Ja, és ha még provokálni akarnék pontosság-ügyben (de nem akarok), azt a témát is meg lehetne nyitni, hogy mit vacakolunk ennyit ritmikai pontossággal, amikor a temperált hangolás világában élünk? Akkor most már mindenre pitchcorrection? Mert akkor mi lesz a vibrátókkal és az afrikai, ill. dél-amerikai népzenékkel, amelyek ritmusközpontúságuk okán is helyenként európai fül számára elég flegmán kezelik az intonációs pontosságot. A bluesról meg oszt... se tempó, se, ritmus, se bemelegítő szolfézs, de még ráadásul akkor a legjobb, ha kifejezetten beteg az énekes hangja, oszt mégis zseniális az egész. Gyógyítsuk meg - belehal.
a hangzás/dinamika és a zenei pontosság két különböző dolog. Előbbi korral/divattal változik, de azért ne legyen már luxuskategória, hogy metronómra van feljátsza egy dal, netán van egy tempo track is a sávok közt. Ez szerintem egy zenei minimum
pontos=feszes
lötyögős=pontatlan
én pl nem csak koncerten, de még próbán is elvárom, hogy a dobos tudjon takkjelre dobolni. Minden dalnak megvan a bpm-e.
De pl Ákosnak sincsenek kisebb igényei, pedig ő nagyon nem kemény zenében utazik. Mégis minden bulija óramű ponotsságal és precizitással megy, árad belőle a profizmus.
A mai kemény zenékben pont ezért nincs semmi feszesség, és húzás.
Simán takkra húzott midihangú fos az egész, ráadásul iszonyat dinamikátlan is.
Véleményem szerint.
Na ja, zene- és műfajfüggő. Volt egy bluesos gitárosom, az a halálba kívánt mindent, ami nem hagyta levegőhöz jutni, akár más műfajban. A metronóm oké, de ott még van némi elé és mögé. Valami djent-félében már nagyobb pontosság kell, mint a rnr-ban, de azért élőben ott is az ad fílinget, ha nem izzadtságszagúan alakváltják magukat amúgyis max. tökéletlen géppé a zenészek.
A komolyzenében meg ráadásra ott a molto vivace oszt kész. Max a kotta felső sarkában egy számmal jelzett tempó, amelyet a metronómon beállíthatok. Ennyi. Aztán senki sem lázadozik ha Ravel Bolerója egyszer 17,20, másszor pedig 16,15 vagy épp 18,40 másodperc. Oké, nem Prodigy.. Csak azt akartam mondani, hogy élményt nyújtó, értékes, érzelmeket közvetítő zenéknél műfajfüggetlenül is lehet találni olyan középutat (akár valami nagyontechnónál is), amely még színvonalasnak és relatíve pontosnak tekinthető, miközben nem kell aránytalanul, hangsúlyozom, aránytalanul sok pénzt, időt és energiát ölni valami technikai tevékenységbe, amely a mű kreatív autonómiájához lényegesen nem tesz hozzá. (Ez nem a hangmérnök lebecsülése, sőt.) És a közönség meg úgysem érzékeli/értékeli. Vannak határok, ahonnan és ameddig érdemes valamit cizellálni, ezeket átlépve aránytévesztés a dolog. Szerintem.
Mondjuk, a pattogó-pergő gyöngyszemhangjaival Mozart zenéje iszonyú pontosságot és egyben könnyedséget igényel, de kb. egy ilyen kvantálást, amelynek lehet máshol funkciója, nem tudok oda elképzelni. Azaz el tudok, de fázom tőle...
Ez kb. olyan dilemma, mint a dinamikaprocesszálás és a zengetés mértéke/mélysége, milyensége/jellege népzene esetében. Na tessék , feldobtam egy új labdát... Lecsapandó, kifejezetten érdekelnének a vélemények!
Köszi.
