Hát én tudom, hogy Greenback egy jó szóró! Nem erről volt szó, nem azt írtam, h nem jó. Arról van szó, h mindennek van egy kategóriája. Én nyílván belezésre azt mondanám, h ahhzo nem jó a grínbekk. De ha most teszem azt hardrockot nyomnék, lehet h azt mondanám, h az a legjobb...
én csak annyit szeretnék h mindent a saját kategóriájában nézzünk...
bírom az ilyen kijelentéseket... Legjobb? Ki szerint? Mire? Mert nem mindegy mire használod... nincs ilyen szóró, h legjobb. Van szóró, ami rockra a legjobb, van ami funkyra, és van, ami metálra. De olyan h legjobb, NINCS.
megbeszéljük mindenképp. Vagy valami handmade-erősítő tali egyszer csak lesz, már olyan nagyobb szabású. mer meg akarom hallgatni a cuccod. Meg akkor a szórókat. Meg akkor lesz madman, meg hatred, meg nyalánkságok, és akkor lesz a ládám is, ami űberbrutálmetálvérhányadékprosztóparaszt :D
Jah,hát a HC-t abszolút nem szabad készpénznek venni,ugyanúgy írhat vélemányt oda olyan,aki 10 percen át próbált ki egy cuccot,meg olyan is,aki évekig. V80 pl több pontot kapott,mint a V30. :))
Bár ez azért nem véletlen valahol...
Ha valahogy nevezni kéne a különbséget V60 és V80 között,akkor azt mondanám,hogy a V80 vintagebb. A V60 meg modernebb. De kb ennyi.
V80-ról tényleg mindenféle véleményt olvasni,mint általában minden más szóróról is. Azt is szokták mondani rá,hogy a V30 olcsóbb verziója.Hát a mélye többnek tűnik a V30-énál,vagy legalábbis konkrétabbnak,a közép valamivel kevesebb,a magasa meg kb annyi,csak kicsit talán harsányabb.
Van ilyen vélemány is a neten:
i've only ever tried the v12-80's (in a 4 x 12 i built) and the g12b-150 that come stock in the marshall 1 x 12's i had, they are both pretty good.
the v12's are deeper (they are recommended for 7 strings guitars) but they are also in a 4 x 12 which has better bass, i have never heard of anyone complainign about vintage 30's, so i'd go with those
Meg ilyen is:
I bought four of the V12-80 and put it in my Rath TW 412 cabinet (see review) to get a more brutal, bass-heavier sound. I play it with an ENGL Savage 120 amp and some SG's and a Framus Diablo Pro.
In fact the bass response is really fat, tight and menacing, it is really comparable to the bass punch of our practicing room colleague's Mesa Recto Cab. The mids are a bit lower than the brutal in-your face mids of the Vintage 30. The highs are a bit harsher, more aggressive and not as noble or smooth as the Vintage 30. this is imo a negative point of the V12-80. MAybe this is the reason why this speaker didn't get a good reputation or isn't so common among guitar players.
Valamikor jó lenne összezsírozni egy kölcsönös meghallgatást,én is kíváncsi lennék a ládádra,brutál lehet. :)
LOL, a V30at meg elírtam :D nem is figyeltem oda, szorrííí :D:DD ejha :D
A HC leírásokat el is olvastam, mikor érdeklőttem ezen szóró után, csakhát HC-ban annyira sem bízom, hogy az hihetetlen.. .sajnos nagoyn kevés a valódi, szakmai vélemény. Kurva szar cuccokat képesek magasztalni, de olyat, amit bottal se bökdösnék, állat cuccokat meg alulértékelnek... buzi amerikai "anyukapicifia" gyerekek, akik kapnak vmit, amit nem tudnak értékelni, mert "nem olyan mint a szlipnátosé"... :D
A valvestate-nak meg most elolvastam amit láttam, és "házilag" rakták bele, csak megakadt rajta a szemem.
