HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

ZENEELMÉLET

2024. május 17

Jónás Tamás (instrume

2024. május 17

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 15

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 440 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Stúdiófelvétel
A topik célja a szakmai csevegés, NEM a hirdetés!!!

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


rex_brown 2013-03-29 03:20 |  #11504
back
Válasz 'rex_brown' hozzászólására (#11503)

rex_brown 2013-03-29 03:20 |  #11503
rakjál metronómot a Black in Black-re :)
Válasz 'metallik' hozzászólására (#11501)

zoran 2013-03-29 03:18 |  #11502
Ja, és ha még provokálni akarnék pontosság-ügyben (de nem akarok), azt a témát is meg lehetne nyitni, hogy mit vacakolunk ennyit ritmikai pontossággal, amikor a temperált hangolás világában élünk? Akkor most már mindenre pitchcorrection? Mert akkor mi lesz a vibrátókkal és az afrikai, ill. dél-amerikai népzenékkel, amelyek ritmusközpontúságuk okán is helyenként európai fül számára elég flegmán kezelik az intonációs pontosságot. A bluesról meg oszt... se tempó, se, ritmus, se bemelegítő szolfézs, de még ráadásul akkor a legjobb, ha kifejezetten beteg az énekes hangja, oszt mégis zseniális az egész. Gyógyítsuk meg - belehal.
Válasz 'zoran' hozzászólására (#11499)

metallik 2013-03-29 03:15 |  #11501
a hangzás/dinamika és a zenei pontosság két különböző dolog. Előbbi korral/divattal változik, de azért ne legyen már luxuskategória, hogy metronómra van feljátsza egy dal, netán van egy tempo track is a sávok közt. Ez szerintem egy zenei minimum

pontos=feszes
lötyögős=pontatlan

én pl nem csak koncerten, de még próbán is elvárom, hogy a dobos tudjon takkjelre dobolni. Minden dalnak megvan a bpm-e.
De pl Ákosnak sincsenek kisebb igényei, pedig ő nagyon nem kemény zenében utazik. Mégis minden bulija óramű ponotsságal és precizitással megy, árad belőle a profizmus.
Válasz 'SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban' hozzászólására (#11500)

SM voltam, de már az sem jó ezeknek újabban 2013-03-29 03:01 |  #11500
A mai kemény zenékben pont ezért nincs semmi feszesség, és húzás.
Simán takkra húzott midihangú fos az egész, ráadásul iszonyat dinamikátlan is.
Véleményem szerint.
Válasz 'metallik' hozzászólására (#11497)

zoran 2013-03-29 02:58 |  #11499
Na ja, zene- és műfajfüggő. Volt egy bluesos gitárosom, az a halálba kívánt mindent, ami nem hagyta levegőhöz jutni, akár más műfajban. A metronóm oké, de ott még van némi elé és mögé. Valami djent-félében már nagyobb pontosság kell, mint a rnr-ban, de azért élőben ott is az ad fílinget, ha nem izzadtságszagúan alakváltják magukat amúgyis max. tökéletlen géppé a zenészek.
A komolyzenében meg ráadásra ott a molto vivace oszt kész. Max a kotta felső sarkában egy számmal jelzett tempó, amelyet a metronómon beállíthatok. Ennyi. Aztán senki sem lázadozik ha Ravel Bolerója egyszer 17,20, másszor pedig 16,15 vagy épp 18,40 másodperc. Oké, nem Prodigy.. Csak azt akartam mondani, hogy élményt nyújtó, értékes, érzelmeket közvetítő zenéknél műfajfüggetlenül is lehet találni olyan középutat (akár valami nagyontechnónál is), amely még színvonalasnak és relatíve pontosnak tekinthető, miközben nem kell aránytalanul, hangsúlyozom, aránytalanul sok pénzt, időt és energiát ölni valami technikai tevékenységbe, amely a mű kreatív autonómiájához lényegesen nem tesz hozzá. (Ez nem a hangmérnök lebecsülése, sőt.) És a közönség meg úgysem érzékeli/értékeli. Vannak határok, ahonnan és ameddig érdemes valamit cizellálni, ezeket átlépve aránytévesztés a dolog. Szerintem.
Mondjuk, a pattogó-pergő gyöngyszemhangjaival Mozart zenéje iszonyú pontosságot és egyben könnyedséget igényel, de kb. egy ilyen kvantálást, amelynek lehet máshol funkciója, nem tudok oda elképzelni. Azaz el tudok, de fázom tőle...