Mi direkt nem editáltattuk a felvéátelt, igaz csak két és fél nap állt rendelkezésünkre, de ha több lett volna, akkor sem. (meg lehetőség sem rá, de nem is éltünk volna vele!) A dobot egy éjszaka rögzítettük. Nem egy metronóm a dobosunk, ezt ő is tudja, de ő sem kért editálást, mert így játszik. Pár durva hiba azért ki lett javítva de az is inkább azért, mert hajnal négykor már nem volt kedve újraütni, másnap meg már basszust vettünk. Az is igaz, ha reggel, kipihenten kezdjük a felvételt biztos nem lesz benne annyi csúszkálás. Na de hát kis pénz, kis foci :D (igazából kevés idő, kevés próba) Persze toldás volt benne, nem üttettük vele újra az egész hétperces dalt, ha az utolsó 2 percet baszta el és köthető volt. Másnap basszust vettünk (én vagyok a basszer), én is hibáztam mint az állat, talán a legtöbbet én. Viszont sok helyen kikapcsoltattam a takkot, és a kicsit csúszkálós dobra játszottam, meg eleve együtt játszottuk fel az egészet, de csak a dob rögzült és a gitár mankónak. (bár volt ahol a dobot kapcsoltattam ki és csak a takkra nyomtam egy részt, mert buzi ritmus volt) Ha el lett valami baszva, az már csak a rögzített mankóra ment. Így kb. majdnem "együtt lélegzett" a zenekar, de mégsem. A dobos lekövette a mi hibáinkat, mi az övét, aztán a rögzült mankón is ott maradtak a "lüktetések". Végül a gitár a már "együtt csúszkáló" dobra és basszusra vett (perzse én még a dobhoz képest is csúszok össze-vissza :D) és lett egy szerintem elég fasza, szellős és jól szóló hangminta, semmi overdub, csak némi prózai betét, amin kívül koncerten kb, ugyanígy (vagy az elfogyasztott szeszesital mennyiségétől függően nem ugyanígy) elő tudtuk adni a dalokat, tehát aki megvette a lemezt és eljött koncertre, az nem csalódott, hogy ó bazzeg, háét ezek szarok, mert lemezen is szarok voltunk, meg élőben is, meg igazából senki sem vette meg a lemezt és a koncertekre se jött el senki. Egy koncerten osztottunk szét 10 lemezt, utána meg nem volt több koncert :D
Viszont a "lemez" soundja (a pontatlanságokat nem számítva) 100%-ban olyan lett, amilyet - akkor - szerettünk volna
Ennek ellentéte a repülő emlős studio hanganyagai, ahol ultrapontos minden milliszekundomra takkon vannak a hangszerek. Elmentem a zenekar koncertjére és kurva mérges voltam, mert én jobban dobolok, mint a dobosuk, pedig én bassgitár tulajdonos vagyok, megstrattal játszott a gitáros, de a fülemben volt a Gibson sound, amiről később gitárült, hogy a strattal játszotta fel ...
kemény zenékben pont az adja a húzást, a feszességet, hogy pontos. Ez persze nem feltétlen igaz minden stílusra, de eléggé zavaró, ha elkezd hullámzani a tempó.
Metronóm 4 prezident.
a 'sima' 2 4 et is lehet százféleképp ütni, 'eléütni' vagy 'mögé' és a szám tempóérzete is más lesz tőle...
volt például olyan groove gitárral, amit 'érzésre' kellett felvenni, mert matekilag nem volt jó a végeredmény, nem volt benne húzás. Ilyen esetekben az utólagos kvantálás tönkreteszi a dalt.
Szerintem Zoran a kvantálásra gondolhatott, ami nagyon jó, ha én dobolok egy keyboardon és valami demo hangszerelést csinálok, hogy hallhassam a fejben élő elképzelést. Ezen kívül az új irányzatok, tempóelemzés,kutatás, oktatás stb okán jó egy kicsit tudni a groove kvantálásról. Az én megfogalmazásomban ez az egy, vagy náhány ütemen belüli mikroidőzítések neve, amikor kottafejekkel nem leírható, kis elcsúszások teszik élőbbé a halálpontos képletet. Ezt egyébként a jó zenészek ösztönösen, vagy tanultan csinálják is.
A számítógép maximum tágítja azokat a határokat, amelyek egy emberzenészt korlátoznak, magyarul: egy géppel lehet olyan mesterkélt, nyakatekert hangsúlyozású groovot csinálni, amire ember képtelen. De ez már szinte kizárólag a dance, experimental és esetleg a kortárs komolyzene területe.
Rocknroll, 2-4 !!!
Én nem tudok ilyet, hogy "nyomd meg a gombot leeditállak" dolgot. Az hogy hány milire van az ütés a takt-tól az nagyítás kérdése. Ha ráközelítessz az egy miliből lehet akár 30 centi is.:)
Valóban a régi felvételekre gyakoroltak, ma meg: " majd a technikus megoldja" van.
