Igen, főleg régebben koncertfelvételeknél hidegen ipszilonoztuk a monitorpultot, meg a felvételit. Egy helyről kell adni a fantomot, azonos fázisra dugni a tápokat és kutya baja. A két pult impedanciája párhuzamos lesz, kb. feleződik, az nem targédia soundban.
Sziasztok! Y-kábelt kondimikihez használt már valaki, az egyik előfokról kapná a fantomot, nem tesz kárt a másik előfokban? Vagy zaj, vagy bármi jó vagy rossz tapasztalat?
Szívesen megmutatom a stúdiónkat, ha érdekel. VI. kerület,Hősök terénél, parkolás, I. emeletre kell kézben cipelni, tervező által tervezett akusztika, természetes fény, tiszta mosdók, étkező. 50m2es feljátszó, szeparé nincs, 5x4es technika. Neumann, Shure, Akg mikrofonpark, Studer 089 keverő-mikrofonelőfokok, MIO2882 konverter, g5 Quad, Digital Performer. 7000 +áfa/óra. A jövő utáni héten van is szabad idő. Gyere be szétnézni, az ingyér van. 06306392955
Nem találtam árat a pannóniában, e-mailt kell nekik írni hozzá. Nem szeretem az ilyet, nem jó marketing. Az ember szereti online összehasonlítani dolgokat.
Ahol rockabillyt vesznek, oda nem megyek:) nem szeretem azt a szandot, de komolyan:) Nekem jó, modern, rockos kellene, nagyobb fajta feljátszóval, esetleg olyan, ahol dobcuccok is vannak.
Ja csak ennyi:) Ezzel a kártyával szokott más gond is lenni, amúgy tényleg 2 előfok van rajta XLR csatival, a többi line in, oda előfok kell,gitárt hiába dugsz bele...
kicsit zavarosan vezetted elő a problémát, ha jacket látsz egy hangkártyán, szinte mindig vonaljelet vár, miksicsatlakozónak csak xlr-t használnak, úgyhogy igen, kell előfok a vonali bemenetek elé.
Itt azt mondja valaki, hogy csak az első két bemenet a preamp input. Akkor cseszhetem a 3 mikrofonos felvételeket. De nem vagyok biztos abban, hogy valóban így van e.
Kerestem a jelenség okát a neten, de nem találtam nyomát. És bele nem megy, nem pedig nem jön ki, ugyanis a beépített jelszintmérő sem mutat semmit, csak pislákol. A digitális cuccoknál és az első két bemenetnél szépen világít.
De eddig nem volt semmi gond, de eddig ilyenekre nem használtam. Erősítőmodellezőt, szintit, dobgépet dugtam be hátul, vonalat nem, de azok tökéletesen működnek. Most kezdtem volna azzal, hogy bedugok egy akusztikus gitért, de nem ment, csak halkan. Próbáltuk szombaton a nagybőgőt is bedugni vonalból, az sem ment. Hangot akkor adott rendesen, mikor a logicban rátettem egy erősítőmodellezőt, és monitorban úgy hallgattam. Mikrofon sem megy benne egyáltalán, pedig annak kéne.
Mindenhova leírom, hátha valaki megfejti:) Egy EDIROL FA 101-es kártyám van, ami 10 csatornás. Elöl 2, hátul a többi. Ha mikrofont vagy vonalból dugok be hangszert, pld akusztikus gitért, vagy bármit, szinte semmi jele nincs, nem vesz fel semmit, illetve valami minimális jelet, tehát teljesen kitekerve, alapzajosan hallok valamit. Ha van előtte preamp, akkor felveszi a dolgokat, de mikrofont, vonalat nem. Az első két csatornán szépen vesz fel. Egyszerűen nem tudok rájönni, mi lehet az oka. Nem driver probléma, mert MAC en használom Logicban, és tökéletesen működik. Van valami ötletetek? Előre is köszönök mindent..
Ja,kis stúdióval az átlagos ár(bár ő is ha elmenne szakmunkásnak akkor többet keresne:)
De egy nagypultos stúdióban a rezsi nem jön ki a 20 fontos órabérből.
nekem is most írt valami cardiffi kis stúdiós arc, hogy dolgozna velünk (mix/master), és 80 font/nap a díja.
Nem is olyan drága (sőt, ha gyorsan dolgozna, kifejezetten olcsó), csak sajnos inkább inkább jobb home szint mind cuccban, mind végeredményben, már amit hallottam tőle, akkor meg inkább itt az országban költi el az ember.
