"Jól kezeli a direct monitoringot? az muszáj dolog felvételek készítéséhez... "
sajnos nem tudom, mi az. En csak egy otthoni, kontar, zenecsinalo vagyok, aki otthon a pinceben vesz fel zenet egy szamitogepen.
Sajnos en azt sem tudom, mi az ASIO. Korabban kerdeztem is, csak nem valaszolt ra senki. Ha rajovok, mi az, akkor tudok majd valaszolni, de utana kell neznem.
Nem arrol beszelek, hogy ez a sznobsag, hanem arrol, hogy az SB az tul tag fogalom, es a kozepes vagy alacsony kategoriakkal szerzett rossz tapasztalat miatt nem szabad elvetni a jo termekeiket is. Az is lehet, hogy 10 felhasznalobol 9 tul komoly dolgokat akar csinalni egy ocska SB vel. Jot meg nem is latott, mert nem lehet kapni ott, ahol az SBt vettek. A szamitogepes boltban.
igazad lehet!! a delta 1010-hez is volt driver probléma az Acid-dal kapcsolatban régen. hamar javították szerencsére.
igaz ez engem nem zavart, mert sose használtam. csak láttam a javitott listában.
úgy látszik nyűgös ez az "acid". talán akkor sw kellene váltani.
Igen, de az nem a hangkartya miatt van, hanem valami ACID beallitas miatt, vagy egyeb osszeferhetetlnseg miatt. Sem cubase ben, sem sonarban nem csuszik, es az Acid korabbi verzioiban sem. (az is lehet, hogy ami nekem megvan, az bugos)
"Ennyi erővel egy SB LIVE!-ot is használhatnál :))"
Azt hasznaltam 3 evig. Most csereltem le.
Ezt is LIVE! al csinaltam. Meg ezt a karacsonyi dalt is. (Es Acidban kevertem) Nyilvan nem tokeletes, de azet nem visit belole, hogy "SB LIVE! gagyi hangkarival" lett felveve.
igazad van, a sznobizmus az nem kihagyható terület!!
én csak arra akartam rávilágítani, hogy vannak hangkártyák, amik használói SOHA NEM PANASZKODNAK ILYEN-OLYAN PROBLÉMÁKRA a hangkártyával kapcsolatban. Minden progi teszi a dolgát, nem a technikával kell foglakozni, hanem dolgozni vele.
Ez az, ami nem jellemző az egész SB dologra, sajnos.
Jól kezeli a direct monitoringot? az muszáj dolog felvételek készítéséhez...
hát meglestem közbe mit irtak a specifikációban.
kétségtelenül ott van, hogy:
ASIO 2.0 drivers for low latency (as low as 2ms) multi-track playback and recording at 24-bit/96kHz*
mert ez kell ide. a kérdés mennyire korrekt a megvalósítás, mert ez ami nagyon gáz, mármint a driver, az egész dologban. sajnos az EMU 0404 is idetartozik - ez a rossz hír.
harddisk recorfdingra nem kell ilyen "csilivili" kártya. Az ASIO 2.0 tudja, de 100%-osan.
Értem én, hogy húdepipec az egész tálalása ennek a kártyának, de valahol akkor is igaz, hogy sokat fog és keveset markol.
mindent tudogat, de kicsit light-os itt-ott. attól félek az ASIO terület ilyen. mert az PROFI terület!! oda nem szokás ilyen kártyát venni.
apropó milyen az ASIO control interface? mennyire állíthatók a funkciók?
Én a saját tapasztalataimat írtam le neked. Hogy hogyan és miért került a gépemből a kukába az SB. És csodák csodájára 10 felhasználóból 9-nek hasonló problémái voltak. Ha ez a sznobság akkor így van én sznob vagyok, mert nincs időm szarakodni abeállításokkal meg ilyenekkal amikor dolgozni kéne.
A hankartya kerdesben is van egy bizonyos sznob tenyezo. (mint hangszereknel, vagy akarmi masnal). "Amit a szeles tomegek hasznalnak, az biztos nem jo" Sokan irtoznak attol, hogy olyan ceg termekevel csinaljanak felvetelt, es zenet, aminek a termekevel a tinik meg a titkarnok is szerelik a szamitogepuket. Hiaba vannak az adott gyarnak profi cuccai is, nem tudnak ettol elvonatkoztatni. Olyan, mintha a Squier BULLET miatt nem vennenek az emberek american deluxe Stratot, es azt mondanak, hogy a Fender szar. Sokan gondoljak szerintem, hogy az EMUtol meg M-audiotol jobb lesz a zene, mert az "nem a hetkoznapi ember kartyaja". Nyilvan vannak technikai kulonbsegek, de ez is belejatszik am csunyan.