Jó dolog az editálás, de nem minden stílushoz. Saját vélemény:)
Urak és hölgyek, ha meg tetszenek engedni kiröhögés nélkül, hogy a képzetlen csapos közbemorogjon az editálás ügyében, ennyit tennék hozzája:
Amíg régebben 2collos szalagra ment a felvétel, netán előtte 8 sávos, már/még nem 2coloss magnón, ahol eleve véglegesre kellett már felvételkor kavarni a dobokat 2 sávra sztereóban, hogy maradjon hely a többieknek, ez az egész tkp. fel sem merült. Sem bennünk, sem a hallgatóban igényként. Nekem legalábbis nem mondták... A ritmusszekció gyakorolt orrvérzésig, hogy minél pontosabb legyen, mert a sok ismétlésnél kopott a méregderága szalag. Tudom, azóta feltaláltak a kereket és a meleg vizet, haladni kell a korral...
Amióta van Cubase itthon, az a funkció a midiben, amely automatice függőleges vonalra húzza a vízszintes jeleket... na annak a nevét sem tudom (ez most egy töredelmes vallomás volt), mert egyetlen egyszer kapcsoltam be régen, és aztán nagyon gyorsan ki, már azt sem tudnám, hol keressem (oké, nem értek hozzá). Azért ha normál képernyőn olyan fél-egy milis eltérések vannak (nem tücc-tücc zenében), az szerintem inkább csak olyan emberibbé teszi a dolgot, mert ha már valami túl pontos, túl, jó, és túl szép, annak már én nem hiszek. Amiben egy csöppnyi mocsok nincs, annak nincs szexepillje, szóval nem izgat. Lehet lehülyézni, mert tényleg nem vagyok egy Abbey Roadba való hangmérnök (sem), de ezt gondolom. Ha rosszul, kérem, valaki világosítson fel okulás céljából. Köszönöm a megtisztelő figyelmet.
Van benne igazság, de sajnos ez szerintem csak rosszabb lesz.:(
Editálásra visszatérve, nem minden zenei stílusnak áll jól,(szerintem ezt te tőlem biztos jobban tudod), de ma már szeretik olyan feszesre csinálni a dalokat, mint az alsógatyám.
Végül is poénkodunk ezen, de ha belegondolsz ez az egész hangfelvétel-editálás dolog az, amit igenis brutálisan meg kéne fizetnie annak, aki vagy olyan tehetségtelen, vagy képzetlen, hogy csalás nélkül képtelen igazolni a közönsége előtt a tehetségét. (Ez most nem a konkrét hirdetőnek szól.) Az az ember, aki zenésszé, ráadásul hasonló zenésszé varázsol valakit, mint a sztárok, iszonyat sok pénzt érdemel. Vagy kötelet, mert ugyanakkor ez az a tevékenység, ami azt eredményezte, hogy a zene korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre, korlátlanul és ingyen letölthető és élvezhető. És ezért már egyre kevesebben élvezik. Nem költségtényető egy kocsmában, mert naponta ezren jelntkeznek, hogy ingyen játszanának. Szóval a zenének az tenne a legjobbat, ha
ÁLLAMHATALMI PARANCSURALOMMAL BETILTANÁK A HANGFELVÉTELKÉSZÍTÉST!!
Én 5 ezer alatt nem vállalnám:D
Egyszer editáltam egy elég jó dobos után 13 számot. A végére azt kívántam, hogy inkább hadd ássak fel egy 400m2-es kertet kétszer, mint ezt még egyszer.
De nagy csend lett. 32 órás. Jó, tudom, megdöbbentően kevés a 4400, de azért annyira nem szar, amilyen óccsó. Ok, emelni fogok, hogy helyreálljon a bizalom.
Ha csak a dob van felvéve, akkor nem érdemes addig szarakodni vele - nem is lehet szerintem - amíg más ritmus sávok ( bass, gitár, perc,stb.) nincsenek fenn, mert a közös lüktetésre kell editálni.
Ha meg már fenn vannak, akkor nem csak dob editálás a feladat.
Persze, ha az a konkrét kikötés, hogy mindent gridre kell húzni, azt is lehet...
( Én elég gyakorlottan editálok, a kedvező ár számomra: 4400 ft/óra )
Első nagylemezünk elkészítéséhez keresünk dob editálásához értő személyt, aki kedvező áron vállalni tudná ezt a nemes feladatot. MissyCage zenekar (www.facebook.com/missycage)
ui.:az anyag időtartama 35 perc és pontosan metronómra lett feldobolva óriási hibák nincsenek benne.
