Én kivennëm a gépi kongát, vagy legalább a velocityvel bindzsiznék egy kicsit.
Ez egy természetes, akusztikus dal amibe nem illik ez a flat dinamika mentes dob.
Vagy tényleg odakongáztatnék vkivel.
a nyolcados skála elvileg vonalon van, maga a két kipannolt alapgitár helyenként picit talán hullámzik, ez jogos, egyrészt kicsit levegősre hagytam, másrészt bézerként talán nem is tudnám jobban elgitározni
Keverésileg milyen a benyomás? a gitárokra külön nem tettém még kompit, csak a masteren van némi finom kompót, de javasoltátok, hogy érdemes a gitárokat kompresszálni. Most hallva szerinted kellene a gitártrackekre külön-külön komptó, vagy ennyi dinamika azért kell?
Saját felvételnél nem tudok annyira külső füllel hallgatni...
jogos, a vonósok háttérbe hagyása amiatt történt, mert eredetileg nem is voltak a dalban, de túl unalmasnak találtam, hogy ugyanazok a gitártémák menjenek 4 percen keresztül, ezért került első körben cselló, második körben orchestra, de inkább csak színező szerepük van, semmint domináns. De ma, tiszta füllel hallgatva már nekem is kevésnek tűnik egy picit
Egyénként igen, a perka Drumkit from hell superior, a vonósok Edirol Orchestral.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni hogy valaki tudja -e a T.mix PM 600 keverő erősítőn van out kimenet lehet -e felvételt készíteni vele?vagy milyen módja van a felvételnek?
Sürgősen kéne a válasz.Előre is köszönöm!!!
Valamiért tempóilag érzem helyenként bizonytalannak. A 4. ütem végeken vannak ilyen nyolcados skálák gitáron pl. Ott mindig azt érzem, hogy siet. Lehet, hogy halál pontos, mégis borulást érzek. Lehet, hogy csak én érzem ezt ?
Hát ez valami nagyon durván kib#szott jó! :D
Olyan érzésem volt amikor hallgattam, mintha egy 90'-es évekbeli Squaresoft játékban lennék, egy Final Fantasy vagy hasonló. :D (Konkrétan a Chrono Cross ugrott be).
Keverésileg nem tudok hozzászólni, de a dal kurva jó.
Szerintem úgy szól, mintha valami koncertlemez intró lenne, végig várom mikor robbannak be a készre kevert sávok, és szedik le a fejem. Kb. arányban be van tolva minden, de semmi érdemi utómunka nem hallatszik benne, ott van minden hangszer egymás hegyén, hátán.
Ha ez a referencia, akkor elhoznám.
Ez nem is jelent meg lemezen. A Singles film soundtrack-jére csinálták az első két lemez között. Ezért is lehet, hogy kevesebben ismerik, bár koncerten szinte mindig nyomják.
Kurvajó szám, na, az a lényeg. Az egyik legjobb nótájuk szerintem.
Ha mi ilyen számokat tudnánk írni magunktól, akkor nem itt a Fórumon kérnék tanácsokat mix ügyben, hanem csak rácsörögnék Brandon O'Brian haveromra, hogy nézzen már rá a dologra, légyszi, az Epic Records meg majd küldi a csillió dollárt mindjárt...
Nem akarom három Les Paul árát elkölteni erre a keverés-dologra, de ha már felvettünk mindent szépen sávonként, akkor megpróbálnám a maximumot kihozni a dologból. Ahogy írod, egy jó hangolatú koncert-felvételt szeretnék csak, de nem akarok semmilyen ilyen javításos meg kicseréléses dologba belemenni.
Beszélek akkor a faszival, és kérek még egy mixet. Majd beraknám megint ide, hogy véleményezzétek, ha nem gáz.
Elsősorban a saját és a bandád véleményére hallgass, elemezgesd magadban - más, profi felvételeket hallgatva - mi a hangzásideálod.
Aztán az se mindegy, mennyi az a nem kevés pénz. Csak úgy hasraütésszerűen profik mondjuk úgy 15-30 000-ig kérnek egy nótáért, de akkor ott annak azért majdnem úgy kell szólnia, mint egy "igazi amcsi"-nak.
