Te azért vagy, mert kell egy ilyen is. Te is csak azt teszed, amit tenned kell.
Én nem hibáztatlak ezért, te is csak a szükségszerűségből következel. Légy inkább jó és mindenkinek jobb lesz ezen a világon.
Én örülnék a legjobban, remélem, megteheted és meg is teszed. Császár sajnos nem leszel vele, mert vannak drágább pultok az országban, de örvendetes dolog lenne.
Nem jött el a te időd, sértődöttségből válaszolni meg felér egy kasztrálással.
Mozart munkássága sokkal inkább indokolja a metalt mint az elektronikus valamit.
A tudás ama foka, amelyen pillanatnyilag állsz, nem ad neked lehetőséget önálló véleményre.
És ez nem azért van így mert én nem értek veled egyet, hanem mert ez a te sorsod. Viszont a sorsod a végzeted is. Így a kérdés pusztán csak annyi, hogy élsz-e valójában
Valszeg nem lepődnék meg, ők pont nem olyan szűklátókörűek és ortodox módon megvezetettek, mint te.
Tényleg nem tudod bizonyítani, ezért ne is próbáld. Teljesen hasonló érveléssel én meg azt mondom, hogy bár bioznyítani nem tudom, de maga Mozart is tűzzel-vassal üldözné a metált, ha ma élne. Vagy maga Mozart is elektronyikus zenét csinálna, ha ma élne. De ilyen légből kapott marhaságokat nem állítok és főleg nem próbálok egy vitában egy nagy névvel dobálózva teljesen ellenőrizhetetlen és megalapozatlan álíításokat tenni.
Az utolsó mondatod pedig szépen hangzik, csak teljesen értelmetlen, de nyilván sokaknak tetszik.
Amúgy kellemes metálozást, szívből kívánom, hogy érezd jól magad benne.
Részedről ez akár lehetne a végszó, és mi tekinthetnénk önkritikának is…
Mondataid, filozófiai értelemben öngyilkosság, de persze a legtisztább dolog, ha az ember magát ítéli meg és saját magára mondja ki az ítéletet is. (még ha ezt tudat alatt teszi is)
van abban valami kaján öröm, amikor azok vádolják az embereket hozzá nem értésséel, akik valójában tényleg nem értik a dolgokat.
Amúgy meg lehetne inkább az offba húzni, vagy inkább a tressmetál topikba osztani az észt, mitől nem fajintos mán a zigazi fémzene.
Valószínűleg meglepődnél, hogy mennyi klasszikus zenével foglalkozó ember szereti a rock-ot.
A gond azokkal van ott is, akiket ortodox módon megvezettek (betanítottak).
Bár bizonyítani nem tudnám, de maga Mozart is metalt játszana, ha ma élne:)
Pandolin hozzászólásában sajnos nincs ott az igazság, csak a demagógia, mert az igazság a szükségszerűségből fakad és ez nem pusztán zenei kérdés, hanem élet és halál kérdése.
A komolyzenével foglalkozók épp ezt szokták mondani bármely könnyűzenei irányzat (így a metál is...) művelőjéről. Ami ellen nyilván pont ugyanilyen vehemenciával szólalnál fel. Pandolin hozzászólásában van az igazság: mindenki halgassa/művelje azt, ami neki tetszik.
Nem néztem be, mert utána sem néztem… haver. Abból indultam ki, amit irt és arra reagáltam. Amúgy meg 11960.
Egyébként meg nem verem a pultot, pultom mert az egy Yamaha 02r96 és 15000€. Rest in Peace haver.
van az úgy
persze kvázi ortodox "dinometalosként" nyilván hozzászoktam, hogy zenei véleményem hagyományosan konfrontálódik más zenei közegből érkezőkkel :) Aki más utat járt be, annak szemében könnyen negatív előjelet kaphat rajongásom ama kor iránt. :)
Mikrofonokkal kierősített zongora is elektronikus hangszer…fuck. A trendi meg a buziknak való, hogy nehogy elkallódjanak.
A heavy metal az életforma!!!
A rock is elektronikus zene, meg a hevimetál is ember!
Viszont amiről te beszélsz, az a hígfos popsláger, ami lehet elektronikus is, de manapság épp az a trendi, hogy már az is (rock-) hangszeres kísérettel készül ismét ..
Ennél jóval többről van szó. Hatalomról (pénz) az emberek irányításáról!!!
Az átlag ember azt hiszi, hogy birtokában van a döntés joga, amit úgy fogalmaz meg, hogy nekem ez TETSZIK.
Az igazság viszont az, hogy tudás nélkül nem lehet jól dönteni. Így az átlag gyenge akaratú ember azt hallgatja, amit a hatalom ad neki. Az elektronikus ’zene’ az egyik ilyen műfaj, ami nem ad értéket, az embereket a butaságba taszítja.
