The Pot nagyon nagy. Azt tőled ismertem meg. Viszont 3 hangszert nagyon könnyű jól MIX-elni, és masterelni. Csak jól kell rögzíteni, elszarni már csak a hülye szarja el
Én mint nem hozzáértő, számomra nem akkor szól jól egy lemez, ha dübörögnek a basszusok, a gitárok kugranak a hangfalakból. Hanem ha jó a lemezt hallgatni. a Yes , Iron Maiden , Rush, Kansas, Boston lemezeket akárhányszor egymás után képes lennék újra hallgatni, míg a Foo Fighterst egyszer is nehezemre esett, hiába szól kvázi tökéletesen. A tökéletes sohasem jó, mert abban már nincs ígéret a haladás felé. De ez gondolom nagyban függ a zenei ízléstől is.
Jogos. A limitert kihagytam.
Lehet én vagyok kitekert, de nekem egy mai FOO FIGHTERS lekevert anyaga jobban bejön, mint pl, egy 20 évvel ezelőtti YES, vagy IRON MAIDEN.:)
kompresszor mégis emberibben húzza össze a dinamikát, mint egy limiter, de én pont ezért vettem szalagos magnót masterre, azt az emberi kompresszálást semmi nem tudja... :)
valamit rosszul csinálsz szerintem, ha ezt hiszed, egy okos mastertől nem rosszabb lesz, hanem jobb, kompresszor meg azért kell, mert a vinynó nem kompresszál, mint régen a szalag(aminek eleve feleakkora dimanikatartománya van, mint a digit dolgoknak)... :)
Lehet ezért is szereti jobban az ember a 70-80-90 es évek lemezeit, amúgy éppen arra várunk hogy egy studió visszaküldje első dalunk, amit kevernek és masterelnek. Pont erre leszek kíváncsi, mert én se szeretem ha egy zene le van gyalulva.
A cél, hogy minél nagyobb HEADROOM –ot érni el lehetőleg kevés torzítással.
Magyarul 0db hangos legyen a jel.
Ebben a kompresszor szerepe digitális alapokon elég nagy bmeg, még akkor is ha mondjuk egy Weiss -el dolgozol.
A kompresszortól pont nem hangosabb, hanem halkabb lesz a jel, ha a kompresszort, mint olyat jól használod.
Nem értek hozzá, de a mai lemezek, főleg metál vagy rock vonalon, fontosabbnak tartják a nagy hangerőt (-8-4dB-t), mint a dinamikát. És ezt, ha jól tudom klippelés nélkül csak brutál kompresszálással tudják elérni, így "kisimítva" az anyagot.
Ez nálam biztos nem igaz. 95%-ban hazai zenekarokkal dolgozom.
Zenei szinten nyilván vannak rossz zenekarok, de ami fontos, hogy kijöjjünk a felvételek, keverések közben.
Szerencsére ritka, hogy nem értünk szót. Mi kifejezetten támogatjuk a feltörekvő zenekarokat. Ezekben a hetekben is tehetségkutatón 1-3. helyezést elért zenekarokkal dolgozom, akiknek nem kerül semmibe a stúdiózás.
Minek a mastering???
Tök nulla kissrác gitáhiróóó első felvillanása, amit kiböffent magából, hogy
Ő masteringet akar a felvételén.
Mondom neki bmeg egy jó felvételt, meglehet csinálni mastering nélkül is.
Persze az arcnak fingja sincs mi is az a mastering.
Előáll az ilyen-olyan pláginekkel stb.
Mondom neki TC Finaliter 96k van, de az sem segít egy szar felvételen.
A lényeg nem a masteringen múlik a dolog.
Maga Jézus sem tudta volna meggyőzni a gyereket.
Baromi rosszul terjedt el a köztudatban ez a mastering dolog.
Pontosan ilyen röhejes. Azért azt tegyük hozzá, hogy a kompresszorra,
mármint a mastering utómunkára pont azért van szükség, mert az emberek szar
cuccokon, zajos helyen hallgatnak zenét. Ha mindenkinek nagy érzékenységű
lehallgató cucca lenne, akkor nem kéne laposra komprimálni mindent.
Nem is az mp3-al és nem is kifejezetten a fülbedugós fülessel van a gond.
Nálam pl a laptopokba épített jelképes hangerővel és röhejes
frekvenciatartománnyal rendelkező hangszórók verik ki a biztosítékot.
Az ilyen szarok miatt kell a zenéket dinamikátlan szarrá lapítani.