Persze ilyenkor keverés közben kiderülhet, hogy nem teljesen kóser a fgelvétel. El lehet kezdeni dobsoundokat kicserélni, éneket, gitárt javítani ha kell, szóval adott esetben horror idők rámehetnek. Nem biztos, hogy érdemes. Ha ezen a felvételen lehet egy kicsit konkrétabb dob, bass, stb. akkor ez jó hangulatú dolog lehet. Ehhez szerintem nótánként 1-4 óra munkára lehet szükség + egy 5-6 órás mastering ülés, oszt annyi.
Kérd meg a srácot, hogy mutasson egy másik változatot, az mindenesetre elgondolkoztató, hogy versenyeztetésen ezzel a sounddal indult. Vagy nagyon más az izlése, mint a mainstream, vagy a pályája elején jár.
Arion jól összefoglalta a tudnivalókat, a mix "egyben van", nem hallani, hogy több sávból van összerakva, ez jó, viszont nincs alja, egyáltalán. A gitároknak, bőgőnek és a lábdobnak úgy kellene szólnia "mint élőben", meg kellene dörrenni. Valószínüleg menni fog, de ez most csak egy "óvatos" mix. Ez az a fajta muzsika, ami akkor jó, ha majd kiszakad a hangszóróból :D
Nagyon köszi a kommenteket. Helyemben mit mondanátok a faszinak, mit csináljon? Dolgozzon még rajta, mert - ha jól értem a kommentjeiteket - ez egy viszonylag felületesen összehúzott mix, és azért ennél sokkal többet ki lehet hozni egy többsávos live felvételből? Vagy inkább hagyjam ezt a faszit, és keressek mást?
Nem keveset fizetnék a keverésért, úgyhogy nagyon nem mindegy nekem, hogy mit kapok ennyi pénzért. Egyelőre az van megbeszélve az illetővel, hogy egy szám alapján majd eldöntjük, hogy megcsinálja-e a többi nótát is.
csak gyorsan - 2 percem volt.
Pozitív: teljesen élő a sound, ha voltak tér mikrofon sávok, azok jó nagy szinten be vannak keverve, olyan a feeling, mintha ott lennék.
Negatív: Az, hogy itt külön sávok lettek volna utómunkázva, egyáltalán nem hallatszik, nincs konkrtét láb, basszus - főleg ez a kettő hiányzik nekem. Kicsit olyan, mintha egy jó minőségű kameramikrofon hanját hallgatnám.
Összefoglalva: Jó hangulatú dokumentum, nyomában sem emlékeztet egy soksávos, kevert koncertsoundra. Ilyen szokott lenni az a felvétel, amit buli közben - realtime kevernek, hogy gyorsan oda lehessen adni a főhősnek, hogy az tudjon otthon válogatni, mi legyen komolyabban utólag megcsinálva.
( csak zárójelben - nem akarom megbántani az ismeretlen kollégát - végül is elméletben azért fel lehet venni olyan szarul is valamit, hogy azokból a sávokból ez a maximum, ami kihozható - de remélhetőleg itt nem ez a helyzet.)
A bazsav különben jó és én miutá pl. már unom a tökéletes felvételeket, szívesen hallgatok ilyen, kicsit amatőr hangzású, de dominánsan live jellegű nótákat.
Egy kis segítséget szeretnék kérni stúdiós kérdésekben gyakorlottabb kollégáktól.
Nemrég felvettünk egy koncertet, szépen sávonként, és épp keverés alatt van a dolog. Nemrég kaptam meg az első mixet a faszitól. Én annyira nem értek hozzá sajnos, így nagy segítség lenne, ha szakértőbb kollégák mondanának valamit a mix minőségéről.
Tudom, hogy ez így kicsit furcsa így, meg hallani kéne az eredeti sávokat, meg mindenkinek más tetszik egy mixben, de sajnos az van, hogy én még lehallgatni se tudom ezt rendesen, mert csak ilyen 5Ft-os fülessel hallgatom a számítógépen itthon.
Szóval, aki mixelt már zenét sok sávon, az légyszi írja már meg a véleményét erről, illetve, hogy szerinte mit lehetne esetleg még javítani a dologon. Az alapfelvétel olyan amilyen, azon nem tudunk majd változtatni, úgyhogy kifejezetten a mixre várnám a kommenteket.
