Mi a véleményetek az aktív crossoverekről?
Érdemes legalább a mélyet aktívval leválasztani és külön végfokra küldve közölni a mélyládával?
Már csak azért, mert egy aktív szűrőt egy-két ezresből ösze lehet hozni, s közeli terveimben szerepel egy kis cucc összerakása és oda valszeg szükség lenne rá.
Vélemény?
www.reflexsound.hu itt találsz REFLEX szélessávú "full range" ládákat és hozzájuk tartozó árakat.
Aztán hívd fel telefonon az Europower kft-t (www.europower.hu)! Ők Eminence-kből építenek szélessávú dobozokat. Kérj árajánlatot!
Nem tudom mennyire illik a témába, de talán itt a legalkalmasabb.
Énekcuccal kapcsolatos kérdés lenne. Ez talán a zenekarunk legérzékenyebb része, mert ezzel nagyon könnyű lukra szaladni. Eddig nem igazán volt szerencsénk jó énekcuccal, mert nem bírta a terhelést. Konkrétan egy Peavey 2X600 Wattos keverőerősítővel használnánk. Milyen hangládákat ajánlanátok ami az ének elég hangos (lévén nagy hangerőn játszunk) terhelését elviselné? Még egy kérdés: építeni megérné-e? Vagy nem jövök ki belőle jobban? Előre is köszi!
Nem ismerem azt a hangszórót. Régen a Goodmans-nek voltak jó gitárhangszórói, de azt sem tudom, hogy ez a Pro Power az-e egyáltalán. Most hiradástechnikában utaznak ahogy látom. Nem toom.
HI! Tiszteletem mindenkinek. I am a new boy! :) Azt szeretnem megkerdezni mi a velemenyetek egy Goodmans ProPower 120w 12" hangszororol, egy Fender RocPro 700-assal szeretnem hasznalni, vagy inkabb ne? Tisztelettel: kutjaaa
A fejek általában 8 és 16 ohmot tudnak? Mert akkor nem lenne szerencsés egy 2x12 4 meg 16 ohm-mal mert a későbbiekben nem tunnám használni csak 16 ohmon. Majd akkor később egy 2x12 governor... már kinéztem rá a fejet is remélem még meg lesz addigra.
Na ezt jó hogy belinkelted. Ezekről a hangszórókról már volt szó valamelyik nap Carlos Santan kapcsán. Ezek az amerikai Tone Tubby hangszórók. A piros egy ALNIKO hempcone (kender szövet membrán) a jobb oldali zöld egy kerámia mágneses hangszóró. Az arányokból úgy látom ezek 10"-esek. Santana 4x12 ALNICO ládát használ.
Hol találtad a fotót?
Most így hirtelen nem took 4 Ohmos hangszórót ajánlani, ha meg 8 Ohmosat teszel bele, lecsökken a teljesítménye. Milyen kimenetek vannak a kombón? Kiegészítő láda esetleg?
Gratulálok! Szép munka.
A Henrik mondta a "csöves gitárerősítő építés" topicban, hogy téged keresselek. Olvastam a "W vs dB" cikket és megnéztem a weblapod is. Miután konzultáltam az erősítőmről a Henrikkel, most a hangfalam boncolgatásán van a sor.
Mikor és hol tudok veled bővebben koznultálni erről a témáról???
Csabi egy 100W-os tranyós kombóba milyen hangszórót ajánlanál? Lehet lecserélném a mostanit. Most egy 4 ohmos 12"-es celestion akármi van benne. Metálra természetesen.
A teljesítménye alapján vagy V12 vagy M12. A külseje alapján sima Legend M12. Ilyet nem szándékozok használni, de a V12-16 Ohmos változatából fogok ládát építeni. Ez ugyan az lesz mint a Soldano, csak szebb!
Azon azért van Marshall felirat, mert azokat a V30-asokat kifejezetten a Marshallnak gyártja a Celestion. Annyi a különbség, hogy nem 60W hanem 70W-osak. Amit kereskedelmi forgalomban meg tudsz venni a G12V-30 az 60W-os és 23-25 ezer Ft körül van.
Hát Legend-ből is sok fajta van, a tiédben 121 a Soldano ládáiban meg pl. V12. Azok is legendás cuccok. Egyébként a 121 hangmintái fenn vannak az oldalamon is.
sziasztok!
