Ezt medve írta: Leo! Pattintsd már át, lécci azt azt a 3x-el felvett nótátokat amit a múltkor említettél. Legalább meghallgatlak már végre titeket meg a Pívit is meghallom. Köszentyű!
Ezt mastertape írta: Hát Leo ez nem jött össze. Pedig kiváncsi vagyok. De ezen felbuzdulva majd fölteszek pár napon belül egy dobfelvételt a szájtunkra, csak úgy a la natur, hogy jól megmondjátok róla a vélemyént.
Egyébként visszakanyarodnék a topic alapgondolatához és ismételten felhívnám a figyelmet egy fontos dologra: tudom, hogy nagyon sok zenésznél, zenekarnál a stúdiózás már nem azt jelenti, amit jópár évvel ezelőtt nekünk jelentett. Mindenhol van már pc, amire könnyedén fel lehet demózni és az ezzel töltött idő, értelemszerűen nem kerül pénzbe. DE. Ha már a zenekar eljut egy stúdióba, akkor azt maximális felelőséggel tegye. Ez kezdődik azzal, hogy ha személyesen, vagy telefonon leköti a stúdiózás kezdési időpontját, akkor jelenjen is meg azon. Nagyon kínos az a helyzet, amikor a stúdió kapacitása ki van írva X/Y zenekarnak és az nem jön el, ezáltal óriási kiesést és bosszankodást okozva a stúdió csapatának. Akár egy egész hónap munkabeosztása is felborulhat egy ilyan húzástól. A stúdió kiszolgáltatott helyzetben van, mert helyhezkötött. Mi mindig megtalálhatók vagyunk, szemben a zenésszel, aki olyan telefonszámot, vagy elérhetőséget diktál be, amilyet akar. És ha nem jön el, akkor nem vonható felelőségre. Ez nem a bkv és bliccelés. Ott sem jó buli, pláne a mi szakmánkban. Kb ilyen felelőtlenség, ha el is jön a banda, de teljesen felkészületlenül érkezik. Pontatlan, javíthatatlan dobolás és hangszeres játék. Persze, ha van idő arra, hogy az ilyen jellegű hibákat javítsuk, akkor nincs gond, de az biztos és belátható, hogy senkinek nem jó, ha a zenekar a stúdióban, a stúdióóradíj terhére tanulja meg a dalokat. Mondhatnám, hogy miért ne, de mi nem vagyunk ilyenek... És ami a legfontosabb, hogy el kell fogadni manapság már minden zenésznek, hogy a felvételi munkarendbe nagyon is beletartozik a hibák javítása. Történetesen az, hogy a legprofibb dobosnál is kell itt-ott kvantálni és ez bizony idő. Szerves része a stúdiómunkának, úgyhogy azzal, ha a zenész percenként bekérdez, hogy mikor vehetjük már a basszust, vagy bármit, azzal nem segít, hanem inkább hátráltat. Egy-egy dobeditálásnál az összes idegszállal rajta kell lenni a felvett hanganyagon, hogy az a nap végén tényleg profin és hallható hiba nélkül szólaljon meg. Lehet, hogy sokaknak nem tetszik, de a felvétel idejére a hangmérnök is tagjává válik a zenekarnak és sajátjának tekinti az anyagot. Kevesen vagyunk a szakmában, akik ezt még előtérbe helyezzük és fontosnak tartjuk, hisz nagyon kemény a piac, éppen ezért meg kell érteniük a zenészeknek, hogy minden ilyen mozzanat értük van, a jó anyagért és a maximális elégedettségért. Köszönöm, hogy mindezt elmondhattam.
Ezt leo sunshine írta: A felkészületlenséghez annyit tennék hozzá, hogy nincs annál szarabb a hangmérnöknek, amikor a feljátszási pontatlanságok, stúdióban megírt és begyakarolt szólók stb miatt elhúzódik a felvétel, és mondjuk a keverésre nem marad idő, mert mondjuk már jön a következő zenekar... ilyenkor mindig a hangmérnök a hibás a végtermékért...
...általában tömegben vannak jelen és millió meg 1 kérdést tesznek fel mindenről, te meg próbálj oda koncentrálni az anyagra...
...mindegyik azt hiszi hogy pikk-pakk elsőre menni fog (bár akadnak meglepő kivételek!)...
...nincs kialakult megszólalása a zenekarnak, de egyátalában elképzelésük sincs hogy mit szeretnének hallani...
...mivel mindenki jelen van a zenekarból (mert ugyebár ez egy nagy esemény), mindenki elfárad a dobfelvételek végére, ennekokán többet hibáznak...
...a hangmérnököt csodatévő dzsinnek hiszik, aki a szarból majd várat épít (persze sok esetben 1 jó keveréssel tényleg jobb lehet a zenekar a felvételen, mint valójában)...
Ezt bluevoodoo írta: Mi ezért csinálunk ilyen előzetes házi felvételeket,amiből majd nagyjából le tudja szűrni a hangmérnök,hogy hogyan is gondoltuk a dolgokat.Mostanában akarunk ezekre a házi demókra dobot felvenni,csak rá kell beszélni a dobosunkat,hogy nem hülyeség az a trigger...