Manualban csak régebbi OS X oprendszerre írják csak le a beállítást az utilities/audio-midi menü alatt, de ott leírtam, hogy hogy állítottam be, szórakoztam egyébként, mindenféle kimenetet-bemenetet állítgattam itt, de semmi válzotás. A Mac kártyáját használom, elvileg erre találták ki, nyilván, írják is sok helyen, hogy zajos kissé, meg nyilván nem egy profi felvételi cucc, de ez nem valamiféle "shhhh" zajt ad, leírtam, mire hasonlít. GB-ben is állítgattam az input/outbut részt, system settings vagy a csatlakoztatott eszköz legyen-e kiválasztva, és érdekes, hogy szól mindkét esetben, és amikor átváltok egyikről a másikra, elhallgat a zúgás-búgás-pattogás, majd egyre elkezd megint erősödni.
Sziasztok!
Remélem tudtok nekem segíteni! Vettem egy Alesis Guitar Link plus gitár-usb kábelt, mert szoftveres megoldást szeretnék használni. Egy Macbook proval használnám, elméletileg ehhez nem kell drivert letölteni. Szóval a gond az, hogy mikor elindítom a GarageBand-et, gusztustalan sistergő, pattogó, gerjedő hangot ad, mikor pengetek, aztán teljesen el is torzítja a hangot. Olyan hangja van a cuccnak, mint valami Geiger-Müller számlálónak... A gépen az audio-midi beállításoknál a Guitar Link 1 bemenet/2 kimenet beállítást jelez, de nyilván a kimenet alapértelmezettre, a hangszórókra van állítva, a kábelnél az opció némítva, levéve… a bemenetnél a mikrofon is némítva, bemeneti eszköz a kábelre állítva, a jelszintet is vissza vettem, de nem javult a dolog, ugyanaz megy, csak halkabban… Mi lehet a bibi?? Köszönöm a segítséget!
Marci
Srácok, ajánljatok min 6 max 8 csatornás, kompakt kis keverőt. Amiben lehetőség szerint a bevezetett jel nem szenved el jelentős romlást. Vagy akár analog jelùt van. Nem kell, fx, eq, phantom, kizárólag bejővő szignálok elosztása. Nyilvan milliokat sem szeretneěk râkőlteni.
akusztikus hangszerekhez azért használnak kondimiksit, mert egy teszem azt 2 mikron vastag mylar fóliának jóval kisebb a tehetetlensége, mint egy lengőtekercsnek, tehát érzékenyebb, részletesebb hangot ad. cserébe (a benne levő előfok túlvezérelhetősége miatt), kevésbé alkalmas nagy hangnyomású források leképezésére... :)
a hangrögzítés, mint "tudomány" tele van mítoszokkal :D
---
de komolyra fordítva, nagyon sok tényezőtől függ nyilván a dolog, de alapban koncert vagy próba körülmények között az 57-tel is megszólal az a mandolin, főleg idehaza, nem a mikrofon lesz a szűk keresztmetszet
stúdió az más tészta, ott alapeljárásban eleve több mikrofonnal rögzítenek mondjuk pl. akusztikus gitárt és kevés olyan hely van, ahol nincs egy pár jó sdc, ldc vagy ribbon mikrofon a spájzban
Elhiszem, ha mondjátok - Ti értetek hozzá, csak baromi furcsa nekem hogy ugyan azt a miksit rakjuk az üvöltő ládához (meg ha jól tudom dobhoz is) mint amit egy akusztikus hangszer elé. Ha mandolin elé fasza, akkor gondolom pont annyira fasza egy akusztikus gitár elé is, de oda valamiért nem annyira pakolják, nem? MI az oka annak amit én ellentmondásnak érzek?
De lehet hogy rosszul gondolkodok, sajnos nem értek ehhez, csak abból indultam mi hogy ami oda van tolva a meghajtott marcim ládájának hangszórójától kb 1 cm-re, az egy akusztikus hangszer elé rakva nem lehet részletgazdag... ha tévedek javítsatok ki pls! Köszi!
Köszönöm szépen a válaszod, akkor nem gondoltam rosszul, egy barátom SM57-et akar venni erre célra és nehezen tudom vele elhitetni hogy az nagyon nem lesz erre jó... valahonnan kapott ilyen ötletet, de szerintem valami féreértés lehet - tutira max az erősítő elé ajánlották neki...
bruttó 37e-től és 4"+1"-tól nem várok Genelec őszinteséget, nyilván. Meg amúgy sem bízom 100%-ban csak erre, mert amelett ugyanúgy kontrollálom stúdiófülesen, hifin, autóhifin, mp3 lejátszón stb a végterméket... De arra amire nekem kell elég.
na, végül is M-Audio Studiophile AV40 V2 lett belőle. Méretre hasonló (külső méretek, valamint ugyanúgy 4"+1"), mint a régi hangfalam, ez nagy előny, hogy ugyanúgy elférek, mint eddig. Még szoknom kell, mert nyilván "őszintébb" mint az előző kis hifis multimedia speaker, arra a célra amire nekem kell tökéletesen megfelel. Méretéhez képest elég részletes és korrekt. Annyit tud, amennyi az ára, se többet, se kevesebbet.