"Valóban más a hangja a V80-nak,mint a V60-nak,a V80-at all round hangszórónak mondják,és a jazztől a 7 húros metálig mindenre ajánlják,és több vélemányt is olvastam arról,hogy utóbbiban is faszán teljesít."
Amit én olvastam, abban az szerepelt, valóban, h elég széles spektrumú fasza szóró, ellenben metálra nem ajánlották, hanem jazz, blues, rock szórónak írták. De mostmá hallanom kell :D
ellenben nekem a ládámban 2fajta szóró van. Illetve mind a kettő párban. Az egyik egy K100-as pár, a másik egy Legend v12 pár :D
A V30 sosem volt V12-30! A V30 hivatalosan a G12 szériába tartozik,és azon belül Vintage30 néven fut (Marshalléknál simán Vintage).
A V60 pedig egy ragadványnév,olyan,mint a V30.Egy rövidítés.
A V60 hivatalos neve V12-60.
Bátorkodtam a V12-80-at V80-nak hívni ezen analógia mentén. :)
Hogy nem terjedt el V80 néven,ennek egyetlen oka van. Hogy máshogy sem igazán terjedt el,nem egy túlzottan ismert hangszóró,de attól még fasza! Messzemenő következtetések nélkül ugyan,de érdemes elolvasni a Harmony Centralos faszságokat róla. Bár mióta új formát kapott a Harmony Central,egy csomó mindent letöröltek,többek között a V12-80 kommentek jó részét is.
Abban igazad van,hogy a V12-80 nem igazán kapható már,maxumim ebay-ról néha.Amúgy az eredeti ára jóval magasabb a V60 áránál.
Valvestate ládákba sose szereltek V12-80-at!!! Kevered a Seventy80-al,ami egy teljesen más kategória!
ENGL ládákba valóban szerelték,meg cirka 1000 dolláros,NEM KÍNAI gyártású Ashdown Fallen Angel ládákba is rakják (van kínai Fallen Angel láda is,jóval olcsóbban,és más hangszórókkal!).
Ez az eredeti,drága,V12-80-as. Vagy ebben a szintén nbem olcsó ládában is V12-80 van.
Valóban más a hangja a V80-nak,mint a V60-nak,a V80-at all round hangszórónak mondják,és a jazztől a 7 húros metálig mindenre ajánlják,és több vélemányt is olvastam arról,hogy utóbbiban is faszán teljesít.
Ugyan néha rámtör,hogy elkezdem árulni őket,de pusztán a kíváncsiság hajt. Egy K100-as,vagy egy Legend V12-es izgat leginkább,V30-ra,V60-ra,ilyesmikre nem cserélném le!
Peace.
A v30 valóban v12-30, a v60 pedig valóban v12-60, csak ezeket V30-nak vagy Vintage 30-nak, illetve v60-nak vagy vintage 60-nak szokják hívni, még leírásokban és szakmai véleményekben is, sőt még a bótba' is úgy szokják kiírni.
Míg a v12-80at V12-80nak, vagy v12-80 silver seriesnek, tehát teljes nevén, és nem szokták v80-nak kiírni.
példa http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/brand/Celestion
Én nem tudom pontosan mi a különbség közöttük, de tény h így szokták őket kiírni. Na meg ráadásul v80 úgyamúgy nem nagyon kapható, egy-két ládát szerelnek azzal (szerintem ENGL és ha jól emlékszem a marshall valvestate 80... szériájához tartozó ládát)
Én elég sok hangszóróról néztem leírást, értékelést, és nem azért írtam amit írtam, mert szar, hanem mert mindenhol azt olvastam, hogy merőben más soundja van a v12-80nak. De igazad van, addig míg nem hallottam saját fülemmel, ne írjak le ilyet.
"Szerintem addig ne szólj le semmit,amíg nem hallottad,vagy legalábbis nem tudsz a létezéséről. " A létezéséről természetesen tudtam, csak azt hittem h egy külön v80 nevű szóróról beszélünk, ugyanis a v12-80 olyan ritka, mint állat.
