Ki vannak pakolva efy kis vezérlõ egysëgre a rendszerben használatos dolgok potijai
Preamp, headphone, monitorok stb. Gyorsitja munkat meg egyszerusiti
Asszem a tc-nek volt regebben olyan interface-e amibe ez bele volt epitve
monitorozásnál közel sem, de ott az eq-val kihúzod flat-re a rendszer további annamáriáit is, nem csak a teremét, egyedül a (mérő)mikrofon és az előfok hibái maradnak benne, de ahogy elnézem az eq-mat, az már molyfing... :D
Farmban hogy történik a "reamp".
A száraz jel az gondolom a mixerben "dry signal" beállítása...
És az így felvett cuccal mi lesz?
Folytathatjuk a Line6-ben is :P
De minden esetben csak a száraz jelet rögzítem későbbi reamp céljából. Ami jelenleg szintén a POD Farmmal történik, de lejjebb írtak a skacok néhány cuccot, amit még szintén kipróbálok majd reampban a Farmhoz képest, (nem kerül semmibe.)
érdekes, hogy most edirolt nem nagyon látok használtan, vagy ennyire nem viszok, vagy annyira mégsem akarnak megszabadulni tőlük. Nem mintha használtan akarnám venni, csak gondolom ha annyira gáz lenne, akkor elég sok hirdetésbe akadnék bele :46
hát ez az, hogy annyira nem akarok elszaladni, mert láttam Yamahákat, de azoknak darabja ott kezdődik amennyit a komplett párra szánnék maximum. Szobai használatra sok is lenne, mert cseszhetem a überdrága cuccot, ha egy szimpla dolgozószobában használom, ami akusztikailag nem stúdió...
Nagy (5-6" driveres) falak el sem férnének az íróasztalon, mert bár egy passzív rendszer jobban szól, de akkor még az erősítőt is el kell tenni valahova...
Szóval erős kompromisszumok kellenek nyilván, de ahhoz képest próbálom az ideálisat megtalálni a rendelkezésre álló keretből valamint szabad helyből...
ezen gondolkoztam, hogy stúdiómonitorban mennyit számít a használtság. Konkrétan milyen gondokra gondolsz? Kontaktos potit nyilván lehet cserélni. Ezekben tudtommal olyan nagy elkó nincs ami igazán kiszáradhatna, meg ahhoz azért kell is 20-30 év. Persze nyilván számít, hogy mennyire volt kihajtva az idők során, bár ezt a helyszínen aligha lehet megállapítani, hacsak már eleve nem recseg...
Passziv Alesis Monitor One MKII-t használok kb 10 éve.
Olcsó, jól szól és elég részletgazdag.
Az aktív változata M1 Active MKII állítólag
nem szól olyan jól, ezért vetem passzívat.
Szóval nem biztos, hogy Aktív kell neked.
Egy régi Tannoy és egy jó végfok, lehet jobb választás.
Passziv Alesis Monitor One MKII-t használok kb 10 éve.
Olcsó, jól szól és elég részletgazdag.
Az aktív változata M1 Active MKII állítólag
nem szól olyan jól, ezért vetem passzívat.
Szóval nem biztos, hogy Aktív kell neked.
Egy régi Tannoy és egy jó végfok, lehet jobb választás.
Én nem piora gondoltam,hanem valami komolyabbra, vaterán/lomisoknál vannak nagyon komoly dolgok néha olcsón. Az edirol szörnyű,egy ismerősöm is bukott rajta szépen,mert eladni se lehet csak fillérekért. A PM5-ökekt azért el lehet adni amennyiért veszed(50-60 környéke)csak kell hozzá monitor kontroller.Ami még használható az a yamaha hs50 vagy 80.
Pioneer hifi van, azt IS szoktam használni, de vágáshoz, asztali keveréshez kacifántos mindig azt használni, kell valami kis asztali megoldás is, a sima PCs multimédia hanglaim már 15 évesek, műanyagok, már recsegnek, potik kontaktosak, szóval nyugdíj, kiszolgálta az idejét. Helyette keresek olyat, ami jobb mint valami Genius 2.0-ás PC hangszóró, de nem is olyan kaliber mint egy Dynaudio. Erre ebben a pillanatban az Edirorral erősen szimpatizálok, mert erre a célra ideálisnak tűnik árban és tudásban, de azért gondoltam körbenézek/kérdezek.