Ha a csilliárdos cuccokkal szétb***t zenék után berakom a sajátom,
aminek a masteringjét csak annyira hangosítom fel, hogy a gyenge
plugin hiányosságai még nem hallatszódjanak, mindig sokkal halkabb.
Ha mastering nélkül hallgatom vissza, akkor meg jól szól, sokkal jobban!
Erről szól a stúdiózás...
Hogyan csináljunk sok munkával és drága vasakkal szándékosan szart.
Otthoni zenélgetéshez felesleges jó cuccot venni, ahhoz, hogy valaki a gagyi zenéjét minden hangtechnikai tudás nélkül felvegye ésszerűtlen.
Vannak arcok, akik 500000-1000000 kompresszorokat vásárolnak, hogy azzal kompresszálja az elektromos dobját, ami amúgy dobolás szempontjából szarul van megírva.
Az meg, hogy mp3 vagy cd dvd audio vagy akármi, az külön vicc.
Az mp3 egy szar és nincs is mit beszélni róla.
A D190-nek volt "arany" változata? Ha igen, akkor ez nagyon régi, a Rádióban cigányzenekari felvételeknél mindig volt egy két muzsikus, aki négyszemközt, súgva kérte, hogy neki az "arany" mikrofont tegyem fel - de csak neki!
Ja, nem hittem a szememnek. Gondoltam, hogy gégecső, de nem láttam rajta a recéket, úgyhogy inkább egy vékonyfalú alaminiomcsőre gondoltam, amibe valahogy beleerőltették az xlr-t.
Nagyon bírom a Vatikán konzervativizmusát. SM58 (beta?) egy rúdon-gégecsövön a pápa szájába dugva oszt annyi. Semmi úri huncutság, ez működik. (Már korábbi pápáknál is ez volt)
Azért a végén az mp3 is jobb lesz az ilyen eszközök használatával!
Az ábra nagyon sokunk álmát mutatja, nem az mp3 miatt lesz rossz a végeredménye a munkánknak.
Sajnos ez az ábra semmit nem ér. Ez a "mindenki tudja, de senki se csinálja" effekt. Én ezt magyarázom már évek óta azoknak akik "csak demót" akarnak otthon felvenni és rakéta kilövő állomást vesznek hozzá. Persze a stúdiósok (és akik már megvették a drágaságokat) egyből rámvetik magukat ezért. Hogy ez nem így van, mert Ő nem hallgat mp3-at és ismer embereket (3-at sem tud felsorolni) akik szintén. És Ő monitoron hallgatja a windows bejelentkező zenéjét is, tehát ez hülyeség.
Pontosan úgy van, ahogy írod. Nekünk ugyanilyen a hangkártyánk van a próbateremben és ezzel vettük fel a demót. Mondjuk csak a dobnál számított a 8 csatorna, de a lényeg, hogy felveszi akár a 8 sávot és utána gépen lehet keverni szoftveresen.
A sound java a feljátszáson múlik. Ha szarul tolja fel valaki elfelejtheti a dinamikát, utána már csak elb*ssza a kompresszorral. Nem a master a recept a jó hanzáshoz, csak segíti a jó alapot kibontakozni. Én legalább is így látom.
Szerintem én ilyenre gondoltam, ha jól értem, ez egy számítógéphez csatlakoztatva a megfelelő szoftverrel együttműködve 8 mikrofon egyidejű felvételét teszi lehetővé. Aztán szoftveresen azt csinálok a nyolc felvett sávval, amit akarok.
Lehet, hogy nagyon primitív a kérdésem. Ha egy keverő usb-s, akkor az azt is jelenti, hogy a számítógépre csatlakoztatva csatornánként rögzíti a felvételt egy megfelelő szoftverrel (esetleg a keverőhöz adnak valami szoftvert), vagy csak a már összekevert jelet lehet felvenni. Tehát ha mondjuk adott egy 10 csatornás usb keverő, akkor a számítógépre csatlakoztatva egy komplett bemikrofonozott dobot úgy fel lehet venni, hogy az egyes csatornákat utólag is lehet külön keverni, effektezni. Vagy esetleg nem létezik valami speciális cucc, ami csak ezt tudja, tehát van egy pár bemenete, és usb-n csatlakozik a számítógéphez, és minden mást a programmal lehet megcsinálni. Tehát nincs rajta semmi olyan, ami fölösleges (hangszínszabályzók , effektek ...), gondolom, hogy csak egy jelszint beállító poti és kész.
itt aztán kedvedre válogathatsz Mellesleg nem (csak) e.q.-ból áll a master szekció, ugyanúgy kell oda kompi, limiter is majd, amiket itt szintán megtalálsz.