Nekem Line6 Studio GX-em van, merem ajánlani! (Sztem az a hozzá adott PODFarm szoftver keresztbe-hosszába agyonveri az Amplitube-ot, de ez szubjektív dolog)
Sziasztok!
Itthoni felvétel készítéshez,Amplitube 3-mal való gyakorláshoz vennék külső interfacet.
Tudnátok valamit javasolni?
A keret kb 25-30 ezer lenne,de inkább 25.Ha olcsóbb,az se baj :D
Nem hiszem,hogy kéne fantomtáp meg hasonlók,nem stúdiózni akarok,csak hogy egy viszonylagos minőségi hangot halljak. (Nem tudom,az olcsóbb interface-knél mennyire csal a gyártó)
Köszi :)
Az mindegy minek szántad, a lényeg, hogy a "topikosoknak", és a passzív fórumozóknak az jött le, hogy a CA egy kosár fost csinál és nehogy valaki is közösködjön velük ...
Mailt majd olvasom, de most fater szülinapja van, először "pihenek" :D
Amúgy el lehet menni Bajára, ott van két SL4K, az egyik az első (#00), ami még gyraf audios nyákra készült, Elektrokonthában vásárolt (mert akkor még jártam Pestre suliba, ami a Konthától 200 méterre van) NE553* IC-kkel, Jamicon kondikkal és egy másik (#02), ami már saját tervezésű nyákra, de "hamis lomexes" Yageo Low ESR-ekkel és "hamis lomexes" NE553* IC-kkel készült ....
Na jó elárulom, két darab First Austria rádiósmagnóból bontottam ki a kondikat, meg amúgy is mindenbe a lomis cigóktól vett kínai kisrádiókból kitermelt alkatrészeket teszem! Bekaphassa mindenki!
Lomex-féle Yageo/teapo low ESR évekóta bevált nekem, pláne millifarádos nagyságendben puffernek. Bár ott az olcsók közül a Jamicont csípom, de nem tudom megindokolni miért, hanem csak úgy .... erről ennyit
Nem betámadás, de pont múltkor kellett nekem is egy cuccot átkondizni, pl 3300uf/35V tápba, lomex féle yageo/taepo 180-400ft/db, eredeti panasonic, nichicon, rubycon 800*1500/db, ugye itt lehet sok kérdés, de ez fontos hogy jólegyen, panasonic lett a vége.
egy része valami überhype német cucc volt Kócos szerint, én nem értek a villanyszereléshez :)
látszott hol fogyott el, onnantól magyart raktak, modulon belül :D
Nekem volt elég sokféle RME-m(most is van),de az újabb UFX-et kivéve nemtúl jó DA-ja van nekik = nemhallod pontosan mit csinálsz = ezt akkor felesleges kiküldeni akármilyen kompresszorra is.
Tudtok ajánlani egy oldalt, ahol mikrofon beállításokról adnak tanácsokat? Pozícionálásokra gondolok doboknál, és erősítő hangszóróknál. előre is köszönöm! :)
Most így nézek ki:
Behringer 2030A, Focusrite saffire pro40dsp, Sony MDR 7506 füles, AT 3035. és egy erős PC.
Szeretnék majd egy kisebb RME-t egy kompresszort, egy komolyabb miksit, de ezek egyenlőre vágy szintjén vannak.
Ja és…
Nem voltál félreérthető (szerintem mindenki értet is téged).
Én abban próbáltam segíteni, hogy ne meny el az erdőben. Pontosabban gyere ki az erdőből!!!
Ha mindent összevetek, amit írtam akkor jó pár évet megspórolhatsz magadnak azzal, ha megérted, hogy a probléma (problémád) rajtad kívül álló okokban van.
Ha dobról beszélünk, akkor, ha megoldható mindenképp akusztikus dob.
Demo szinten megcsinálod Ezdrummer –rel a végleges anyagot meg akusztikusan, azután meg persze újrajátszol mindent, mert az akusztikusan felvett dob arányai hazavágják az addigi beállításaidat (soundokat) ha az Ezdrummer-hez volt belőve.
Lehet félre érthető voltam. Nem a hangerő a lényeg, de nem akarok a nagy átlagtól, legalábbis hangerőben lemaradni. A hangerő kérdés számomra megoldott. Megelégszem pop, funk vonalon a -10-12dB-vel. Rocknál már jobb, ha -7-8dB. Viszont sokkal inkább érdekel a hangzás javításának a minősége, akár a EZ drummer, Addictive drum maximális kihasználásával. Ha kell volna élő dobos is, de egyenlőre nem tervem akusztikusan dobot rögzíteni, viszont midnen másban törekszem, hogy élvezhető legyen. Ezért teszegetem be ide is a cuccaim, hogy segítsenek azok akiknek véleménye, netán még használható ötlete is van, vagyis előttem jár ezen dolgokban.