A PM5 nem olyan rossz,csak ennyi idősen már lehetnek gondok velük. Valami régi jó minőségű hifivel is el lehet dolgozni amíg nincs pénz komolyabbra,lehet nagyon jó dolgokat találni használtan.
Sziasztok
Otthoni desktop aktív monitorban gondolkodom, és 3 jelöltben gondolkodám (40-60e közt)
- Roland Edirol MA-15D
- M-Audio Studiophile AV40
- E-Mu PM5 (használt)
Tudom, hogy ezek belépő szintűek, de egy komoly Dynaudiora nem szeretnék többszázezreket költeni, pláne hogy csak hobbizok ezzel otthon. Ebben az árketegóriában melyik választanátok pro és kontra? Vagy esetleg egyéb játékosok?
Elvileg normális, de csak akkor, ha hiteles lehallgató rendszeren tudod ellenőrizni, hogy mit tekergetsz. Tehát másik helyiségben gitároznak, ami akusztikusan le van választva, mint ahol te tekergeted az eq-t. És nem kell túlzásokba esni, egy normális gitár-erősítő-mikrofon lánc esetén 2-4 dB-nél többet, csak határozott és extrém elképzelés esetén eq-znék egy-egy frekin.
Helló !
Érdekelne hogy az normális dolog ha az ember a felvételt EQ-zza (gitár), vagy azt az erősítővel vagy pedállal kell megoldani felvétel közben ? Szóval nem utólag.
Sziasztok! érdekelne pár dolog próbatermi akusztikával kapcsolatban. Adott egy 4m széles, 6m hosszú, 2,5m magas garázs(kb értékek). Milyen módszerekkel lehet csillapítani a hangzavart? lehetőleg minél olcsóbb filléres megoldások érdekelnének(tojástartóval hagyjatok :D ). Nem a tökéletesség a cél, csak hogy azért valamennyire csillapodjon a gerjedés. Ja, az egész garázs betonból van. Tudom, h nem a legmegfelelőbb topic erre a kérdésre, de azt hiszem, itt már volt ezzel kapcsolatban témázgatás. köszi
Nemrég olvastam egy zseniális leoltást, valami headphone amp kocka fórumon:
- Jajj, segítsetek, a méregdrága műszeremben kiment az a kék bigyó, F7-es kell bele?
- Nem, H7-es, egyszerűen kicseréled, szét sem kell szerelned, lemész boltba, szinte mindenhol kapható
- Hű, nem biztos, hogy találok most itt ilyen boltot
- Miért, hol vagy?
- Én Hawaii-n élek
- Akkor anyádnak nyavajogsz itt...
én a lenti felvételen a groupon ment egy UAD LA3A (szoftver), a masteren meg Klark-Teknik Square One Dynamics (vas)2 csatornája vintage módban, lassú attackal, hozzávetőlegesen 1.5:1 aránnyal... :)
Lehet, én csak a kommersz, számomra elérhető árú cuccokat ismerem, ezek komprimálnak, mint állat, nincs dinamikájuk. ( Big Muff, Mudhoney, Moog Minifooger )
Sziasztok!
Van alább valahol -mert hirtelen nem találtam- valami átfogóbb leírás,segítség "házi" felvétellel kapcsolatos MINDENRE? :) ahol mit mivel és hogyan(programok)?
Egyébként mindig átélem azt, hogy ha valamire ráhúzok egy kompresszort és utána szép lassan kezdem levenni róla, csökkenteni a ratiot, emelni a tresholdot - hogy tér vissza az élet és a hangosság a sávba. Igen a végeredmény ilyenkor a kiengedett peakek miatt halkabb lesz egy agyonkomprimált felvételnél, de akkor odanyúlok a monitorrendszer volume gombjához és felerősítem annyira, hogy jó legyen. Vajon mi a francnak építenek volume szabályozókat az erősítőkbe ? Jó, nem vagyok nagy metall szakértő, biztos vannak műfajhoz köthető felvételi szabályok, egy-egy kompinak van soundja is, de azok nem ez a plugin kategória. Ugyanez a bajom a gitártorzítókkal is, hogy kéne a hosszú torz hang, de milyen fasza lenne, ha ez kompresszió nélkül működne. Ha halkan pengetem torzítson halkan, ha hangosan, akkor meg torzítson hangosan. Ehelyett elveszti a clean sound dinamikáját, akárhogy pengetem, azonos hangerőn szól a torzító.
basszust és lábdobot szigorúan mindig középre kell keverni.