Leírom a volt gitártanárom módszerét felvételre, nem feltétlenül olcsó, de bika anyagokat lehet vele csinálni. Marshall JMP-1 hangfalszimulált kimenete megy egy Korg D1600-ba, annak az effekjeit használja. Az alapokat Nudendóban csinálja, a hangzásokat egy Korg Triton szinti adja. Mikor fel akar venni vmit csak sávonként kiküldi a szintin keresztül a D1600-ra, és lehet rá gityózni. Ha kész az anyag átkerül minidiscre, onnan pedig asztali cd-íróval Zenecd-re. Így a gépnek egyáltalán nem kell bikának lennie, elég egy SB Live Platinum, nem kell millió ram, nagy vinyó vagy gyors proci. Persze ez a megoldás se olcsóbb, sőt valószínűleg drágább mint a gépet fejleszteni, de jól szól és ez a lényeg.
Nekem a takjel nem állt fel soha, késva indult, kihagyott. Majd az audió része is teljesen leállt, pattogott a felvétel. Csak 48-ban volt képes dolgozni, mindenféle driverrel próbálkoztunk, a végén már lefagyott a program. Nem is emlékszem már mindem apróságra de megörjített a végén. Gurutól gurig vittem a gépemet és csak az lett a vége hogy a kukában végezte. Megörjített!!!!!!!!!!
Én régen SB Pro-val (22050 Hz sztereó módban ) készítettem 4 sávos .mod -okat. Gyenge cuccal is lehet jó dolgokat csinálni, de minek szivassa magát az ember ha nem muszály. Az meg, hogy egy 44.1 kHz-en nem ASIO kompatibilis kártyát hangtechnikai boltban forgalmaznak, csak a boltot minősíti szerintem. Én biztosan átcserélném EMU 1820m-re vagy 1212m-re, vagy valamelyik M-Audiora.
Nem tudom, megnezted e a linket, amit betettem errol a gagyi chipsetes hangkarirol. Nezd meg, es ird ide nekem, hogy hol gyenge, es mik a gyenge pontjai. Azt is ird le, miert nem lehet vele rendes munkat vegezni. Melyik az a tulajdonsaga, ami nem alkalmas "rendes" munkara. (Meg mindig varom a "rendes" szo meghatarozasat)
Rosszul vesz fel?
Rossz minosegu a hang, amit felvesz?
Rosszul kezeli a felvett filokat? (ha igen, miben jelentkezik ez?)
Milyen szempontbol rosszabb az ezzel felvett zene, mint az EMU0404 el? Hogyan jelentkezik a kulonbseg felvetel, munka, es visszahalgatas kozben?
Ezekre a kerdesekre kene a valasz.
Miért nem M-Audio Delta 1010-et vettél?. Az a zászlóshajó. Kiválóóóóóóóóóóóó.
Vagy RME valamelyik ütős kártyáját. Hamár ennyire utánamentél azt kellett volna lekérni a polcról :(((
Ja ezt értem de az ilyen dolgoknál elég 1x belenyúlni, utána már mondhatnak róla akármit...
Tudod mint a mosópor reklámban 10 házasszonyból 9 ezt ajánlja. Ezt arra értem hogy aSB-el nem csak nekem hanem sokaknak volt baja, ezért ha a SB valami igazán tutival akar előállni azt 3x annyira kell bizonygatni mint minden más cégnek mert sikerült eléggé levinni a saját renomélukat. Szóval én biztosan nem veszek az életben SB cuccot akármilyen jó(nak mondják)
Ebben az esetben nem a hangminőség képezi a vita tárgyát (illetve az is, de az csak másodsorban). Ami a lényeg, hogy korrekt in/out portja tudjon lenni egy komoly soft-nak is. Az egész KX chipes vonal csak 48 KHz-en tud ASIO-t, azt viszonylag stabilan. Ennyi erővel egy SB LIVE!-ot is használhatnál :))
Az RME nagyon jó hírű, de drágább. Itt a korrekt működés a kérdés és nem az hogy milyen felvételt csinálsz, mert azt lehet jót, ha jól gitározol, jó alapokra :))
Az SBnek valoban vannak egyszeru kartyai a szeles tomegeknek, de a ZS 2 platinum, az nem olyan. Hangtechnikai boltokban lehet kapni, ugyan ott, ahol az E-MU meg az M-audio van a polcon. Szamitogepes boltban nem lehet kapni. En Torontoba mentem be erte egy specialis uzletbe, ahol megrendeltem. Ez nem a szeles tomegek hangkartyaja. Az ara sem az.