Nem tudja valaki véletlenül,h mennyiért legetne beszerezni egy marshall g12 Vintage, 8ohmos hangszórót? Azért nem Celestiont írtam mert marshall van ráírva,bár sztem egy és ugyanaz:)
Szóval mostanság mennybe kerül egy ilyen?
Az az érdekes hogy ez nem is a Line 6-el lett ilyen egyértelmű, hanem egy kollégám-volt tanítványom mesa nomad fejével próbáltuk ki. Ahova elhozta saját 1x12-es ládáját is ami nem mesa volt
A brit tipusú hangszórók tölcséresebb hangúak, fedettebb sötétebb tónusúak. Persze azon belül tipustól függően vannak árnyalatnyi különbségek. Ez a sound a hangszóró szerkezeti felépítéséből, a szerkezeti elemek méretezéséből adódik. Pl sokkal mélyebbek (méretileg) hosszabb a tölcsér (cone) és kisebb a középátmérő a csévetest is. Szal tölcséresebb.
Az amerikaiak viszont laposabbak, szélesebb a közepük, nyitottabb a hangjuk, szebbek a tisztáik. Ezér választotta szét az EMINENCE amerikai (Patriot) és brit (Red Coat) szériára a gitár hangszóróit. Ezeken belül is fel lehet természetesen állítani egy sorrendet a nyitottság és a fedettség, a zártabb sound alapján.
Hát igen a Legend 121 az ilyen. A tiszták az erősségei, mer az egy kifejezetten amerikai stílusú hangszóró. Meg aztán az is kérdés, hogy hogyan szólna egy full csöves fejjel. Szal akkor kapnál tisztább képet ha a Line6-on kívül mással is kipróbálnád.
Szia Csabi,
Most volt időm jobban megtapasztalni a ládát. "Borsörmester" igazából tiszta és esetleg chrunch hangszinen nagyon jó, és verhetetlen. Leadeknél (valószinüleg a hangszóró alapkaraktere miatt)bejön egy "háttérhang" egy kásás torzitó ami nekem annyira nem jön be. A Rivera ládán amelyen a Celestion G10s-50 hangszórók vannak egy ennél sokkal sötétebb hang ami a tisztáknak annyira nem kedvez, viszont azon a leadek csodálatosan szólnak.
A Celestion Seventy80-on az áll ,hogy G12-P80 ,ugyanúgy mint a kombómban lévő két szórón is.
Akkor a spiderbe is Seventy került? Jah ,kicsit lehetetlen a kérdés...
Elolvastam. Ok! Rendben! Szerintem a fekete szövet majdnem mindenhez passzol, de lehet választani egy fekete vagy egy szürke Fender szövetet is, azon látszik a tégla hálós minta. Ezt elég akkor eldönteni ha aktuálissá válik a dolog!
Nyugodtan futtassátok ezt a fájlt! Ha elindult, egyenként rá kell kattintani a jószágokra. Persze arra ügyelni kell, hogy a szólamok időben lépjenek be. Jó szórakozást!
Ez az hogy legszívesebben ide írtam volna vagy 5 félét. Mer a Governor is nagyon jó vintage hangokra, de első rendű zúzáshoz is, a Tonker a gyönyörű tisztáival meg az óriási teljesítményével, a Privat Jack a Greenback-es aljával meg csillogásával, a Wizard a 103dB-es érzékenységével meg az orros brit hangjával, szal nem lehet ezt így megválaszolni.
Vissza kérdezek: melyik a legfinomabb gyümölcs? Vagy melyik nőt ...meg a legszívesebben? Na ennyi.
Igaza van Raul-nak. A gerjesztett elektromágneses tér löki meg a tányért, ami ezáltal mozgásba hozza a levegőt, a dobhártyánkat, a gyomrunkat, meg a gatyánk szárát. Ez egyértelmű nem? A többi, a hangnyomás stb. már ennek a következménye.
Ja, a Privat Jack mehet zúzásra, sőt!!! Oan alja lesz a hangnak hogy a fal adja a másikat. A Red Fang viszont nem, az egy ALNICO hangszóró, 30W-os és 3x annyiba kerül mint a kerámia mágnesű társai. Ez kifejezetten finom over drive hangokhoz, tisztákhoz, éneklő torzításokhoz javasolt. Gyönyörű éneklő közepei vannak (pl. Brian May - Queen)classic rock.