Ez kb. olyan dilemma, mint a dinamikaprocesszálás és a zengetés mértéke/mélysége, milyensége/jellege népzene esetében. Na tessék , feldobtam egy új labdát... Lecsapandó, kifejezetten érdekelnének a vélemények!
Köszi.

kocos 2013-03-29 02:49 |  #11498
Mi direkt nem editáltattuk a felvéátelt, igaz csak két és fél nap állt rendelkezésünkre, de ha több lett volna, akkor sem. (meg lehetőség sem rá, de nem is éltünk volna vele!) A dobot egy éjszaka rögzítettük. Nem egy metronóm a dobosunk, ezt ő is tudja, de ő sem kért editálást, mert így játszik. Pár durva hiba azért ki lett javítva de az is inkább azért, mert hajnal négykor már nem volt kedve újraütni, másnap meg már basszust vettünk. Az is igaz, ha reggel, kipihenten kezdjük a felvételt biztos nem lesz benne annyi csúszkálás. Na de hát kis pénz, kis foci :D (igazából kevés idő, kevés próba) Persze toldás volt benne, nem üttettük vele újra az egész hétperces dalt, ha az utolsó 2 percet baszta el és köthető volt. Másnap basszust vettünk (én vagyok a basszer), én is hibáztam mint az állat, talán a legtöbbet én. Viszont sok helyen kikapcsoltattam a takkot, és a kicsit csúszkálós dobra játszottam, meg eleve együtt játszottuk fel az egészet, de csak a dob rögzült és a gitár mankónak. (bár volt ahol a dobot kapcsoltattam ki és csak a takkra nyomtam egy részt, mert buzi ritmus volt) Ha el lett valami baszva, az már csak a rögzített mankóra ment. Így kb. majdnem "együtt lélegzett" a zenekar, de mégsem. A dobos lekövette a mi hibáinkat, mi az övét, aztán a rögzült mankón is ott maradtak a "lüktetések". Végül a gitár a már "együtt csúszkáló" dobra és basszusra vett (perzse én még a dobhoz képest is csúszok össze-vissza :D) és lett egy szerintem elég fasza, szellős és jól szóló hangminta, semmi overdub, csak némi prózai betét, amin kívül koncerten kb, ugyanígy (vagy az elfogyasztott szeszesital mennyiségétől függően nem ugyanígy) elő tudtuk adni a dalokat, tehát aki megvette a lemezt és eljött koncertre, az nem csalódott, hogy ó bazzeg, háét ezek szarok, mert lemezen is szarok voltunk, meg élőben is, meg igazából senki sem vette meg a lemezt és a koncertekre se jött el senki. Egy koncerten osztottunk szét 10 lemezt, utána meg nem volt több koncert :D
Viszont a "lemez" soundja (a pontatlanságokat nem számítva) 100%-ban olyan lett, amilyet - akkor - szerettünk volna


Ennek ellentéte a repülő emlős studio hanganyagai, ahol ultrapontos minden milliszekundomra takkon vannak a hangszerek. Elmentem a zenekar koncertjére és kurva mérges voltam, mert én jobban dobolok, mint a dobosuk, pedig én bassgitár tulajdonos vagyok, megstrattal játszott a gitáros, de a fülemben volt a Gibson sound, amiről később gitárült, hogy a strattal játszotta fel ...
Válasz 'arion' hozzászólására (#11489)

metallik 2013-03-29 02:38 |  #11497
kemény zenékben pont az adja a húzást, a feszességet, hogy pontos. Ez persze nem feltétlen igaz minden stílusra, de eléggé zavaró, ha elkezd hullámzani a tempó.
Metronóm 4 prezident.

Guitarplayer 2013-03-29 02:05 |  #11496
a 'sima' 2 4 et is lehet százféleképp ütni, 'eléütni' vagy 'mögé' és a szám tempóérzete is más lesz tőle...
volt például olyan groove gitárral, amit 'érzésre' kellett felvenni, mert matekilag nem volt jó a végeredmény, nem volt benne húzás. Ilyen esetekben az utólagos kvantálás tönkreteszi a dalt.

arion 2013-03-29 01:48 |  #11495
Szerintem Zoran a kvantálásra gondolhatott, ami nagyon jó, ha én dobolok egy keyboardon és valami demo hangszerelést csinálok, hogy hallhassam a fejben élő elképzelést. Ezen kívül az új irányzatok, tempóelemzés,kutatás, oktatás stb okán jó egy kicsit tudni a groove kvantálásról. Az én megfogalmazásomban ez az egy, vagy náhány ütemen belüli mikroidőzítések neve, amikor kottafejekkel nem leírható, kis elcsúszások teszik élőbbé a halálpontos képletet. Ezt egyébként a jó zenészek ösztönösen, vagy tanultan csinálják is.
A számítógép maximum tágítja azokat a határokat, amelyek egy emberzenészt korlátoznak, magyarul: egy géppel lehet olyan mesterkélt, nyakatekert hangsúlyozású groovot csinálni, amire ember képtelen. De ez már szinte kizárólag a dance, experimental és esetleg a kortárs komolyzene területe.
Rocknroll, 2-4 !!!
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11494)

