komoly stúdiók komoly cuccal és komoly gárdával dolgoznak komoly órabéreken. komoly produkciók meg csak onnan jönnek ki, 7 számjegy alatt nem áll meg egy komoly lemez. osszá, szorozzá...
szerintem egy jó lemez nem elsősorban a szandtól jó... hallgasd meg pl az első king crimsont, milyen fosul szól már. mégis a világ egyik legjobb lemeze :)
azok is csak addig szólnak jól, míg mellé nem teszel egy nemzetközi lemezt és onnantól az is vérzik. mert ugye minden relatív. persze neház versenyezni a sokmilliós produkciókkal, ahogy az NB1 sem veheti fel a versenyt egy Bundesligával...
jó felvétel a kurva jó cuccon és vasakon múlik. Ha van elég pénzed akkor úgy is szólhat a lemezed ahogy egy Aerosmith, csak tedd le a pénzt az asztalra. Nekem gyakorlatilag semmilyen cuccom nincs, tökegyedül csináltam mindent a feljátszásoktól a keverésen át mindent, olyan is lett.
Ha lett volna 3 millió forintom, akkor megcsináltattam volna a SSR-ben, és most úgy szólna mint egy Depresszió lemez, mert az is ott készült és annyiból.
Szóval otthon el tudsz demózgatni, ha azon felül akarsz akkor nagyon jó stúdiót kell keress, akiknek nagyon drága és jól felszerelt feljátszója valamint vasaik vannak, az olcsó stúdiókkal ugyanott tartasz mintha otthon oldanád meg, csak felesleges pénzkidobás.
nagyjából ez itthon a szitu, bár gondolom ott délen sem lehet homlok egyenest mást
Most, hogy itthon pöcsölök ezzel az Amplitube cuccal, nem vagyok benne biztos, hogy értő kezekben ne lehetne ezzel beszarás komoly dolgokat csinálni.
Nyilván vannak szarabb meg jobb szoftverek, de akkor is alapvetően azt gondolom, hogy a jó felvétel elsősorban a hangmérnökön múlik. Talán metallik meg nem az. Ezért is kérdeztem, hogy mire lehet jutni ezekkel a profibb szoftverekkel egy értő hangmérnök kezében...
Minden digitális jelfeldozással készül Metallicán át Bonamassáig (aki a blues Metalicája :D), a hang forrása és a jelút marad analóg, míg el nem ér a keverőig kb.
Bedobhatnék egy kérdést valamennyire az alábbi témához kapcsolódva?
Mennyire lehet komoly minőségű felvételeket - netán lemezeket - készíteni plugin-ekkel meg digi cuccokkal? Nyilván nem az új Bonamossa vagy Metallica lemezre gondolok, hanem olyanra, amit magyar viszonyok között igényesre meg lehet csinálni, és a laikus nem mondja meg, hogy szoftveres az egész?
Nekem eddig az ilyen multieffektek éltek a fejemben a digitális hanggal kapcsolatban, de mostanában Amplitube-ozom, és egészen meg vagyok lepve, hogy miket lehet kiszedni a cuccból. Ez már kurvára nem a multieffekt világ, és - bár jelzem, nagyon laikusnak tartom magam továbbra -, asszem Mákossal értek egyet, hogy élőben valszeg érezni a különbséget, de felvételen nincs az a denevér, aki megmondja, hogy szól?
Vagy van? És csak az én fülem nem fogja, mert nem vagyok szaki?
Megköszönném, ha a hozzáértő kollégák leírnák a gondolataikat. És elsősorban nem valami űber-distortion metál dzsent hang témában kérdezném ezeket, hanem mindenfélében.
Ez nagyon nem igaz.
Amit az ssr-ben kevernek az bõdületesen profi.
Kiscit nézz körül h a mai magyar metál már legalább olyan színvonalú tud lenni mint egy külföldi produkció.