Én tökéletesem megértem a te problémádat (csinálni egy jó és hangos felvételt).
A baj az, hogy a gyártók egy részének a marketing politikája, hogy a zenész nem ért az audio technikához, viszont szüksége van rá.
Tudják azt is, hogy a legtöbb ember sohasem fog találkozni mondjuk egy TUBE-TECH CL1B-vel, hogy különbséget tudjon tenni kompresszor és kompresszor között.
Ezért tudják a dolgokat abba az irányba terelni ahogy az nekik jó és kedvez az eladásaiknak.
A profit érdekében meg átvágják az amúgy is csóró zenészt, aki miután megvette valamely gagyi terméküket, megcsóróbb lesz.
Egy egyszerű példával had szemléltessem a dolgot.
Ha mondjuk, vennél 2db Summit Audio TLA-100A Tube Leveling Amplifier-t
és beraknád a masteringbe , akkor lenne egy nagyon egyszerűen kezelhető (minimum kontrollerel) felszerelt egységed. Kis túlzással minden tudás nélkül (jó ráérzéssel) meg tudnád oldani a hangerő problémát. Azon a szinten, ahogy azt kell. Tudom, hogy ez nagyon drága dolog lenne (csak elméletben). Az RMS problémával meg küszködjenek a Summit mérnökei.
Te meg lazán csinálnál egy jó masteringet erőlködés helyet, és többet tudnál a zenére koncentrálni.
Teljesen igazad van. Amint HcLaca is írta, hogy érdemes odafigyelni rá, főleg, ha már a füle "tele lett" az embernek. Analizálni, kontroll gyanánt.
Mivel én magam írom meg a dalt, hangszerelem, keverem és "masterelem" így nekem fontos, hogy tudjam mi micsoda. Szeretem beleásni magamat dolgokba. Ezért járok ide is főként és sokat tanulok az itteni hozzászólásokból is.
Amikor stúdiókba jártam, akkor nem érdekelt, most már igen:)
„1. Hagyjam abba a kevergetést.
2. szarjam le a hangerőt.”
Egyik sem…
Én azt mondom, hogy az RMS –elfoglalkozni olyan dolog mintha utasként ülnél egy zuhanó
Boeing 747 –esen és azon görcsölnél, hogy mit tudsz tenni a gravitáció ellen.
Mutass nekem egy high –end analog eq-t/compressort amin az RMS-t tudom szabályozni?
Többet kell foglalkozni a hangszereléssel és nem a technikai részletekkel.
De ha mérnöknek készülsz, az persze más!
Mi a véleményed arról ha egy cuccnak ez a specifikációja?????
Impedance
Input 2 kOhm
Output < 60 Ohm
Frequency response@ -3dB 5 Hz to 50 kHz
Distortion THD+N @ 40Hz
0 dBU 0,15 %
+10 dBU 0,15 %
Max. output: +26 dBU <1 %
Max. input: +21 dBU <1 %
Noise Rg=200 Ohm
Gain @ 0 dB +10 dB
22 Hz-22 kHz < -75 dBU < -65 dBU
CCIR-468-4 < -65 dBU < -55 dBU
Cross talk@ 10 kHz: < - 40 dB
CMMR@ 10 kHz: < - 60 dB
Gain:
Master Off to +10 dB
Low-, Mid-, High band Off to +10 dB
Tracking between channels < 0,5 dB
Gain –Master Version (1 dB steps
Master -1 to +10 dB
Low-, Mid-, High band -1 to +10 dB
Tracking between channels < 0,1 dB
X-over frequencies x1 X4
Low & Mid band 60 to 300 Hz 0,24 to 1,2 kHz
Mid & High band 1,2 to 6 kHz
X-over frequencies
Low & Mid band 60,100,150,200,250,300 Hz
0.24, 0.4, 0.6, 0.8 1, 1,2 kHz
Mid & High band 1.2, 2, 3.2, 4, 6 kHz
Compressor
Ratio: 1,5:1 to 10:1
Threshold off to -20 dBU
Attack 3 ms to 200 ms
Release: 60 ms to 2 s
Tubes
ECC 81 4 pc
ECC 82 2 pc
ECC 83 2 pc
Dimensions
Height: 3 units 132 mm 5,2”
Width: 483 mm 19,0”
Depth: 205 mm 8,1”
Weight
Net: 6,2 kg 12,7 lbs
Shipping: 7,5 kg 16,5 lbs
Power requirements
@ 115 V/230 V, 50-60 Hz 35-50 W
Notes
All specifications @ RL = 600 Ohm
nem:D
1. Hagyjam abba a kevergetést.
2. szarjam le a hangerőt.