És nem leszóltam, hanem azt mondtam, hogy merőben más kategória. De majd kipróbálom egyszer, és meghallom én is. Csak annyira nem tévedhetek nagyot, ha eddig azt olvastam, h tök más vonal, mint a v30 vagy v60.
Igen,a V12-80-ra gondolok.
Ami mellesleg a V60 (pontosabb nevén V12-60) nagytesója.Ugyanaz a Silver Series széria,csak ez 80W-os.
Ha a V12-60-at V60-nak hívjátok,akkor a V12-80 is lehet V80,nem? :D
Tehát van V80.
Ha meg még -állításod szerint- nem hallottad,akkor kér olyan kijelentést tenni,hogy "nagyon nem V30-V60 ketegória".
Kérlek szépen,ilyen a V60 (V12-60),amit annyira favorizálsz.Elég kicsi mágnes van rajta (25oz?),ennek ellenére faszán szól. A V12-80-on 35oz-os mágnes van.
Na itt a V12-60:
Egy ENGL ládában:
Ez meg a V12-80 (V80):
Ez meg a V12-80 páros,a saját ládámban:
Szerintem addig ne szólj le semmit,amíg nem hallottad,vagy legalábbis nem tudsz a létezéséről.
A lényege, hogy egy pár perc (szakmai leírások 3 percet írnak) csak bekapcsolod és míg kb még a fej sem meleg, addig lazán akkordozgatsz rajta, majd "Then, turn up the power amp volume to full, and control the level with the preamp gain and play with a fat, clean tone.
Have the bass and mid up full, and the treble at least half. On your guitar, use the middle pickup position (if your guitar has more than one pickup) and play for 10-15 minutes using lots of open chords, and chunky percussive playing. This will get the cone moving, and should excite all the cone modes and get everything to settle in nicely."
Finoman fogalmazva, az első 15 percben meg kell b*szni az egészet, de mintha lovat b*sznál.
Na, beletrafáltál a lényegbe: pont NEM igaz, amit írsz :D
gitárhangszórónál ha nincs megmozgatva rögtön az elején a membrán, nem lesz képes eleget mozogni az egész. Kurvasok mélyet kell rányomni, és play it loud.
Szóval lehetőleg NE kövessétek amit rebla szaktárs írt, mert annyira nem lesz jó :D
Nem szégyen az ha az ember tanul. A hifisták akár fél évig is játszanak ilyen dolgokkal, ami nekem már túlzásnak tűnik. De a lényegen nem változtat, hogy NEM szabad megküldeni az elején egy ÚJ hangszórót. Főleg nagy hangerővel sok méllyel, a lényeg ne mozogjon "túlságosan" a membrán. És fokozatosan adagolni a hangerőt, mélyet stb.. Mechanikai szerkezet mi ebben a meglepő nem értem. .Aki meg nem hallja hogy szarul, szól az elején az első órákban, annak mindegy hogy utána is olyan szar marad....
De mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Én első alkalommal azt csinálnám, hogy tiszta szandot játszok a gitáron, az erősítőt pedig úgy állítom be, hogy jó sok mélyet rakok rá. Ezt csinálnám 1 órát körülbelül. Aztán, fokozatosan ráadnék mindent szépen, először közepet, végül magasat. Ha ez megvan, akkor utána vissza mindent félig, a basszus kivételével, azt megintcsak felcsavarnám. Aztán jackről adnék neki rádiót először, rendes fm rádiót. (nagyjack-kisjack kábel, átalakító, telefon, stb stb) majd adnél neki rendes lemezt, mp3-mat (jó minőség) stb. összesen ez az egész kb 3 óra, azt jóvan.
Aztán további napokban úgy játszaNÁK rajta, hogy az első fél órában tisztán, tökig kicsavart méllyel, aztán mindent beállít és mehet a zúzda. Aztán szépen lassan megjön a hangja az egésznek.
DE! Mint mondottam, utána lehet nézni. "kicsikétsemfárasztóésegyszerű..." részlet jutott eszembe a Belga zenekartól, 1-2-3 című számbúl.
