OH elhelyezésnél én mindig törekszem arra, hogy a pergőt középen tartsam a hangképben, ha XY a terv, akkor azt tedd a pergő fölé, de akkor a láb lesz balra, arion módszere is jó, egyszerre van egyforma távolságra a két OH a pergőtől és a lábtól is, erre van még egy "recordingman" elnevezésű megoldás is, ami tulképpen egy modifikált glynn jones, az egy OH miksi a pergőt nézi merőlegesen lefelé 1-1,2m-ről, a másikat pedig úgy helyezed el, hogy ugyanolyan távolságban legyen a lábtól és a pergőtől, mint a másik(madzag, ragszalag kell a pozícionáláshoz többit rád bízom), az valahonnan a dobos jobb válla mögül-fölül fogja nézni a pergőt, ehhez kevés spot kell csak a mixba és jó, élethű szandot eredményez arcbacsapós pergővel, nem szól nagyon bele a helyiség és nem is lesz benne túl sok cin...
Most, hogy több összehasonlítást megnéztem.
Az AKG D112, Audix D6 és Shure Beta 52 kb egy árban van.
A többi opció sokkal drágább és kb ezt a hármat említi mindenki először.
Ehhez képest nem értem a Shure miért olyan népszerű.
Tényleg semmi mélye a másik kettőhöz képest.
Az Audix nagyon jól szól, de az AKG természetesebb.
Szóval maradok a tojásnál.
D 112 szerintem jó választás, bár a Beta 52-es szebben csattog talán, viszont nincs alja, D6 se tűnik rossznak, de mixben a másik kettő nekem jobban tetszett (fáradt füllel)
OH-knál, ha gondolod, megfogadhatod Arion tanácsát, bár nekem soha nem volt a pergő-lábdob lokalizációval problémám. Szerintem ha az utómunka során tisztességesen ki van vágva az alja az OH-knak, akkor nem okoz ez nagy gondot
A kér overt öszekötő képzeletbeli tengely legyen merőleges a pergő közepét a lábdob közepével összekötő képzeletbeli tengelyre. Akkor a láb és a pergő is középről fog szólni a szétpanorámázott overeken. ( Nem jobbra lóg a pergő, mint amikor a lábdob bőrrel párhuzamos a két over tengelye. ) Lehet, hogy egy kicsit máshova kell tenni a cineket, de érdemes játszani ezzel a szöggel.
Még egy kört futok Basszusmikrofon ügyben.
Ugyanis bérelni akartam, mert mindent össze tudok
szedni, de lábdobmikrofon nincs a látókörömben.
Egy ismerősöm aki rendezvényekhez szokott bérelni, azt mondja ne akarjak felvételt csinálni olyan mikrofonnal, ami az egyik fesztivál porából megy a másikba úgy, hogy karbantartó tisztítást sem végeznek rajta.
Szóval veszek egyet. Az AKG D112 mellett tettem le a voksom, de talán érdemes
kielemezni ebben a videóban hallhatókat, ha nem vagy túl fáradt hozzá...:
Én lábcint úgy csinálnám, hogy egyáltalán ne lásson rá a pergőre. Nem sok értelme lenne, ha rálátna.
OH-eknél még azt megjátszhatod, hogy közel merőlegesre állítod a mikrofontestet a cinekre (ilyen 70 fok körülre), így csökkenthető némiképp a másik oldal áthallása, és kevesebb a fázisprobléma. Kb ilyen 50-60 cm távolságra tedd a cinektől.
Dobtestnél 45 fok kb 5 cm a bőr felett+a kávától befelé kb 5 cm
Tojást akár az ütőbőrig is betolhatod, nyilván úgy, hogy azért a lábdob ütő ne pofozza meg. És játszhatsz a távolsággal a dobtest középpontja illetve széle közt is.
Hülyeséget akartam. Az XY-t és az AB-t keverni.
AB-ben csinláom akkor.
Mindkét OH mikrofon az alatta levő dolgokat veszi majd.
A tojást betolom a lyukba.
Dobtesteknél 45°, kapszula káva felett 5 cm.