Az ihm meg tényleg etalon, szöveg, zene és megszólalás tekintetében szerintem.
Ha már ez a téma van, így a semmiből én is beleugranék. Mi pont a napokban veszünk fel elektromos dobbal dobot mötál zenéhez. Nekem az új Metal Machine elég meggyőző a Toontracktől, átcsábulni látszunk rá a Steven Slate-től. Főleg a pergő miatt. Ti erről mit gondoltok?
A slate-nak van rendes vsti pluginje, a Terry Date/CLA kiegészítőkben atomjó hangok vannak, az eredeti SSD4 platinum annyira nem győzőtt meg,de karácsonyi akcióban nagyon olcsó volt hát megvettem.
kocos "Nekem sem tetszik ... talán a legművebb élő hangmintákat tartalmazó program/készlet ..."
rockerviktor "Addictive Drums fényévekkel jobb. Azóta meg mióta én foglalkoztam vele meg van egy rakat új, még használhatóbb."
Déjvid "A Steven Slate cinjei pl sokkal jobbak+a testhangok is."
Egy időben használat Battery-t pár Steven Slate mintával. Szeretem a kész megoldásokat, azt pedig manuálisn kell beállítan.
Próbáltam az Addictive Drums-t, de nekem a superior DFH jobban tetszett.
Lehet újra össze kéne vetni a kettőt, de mint lentebb írtam, produkcióra
már nem akarom ezeket használni, demóra meg már be van állítva a SD2 DFH.
A DFH cinjeivel én sem vagyok megelégedve, de a dobhangok szerintem jók.
Én teljesen meg vagyok elégedve a Kemperrel, 2éve van meg kb, és senki nem mondta hogy inkább mikrofonozzunk. A profilkészítéssel bajlódtunk sokat, de annyi jó minta van free-ben is hogy nem szarakodok mostmár ezzel.
A gitár felvélellel kapcsolatban még az jutott eszembe,
hogy elég jó csöves előfokom van és a DI out-ja szárazon
felvéve elég tisztességesen szól, de itt-ott bele kell emelni
középtájt és a magasakból vágni mert azok nagyon kásásak.
Használok még egy HK REDBOX-ot is, ha csak pedál van nálam.
Az eredmény ugyanaz. Korlátozottan, de használható vonalból.
Lehet még tisztán vonalból venni a gitárt és reampolni.
Próbáltam szoftveres cuccokat (csak vonalból,
azt még szeretném kipróbálni lehet-e ezekkel
csak végfok és láda, vagy csupán láda szimulációt)
Mind eltúlzott, gitár sound karikatúrák. És zabálják az erőforást, viszont
tudnak olyat, amit a freki kompenzált DI kimenetkek (pl a REDBOX) nem.
Láda befulladás, hangszórótorzítás. Na ezek azok a dolgok amik
élővé teszik a gitár soundot, és ezért érdemes mégis mikrofonozni.
A DI out steril, a szoftveres műanyag.
Az én cuccommal ugy csinálnám (sztereózok amúgy)
Felveszem a gitár négy sávon az előfok
négy kimenetéről: DI L DI R, lineOut LR.
A DI sávot be lehet lőni valami referenciának.
Ezután a tiszta (tozított, de hallgathatatlan) line jelet
reampolom a végfokommal és a ládámmal. (vagy eleve 6 sávon veszem)
Aztán a hónom alá kapom a végfokot és felkeresek
más végfokokat és ládákat további reampolás céljából.
Végül fognék még egy szoftveres cuccot és azon is
átereszteném a gitársávot. Aztán ki lehet választani,
ami a legjobban szól, vagy lehet kettőt keverni.
Sajnálatos. A többiekhez hasonlóan én is többet vártam.
Mi VST dobbal, különbözö helyeken felvett gitárokkal és
énnekel csináljuk a belső használatú demóinkat. Soha nem
szarozok a beálításokkal. A cél, hogy hallljuk amit kell.