Pákóéknál megfüleltem még az új Alesis Elevate 5-öt is, annak 5" az alja, szépen is szól, de nagyobb is mint ez dobozméretre. Azonban szembetűnően nyomja a basszust, olyan mintha eleve lenne benne némi mély+magasemelés, inkább Hi-fin szólt (szmájli eq), mint egy őszinte monitor.
Mert nincs. Csak szar. De neked az nem jó, neked jó kell. De olcsó. De olyan nincs. Vegyél egy Genius 2.1-et meg két szett húrt a Spectorra. Vagy fejhallgatót.
Nem is értem az egészet. A régi pici gagyifosműanyag PC speaker HELYETT akarsz valamit, mert ELROMLOTT. Akkor ahelyett új gagyifosműanyag PC speaker kell nem? Viszont Te studio monitort keresel a PC speaker helyett, ami vagy 10 nagyságrenddel nagyobb ugrás, akkor meg minek várod el, hogy gagyifos árszínvonalban legyen.
Ha meg tényleg jó kell, akkor tényleg csak passzívban, használtban lehet gondolkondi. Elmodnták itt a hozzáértők nem? Olcsót/gagyit nem fog senki ajánlani, mert aztán ha megvetted és szar lesz (mert mondták is hogy szar lesz), akkor ők lesznek a gecik, hogy rádtukmálták. Érted! Csuda, hogy ennyi türelmük van az ittenieknek, biztos mindenki andaxinos kévét iszik reggelire :D
Amúgy meg ott van alant a bréinger 29-ért 20-ért meg veszel valami régi fain HIFI erősítőt (csak ne japán loudnesseset), amin bypassolható az EQ és csocsi. Ez még nem, akkora, hogy kitöltse a nappali felét (a bréingernél az aktív monitorok sem lesznek ksiebbek, csak az egyikben - vagy mindkettőben - ott lesz egy mindenképpen kompromisszumokkal teli erősítő is)
+10rugóért lehet szerezni egy jó adcom speaker selectort,egy végfokkal meghajthatsz 3 vagy akár 6 hangfalpárat, ebben az árkategóriában nincs ajánlott aktiv hangfal, lehet jobb is ha hifin keversz, de nyugodtam szórd csak a lóvét...
a pionak van saját hangfala, valahogy azt nem esik le senkinek, hogy nem akarom a nappalimat stúdióvá alakítani, sem össze vissza vezetékezni, sem százezreket költeni, pusztán egy aránylag jólszólós, nem túl nagy aktív hanfal monitorpárat szeretnék a mostani lerobbant PC multimedia speakerem HELYÉRE tenni 50k-ig Ehhez képest a szárezres ötlettől kedve a passzívon át mindenféle ötlet jött, csak valódi, gányolásmentes megoldás nem. De azért mindenkinek köszi az ötletbörzét.
Látszik hogy nem láttál még ilyet belülről, 20-30év csak álom a legtrógerebb 5centes alkatrészekkel, kérdezd meg a volt hazai forgalmazót milyen arányban kellett már az első évben cserélni az emu cuccokat, worldwide még rosszabb volt a helyzet,meg is szűnt a gyártás,meg támogatás emiatt... Nyilván van azért még ami működik:)
valójában nem kényelmi, hanem minőségi oka van, a DAC-ok a szoftveresen lehúzott hangerőt bitszám csökkentéssel érik el, kell valami csillapítást beiktatni, hogy 0dB-n fáradjon ki a jel és mégse tépje le a kobakot, egy egyszerű potméter is jobb, mint a szoftveres megoldás, de a sündisznó az igazi, teljesen félvezetőmentes csak fémes jelúttal
a szárazon felvett jel sávjára utólag inzertben behívod a Pod farmot VST-ként és azon belül binzsized a erősítő és hangfalbeállításokat. Ez azért jó, mert a komplett mixben hallod és tudod állítani/variálni utólag a modelleket és beállításokat.
hasznos jószág, de ez kb magának a monitornak az árában van, ez is csak akkor érné meg, ha napi szinten csinálnám, de legalább mostmár tiszta, hogy miről van szó