Éneknél én a főéneket középre, a vokálokat jobbra balra panorámázom, hogy jobban érvényesüljön a kórushatás.
Basszusgitárt hova érdemes keverni?
Metál zene, torz és tiszta is van benne, néhol egyszerre.
Gitárok nyilván két szélen vannak, a tiszta kicsit középebbre.
Lehet hülye kérdés, de hátha van valami kis trükk.
Meg az énekkel "szoktam" még bajban lenni. Ahhoz esetleg valami jó tanács?
Előre is köszi.
Van egy opció,ami a felvételi hangerőt szabályozza, auto level néven fut, vagy a limitert bekapcsolod, választhatsz 3 közül is.
Szerintem ez segít megoldani a problémát :) Más csökkentésről én sem tudok.
köszi szépen, a feljátszással kapcsolatban az a véleményük, hogy nem kell mindennek tökéletesnek lenni, a herfli konkrétan jamming jelleggel lett feljátszva, soha nem fújja ugyanazt... ilyen hippi népek :)
Elnézést, nem vagyok szaki, de ezzel kapcsolatban van egy konkrét tapasztalatom, amit most beböfögök. 90-es évek eleje, egy olcsó phillips stereo mikrofon, videoton hifi L/R bemenettel.
Ugyanaz a terem, teljesen ugyanaz a cucc.
Teljesen jól artikulált, érthető, élvezhető felvétel. 2 hónap múlva teljes kása.
A különbség: Az első felvételnél festés volt a művházban, és a létező összes cuccot, szőnyeget, szekrényt, ping-pong asztalt, stb bezsúfolták a 10nm-es termünkbe. Ennek a tetején vettünk fel. Valszeg a cucc rendesen csillapított, ezért szólt sokkal-sokkal jobban. Szal lehet e téren kéne ügyködni - tényleg ki***ott sok cucc volt :DD
Fizetős, de gugli a barátunk. A redwirez mintákat is ajánlom, van egy nagy pack és egy Update cucc is, amiben van mesa 212 láda evm-el, krank v128-al meg egyéb nyalánkság is.
Azért gondoltam a egyből a hangerőre, mert a mikrofon bemeneti érzékenységet sokkal kisebbre kellett állítani, mint előzőleg.
Akkor kb. 8-ason volt, az említett esetben meg 3-4 körül...
100W csöves fejnél mi az az ideális hangerő amivel egy SM57-et meg lehet küldeni?
A túl nagy hangerő (ami még nem vezérli túl a mikrofont), okozhat más hangképet?
Tehát arra gondolok több mély jön át olyankor vagy ilyemi.
Én úgy vettem észre, távolabb jobb a mikrofon elhelyezése, illetve a hangerővel sem illik elszállni.
A múltkor mondjuk épp siettem, minden beállítás ugyanaz volt mint a múltkor, és valami bűn szar hangot vettem fel.
Egyedül a master hangerőt nem vettem visszább a fejen (talán), kb próba hangerőre volt állítva (hangos).
Sajnos kurvára siettem és visszahallgatni se volt időm csak toltam fel, hogy legyen valamim, és otthon ért a meglepi :P
Ha jól melékszem a múltkor kisebb hangerővel vettem fel jobb, használhatóbb hangot.
Esetleg ha még lejjebb megyek a hangerővel, még elégedettebb leszek? :)
( Gitársound 5-ös, az énekben van az a két magas hang, ha nem megy jobban, akkor nem kéne olyan sokáig tartani, herfli egy két helyen picit hamisnak tűnik. )
most fejeztem be egy cimbimnek és a barátnőjének egy felvételt, lenti miksikkel, gitársávokon (groupon sem ) nincs hangszínszabályzás, autotune nincs az éneken:
nem feltétlenül kell kisbolygó-becsapódás hangnyomással felvételt készíteni, szobahangerőn vagy még halkabban is lehet jó ládahangot felvenni, mondjuk oda jó előfok kell
kis türelem, egy sessionba lett az egész felvéve, és most nincs semmi progi a gépemen a session megnyitásához. De nem felejtettem el. Persze tessék nyugodtan figyelmeztetni, mert kelekótya vagyok
persze, hiszen egy jó hangkártyával, esetleg némi pluginnel olyan felvételek lehet rittyenteni, amit mondjuk 20-30 éve csak az überstúdiók tudtak IMHO.
