48 kHz-en mintavételezve egy 16 kHz-es hangból hullámonként 4, azaz négy mintát vesz, 96 kHz-en 8, 192 kHz-en 16 pontból kell összeokoskodnia a konverternek a tutit. adalékinfó. a jó konverterek alacsony mintavételezésnél is egész jól interpolálnak, szóval az RME mindig verni fogja a Focusrite-ot. ha utómunkára is gondolsz, érdemes 24 biten rögzíteni, mert szinte minden plugin 24 bites, tehát a 16 bites felvétellel a procit szopatod, minden pluginnél felkonvertálja 24 bitre, majd vissza 16-ra. koncertfelvétel általában képi anyaggal együtt készül, én a 24/48-ra szavaznék.
Biztos van olyan denevérfül, aki meghallja a 48-96 kHz különbséget egy rock koncert felvételén, de nincsenek sokan. Én nem tartozom közéjük. Viszont rengeteg hátránya van, sokkal több adatot kell tárolnod, másolgatnod, mozgatnod keveréskor. Én ilyenkor símán 16/44.1-ben rögzítek, nem ez lesz a leggyengébb láncszem. na jó, ha valami szupesztár a band, vagy dvd a vége, akkor 24/48, de az is felesleges, ha rendesen kivezérelsz minden sávot. ( Inkább rúgjon bele 5x a lábdob a pirosba, mintsem hogy -40 dB-s zajból kelljen előbányászni a későbbiekben. )
triviális ökölszabály, hogy mindkét (stúdió, élő) esetben a lehető legjobb eszközökkel a legjobb minőségben rögzíts, hiszen mindkét esetben a pontos reprodukció a cél. Ehhez minden elem hozzájárul, pontosan a "szűk keresztmetszet" elviek szerint.
bár én csak feltételez(t)em, hogy CD vagy mp3 lesz a vége, de lehet, hogy több, ami még inkább indokol(hat)ja a túlmintavételezést.
A másik, hogy bár manapság a legtöbb végtermék még mindig a fenti formátumban van (csak a filmstúdiók dolgoznak pl True-HD master audioval) mégis meglehetősen standard a 96 vagy 192kHz-s felvétel, pont a részletgazdagsága miatt, mint stúdióban, mind élőzésnél. Annak dacára, hogy aztán a végén meg tipikusan 128-as mp3-ban hallgatja a tini az ájpodján a végterméket.
Ezzel az erővel tök felesleges 44.1 Hz-n felül és 16 biten felül rögzíteni, mert úgyis az lesz a végeredmény, nem?
ok, nyilván a 96 khz-el mintavételezett hangminta megbocsátóbb ha sokat kell rajta utólag farigcsálni mindenféle szoftverrel...
más oldalról közelítem meg a kérdést
amolyan alaptörvény, hogy minden felvételi lánc annyira jó, amennyire a leggyengébb láncszem a sorban.
na most adott a stúdió környezet, ami kifejezetten felvételek készítésére van optimalizálva... ezzel szemben meg ott a koncertkörnyezet.
szóval tekintsük a koncertkörnyezetet is a felvételi lánc részének... mennyire mondhatjuk azt, hogy ez a leggyengébb láncszem felvétel készítés szempontjából?
Vagy neeem, sokkal fontosabb ennél mondjuk a mikrofon, a preamp, a A/D átalakító ?
Nem elszólás. Én is úgy gondoltam, ahogy te, mert így logikus, de nem így van. Tanultam, hogy a stúdiókban SOHA nem végeznek túlmintavételezét. Mert te arról beszéltél, hogy keverés után downsampling a felére. Így nincs értelme. Elég csak kicsit jobban belegondolni.
Nem mindegy, csak mi a gyakorlati haszna? :D Gyakran többet vesztesz a végén mikor 44k-re kell ditherelni a 96k-s anyagot, mintha egyből 44k-n rögzítenél... Ha 44k a cél, akkor már érdemes 88k-n rögzíteni, ha nagyon kell a "nagy-felbontás". A bitmélység nem fáj, de hasznos, szóval javasolt a használata.
az, hogy nincs értelme az pont olyan elszólás, mint a napokban is nagy vihart kavart elszólás, miszerint a gitár faanyaga nem szól bele a hangba.
Az , hogy másodpercenként 48 ezer vagy 96 ezer mintán vételezel (akármilyen bitmélység mellett) szerinted mindegy? A válaszban segítségedre lesz Shannon bácsi is a mintavételezéssel kapcsolatban.