Egy valami lemaradt: A lábcin mikrofon mennyire
legyen távol és menyire lásson rá a pergőre?
sm 57-ekre inkább 45 fok, olyan 5 cm-re a kávától, illetve ahogy a dobosnak kényelmes (és tuti nem trafálja telibe)
XY-ban a két kapszula kb egy pontban van (koincidens), szerintem te valami AB szerűre gondolsz, nem?
AB-nek egyébként jobb sztereótere van, mint XY-nak, viszont XY-nál kiküszöbölöd a fázishibákat, amik AB-nél fenn állhatnak esetleg.
Lábdobmikrofonozásnál arra figyelj (ha van lyuk a lábdobon): vagy told be jól a lyukon keresztül a dobtestbe, vagy kívülről a lyuk elé legalább 5 cm-re, de NE A LYUK SZÁJÁBA KÖZVETLEN!
Közben rájöttem, hogy az AT 2020 nem tud nyolcast
és csak ilyen nagymebrános kondit tudok szerezni.
Nem akarom a pergőt alaluról venni,
és helyette gondoltam ezt a megoldást.
Akkor úgy lesz, hogy Lábdob AKG D112, lábcin AKG C1000 függőlegesen felülről,
Overhead XY-ban (Bal oldal a lábcin felett kisérő felé állítva.
Jobb oldal kísérő felett, beütő felé irányítva.)
4x SM 57 a pergőre és a 3 tamhoz.
Ez utóbbiak beállítására mi a javaslatod?
Merőlegesen a bőr síkjára vagy 45°?
Lábcint és pergőt egyszerre nyolcas karakterisztikájú mikrofonnal szoktak (általában multikarakterisztikás kondival). Én mondjuk nem szeretem így csinálni. Mi a célod vele, ha a pergőn van még egy sm 57 is?
C 1000 jobb lehet, mint a 2020. Én személy szerint a lábcinre puskamikrofont szoktam tenni, felülről, a lábcinre merőlegesen. (jöhet a kövezés :)
Lábdobra okés D112
Tamokra is teljesen jó az SM 57 (58 talán kisebb hangnyomást bír, most hirtelen nem ugrik be
Overheadeket két oldalról raknám, úgy, hogy kb az összes cint lássa
Lábcint és a pergőt egy mikrofonnal akarod felvenni?
Akkor én már inkább külön mikrofonoznám a pergőt (alul sm 57, felül akár sm 58)
A lábcint meg az overheadekből megpróbálni összeszedni, esetleg még a felé eső overhead-oldalt lehet kicsit közelebb pozicionálni hozzá.
AT2020-at nem ajánlanám lábcinhez, mert nagyon széles a "látótere".
Srácok! Egy Tapco MIX 220 a kensington kulcs nélkül mit produkál? Van egy nálam, ami részben kussol, de áramot kap, a csatornák mennek, rész funkciók elérhetők, de kucsl nicns hozzá és hát olyan okádék, hogy javítsa, akinek két anyja van, szóval amíg nem tudom biztosra, hogy ez csak azért kussol, mert nincs meg a kulcs, addig bele se nyúlok :D Bár mán az alját levettem, szóval ezeröccá :D
Hát én most erre a gyorsaságra rá is akarok feküdni- ha jó a szám, akkor jó az fésületlenül is, szarráeditálva sem lesz jobb.
Szeptemberben jön ki a nagylemez, decemberben vesszük fel az újat Itáliában, 6 nap alatt keveréssel együtt megvagyunk, januárban már azt is lobogtathatjuk reményeim szerint, ha úri kedvünk úgy tartja.
Van előnye a természetességre való törekvésnek (vagy hívhatjuk igénytelenségnek is:D), na.
Jé, azt hittem, a nyitó riff a basszgitár, magas fekvésben.
Jaja, van valami vonzó a fésületlenségben, főleg ha arra gondolok, hogy én már hogy útálok editálni, keverni.
A pergő az eredeti- amúgy az egészben nincs vágás, editálás, vagy csere.
A sound direkt fésületlen, ez ilyen garázsizé, nekem bejön, persze bőven lehetne csiszolni- szerintem ebben a műfajban nem érdemes.
