vedd figyelembe, hogy ez a monitoreqzás tulképpen nagyrészt a szobaválaszokat hivatott eltávolítani, meg persze a rendszer egyéb annamáriáit, és csak azzal a geometriai beállítással működik, amivel összelőtted, csakis a (mérő)mikrofon pozíciójában lesz érvényes...
Nem para az, csak bele kellett kalkulálnom a C1000 görbéjét. Tök fasza lett, nagyon kijön a különbség. Egyébként igen, mély-közép szűkében van a Harman, erre gondoltam a közepek alatt. Mondjuk nem echte metal zenére van kitalálva, de szépen kijönnek a hibák rajta. Majd ha megnyerem a jokert veszek 1031-es Genelec-et, de most ennyi ráköltött összegből bőven elégedett vagyok.
Akkor szerintem nálad az elhelyezéssel lehet gond, vagy túl sok sub-ot használsz, mert pont a középmagas tartomány elég erős (de tiszta), pont ezt szeretem benne. Mondjuk egy ilyen görbével rendelkező mikrofont nem kellene mérőmikrofonnak használni :D
Egy AKG c1000-el ma eq-ztam ki a Soundstick-et. Meglepő mennyire nincs közepe és mennyit csal a magasnál. Csinálok egy gyors mixet, kíváncsi vagyok mennyit jelent, ha így keverek.
Ezt pontosan hogy csináltad? Nem hülyeség a master csatira lökni egy eq-t, amiben lehúzom a frekiket, ahol emel a hangszóróm. Tökéletes valószínű így sem lesz, de sokat javíthat a helyzeten. A rózsazaj jól tudom, hogy oktávonként flat, tehát 20-40hz között és így tovább oktávonként? Vagy hogyan tudnám én is kimérni hol kell vágnom?
Na ez ismerős, megszokod a szart és jónak hallod:). Egy k240-essel bonyolítom a hangszerek külön keverését, aztán egy Soundstick-en tolom tovább. Nem tökéletes, meg színez a Harman stb., sőt az arányokat sem adja vissza tökéletesen, de nagyobb pénzt nem szánok rá, mert hobby verzióban tolom és főként zeneíráshoz használom, hogy halljam a teljes dalt mielőtt felvételre kerül a sor és apróságokat bele tudjak rakni, elektronika, egyéb szöszölések stb., mert nem mindig ugyanaz szól faszán lemezen és élőben.
Még valami, fülesnél a fordított proximity hatás működik. Minél közelebb van a membrán a dobhártyádhoz, annál több basszust hallasz. Szoros, erős rugójú fülesnél ez fokozódik. Ezt a plusz basszust"meg kell tanulni ".
Vintage K241-em van. Amellett, hogy elég kényelmetlen még szét is cincálja a magasakat. Ami mondjuk nekem nem baj, mert süket vagyok, meg meg is szokható pár óra alatt, de ha leteszem, mindent magashiányosnak hallok. De b***t jó tere és részletező közepei vannak. Mondjuk én zenehallgatásra használom.
ha belekotyoghatok, én egyáltalán nem javasolnék fülest ilyen célra. Azon túl, hogy egyáltalán nem ideális lehallgatási állapot (180 fokban a füledbe megy direktbe a zene) el is fáraszt.
A füles elsősorban pont arra jó, amit arion is írt, hogy pl különféle anomáliákat kifülelj, akár sávonként és kontroll(!) szerepbe. Erre mondjuk az AKG-ra szavaznék.
Megtisztelő, hogy engem kérdezel, de nem tudom. Nem keverek, masterelek fülessel. Fel-felteszem, de inkább csak vágások, zajok, sztereo kép, reverb farka színe, hossza, gyanús dolgok, stb. ellenőrzésére. Egy 100 éves, egyáltalán nem stúdió szintű fülest használok ilyesmire. Néhány percre arra is jó, hogy kizökkentsen a Genelecből, frissen tartsa a percepciómat, az állandó váltogatás megakadályozza, hogy megszokj valami rosszat, amiről már azt hiszed, hogy jó. Na ez elég bonyolult lett. Szóval azt tanácsolnám, hogy ne bízz meg 100%osan egy fülesben, mint fő monitorban. Váltogass 2 hangszórót, meg egy fülest, ez utóbbit meg próbáld ki, nevetséges, de fontos, hogy ne nyomja a füledet.
arion. Érdekelne a véleményed-neked, mint sokat hallott/látott szakembernek-, hogy masterelésre, keverésre melyik a jobb füles? A Sony MDR 7506, vagy az AKG K240 MKII.