Végül is, a legtöbben a CD és az mp3 közt sem hallják a különbséget...
nem értem a kérdést. A minőségkülönbség minden körülmények közt kijön értelemeszerűen, akár stúdió, akár élő. Az élő hangzást is lehet részletesen vagy kevésbé részletesen rögzíteni. Az, hogy egy koncerten mekkora lesz kontrétan a zaj, azt nem lehet előre determinálni, mert függ a zenekartól, azok cuccaitól, a hangosítástól, a körülményektől, a hangosítótól, az akusztikától stb stb.
technikai-elméleti részével tisztában vagyok a dolgoknak, csak még koncertfelvételt nem csináltam soha, nem tudom mennyire zajos (értem ezt mindenféle zajra)
stúdióban teljesen más feltételezem, amikor az énekest karanténba zárják egy fülkébe, dobfelvételnél meg lényegében csak a dobok hallatszanak a mikrofonokba...
na de koncerten, mekkora lesz a zaj? Elhanyagolható, tehát jól kijönnek a felvételi láncban a minőségbeli különbségek, vagy jelentős?
a kétszeres mintavétel, pontosabban felbontóképesség, (48kHz helyett 96kHz) értelmeszerűen nagyobb részletességet ad. Szerintem ez meglehetősen triviális. Még akkor is előnyösebb, ha a végeredmény mondjuk csak CD formátum lesz, mert keverésnél pontosabb hangképed lesz.
szasztok - dilemma van, kiváncsi lennék a véleményetekre, illetve tapasztalatotokra :)
Felvétel készítéskor, mikrofonelőfok és mikrofon előfok közötti (pl standard Focusrite vs RME) illetve 48khz vs 96 khz közötti hangminőségbeli különbség tud e érvényesülni koncertfelvétel készítésekor egy olyan zajos környezetben, mint egy rock/metál koncert?
Pl egy splitter stagebox-al, ha leveszek én is mondjuk 16 sávnyi mikrofonot (ugyanazt, ami megy a pultba), és mondjuk egy firewire hangkártyával rögzítem...
// mielőtt beruházok ilyen cuccokra szeretném tudni, hogy az árbeli különbség mondjuk egy Focusrite és egy RME cucc között jelentős tud e lenni - ha elsősorban koncerteken történő hangrögzítés a cél //
Sziasztok
Ismer valaki olyan programot vagy vst-t, amibe beteszek egy wav-ot és kiír olyan adatokat róla, hogy min-max jelszint?
Acid-ot használok és abban nincs Statistics.
Értem. Akkor komoly dolgokat nem szabad várni tőle. Basszus egy csomó helyen hallottam még olvatam már ezt az automation dolgot. Ez pontosan mit jelent?
Értem. Akkor komoly dolgokat nem szabad várni tőle. Basszus egy csomó helyen hallottam még olvatam már ezt az automation dolgot. Ez pontosan mit jelent?
Használom egy ideje. Félamatőr megoldásokhoz tökéletes. Kicsi, igénytelen, gyors és buta :). Otthoni demozáshoz viszont a legjobb választás szerintem. Egyedül a midi automation része az ami fostalicska.
Köszönöm, ennyiért lehet megér egy próbát ez az USB-s kütyü, utánanézek, ha esetleg van valami tapasztalatod, vagy valakinek és megosztaná velem azt is megköszönném. Másrészt a külső hangkártyákat már én is néztem, akár még az is szóba jöhet, mert hosszú távon biztos jobban megérné. Köszönöm a tanácsot, még utánajárok, ha esetleg valami használt dolgot valaki rám szeretne tukmálni arra is nagyon nyitott vagyok :)
1. Nem
2. A probléma az, hogy van egy neked tetsző hangzás, de azt nem tudod felvenni úgy hogy mikrofont raksz a hangszóróhoz, mert akkor csak egy részét veszi az egésznek, annak amit te hallasz.
Szia! Én azt javallanám, hogy ha van egy kis pénzed akkor olyan 20 körül már lehet kapni külső hangkártyát. azért külsőt javaslok, mert nem szedi össze a zajokat.
Ha valóban csak próbálni és kisebb felvételeket szeretnél akkor ezez egy jó ötlet lehet.