Én csak annyit mondtam a csávónak, aki keverte, hogy big drums, big bass, másnap küldte a mixet, oszt kész.
Amúgy nincs benne basszgitár, balról is gitár szól.
Fasza lett Mikibácsi. Én a másik számot tenném előrébb, az szerintem jobb lett, mint ez, de ez se rossz.
Mondjuk nekem a régi zenétek jobban tetszett valahogy. Az úgy direktbe jött, ez meg így kicsit nekem ilyen intellektualizáló értelmiségi-indie-valami lett.
Persze csak nekem, és fogalmam sincs mit jelentenek ezek a jezők, csak ezek jutotak elsőre az eszembe. A Collaps amolyan jó vadparaszt volt, ez meg ilyen kiműveltebb valami.
De ettől még fasza az egész, meg gondolom úgyis élőben üt igazán...
Ha lehet, akkor nosza:
Alapvetően tetszik az egész, igazán nem is akarom, meg tudom fikázni. Vannak dolgok, amiket én másképpen szeretnék hallani, de nem hiszem, hogy én lennék a sound tudásának az egyetlen letéteményese. Ezen kívül azt se tudom, mi az, ami a keverő embertől ered és mi az, amit a zenekar nyomásának engedelmeskedve meg kellett csinálnia.
Én egy csattanósabb lábdobbal boldogabb lennék, ha már ilyen búgós a bass.
A pergő sokkal jobban kiválik az egészből. Ez az felvett pergő, vagy ki van cserélve ?
A gitár kíséret elég magányosan lóg a jobb oldalon, ettől van egy kis aszimmetria érzésem, a túloldali valami nem teremti meg az egyxensúlyt.
A gitárszóló is elég homályosan kászálódik elő a sűrűből.
Kb. ennyi elsőre, de majdnem biztos vagyok benne, hogy ezek nem véletlenül lettek ilyenek, hanem szándékosan. Koncepciókkal meg nem lehet vitatkozni, ha a zsüri jól fogadja és veszi, mint a cukrot, akkor a sound úgyis le van már régen szarva.
Na most teleszórom a fórumot a hulladékommal, amiért elnézést kérek. Légyszi hallgassátok meg, hogy az enyémnél jobb lehallgatási környezetben hogy szól (félek, hogy rosszul), mert én csak elég kis hangszórón tudtam visszahallgatni (tervben van egy nagyobb hangfal), és ott nem túl rossz. Esetleg lenne valami javaslatotok a hangzásra, keverésre vonatkozóan? A hangszeres játék problémáiról én is tudok, csak egy gyors rögzítés volt, és amúgy sem tudok gitározni.
Egyben kellett feljátszanom, mert nem tudtam taktot igazítani a backing track-hez, ezért csak egyszer játszottam fel, majd duplikáltam, panorámáztam és késleltettem.
Az eredeti gitársávok néhol beleszólnak a backing track-en. Szólószösszenetet nem rögzítettem.
Vintage V-100, Digitech 2120, M-Audio FastTrack, Cubase (VST használata nélkül).
nem tudom befogni a miksi fejét, mert akkor senki nem fog gitározni:)
Meg legtöbbször nem üvöltözöm, hanem hamisan kornyikálok, csak ez az overdrive dolog remekül feldobja a nem létező énekhangomat. Valami korg digit multival próbálkozom egy ideje, de a feedback nagyon gyorsan begyün.
A bullet miksi jó lehet,meg van egy csomó olcsó régi multieffekt a célra.mettálba nem kell semmi,énekes befogja a miki fejét, üvölt, kész is van. Most rendszerezem a régi zenekarom cuccait, kiderült hogy Neumann u47-be is üvöltöztünk pitchshifterrel, felemelő érzés.
énekhang élőben torzításához van valakinek tuti receptje?
Stúdióban a gitárerősítőbe éneklés remekül bevált, de ez színpadon a feedback miatt kivitelezhetetlen sajnos.
- bitcrush?
- zsilettel vagdossam be egy szar mikrofon membránját?
- overdrive+ gate?
- bullet miksi?
- valami digitális műtorzítás?
Köszönet előre is!
a 241 sem éppen kényelmes. Ellenben a 70 az az (nem kagylós, hanem sík, csak ráfeszül finoman a füledre). Cserébe nem szól jól :D Mondjuk azt még csak nem is minőségi zenehallgatásra találták ki, hanem FM rádióhoz, meg ilyenek. Nincs is sok alja, se teteje, viszont rohadt jó közepei és tere van. Volt egy változata, a K-70 TV, amit televízióhoz ajánlottak. Annyi volt a különbség, hogy hosszabb volt a kábele :) Azt hiszem. nem voltak sokáig gyártásban.
nekem K-141-van az zárt, kifelé szinte nem hallatszik, így ideális pl felénekléshez és kellőképpen résztletgazdag is, viszont 20-30 perc viselés után olyan érzésem mintha satuban volna a fejem, hiába a magasságbeállítás valamint a puha fülkeret.
Ezt nem értem. Van két AKG fejhallgatóm (nem fülhallgatóm), egy K-70 és egy K-241, mindkettő nyitott, tehát izolációról nem beszélhetünk.
Sőt egyszer utcán használtam a 241-et és belefútt a szél, jaj de rossz volt :D
a jó márkákat felsoroltad, tehát már csak az adott típust kell megtalálnod, ami kifér a keretből.
Mondjuk arra figyelj, hogy pl az AKG K széria elsősorban fülmonitor és másodsorban lehallgató, ami azt eredmányezi ,hogy nagyon jó az izolációja, viszont fél óra viselés után kúva kényelmetlenné válik.
Milyen fejhallgatót ajánlanátok nekem olyan 30-40.000 Ft körül házi stúdiózni? Tudom, hogy egyrészt monitorokon kellene gondolkodnom, meg maga a rászánt összeg is lehetne több, de ennyi van, erre van lehetőségem :) Néztem KRK-kat, meg tudom, hogy az AKG, AT is etalonnak számít, nem tudok kiihazodni :)
Roland Edirol FA-101
FireWire Audio Capture
Portable 10-in/10-out compact, mobile FireWire
Supports up to 24 bit, 192 kHz
- Compatible with Mac OS X standard driver
- Two independent, on board mic pre-amps
- Capable of full duplex recording and playback on 10 independent channels
- Bus powered and durable metal construction for mobile applications
- Lots of ins and outs to support a wide range of recording and gigging applications EZ még Made IN JAPAN
Minőség csere miatt ,eladósorba került!
75.000.-ft azaz hetvenöt - ezer forint.
Csere??Esetleg gitár!
De nem mindenáron törekszem!
A Képek mobillal készültek.Ettől sokkal szebb állapotban van a készülék.
email: hejdzso kukuc gmail pont com
mobil:30 negyvenegy -harmincegy-harmincegy -nulla
Bocs, nem akarok kötekedni, de ha már válaszoltál:
Nekem - lehet hogy csak nekem - kicsit fura, hogy valaki kiírja, hogy intézményvezetőként, két musical előadáshoz keres pálinkáért mikroportot.
Valahogy az nem ugyanaz, mint amikor a gyerek osztálybulijához, vagy amatőr fellépéshez kér segítséget valaki. Na mindegy, lehet, hogy túl szigorú vagyok.
Sziasztok, egy közepes templomba ( Budapest; Tabán) keresünk egy hangosítóembert, aki 1 éneket 1 csemballót és egy furulyát be tud hangosítani jó minőségben, saját cuccal. Időpont 2014. júni 7 esti órák, 1 óra műsoridő. Privátban üzenjetek légyszi, köszi: Lackó
Köszi, igen demónak készült. Tudnál esetleg bővebben szólni az énekről? Mivel érdemes jobbá tenni egy száraz natúr éneksávot? Van erre valami alap recept?
Ha a házipálinkát elfelejted, viszont hajlandóságot mutatsz a cucc rendes bérleti díjának a kifizetésére, akkor hívd fel a Hajdú Gábort: 06309671805 és kérdezd meg,hogy nem tud-e neked bérbeadni 2 portot. Az intézményvezetői garancia fog kelleni.