Ezt leo sunshine írta: Na, beleástam kicsit alaposabban magam a gitárfelvételbe, leírom a tapasztalataimat, meg a kérdéseimet, hátha másnak vannak jó ötletei: - a gitárládákból 4 - 5 kHz felett már csak minimális magastartomány jön ki, tehát nem nagyon lehet magasabb frekvenciákat rögzíteni (olyan 5 kHz-től egy elég meredek vágás tapasztalható a felvett hang spektrumában. Tesztelt láda Marshall 1960, illetve powerstate 4x12 V30 láda) - a kérdés jön is innen, hogy ha valaki egyhangszórós ládán próbált-e felvenni, több magas jön-e át? - illetve ha négyhangszórós hangfalon veszek fel, mekkora mértékű az egyes hangszórók közötti fázis eltolás, tehát nagymértékű-e a kioltás a négyhangszórós ládáknál? (egymikrofonos felvételnél persze) - a monokompatibilitás, ha csak egy fejjel veszek fel két sávot, más hangszínbeállításoknál, sokkal rosszabb eredményt ad, mintha két különböző fejjel veszek fel, ugyanis ez esetben majdnem tökéletesen mono kompatibilist lehet csinálni - minimális torzítással kell felvenni a gitárokat, ha duplázzuk, meg lesz a teltsége - a legtöbb gitárkábel szar, érdemes felvételhez profi klotz vagy proel kábelt venni.
Na, egyenlőre ennyi, ha van még valakinek hozzáadnivalója, szívesen várom.
Ezt BVnl írta: Való igaz,nagyon szakít a gitár,helyenként a dobon (főleg ahol a pergő hangja hangmintára lett cserélve) érződik,hogy "gépes" a hangzás.Amit sztem jobban meg lehetett volna csinálni (bár gyanítom,hogy ez a zenekar hibája),az a vokálszólamok kidolgozása/kihangsúlyozása.Zú vokáljai lehetnének vastagabbak.Viszont Béla legalább már hallgatható szinten énekel.
Ezt BVnl írta: Klotz kábellel az a tapasztalatom,hogy felvételnél elég sistergősen hozza a magasakat a Proelhez képest,viszont vhogy sokkal szebben kijön rajta a középmagas tartomány.(Vonalból és 2x12"-es kombó+mikrofon esetében is)
Ezt leo sunshine írta: Ott írták a vokálokat, meg Zú-nak ugyanaz a hangtartománya, mint a Béláé. Majdnem ugyanabban a szólamban, ugyanazon hangszínnel nehéz vokált csinálni. Igazából náluk olyan valakinek kellene vokáloznia, akinek teljesen elüt a hangja a főénektől. Pergőt se kellett volna cserélni, ha Dani tudna normálisan dobolni. A dob baszta szét az egésznek a húzását.
Ezt leo sunshine írta: Én proel-eket használok. Van valami átlátszó kék kábelhalmazom, amit a sarokba dobtam, amikor vettem egy kicsit drágább proel-t. Azóta szól normálisan a gitárom.
Ezt mastertape írta: Nekem a gitár soundba erősen beleszól, hogy a hangszóró alukónuszos, vagy sem. Van egy Rath Amp 65-ösöm (lehet, hogy nem ismeritek - sokáig én sem ismertem), aminek a 12-es szórója alukónuszos. Szerintem kicsit jobban csicsereg, mint a síma. Én élből 6 kHz-en presence-lek 1-es Q-val, ami ugyebár húzza magával a 4 kHz-et is, így kellően érezhető lesz a mixben, plusz dolgozik rajta néhány kompresszor is. De való igaz, hogy e tartomány fölött már csak az erősítő sistergését hozom feljebb.
Kábelügyileg természetesen a jó öreg Stratocaster vezetett rá a megfejtésre, nameg az a rengeteg monitor, amivel körülvettem magam a stúdióban. Sokáig Proel átlátszó, rézharisnyás, oxigén free kábel volt a menő, de ennél a gitározásnál bizony összeraktam egy Klotz - Neutrik párost és azóta makulátlan.Ugyanis a strato - proel összeállítás gyönyörűen összeszedte a képfrekit és akárhogy forgattuk a cuccot, mindig ott volt, pláne hogy egy pod-dal toltuk is a gain-t neki. Érdekesség, hogy be van húzva egy olyan kábelem a felvételi és a keverő helyiség közé, ami egy noname, 10 m-es gitárkábel és azt a célt szolgálja, hogy kint áll nálam a gitáros és bent ordít a cucc a süketben és meglepő módon ez a kábel semmilyen zavart nem szed össze. Gőzöm sincs, hogy milyen márkájú.
Ezt leo sunshine írta: Jaja, most hogy írtad, az új kábelem tényleg zajtalan, egy méterről a normál monitortól sem zajos... Megnéztem, mégsem proel az új kábelem, hanem Klotz. Ezt a 6 kHz 1Q eq-t a felvételi láncba kötöd be? (gondolom igen, másként nem sok értelme van)
Ezt BVnl írta: Igen,én is mondtam a Zúnak,hogy nem mindig csak felső tercben kéne vokálozni,hanem mehetne rá esetleg még egy kvint,vagy vmi fantáziadúsabb cucc.A dob meg élőben is elég pontatlan náluk,főleg a láb szokott el-elcsúszni.Szóval ami hibát hallottam a cuccon,az nem a hangmérnök hibája. :) Riszpekt egyébként,mert jól szól a cucc nagyon.Zúzósabb metalt próbáltatok már felvenni?