Harry 2013-03-29 01:35 |  #11494
Én nem tudok ilyet, hogy "nyomd meg a gombot leeditállak" dolgot. Az hogy hány milire van az ütés a takt-tól az nagyítás kérdése. Ha ráközelítessz az egy miliből lehet akár 30 centi is.:)
Valóban a régi felvételekre gyakoroltak, ma meg: " majd a technikus megoldja" van.
Jó dolog az editálás, de nem minden stílushoz. Saját vélemény:)
Válasz 'zoran' hozzászólására (#11493)

zoran 2013-03-29 01:26 |  #11493
Urak és hölgyek, ha meg tetszenek engedni kiröhögés nélkül, hogy a képzetlen csapos közbemorogjon az editálás ügyében, ennyit tennék hozzája:
Amíg régebben 2collos szalagra ment a felvétel, netán előtte 8 sávos, már/még nem 2coloss magnón, ahol eleve véglegesre kellett már felvételkor kavarni a dobokat 2 sávra sztereóban, hogy maradjon hely a többieknek, ez az egész tkp. fel sem merült. Sem bennünk, sem a hallgatóban igényként. Nekem legalábbis nem mondták... A ritmusszekció gyakorolt orrvérzésig, hogy minél pontosabb legyen, mert a sok ismétlésnél kopott a méregderága szalag. Tudom, azóta feltaláltak a kereket és a meleg vizet, haladni kell a korral...
Amióta van Cubase itthon, az a funkció a midiben, amely automatice függőleges vonalra húzza a vízszintes jeleket... na annak a nevét sem tudom (ez most egy töredelmes vallomás volt), mert egyetlen egyszer kapcsoltam be régen, és aztán nagyon gyorsan ki, már azt sem tudnám, hol keressem (oké, nem értek hozzá). Azért ha normál képernyőn olyan fél-egy milis eltérések vannak (nem tücc-tücc zenében), az szerintem inkább csak olyan emberibbé teszi a dolgot, mert ha már valami túl pontos, túl, jó, és túl szép, annak már én nem hiszek. Amiben egy csöppnyi mocsok nincs, annak nincs szexepillje, szóval nem izgat. Lehet lehülyézni, mert tényleg nem vagyok egy Abbey Roadba való hangmérnök (sem), de ezt gondolom. Ha rosszul, kérem, valaki világosítson fel okulás céljából. Köszönöm a megtisztelő figyelmet.

arion 2013-03-28 14:05 |  #11492
Az enyém laza, mindig le is csúszik....
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11490)

Harry 2013-03-28 14:02 |  #11491
Vagy élő felvételt kéne csak gyártani, minden editálás nélkül. Sok zenekarból hamar "lekattintanának" a youtube-ról.

Harry 2013-03-28 14:00 |  #11490
Van benne igazság, de sajnos ez szerintem csak rosszabb lesz.:(
Editálásra visszatérve, nem minden zenei stílusnak áll jól,(szerintem ezt te tőlem biztos jobban tudod), de ma már szeretik olyan feszesre csinálni a dalokat, mint az alsógatyám.
Válasz 'arion' hozzászólására (#11489)

arion 2013-03-28 13:45 |  #11489
Végül is poénkodunk ezen, de ha belegondolsz ez az egész hangfelvétel-editálás dolog az, amit igenis brutálisan meg kéne fizetnie annak, aki vagy olyan tehetségtelen, vagy képzetlen, hogy csalás nélkül képtelen igazolni a közönsége előtt a tehetségét. (Ez most nem a konkrét hirdetőnek szól.) Az az ember, aki zenésszé, ráadásul hasonló zenésszé varázsol valakit, mint a sztárok, iszonyat sok pénzt érdemel. Vagy kötelet, mert ugyanakkor ez az a tevékenység, ami azt eredményezte, hogy a zene korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre, korlátlanul és ingyen letölthető és élvezhető. És ezért már egyre kevesebben élvezik. Nem költségtényető egy kocsmában, mert naponta ezren jelntkeznek, hogy ingyen játszanának. Szóval a zenének az tenne a legjobbat, ha
ÁLLAMHATALMI PARANCSURALOMMAL BETILTANÁK A HANGFELVÉTELKÉSZÍTÉST!!
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11488)

Harry 2013-03-28 13:26 |  #11488
Én 5 ezer alatt nem vállalnám:D
Egyszer editáltam egy elég jó dobos után 13 számot. A végére azt kívántam, hogy inkább hadd ássak fel egy 400m2-es kertet kétszer, mint ezt még egyszer.
Válasz 'arion' hozzászólására (#11487)

arion 2013-03-28 12:46 |  #11487
De nagy csend lett. 32 órás. Jó, tudom, megdöbbentően kevés a 4400, de azért annyira nem szar, amilyen óccsó. Ok, emelni fogok, hogy helyreálljon a bizalom.
Válasz 'arion' hozzászólására (#11486)

arion 2013-03-27 04:39 |  #11486
Ha csak a dob van felvéve, akkor nem érdemes addig szarakodni vele - nem is lehet szerintem - amíg más ritmus sávok ( bass, gitár, perc,stb.) nincsenek fenn, mert a közös lüktetésre kell editálni.
Ha meg már fenn vannak, akkor nem csak dob editálás a feladat.
Persze, ha az a konkrét kikötés, hogy mindent gridre kell húzni, azt is lehet...
( Én elég gyakorlottan editálok, a kedvező ár számomra: 4400 ft/óra )
Válasz 'dobyfly' hozzászólására (#11484)