Dobálom ki az életem lomtárát, mert már nem tudtam az ágyamat megközelíteni. Van egy csomó nagyon tudományos AES előadás anyagom angolul. Ha valakinek hiányoznának a hármas integrál jelek az audio tudományából, nosza hívjon fel. 24 óráig még az ajtóm előtt lesznek.
Köszi, addig játszott a fiatalember, amíg eltávolodott a mikrofontól - ezt ő akarta megvenni, de most úgy tűnik, nem aktuális. (egyébként kipróbáltuk a Kossuth Klubban, tök jól szólt.)
Egyébként fellebbentem a jótékony homályt. Az én igen koncentrált elsőszülöttem, a Jumo Daddy kb. egy éve ígérte, hogy nálatok van kábel kipróbálásra, de az elfoglalt ifjú ember ezt a mai napig nem tudta megszervezni.
ok - találtam egy forrást, ami szerint az n57 és az un57 valójában ugyanaz a tápegység. de: lehet, h kompatibilis egymással az un57 és az un61, de ez a tápegység továbbra is a cmv563-hoz, és az m582-höz készült, az um57-hez eredetileg az un61 való.
http://www.microtechgefell.de/dmdocuments/UN61.pdf
kis különbségek vannak csak a tápegységek között, mert pl az um57 elbír nagyobb anódfeszültséget és polarizációs feszültséget (160v-ig), míg a cmv563 107v-ig működik, utána meg soha többet.
a microtech gefell gmbh adott kölcsön kábelt?
Kedves Max. Jó hírem van számodra, amennyiben nem tudtál róla, most bővítheted ismereteid tárházát. Az UM 57 tápján a követekezőt tartalmazza az adatlap : type - UN 57 ( Csak feltételezem, hogy az UM-ben az M mikrofont, az UN-ben az N netzgeratet jelent.)
Egyébként nem fordulhat velem elő az, hogy simán tönkreteszem a mikrofonomat, mert rajz és ellenőrzés nélkül nem dugok rá semmire mikrofont - már legalábbis ilyen 6 érintkezőst, ( Anódfesz, fűtés, polarizáció, árnyékolt, szimmetrikus audio. )
A csatlakozók forrását egyébként megtaláltam. A megfejtés döbbenetesen egyszerű: Microtech Gefell Gmbh
hello,
ha még aktuális, akkor két dolgot szeretnék hozzáfűzni:
1 - a neumann/gefell um57 eredetileg az 'un61' nevű tápegységgel működik - 'un57' nevű tápegységről nem tudok, h létezne. gefell 'n57' tápegység van, de az a gefell cmv szériához való (cmv563, stb). tehát óvatosan - ha rákötöd az um57-et erre, akkor simán előfordulhat, hogy elintézed egy életre vele a mikrofonodat...
az un61 tápegység kimenete pedig szabványos xlr - tehát egyetlen kábelre van csak szükséged szerencsés esetben, a mikrofon és a táp közé. additional info: ha szerencséd van, és korai példányt fogtál ki, akkor a mikrofonodban m7 kapszula van (mint az u47-ben is pl), amihez vannak kiváló utángyártott tápegységek (pl tubelife 257). itt magasabb feszültséggel zúzzák a kapszulát, ami nagyobb dinamikatartományt és jobb magasfrekvenciás átvitelt fog eredményezni.
2 - komolyabb helyeken van ilyen mikrofonból több is (pannonia stúdió, stb), vagy a magyar rádióban kell lennie rengeteg ilyennek - nem hiszem, hogy ha felhívod bármelyiket, hogy szeretnél kölcsönbe egy ilyen kábelt, akkor ne adnának egyet oda pár napra...
