én a 90'es évek elejin voltam tini, akkor volt ugye a kazettamásolós világ, oszt hamarabb megvolt másolt kazin néhány lemez kijövés után, mint most torrenten.
Mondjuk nekem könnyű volt, a haverom nővére volt a Sonic-boom nevű német cég tulaja, aki a Rollins Bandet, meg az Einstuerzende Neubautent futtatta, szóval amikor jött dugni, azonnal másolt kazimámor volt.
mondjuk szerintem annyiban igaz, hogy a kilencvenes évek eleje volt az igazi rock/metal csúcskorszaka, fénykora, akkora érett be igazán és MÉG volt benne fantázia.
Metallica kijött a feketével...
Megadeth kijött a Countdownnal
Slayer kijött a Seasonsal...
Pantera kijött a Cowboysal...
Anthrax kijött a Persistence lemezzel
Alice Cooper kijött a Hey Stoopiddal...
Maiden kijött a Fear of the darkkal...
Guns kijött az Illusion lemezekkel...
(Itthon Ossian kijött az Ítéletnappal :D )
ó be szép idők voltak
Utána már inkább szerintem hígulás, korcsosulás jött miközben ugyan javult és tisztult maga a hangzás stúdiótechnikailag, hogy ne legyünk teljesen offok :) Az analóg korszakot szépen váltotta a digitális.
A nyócvanasoknak a közepe volt szar, akkor vótam gimis. Az eleje meg a vége már egész vállalható volt. Viszont amikor nyócvanasokról beszélünk, akkor mindenkinek aki nem volt metálos az az iszonyat dobgépes szintipop alaú izé ugrik be elsőnek, meg a nyálmetál.
Ja, vidéken, poptarisznya meg zenebutik mellett aztán télleg kurvára ki lehetett kupálódni. Az alternatív rockzene kösz megvolt, még valahol megvannak a padláson az ezerszer másolt sistergős kazetták.
Igen, az az ominózus cpg+mosoi+satöbbi koncert is.
Hát akkor a teljesség igénye nélkül a '80as években volt new wave, no wave, dream pop, ebm, post-punk, garage revival, kialakult az industrial, egy rakás metál irányzat, hardcore, rap, egy rakás crossover cucc, en block a teljes elektromos szcéna, és fénypontján volt a mindezektől független alternatív rockzene.
Hogy lehet ezt leszarozni?
olyan műveletlenek vagytok néha zeneileg, hihetetlen, mintha csak a modern talkinkgról szólt volna az évtized:)
Valószínűleg az volt a fő mozgatórugó, bár nem kedveltem annyira. Viszont tény, hogy normális hard rock bandák is új erőre kaptak.
Pld. másodvizrágzását élte az Aerosmith, az AC/DC. A Queen a szintipop hangzás után visszatért a gitárcentrikus dalokhoz. A Guns'n'Roses elhagyta a szar hajakat, és a küllemük összhangba került a zenéjükkel. Nekem ezek voltak fontosak.
A nyálmetál megszűnt létezni, ez a lényeg.
Pontosan arra utaltam nem sokkal lejjebb, hogy azért nem anblokk volt szar a 80-as évek, mert lehet, hogy az egyik oldalon a cicafiúk sminkeltek és glameltek, de egy másik oldalon meg olyan (mára 'klisszikusoknak számító) lemezek jöttek ki (a teljesség igénye nélkül), mint Master of puppets ...and justice for all... ...Peace sells...but who's buying...Reign in blood...Thrash...State of euphoria...Seventh son of the seventh son... és tsi.
Azért ezek a cicafiúk '89-ben kiadtak egy olyan albumot, ami a mai napig tagadhatatla (és az lesz mindig is), csak akkor már a jobb oldali selymesmejjű fiatalember nem volt benne :D
Ezen a travimetál érán még mindig nem tudok napirendre térni. Az újhullám maga nem volt ennyire súlyos, mint ami a metál műfajjal történt.