Segítséget szeretnék kérni, az a helyzet, hogy van otthon egy viszonylag gyors számítógépem, illetve egy Tech 21 Tri-ac pedálom, amit általában előfokként használok és kb az képezi a hangzásom alapját. Azt szeretném megkérdezni, hogy mit ajánlanátok arra, ha én a gépen szeretnék gyakorolni fülessel? Kb a legolcsóbb legegyszerűbb megoldás érdekelne, mert nem akarok stúdiózni, csak élőben gyakorolni, esetleg azt felvenni, kb mindegy milyen minőségben, de annyi elvárásom lenne, hogy ne legyen (érezhető) csúszás a között amit játszok és hallok. Jelenleg egy gagyi integrált kártya van a gépemben, ami erre nyilván nem alkalmas. Milyen hangkártyát tudnátok ajánlani? Válaszotokat előre is nagyon köszönöm!
közelmikrofonozásnál, jól csillapított szobában a láda hátából jövő hang nem igazán zavar bele abba, amit a mikrofon elöl hall. Talán a mélytartományban, mert ott a forrástól gömbhullám alakban terjed a hang (nem irányított annyira) és ráadásul diffrakció is fellép, tehát a láda szélein a hang 'elhajlik' és minél kevésbé vannak a láda élei lekerekítve, annál inkább 'másodlagos sugárzókként' viselkednek ezek az élek. Egyszerűsítve, a mélyhang az inkább periódikus, a mérés irányára független nyomásváltozásként fogható fel.
a nyitott és zárt láda közötti hangkülönbség (a bezárt levegő rugóállandója miatti eltérő hangszóróviselkedés) szerintem nagyobb.
Helló !
A tapasztalt szakikat kérdezném, hogy mi a véleményük erről.
Hogyha egy hátul nyitott ládát mikrofonozok, akkor eléggé nem azt fogja felvenni amit én hallok, mert ugye én a hátrafelé sugárzott hangot is hallom, a mikrofon meg gyakorlatilag csak azt veszi ami elölről jön a hangszóróból.
Lehetséges hogy gyakorlatilag elképzelhető, hogy ez feltehetőleg hozzávetőlegesen így van ?
Megnéztem az EZD-t, de nem találtam olyan menüt vagy bármi lehetőséget, amivel ott lehetne EQ-zni. Sajnos ez nem csak a cinekre vonatkozik, hanem az összes dobtestre, így szerintem csak az marad, amit írtam, testenként kimented audio-ba, aztán ott EQ-zol.
Azért egy dolgot még kipróbálhatsz: a lábcin alján van az a kis szürke háromszög, arra rákattintasz és ad ki választási lehetőséget, hogy milyen típusú cin hangját akarod hallani. Hátha úgy találsz másikat, ami tetszik.
Nem vagyok nagy profi a témában, én eddig jutottam.
Ha esetleg találsz rá jobb megoldást, légyszi tedd itt közkinccsé, mert kifejezetten érdekel a dolog.
Gitárfelvételhez mit használsz?
de az is hozzátartozik a képhez, hogy feljátszásnál kulcsszerepe van a hangkártyának, én Line6 UX2-t használok, amivel ugye fut a POD Farm, ez feljátszáskor egy latenciamentes megoldást jelent (az ingyenes gitár VST-k meg legtöbbször pont ebben véreznek el, de ha reampinggal pluginként használod UTÓLAG ezeket, akkor lent hallhatod az eredményt.
LAca jól megfogalmazta a legnagyobb hiányosságot, azaz a sávok inzertelhetősége, név szerint csatornánként max 2 inzert. Emiatt elég sokat kell benne ügyeskedni, főleg a gitársávokon, ahol inzerbe kerülnek a wah-wah pluginektől kezdve a tyúbszkrímeren át maga az erősítőmodellig, valamint a hangal IR-ig, de megoldottam group chanelekkel. max 48 audio, 64 MIDI csatorna, de ez azért nem szűk keresztmetszet. A kevés inzert (a masteren is max 2 így jól ki kell találni mikre puffogtatod el) a fájó pont, de legalább stabil és szeretem, mert megszoktam, otthoni bindszisére jó és elég, de fizetős stúdiót már nem nyitnék vele. Ahhoz már megvenném az teljes, 5-ös verziót, mert a Cubase kezeli köztudottan a legjobban a VST-ket és a MIDI dolgokat (Steinberg ugye...)
Referenciának hallhatod a lenti felvételt, ezt így hoztam össze.
az LE-ből eléggé hiányzik egy csomó inzertlehetőség, meg a sávok száma is korlátozva van. ezeket a verziókat szokták hangkártyákhoz hozzácsapni hármasával.
