a mai divatosnak mondott, pincébe hangolt, áriázós-szkrímelős metalkór zenékhez képest az én hevimetálom uszkve 20 éves fáziskésésben van, ezért tekintem oldszkúlnak. evvan, nekem ez a kaptafám
Ettől a "nagymama fazeka" pergőhangzástól mindíg irtóztam, aztán meg nincs olyan hogy felvétel előtt ne cseréljünk bőrt(főleg a tamokon), sörre persze mindíg van pénz:D
Bár volt egy időszak, mikor Mezőtúron minden héten straight edge meg pop-punk bandák nyomultak, akkor meg mindenki piccolo pergővel nyomta. Sodrony ott is leragasztva. Roppant "kellemes" volt a 25-30 nm-es koncerthelyiségben az a pergőhang :)
Nem egy HC bandánál láttam már, hogy a sodrony ragszalaggal a bőrhöz volt ragasztva :D Meg persze szakadásig húzott bőr 10-es rézpergőn, kávásan ütve :D
általában bőr recsegésig húzva, sodrony is, plusz a gate, ugye...
az én felvételem egy tizenéves, alsókategóriás cuccon lett felvéve gyári bőrökkel. :D
Ok, de a sodrony hang nem csak az attackban van benne. Majdnem olyasmit hallok, mint ha le lenne kapcsolva a sodrony. Most nem kifejezetten a Tieden, hanem mindkettőn, azért gondoltam, hogy ez a divat.
A loudness war egyik első áldozata a pergő. A limitet csinál belőle ilyen halott cuccot, amikor elkezdenek lenyomni vele 5-6dB fölött, akkor pont a pergő peakjeit nyírja le,a tranziensekkel együtt. :)
a Metallicától a Panterán át a Killswith Engage-ig elég sokféleképp értelmezik/ték a metal soundot,
én inkább a oldkszkúlos vagyok.
Viszont a lenti témában nekem erősen túlkompresszáltnak tűnik a mix, amit különösen a dobokon érzek, valahogy irreálisan csúnyán szaturál az én fülemnek. A gitár témát sok helyen konkrétan nem tudnám értelmezni, ha egyébként nem ismerném a dalt. De ez inkább már ízlés kérése
a Metallicától a Panterán át a Killswith Engage-ig elég sokféleképp értelmezik/ték a metal soundot,
én inkább a oldkszkúlos vagyok.
Viszont a lenti témában nekem erősen túlkompresszáltnak tűnik a mix, amit különösen a dobokon érzek, valahogy irreálisan csúnyán szaturál az én fülemnek. A gitár témát sok helyen konkrétan nem tudnám értelmezni, ha egyébként nem ismerném a dalt. De ez inkább már ízlés kérése
Azt írta, metronom nélkül játszotta fel - ebből szakszerűségtől függően elég sokféle eredmény születhet :) Azt nem írta, hogy taktra akarja húzni, azt írta, hogy esetleg metronómot akar hozzá illeszteni. Az meg nem csak egyenletes létezik. Na mindegy, elég homályos volt a kérdés, csak erre akartam utalni. Persze, ha metronómra dobolsz, picit össze-vissza, akkor 1 perc kvantálni és még egy perc a kieső rúgásokat helyre pattintani, de ha van 20 BPM különbség a szabad játék eleje, meg vége között, van egy-két ritartando meg accelerando akkor nem 1 perc.
Sziasztok! Egy meglévő zenei alapot szeretnék fél vagy egy hanggal lejjebb vinni. Miféle programmal lehetséges ez? Cubase 5-öm van, eetleg azon belül van-e rá lehetőség? Kezdő vagyok ilyenekben, úgyhogy ne nevessetek ki :D Köszi előre is a segítséget!
Sziasztok! Egy meglévő zenei alapot szeretnék fél vagy egy hanggal lejjebb vinni. Miféle programmal lehetséges ez? Cubase 5-öm van, eetleg azon belül van-e rá lehetőség? Kezdő vagyok ilyenekben, úgyhogy ne nevessetek ki :D Köszi előre is a segítséget!
Sziasztok! Egy meglévő zenei alapot szeretnék fél vagy egy hanggal lejjebb vinni. Miféle programmal lehetséges ez? Cubase 5-öm van, eetleg azon belül van-e rá lehetőség? Kezdő vagyok ilyenekben, úgyhogy ne nevessetek ki :D Köszi előre is a segítséget!
Hát ha érzésből játszotta fel, metronom nélkül, akkor simán elmehet 10 BPM-et is az elejétől a végéig. A kavantálás elég érdekes eredményeket hozhat ilyenkor. Mindenképpen kézzel kell azt rendbetenni, főleg akkor ha az "érzést" is meg akarják tartani, meg az esetleges gyorsulást-lassulást. Nem két perc az biztos.
Üdv az Uraknak! Tudna nekem valaki egy honlapot, vagy bármi más forrást adni, hogy honnan tudnék letölteni hangeffekteket? Nem modulációs effekt érdekel, hanem ajtónyikorgás, cipőkopogás, üvegtörés, stb...