Ezt a két lehetséges verziót látom.
Elsőt nem preferálom, már csak azért sem, mert stúdióba többet nem megyek, max akusztikai tér miatt. MEg én még csak kezdő amatőr vagyok, és ez jó gyakorlásoknak. Habár ide rajtad meg Déjviden kívül nem tudom ki, hogy mit keverget.
Lemez piac meghalt, így LOW Budget a cél, persze még élvezhető módon.
A másodikkal meg azért nem, mert van RMS egy támpont.
Az őskorban különböző mastereket készítettek különböző lejátszásokhoz: AM radio, mozi, kazetta, fekete lemez, stb. próbáltak az egy darab végső mix tekercsről mindegyik médiumra optimális kópiát készíteni.
Az én elvem az, hogy ha elmehetűnk 0db-ig akkor ne –3db felvételt csináljunk.
Tehát a leghangosabb érték legyen 0db. Persze ne torzítson stb. A lényeg abban van, hogy nem a mastering-el kell hangos gitár felvételt készíteni, hanem már eleve minél jobban kell rögzíteni a gitárhangot. Ha ez sikerül az ember rájön arra, hogy a mastering 95% marketing 5% hozzáadott audio főleg az ár érték arányt figyelembe véve.
Sok (hangmérnök) nem is azért használ egy komolyabb analóg kompresszort a masteringben mert a kompresszor a lényeg, hanem mert az adott gép hangzását / hangját/ csöves torzítását szeretné hallani a sound-ban.
Na ja. A metallica -4dB-n is reccsen. Nickelback is a hangerőre gyúrt a Dark HOrse lemezen, meg talán még azóta is. Nem vagyok a hangerő híve, de azért ne -20dB -n szóljon.
Ez teljesen korrekt és rendben is van, az ember azzal dolgozik amivel tud.
Egy otthoni demo elkészítésének a lényege, hogy készüljön már el végre és esetleg más is hallhassa. A mastering viszonylatában ezért is írtam, hogy nem kell túldimenzionálni ezt a kérdést.
Ha mondjuk masterelném Maiden Seventh Son-ját hangosabb lenne (felkúrnám) 0db-re és totál hazavágnám az eredeti hangképet Harris meg engem ha meghallgatná.
Egyet értek.
Viszont én a kis szoba tekergetős plug ines modellezős alkotónak meg kell elégedjek, azzal ami a saját kezem közül kijön. Mindezt úgy mondom, hogy kb 8-9 lemezen működtem közre stúdió munkálatokban. Regenye Zoltántól kezdve Hidasi Barna és MAX meg stb kevergettek. Jó volt nézni látni, de akkor még nem érdekelt. Most érdekel, de csak azért, hogy demokat rakjak össze idehaza, hallgatható verzióban.:)
na de zeneileg is baromság egy Foo Fighterst Yeshez, meg Rushhoz hasonlítani :D A jó zene szokolon is nyújt valamit, de ha érdektelen a muzsika, akkor szólhat bárhogy, mindegy neki ...
Az idő viszonylatában nem lehet ezeket a dolgokat objektíven megítélni.
1988 –ban mikor kijött Maiden Seventh Son-ja azt mondtam, hogy ennél jobbat nem lehet csinálni. Ma azt mondanám, hogy naiv voltam, mert lehet, mert az audio technika fejlődőt sok esetben még jó irányba is. És, hogy mi lesz húsz év múlva és az, hogy befolyásolja a véleményünket és izésünket azt most még nyilvánvaló módon nem tudnánk meghatározni.
A digitális kompresszorokkal és limiterekkel meg az a baj, hogy vagy nem vagy rosszul működnek. Ennek oka alapvetően a technológiában van.
Igen, ritka az ilyen dobos. Bár mostanában több pozitív élményem volt. Legutóbb olyan dobos volt nálunk, akinek tényleg a lábdobja olyan volt, mintha kézzel pötyögte volna be a guitar pro-ba! Kompresszor nem is került rá, szól is nagyon.