kerdes az, hogy mikor volt, melyik volt, es miert vagta tonkre a gepet. Nem ertem egyebknet, hogy egy hangkartya hogy vaghat tonkre egy gepet. Az is elkepzelheto, hogy hibas volt, vagy mas gond volt. Ha egy hangkartya kart okoz a gepben, rendszeresen lefagy vagy hasonlo, akkor lehet hogy gyari hibas, de az is lehet hogy valami rosszul van beallitva. Nekem eddig semmilyen problemat nem okozott. Nyilvan lehet az enyemeknel jobb hangfelvetelt kesziteni, de ami miatt az enyem esetleg nem olyan, mint kellene, az nem a hangkartya. Nem hiszem, hogy a legprofibb E-MU val jobbat tudnek csinalni. Bar olyan felvetelt meg ide nem linkeltem be, amit ezzel a kartyaval csinaltam volna. Mindent, amit ide betettem, azt egy egyszery soundblasterrel csinaltam, (3 eves kartyaval)
Lehet, hogy mindennel fel van spécizve, de ez akkor is "csak" egy gagyi chipsetes hangkari. Alapból nem való rendes munkára.
Akkor inkább mint Birta Miki is irta egy EMU 0404.
Bár az is elég problémás tud lenni sw vonalon...
Szivem szerint inkább az M-Audio vonalat javasolnám mondjuk az audiophile kártyákat.
Ami itt a lényeg az az ASIO driver és annak kompatibilitása a prof progikkal. Na ez megint egy terület ahol az Audigy süllyed....
Amúgy lehet több hangkártya is a gépbe :))
Nem akartalak megsérteni, sőt. A lakóhelyeddel arra utaltam, hogy kint talán jobb valamivel az életszinvonal, és zeneszerkesztésre kitalált kártyát is könnyebben vesz ott az átlagpolgár.
Az Audigy (tökmind1 hogy sima vagy 2 vagy ZS) játékkártya. Nekem is van, bent porosodik a fiókban. Bár viszonylag jól szól, de csak 48 kHz-en működik rendesen az ASIO, mivel a DVD lejátszók miatt valószínű ezek az A/D-k a legolcsóbbak. Egyébként megszólalni viszonylag megszólal, de a bemenetek minősége már kérdéses, és a 44.1 miatt szerintem nem használható komoly munkára. A Creative EMU családja meg egy egészen más dolog, mivel azt a technológiát csak megvették, és szerencsére nem igazán nyúltak bele csak rátettek egy Creative plecsnit.
Az Audigy2 ZS driverét meg rá lehet tenni a sima Audigy2-re is, szinte tökugyanaz a kártya.
Ha valaki komolyan gondolja, kell egy RME, EMU vagy Audiophile kártya, meg meg kell tanulni használni egy normális hostot (Sonar, Cubase/Nuendo, Samplitude, esetleg Audition).
Ha az ember otthon akar zenei felvételeket készíteni akkor nem SB kell választania mert azok elsősorban nem zenészeknek hanem a széles publikumnak készülnek. M-audio, vagy E-Mu az aminek van megfizethető kártyája és magasan veri a SB-t. Én pl úgy csinálom hogy 2 cserélhető vinyót használok. Az egyiken a net megy fotók stb. Ez megy az alaplapi hangkártyával. A másik vinyó pedig megy az E-MU-val azon csak zenei szoftverek vannak a net le van tiltva róla és azt csak arra használom.
Én most cseréltem le a SB audigymet mert csak a baj volt vele (pl csak 48-on futott) pedig 4 éve többe került mint az amit most vettem olcsóbban és tökéletes (E-MU 0404)
a lakohelyemnek mi koze a hangkartyahoz? Mi az, hogy "rendes" progi meg "rendes" hangkartya? Mi az, hogy "rendes"?