Meg fene tudja párezer kilométerről, hogy hány napot szarozott ténylegesen. Bár ez lehet, hogy csak az én k-európai agyamban merül fel, hogy átvágna.
Ááá aki ilyen közgazdász hozzállású,az jobb ha berakja a pénzt a bankba,vagy tőzsdére:)
Ilyen hirdetéseket én is láttam,de az kb az az ár hogy kinyitják az ajtót,meg felkapcsolják a villanyt, nincs benne hangmérnök/asszisztens,stb...Mire megvan minden,meg is van a szorzós árad.
Csak 3-4000 forinttal kéne megemelni a mostani órabéredet ( 3 év folyamatos, napi 8 óra megrendeléssel számolva ), hogy visszajőjjön a befektetés. Vagy egy melónál 8 millával, mindegy. Egyébként szerintem odakinnt is beszart a biznic. Olyan londoni, Neve + minden, amit valaha láttunk újságban - hirdetést láttam, hogyaszomgya 20 font/óra. Jó, nekem ez jó lenne a kis lomommal, de Angliában régebben volt egy 10-es szorzó még a 20 font mellett.
A dekadens nyugaton még megy a régiségbiznicc:
http://www.ebay.de/itm/EMI-TG-Germamium-Mixing-Desk-Console-Beatles-1965-vorbild-fuer-neve-und-ssl-/221173637777?pt=Mixers&hash=item337ef9e291&nma=true&si=BG3mCpnrouq6b1Z740HbrzF81oo%3D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Szerintem is. Én még a cd megjelenésekor dühöngtem, hogy nem 4-8 csatornás formátumra találták ki. Ha így lett volna, mindenki otthon túrhatna kedve szerint és nem nekünk kéne beleőszülni.
Az lenne az igazi, ha mindenki aki kedvet érez rá, sávonként elkészíthetné a saját verzióját, master-jét. Ezeket összetudnád hasonlítani. Majd egy év múlva megint megcsinálni és megint összehasonlítani az eredményeket. Szerintem tanulságos lenne, közelebb hozná a mastering jelentésének megértését.
Sávokat nem fogok feltenni. Majd ha készen lesz a nóta, akkor örömmel csináltatom meg valamelyikőtökkel a masteringet és kérek tanácsokat, mert rég csináltam komolyabb felvételt.
Bocsánat, figyelmetlen voltam. Ti milyen alapanyagot masterelgettek ? Lehet, hogy tennék én is egy tétova kísérletet, (ha nem számít, hogy mi történik 2 kHz felett)
Nagyon köszönöm. Eq, amivel még azért kéne bajlódni, főleg a mix magasai miatt, multiband kompresszor, és a stereo képen toltam picit. Ez még csak fülessel lett csinálva, és kéne még pöcsölni vele. Kb -8-7dB re húztam fel, felé már csak roncsolással tudnék menni.
"Nyilván az ember a végén mindent a dobhoz állít. Azt meg ezekhez"
Nem, a dobot nem állítod "ezekhez" (melyikhez a sok rossz közül?) a lábdob-pergő-lábcinnek önmagában kell nagyon jónak lenni, és olyannak, amit elképzeltek, Ha ez megvan, ahoz hozzá lehet nézni már a bőgőt, hogy megférnek-e, vagy újra kell gondolni valamit. Ha működik, lehet véglegesre csinálni a dobokat, bőgőt, utána a többit.
persze, hogy felesleges, de azért annyiban nem, hogy legyen valami összkép. Nyilván az ember a végén mindent a dobhoz állít. Azt meg ezekhez. De azért géppel megközelítőleg olyasmi dobot szoktam csinálni, mint amilyet a végén szeretnék.
Ez csak egy szilánkja annak, amin dolgozom, és sokat tanulok abból, amiket itt hallok. Mivel nekem nem zenész az emberi foglalkozásom, nem adatott meg az, hogy olyan gyakorlatot szerezzek, mint az, aki sokat foglalkozik ezzel. Viszont profi anyagot adhatok csak ki a kezemből, és nem bízhatom másra.
Szerintem így nem sok értelme van ennek a dolognak, vegyétek fel rendesen az egészet, feltolsz egy filemegosztóra egy számot sávokban,aztán mindenki megcsinálja a maga kis verzióját, aztán mindeki kever, örül,meg tanul:)