dob, basszus, gitár és egy meglehetősen összetett szinti-, sampler- és effekthalmaz a felállás, tehát négy fő. Ez utóbbi egy keverőben összpontosul, tehát hangosítói szempontból annyira azért talán nem rémálom a setup.
sziasztok! A zenekarunkkal tervezzük egy nagyobb lélegzetvételű felvétel készítését. Kíváncsi volnék, ti melyik pesti stúdiót ajánlatok! Egyben szeretnénk feljátszani, de sávonként rögzítenénk, és első körben csak a hangsávokra lenne szükségünk, keverést/vágást/stb. (egyelőre) nem kérnénk. 3000 huf/óra körül el lehet csípni ilyen helyet? (Vagy menjek a picsába? :D)
köszi előre is :)
nem nagyon tudok más hangzást keverni, bementem a kerékvágásba... főleg a mélyeket nem tudom kordában tartani / gitár zizit de a genius szettemen elröfög. :)
valami ötlet?
valszeg gitárcuccot kéne újítani... :(
Ja, a cinkiosztás tökmás a Steven Slate-ben,lehet benéztem egyet,köszi. Master még nincs rajta, vagy analóg master lesz szalaggal, vagy TC digit vas,még egykét dolgot be kell szereznem,még elszórakozunk vele.
No én is elkezdtem szórakozni egy haverom dobgépes felvételével,mégcsak a mix elején tartok, de azért lehet fikázni:)(az ének szar még,lehet nem is lesz jobb:)
Szerintem örül, hogy nem kell már foglalkoznia a felvétellel, mert készen van. Dicsfényfürdőt szeretett volna csak itt :)
Ezért egyszerűbb leoltani a többieket, akik segíteni akartak....
Egyet sem, egy topikban sem. És mindig ugyanez a vége. Mindenki hülye, mert már előre megvan a saját válasza, mikor kérdez ..
Van ilyen, legalább lehet min szórakozni :D
Sanyi egy UFÓ, nem szabad nézni, vagy hallgatni, mert elmegy az ember kedve a gitározástól örökre. ( Az első Barbaro lemeznek - fekete, még én voltam a hangmérnöke.)
Nem értél a határhoz, szerintem. Olckul? A metallica 82 óta duplázza a gitársávokat. Na, az az olckul. És mindig etalon volt a metallica szand. A ride mai viszonylatban is kurvajo gitarilag. :)
a sok feljátszás miatt egy picit sok is lett a géjn és emiatt folyósnak érzem. Értem a multitrack logikád, de ez meg 'eléggé' kényes a pontosságra(szinkronitásra) valamint a géjn mennyiségre szvsz :)
szövegírói képességem sosem szárnyalt Lukács magasságokban, bár a "sörívó vagyok" és a "rokkernek születtem..." magvas gondolatokon egy picit talán sikerült túllendülnöm :)
Itthon kizárólag anyanyelven kívánok hozzászólni a közönséghez, kivéve a covereket :)
A gitárok egyszer lettek feljátszva oldalanként á'lá old school, a vokálok amúgy is 3-5 sávon mennek a refrénekben az ének mellett plusz még szintiszőnyeg, nem akartam egy nagy masszát csinálni, így még érthetőek a témák. Na persze itt el is értem a VST 5150 és 6505 határaihoz, kövi lépés egy irdatlan reamp lenne mondjuk egy Hatreddel, amely setuphoz maximum a mikrofon (SM57) adott de se rig se hely
triviális, hogy minél több munkafázis készül (JÓ) stúdióban
-feljátszás
-keverés
-master
annál inkább jobb (és drágább) lesz az anyag.
Azért a "bárhollal" erősen vitatkoznék, különösen dobok tekintetében, ami általában minden stúdiónak a leginkább adja fel a leckét. kb 3 ujjamon megszámolom hány olyan stúdió van az országban ahol aztán tényleg fel vannak készülve egy komoly dobfelvételre és keverésére.
Egy Mercuryhoz képest, aki nekem A HANG, olyan szar vagyok mint ide Polinézia, ez tény. De Smici vagy Csató Petihez viszonyítva ugye, akik legalább ugyanebben a lágéban alkotnak, azért gondolom elmondható hogy más a helyzet.
Az, hogy hangzásilag vagy zeneileg hiányolsz valamit az anyagból számomra nem egészen egyértelmű, az v viszont annál inkább, hogy számomra ez a projekt egyrészt sem stílusilag, sem zenészi teljesítményben nem világmegváltásra készül, egyszerűen azt játszom amit szeretek és úgy amennyire hobbizenészi képességeim engedik.
hát, titkos a recept :))
amúgy semmi különös. bármilyen modellezővel lehet ilyen hangot csinálni úgy, hogy mindkét sávot kétszer rögzíted. két gitármodellt érdemes keresni. egy mosolygós karakterűt (sok még, sok magas, szinte nulla közép) a másik meg legyen középen nagyon erős, és alul felül gyenge. utána ezeket lehet variálni, amíg nem éred el az a hangot, amit szeretnél. ajánlom a poulin VSTI-ket, azok elég profik és vannak macre is és pc-re is. próbálj megy egy jcm 800 modellt középnek, mesa dual recto-t magas/mélynek. utána adj hozzá két ládát, egy V30-at, meg egy greenbacket, és SM57-es miksket hozzá (mindkettőhöz egyet), és kb készen is van a durvaállat szand. :)
Szia!
Az a baj, hogy így fogod fel, és ezért nem fogsz tudni továbblépni. A szövegek néhol tényleg gyengék! Azon erősíts még, szerintem, vagy a másik megoldás, hogy angol nyelvre váltasz, ott semmi nem gáz :) Amúgy szerintem megírni is egyszerűbb, mint a magyart, és jobban is hangzik.
A másik! A gitárt oldalanként egyszer játszottátok fel? Megérne egy misét egy következő kör egy picit más erősítő beállítással. Az vastagítaná a szandot. Viszont vigyázz, a sávok duplázása szart se ér! :)
Szóval akár fröcsögő a kritika, akár nem, fogadd meg, vagy legalábbis gondolkozz el rajta. Ha nem fontolod meg, kizárod magad a fejlődésből... Attól még senki nem lett világhírű rocksztár, hogy a negatív kritikák, figyelmeztetések ellenére csinált mindent ugyanúgy tovább. :)
egyébként az én sznobériám alapján:
- bárhol feljátszod jól = jó lesz
- bárhol behúzol egy midi sávot (nem loopolsz egy grúvot, nem keversz élő/mintázott sávokat, nem pöcsölsz vele heteket, stb.) = szar lesz
Ezt vállalom is.
Az első rém gyorsan megvan, ha van jó dobos.
Hát nem is ezeket mondom egy ideje, hanem a generikusságát, és a "sodráshiányát" az anyagnak.
Mellesleg az, hogy milyen énekes vagy, miért ne lehetne objektív kérdés, csak gyerekes fröcsögés?
Én is szar énekes vagyok (no azért nem ennyire:D), ezt bárki objektív meg is mondhatja, nem sértődöm meg.
olyan dolgok, mint pl "több tér a dobokra, hogy élőbbnek hasson" vagy pl több kompresszor -> ezek hasznos ötletek, már el kezdtem rajta dolgozni. Emiatt tettem be és emiatt van ez a topik. Utána pedig azért, hogy valami végeredményt is mutassak abból, ha már többször is szóba került a munkafázis során. Vagy mondjuk nagyon elöl van ez vagy az keverésileg, ezzel lehet mit kezdeni.
Az, hogy 'úgy szar az egész ahogy van, kurva szar énekes vagy és röhejesek a szövegeid' ezek nem objetív szakmai kritikák csak gyerekes fröcsögések amivel nincs mit kezdeni.
Én azt írtam "a Meshuggah élőben is számítógépeket használ", de azt nem írtam, hogy dobolásra használják ;) Amúgy meg nem értek egyáltalán a Cubase-hez, sajnos dobot sem tudok szerkeszteni, pedig rohadt hasznos lenne néha. Van valamilyen olyan szoftver, amivel könnyedén meg lehet tanulni dobsávokat készíteni? Tényleg nagyon amatőr vagyok ebben a kérdésben...
mellesleg csak az überdága költségvetésű és hangzású hanganyagot lehet lemeznek nevezni?
Mert ha komolyan ez az etalon, akkor a magyar rock/metal szcéna a XX században gyakorlatilag nem adott ki lemezt. Ékes példa lehetne erre a Tankcsapda, akinek figyelembe véve a karrierjét érdekes, hogy milyen "hangzóanyagokat" adott ki az első 10 évében, amíg befutott, hang(!)minőségileg nyugodtan mellé merném tenni az enyémet, pedig azok 'stúdióban' készültek. És ahhoz képest amilyen karriert befutottak, csak igazolja pl arion véleményét arról hogy végső soron nem ezek számítanak, hanem hogy a zenét hogy fogadják be vagy nem.
A stúdióknak nem napidíjuk van, hanem óradíj (feljátszához), illetve projektár (pl egy komplett lemez master ennyi és ennyi. És nem azon vitázok, hogy nem lenne jobb az anyag stúdióban, hanem hogy azt a sznobériát felejtsük már el, hogy minden ami otthon készül az csak szar lehet és minden ami stúdióban az jó, és hogy csak azt nevezhetjük lemeznek amit utóbbi körülmények közt készült, legalábbis ha nem értelettelek félre.
Nem büszkélkedtem, nyilván félreértettél. Nem is "studiozok" még demo szinten sem, zenekarom sincs ...
Az LE-t valszeg a lájncixhez kapta, igen.
De vazze, azt gondolod mindenkinek minden programja eredeti? Szerinted hány nem mac-es embernek van eredeti oprendszere a gépén innen? (munkahelyi gépeket nem számítjuk).