üdv
Lelkesedtek,aztán ha karbantartani kéne ezt a sok lomot akkor dőlne a kassza:)
Kócos, van egy ilyenünk fel kéne újítani, elvállalod? A remek frako kondis változat:DDD
Már nagyon utálok monitor előtt ülni a szabad időmben. Ráadásul valami postai levelezős játék volt régen a reg. Most is olyan ? Ti. nem vagyok regisztrálva, akkor paypal account nyitás, ajjajj.
Egy ismerősnek említem majd, de amúgy itthon esélytelen,én is hirdettem itthon régi c451-eket,végül az ebayen kb 10 óra alatt ment el "buy it nowwal" mind a 7 darab.
Egy internetmentes kollégámnak próbálok segíteni. Eladna néhány legendás mikrofont:
Neumann SM69 fet ( Új ára 6000 , ebay-n van egy magyar listing 2500-ért )
Neumann KM 86 - 2 db. ( 1500 dollár körül megy.)
Srácok!Fülhallgatót keresek gyakorláshoz.
a Koss Porta Pro jó füles?Sajnos kevés rá a píz,nincs "kedvem" stúdió meg mittomén milyen fülest venni.Jó lenne azért,ha a basszust kiemelné picit,vagy állítani lehetne a kiemelés mértékét,mert metált is játszanék,ahol jól jön a basszus
Ne szopasson már uram... Suliban voltam egész nap!
Persze, hogy kell, és iszonyú hálás vagyok érte, mindkettőtöknek. :)
Email címet nem adtam, gondoltam a cloud storage időszakban már nem fontos. :)
rockerviktor@hotmail.com, ide jöhet. :)
Minden méden rajongó nevében köszönöm nektek!
Üdv kedves szakik! Légyszi segítsetek, a következő gond:
Van egy miksi, ahonnan a jelet úgy akarnám eljuttatni szinpadtól keverőig, hogy egy padlókütyü jelét hozzá akarnám hurkolni. Nem baj, ha nincs erősítés, csak úgy kéne kettéválasztani, majd újraösszegezni a jelet, hogy lehetőleg a legjobb minőséget megtartsa. Vannak kis 1 miksicsatornás send- return-os minikeverők, de mindnek asszimetrikus a kimenete. Mivel lehet egy ilyet még megoldani?
(Tc Electronic Voicelive Play a kütyü neve amúgy. Elég szar a miksi fokozat benne, szeretném megkerülni)
Itt nem a gép leterheltsége a probléma, hanem leginkább az hogy ha Asio drivert használsz, akkor nem (sem) jellemző, hogy egy Windóz tudna kezelni 2 vagy több bemenetet. Kimeneteket többet is sikerült már egyidejűleg megszólalásra bírnom, de bemenet...
Erre olyan keverő kéne, ami mondjuk FW felületen a csatornák jelét külön kezelhetően beküldi a DAW-ba, és ott fel is lehet venni sávonként. Mondjuk egy Phonic Helix Board 12 MkII. Vagy egy M-Audio NRV10 . Előbbi van nekem, de elég húzós az ára, és néha nyűgös a használata (vagyis felvételre nem szeretem).
A fő kérdés, milyen jellegű műsort szeretnél rögzíteni.
Mert ha ott a Focusrite vasad, akkor a módszeren kell változtatni.
Szépen sorba egymás után a trackeket, az előzőek fejhallgatós visszahallgatása közben.
Aztán lehet utómunkálkodni minden sávon szükség szerint.
Vagy egyből be egy keverőbe a három jellel, és a sztereo kimenetéről menni a Fokusrite bemenetekre.
Szerintem
Sziasztok!
Eléggé kezdő vagyok ebben az otthon stúdiózásban.Most elkezdtem használni a Cubase-t, arra lennék kíváncsi hogy azt hogy lehetne megoldani hogy a felvételeket nem Guitar Rig-gel vagy hasonló szoftverekkel szeretném hanem pedálokkal.Van egy Behringer UCG 102-es külső hangkártyám.Ebbe csak be kell dugni a pedált és utána hogyan csináljam.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Segítséget szeretnék kérni hangkártyákkal kapcsolatban. Van egy focusrite usb hangkártyám, melyen 2 külön bemenet van. Az a problémám, hogy szükségem lenne egy harmadik, különálló bemenetre. Tehát arra gondoltam, hogy marad a focusrite, és vennék mellé még egy usb hangkártyát (1, talán 2 csatornás ez is), hogy a harmadik sávot rögzítsem vele. Nos, lehetséges a 2 usb hangkártya normál minőségű futtatása, vagy ez nagyon megterhelné a gépem? (2x2,1ghz, 4gb ram a laptop)
Hogyha hétfőre megfelel, én megoldom, de most épp indulunk beszerelni...