Ez egy professzionalis hangkartya. Nem tevesztendo ossze a gyenge Audigy kartyakkal. Szerintem ez Magyarorszagon nem kaphato - bar fene tudja. Errol a kartyarol van szo
Mivel egyedul vagyok, ket savnal tobbet felvenni nem tudok szimultanban (ez 6 savot tud), ugyhogy ez a kartya eleg. 24bit/96khz
Az is az igazsaghoz tartozik, hogy nagy PC jatekos vagyok, es fejlesztek is jatekokhoz, es ez a kartya arra is tokeletes.
Egyebknet az ACIDnak semmi baja felvetelre (meg keveresre sem) felteve ha ezt a bugot meg tudom oldani. Ugyan ugy lehet vele keverni es editalni, mint barmely masik programmal. Persze nem mindegy, hogy az ember milyen effektet hasznal. En sokfelet hasznalok, foleg a Sonitust.
Nem vagyok benne biztos, de ha jól tudom az Audigyk csak 48 kHz-en kezelik rendesen az ASIO-t. Próbálj meg átváltani 44.1-ről. Egyébként ismerve a korábbi feltett számokat meg a lakóhelyedet, én inkább azt javaslom hogy szabadulj meg az Audigytől, szerezz be egy rendes hangkártyát és az ACID-ot meg cseréld le egy rendes progira.
Az acod pronak csak a legujabb verzioja csinalja ezt, a korabbiak nem. Egyebknet nem hiszem, hogy hardveres problema van. A hankartyam par honapos, egy audigy 2 ZS platinum pro, es annak a legfrissebb drivereit raktam fel novemberben. De az Acid pro akkor is ezt csinalta mar. Az ASIOt feltettem a kartyaval egyutt, de nem tudom igazan, mire valo. Azt sem tudom, hogy a latency ertekek micsodak, es hol tudom beallitani. Az Acidot egyebknet felvetelre, es a felvett savok editalasara hasznalom, cubase ben keverek.
Nem tudom, hogy Cubase ben meg lehet e azt csinalni, hogy minden felvetelt automatikusan kulon savra vesz? Az ACit minden elkezdett felvetelkor uj savot indit, ami megkonnyiti az attekintest es az osszevagdosast.
Nemhiszem, hogy az ACID -al lenne a gond, mert a 4 es verzio hibatlanul mukodik. az 5 os csinalja (a Sony verzio)
Hallgasd meg a HD497-et, vagy hasonló 10k körüli fülest. Átmenetileg jó lehet az keverésre is, aztán ha komolyabb fülest veszel még akkor is jó lesz zenehallgatásra.
Hát ez a szokásos driver, latency, gyenge hardver kérdés.
Vagy a hangkártyád nem bírja, vagy a latency értékek vannak borzasztó magasan, vagy pedig az a gond, hogy az Acid Pro elsősorban loop editor, mintsem real time hangrögzítő.
Friss-e az asio?
Olyan, hogy ólcsó és jó minőség ritkán találkozik ebben a naprendszerben...
Keveréshez sokan szeretik az AKG 240-es, vagy valami hasonló számozású modelljét.
A Sennheiser HD265-ös sem volt rossz,de a HD250-est is szeretik. Beyer DT770-es, vagy a DT990-esis szóba jöhet, ha minőséget keresel. Attól függ, hogy nyitott, vagy zárt kivitel kell-e. Mindkettőnek más az akusztikai viselkedése.
A használható fülesek 30-40 ezer körül kezdenek árban.
És ez nem sok!
Nagyon szepen koszonom a tanacsokat!
Az lenne meg a kerdesem, hogy ha Acid Pro ban felveszek valamit, az miert van kesesben lejatszaskor a feljatszashoz kepest?
Szerintem gondolkodj szoftban.Egy egyszerűbb, olcsóbb hangminta kollekció is megteszi kezdésnek, de kell egy szekvenszer program is ahol meg tudod írni a dobot (mondjuk Cubase). Persze van profibb megoldás, a BFD és a Drumkit From Hell Superior viszont drágábbak is. Mondjuk utóbbi kb. olyan 50 ezer. Meg ezekhez gyors gép is kell, sok memóriával.