Sajnos ez a Postumus lemez nem szól sokkal jobban mint azok a demók.
Ha lejjebb tekersz láthatod, hogy dobmikorofonozásról kérdezek.
VST-vel akartam megoldani, de rájöttem, hogy ahhoz, hogy jó szóljon egy midi
dob annyit kell vele szarakodni, amennyi idő alatt 10x felvesszük a dobossal.
Gitárokkal ugyanez a helyzet. Nagy modellezés párti voltam. A demók DI outról
készülnek. Akármit csinálsz dinamikátlan műanyag lesz. Sokat hadakoztam
olyanokkal, akik azt állították, hogy be kell mikrofonozni a ládát. Be kell.
Ha mindent szépen mikrofonokkal rögzítesz sokkal kevesebb lesz az utómunka.
Látom most kicsit ki vagy akadva, mert rengeteget dolgoztál és nem lett jó.
Szarból nem lehet várat építeni. Csak a szart pofoztad, amíg ezt összehoztad.
Olcsó volt, de ez az igazi tanulópénz.
Sajnos igaz a mondás: az idő pénz.
Olcsóbb lett volna stúdióba menni.
olcsó stúdióval kb pont annyit értem volna el, amint ami eleve szól. Hallható különbség jobb stúdióban lenne, na persze ha valaki kifizeti, mert én bizton nem..
Nem lett volna egyszerűbb/nagyszerűbb lemenni egy olcsó stúdióba felrántani a cuccot?
Ha meg ez az ergya vst dob van, legalább a gitárokat, meg a basszust.
egy referencia metál lemez mellé téve az összes magyar metal lemez facepalm (talán az utóbbi 4 év kezd beindulni de csak kb a Depi szintjén), dehát ugye kis pénz kis foci, főleg ha ingyé van :)
az elsőt leszámítva tök jó dalok ezek, a húros játék is rendben, a félhamis, nyegle ének gondolom műfajbéli kötelező
- a gépdob ebben a formában kuka, a toontrack vagy addictive drums is kínál indie, vagy vintage pakkokat, az jobb ide, ha már nincs bio dobos
- éneksávra egy tonna kompresszor mehet
Én csak kiváncsiságból néztem be ide!Mivel arra adtam a fejem,hogy saját nótáimnak ,neki esek,és megpróbálok kihizni valami belőle.Biztos tanulok az itteni dolgokból!Amit hasznosíthatok! - mert minden egyes nap újabb dolgok felismerését hozza!Amitől borzasztónak találok az előző napi tebékenységemből!
Nos ez a bevezető volt!
Én meghallgattam a "metál" felvételeket,ami nagyon sok kritikát váltott ki.
Én Logic Pro X-et használok.Van egy Yamaha szintim,és VG-99 gitár szisztémát használok.
Ezt azért említem,.hogy érthetőbb legyen amit írok.
Mivel nem ismerem ,és nem használom az említett dob programot,én nem találom annyira megvetni valónak az egészet.
Azt borzasztónak említett műanyagot sem hallom ki belőle.Talána dob cinek beütései,amik valóban műanyagosak.
Mert aki ezt az egész produkciót kutyapicsázza,valószínű,hogy nagyon mélyre ásta magát a fenti hangszerek használatában.
Ezért azonnal ismerősként köszönnek vissza neki,a hallottak!
Tehát én mint szűz fül,nem találom annyira borzasztónak!
Másik!
A zene attól zene !!!! - hogy azt adom elő,amit én képzelek el!S nem azt amit más szeretne hallani belőle!
Mert kritizálni lehet!!! - de BELESZÓLNI NEM ENGEDEK!!!
Tehát ha kritizálok,akkor megmondom mi az,ami nem tetszik!
Csak úgy leszarozni bárkit lehet!Mert az én ízlésem más??!!
Hogy mitől olyan,mint amilyen???
Nem tudom!Sok zenét kell hallgatni!