Ezt mastertape írta: Na igen. Ez a fő kérdés, hogy felvételi, vagy mix láncban használjam az ilyen jellegű EQ-zást. Pont ma cseréltünk eszmét az egyik kollégámmal, hogy ez kimondottan stílusfüggő. És főként ott dől el a kérdés, hogy valaki az igazi erősítős torz sound-ot akarja-e, vagy inkább a kabinet szimulált, szoftveres hangzást. Alaphelyzetban a felvételi lánc része az ilyen eq, amikor bent van a cucc, utána a mikrofon előfok, meg az eq. Ilyenkor a hangszóró sajátosságait emelem ki, vagy éppen vágom, ahogy akarjuk. Viszont ha teljesen lineárban veszem fel a gtr sound-ot, akkor meg a mixnél tökölök az eq-val. Az tuti, hogy ilyenkor már nem piszkálja fel a mikrofon zaját és a kompresszor adott esetben nem ezt a zajt húzgálja.
Ezt locust írta: A sima Proel instrument kábel szerintem gagyi. A klotz-al sose volt gondom, csak drága. Adam Hall-t használtunk még, az olcsó, probaterembe tökéletes. Amit még szivesen kipróbálnék az a Planet Wawes, és a Monster.
Tényleg hol lehet olcsón, jó kábelt venni? Hangmester.hu? :))
Ezt Fidós írta: Kábelkoszorú témája: Nekem KLOZT van a stúdió és a süketszoba között, 9m-es, de teljesen zajtalan, semmi mikrofóniája nincs. PROEL-nél gyári új kábelnél is tapasztaltam már zajt, persze lehet, h már 15 éve ott figyelt a bolt polcán, hehe. Gitárfelvétel Fidós módra. Felvételnél nemigen EQ-zom, inkább a mikrofont cserégetem/helyezgetem, de legtöbbször SM57, v. Solid Tube a vége, ezek pedig egy dbx386 tube pre-be mennek. EQ: - mastertape módra - 6kHz környékén emelek, ha nagyon bezavar az énekbe (szövegérthetőség, sz*r artikuláció, stb.), akkor kicsit lejjebb szoktam vinni a frekijét. Mastertape! Tik is vesztek torzított villanygitárnál room-ot? Hol? Mennyiér"? :-)
Ezt Fidós írta: HeJesen: KLOTZ. Sztori: A gitárral együtt vettem, mondtam is az eladónak, hogy ez egy fasza kis KLOTZ kábel, mire ő, neeeeem, ez valami ZLOTY (ejcsd: Zlotyi)... Fordítva tartotta a baromállatttya!
Ezt Gáborbáttya írta: Sziasztok. Nemtud valaki nekem mondani egy olyan céget, akik hangszigetelt ablakokat forgalmaznak, gyártanak studiókba? Egy jól hangszigetelt ablak kéne a süketszoba és a kontroll room közé. Előre is köszi a segítséget.
Ezt Pyra írta: a III. Bogdáni út 1 szám alatt van 1 üveges céh... a Viking (volt Harisnyagyáron belül), a portás majd útbaigazít...
olyan 20k/m2 áron megy a dolog, de max csak 2mx5m est vállalnak, mert qrva nagy a súlya! az omega stúdóba is ők vitték az üveget (ezt a tulaj mesélte nekem, pár éve)
Ezt Gáborbáttya írta: Az a helyzet, hogy miskolci vagyok:( nemtudod esetleg a telefonszámukat vagy valami elérhetőségüket? nekem csak 1m*2m es kellene max. Nagyon sokat segítenél ha megtaudnád adni az elérhetőségüket. Előre is köszi.
Ezt mastertape írta: Üveghez: az egy dolog, hogy legyártja Neked a méregdrága üveget a mester, de azt jól is kell tudnod befoglalni az ő keretébe. Mert ha ott van a bibi, akkor sz*rt se ér a drága holmi, ha mellette átereszt. Az én receptem: vegyél sima, sztenderd méretű thermo-üveges nyílászárót, lehetőség szerint 4-14-4-es rétegekkel, de ha van aki legyártja, akkor inkább 5-15-5-ös legyen. (érthetőség kedvéért: 4,vagy 5 az üveg vastagsága, a 14,v akár 16 a köztes légmentes, esetleg gázzal töltött réteg vastagsága). Ezeket az üvegeket komoly, iparos munkával előállított keretbe teszik és a megfelelő szigetelő-rögzítő anyagokkal szerelik. A hatékony működés érdekében ebből kettő kellene. Láttam ilyet stúdióban, úgyhogy nem légből kapott az ötlet. Ha egy nyílászárónak magas a hőszigetelési tényezője, akkor a hangszigetelése is jó. Az 1*2 m-es üvegfelület szép és elegáns, de azt sem szabad elfelejteni, hogy minél nagyobb egy felület, annál inkább játszik be a membrán szerepe, azaz akusztikailag erősen befolyásolja a szoba hangját. Az ilyen nagy ablaknyíláshoz min. 3 üvegrétegre van szükség és darabonként 10 mm-esre, ami ugyebár már horrorisztikus költség. Ezzel szemben egy sima 90*150-es, egyszárnyú, csak nyíló ablak kb. 35 ezer pénz. Gondolom fektetve akarod alkalmazni, ilyenkor a nyílás vagy lefele, vagy felfele történhet. Nyitni azért célszerű, hogy lehessen takarítani. De lehet kapni fix kivitelt is. Szerintem a legjobb a 120*120-as lenne, ami oldalra nyitható. Mégis kényelmesebb. Egy építőanyagtelepen, vagy egy nyílászárócentrumban kéne körülnézni.