Szeretnek venni valami olyan cuccot, amivel jo dobot tudok csinalni szamitogepes zenei felvetelekhez. nem tudom, hogy kulso egyseg kell e hozza, vagy valami szoftver. Vannak a BOSSnak is mindenfele dobgepjei, de nem tudom jok e. A markakat sem ismerem. Szoval a kerdesem az, hogy mivel lehet viszonylag jo dobot csinalni, ha az ember nem dobos, dob sincs otthon, es dobos sincs a kozelben?
Nekem amúgy meg van ez a Bösendorfer, de még 8 layeres mélységgel is megküzd vele a gépem, nemhogy a max. 12 vagy 16 layerrel (most nemtom hirtelen mennyi a max). Igy is 800 Mbyte-ot tölt a Ram-ba (1 gigám van), a latencyt meg vissza kell vennem 10 alá, hogy ne recsegjen. Szóval én úgy szoktam zongorázni, hogy Granddal feljátszom midibe, aztán kicserélem a kész sávot a Bösendorfer-re. Mondjuk nem tökéletes megoldás tudom, de egyenlőre ez van. De egyébként midi zongorának, nem kellene lennie a Nuendo 2-ben is? Mert az a Midi Software Synth vagy mifene része, nem a Nuendo-é.
Ilyen demó szórakozáshoz szerintem az Edirol is hasznos, mert nem túl nagy és elég sokféle hangszer van benne (vonósok, ütősök, fúvósok, meg egy nem túl jó zongora ), csak a mentésél akadnak nálam néha problémák. A 290 meg hangra nekem tetszik, csak ugye 1 DVD.
És ez letölthető? Mondjuk végülis minden...
Amúgy kevesebb RAM-hoz ez nem annyira jó, inkább Steinberg The Grand, nincs olyan jó hangja, de eldöcög kisebb gépen is.
Nuendo 3.2-ben van alapból MIDI zongora.
Tudtok valami letölthető VSTi-t, ami kb hasonló, zongora, amit 2-es Nuendoban is lehet használni? (nem nekem kell)
Hát, hát, kedek erősen erre gondolni én is. Vagy ha nem is elrántottam, hanem amikor toltam arrébb a sáv elejét/végét, akkor lehetett valami.
Az egyébként miért van: nem tudom mi a neve, ahol a sávban elkezdődik a felvétel, van egy szürke sáv. Audio esetben ha ennek az elejét húzom jobbra balra, akkor a jel helyben marad, és ahhoz képest változik ez a szürke rész. MIDI-nél meg tolja maga előtt a MIDI jeleket is.
Lehet hogy ezt csesztem el, ezért tolódott el.
Na nekem megy minden végre hibátlanul.
a baj ezzel van:
Steinberg Nuendo.v3.2.0.1128.MERRY.XMAS
szar a törés, ez kell:
Steinberg Nuendo v3.0.2.623
ezzel nincs semmi problem és ha jót akartok akkor nem tesztek a gépre kvikktájmot
Most nálam is megy minden rendesen, de elég sok eszközzel szórakozok, így néha érthető hogy barkácsolni kell. (Fatar bill, TD-3 eDrum, saját építésű trigger->midi konverter, pod midi része, pod ASIO hangkártya része, néha párhuzamosan használva Asio4all-al az EMU mellett, meg néha próbálgatok egyéb programokat is, amik eléggé betesznek a rendszernek. Aztán időnként ghostolom a lementett tökéletes állapotot (kb 8 perc) és mehet minden előlről.
Szerintem egyébként véletlenül "elrántottad" a midi sávot, azért mászhattak el. Mert ilyen elmentés/visszatöltés problémám nekem idáig nem volt ezzel kapcsolatban. Leginkább olyan gondok szoktak lenni, hogy a visszatöltésnél rosszul állítja vissza a felhasznált VST hangszerek beállításait. Pl. konkrétan most az Edirol Orchestral-al van ilyen problémám, hogy nem jegyzi meg rendesen a preseteket. Bár nagyon nem is akarom használni, mert elég gyatrák a hangok, de hirtelen ötleteket feldobni még jó lenne. Amúgy ilyen másnál is van?
nem.
a MIDI pöttyeim csúsztak el valamiért a griden.
amúgy egymáshoz képest pontosak, nem pattog, stb.
meg egyszer volt az, hogy pattogott, ugrált, elállítottam, majd vissza, és megint jó lett. De az csak egyszer volt eddig.