Hú basszus! Már 7 éve? Az nem semmi.......és csak LE verzió? Akkor teljesen jó egy otthoni stùdió kialakítására? Gondolom azért már elég profi szintén nyomod. Teljesen kielégíti az otthoni felhasználást vagy van amit hianyolsz belőle?
ja és Cubase LE verzióval dolgozom immár 7 éve. Nekem bevált, mert sok Midi-s cuccot használok benne a wav.ok mellett, mint pl a dobra Drumkit from hell, vagy szintiszőnyegre Edirol Ordchestral.
A többit kevésbé ismerem, de az is igaz, hogy anno én biza végigolvastam a többszáz oldalas manualt hozzá.
Más.
Igazából nem felvételre van optimalizálva, hanem élőben játszásra.
Én kb. 7 éve áttértem rá cubase-ről. Az biztos h nem kell annyi gombot benyomni
h rendelkezésre álljanak dolgok, illetve a mintákat real time warpolja már a keresési fázisban,
vagyis nem kell berakni a sávba h mghallgasd mit akarsz használni. De ez csak egy a sok közül. viszont a crackelt változatai rendesen tudnap szopatni. nem csak úgy foghegyről, hanem úgy rendesen gyomorig tolva, sírós, szemfestékelkenős, nyálhányós változatban.
fuge #12926-os hsz-ben találsz baromi jó megfejtéseket, hogyan szólhat frankón és INGYEN egy rock/metal gitár. A gitárokra vonatkozólag én is követtem a leírást, az alapgitárokat 2-szer játszottam fel, kipannoltam, néha középen megjelenik egy 3.ik hangszer (másik témával), döntsd el, szerinted elég-e a 2 gitár kipannolva és hogy elég dögös-e, de fenntartom, hogy 4 feljátszás felesleges, másrészt pont oda vezet, amibe Te is beleestél, hogy 4 hangszernek nagyon patenton kell már szinkronban lennie, hogy ne legyen katyvasz. IMHO.
Köszönöm Uraim! Akkor marad a warp. Azért játszottam fel négyszer, mert kérdeztem, hogy miként lehet dögösebbé tenni a gitárt és azt javallották, hogy 2 vagy 4 sávon rögzítsek.
Amúgy az Abletonról sokat hallottam, hogy milyen frankó. Valóban felhasználóbarátabb mint a Kubase?
Köszönöm Uraim! Akkor marad a warp. Azért játszottam fel négyszer, mert kérdeztem, hogy miként lehet dögösebbé tenni a gitárt és azt javallották, hogy 2 vagy 4 sávon rögzítsek.
Amúgy az Abletonról sokat hallottam, hogy milyen frankó. Valóban felhasználóbarátabb mint a Kubase?
ez görnyedős meló. Nincs mese, manuális, egérrel kell az elcsúszásokat vonalra húzni, de legalábbis azonos fáziba a "jó" sávokkal mégpedig szakaszonként, szakaszvégeken crossfade-t alkalmazva.
B, valójában frankó megoldás:
Játszd fel frankón!
Mondjuk 4 gitársávot kissé túlzásnak érzek, nem csoda ha katyvasz lesz még kis géjn mellett is.
1. megkeresed az amplitudó maximumokat és odahuzogatod ahová szerinted oké.
2. warp parancsot adsz neki, hogy hagyod h ő keresse meg a maximumokat és oda huzogatod ahova szerinted oké
3. lecseréled ableton live-ra és az egészed két kattintással elintézed
Sziasztok! Kubaséban hugyan tudom a leg egyszerűbb módon ütemre húzni az elcsúszott gitártémát? Felvettem 4 különböző gitársávot, de volna mit rajta igazítani. Két sávra azt mondom oké, de ha megy mind a 4 akkor van egy kis káosz . Köszönöm!
Nekem is a Metal Machine jött be a legjobban.
Most viszont a lábcin hangjával nem vagyok teljesen kibékülve. EQ-zni az EZ-ben nem lehet? Csak úgy ahogy te mondtad? Kinyomom sávonként, és utólag?
Én pont Nuendo4-et és EzDrummert használok, abból is a Metal Machine verziót. Sima demózásra nekem teljesen megfelel, amit a mixeren be tudok állítani. Ha komolyabb hangzást akarok, akkor kimentem külön audio sávokba a lábdobot, a pergőt, a tomokat és végül a cineket. Így kapok 4 audio sávot, amit aztán úgy effektezek, ahogy csak jól esik. Nekem ez a módszer bevált.
