótanácsokért, hiszen "szegény ember vízzel főz" szituban vagyunk, azért ütöttem össze házilag azt a filléres technikát, amivel ezt is összehoztam.
Tényleg a dob a legnehezebb része egy demólemez elkészítésének.
meg ha van egy olyan gitáros a bandában, akiről ilyenkor derül ki, hogy nem csak a koncerteken "hibázgat", de képtelen akár darabokban is feljátszani egész egyszerű dolgokat .... :( - de ez már egy másik fejezet.
Az mp3-ból wav-ra alakítás egy kicsit meleg.
Nem lehetett volna az eredeti wave állományból dolgozni?
Rengeteget veszitenek a sávok a dinamikájukból. És ez kicsit hallatszik is az anyagon. valahogy nem érzem a dobok testét. Bár ez mikrofon gond is lehet.
Ezzel szemben ígéretesnek tűnik, bár a cinek valóban kicsit szőrösek, ebben Rodnasnak van igaza.
Mindenképp meg kell várni a többi sávot, mert így, ebben az arányban, ha a cineket a jó helyre tolod, akkor a zene mögött lesz a dob, ha meg azt húzod a kellő helyre, akkor a cinek fognak ordítani.
De szerencsés a helyzet, ha sávokon van, mert én rendesen szoktam szívni a sztereóba tekert dobalapok miatt.
én még akkor is kiszedném a lábból azt a puffogó mélyközép tartományt. vegyél vissza belőle ilyen 150-300 között, vagy akár 500-ig, aztán figyeld csak! ;]
Rodnasnak is és neked is köszi megvéleményezést.
Igen, bármit bármilyen irányban tudok állítani, lévén, hogy 8 sávon vannak jelen a hangszerek (láb, pergő, f.tom_bal, f.tom_jobb, álló_tom, lábcin, felsőcinek_balra, felsőcinek_jobbra).
Egyenként lehetséges bármelyikkel bármit csinálni.
De ezzel az anyaggal most csak annyit tettem, hogy leszedtem a netről, vissza konvertáltam wave-be ()rámentem egy grafikus eq -val, medpróbálta tanácsaitok szerint módosítani, majd végül max-ra hoztam a szintet a jobb hatás kedvéért. Aztán visszanyomtam .mp3 -ba.
És igazatok van, tényleg jobb lett.
Ám ahogyan Rodnas is mondja, ha minden hangszer együtt lesz, akkor kell majd még beállítanom a dob-elemek szintjeit.
Köszi az észrevételeket!
Továbbiak is jöhetnek, esetleg tanácsok - a stílus, amihez illeszkednie kellene majdan a dobnak, az a klasszikus dallamos rock.
sokkal jobb!
a cinek nekem még mindig mosottak, de az a kérdés, hogy a ma szokásos agyonfényezettet akarod-e vagy azt ahogy a cin valójában megszólal.
nos a ez a vaójában megszólalhoz áll közelebb, de ez koncepció kérdése és nem minőségi kérdés.
a lábdobon lehet esetleg kicsit több csattanás, de ezt akkor látod meg, ha eltünik a zenében (esetleg). akkor kell rajta ügyködni. most ezt nem lehet előre megmondani (avagy én nem tudom).