Ráadásul a tinédzser koromra esett éppen, annyi szar zene, meg undorító zenész sose volt, mint pont akkor.
A nyolcvanasok közepén még az AC/DC is szar volt, pedig nekem ők az egyik etalon.
Szerencsére a Thunderstruckkal aztán helyrebillentek a dolgok náluk. Úgyhogy azt kell mondjam, a zene a nyolcvanasokban eljutott a mélypontra, és a kilencvenes években megérkezett a megváltás.
na erre én is kiváncsi volnék, hogy gyakorlatban mennyire működik a kioltás, de szerintem semennyire. Egyrészt mivel komplex hullámokról van szó, különböző frekvenciákon (zene, nem egy sima szinus hullám), másrészt az is számít pontosan mennyivel kellene a másik monitort előrébb/hátrébb tenni hogy tökéletes legyen a kioltás. Ha néhány mikrométerrel közelebb/távolabb teszed az egyiket, a mikrofon pontjában már közel sem bizti, hogy 180 fokban lesznek a fázisok :)
mindez ugye azért érdekes, mert ők is ilyen cicanadrágosként indultak néhány lemezzel amiket sokan előszerettel cikiznek (mármint stílust), ahhoz képest miből lesz a cserebogár :D
Jah, attól függ mennyire van áthallás, van még az az elméleti megoldás,hogy 2 monitort háromszögbe rakni az énekessel,és az egyik monitort ellenfázisba kötni,de ehhez nekem nincs elég helyem.
ezt egy picit benézted, mert nekem épphogy nem a tonnányi reverb jön be. a felvételem úgy zeng mintha templomban vettem volna fel? ugye :)
a nyolcvanas évekből meg sikerült a glam metalt kiragadni, ami kb 1 volt a rengeteg egyéb stílus közt, ráadasul én pont nem elsősorban a glamen, hanem inkább a heavy-n és thrashen szocializálódtam, lásd Big Four.
ergo a hangzás az előnyére, de maga a (metal) zene hátrányára változott IMHO az utóbbi években.
a 70-es , 80-as években hatalmas dalok születtek. lehet valakinek giccses, hogy teli voltak a dalok hatalmas szólókkal, érdekes váltásokkal, betétekkel, és fontosabb volt a minőség, mint a befogadhatóság, de elvitatni egy Rusht, Iron Maident Deep Purplet, Metallicat-t nem lehet. Számomra Gary Moore, Marty Friedman ,Jason Becker, bármennyit szólózott maga volt a zene.
Szerintem komoly helyen nemigen zengetik kompletten a mastert csak úgy, persze a kivétel erősíti a szabályt. Mondjuk egy 8 ütem acapella valamit, vagy hasonlók. Profi helyen nem az Ozone-al dolgoznak. A sávonkénti zengetés többnyire a mixben történik.
Ha ugyanaz a nóta szól, amire énekel a főhős, akkor észrevehetetlen (persze ésszerű határok között). Én rengeteget dolgozom így, mert aki hamis fülessel, az 60%-ban kitisztul hangszóróra.
Ha másik nóta szól, az gáz lehet.
értem én hogy miről beszél metallik, de szerintem kurvára létjogosult a zengető, max. az ilyen bodricicafiúkból operálták ki az eggyel több ízléstelenséget.
a kiállásoknál meg úgy szól a pergő, hogy:
"poooouuuuuuuuuuuuuhhhhh"
hajmetál klipekben úgy vizualizlták a megoldást, hogy konfettit szórtak a bőrre, hogy amikor Rikki Rocket odabasz a pergőre, mindenki láthassa, mekkora a reverb
Másnak pedig pont a lehangolt modern dolgok jönnek be. Én úgy vagyok a zenével, hogy az újban benne van a régi is, a régiből viszont hiányoznak az új dolgok. Szóval nekem nem jönnek be a fél órás öncélú szólók és rendkívül örülök, hogy ezek kikoptak a rockzenéből.