Déjvid 2013-03-27 02:59 |  #11485
Amikor még zenéltem akkor megtanítottam a dobost editálni, az ő sara, rakja ő rendbe:)
Válasz 'dobyfly' hozzászólására (#11484)

dobyfly 2013-03-27 02:52 |  #11484
Első nagylemezünk elkészítéséhez keresünk dob editálásához értő személyt, aki kedvező áron vállalni tudná ezt a nemes feladatot. MissyCage zenekar (www.facebook.com/missycage)

ui.:az anyag időtartama 35 perc és pontosan metronómra lett feldobolva óriási hibák nincsenek benne.

előre is köszi és üdv. zsolt.20-4023293.

Vanitas2013-03-26 10:52 |  #11483
Nekem Line6 Studio GX-em van, merem ajánlani! (Sztem az a hozzá adott PODFarm szoftver keresztbe-hosszába agyonveri az Amplitube-ot, de ez szubjektív dolog)

metallik 2013-03-26 02:27 |  #11482
Érdemes a Line6 Studio GX hangkártyát keresni, kb ebben az árban van, kifejezetett otthoni gitározgatós/gyakorlós/felvevős USB-s cucc.
Válasz 'Etlergyerek' hozzászólására (#11481)

Etlergyerek 2013-03-25 12:59 |  #11481
Sziasztok!
Itthoni felvétel készítéshez,Amplitube 3-mal való gyakorláshoz vennék külső interfacet.
Tudnátok valamit javasolni?
A keret kb 25-30 ezer lenne,de inkább 25.Ha olcsóbb,az se baj :D

Nem hiszem,hogy kéne fantomtáp meg hasonlók,nem stúdiózni akarok,csak hogy egy viszonylagos minőségi hangot halljak. (Nem tudom,az olcsóbb interface-knél mennyire csal a gyártó)
Köszi :)

xGerizonx2013-03-24 09:18 |  #11480
Durr-eX

Déjvid 2013-03-23 10:28 |  #11479
STM-ről volt szó, meghogy 40évesek a kondik benne, meghogy milyenek az új kondik. Ha jók/ha szarok, az nem rajtad fog múlni.
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11478)

kocos 2013-03-23 05:52 |  #11478
Az mindegy minek szántad, a lényeg, hogy a "topikosoknak", és a passzív fórumozóknak az jött le, hogy a CA egy kosár fost csinál és nehogy valaki is közösködjön velük ...
Mailt majd olvasom, de most fater szülinapja van, először "pihenek" :D
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11477)

Déjvid 2013-03-23 05:24 |  #11477
Félreérted,nem sértésnek szántam ezt az egészet. Írtam emailt is amúgy.
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11476)

kocos 2013-03-23 03:05 |  #11476
Amúgy el lehet menni Bajára, ott van két SL4K, az egyik az első (#00), ami még gyraf audios nyákra készült, Elektrokonthában vásárolt (mert akkor még jártam Pestre suliba, ami a Konthától 200 méterre van) NE553* IC-kkel, Jamicon kondikkal és egy másik (#02), ami már saját tervezésű nyákra, de "hamis lomexes" Yageo Low ESR-ekkel és "hamis lomexes" NE553* IC-kkel készült ....
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11475)

Déjvid 2013-03-22 05:51 |  #11475
Na így már egyből más:)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11473)

hclaca 2013-03-22 05:45 |  #11474
szerintem egy 30-40 éves elkóhoz képest szinte bármilyen új jobb, de mindenki azt csinál, amit akar. én nem olvasom a hangot, hanem hallgatom. :)

kocos 2013-03-22 05:16 |  #11473
Na jó elárulom, két darab First Austria rádiósmagnóból bontottam ki a kondikat, meg amúgy is mindenbe a lomis cigóktól vett kínai kisrádiókból kitermelt alkatrészeket teszem! Bekaphassa mindenki!
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11471)

kocos 2013-03-22 05:00 |  #11472
Hallottad? Hm .. én meg használom ....
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11471)

Déjvid 2013-03-22 04:59 |  #11471
Rosszul fogalmaztam, de egy csomó lomxes dologról hallottam hogy hamis (tranzisztorok átcímkézve pl)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11469)

kocos 2013-03-22 04:57 |  #11470
Lomex-féle Yageo/teapo low ESR évekóta bevált nekem, pláne millifarádos nagyságendben puffernek. Bár ott az olcsók közül a Jamicont csípom, de nem tudom megindokolni miért, hanem csak úgy .... erről ennyit
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11468)

kocos 2013-03-22 04:55 |  #11469
Mi az hogy hamis lomex? Hogy lehet hamis egy kondenzátor?
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11466)