én se irtam részleteket, de ott megin nem tudtam h hányan irták h jó volt a koncert. am meg ha haverok elmennek egy koncertre, akkor én meg szoktam kérdezni h milyen volt, még ha irigylem is őket érte. itt megelőztem ezt, és meséltem neked, véletlenül se volt a háttérben kárörvendés
akkor nem is "csattant" rajtad lófasz sem, csak megírtam, még kurva mosolygófejeket is raktam, , ilyet, hogy légyszi pls ne ecseteld h miylen kurva jó volt az a koncert, ami legjobban érdekelt az egész fesztiválon, és amiből egy percet sem láttam, mert 1 holtrészeg emberkét kellett hazacipelnem.
Én első alkalommal azt csinálnám, hogy tiszta szandot játszok a gitáron, az erősítőt pedig úgy állítom be, hogy jó sok mélyet rakok rá. Ezt csinálnám 1 órát körülbelül. Aztán, fokozatosan ráadnék mindent szépen, először közepet, végül magasat. Ha ez megvan, akkor utána vissza mindent félig, a basszus kivételével, azt megintcsak felcsavarnám. Aztán jackről adnék neki rádiót először, rendes fm rádiót. (nagyjack-kisjack kábel, átalakító, telefon, stb stb) majd adnél neki rendes lemezt, mp3-mat (jó minőség) stb. összesen ez az egész kb 3 óra, azt jóvan.
Aztán további napokban úgy játszaNÁK rajta, hogy az első fél órában tisztán, tökig kicsavart méllyel, aztán mindent beállít és mehet a zúzda. Aztán szépen lassan megjön a hangja az egésznek.
celestion "Breaking in your speaker" alatt írva vagyon... És ez nem hülyeség, a hangszóró első 10-15 pere meghatározó a további életében! Én napokig akkordoztam finoman rajta,csak tisztán,halkan. És lehetett hallani, ahogy "megjön" a hangja. Mert először mint ha tűk lettek volna a hangszóróba. És mélye sem sok volt. Celestion V30-ról beszélek.
Be kell törni, mindenképp. De ennek van egy rendje és módja, a betörés nem 15-20 percig tart... itt a fórumon Blizzardnak a múltkor részletesen leírtuk, ha gondolod előkerítem azt a leírást és bemásolom... de Te is megtalálod
Metálra vagy K100, vagy V60 celestionok közül, és itt ennyi, vége. Vérharmincat még talán lehetne mondani, de az nem metál szóró, inkább rockra, kemény rockra mondanám. Nincs olyan mélye és mélyközepe, mint a V60nak, ellenben szőrös mint a lófasz.
Ha vé, akkor abszolúte a 60as. Ha egymás mellé raksz két u. olyan ENGL ládát, egyik v30 másik v60, rájössz, hogy miért
A K100-nak olyan mélye van, h irdatlan, és középen is kultúráltabb.
Nem tudom milyen metált nyomsz, de ha metál, akkor az előbb említett kettő egyike.
16 Ohmosak és 75W teljesítményűek (ahogy az lenni szokott).
Az egyik pár régi címkés, a másik újabb címkés.
Mindegyik hibátlan. Csak párban eladók. Áruk: 30E Ft/pár
Debrecenben találhatók, posta is lehetséges.
Érdeklődni telefonon vagy emailben érdemes.
hát az uj szórókat mindenképp be kell törni, igen. de nem MUSZÁJ ilyen módszerrel sztem. lényeg h sokat járjanak, ne legyenek nagyon megterhelve, és majd idővel megjön az igazi hangjuk :)
Olvastam a Celestion oldalon, hogy az úh szórókat be "kell törni". Tiszta girhanggal ir 15-20 percet pengetni, tökig felcsavart basszussal az erősitőn. Elég vicces, Ti csináltatok már ilyet. Muszály ezzel kezdeni?
Én nem metált játszom, nem értek hozzá. De a netes hangmintákból én a K100-at tartom az egyik legnyitottabb hangú (erős basszus és nyilt magasak sok presence-el) gitár-hangszórónak.