Üdv mindenkinek! Home demokat készítgetek windows7 64bit alatt. Kis segítség kellene. Fel van játszva a gitár kétszer két sávban egyik jobbra másik balra (sima torzított parasztmetál) megvan a dob is.Szükségem lenne valami olyan master eq-ra (vst pluginként vagy valahogy) amiben vannak előre beállított presetek mint pl winampban. Nagyon amatőr kezdő vagyok ebben a dologban, de szeretném javítani kicsit a végeredmény hangzását. Ha esetleg kevés infót adtam meg, vagy tul bugyuta a kérdésem elnézést kérek :) Ja és free dolog kellene, egyelőre nem tehetem meg h progikat vásárolgassak.
Némi üres csillogást írtam - a virtuozitás esetleges túlértékelésére gondoltam a "magvasabb" zenei gondolatokkal szemben, de könnyen tévedhetek, mert nem ismerem mélyebben. Pont arra utaltam, hogy nem véletlenül maradt meg az ismert szerzők között.
A keservit, én nem vagyok fizikus, de hogy ebből egy szót se értek, az azért különös.
http://index.hu/tech/2013/03/01/ezert_szol_rosszul_a_tomoritett_zene/
Kéne egy kis segítség!
Van egy ilyen YAMAHA O3D keverőm + benne egy cd8 ad-s bővítővel ( +8 sáv ), és szeretném eladni.
A kérdés az az lenne, hogy mennyit kérjek érte hogy korrekt legyek???
Köszi
Én azért beleestem fiatalkoromban. Volt idő, amikor mindenek felett álló császárság volt szólógitárosnak lenni, a vonyító rockéneklés mellett ez volt a másik közimádni való tevékenység. Aztán egyszer csak leült mellettem egy ember, figyelmesen végighallgatta a tahó virtuózkodásomat, majd átvette a gitárt és azt mondta tisztetettudóan:" én sosem fogok tudni ilyen gyorsan játszani. Tényleg, nézd csak, ezt ismered? " Azzal eljátszotta a Police-tól az Every breath you take gitártémáját. (Andy Summers-től, és nem Sting-től!!- a hálátlan, homályos közvélemény és utókor figyelmébe..) Előtte nem igazán tudtam, hogy az elektromos gitárt így is lehet használni esetleg..
Azért Farinelli és Paganini neve néhány százalékponttal jobban cseng és értékállóbbnak tűnik mint a mai megasztároké. Paganininél elismerem, van némi üres csillogás, de azért hallgatható, míg Farinellit még nem hallottam Kontratenor volt ?
(A virtuózkodó gitározást meg már azelőtt elvetettem, mielőtt képes lettem volna rá, jó sok gyakorlást megspóroltam így szerencsére)
Tetszik a Farinelli-s analógia. Úgy látszik, elég régi vadhajtás a zenei magamutogatás jelensége, a megasztárságban pontosan erről van szó. Ide volt sorolható szerintem pl. Paganini is már anno.
Én is éppen azért hagytam fel annak idején a virtuázkodó szólógitározással, mert pont ilyen irányú túlferdülést éreztem a műfajban, egy ponton egyszer csak megütött, hogy úgy nem ér az egész semmit, ahogy van. Az össz zene sokkal fontosabb.
Ezt úgy hívják hogy Farinelli effektus.
Handel fogalmazta meg, amikor Farinelli és bátyja Londonban járt.
Bátyuska megkérdezte, hogy miért nem jók azok az operák, amiket Farinelli énekel (amúgy a bátyus írta őket).
Handel azt válaszolta, mert azok nem a zenéről szólnak, csak arról, hogy Farinelli csillogtathassa a hangját, egyetlen megjegyezhető dallam sincs bennük.
Valami hasonlót érzek ezekben a "megasztár" és kópiái műsorban is.
Mondjuk ha az átlagember csak tizedannyira unja ezeket, mint én, akkor hamar kikopnak az ilyen műsorok.
REBEL K60AM Gitár-ének kombó. Billentyűhöz is ideális.
Két külön csatorna, rugós zengető, kórus.
Fantom táp.
Fejhallgató kimenet.
Effekt hurok lehetőség.
(Nem saját képek, de erről van szó)
Még egy kérdésre válaszolok, valószínűleg azért szeretik annyian mert olyan dalokat írnak, ami tetszik az embereknek valamiért. Anno Metallica is hatalmas dalokat írt, ez a titok semmi más.