Déjvid 2013-03-22 04:54 |  #11468
Nem betámadás, de pont múltkor kellett nekem is egy cuccot átkondizni, pl 3300uf/35V tápba, lomex féle yageo/taepo 180-400ft/db, eredeti panasonic, nichicon, rubycon 800*1500/db, ugye itt lehet sok kérdés, de ez fontos hogy jólegyen, panasonic lett a vége.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#11467)

hclaca 2013-03-22 04:38 |  #11467
olyanra, amin csak érték van, márkát olyat képzelsz rá, amilyet akarsz :)
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11466)

Déjvid 2013-03-22 04:08 |  #11466
Kérdés mire cseréled: 40 éves helyett 20 éves MM, vagy hamis lomex?:)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11465)

kocos 2013-03-22 02:59 |  #11465
Én ilyet nem mondtam. Csak, hogy véletlenszerűen volt "elszórva" benne a Mechanikai Művek és a Rodenstein (nyugat német) elkó ...
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#11464)

hclaca 2013-03-22 02:43 |  #11464
egy része valami überhype német cucc volt Kócos szerint, én nem értek a villanyszereléshez :)
látszott hol fogyott el, onnantól magyart raktak, modulon belül :D
Válasz 'rex_brown' hozzászólására (#11462)

hclaca 2013-03-22 02:33 |  #11463
panelben lehet, hogy ki kell tenni a hűtőt a lépcsőházban, mert kb akkora helyet foglal :)
Válasz 'rex_brown' hozzászólására (#11460)

rex_brown 2013-03-22 01:08 |  #11462
rohadt moszkovita kondenzátor, pusztuljon..:D
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11461)

kocos 2013-03-22 00:23 |  #11461
Nem volt feltétlenül indokolt a kondicsere, de a 40 év az 40 év :D
Válasz 'rex_brown' hozzászólására (#11460)

rex_brown 2013-03-22 00:13 |  #11460
aham, már minden világos :)

mechlabort minden háztartásba!
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#11459)

hclaca 2013-03-21 22:53 |  #11459
az ML STM 210-em felvevő- lejátszóerősítői, meg a két táp, meg az oszcillátor :)
Válasz 'rex_brown' hozzászólására (#11457)

hclaca 2013-03-21 22:52 |  #11458
Kócos kondiban tartja magát :)
Válasz 'rex_brown' hozzászólására (#11457)

rex_brown 2013-03-21 22:10 |  #11457
ez mi ez?
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11454)

hclaca 2013-03-21 15:48 |  #11456
itt vagyok, kinek mi kell? :)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11449)

kocos 2013-03-21 14:01 |  #11455
Laca STM-jéből némi veszélyeshulladék :D


Válasz 'kocos' hozzászólására (#11454)

kocos 2013-03-20 23:30 |  #11454
STM :D



Harry 2013-03-20 06:36 |  #11453
Ok, érdekel.
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11451)

Harry 2013-03-20 06:34 |  #11452
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11449)

Déjvid 2013-03-20 06:33 |  #11451
Majd ha jössz megmutatom mit lehet venni olcsón ami jobb sokkal mint az RME.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11450)

Harry 2013-03-20 06:32 |  #11450
Értelek. De tudod, hogy nem világszínvonalra gyúrok. Ennyi erővel Vehetnék NEVE pultot is, vagy Studer pultot:D
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11448)

kocos 2013-03-20 06:29 |  #11449
Hozom én magam, ha kell, csak Laca most úton van felém, nem tud írni, pedig már biztos írta volna :D
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11447)

Déjvid 2013-03-20 06:27 |  #11448
Nekem volt elég sokféle RME-m(most is van),de az újabb UFX-et kivéve nemtúl jó DA-ja van nekik = nemhallod pontosan mit csinálsz = ezt akkor felesleges kiküldeni akármilyen kompresszorra is.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11445)

Harry 2013-03-20 06:26 |  #11447
Tudom, hogy komolyságokat gyártasz, de nem mertelek még témába hozni.:))
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11446)

kocos 2013-03-20 06:23 |  #11446
Ajánlom magunkat :D
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11437)

Harry 2013-03-20 06:21 |  #11445
Fejtsd ki bővebben:)
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11440)

Harry 2013-03-20 06:20 |  #11444
Nem tudom.
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11441)

Harry 2013-03-20 06:18 |  #11443
Apogee-t nem szándékoznék venni:)
A jelen mp3 világban nem törekszem Abbey Road minőségre:D
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11440)

akarszetaglenni2013-03-20 06:06 |  #11442
Tudtok ajánlani egy oldalt, ahol mikrofon beállításokról adnak tanácsokat? Pozícionálásokra gondolok doboknál, és erősítő hangszóróknál. előre is köszönöm! :)

Torolt felhasznalo 42013-03-20 06:04 |  #11441
Analog kompresszorban, mire gondoltál –konkrétan 'típus'?
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11437)

Déjvid 2013-03-20 05:48 |  #11440
Az RME is kevés:)
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11439)