A Privat Jack az egy nagyon jó hangszóró (mondjuk minden Red Coat az), a Genz-Benz szereli a Tribal 4x12-es ládáiba. Európában nem nagyon lehet beszerezni, nekem meg van rendelve az USA-ból 4db, mert meg akarom csinálni ezt a Genz-Benz ládát. És akkor nem TRIBAL lesz, hanem TRIBUTE. Genz-Benz Tribal
Hát még a sztereo megosztás egy ládán belül az nem oan vészes, mert ugye általában azér majdnem ugyan az szól a két csatornán (a nagyobb jeleket tekintve), és az effektek, a dealey, a chorus, a reverb adnak némi tér érzetet. Ettől jobban betölti a teret a gitár hang, bár az igazi az volna (Santana így csinálja), hogy két láda van két oldalra kipakolva, és a stereo effektezett tiszták ezeken szólnak.
Persze rá lehet kötni egy ládára két erősítőt, mondjuk akkusztikai szempontból nem tartom szerencsésnek, de pl gyakorláshoz, próbához, betanuláshoz kisebb hangerőn minden képpen. Sztereoban 2x8 ohm. Nagyobb hangerőn viszont az a jó ha a láda hangszórói egy féleképpen rezegnek, akkor rezonál a láda rendesen, akkor éri el a kívánt akkusztikai hatást.
Meg ha pl ugyanaz a hang szólal meg a két bilin,de ellenfázisban,akkor elvileg nincs hallható hang!A két ellenfázisú jel kioltja egymást.Persze a valóságban ez nem teljesen így megy,nem lenne teljesen csönd,de szarul szólna,a lényeg az.
A hangnyomás nem löki meg a tányért! A tányér löki meg az elötte lévő levegőt,és az okozza a hangnyomást! De értem,mit akartál....
A tányért meg a delej löki meg.
Erre gondoltam én is.
Na majd Csabi megmondja az okosat,ha itt lesz.De szerintem így van a dolog.
Viszont akkor nem tudom,mi értelme van sztereoban használni egy 4x12 ládát! Sosem használtama az enyémet sem sztereoban.
Ja,főleg,hogy ugye az erősített hang megszólalása a hangszórók mozgásán alapul,ahogy a hangnyomás meglöki a tányért.Na most ha nem egy fázisban mozognak a tányérok,akkor kása lesz a szand,nem fog jól szólni.
Ha sztereóba van a láda kapcsolva,mondjuk 2x8 ohmra,akkor igen,amúgy nem!
Mondjuk az más dolog,hogy egyazon ládán belül két másik gitárhang hogyan viselkedik.Lehet,hogy bizonyos frekvenciák kioltódnak,nem tudom.
De ugye az is ellentmondás, ugyanakkor a Governort támasztja alá, hogy a V30 is micsoda??? Vintage 30!!! VINTAGE. Játszhatod rajta egy az egyben az "50 évek rockabily-ét. Ugyanakkor meg modern Hi-Gain-re a legjobb. Na ezér azonos a két hangszóró karaktere.
Há mondom hogy mi volt a céljuk! És azt ne felejtsd el, hogy ahhoz hogy egy hangmintából valaki kihallja annak a hangszórónak a karakterét, pl. hogy hogy szólna egy másik beállításon, vagy egy zúzdán, azér nem kis gyakorlat kell. Azér próbálom magyarázgatni. Én állandóan ieneket hallgattam, meg hallgatok.
Yeah.Meghallgattam,jól szól az a minta is,csak pont amiatt,hogy az a vintage hangzás annyira távol áll az általam preferált modern zúzdahangtól,hogy nem sok következtetést lehet levonni.Viszont megnéztem a V30 és a Governor technikai adatait,ami nagyon biztató az Eminence-re nézve,a frekimenet grafikonja szinte teljesen ugyanaz.
Az oldalamra nem azér tettem fel a hangmintákat, hogy táncoljatok rá. Pl. a Governornál nem a zenét kell hallgatni, hanem azt a tipikus scooped midrange középemelős eszméletlen fahangot. Oszt arra adsz még egy kis magasat meg mélyet, oszt libben a gatya szára. Zúzhatsz mind az állat!