Ezt mastertape írta: Nagy szomorúság, hogy ez a topic képes 2 hónapig itt árválkodni! Pedig annyi, önmagát stúdiósnak tituláló megfejtő van itt köztünk. És bocs a pejoráló hangnemért, de csak nagyon néhányan vagyunk, akik komolyan is gondoljuk ezt. Éppen ezért veszem a bátorságot és felfrissítek egy témát. Azzal a reménnyel, hogy felpezsdülhet ez az irányzat is.
Tehát: a napi munkáim során rengetegszer futunk bele abba a lényegi kérdésbe, hogy mi is valójában a TRIGGERELÉS. Akár külön topicot is nyithatnánk erre a témára, de éljen csak ez.
A triggerelést legtöbbször a dobsávok rendbetételére és hangzásjavítására használjuk. El kell oszlatni azokat a tévhiteket, hogy ezzel a beavatkozással megöljük a játékot, hogy nem a dobos szól és ilyesmik. Először is: a trigger technika a rossz felvételi körülményekkel rögzített és/vagy rossz hangú, vacak dob hangját hivatott kijavítani. Oly módon, hogy a leütött, tehát már rögzített(sávokon levő) hangok helyére az erre alkalmas szoftver ráteszi azt a mintát, amit mi választunk ki hozzá, persze előzetes sample edit után. A félreértések elkerülése végett említeni kell a trigger-pad-es dobcuccokat is, ahol az ütőfelület, mint érzékelő egy hangmodulba továbbítja a játékot és egy hanmintatár adott hangjai szólalnak meg a szükséges helyeken. Sok ilyen cucc van, jók, rosszabbak, de mindegyik egységes tulajdonsága, hogy midi alapon gondolkodnak, azaz az eseményeket a midi protokoll szabványai szerint tárolják, így a dobolás akár szekvenszerbe is rögzíthető és a legutolsó munkafázisig cserélhetők a hangok. Persze itt is a játék stílusa és hangminták minősége a meghatározó.
Amiről viszont az előbb beszéltem, az valójában a re-triggereléses eljárás, ahol nem leütés-impulzus, hanem maga a leütött hanghullám és ennek főként az attack része az, ami impulzusként elindítja a replacer programba behívott hangokat. Abban az esetben, ha egyes dobhangokat un. multilayer módon rakunk össze, azaz pl egy pergőhöz több hangerejű és több pozíciójú hangokat válogatunk össze, persze ugyan arról a pergőről, akkor a program alkalmas arra, hogy a leütés erejének és helyzetének megfelelően azt a mintát teszi oda, ami oda való. Igaz, ehhez kicsit tanítani kell a rendszert és nagyon finom lépésekben kell beállítanunk a kapuzási értékeket. Ezt megelőzően természetesen a megfelelő kompresszióértékkel és kapuszintekkel kell rögzíteni a dobolást. Itt kell megjegyezni, hogy nem minden dobfelvétel indul úgy, hogy csak és kizárólag triggerelés lesz a vége. Mi általában mindig a jó, hallatszó dobhangokra utazunk, de bizonyos körülmények esetleg azt eredményezik, hogy mégis kell a trigger, Nem minden dobra, esetleg csak a lábra, vagy a pergőre. Mi lehet ennek az oka? Pl nagyon nyikorog a lábgép, szakadt a nagybőr, csörög a kulcs. vagy szar a sodrony, a lábcin nagyon benne van a pergőben, stb. Ezekben az esetekben a triggerelés csodát művel. Hangsúlyozom, hogy a cinek hangja minden esetben az eredeti. Namost attól sem kell megijedni, hogy pl a pergő triggerelésekor elveszhetnek az apró kis roll-ok. Miért is vesznek el? Hisz a triggerszoftver csak egy bizonyos hangosságot elérő leütésre teszi rá a hangmintát. Ami ezek alatt van, azt figyelmen kívül hagyja, lekapuzza. Ha nem kapuzná, akkor az egyéb zajok is, mint a cinezés, más dobok hangjai, elindítanák a mintát. Abban az esetben, ha kellenek a finomságok, akkor két megoldás van: az un. "lopakodó" üzemmód, amikor a triggerszoftver beállítható módon átengedi az eredeti dobhangot a minta mellé, a másik, hogy a finom részeket átmásoljuk egy másik sávra, ahol csak az apróságokra tudunk összpontosítani. Nagyon pepecselős munka, de csodákra képes. A triggerelésre szánt dobhangokat számtalan helyről beszerezhetjük. Sampling CD-k, zenei CD-k, vagy egyéb hangmintatárakból. A legizgisebb ha ugyan arról a dobról veszünk mintákat, amit éppen triggerelnénk. Fontos, hogy a felhasznált minta bitszáma és mintavételezése megegyezzen a felvételi projektünk ezen paramétereivel, mert a valós idejű resampling nagyon lassíthatja a számítást. Arra is figyelni kell, hogy a minták vágásakor mindig a perkusszív samplig készítés szabályai szerint járjunk el. És az egyik legfontosabb, hogy a gépünk hardverfelépítéséből fakadóan jelen van a latency érték, ami ebben az esetben is tettenérhető. Jó esetben ez 2-3 sample, ami szinte elhanyagolható, de a ritmusszekció esetében lényegi hibák okozója is lehet. Ilyenkor a triggerelt sávot az adott (mért) elcsúszásnak megfelelően egy kicsit előrébb kell húzni. A dolog konstans, tehát nincs lötyögés. Ha ezek után a kapott hangzás mindenkinek megfelelő, akkor a dobsávok egyenként freezelhetők, vagy renderelhetők. Jó programoknál mindkét esetben vissza tudunk lépni egy-egy korábbi fázisba és tudunk javítani. Azért van erre szükség, hogy pl egy 32 sávos felvételnél a dobokra rárakott triggerelések nem gyengítsék a gépünk teljesítményét.