Harry 2013-03-20 05:11 |  #11439
Most így nézek ki:
Behringer 2030A, Focusrite saffire pro40dsp, Sony MDR 7506 füles, AT 3035. és egy erős PC.
Szeretnék majd egy kisebb RME-t egy kompresszort, egy komolyabb miksit, de ezek egyenlőre vágy szintjén vannak.
Válasz 'Déjvid' hozzászólására (#11438)

Déjvid 2013-03-20 04:52 |  #11438
Egy jó analóg kompresszor egy jó AD/DA lánc nélkül semmit nem ér.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11437)

Harry 2013-03-20 04:31 |  #11437
Egy jó analóg kompresszor mindenképpen tervbe van véve. Hogy lemezt ki akarok e adni? Nem tervezem, de még bármi lehet.
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11436)

Torolt felhasznalo 42013-03-20 03:55 |  #11436
Ja és…
Nem voltál félreérthető (szerintem mindenki értet is téged).
Én abban próbáltam segíteni, hogy ne meny el az erdőben. Pontosabban gyere ki az erdőből!!!
Ha mindent összevetek, amit írtam akkor jó pár évet megspórolhatsz magadnak azzal, ha megérted, hogy a probléma (problémád) rajtad kívül álló okokban van.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11433)

Torolt felhasznalo 42013-03-20 03:48 |  #11435
Ha dobról beszélünk, akkor, ha megoldható mindenképp akusztikus dob.
Demo szinten megcsinálod Ezdrummer –rel a végleges anyagot meg akusztikusan, azután meg persze újrajátszol mindent, mert az akusztikusan felvett dob arányai hazavágják az addigi beállításaidat (soundokat) ha az Ezdrummer-hez volt belőve.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11433)

Déjvid 2013-03-20 03:27 |  #11434
Ez az RMS dolog egy viszonyszám, önmagában értelmetlen, mivan ha egy -10db-s anyagot hangosabbnak hallasz mint egy -8db-st?
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11433)

Harry 2013-03-20 02:52 |  #11433
Lehet félre érthető voltam. Nem a hangerő a lényeg, de nem akarok a nagy átlagtól, legalábbis hangerőben lemaradni. A hangerő kérdés számomra megoldott. Megelégszem pop, funk vonalon a -10-12dB-vel. Rocknál már jobb, ha -7-8dB. Viszont sokkal inkább érdekel a hangzás javításának a minősége, akár a EZ drummer, Addictive drum maximális kihasználásával. Ha kell volna élő dobos is, de egyenlőre nem tervem akusztikusan dobot rögzíteni, viszont midnen másban törekszem, hogy élvezhető legyen. Ezért teszegetem be ide is a cuccaim, hogy segítsenek azok akiknek véleménye, netán még használható ötlete is van, vagyis előttem jár ezen dolgokban.
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11432)

Torolt felhasznalo 42013-03-20 01:27 |  #11432
Én tökéletesem megértem a te problémádat (csinálni egy jó és hangos felvételt).
A baj az, hogy a gyártók egy részének a marketing politikája, hogy a zenész nem ért az audio technikához, viszont szüksége van rá.
Tudják azt is, hogy a legtöbb ember sohasem fog találkozni mondjuk egy TUBE-TECH CL1B-vel, hogy különbséget tudjon tenni kompresszor és kompresszor között.
Ezért tudják a dolgokat abba az irányba terelni ahogy az nekik jó és kedvez az eladásaiknak.
A profit érdekében meg átvágják az amúgy is csóró zenészt, aki miután megvette valamely gagyi terméküket, megcsóróbb lesz.

Egy egyszerű példával had szemléltessem a dolgot.
Ha mondjuk, vennél 2db Summit Audio TLA-100A Tube Leveling Amplifier-t
és beraknád a masteringbe , akkor lenne egy nagyon egyszerűen kezelhető (minimum kontrollerel) felszerelt egységed. Kis túlzással minden tudás nélkül (jó ráérzéssel) meg tudnád oldani a hangerő problémát. Azon a szinten, ahogy azt kell. Tudom, hogy ez nagyon drága dolog lenne (csak elméletben). Az RMS problémával meg küszködjenek a Summit mérnökei.
Te meg lazán csinálnál egy jó masteringet erőlködés helyet, és többet tudnál a zenére koncentrálni.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11431)

Harry 2013-03-20 00:51 |  #11431
Teljesen igazad van. Amint HcLaca is írta, hogy érdemes odafigyelni rá, főleg, ha már a füle "tele lett" az embernek. Analizálni, kontroll gyanánt.

Mivel én magam írom meg a dalt, hangszerelem, keverem és "masterelem" így nekem fontos, hogy tudjam mi micsoda. Szeretem beleásni magamat dolgokba. Ezért járok ide is főként és sokat tanulok az itteni hozzászólásokból is.
Amikor stúdiókba jártam, akkor nem érdekelt, most már igen:)
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11430)

Torolt felhasznalo 42013-03-20 00:31 |  #11430
„1. Hagyjam abba a kevergetést.
2. szarjam le a hangerőt.”