Nem tudom, ilyen beállításra voltál-e kiváncsi. Ha igen, remélem tudtam segíteni.
Üdv
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Van egy Pod HD 500-asom.Hangkártyaként is működik.Az lenne a kérdésem hogy érdemes-e egy hangkártyát vennem?jobb felvételeket tudok vele készíteni?
Előre is köszi a választ.
Hali,
használta vlki az EZDRUMMERT Nuendo 4-gyel? A Nuendo 3-ban lehetett az egyes dobtesteket külön is effektezni, mint egy rendes audiósávot. Ezt a 4 nem tudja, vagy csak én nem jövök rá hogyan kell kiosztani a sávokat? Köszi!
Fura dolgok ezek a vélemény kérések. Én biztosan nem írnék semmit az illetőről, ha ismerném se, mert nem akarom sem rontani, sem pedig erősíteni a hitelét senkinek sem és szerintem ezek nem is ide tartoznak. Én azt mondanám, hogy hallgasd meg a referenciáit és akivel már dolgozott (pl. a referenciaként megjelölt dalt szerző banda), őt keresném fel valami személyesebb úton, hogy kifaggassam, vajon munkatempóban, morálban, rugalmasságban is megéri-e őt választani. Nem irányelvek ezek, csak én így csinálnám. Sőt, ha rugalmas az illető, akár egy fél számot megcsinál nektek és ha tetszik, akkor mehet a teljes anyag, ha nem, akkor pedig nem kell mélyen zsebbe nyúlni, csak fél számot fizetni.
Basszus :):):):)!!!!!! Hát nagyon köszönöm a hozzászólásokat. Sajnos csak most jutotta gép közelbe és kicsit sok az infó, de a héten mindenképpen hozzáfogok. Pontosan ilyen hangzást akartam :). Felveszem a munka fonalát. Remélem nekem is így fog szólni :).
Amúgy van még egy kis problémám. Van egy AT2020-as mikim és egy Behringer Ultragain Pro csöves előfokom és azt sem tudom rendesen belőni. Tudom nem nagy cucc, de szerintem kezdésnek nem olyan rossz. Gondolom ebben nem sokat tudnátok segíteni, de ha van valami tapasztalat vagy ötlet azt is szívesen venném.
Még annyit, hogy a duplokált sávokat ne ugyanolyan beállítással játszd fel. Másik gitár, másik erősítő, más drive beállítás, stb. hasomló, vagynagyon hasomlólehet, de legyen valami alapvető különbség, teltebben, érdekesebben fog szólni.
Annyi tanáccsal tudnék még szolgálni, hogy ne egy, hanem kettő, vagy négy gitársávot használj, például L L80 R80 R módon szétpanorámázva. A legegyszerűbb módja, ha duplikálod az egyszer rögzített gitársávot, de ez nem hoz annyi változást, mint amennyit várni lehetne tőle. Egyszerű trükk, hogy a másolt sávot késlelteted pl. 30ms-mal, ekkor testesebb lesz a hang, de azzal számolni kell, hogy amelyik írányból először megszólal a hang, a hangkép arra fog húzni. A legjobb, ha annyiszor rögzíted a gitárt, ahány sávot szeretnél, mert minden alkalommal egy picit másképp játszol, és élőbb lesz a hatás.
Remélem, a hozzáértők majd mondanak tuti dolgokat. Engem is érdekelne.
Sziasztok. Van egy olyan problémám, hogy a gitárfelvételeim maszlagosak és erőtlenek. Próbálkoztam már kompresszorokkal, de egyszerűen nem tudom normálisan beállítani. Teljesen elvéreztem. Igaz nincs profi cuccom, mert egy POD HD500-at használók és Cubasét, de gondolom biztosan van valami megoldás, mert nágy segítség lenne. Tudnátok esetleg valami videót linkelni vagy valami kiindulási infot mondani, hogy milyen irányba menjek? Vagy esetleg valami rack-es cuccot amibe alap szintén érdemes beruházni?
Előre is köszönöm!
Egy kis segitseg kellene, milyen effektel lehet megoldani, hogy az egyik oldalrol "atusszon" a hang a masik oldalra. pl. bal oldalon szol valami es mintha atfadelnem a jobb oldalra. Vagy egyszeruen az egyik oldal veget ill a masik elejet kell fadelni. Van erre valami specko effekt?