Ha sikerült megérteni mindezt, akkor sok sikert és kitartást mindenkinek. De lehet kérdezni is...
Ezt Déjvid írta: Ez a triggerelés főleg a Drumagog plugin megjelenése óta terjedt el.Mondjuk én nem szeretem,főleg pergőn nagyon hallatszik a gyors témknál.A 80-as években voltak nagyon jó dobsoundok,és ott nem triggereltek.Mondjuk olyan lehetőségek itt nincsenek...(meg dobosok se nagyon sajnos)
Ezt Déjvid írta: Ez a triggerelés főleg a Drumagog plugin megjelenése óta terjedt el.Mondjuk én nem szeretem,főleg pergőn nagyon hallatszik a gyors témknál.A 80-as években voltak nagyon jó dobsoundok,és ott nem triggereltek.Mondjuk olyan lehetőségek itt nincsenek...(meg dobosok se nagyon sajnos)
Ezt mastertape írta: Igen, sokáig használtuk a DDRUM-ot. Az utolsó időszakaiban pontosan retriggerelésre is inkább. De aztán eladtam, mert nagyon jól tartotta az árát. Egyébként a Drumagog valóban forradalmasította ezt a módszert, de ezt megelőzően is alkalmazták már. Pl a ProTools-on belül a sound replacer is pont ezt végzi.
A pergős hiányosságokra jól rátapintottál, de éppen ezért írtam azt, amit, mert a Drumagog képes arra, hogy hallani hagyja a finomságokat.
A sound pedig örök probléma és ezt feszegettük is a másik topic-okban. A 80-as évek megoldása a szalagos rögzítésben és a tisztán analóg felvételi láncban rejlik. Akkor arra a hangzásra volt igény és azokat csakis a hangstúdiókban tudták megvalósítani, a zenészek maximálisan megbíztak a hangmérnökök munkájában és az őket körülvevő technikában. Mára ugye ez már teljesen más képletet mutat, de már erről is sokat keseregtünk...Hagyjuk inkább.
Ezt GaBnoniusz írta: Sokan azt mondják, hogy itthon nem lehet (lehetetlen) rendes dobot felvenni... Szerintem ez azért nem így van, bár lényegesen több pöcsölés, mint utálóg kicserélgetni. Mi 10-12 mikrofonnal igen jó végeredményeket produkáltunk, bár egyben editálni ennyi sávot szintén elég nehézkes volt. Nem tudom, melyik a jobb. :D Írtad, hogy sodrony, bőr és hasonló problémák... Miért nem lehet rendesen beállított cuccal érkezni a felvételre? Akár kölcsön kérni egyet.
Ezt Déjvid írta: Persze a modern zenék igénylik is ezt a triggerelést. A másik,hogy a dobosoknak se tesz ez jót,mert ő feldobolja úgy-ahogy,aztán te betriggereled,esteleg még pontosítgatod is (brr...) aztán ő meg mutogatja,hogy milyen jól dobol...:) Nálunk kínzás van,amíg nem dobolja fel rendesen addig törlök mindent.
Ezt Fidós írta: Vannak helyek, ahol a stúdiónak saját dobfelszerelése van, mert a tulajdonosnak hamar elege lett a Newsound, Amati, Basix csodákból. Amióta pedig nyílvános próbatermek nyíltak, már a saját felszerelés is ritka, mint a fehér Zorro.
Ezt Fidós írta: Hja, a kínzás az nálam is működik, hahaha! Amíg a régi pultom dolgoztam (mastertape-től örököltem!), addig működött a pavlovi módszer: ha a dobos(?) elbaszarintott valamit és ezután a mérgét a doboMOn töltötte ki, sutty, ekkis 1kHz a fülesbe 450dB-lel! Ráadásul fülbedughatós + ipari fülvédős megoldás, nem az a hipp-hopp-lekapom-a-fejemről!!! 4-5-ször még hisztizett, hatodszorra már megállt a levegőben a dobverős!!!!!!