A reverb nem tűnt el teljesen, csak az is visszaszorult értelmes szintre. RMS háború pedig mindig is volt, azért hangosabb egy mai lemez, mert jobb a mastering technológia. Én sem szeretem ezt a kiahangosabb versenyt, de vannak olyan szituációk, amikor a nagy dinamikájú felvétel élvezhetetlenné válik.
Te a 80-as években éreznéd jól magad: Giccses szóló, sok reverb. Pont mint a kor ruházata. Csilicsáré, tarkabarka. Ma minimál van, szóló nélkül és lehangolva, nekem pedig ez tetszik.
kúva 1szerű: tégy be 80-as évek slágereit, aztán halgass néhány mai világslágert.
Ha nem veszed észre, hogy szinte eltűnt a reverb (és kb 2x olyan hangosan szólnak), akkor a hiba az ön készülékében van.
monjduk én nem is profi stúdióban dolgozom, az eszközparkom egy PC, Line6UX2 hangkártya, egy RHsound HMSC001 kondimiki és a hangszerek, slussz. Ilymódon nem lenne értelme mérlegre tenni pl egy SSR felvétellel, és nem is olyan eredményt várok. Mondjuk nem is kellett sokat költeni a felvételi setupra :D
De azért a trendeket észre lehet venni, kezdve a reverb eltűnésétől az RMS háborúig.
A zenei koncepció más kérdés, ott én sem követem a trendet, a mai pincébe hangolt, végtelenül unalmas , szólók nélküli hol tisztán hol screamelve éneklő 'nagyonmodernmetalvagyok' dolgok nem jönnek be, nem tudnak lekötni. Ettől még persze lehet hogy egyszer olyan bandában (is) játszok majd, de nyilván mint kísérőzenész.
szerintem a divat az pont le van szarva a részükről :D egyébkéntmeg (nem merem bizton állítani) nekem koncepciógyanús a dolog, mertugye egy jókis csempézett kicsönflór a számcím :D habár akkor már inkább budilfórnak kéne lennie :D lényeg a lényeg, b***tjó a szám és annak is örülök, hogy nem midiben lett beütve aztán megrebervelve a dolog, hanem fogták magukat és kreatívkodtak a srácok
Kb. itt tartunk most gyerekek, hogy egy élő tv showban is feliratozzák, hogy ez egy "remix" verzió
Nem rossz a dal, hangszerelés, stúdió profi.
Sajnos nem lehet eldönteni, hogy a egy óvodai évzáróra írta-e eredetileg, amit az igényesebb pedagógusok visszadobtak, vagy egyenesbe' komponálta a 'vízióra
Én a hétvégén éneket vettem fel füles nélkül egy folyosón, a zene meg kiszólt a másik helyiségből:) A srác nemtud fülessel énekelni, így van egy kis háttérzene a miki jelében,de összeségben nem zavaró.
éppenséggel ha a dobot szidjátok akkor elárulhatok egy olyan infót, hogy kerek két mikrofonnal lett felvéve a supersize stúdió pincefolyosóján, egy elé volt rakva, egy meg mögé, és máris kész a reverb :D
hogyne, abszolút hallásom van persze :D Faszom figyeli mi hova van hangolva, kivéve, ha le kell szednem valamit, de jelen esetben ez a dolog nem fenyeget :D
gondolom feltűnt, hogy fél hanggal lejjebb van hangolva a Postumus a standardtól, mivel a 35"ös Spector menzúrán a zöld örni készlet fél hanggal lejjebb sokkal kényelmesebb :)
jaja, ez a ród, meg faszom hülyeség ... pénteken próbáltak vele a fiatalé lányok a kocsmában "megismertetni", pedig még a nunijuk se volt szőrös, mikor én már játszottam ezeket :D Jólvan égő, de hát ilyen is volt :D