Ha jól értem ebből a midiből egy normális szőnyeghanggal kellene neked egy darab audio - mondjuk wav vagy mp3 formában?
Üdv!
Kérhetnék valakitől egy kis segítséget?
Van egy nagyon rövid midi sávom, erre kellene ráengedni valami kellemes szőnyegszinti hangzást, illetve elétenni 4 taktjelet. (A tempó 130)
Megtudná valaki ezt nekem gyorsban bindzsizni? Nincs itthon semmi telepítve most, ráadásul Linux alól nem is túl egyszerű...
Midi Ha valaki nagyon jó akar lenni, akkor valami olyasmi kéne, mint az Iron Maiden - The Evil that Men Do alatt van az elején, hiszen konkrétan erről lenne szó... :)
Előre is nagyon köszönöm. :)
Urak! Budapesten, vagy a környékén nem tud valaki kölcsönadni kipróbálás erejéig UN 57 táp és UM 57 csöves miksi közé kábelt, valamint Un 57 kimeneti kábelt ? Hozzánk szegődött egy gyönyörű állapotú táp és miksi a kábelek nélkül.
Ebben lehet igazság, mert találkoztam már olyan technikussal aki sose hallott minket és szóltunk mint a barom. Legutóbb Jambo Fest-en olyant kevertek a srácok.....
Gondolom ilyenkor kell mintát vinni más zenekartól, nagyjából mit szeretnénk. Persze ésszerű határokon és pénztárcához mérten és legfőképpen Magyarországon készült anyagból :) 10 ropi alatt is hallanak ebben biztos vagyok :)
Ideális esetben egy hangmérnök hall produceri füllel is, vagy nem? Tudja a mikrofonozást, de a hangzást mondjuk én tudom mit akarok hallani, max nem tudom hogyan kell megvalósítani, hiába jó a cucc. Meg gondolom nagyban befolyásol az is, hogy a hangmérnök játszik-e hangszeren, ha igen milyenen és milyen zenei stílus a kedvence és mennyire mozog benne a mai zenei iparban.
ezt neked kéne tudni, hogy wall of soundot akarsz, vagy egy darab levegős gitárt, esetleg valami tök mást.
Ezek a trükkök nem mindig jók- minden a daltól, és a koncepciótól függ.
A legegyszerűbb, ha otthon szórakozol a felvett sávokkal szerintem.
Van valami hasonló cucc- mixing with waves a címe asszem- amit sávonként beexportálsz egy nuendóba, vagy cubaseba, és mellette olvashatod, hogy mit miért csinálnak.
Vagy vannak multitrackek ismert számokról ezerszámra a neten, amiben hallhatod, hogy mondjuk a rage against the machine kb. hogy van összerakva- ebből még többet lehet tanulni. Főleg a hallásküszöb környéki szinti/zaj,/csordavokál/egyéb nem hallható dolgok érdekesek.
Inkább azt értem, hogy eldönti, hogy a végső megszólalás érdekében milyen cuccon játszol, hányszor toljad el a számot csak az A húron miközben a döglött macskádra gondolsz, milyen térben, és hogyan mikrofonozzák ki, milyen témákat dobjál ki alapból, milyen cuccokon, és hogyan legyen keverve minden, és hogyan ejtsd a dzsé betűt, hogy közép angliai íze legyen.
Magyarán van egy koncepciója, amit meg is tud valósítani.
Egy hangmérnöktől ne várjad el ezeket, leginkább magadtól kéne jobb híján.
A producert arra érted, hogy a zenekar eldönti mit akar az anyagal? Rádió, tv, otthoni cd magának, esetleg szakmának, promóanyagnak és ezt tudja a producer hogy kell ehhez szólni?