De a saját utamtól,nem hagyom magam eltéríteni!
Hát ennyit szóltam volna hozzá!
Mert ezek után,nem tudom,hogy ki merjek -e állni a saját dolgaimmal!?
Mert én mindent egyedül csinálok.S nagyon nehéz kibújni a bőrömből,s egyszer dobosnak lenni,máskor basszerosnak,máskor billentyűsnek!És sorolhatnám az összes használt hangszert így tovább.
Szóval mégegyszer,nem találom olyan elborzasztónak az egészet.
Pedig ezt a műfajt nem igazán szeretem!
Üdv.Mindenkinek!
Betenném én is a műalkotásomat kritizálás céljából.
Dob vst, gitár egy Marshall jcm2000 212-es ládával sm58al, basszus egy csöves halfstack (amit hirdettem is eladóban) szintén sm58al. Ének meg a hangszálaim :D
látom h most épp ez a lemez a fő téma, és szerintem ugyan nem szól olyan szarul, ahogy pl. kócos szerint (nekem kissé steril és négyszögletes, de a lenti linkből is látszik h én kevésbé pontosságközpontú zenét művelek), a zenéről nem is szólnék, mert nem az én műfajom, de a szövegről - annak értelmétől függetlenül, az a te dolgod - mint időnkénti kényszerszövegíró, röviden szót ejtenék:
a magyar nyelvben a hangsúly az első szótagra esik. pont. ne akard ezt megváltoztatni. csak a Zuhanok címűt hallgattam meg, az már első sorban kétszer tiprod a sárba ezt az egyszerű szabályt. nagyon fülsértő.
tudom, hogy ez nem stúdiókérdés, de én szeretem ezt a nyelvet nagyon, és ne bántsd, légyszi :)
kurvaélet. na lényeg, hogy négy dal van rajta (úgy akartam volna embedelni, hogy látsszon, de nem sikerült), a második (Gallows Pole) és a negyedik (John The Revelator) az ajánlott, azok elég faszán szólnak. próbaterem, fossá mikrofonozva, élőben feljátszva (dob, ének, gitár), basszus utólag. a stúdiómunka a dobos keze munkája.
a stúdiós részhez nem értek igazán (műanyag, élettelen, doboz - ezt még én is észreveszem), de amit csodás anyanyelvünkkel művelsz (ritmizálás), az ellen egész egyszerűen csak tiltakozom.
Ez egy saját korábbi zenekari demónak indult felvételünk.
Gitár: Egy 12 ezer forintos Jefe mikrofon belógatva a szobában 0.1-es hangerőn hajtott csöves fej és egy 50 ezer forintos láda 4x12 láda elé, egy Vintage V100-al, iszonyú gagyi cucc. (Jó a fej egy Madman volt :D)
A basszer Line6 GX-el effektezett vonalhang, a dob meg valami VSTi.
Ez kb 5 perc alatt lett összedobva és szerintem még ez is jóval erőteljesebben és természetesebben szól.
Pozitívum:Én ilyet sem tudnék készíteni,biztos sok meló,gratulálok!
Magára a zenére nem mondok semmit,vagyis nekem nem jön be,de biztos van akinek tetszik,ez persze ízlés kérdése nem is téma itt.(lehet hogy profi felvételnél,más lenne a vélemény, egyszerűen nem jön át aminek át kellene!!!)
Amit hallok,ez inkább egy közepes demó magatoknak,meghallgatni a számokat.Haveroknak elküldeni.
A topik címéhez talán nem méltó,ez is a saját véleményem. Szerintem,ha komoly anyagot szeretnétek,akkor muszáj lesz egy stúdióba elvonulni.Főleg ha sok a koncert,és vannak pozitív vissza jelzések.
Nekem: Műanyag a sound!
Nem tetszenek a gitárok,nincs tere,olyan mintha direktbe vonalból szólna.
Jó kis setupom van itthon,hallom.