Bárki által előállítható rövid időn belül és eladható a cél közönségnek.
Minden, amiért az embernek tanulni és képezni kell magát az értéket jelent, az egyénnek és a társadalomnak egyaránt.
Szerintem meg mindenki szeresse ami neki jól esik. Felesleges győzködni a másikat, mert mindenkinek más ízlésvilága van. De ha az elektromos zenére háklisak vagytok, a gitárszólókat ugyanaz giccsnek nevezni.Mert hát mondjuk Randy Rhoads,Criss Oliva, Gary Moore, Daczi Zsolt csak akik már nem lehetnek közöttünk olyan dolgokat alkotott, amik örökre fent maradnak.
Egy énekesnek illik, továbbmegyek kötelező megtanulni hangszeren, játszani, csak, hogy lássa az összefüggéseket zene és ének között. Erre a jobbak azért rá szoktak jönni, vagy legalábbis érzik a hiányát.
Bármikor Petyára tennék ellened egy gitározás során így látatlanul.
Amúgy te a Petrucci szintjén vagy, hogy benned kialakult az alázat, vagy csak bőrzik itt lelked sovány húslevese?
Petrucci meg az alázat mi? :D A világ egyik legsemmilyenebb gitárosa, hiába teker mint az állat, egy nagy unalmas fos, amit csinál, még az is, mikor éppen van saját ötlete és nem lopkod :D
Mondom ezt úgy, mint műkedvelő, aki nem tud gitározni, de szereti a zenét, tehát szidhatok bárkit! :D
Nem szedsz te le semmit arról a bizonyos gitárról, mert hangszert még nem nagyon láttál, így félő, hogy összekevered azt egy templomi orgonával. Ha valaha is egyenrangú partner akarsz lenni, akkor tanulj meg hangszereken zenélni és foglalkozz pár évet, évtizedet zeneszerzéssel és majd meglátjuk, mire jutsz.
A sértődöttségednél csak a tudatlanságod a nagyobb, erre az orvosság az (ha ennyire foglalkoztat a zene világa), hogy fogsz egy hangszert…. Ha már a gitárt említetted, tanulj meg úgy gitározni, mint mondjuk John Petrucci, és nem fogsz többet elektronikus „zenével” foglalkozni. Petrucci csak egy példa, de a hangszeres tudás azon fokán az ember megérti a dolgok értékét, kialakul a zene iránti szenvedély és alázat. Ez hiányzik belőled ezért beszélsz ostobaságokat arról a bizonyos zenéről, amit nem is értesz, hisz te sohasem művelted, művelhetted!!! Részemről ez nem személyes, hanem általános. A továbbiakban az indulataidat (energiáidat), fektesd tanulásba, gyere vissza úgy 10-15 év múlva, hogy megtanultam zenélni mi több zenét szerezni, kezdjük ezt a vitát előröl.
seress rezső hibátlanul zongorázott, csak a kottához volt láma, elfütyülte valami zeneiskolai tanoncnak, az meg lekottázta némi apróért. akkoriban így mentek a stúdiómunkálatok :)
ez megint ilyen kirekesztős ajvékolás. lehet, hogy nagy király a csávó abban amit csinál, de hadd ne kelljen már kötelezően szeretni azt a kategóriát.
van itt a fórumon (néha) olyan orca, akivel vst gyártók fejlesztenek, érdekes érzés látni a presetjeit a produceres cuccok között :D
Kedves oculus dei. Kezdjed a g***ik falhoz állítását egy bizonyos Seress Rezsővel.
Gondolom tisztában vagy azzal is, hogy rajta kívül számos kurva nagy slágert olyan producerek írtak, akik egy ujjal pötyögtek jobb esetben a szintin, mégis szépen elmagyarázták a buzeráns szuper-képzett zenészeknek, hogy mit kéne csinálni, hogy pénzhez jussanak.
Továbbá szeretném kezdeményezni, hogy dugni csak pornósok dughassanak, az amatőrök csak nézhessék.
És pls
érdemben az fikázza szét a munkáit aki már valaha összerakott egy féperces
elektronikus tracket.
És gondolom a sok megmondó shredder bajban lenne h egy db laptoppal es kartyaval ki kéne keverni
azt a bassline-t amit ez a srácgyerek 21 évesen olyan szinten nyomott h vst gyàrtòk vele fejlesztenek.
Mennyire igaz! Meg a kurva gitárosok is takarodjanak a vérbe, leszedem arról az uszadékfáról a húrokat, aztán verhetik magukat, kalimpáljanak a g***ibe máshun. Falunapra meg acapella cigánykúrust, ahogy illik!Ámen
Falhoz kell állítani az összes rohadt g***it, aki nem tud valamilyen hangszeren játszani, és belehazudik a világba.