Kipróbáltam a v2-es x50-et, not bad. A demo verzió nem sokkal tud kevesebbet a fullosnál, a lyukakat meg ki lehet kerülni. Ghetto full version: megvárod a lyukat, aztán gyorsan freeze track. :d
(biztos pokolra jutok...:D)
Sziasztok! A neten találtam egy eladó eredetű Cubase 5 progit, de az eladó írta, hogy nincs meg hozzà a hardverkulcs. Szerintetek lehet hozzà szerezni? Én egy csomót böngésztem, de nem találtam infot. Lehet rossz helyeken kerestem?
Tudtok nekem segíteni? Előre is köszönöm!
Felvételhez egy Line6 UX1 külső hangkarit használok a hozzá kapott első szériás POD Farm progival. Nuendo4-et használok. Sajnos nem sikerül igazán jó torzított gitárhangot kicsikarni a cuccból. Tudna segíteni valaki, hogy milyen beállításokat kellene használnom? Standard H-ra hangolva játszom dallamos death metal témákat pl: Amon Amarth, Hypocrisy, Dark Tranquility stb... Vagy ha tud valaki ajánlani ingyen elérhető VST plugin-t, amiből lehet az említettekhez hasonló hangzásokat kicsikarni, azt is nagyon megköszönöm!
Üdv!
Mivel úgy tűnik senki sem tud segíteni, itt egy laikus válasz. Megnéztem az MR5Mk3 leírását, csak mono bemenetei vannak, így hiába használnál sztereo kábelt. Amennyiben a balanced bemenetet (ami szintén nem sztereo) használod, úgy zajmentesebb eredményt kaphatsz. Ennek a csatlakoztatási módnak az az előnye, hogy a vezeték két, fázisban 180 fokban eltolt jelet továbbít, így a két vezetékben indukálódott zavarjelek a készülékben eliminálhatók.
A pattogásra nem tudok mondani semmit, nekem a hifi erősítőm csinálja nagyobb hangerőnél, amikor egy lejátszott hang elhallgat, de nem a hangszóróból jön, hanem a készülékből.
Sziasztok! Mégegyszer megkérdem: Tudnátok segíteni? Otthoni stúdiót szeretnék összeállítani és vettem egy pár mackie mk3 stúdió monitor hangfalat és egy focusrite 2i2 hangkártyát? új vagyok ebben a témában, jelenleg sima mono kábellel kötöm össze a hangfalakat a hangkártyával de hallottam ilyet hogy jobban teszem ha kicserélem őket stereo kábelekre. Érdemes vagy maradhat ez így is? a másik kérdésem pedig hogy az egyik hangfal bekapcsolásánál egy db kis pattogást lehet hallani ez mitől lehet? a válaszokat előre köszi!
Sziasztok! Mégegyszer megkérdem: Tudnátok segíteni? Otthoni stúdiót szeretnék összeállítani és vettem egy pár mackie mk3 stúdió monitor hangfalat és egy focusrite 2i2 hangkártyát? új vagyok ebben a témában, jelenleg sima mono kábellel kötöm össze a hangfalakat a hangkártyával de hallottam ilyet hogy jobban teszem ha kicserélem őket stereo kábelekre. Érdemes vagy maradhat ez így is? a másik kérdésem pedig hogy az egyik hangfal bekapcsolásánál egy db kis pattogást lehet hallani ez mitől lehet? a válaszokat előre köszi!
Majd ha már ott leszek, hogy kihánytam az összes kondit belőle és élesztem, majd elmélázok :D Itt is lehet amúgy némi plusz gént eszközölni rajz alapján, illetve nagyobb áttételű bemeneti trafóval is lehet operálni.
Jó nagy jelű mikit kell rádugni :D
Anno a konzolok/magnók is érzékenyebbek voltak, nem az előfokból kaparták ki az összes gént (gondolom én)
A Tubetech MP1-a 70-t tud (az eredetije, a Pultec MB-1 meg 60-at, ha jól rémlik), van is egy elkezdve, be kéne fejezni :D
Egyébként meg amennyiért vettem és amennyit még ráköltök, hogy standalone működjön is olcsóbb lesz, mint egy ART "csöves" genya :D
Sztornó a kérdés, mert látom mennyi beállítás van benne. Nem akarlak terhelni vele. Fender Clean-nel egész értékelhető hangzást sikerült elérnem némi EQ használatával.