A dob is ilyesmi,egyből lehet hallani hogy műanyag.
Technikai részleteket nem ismerem, de szerintem ez egy demónál nem több.Viszont annak fasza!!!!
Az ének inkább érdekes, de biztos egy profibb stúdióba jobban érvényesülne!!!
az a baj, hogy toontrack midi grúv könyvtárból összerakni akár egy dalt is, hogy "dinamikus" , "élő" stb. legyen, majdnem mission impossible
lehet birizgálni a velo-t napestig, kézzel mozgatni 10.000 leütést per dal, vagy random kvantálással bíbelődni, kicsit talán jobb lesz, cserébe rárohad az egérre a kezed :D
No ha már így kibukott itt a bili, akkor én is borítom tovább...
Sokadjára hallom már ezt a lemezeteket és egyszerűen nem jut más szó eszembe róla, mint a borzasztó.
Iszonyatosan vonal hangú, műanyag gitár, hasonló műanyaghangú, dinamikátlan gépi dob.
Basszusgitáron szintén semmi jó nincs, szól azt kész.
Na és mindezek után a legrosszabb: bejön az ének (ének???) és az életkedvem is elmegy.
Artikulátlan üvöltözés, semmi dallam, semmi hang, bántja a fület.
Ez se nem hevi, se nem modern, se nem nyers, se semmi, ez egyszerűen amatőr.
Az mondjuk szerintem érződik, hogy sokat foglalkoztatok vele, de valahogy mindennel rossz irányba.
Ez nagyon nagyon más stílusú zene, de nekem a nyers hangzásról ez jut eszembe:
Ez erőteljes, paraszt, odabasz, de mégis baromi egyszerű, nincs agyonsimogatva.
Hogy én is mondjak valami pozitívat:
Ha ez a zene egy valódi stúdióban lenne felvéve és az énekes srácot soha nem engednétek többet mikrofon közelbe, akkor lehetne ebből hallgatható valami.
De szerintem ezt a felvételt nem nagyon lehet büszkén mutogatni, mert minden tekintetben fáj hallgatni.
Akkor hozzászólok érdemben úgy, hogy nem firtatom a zenét.
Negatívumok:
- Nagyon rosszul szólnak a gitárok, néhol csupa szőr a teteje, a legsötétebb metálzónos korszakot idézi, máshol meg irdatlan műanyag.
- A basszus vonalhangja (?) a legamatőrebb minél olcsóbban csináljunk demót hangzás: "nincsen basszuscucc, akkor dugjad vonalba". jelentéktelen, célja csupán a "van basszus, oszt kész", ahhoz képest, hogy mindig dícséred ez kevés ...
- A dob (program) hangok valami szörnyűek! A "repülő emlős" korai trigger kísérleteire hajaz. Vazze van a daw-ban EQ, rá lehet küldeni az egyes "dobtesteket" sávokra, meg azokat groupokra, a legcsóróbb kompreszsor plugin is sokat tud dobni pl. a pergőn. Tér meg semmi. Pedig még az EZ drummerben is van külön tér. De máshogy is lehet csinálni.
Dinamika nulla, nem ártana a velocitykre kicsit jobban ráfeküdni ...
- Az énekhangod (és stílusod) valami förtelem, már bocs! Keress énekest, vagy csinálj instrumentális zenét, ha neked nem megy (szövegeket nem említem, mert az már a zene, nem a technika ...)
- Az egész megszólalása nagyon amatőr, és a hangossággal nagyon sok baj van. Dinamikátlan, "túlhúzott" az egész.
És nem, nem oldschool, amit te szoktál rá mondani, hanem gagyi.