S.O.S.segítségre lenne szükség!!! Sziasztok!
2db teljes szett mikroportra lenne szükségünk holnap egy 10.30-as és egy 15.00 órai kezdetű musical előadáshoz a Lipták Villa nevű művházba (1146 Bp., Hermina u. 3.). Intézményvezetőként személyes garanciát vállalok a karcmentes visszaszolgáltatásért, és felajánlok egy üveg erdélyi házipálinkát a megmentőnek!
Számom: 20/775-3726
5-6 ropi/ órától indul.
Egy kész dal attól is függ milyen bénák a zenészek, az énekes, meg a hangszerelés, és általában mindegyik az:)
Bár volt már a történelemben olyan lemez, amelyik etalon, és másfél óra alatt lett felvéve, de nem jellemző.
Sziasztok! Lehet nem ez a megfelelő topic, bár a neve ezt mutatja. A kérdés, hogy kinek mi a tapasztalata árkategóriában? Egy profi hangstúdió kb mennyit kér óránként, vagy kb mennyibe kerül egy dal felvétele készre keverve, masterelve?
Elkészült a legújabb instrumentális dalom! Ezt szeretem a zenélésben: ez a dal még csak nem is létezett, se híre se hamva ma reggelig. Aztán reggeli után kezembe vettem az akusztikus gitárom és valahonnan már jöttek is az akkordok. Egyik a másik után. Aztán elhatároztam, hogy megnézem mit tudok kihozni belőle EGY NAP ALATT. MA. Úgyhogy ma reggel nekiálltam a friss ötletnek és komponáláls, hangszerelés, felvétel készítés, mixelés és maszterelés EGY NAP alatt. Ma Alexandra névnap van és mivel ezzel töltöttem az egész napomat, így a kevésbé frappáns de kifejező Alexandra címet kapta a dal. Ez a dal is és a másik a régebbi instrumentális dalom is ingyen letölthető, de cserébe légyszi oszd meg itt Facebook-on, persze csak ha tetszett.
Sziasztok! Gondoltam itt is felteszem a kérdésemet hátha előbb kapok rá választ mint a másik topikban. No szóval szeretnék venni egy erősítőt. A két kiszemelt a Laney IRT studio és a Laney IRT15H. E kettő között vacillálok. Igazából a Laney Studio ugye 3 csatornás és tudja a reampingot mig a másik csak egy csatornás és nem tudja.
A kérésem a következő. Tudnátok nyomós érvekkel szolgálni, hogy az IRT studio milyen plusz szolgáltatásokat tud nyújtani amit az IRT15H + POD HD500 párosításával nem lehet stúdió körülmények között megoldani? Csak azért kérdezem, mert ugye a studio az 30000 HUF-fal drágább és azt szeretném kideríteni, hogy érdemes e belefeccölnöm egy IRT studioba.
A legegyszerűbb mp3 felvételt kezelő, otthoni használatra kitűnő program az Audacity nevű.
De valójában egy kész mp3 felvételt nagyon nem szoktak már szerkesztgetni, hacsak nem vágásra, utólagos dinamikázásra, ekvalizálásra gondolsz. Transzponálni kész audio felvételt nem nagyon lehet 1-2 félhangnál nagyobb távolságra elvinni minőségromlás nélkül.
Mindezekre inkább képes egy Soundforge program, igaz nem épp kezdőknek való.
De ahogy olvasom PSR2000 hangszered van. Ha arról szeretnél felvenni, kicsit egyszerűbb ha a hangszeren transzponálsz .
Üdv! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy otthoni zenefelvételhez szeretnék egy jó kis progit pc-hez. Valami olyasmire gondoltam, amivel lejátszani is lehet mondjuk mp3-at, azokat szerkeszteni, transzponálni.
Végülis rá lehetne kenni a magnóra a tempót, de tekintve a néhány cm-t a felvevő- és a lejátszó fej között, durván ingadozni kéne a szalagsebességnek ahhoz, hogy hallható legyen. Nem mellesleg ez egy felújított-beállított, upgrade-elt gyűjtői darab, elvetném ezt a lehetőséget. ;)