Üdv emberek!
Igaz nem studióban, de otthon kísérletezgetek most hangfelvétellel.
Amit használok sorba: Cort EVL X4 EMG 81+85-tel + Behringer USB Audio link külső hangkártya + Cubase 5
Ehhez kérném segítségeteket, ugyanis sajna nem úgy szol pár dolog ahogy azt szeretném. Többek között a harmonic pinch pengetés például borzasztó zajos, akár hogy is csinálom.
Nem tudnátok vmi ötletet adni amivel "szebb" hangzást tudnék kicsikarni.
(Metal core stílusban)
Előre is köszi a segítséget!
Kicsit sarkosan fogalmaztam, lehetne precizebben is elemezni, de nincs rá érkezésem. Könnyen érthető jazz, talán ez találóbb. Egyébként lényegtelen, én nem szeretem, lehet, hogy tévedek. Szerintem a verset nem kell megzenésíteni. Az oprának librettó kell, a dalnak meg szöveg. A besorolása azonban szerintem minden pejoratív minősítési szándék nélkül:könnyűzene.
Én az egész mai magyar könnyűzenét (már ha van ilyen, vagy popzene) nem értem. Gyakorlatilag megszűnt a szó, hogy műfaj. Már csak lassú szám van, már mindenki az énekesi verseny résztvevője, hajlít, vernyákol, de a szórakoztatás, előadóművészet sehol nincs. Mindenki attól a fóbiától szenved, hogy esetleg lesz a dalban egy 5mp-es rész, amikor nem az fog kidomborodni, hogy ő milyen zseniálisan énekel. Ezért aztán minden egyes másodpercben bizonyítani kell. Mindenki dahadó erekkel, dülledt szemekkel nyomja és már értelmezhetetlenk a dalok.
Könyörgöm, hol jönnek a képbe a zenekar tagjai? Kit érdekel, ki hol végzett és hol tanult, mikor Harcsa Veronikáról van szó, és az ő énekesé képességeiről? Az sem érdekel senkit a világon, hogy Harcsa Veronika hol végzett, mert a tehetségnek semmi köze ahhoz, hogy a Liszt Ferencen végzett vagy sem, mert énekesek tucatjai végeznek ott, ugyanis az egyetemi végzettséghez szökséges elvárások köszönőviszonyban sincsenek a valós, művészi kvalitással. Én pld a Képzőművészeti Egyetemet végeztem grafikusművész szakon, egyetemi művészdiplomám van, de a velem együtt ilyen diplomát szerzett művészek 80%-ának semmilyen művészeti munkát nem adnék, mert alig ütik meg a lelkes amatőr színvonalát, holott a zsebükben ott lapul a művészdiploma. Kit érdekel a végzettség egy teljesen rossz és eltorzult felsőoktatási rendszerben? Én pld egyetlen kedvenc színészemről sem tudom, hol és mikor végzett. Szerintm Te sem. A magyar színészek jórésze elvégezte a színművészeti főiskolát, (Akárcsak Harcsa a Lisztet), de a legtöbbjük ócska ripacs, egy külföldi produkcióban a parkolóőr szerepét semosztanák rájuk, és max ara jók, hogy Bruce Willis 2mp után szitává lője egy orosz mondatot követően.
Bocsánaot kérek Kócos, senkire, főleg nem Rád. Nem is értem minek vitatkozom hülyeségeken :), tisztelet, már tényleg megy a meccs, még a sört se bontottam fel
Légyszíves említsd meg név szerint azokat, akiknek küldöd a cinikus megjegyzéseid, mert a "tőletek"-et én sértőnek találom. :) Ugyanis én sem Bálintot, sem Verát nem szidtam ! Bálintot nagyon jó gitárosnak tartom ráadásul, és a büdös életben nem fogok még negyed olyan jól játszani sem.
Ne nézzé' focit mert hülyeség: elrúgják a labdát, oszt még szaladnak is utána a besték :D
Gyémánt Bálin 2007 szeptemberében ösztöndíjjat nyert Oslo-ba a Norwegian Academy Of Music intézményébe. A Norvég Zeneakadémia első magyar hallgatójaként Hakon Storm és Staffan William Olson voltak a tanárai. 2008-banszerezte meg diplomáját, a LFZE-en.Harcsa csak Liszt Ferencet végzett, tudom sehol sincsenek tőletek, de hát pár süket embernek, mint nekem azért bejön a nyavicskolásuk.:)