Egyik sem…
Én azt mondom, hogy az RMS –elfoglalkozni olyan dolog mintha utasként ülnél egy zuhanó
Boeing 747 –esen és azon görcsölnél, hogy mit tudsz tenni a gravitáció ellen.
Mutass nekem egy high –end analog eq-t/compressort amin az RMS-t tudom szabályozni?
Többet kell foglalkozni a hangszereléssel és nem a technikai részletekkel.
De ha mérnöknek készülsz, az persze más!

Mi a véleményed arról ha egy cuccnak ez a specifikációja?????

Impedance
Input 2 kOhm
Output < 60 Ohm
Frequency response@ -3dB 5 Hz to 50 kHz
Distortion THD+N @ 40Hz
0 dBU 0,15 %
+10 dBU 0,15 %
Max. output: +26 dBU <1 %
Max. input: +21 dBU <1 %
Noise Rg=200 Ohm
Gain @ 0 dB +10 dB
22 Hz-22 kHz < -75 dBU < -65 dBU
CCIR-468-4 < -65 dBU < -55 dBU
Cross talk@ 10 kHz: < - 40 dB
CMMR@ 10 kHz: < - 60 dB
Gain:
Master Off to +10 dB
Low-, Mid-, High band Off to +10 dB
Tracking between channels < 0,5 dB
Gain –Master Version (1 dB steps
Master -1 to +10 dB
Low-, Mid-, High band -1 to +10 dB
Tracking between channels < 0,1 dB
X-over frequencies x1 X4
Low & Mid band 60 to 300 Hz 0,24 to 1,2 kHz
Mid & High band 1,2 to 6 kHz

X-over frequencies
Low & Mid band 60,100,150,200,250,300 Hz
0.24, 0.4, 0.6, 0.8 1, 1,2 kHz
Mid & High band 1.2, 2, 3.2, 4, 6 kHz
Compressor
Ratio: 1,5:1 to 10:1
Threshold off to -20 dBU
Attack 3 ms to 200 ms
Release: 60 ms to 2 s
Tubes
ECC 81 4 pc
ECC 82 2 pc
ECC 83 2 pc
Dimensions
Height: 3 units 132 mm 5,2”
Width: 483 mm 19,0”
Depth: 205 mm 8,1”
Weight
Net: 6,2 kg 12,7 lbs
Shipping: 7,5 kg 16,5 lbs
Power requirements
@ 115 V/230 V, 50-60 Hz 35-50 W
Notes
All specifications @ RL = 600 Ohm

Most akkor "mennyi" az RMS ebben az esetben?
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11420)

hclaca 2013-03-19 14:14 |  #11429
ja, átlag -12dB rms :)
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11427)

hclaca 2013-03-19 14:06 |  #11428
persze, rá kell nézni, hogy ne 5 legyen vagy 20 :)
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11425)

kocos 2013-03-19 13:26 |  #11427
Szolnoki okosok az Augustra is azt mondták, hogy túl hangos a master :D
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#11424)

kocos 2013-03-19 13:24 |  #11426
Most meg ipodhoz készül az összes master, és ha rendes cuccon szeretnéd hallgatni, akkor beszoptad :D Persze túloztam, de van benne valami ....
Válasz 'arion' hozzászólására (#11419)

Harry 2013-03-19 13:19 |  #11425
Csak nekem az a támpont. Ha nem limitálok, akkor meg kiszáll a világból:)
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#11424)

hclaca 2013-03-19 13:17 |  #11424
te zenéddel 10 alatt jó vagy és nem csak az rms-től lehet hangos :)
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11420)

Harry 2013-03-19 13:11 |  #11423
az egy olyan misztikus dolog. azért:)
Válasz 'rex_brown' hozzászólására (#11422)

rex_brown 2013-03-19 13:10 |  #11422
tetszőleges témából, 5-ből 6-szor a masteringnél köt ki a diskurzus

Harry 2013-03-19 13:06 |  #11421
Lassan megszületik a youtube editon is, nem csak a radio edit.:)
Válasz 'arion' hozzászólására (#11419)

Harry 2013-03-19 13:01 |  #11420
nem:D
1. Hagyjam abba a kevergetést.
2. szarjam le a hangerőt.

