Na most eldöntöttem, hogy írok majd részletekben egy baszós, belezős, beszólós barbáros dark fantasyt, hogy pénzem legyen zenélni:D
Mondjuk egy törpe barbárról aki nem bírja a piát, mint a japánok, meg a fehérvérű kleptomán ork nőjéről.
SM, baszod te ménem írsz valahova hivatásszerűen?
Már azért a kommenthalmazért volt értelme vasszűz arců barátunknak hergelni a jónépet.
Ja a iron maiden egy fosszar és aki hallgatja az hülye, a gitár evy tré hangszer és aki játszik rajta az buzi. Pont.
Ha a Maident ahhoz viszonyítanánk, hogy idézlek 'mintha a zongorán csak a fehér billentyűket nyomkodnád' akkor Maidenben nem lennének félhangok. Így a Maiden nem lenne Maiden és az lenne amiről te beszélsz. Vagyis nem lehet problémád az Iron Maidennel mert azt nem is ismered.
Nézd én megértem és elfogadom, hogy nem szereted őket. De akkor legalább nagyságrendekkel emelkedj feljebb ha már megpróbálod kritizálni őket.
Nem azt mondom, hogy nem lehet szeretni őket. Hanem azt, hogy azt egy kicsit viccesnek tartom, hogy valaki őket tartsa a zenei komplexitás vagy a dallamosság apostolainak.
Kb. annyi dallamosság van bennük, mintha a zongorán csak a fehér billentyűket nyomkodnád. Jól fog szólni, dallamos lesz, meg akár kitalálhatsz ilyen iszonyat durva virga futamokat, de alapvetően mégis arról van szó, hogy egész végig egy hangnemben pötyögsz. Zenei komplexitásról beszélni egyszerűen röhejes.
Ugyanígy gondolom azt hogy röhejes a maidennel kapcsolatban zenei komplexitásról beszélni.
Az a gond a véleményeddel, hogy ha a Maiden egy 'gagyi fos pózőr hülyeség' és még feltételezném is az elvi igazságát a mondanivalódnak.... akkor ki marad aki nem gagyi fos pozőr. A megközelítésed is rossz zeneileg, mert a Maiden nem csak 'Em, D meg C' hanem nagyrészt ének, és többek között Dickinson hangjában van a Maiden titka.
Nem nagyon értek stúdiótémákhoz, de annyit azért belekotyognék a témában, hogy az öcsémékkel egyszer találtunk az utcán egy maiden bakelitet (eskü!), voltunk kb. 15-16 évesek, és konkrétan halálra röhögtük magunkat otthon, hogy mi ez a gagyi fos pózőr hülyeség. Először azt hittük, hogy ez valami vicc-zenekar. Pedig akkor éppen metálosok voltunk.
Én a mai napig fel nem fogom mit lehet szeretni rajtuk. Szóval, ha valakit arról hallok értekezni, hogy milyen komplex dallamszerkezetük van, konkrétan csak tátom a számat.
Múltkor megnéztem egy egész koncertet DVD-n, mert adták az HBO-n, azt amikor röpködnek körbe-körbe a Földön, és konkrétan minden kib***t számuk Em, D meg C. Más akkord konkrétan nincs.
Az viszont igaz, hogy iszonyat közönségük van, viszont el nem tudom képzelni, hogy hogyan...
Ha a hangsúlyt a némi-re tesszük akkor lehet benne némi igazság.
Bár ez is csak megítélés kérdése.
Ha ismernél személyesen tudhatnád, hogy megsavanyodott végképp nem vagyok.
Megmondó ember meg azért nem, mert akkor itt írogatnék nap mint nap.
Ezzel szemben kb fél, de lehet, hogy van már egy éve is annak, hogy beírtam volna ide.
Tegnap és ma volt egy kis időm, illetve érdekelt a téma.
Azért volt ott szerepe az akaratnak, különben nem írogattál volna nekem.
Legalábbis remélem, hogy nem rajtad kívülálló okok kényszerítettek eme cselekedetekre.
Az igazság az, hogy szeretsz kicsit kötözködni és fejjel a falnak rohanni :)
elnézést hogy nem ez a fórum és azon belül nem ez a topik az ami előtt végigülöm a napot.
természetesen lövésem sincs arról a kütyüről.
én is elég sokat megtudtam rólad, akaratlanul
Annak valóban semmi értelme. Így akkor ezennel abba is hagyom a tigris bajszának pusztakézzel történő ráncigálását, és visszaereszkedek a sötétségbe. Bár jó móka volt :)
Szívesen beszélgetnék is veled erről, de tudom, hogy tudod, miről van szó!!!
Az én kérdésfelvetésem költői volt a 'kolléga' felé nem is kaptam rá választ.
Illetve a hallgatása eme témáról kifejezőbb is volt. Így mindent megtudtam amit akartam, meg amit nem akartam azt is.
Velem beszélgethetsz erről, a digit AD/DA konverter technológia elég gyorsan fejlődik, a focusrite 20bites konvertere ma már kicsit idejétmúlt, a psx100 szintén az apogeetől, konkrétan ismerek olyan fejleszőt aki otthon a sufniban már jobbakat csinál a legújabb TIchipekkel(zaj -129db, THD+N: 0.0004%)és megfizethető áron.
mondom ezt úgy, hogy azért ugye elég máshol tekézik, mint a nagy szerelmeim Big Four-tól, de feelingben aligha lehetne hatásosabbat mondani Józsinál :D
Jaja én is sokáig gondolkodtam, hogy mi lehet az érzés ami Fatboy Slim irányába elfog a videót látva, aztán rájöttem, hogy bizony a szánalom az :) Szegényke
Szegény zenészek meg csak csuklanak, amennyit itt bűntelenül kapnak. :))))))))))). Pedig hát senki nem fog senki fejéhez fegyvert, hogy hallgasson valamit. Legalábbis remélem :)
Ez egy olcsó csúsztatás a részedről vagy csak demagógia. Hány lemezt adna el kicsi Eminem
ha annyiszor nyomnák az MTV mint Maident. Kérdezd meg Dickinsont vagy Smallwoodot erről.
Látod ez a baj veled, nincs a tudás a birtokodban.
Eminem = népbutitás, hazugság, halál ahogy az amerikaiak szokták.
Tényleg ez a te szinted is?
Összegezném akkor a bibliai részt:
Maiden előtt (bm- before maiden) csak azért nem szar minden, mert még nem volt maiden, de ha lett volna, mindenki maident játszott volna vadászkürtön, és csemballón, ahogyan tul.képpen játszottak is, hiszen egyenesen vezetett a maidenig minden egyes út, és a rész magába foglalja az egészet, mint az köztudott.
Aztán fiat lux, lőn világosság, a maiden az emberiség pillanatnyi csúcspontjában tetőpontjára hágott az ismert világegyetem zeneművészeti olympuszának, kisült a teremtő potenciál maga, amelynek ívfénye örökkön át ragyogni fog harmadik szemünk retináján, ám eme a ragyogás lassú, ám végeérhetetlen hanyatlása megszületésekor kódolva volt a gonosz médiadémonok által, akik végső elkeseredésükben ürülékükkel piszkították a tiszta éteri fémet.
Maiden után (am- after maiden): sötétség vala, és a pokol angyalai, meg a laptopjaik valának benne a különösen árnyékos részeken ezzel a kimondhtatatlanul sátáni nevű majomgyermekkel a sötétség loopokból szőtt árnytrónusán, és az aranyló isteni lovaglódallam helyett a zavaros tónusok eluralkodának.
De feltámadott egy elme, mely a zavaros tajtékokból alabástrom paripát nevelt, és tüzes pallosát savköpő torzók vérébe mártva újra megvetette lábát Kiskunhalason.
A hip-hop hol vezető stílusirányzat????? A mesterségesen megkreál média világban ahonnan pont a Maident kitiltották, hogy butítsák a parasztot!!!!
Nézzük meg a kik töltötték meg Pl. a donington többször.
Az ellentmondás az ellentmondás az, hogy egy harmadik verzióba adod elő ugyanazt a mondanivalód ’filozófiája”
Nem változik. Most azon a ponton vagy, hogy önmagadat győzködöd és a Maident próbálod igazolásodként felhasználni!
Természetesen nem a Maidennel van a gond hanem veled.
Nos erre mondanám, hogy az idő eldöntötte a dolgot, hisz a heavy metal mint stílus kb 10 évig volt releváns tényező a világ popzenei palettáján, ellenben a hip-hop mint olyan a 90es évek eleje óta vezető stílusirányzat :)
Mondom ezt úgy, hogy személy szerint marhára nem szeretem a hipphoppáré zenét.
Már miért lenne ellentmondás? Az, hogy nem érted vagy nem akarod érteni a dolgot, nem jelenti, hogy ellentmondásos.
Nagyszerű dalírás-nagyon precízen és pontosan megtervezett dalszerkezetek elkészítése.
Unalmas-gyakorlatilag 30 éve ugyanazt az 5 számot variálják hangszerelésben és dallamvilágban egyaránt.
A Maiden dallamvilágára meg bátor dolog kijelenteni, hogy megismételhetetlen mert a szigetország népzenészei már évszázadokkal előttük is megcsinálták a dolgot. Mondjuk nem ikergitáros megoldásban az tény :)
Egyébként ismerem a Maident. Már ha az összes album múltbéli meghallgatása ezt feltételezi, mert már eben se vagyok biztos :)
Beszéljünk a technikáról, mi a véleményed a Focusrite Blue245 ről.
Hova helyeznéd a palettán, mit ajánlanál inkább Psx100 ast.
Ne nézz utána a netten fejből, válaszolj.
A feltétlen imádat egyáltalán nem kötelező, sőt elutasítandó.
’Nagyszerű dalírás, rettenetesen unalmas, önismétlő dallamvilág, sehova se fejlődő hangszerelés, és önismétlés önismétlés önismétlés.’
Ismét visszaesel az előző hibádba megint ellentmondásokkal teli gondolatmenetek (így nem lehet érvelni) !!!!!!!!!!!!!!!!
Ha valami nagyszerű az, hogy lehet unalmas, ha ismernéd Maident akkor meg tudnád, hogy az önismétlés az jelenti, hogy újra és újra meg tudják csinálni a nagy sikereket. A legtöbb zenésznek pont ez nem megy és eltűnnek. Az időtállóság az egyik legnagyobb kihívás a zenében.
Maiden dallamvilága meg egyedülálló és valószínűleg megismételhetetlen, mint mennyiségében, mint minőségében.
A Maiden kb 30 éves sztori 2Pac meg kb 20. Mind a kettő úttörője és az egyik nagy alapítója volt egy igen széles körben szeretett zenei stílusnak. Mi a különbség? :)
semmi bajom a csevegéssel, én is szívesen leírnám hogy max. kínomban tudtam vigyorogni a maiden-féle ikerszólóktól, stb. de ki a pudvás faszt érdekli ez, pláne a stúdiófelvétel topikban
Akkor megpróbálom egyszerűbben elmondani. Számomra az Iron Maiden alapvetően a következőkről szól. Nagyszerű dalírás, rettenetesen unalmas, önismétlő dallamvilág, sehova se fejlődő hangszerelés, és önismétlés önismétlés önismétlés. Ettől persze még legendák meg minden, de azért a feltétlen imádat had ne legyen már kötelező :)
2Pac is egy zenetörténeti tény, aki beírta magát a zene bibliájába, szóval tessék akkor őt is kötelező jelleggel imádni. Bár gondolom ez esetben kivételt fogsz tenni
Ellentmondás van a mondanivalódban, mert he még most sem érted igazán a Maiden zenéjét akkor ugye 17 évesen annyira sem érthetted, ezzel szemben az, amit nem is értesz sem ’zeneileg, sem szövegileg’ az nem sokat mond neked.
Ha valamit nem ért meg az ember, az hogyan is jelenthetne bármit is.!!
Így nehéz elhinnem, hogy sok közöd lehet a zenéhez. A bőrkabát meg, hogy jön ide zenéről, van szó, vagy nem.
Ha ezen múlik, akkor nem csak akkor, de most sem értem igazán a Maiden zenéjét :)
Persze nyilván nem szar, nagyon sok dalukat most is örömmel meghallgatom, a Brave new world albumot pedig még hébehóba elő is szoktam venni, illetve a koncertek is jó emlékek maradnak. Viszont zeneileg illetve szövegileg nekem már nem sokat mond a heavy metal mint műfaj. Én személy szerint csupán a saját farkába harapó önismétlést látom benne, mind dallamvilág, mind "filozófia" szintjén. De mint mondtam ez személyes preferencia kérdése. Nektek az elektro zene vicces, nekem meg a bőrkabátos metal. Cserébe én legalább ismerem, viszont nem nézem semmibe, illetve nem szarozom le az említett műfajt. És ez viszont nem kor kérdése .)
Gondoltam, hogy fiatal vagy, de 17 évesen biztos nem értetted meg maiden zenéjét, de átléptél rajta.
Ez hiányzik belőled, sajnos.
Az idő szükségszerű éppen ezért megkerülhetetlen.
26 éves vagyok kérem tisztelettel. Ez persze gondolom kacajra fakasztó információ, de nem hiszem, hogy releváns lenne a vitatémával kapcsolatban.
A belinkelt zenét nem hallgatom, hanem írom és játszom, és hidd el nem erőlködök közben unalmasan :) Persze ízlések és pofonok. Én például Iron Maident nem hallgatok kb 17 éves korom óta. Ilyen az élet.
Nem tudom hány éves vagy (kíváncsi is lennék rá) a trollkodás alatt vajon mit értesz ez is érdekelne.
Valószínűleg a korodból adódik a véleményed is.
Az meg, hogy ilyen zenéket hallgatsz az persze a te dolgod, én jót aludtam rajta, mert unalmas és elcsépelt nagy erőlködés és utána csend. Én inkább maradok a Paschendale dallamainál,filozófiájánál.
Misha Mansoor electro mókázásait ismered? Mert azok például pont jók egy ilyen vitában. Mert hát fura egy ilyen dalt hallani egy olyan csávótól, aki például pont kigitározza Petruccit a gatyájából :)
Vagy itt a nagy szerelmem Imogen Heap. Ő például vitapartner hiányában szerintem nem igen tudna érdemben zeneelméletről társalogni a fórum nagy részével. Vagy ha véletlenül igen, akkor 14-15 hangszeren egyszerre törölné fel velünk a padlót. Pedig simán rá lehet mondani felületes szemlélőként, hogy amit csiná az popszemét :)
Ismertem egy fazont, aki akkoriban (3-4 éve) akart venni egyet, valószínűleg vett is a tube-tech –jei mellé.
De nincs semmi elérhetőségem.
Valószínűleg több is lehet itthon.
Húha, elmegy az ember lerészegedni aztán másnap erre kell kinyitnom a csipás szememet? :)
Hol is kezdjük. Nos köszönöm gitárt már láttam, fogtam is, nem mondom, hogy összenőttünk, de egész jó barátságot ápolok a hangszerrel.
Sértődött nem vagyok, mindössze nem nagyon szeretem mikor olyan emberek szólják le és nézik semmibe az elektronikus zenei irányzatokat, akik azt a falunapos "A számból átkeverem a B számba" dj gyerekekkel azonosítják. Itt én is mondhatnám, hogy majd akkor lehet a kérdéskörhöz hozzászólni, ha van érdemi információ a vita tárgyáról.
Indulataim sincsenek, zene iránti szenvedélyem, illetve alázatom viszont igen, köszönöm szépen. Petrucci illetve Steve papa helyett viszont bevallom sokkal szívesebben hallgatok, valami dubstep vagy trip hop lemezt, mert az legalább még tud valami újat is mutatni.
Mellé pedig gitározgatok valami ilyesmit.
Minden emberi tett, minden mozdulat abból az alapvető hibából ered, hogy nem tudjuk mi a helyes út.
Éppen ezért szükségszerűen először hibákkal válaszolunk az ingerekre aztán a már kellő mennyiségű rossz döntés törvényszerűen, kikényszeríti a helyes megoldásokat.