A zene a zenészeké, vagy megtanul zenélni az ember, tehetsége szerint, vagy mennyen a tesco-ba árukirakodónak.
Kiveszem a szaros laptopjából az akut, és úgy bohóckodjon a köcsög. Jó pár úgy nevezet elektronikus bohócot ismerek, na zenélni, hangszeren játszani egyik sem tud. Süssön az ilyennek kenyeret a bányász, üljön fel egy olyan repülőgépre, amit egy takarítónő vezet.
Manzarek az elszállós, negyedórás szételsedézett billentyűimprók királya kap egy alapot ami gyorsabb , mint az egész életműve, ahhoz képest az "aha" szép teljesítmény
Biztos tekert egyet a pészmékerén mieleótt belefogott bármibe is a stúdióban
Valamint már miért ne lehetne lekottázni? Ritmusa van, hangmagasságok vannak, hol a probléma? Mivel szinte minden elektronikus zenét midiben írnak meg, a midiszerkesztők pedig gyakorlatilag kottarendzserek, ezt a kijelentésedet nem igazán értem.
Azt írod, hogy az adott effektekkel és szintikkel jön csak ki a végeredmény, majd azt, hogy nem tudatos a dolog. Ez, hogy lehetséges? :)
Illetve ha valami másként van beállítva nem ugyanazt hallod? Igen ez van akkor ha más hangszereken szólaltatsz meg egy adott témát.
De azt viszont továbbra sem értem, hogy miért is baj ez. De persze nyilván nem kell egy véleményen lennünk.
Ja még valami.
"két vagy több szólam együt ad ki valamilyen dallamot, vagy alapot"
Igen, ezért kell nagyon jó kompozíciós készség hozzá.
Azért, mert nem zenei. Nem tudatos. Arról van szó, hogy két vagy több szólam együt ad ki valamilyen dallamot, vagy alapot. Más hangszerelésben nem működik. Nem kottázható le. Az adott szintibeállítással és efektezéssel jönnek ki azok a felharmonikusok, amiket végül kihallasz a kotyvaszból. Ha valami másképp van beállítva, már nem ugyanazt hallod.
Mondjuk az a zene olyan is. Sokáig nem értettem miért taszít az elektronikus zene, aztán láttam hogy írnak ilyen zenét. Zenei előképzettség általában nulla. Nincsenek szólamok. Az egymásra épülő track-ek együtt adják ki a végső "fő szólamot". Az ilyen zenét nem lehet szólamokra bontani és eljátszani, mert vannak olyan elemek benne amik önmagában nem állják meg a helyüket. Megtanulhatatlan, eljátszhatatlan.
Tök más szoftverszintikkel valódi zeneművet komponálni szólamokban gondolkodva, és megint más az elekronkikus zenészek patternes-loopos, egységben gondolkodó munkamenete.
A hagyományos lemezek, a kiadókkal együtt jobb lenne, ha nem lassan vesznének ki, hanem minél előbb és nagyon fasza, hogy lehet számítógéppel komponálni. Így egyedül össze tudok rakni számokat. Nem vagyok Beethoven, hogy fejben rakjak össze szimfóniákat.
Egyre jobban érdekel a divattörténet. A művészetek mindig együtt fejlődtek, hatottak egymásra. A giccses 80-as éveket én hoztam szóba, aztán a többiek mind rákattantak a cicafiúkra. Ha jobban megnézzük, a Barokk is olyan volt mint a 80-as évek. Röhelyes ruhákat hordtak, túldíszítettek mindent az építészetben és az iparművészetben is. De a kor zenéje, a festészete és a szobrászata lenyűgöző. A festészetben például a kompozíciók szinte már szürreálisak, de a fény-árnyék hatások annyira realisztikusan vannak megcsinálva, hogy egyáltalán nem zavaró a kép zsúfoltsága.
Az élő hangszerek hiányát én nem igen látom nagy érvágásnak. A végtermék a lényeg, minden egyéb, hangszer, virtuális szinti, számítógépes program, sample hegyek, csupán csak eszköz.
Ha csak a nyolcvanas évekből kellene már jó zenét hallgatnom életem végéig, akkor se jutnék a végére. Minden stílusban jazz, rock, metal, blues hatalmas lemezek jöttek ki. Rengeteg kísérletezős banda. Hogy a ruhák után ítéltek meg egy zenét, picit röhej :). 20 év múlva a mostani divatot is nevetségesnek fogják tartani. Az underground fellegvára volt. Az embereknek igénye volt az újra, kísérletező dolgokra. Most rohanás van, lassan kivesznek a hagyományos lemezek. Youtube dönti el , ki mennyit ér, számítógépen születnek a zenék, amelyek rögzítése során sincs már lassan élő hangszer.