A Neumannos példád meg rossz, mert ahhoz nem lehet ingyen hozzájutni, ha csak bohóckodáshoz kell. Szóval ha már metalliknál tartunk, hogy őt idézzem: "almát körtével"
A kétnyakúnál 12 húr van a 12 húros nyakon. De hallik is, hogy 12 húros szól. De amúgy csalód a kép, mert egyzser csak az E6 oktávhúrja látszik, egy másik képnél meg olyan, mintha G-ből egy sem lenne :)
(De ha már feljött, nagy kedvenc gitárosom, Cziránku Sanyi bácsinak hat húr van mindkét nyakon, csak a felső nyak máshova van hangolva. Bár pontosan még nem tudtam megfejteni, de mintha normál kvartos hangolás lenne, csak Eb-ben?)
Kerlek hagyd abba ezt:
"Mivel nem vagy hivatásos számlaképes studio, feltételezem nem veszed meg a legális szoftvereket ... "
Inkabb azt kene feltetelezned, hogy legalis szoftverei vannak, eppen ezert hasznal Cubase le-t.
A Cubase le-t sok esetben multieffekthez meg hangfelvevokhoz, hangkartyakhoz adjak ingyen. A battery sem megfizethetetlen termek.
hanyingert kapok attol, amikor valaki a lopott szarjaival buszkelkedik, es masokat is erre akar ravenni.
Eppen az a megbecsulendo, hogy abbol keszit az ember velvetelt, amije van. En nem adok olyan tippet senkinek, hogy "szar a felveteled, hasznalj egy neumann mikrofont - feltetelezem nem vagy szamlakepes hivatasos hangmernok, ugyhogy egyet a boltban".
Éppen azért írtam, hogy talán váltani kéne. Mivel nem vagy hivatásos számlaképes studio, feltételezem nem veszed meg a legális szoftvereket ...
A Nuendo kezelés a Cubase után nem jelenthet problémát, egy cég.
Az, hogy mi játsza le a dobmintákat mindegy, ha meg kiküldted sávokra, ugyanúgy kell kezelni, mint egy audio sávot
nem tartom többnek, de kevesebbnek sem, legalábbis nem annyira szarnak. persze mihez képest. Nekem pl Moby Dick, Remorse, Replika a kiindulópont ebben a stílusban. Egy Machine Head lemezhez
képest persze csak demo, de ahhoz képest előbb felsorolt zenekarok sem csináltak sokkal jobbat.
Nem tudom milyen beharangozásról beszélsz, az, hogy a készülő anyagból néha néha tettem be dalokat véleményezésre, tanácsadásra még nagyon nem egyenlő beharangozással, ugyanis ha megfigyelted, ez a topik többek közt pont erről szól...ez elég ostobaság beharangozásnak venni.
Persze, ennyi lenne az egész, egy közepes demó, megőrizni, megmutatni a dalokat. De olyan hosszú beharangozás és számtalan önvállbaveregetés után ez kevés. És még mindig többnek tartja, mint ami. Ezzel van inkább a baj ...
Már vagy két éve be se kapcsoltam a zenélős gépemet, de Nuendo 3-asom van (tört hardverkulccsal), a dobgép az EZ-Drummer, a hanginta nekem is DFH volt (szar...). A Neundoban MIDI sávon tudtam szerkeszteni, a kimenetet az EZ Drummerre küldtem. Az EZ-ben a dobokat egyenként tudtam sávokra, vagy groupokra küldeni, azokon egy valag insertbe egy valag effektet behívni, ha kellett, nem hiszem, hogy a Cubase ne tudná ezt? F3-at megnyomtad, keverő nézetben teljesen átlátható, csak bírjad monitorfelülettel, vagy szemmel (én már egyikkel se bírom ..)
Szóval a hiba szerintem az ön készülékében van, illetve a rossz programválazstásban
Ezzel nem igazán értek egyet: már írtam, hogy háromórányi próbaterem-bérléssel 5 nóta dobját vettük fel elektromos dobbal, a dobhangokat meg utólag variáltuk hangzásilag (bocs a királyi többesért, nekem csak annyi közöm van hozzá, hogy a zenekar gitárosa vagyok:D). És így máris elkerültük a túlságosan gépies hangzást, mert benne maradt egy teljesen természetes pontatlanság. Vagyis párezer Ft-ért tűrhető (számunkra jó) dobhangzás született, egy demóhoz tökéletesen elegendő szinten.
Vannak átmenetek a totál gépdob és a bemikrofonozott, jó minőségű akusztikus dob között.
ez bizony így van. ahogy az is, hogy annyira már bőven hallgatható a zenerajongóknak, hogy ne az döntse el a befogadhatóságát, hogy mennyire élő vagy DFH a dob. Ha valakinek bejön az így is simán megeszi, aki meg nem rajong ezért, annak csinálhatok többszázezres SSR verziót is, úgy is leszólja a Moby Dick-es éneket...