Nuendo metronom settingsnél van többfajta metronóm állítási lehetőség, és azok között van pár ami nálam nem igazán jött be. Főleg amikor még elérhető volt a windows midi soft wavetable vagy mi, és azt triggerelte midi jellel. Az aztán tényleg összevissza mászott.
10 ms alatt engem amúgy nem zavar a késés. Viszont 10 fölött már úgy vagyok, hogy ha nem is lenne olyan zavaró, a tudat hogy ott van már nem igazán hagy nyugodni.
Hát, 5-öt állítok be, valamivel nagyobb lesz, de nem éri el a 6ot. 4-nél recseg, 5-nél már nem.
Mondjuk (nemtudom, ez befolyásolja-e) én személy szerint nem rögzítek túl sok sávon.
5 ms latency azért elég durva, én 7 vagy 10-et szoktam használni. Viszont ez a midi elmászás fura, főleg, hogy magad játszottad be és el is mentetted. A metronómnál egyébként szintén lehetnek problémák, mivel ha valami softmidi metronómod van, annak is lehet késleltetése.
Egyébként amikor a POD berecseg, ott is az a megoldás rá, hogy állítok a latency mértékén 1-et föl vagy le, és megjavul.
Neeem, jajj. Természetesen bars gridre pakoltam be, és megnyitáskor ugyanezen a bars griden volt elcsúszva. Az időkijelzést csak azért említettem, mert arról néztem le, hogy kb ennyi csúszásról van szó.
Részletesebben: Csinlátam egy dobloopot. Quantize be volt kapcsolva, szépen felpötyögtem drum editorban a cuccot, fasza volt. Legközelebbi megnyitáskor meg már nem a griden voltak a pöttyök. Pedig tuti ugyanaz a grid volt beállítva. Olyan, mint amikor mondjuk átváltasz triplet gridre, pötyörészel, aztán visszaváltasz normál gridre, és akkor a pötyörészések már nem esnek a gridre, csak mondjuk ott látszk a szabályosság, hogy minden 6iknál megint ráesik. Itt viszont csak eltolódott simán egy kicsivel. Szal magában pontos, az ütések egymáshoz viszonyítva jól vannak, csak ha mondjuk benyomom a metronómot, akkor ahhoz már el van csúszva.
Meg olyan is volt, hogy beállítottam a 5 ms latencyt, fasza volt, aztán követkeő megnyitáskor megint összevissza mentek a minták. Megnéztem, 5 ms volt a latency, aztán elállítottam, majd vissza és utána megint jó lett (pontos).
Ilynek vannak, amikket nem tudok hova rakni. Ez lehetséges a crack miatt?
Most akkor hogyen?
A gridre tett jelek nem igazán tudnak elmészni, viszont ha átkapcsolsz időkijelzésre, természetesen nem az időjelzés szerinti másodpercekre fognak esni a jelek. Amúgy ha valamiért el lennének mászva, a quantize -al tudod helyrerakni, de az elmászás nem normális dolog, úgyhogy inkább ha még nem oldódott meg írd le kicsit részletesebben mi is volt.
A gridedet amúgy az időegység megválasztásával (akár tripletek is) és pl. menüvel a tempo track állításával tudod változtatni.
Nekem korábban azzal volt gondom, hogy az emulált midi bemenetek miatt a rögzítés során egy idő elteltével folyamatosan egyre később rakta le a jelet a timelinera, mint ahogy az ténylegesen be lett játszva. De aztán sikerült ezt megoldanom az ignorefilter segítségével, ha ilyesmi a problémád akkor azt kifejthetem ha érdekel.
van egy hasonló probléma most nekem.
Editáltam egy kis MIDI loopot, rendesen rápakoltam a gridre Drum editorban a cuccost, elég fasza lett, stb. Elmentettem, következő megnyitásnál odébbrakta az összeset, már nem agriden vannak. Ha átváltok idő tengelyre, akkor kb olyan 38-39 ms-al eltolja őket.
Én rontok el valamit, vagy programhiba? (crackelt nuendo 3.2)
Lenne egy-két problémám a Nuendo3-al, ha tudnátok segíteni megköszönném.