Ezt mastertape írta: Na ja! De a jó cuccos nem minden. Ha már panaszfalat nyitottunk itt, akkor érdemes arról is szót ejteni, hogy hiába a jól belőtt dob, kétszer ugyanúgy sohasem szólalt meg. Bizony! Amíkor még nekem is volt állandó cuccom (kettő szerelést már széthordtak a drága jó zenészek), addig én is azt gondoltam, hogy de jó, csomó időt lehet spórolni, ha már be van lőve a cucc. A nagy kampóst! Minden dobosembernél újra kellett hallgatni mindent, mert az egyik verte, mint állat, a másik meg csak taknyolt. Nna erre lőjünk be mai füllel jó sound-ot.
És az is igaz, hogy elkurvulnak ezek a jóemberek, mert tényleg ma már szinte mindegyik úgy érkezik, hogy felüti majd valahogy és a többit meg oldd meg hangmérnök.
Na de kollégák! Ha itt fikázzuk ezeket az áldott jó zenészeket, akkor már az a maradék sem fog járni stúdióba és mehetünk szenet lapátolni.
Ezt Fidós írta: Én már vettem egy szívlapátot! Ki tudhassa! Emberek! A héten megérkezik a hangosításom új lelke, egy HK AUDIO D.E.A.CON cuccosh!!! (lásd: dicsekvés, önmaga polírozása címszó alatt, a szerk.)
Ezt mastertape írta: Egyébként gondoltam már rá, hogy kellene valamilyen érdekvédelmi szervezkedés, mert több sebből is vérzik ez a szakma. Az egy dolog, hogy - mint más szakmákban is - ki kellene tudni szűrni a kontárokat. De az a nagyobb gond, hogy ki vagyunk szolgáltatva a megrendelőink szeszélyének. Értem ezalatt, hogy a legtöbbször előforduló probléma az, hogy bejelentkezik a delikvens telefonon, lefoglalja az időpontot és aztán jól szarik eljönni. Ha rátelefonálok, hogy mégis mi a szösz, akkor vagy nincs bekapcsolva, letagadja magát, vagy elpoénkodja a dolgot, mondván, hogy elfelejtette, meg ilyesmi. Csak azt nem értik meg, hogy ebben az esetben ő lefoglalt 1-2, sőt több napot is, amire akkor már nem lehet munkát szervezni, ergo megkárosít minket. Tudom, lehet kérni előleget, meg szerződgetni, de sajna egyik sem működik. Ha ezeket a lehetőségeket meghallják, máris bizonytalanná válik az ügy. Valahogy tszteletbe kéne tartani ezt az egészet, mert sokan vagyunk, akik a stúdiózásból élünk, de ha nem is, akkor legalább a fejlesztéseinket a bevételekből tudnánk finanszírozni, pont azért, hogy a következő bandák még jobb lehetőségekhez juthassanak a felvétel során. De sajnos ez az egész ugyan az a helyzet, mint a nemindexelés a közlekedésben: magasról leszarni a másikat. Ezt el kellett mondanom.
Ezt MetalcoreGabesz írta: Helló Mki! Én épp most készülök felvenni egy saját demót, csak így itthon. A cool edit nevű programot használom. Amúgy nagyon nem értek az ilyesmihez. Az az igazság,h valamiért nagyon nem áll össze. A gitár nagyon rosszul szól. Leírom milyen cuccom van, hátha ez segít. Jackson JS20, és egy Boss-MegaDistortion. Van valakinek tippje,h mit csináljak?? Vagy ha van valami más program ami jobb,de ugyanilyen egyszerűen lehet kezelni... Ha valaki segít, akkor kap majd egy példányt a demómból:)Előre is köszi: G.
Ezt Petya írta: Hát Js20-al nem is fog soha jól szólni a gitár.kérj kölcsön egy jó hangszert és dolgozz azzal.anno mi is próbáltunk js20-al felvenni de nem ment
Ezt mastertape írta: Három dolog: 1. Nagyon fasza kis tanfolyamaink vannak pont ilyen érdeklődőknek, mint Te. 2. Ha nagyon nem megy, akkor nem kell erőltetni és el kell menni egy olyan stúdióba, ahol pont ilyen demóznivágyókkal foglalkoznak nagy lelkesen, mint Te. 3. Érdemes egy olyan progit választani, ami korszerű. A CE nagyon jó és egyszerű, de nem zenei felvételre lett kitalálva. Az utóda az Adobe Audition 1.5 már néhány fokkal jobb, sőt annak van egy rakás loopsound-ja, ami azért lényegesen jobban szól, mint a JS20, bár nem Te játszod. Nagy megfejtés olyan progival lenne, ami támogatja a VST-ket és a DXi-ket. Ilyenek a Samplitude, Nuendo, Cubase SX, újabb Sound Forge. stb. Ebben az esetben a Boss felejtős és egy jó kis gitár amp/cabinet modellező pluginnel isten-császár lehetsz. Ha érdekel tudok mutatni nótákat, amik kizárólag így készültek. Ilyen pluginek az Amplitube, a Guitar Rig, a HK Warp és még mások.
Ezt vape írta: Pluginek mellett is igen jól jöhet egy torzító azért. Sajnos a VST torzítók egytől egyig elvéreznek szerintem durvább zenék esetében. Viszont pl. a warp VST, estleg néhány Amplitube szimuláció, vagy pl. az NI Guitar Combos egész jó dolgokra képes egy sima torzítóval párosítva.