Egyébként szerintem az összes Celestion hangszóró a Classic és a Heritage vonalból tökéletesen szól. Mind más persze, de egyik sem jobb vagy rosszabb. Kinek mi jön be...
Értem. Csak ez lesz az első 4x12-es ládám. Azt láttam a fotókon, hogy a láda made in england, de a szórók nagy valószinűséggel kinaiak. Egyébként a Marci 1960 ládák rétegelt(lemezelt) fából vannak? Vagy csak préselt? Kiváncsi vagyok.
Nem még nincs meg a láda. Holnapra várom. Csehországból guritják le. Én nem is tervezem cserélni a szórókat benne, hiszen zsir új lesz az egész. Meg a T75-öt hallottam Marshall kombóban és 2x12-ben. Nekem egészen bejött a hangja. Hallottam jobbat is, de én univerzális hangszórónak tartom.
Erről nem tudok nyilatkozni. Én kínait vettem Bóbitától, és olyan frankón szólnak, hogy egy szavam sem lehet... Én is féltem kicsit, de most hogy itt vannak, már nem bánom, hogy ezt vettem meg.
Ezek szerint még nincs meg a láda...
Akkor ha meglesz, próbáld ki! Élőben tényleg más...
Én pl. most azért fáradozom ezen a fix összeállításon, (2 X V30 + Protone mini) mert hallottam élőben, és beszartam rajta, olyan jól szólt! Csak ezután kezdtem el nézelődni mintákat Youtube-on, és az alapján bizony nem vettem volna V30-akat.
Csak azért kérdem, mert sikerült jó áron rendelnem egy Marci 1960 A ládát és T75-el van szerelve. Nekem is a V30-ak és a K100 jönnek be a hangmintákban a leginkább. Viszont hamarabb mondanám a K100-at metálra alkalmasnak, mint a T75-öt. Szerintem a T75 univerzális hangszóró. De nem vitatkozni akarok, mert kezdő vagyok hangszórók terén, csak a saját meglátásom(hallásomat) gépeltem le. Köszi MegaX a véleményed.
Az én ismerőseim, akik metálhoz kerestek hangszórót, általában T75 mellett kötöttek ki. Én nem metálban gondolkodom, nekem nem is jön be annyira a T75.
A V30 -nál nekem az tűnt fel, hogy mintha kevésbé lenne erőteljes rajta a torzított hang. Értem ez alatt, hogy egy T75-nél ugyanazon beállítás mellett, mintha nagyobb torzítást hallana az ember. ... Lehet, hogy hülyén magyarázok.
Nekem nem metálhoz kell. A Protone mini, amivel hajtani fogom, az is max középrock-ig megy el...
Ezeknél a torzítási szinteknél meg nem hallom szőrösnek.
Egyébként nekem pl. a T75 magasai nem tetszenek. Valahogy karcosabb... Ami metálhoz jó, de nekem a V30 krémesebb hangja bejövősebb.
Azért a youtube-os minták nem egészen élethűek... T75-öt a metálosok szokták szeretni, Greenback-et inkább a vintage rock fanok.
Greenback-nek van egy nagyon erőteljes közepe, míg a T75 inkább egy középvágott hang. Élőben nem is hasonlítanak...
Nekem 2 etalon lökőm van: a V30, és a greenback. Mindkettő elég vintage hangú, csak a v30 magasabb, és kevésbé erőteljes a mélye.
Üdv. Hallgattam youtube-on hangmintákat. Szerintetek a Celstion G12-T75-ös hangszórók (16 ohm) összességében milyenek?? Szerintem nagyon hasonlit a hangjuk a greenback-éhez. Olyan kiegyensúlyozott középmély tartománya van szerintem.
Más kérdés: Mi a hangzásbeli különbség a kinában gyártott és az angol celestionok között?
Hát elég nehéz megfogalmazni...
Mintha közép-mélyközép fronton erőteljesebbek lennének, viszont a magasai nem olyan "szépen formáltak".
Részemről jöhetsz. Asszony akart jönni, de lepasszoltam.