Nagyon köszönöm!
nemrég húztam meg egy anyagot szalagos magnón olyan +5-6db túlvezérléssel, elég vidám lett a végeredmény, gyakorlatilag a limiter teljes mellőzésével elég hangos lett, majd teszek be hallgatnivalót, ha sikerül befejeznem... :D
Sziasztok! Van egy midi dobsávom, amit a dobos érzésből játszott fel villanyszerkóval, metronóm nélkül és ennek a sávnak a tempóját szeretném rendbe tenni, adott esetben metronómot illeszteni rá. Keresgéltem a neten, találtam is egy-kettő leírást, de valahogy a végére mindig valami teljesen más jött ki. Minden tippet és segítséget megköszönök!
Üdv: Zsolti
renoise. bár pluginként nem fogod szerintem hasznosnak találni, de önmagában tökéletesen tudja amit akarsz.
Készülj fel néhány nap hajtépésre, mire elolvasod a 500000 oldal manuálban, hogy egyáltalán az alapjai hogy működnek.
cubase csatorna inzerbe waves rvox mono, ami jól kompresszál énekhangot.
auxban pedig waves doubler, ami megvastagítja és egy picit teresíti a hangot (spéci kórus effekt).
Ezért zenélek inkább 30 éve, és nem a cuccot építgetem :) Ettől függetlenül, örülök, hogy magam részére össze kapartam egy kis kuckót ahol fel tudom venni az ötleteimet. Más:
Tudtok ajánlani valami plugint, amivel tudok énekhangot sapler-elni, mint az Első emelet zenekar, Állj vagy lövök dalában ?
Történelmi pillanat ez nekem. Nem, nem a választás miatt, azt pont lesz@rom. Hanem mert a mai napon rögzítésre kerültek az utolsó hangok is a lemezre. Ma felvettük a vokálokat! EMBEREK, olyan énekhangok kerültek rögzítére, hogy azok egyenként is súlyosak, hát még így párban...bizonyíték a videó blog legfrissebb, mai kiadásában...ezt hallgassátok meg! A lemezen már csak a szokásos utómunka van hátra: keverés, masterelés, aztán jöhet egy kis fotózás a borítóhoz, honlapra, majd videóklipp készítés...hamarosan a világ összes digitális lemezboltjában elérhető lesz!
próbatermi metronóm hangosításához (illetve cover gyakorláshoz) keresek fejhallgató erősítőt.
Elsősorban dobhoz kell, de praktikusság miatt több sávban gondolkodok- később más is hallja.
20körülig mennék el.
Van véleményetek pl a Behringer AMP800 4 sávos erősítőjéről?
Sziasztok! Rode Nt1 miksit használok otthoni demózásra Tascam US-122 mk ii hangkarival, Cubase, Yamaha HS50m hangfallal. Túúúúdom, trágya, ....., amatőr,....., de a kérdésem: ezekkel a cucokkal, hogy tudnék az ének felvétel minőségén javítani ( akár mégy egy kis anyagi ráfordítással is ), vagy plugin, ...
Vannak már elég komoly vállalkozók, akik napi 30-70e ft közt kimennek, és profi cuccal rögzítik nektek a dob sávokat. ez még mindig olcsóbb, mint mókolni, és -ahogy arion is mondta,- csak bosszankodás lesz a vége. Utána még úgyis ott van a keverés, stb...
Számítógép, mikrofonok(dob szetthez), állványok vannak szerencsére.
Tudom, hogy stúdió-szintű felvételhez más kategória kell mind tudásban, mind eszköztárban. A saját, hosszú évek során összegyűlt zenei ötleteinket akarjuk rögzíteni lehetőleg minél jobb minőségben. Tisztában vagyok vele, hogy ez demó-kategórián belül fog maradni a meglévő felszerelésünkkel. Azért megpróbálom a lehető legjobbat kihozni az egészből
Sajnos ezt a mentalitást kell felülvizsgálni. A felvételkészítés eszközigényes dolog, a minősége pedig a felvevő eszközök minőségétől (és a használó szakértelmétől) függ.
Ne reménykedj, fillérekért, tájékozatlanul csak elkeseredés lesz a vége és kidobott - kevés - pénz.
A legolcsóbb számítógép - 8 csatornás hangkártya - 8 mikrofon - állványok - kábelek -
fejhallgató - lehallgató moitor kombináció, az százezrek és ez a leggyengébb változat.
Ne felejtsük el a hangszínszabályzót, lowpass filtert sem. Több magassal ki lehet emelni, illetve a magas vágásával a háttérbe tenni a hangszereket, énekeket, vokálokat.
Bocs, félig OFF lesz a kérdés de nem leltem ilyen topikot, és itt biztos hogy tudja valaki a választ.
Nos, videót szeretnék készíteni hanggal.
A hang fain. A webkamera mikijével is, meg akkor is ha az effektprocimról veszem a jelet szgépre.
kb. 26 másodperces szólót veszek fel. De a hozzá készült videóm mindig csak 19 másodperc!!!!
HOGYAN????
Nem értem, mi lehet a probléma.