Ezt Fidós írta: Kicsit off: A nemindexelés látom, nem csak engemet bosszant, hihetetlen méreteket ölt, legalábbish Pécsen. Nem kanyarodsz ki a lóf*stjóska elé, mert Te még tanultál tiszteletet, vársz, vársz, erre indexelés nélkül melletted bekanyarodik. Dejó!
Ezt B@ndi írta: Vigyázat amatőr kérdés: Egyébként számítógéppel hogy vegyek fel inkább gitárt? Line out ---> Line in (így már próbáltam sound forge-al de nagy volt a jel hiába vettem le tökig a hangerőt a gépen ) vagy mikrofonnal? (valami olcsó miksit esetleg ajánlani tudtok-é? eztmeg ugye a mikrofon bementekre kő dugni) Ja és miért jobb egyik másik?
Ezt Landmine írta: akkor vmi rosszul állítottál be, nem lehet az a jel akkora nagy... a mikrofon sokkal szarabb megoldás, hacsak nem vmi profi cucc, ami nem olcsó, mert eléggé alapzajos lesz...
Ezt Landmine írta: a cool edit pro pedig teljesen jó, én is azzal dolgozom (ill. már adobe lett) hallgass bele Amúgy még a szar "hangrögzítővel"-amit a winbe automatikusan beletettek- is lehet jól felvenni. Nem a felvevőprogi a fontos, hanem a beállított gitárhangszínek, meg a jó arányok.
Ezt B@ndi írta: A gitárom erősítőm alapesetben nem zajos ha erre gondolsz... De lehet hogy a mikrofonbemenetbe dugtam, mert a line in-en nem szólt semmit pedig a hangerőszabályzóba felvettem a hangerejét.
Samplituddal kevergetek, úgy, hogy az effekt GNX2 rá van kötve a hangkártya (SB Live) bemenetére, és az erősítőre is egy sima Y elosztós jack-el.
1, Ha felvételre kapcsolom a hangkártyát (samplitude-t) tökre megváltozik a hangzás, szarabb lesz sokkal. De ezt még lenyelem mert kit érdekel :).
2, Van 2 midi sáv, az a samplitude-ban még jó, de export után szinte nem is hallatszik (dob és basszus). Mi a fenét csináljak? Van valami beállítás hogy a midi-t is exportálja mentésnél???
A midi sávot nem tudom panorámázni, legalábbis surround editorral nem, szart sem ér bármit is állítok. Mit sináljak a midivel? Konvertáljam wav-ba és úgy keverjem meg? Mivel? Mert a wav export a midi programból borzalmas visszhangos pontatlan zajos eredményt adott nekem.
3, Minden lejátszóban másképp szól utólag :) Miben szoktátok tesztelni és visszahallgatni??? Mp3 eddig, de nézzem meg WAV-ban? Vagy hogyan csináljátok? Export wav-ba és utána konvert mp3-ba, vagy export rögtön MP3-ba? Nekem volt hogy az export real audióba sokkal rosszabb lett mintha utólag konvertáltam át wav-ból de MP3-al még nem volt ilyen bajom.
Ez az a szar a k. életbe: http://stratofan.rentahost.net/mediafiles/Demo/moldau1.MP3
Ezt Landmine írta: Én nem vagyok hangmérnök, csak szólok. 1.Mit vártál, ha a számítógépre kötöd a gitárt? Persze, hogy máshogy szól, mint egy gitárerősítőn...külön beállítások kellenek mindkettőhöz. 2.Erősítsd fel:) Vagy télleg ennyire nagyon halk? Mert akkor abban a programban lehet a hiba, ami konvertálja ki a midit. A basszust nem igen szokás panorámázni, a dobra meg sztem elég némi reverb. Ha pontalan, akkor szintén a program a rossz, mert régen én is midiztem, és nálam is ugyanez volt. 3.Mindenképp wavba ments, az mp3 sokat ront a minőségen, főleg, ha rámentesz többször is...gondold el: tízszeresére nyomja össze!
Ezt Landmine írta: ja, meg mégegy:minek kétféleképpen felvenned? Most vagy vonal, vagy használsz erősítőt. Sztem egyszerű felszereléssel inkább előbbit kéne, de a kettő összehozása eléggé bonyolult, és komoly munka.
Ezt StratoFan írta: Landmine: rákötöm a rühes gitárt (effektet) az erősítőre IS meg a hangkártyára is egy Y jackkal. Amikor felvételre kapcsolok, akkor megváltozik a hangzás az erősítőn! Az hogy a gépen hogyan szól az nem érdekel ilyenkor, nincs is bekapcsolva a kimenet.
Az exportálálás előtt jók az arányok, az export után nem hallani rendsen a 2 midisávot. Ergó fogalmam sincs mennyire kéne felerősíteni mert export előtt amíg sávos a felvétel addig jó, utána nem jó.
Wav-ban ugyan ilyen mint mp3-ban az rányok elromlanak, nincs midisáv. A hangzás sem exportkor romlik el hanem már a felvételkor is.
Közben kipróbáltam a "mixer output to file" dolgot, és keletkezett a végén egy értékelhetetlenül zajos massza :( (miután jól lejátszotta)
Ezt StratoFan írta: Úgy oldottam meg hogy a hangkártyát "what you hear"-re kapcsoltam felvételhez, elindítottam a sávokat lejátszásra, és felvettem egy új sávra az egészet. Így nagyjából azokkal az arányokkal az jött vissza az egész amit hallok a programban de biztos van normális megoldás is. Így kicsit jobb lett a sávszélesség is. Szar ez a program???? Vagy kéne állítgatni???