Bőőőőőőőőőőven lehet. Pláne akkor ha szeretnél vele jó sokat pöcsölni és több sávból rakod össze a ritmussávokat mondjuk.
Ugyanaz a sáv más ládaszimmel meg egy kicsit bindzsizett eqval hozzáadva igen sokat tud árnyalni a hangon.
összességében home környezetben lehet ezekkel számottevő javulást elérni a POD farmhoz képest (ha kikapcsolom a farm hangalszimjét és helyette ezekből az egyiket használom)?
bár nem friss, de klasszikus spreshigh.wav nálam mindig jó szolgálatot tesz. (link) Kell hozzá egy vst, cubase-es korszakomban még kefir-t használtam (link) ám mióta Reapert használok, ott a natív pluginek között van egy ReaVerb nevű tétel, ott fájlként kitallózom és win. Ez utóbbi eszi a legkevesebb erőforrást, és elég jól paraméterezhető. Reaper ftw
tudna valaki egy kis gyorstalpalót a mostani friss és free(!) láda IR-ekkel kapcsolatban, ami mondjuk Cubase LE-vel is szelídíthető winxpsp3 alatt? Jól tévedek, hogy ezeket lényegében VST-ként tudom beráncigálni egy adott sávra? Avagy VSTi?
Kedves vagy. Már a végleg becsukott stúdiók ajtajára gondolsz, igaz ?
Mert ezt az elvet követve mindenhol bezárhatna a bazár.
És hát sajnos meg is kell öregedni ahhoz, hogy ezeket a dolgokat tisztán lássuk.
A stúdióba igyekvők nagy része ezt nem hiszi el. Meg azért voltak leegyszerűsítések abban, amit írtam. Műfajfüggő ez, mert ahol a szerző rengeteg szólamot hangszerel, ott azért kell a sok sáv.
Azon kívül nincs trükk. Az a paraméter a mikrofonerősítőd erősítését szabályozza - gain. Nincs mese, ha túlhajtod az utána következő A/D konvertert, az recsegni fog.
Elvileg magában a mikrofonban is keletkezhet már túlvezérlés valami őrült nagy hangnyomás hatására, de az általam ismert érzékeny kondimiksik simán bírják a lábdobot a lyuk előtt is. Tehát javaslom, hogy úgy állítsd be a gaint, hogy a max kivezérlésed -1-6 dBFS körül mozogjon, egyszerűbben: éppen ne érje el a nullát.
Nem, nem, nem. Félreértesz. Nem azt kérdezem, hogy hogy kell egy recsegő felvett hangot kitisztítani, hanem épp azt, hogy hogyan lehet faszán, túlvezérlés nélkül felvenni egy nagyon hangos jelet egy nagyon közel tartott nagyon érzékeny mikrofonnal.
Erre keresek trükköket azon az egyen kivül, amit ismerek (a bemeneti jelszint levétele).
Kicsit olyan a dolog, mintha házat építenél és elbasznád az alapokat. Az se olyan gáz, mert végül is hozzá lehet dönteni a falakat is, de nem a legcélravezetőbb megoldás :)
Ha már a bemeneten torzít a történet akkor szar van a palacsintában. Biztos vannak rá mesterfogások, de jobban jársz ha rendes jelet veszel, mintha szarból akarnál később várat építeni.
Akkor inkább általánosságban kérdezek, és bocs, ha ez tényleg ilyen kiscsoportos ovi szint lesz. Meg persze majd átböngészem a menüjét is.
Amikor felveszel valamit mikrofonnal, valami nagyon hangosat mondjuk, akkor ezt a túlvezérlődést, hogyan kontrolálod? Én azt az egy módszert ismerem, hogy a bemeneti jelszintet lehúzod. Van más megoldás is esetleg? Csak úgy általánosságban...