Szval, ha Cubase songot importálok be, akkor a Drum tracket mindíg kitolja a 6000 körüli egységhez. Ezt visszahúzom akkor jó, de ha elmentem és újra behívom, akkor megint el van cseszve, el is tünnek az ütések, de maga midisáv az megvan. De az érdekes, hogy a mentés előtt elvágom pl. a 15-ös egységnél és amikor mentem és újra behívom, akkor ez a midisáv(drum track) 1-től kb. a 6000-es egységig elér. A lokátorok be vannak állítva 1 és 15 közötti részre. De lényeg, hogy a sávból eltünnek az ütések. Az audio sávokkal nincs semmi baj.
Ha zoom-ot beállítom úgy, ne legyen olyan mint alapból van, hogy egyszerre több track-et lássak és így mentem, majd ezután behívom ismét, akkor beáll az alapbeállításra. Ez nem lehet menteni a song-al? Muszáj mindíg állítgatni?
Ja, meg amióta Quicktime-ot installáltam, azóta pofázik amikor megnyitok egy songot, hogy a kiválaszott sample rate 44,1kHz. Ha rákattintok hogy, "ok", akkor pattan vagy kettőt bejön a song, de a midi nem szól. Ha nem kattintok az "ok"-ra, hanem bazárom, akkor szól a dob, de vagy egy oktávval mélyebben.
Mindenki ennyit szív vele vagy csak én?
Ismeri valaki a M-Audio Keystation 88es midi billentyűt? Érdekelne a használhatósága számítógépen. Latency, játszhatóság illetve ebben az árkategóriában valaki tud e jobbat. Házistúdióba kellene, nem élő használatra
köszi
Bár most nincs előttem, de valahogy úgy próbálkozz, hogy:
1. létrehozol egy midi sávot
2. kijelölsz a timeline-on egy szakaszt a jobb és bal lokátorral (felül a kis háromszögek, halvány kék lesz a sáv amit kijelöltél-> mint audio mixdown-nál)
3. a kijelölt szakaszon belül kétszer rákattintasz a midi sávra, így az kijelölésre a midi sávra ráhelyez egy teljesen üres midi szakaszt, amit meg is nyit editorban.
Az editorban piano roll-ként fogod látni a midi jeleket, és a menüben lévő dolgokkal rajzolhatsz újakat/alul változtathatod az egyes note-ok hangerejét. Ha Drum map-ra átváltasz piano rollról, akkor lényegében annyi változás lesz, hogy csak a midi jel kezdőpontját jelöli, a kitartás meg eltűnik. Ha beállítod a megfelelő grid kiosztást (1/4, 1/8, 1/16 stb.) és bekapcsolod, hogy csak a háló keresztezési pontjaira tegyen jelet, akkor már csak pötyögtetned kell befelé a jeleket.
Szerkesztés előtt azonban nem árt betölteni a VST-i-t. F11->ott betöltöd a battery-t, a batterybe pedig az adott dobhoz tartozó (pl. DFH1) battery presetet ha van ilyened. Aztán a midi sáv out-ra a batteryt adod meg.
A sávok között meg fog jelenni egy új VSTi-hez tartozó sáv, ahol már a midivel vezérelt battery hangokat kapod meg. Ezeket vagy direktbe effektezheted, vagy küldheted tovább group vagy FX sávra.
Szóval a megoldás a piano roll->drum editor váltás.
A Nuendo főmenüjében nincs Midi menü, azon belül Drum Editor? Akkor asszem meg kell várnod valaki más tanácsát, mert én csak Cubase-ben ismerem a dörgést. Azt gondoltam hasonlóak nagyjából.
Létre kell hozzá hozni egy midi részt, midi sávon, aztán kijelölni, majd Midi menün belül találod a Drum Editort. Legalábbis Cubase SX-ben így van. A Midi sáv midi out-jára meg rá kell rakni a Battery Vst-t.
Valaki el tudná mondani tömören, hogy hogy tudok MIDI dobot csinálni Nuendoban? (3.2) van DFH 1-em meg Batterym.
Van egy MIDI sáv, hogy rakom be a batteryt oda, bepötyörészéskor hogy lehet a dinamikát izélgetni, hogy tudok pl 4/4-ről triolás ritmusra váltani, stb stb stb.