Ezt Peta írta: Bocsánat, hogy beleszólok. A Samplitude kiváló program, de a midizés nem az erőssége. Demózni sokkal jobban használható a Cubase SX például. Én a Sequoiát használom, ami a Samplitude egy másik változata, de ebben csak wavokkal dolgozom, erre lényegesen jobb minőségű, mint a Cubase. Midi + audiora viszont jóval könnyebb a Cubase. Nem árt azonban egy jobb hangkártya, legalább egy Audigy2, aminek van ASIO drivere. Azzal lehet realtime-ban effektezni is, és nem késik a midi.
Ezt MetalcoreGabesz írta: köszi az infókat! hát nekem van 4 számom kb. meg ez a cuccom amit leírtam...szerteném őket felvenni, hogy így tudjam küldözgetni mindenfelé. gondoltam stúdióra, de anyagiak miatt nem jön össze. Mondjuk az is elég lenne,ha a gitár meg lenne jóra csinálva, és itthon összerakosgatnám magamnak. Meg ugye a dob programozott, van egy pár elég jó hangmintám. Az a tanfolyam érdekelne, mit kell róla bővebben tudni? És azt az Adobe cuccot le lehet valahonnan tölteni, vagy mekkel, h vegyem? G
Ezt Fanthom írta: Hé használ itt vki Sonar4producert? mert én azzal veszem fel adolgokat vonalból gnx1el és semmi bajom vele.az egy dolog hogy az effekt hangja nem teccik de a programmal semmi bajom.
Ezt santa írta: használ valaki East West quantum leaps cuccokat? érdekelne véleményetek többek között a Symphonic Orchestra platinumról, drumkit from hell superiorról, hardcore bass-ról. használ valaki ilyesmit?
Ezt Gáborbáttya írta: Sziasztok. Lenne egy kérdésem. van egy stereo végerősítőm, és most akarok venni mégegy ugyan oylan tipusú végerősítőt. Mindkettőt egyszerre akarnám használni hangosításkor. A kérdés az lenne, hogy azt ugye úgy kell, hogy a keverő kimenetét párhuzamosan leosztom a 2 erősítő bemeneteire? remélem értitek. (1 pár Left, right kimenetböl, páérhuzamos kötéssel csinálok 2 pár at). Nah ezt így szabad kötni? Vagy a levegőbe repül minden?lécce segícsetek.
Ezt mastertape írta: StratoFan! Óriási hibát követsz el, ha a gitárodat simán, Y kábellel két különböző bemeneti impedanciájú eszközzel kötöd össze! A gitár erősítő és a hangkártya bemenet két teljesen különböző szint. Pontosan ezért változik a hangja, mert az egyik ráterhel a másikra. Normális helyen ezt úgy nevezett DI box-szal, vagy splitterrel oldják meg. Ezek filléres dolgok és minden eszközödet megvédik a tönkremeneteltől.
A Samplitude tökéletesen alkalmas arra, amit akarsz csinálni. Csak ismerni kell a progit. Csak megjegyzem, hogy a stúdiótechnikai tanfolyamaink pont ilyen kisérletező kedvű zenészeknek szól, mint Te vagy!
Az tény, hogy egy jó ASIO-s kártya segít, sőt a valós idejű, szoftveres gitár amp/kabinet szimulátorok is kényelmesen efutnak rajta így. A MIDI-t úgy tudod rászámolni a wav-ra, ha az adott sávot simán le"freez-eled". Gondolom a midi egy szoft szintit hajt meg azon a sávon. Ha ráfagyasztod, akkor ott lesz audio formátumban és bármit tudsz vele művelni. A Surround Editor NEM ERRE VALÓ!
A program messze jobb, mint mondjuk egy Cubase, de pont azért, mert profi szoftver és bizony érteni kell hozzá. De mondom: van jó tanfolyamunk...:-)
Landmine-nak üzenem, hogy nagyon is számít, hogy milyen programmal veszünk fel, ugyanis a jó és a rossz audio szoftver között az a lényegi különbség, hogy a jók saját codec-ekkel dolgoznak, a rosszak meg használják a windows-ét - és hát az olyan is. Ez tapasztalat.
Ezt mastertape írta: Gáborbáttya! TILOS a galvanikus kapcsolat ebben a formában. Neked is splittert tudom ajánlani, vagy a DI boxot. Vagy ha különböző hangfalakat hajtasz meg vele, akkor aktív hangváltót kell használni. Ellenkező esetben lesz egy rövid életű füstgéped...
Ezt locust írta: otthoni körülmények között, hogy érdemes dob kiséretet irni? mondjuk cubase alatt. band-in-a-box izgalmas lenne, ha izgalmas dobtémákat találtam volna hozzá. dobhoz hülye vagyok, de mondjuk arra képes lennék, hogy olyan számoknak a tabulaturáját bepötyögném amikben hasonló dobtémák vannak, mint amilyenre vágyok, de cubaseben csak a midi rész hatalmas fehér kockás területét fedeztem fel, ahol totál elveszek, nincs valami gyorsabb módszer?