Próbáltam több programmal is.
Hol lehet a hiba a gépezetben? Miért sokkal gyorsabb a videóm?
Köszi a választ!
általános ökölszabály, hogy amit előrébb akarsz hozni a sztereó térben, azt hangosítod, kisebb reverbbel (azaz térrel), amit hátrébb akarsz azt értelemszerűen fordítva.
Sziasztok, kezd osszeallni a demonk, savonkent van rogzitve. Az enek savot, hogy tudjuk terben kicsit elorebb hozni? Nem tudom maskent fogalmazni remelem ertheto, van erre valami trukk?
Szia! Bocs a kései válaszért, nem igen voltam gépközeleben. Szóval az SM57. Van egy nagyon egyedi karaktere, ami az elmúlt évtizedekben standard lett, nekem nem igazán működött. Sokat kellett processzálni, mire jó hang lett belőle. Az EV (de főleg az Avantone CV12) nekem "készen" van. Ezekre max HP filter kell a mixben. De van egy teszt róla, meg tudod hallgatni: http://www.youtube.com/watch?v=J2f_VNGSD6U
ami azt illeti a gitárszandot végső soron neked köszönhetem, te linkelted nekem azt az oldalt amivel végül reampolva lettek. Ezáltal elnyerte a gitár (és a lemez) végre azt a hangzást amit -homstúdiómhoz képest- ki tudtam és ki akartam csavarni ebből az anyagból.
nekem erőteljes Killswitch érzésem volt a szandtól (jóértelemben), szerintem pont úgy szól, ahogy egy modern metalnak szólnia kell. Egy pici POD érzés itt is kijön (ahogy ott is) de rendben van. Talán egy lehelletnyit vennék vissza a magasból, hogy egy picit naturálisabb csöves hangra hajazzon (ezáltal csökkentve a zizit, bár az olskúl lesz ha túlzásba viszed) és a bézt turkálnám meg hogy több alja legyen.
van egy kevés "szaggatott" basszus, de nagy része valóban üres. nagyon hallani hogy zizi-pod a gitár? :D
a pergőn vacilálok hogy jó-e így, paralel compot tettem a dob buszra ami lehet túlságosan kiszívta (cserébe ütős).
Köszi a hozzászólást. Erről még nem hallottam. A Shure SM57-est nagyon dicsérik bár én még nem hallottam. Arról van egy kis infód? Igaz elég kicsi a két miki között az árrés, de csak kíváncsi vagyok erre is, hogy milyen tapasztalatok vannak.
Próbáld ki az Electro Voice Ravent. Olcsó és nagyon jó, vagy a másik ami nekem nagyon bejött az az Avantone CV12, bár az kényes az akusztikai környezetre. Otthoni felvételhez az EV szerintem elsőrangú választás.
Sziasztok! Óriási felfedezést tettem, de lehet, hogy csak nekem az . Van egy POD HD500-am, de basszus egyszerűen nem tudtam sehogy sem normális felvételi gitárhangot kicsiholni belőle. Tegnap aztán új próbát tettem egy más konstrukcióval. A Flextone III XL-em elé betettem egy AT2020-as mikit amit bekötöttem egy Behringer Ultragain 2200-as előfokba majd mindezt beleküldtem a POD HD500 Aux in bemenetére. Basszus elsőre majdnem olyan hangot kaptam ami ugye minőségileg még nem valami frankó, mert nem hangszermikrofont hansználtam, de hangszínileg szinte megfelelő. A Poddal hónapokat szenvedtem és a mikrofonozassal meg kb 1 órát. Ennyi lenne a titka az egésznek?
Nő akkor mivel egy kicsit más koncepciót szeretnék mint amit idáig megálmodtam ezért szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen hangszermikrofont kellene beszereznem ami aránylag jó is?
A másik pedig, hogy a Flextone egy kicsit nagy a stúdióba úgy?
Milyen erősítőt lenne érdemes venni ami megfelel egy kis stúdióba? Érdekelne fej + láda és természetesen kombó ötlet is.
azért meg lehet különböztetni szoftveres és hardveres reampot.
Szoftveres esetén egy VST-s erősítő+ládamodellt teszel a gitársávra, de csinálhatod azt is, hogy a a szárazon rögzített gitársávot egy diboxon keresztül átkergeted egy bemikrofonozott fej-ládán. Ez utóbbi nyilván jobban fog hasonlítani a saját soundodhoz, mint egy szoftveres/modellezős megfejtés, az, de nem feltétlen lesz jobb is, mert ha pl szarul mikrofonozod be, akkor lehet hogy nem is fog olyan jól szólni, mintha szoftveresen csinálnád.
De annyiban előnyös, hogy nem kell mindannyiszor feljátszani, elég egyszer jól és rögzíteni a száraz jelet (illetve a száraz jelet könnyebb pontosítani, vonalra húzni) és utána olyan sound beállítással reampolod, amit a mix megkíván. Mert ne feledd, lehet, hogy egy önmagában jól szóló gitársáv nem feltétlen lesz olyan nyerő egy mixben hallva és ennek a fordítottja is igaz.