A mikénteket nem tudom, hogyan kell megcsinálni, én csak mint műkedvelő elemeztem, te vagy a hómstudiós, de most már legalább van kiindulópontod mit merre.
figyi, az hogy idejössz fikázódni anélkül hogy bármit tudnál érdemben(!) hozzászólni, attól még semmi sem lesz előrébb. Azon felül, hogy amennyi minden-félét ide már betettek mások is, egyáltalán nincs okom szégyenkezni, azért mert otthoni "homestúdió" készült el.
nalegyenszépnapod
Epic vagy nem epic de az Kócosék cucca valóban jobb és jobban is szólt. Neked meg nem a STUDIÓFELVÉTEL topicba kéne berakni az ilyen műanyagdobos vst-s gitáros felvételeket azzal hogy KÉSZ. Az hogy a zene milyen tulajdonképpen itt ebben a topicban nem is lenne lényeges szóval ezt a részét gyorsan rövidre is ráznám. Ízlések és pofonok.
Nincs referenciám, mert nem kezdek olyanba, amihez nem értek ("hómstudio"):D Én a technikai része miatt vagyok jogosult ezen topikot látogatni :)
Zeném az van, jobb mint a tied, bibí :D
Az, hogy mit mondunk rá lényegtelen. Lakossági, ez van. De kérlek, had ne kelljen visszakeresnem, mikor többször is írod, hogy ez thrash, mert nem érek rá minden csip-csup dologra :D
várom konstruktív szakmai javaslataidat mit hol lehet javítani a hangzás érdekében, azért vagyunk stúdiófelvétel topikban. Esetleg ha saját mintát prezentálnál, hogy merre érdemes elindulni.
Valóban elég vicces D: A lakosségi metál hangzás és dalszerkezetek sem túl megkapóak, pedig ez elvileg thrash metal lenne. De hát mindenki mást szeret, és ez így van jól :)
Én sávhiánynál egy kiskeverővel leosztanám a pl 3 jelet 2-re,vagy a kábeleket lehet még közösíteni, de az rontja a hangot is. Md421 nekem pl van pár darabom,de tamra nem használom, mert könnyen rácsapnak. Ha nincs rendesen felbőrözve/beállítva a tam akkor meg tökmind1 mit használsz, metálokban a superlux sennheiser copyját használom tamokra, és tök jó,meg olcsó is,nincs akkora dráma ha agyonverik.(el is adtam az e906-okat)
Üdv! HA tud valaki segíteni nagyon meg köszönném! KÖSZI!! Lett 1 olyanom, hogy ALESIS HD24. Ehhez kell olyan , hogy letölteni valamit, azt fel az ALESre, és..... Ez lenne a kérdés, mit, honnan, ALESre rá hogy??? Köszi!! Ha lehet ide: studiohang@mailbox.hu
végülis sztereó párként mehetne így is három tamra két miksi. Próbáld ki a recorderman-t, az hallja legkevésbé a teret és kb azt közvetíti amit a dobos hall, OH-ileg...
Értem. Az OH beállítás a neheze. Kisérletezni fogok vele.
Nem lesz jó a terem, lesüketítjük.
Ezért újra XY a koncepció, de próbálkozom az AB-vel is.
Most bedobom a bónusz kérdést.
8 sávom lesz, ami alap dobfelszereléshez pont ideális,
viszont a dobosunknak 3 felsőtamja van.
Lehet olyat csinálni, hogy két mikrofon vesz három tamot?
Pl így: O'O'O
Az elsó négy sávon a D112, C1000 és az OH miksik.
Össze kell még gyűjtenem (mert ez egy ilyen tarhálós projekt)
4 db SM 57-et. Egy menne a pergőre egy az alsó tamra,
de a 8 sáv miatt csak kettő jutna a három felső tamra.
Lehet ilyet?
BTW az alsó tamon szívesen kipróbálnék egy Sennheiser MD 421-et...
de legyünk realisták, a tucat Shure-t könnyebb lesz levadászni.
a recordingman és a glynn jones is AB, de az xy-nnak is vannak előnyei, nincs fázishibalehetsőg pl. és ha nincs jó helyiséged, nem biztos hogy hátrány a kisebb tér...