Ezt a két lehetséges verziót látom.
Elsőt nem preferálom, már csak azért sem, mert stúdióba többet nem megyek, max akusztikai tér miatt. MEg én még csak kezdő amatőr vagyok, és ez jó gyakorlásoknak. Habár ide rajtad meg Déjviden kívül nem tudom ki, hogy mit keverget.
Lemez piac meghalt, így LOW Budget a cél, persze még élvezhető módon.
A másodikkal meg azért nem, mert van RMS egy támpont.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#11418)

arion 2013-03-19 12:51 |  #11419
Az őskorban különböző mastereket készítettek különböző lejátszásokhoz: AM radio, mozi, kazetta, fekete lemez, stb. próbáltak az egy darab végső mix tekercsről mindegyik médiumra optimális kópiát készíteni.

hclaca 2013-03-19 12:39 |  #11418
értetted a célzást... :D
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11417)

Harry 2013-03-19 12:13 |  #11417
:D
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11416)

Torolt felhasznalo 42013-03-19 12:03 |  #11416
Az RMS –t felejtsd el zenésznek ezzel nem kell foglalkoznia.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11414)

hclaca 2013-03-19 11:43 |  #11415
ámen
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11407)

Harry 2013-03-19 11:43 |  #11414
BOcsánat, hogy itt dB-ről beszélünk, és nem tisztáztuk, én az RMS-ről beszélek.
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11413)

Torolt felhasznalo 42013-03-19 11:38 |  #11413
Az én elvem az, hogy ha elmehetűnk 0db-ig akkor ne –3db felvételt csináljunk.
Tehát a leghangosabb érték legyen 0db. Persze ne torzítson stb. A lényeg abban van, hogy nem a mastering-el kell hangos gitár felvételt készíteni, hanem már eleve minél jobban kell rögzíteni a gitárhangot. Ha ez sikerül az ember rájön arra, hogy a mastering 95% marketing 5% hozzáadott audio főleg az ár érték arányt figyelembe véve.
Sok (hangmérnök) nem is azért használ egy komolyabb analóg kompresszort a masteringben mert a kompresszor a lényeg, hanem mert az adott gép hangzását / hangját/ csöves torzítását szeretné hallani a sound-ban.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11412)

Harry 2013-03-19 11:19 |  #11412

Na ja. A metallica -4dB-n is reccsen. Nickelback is a hangerőre gyúrt a Dark HOrse lemezen, meg talán még azóta is. Nem vagyok a hangerő híve, de azért ne -20dB -n szóljon.
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11411)

Torolt felhasznalo 42013-03-19 11:14 |  #11411
Ez teljesen korrekt és rendben is van, az ember azzal dolgozik amivel tud.
Egy otthoni demo elkészítésének a lényege, hogy készüljön már el végre és esetleg más is hallhassa. A mastering viszonylatában ezért is írtam, hogy nem kell túldimenzionálni ezt a kérdést.
Ha mondjuk masterelném Maiden Seventh Son-ját hangosabb lenne (felkúrnám) 0db-re és totál hazavágnám az eredeti hangképet Harris meg engem ha meghallgatná.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11410)

Harry 2013-03-19 11:02 |  #11410
Egyet értek.
Viszont én a kis szoba tekergetős plug ines modellezős alkotónak meg kell elégedjek, azzal ami a saját kezem közül kijön. Mindezt úgy mondom, hogy kb 8-9 lemezen működtem közre stúdió munkálatokban. Regenye Zoltántól kezdve Hidasi Barna és MAX meg stb kevergettek. Jó volt nézni látni, de akkor még nem érdekelt. Most érdekel, de csak azért, hogy demokat rakjak össze idehaza, hallgatható verzióban.:)
Válasz 'Torolt felhasznalo 4' hozzászólására (#11407)

pandolin 2013-03-19 11:01 |  #11409
Teljesen egyetértek
Válasz 'kocos' hozzászólására (#11408)

kocos 2013-03-19 10:58 |  #11408
na de zeneileg is baromság egy Foo Fighterst Yeshez, meg Rushhoz hasonlítani :D A jó zene szokolon is nyújt valamit, de ha érdektelen a muzsika, akkor szólhat bárhogy, mindegy neki ...
Válasz 'pandolin' hozzászólására (#11400)

Torolt felhasznalo 42013-03-19 10:57 |  #11407
Az idő viszonylatában nem lehet ezeket a dolgokat objektíven megítélni.
1988 –ban mikor kijött Maiden Seventh Son-ja azt mondtam, hogy ennél jobbat nem lehet csinálni. Ma azt mondanám, hogy naiv voltam, mert lehet, mert az audio technika fejlődőt sok esetben még jó irányba is. És, hogy mi lesz húsz év múlva és az, hogy befolyásolja a véleményünket és izésünket azt most még nyilvánvaló módon nem tudnánk meghatározni.

A digitális kompresszorokkal és limiterekkel meg az a baj, hogy vagy nem vagy rosszul működnek. Ennek oka alapvetően a technológiában van.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#11393)

echogabo2013-03-19 10:56 |  #11406
Igen, ritka az ilyen dobos. Bár mostanában több pozitív élményem volt. Legutóbb olyan dobos volt nálunk, akinek tényleg a lábdobja olyan volt, mintha kézzel pötyögte volna be a guitar pro-ba! Kompresszor nem is került rá, szól is nagyon.
Válasz 'hclaca' hozzászólására (#11392)

pandolin 2013-03-19 10:55 |  #11405
Lehet :). Mondtam, hogy nem értek hozzá :)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu