Köszönöm a valaszt! Hezitálok egy fender mexikói strat és e között. Bluest/ klasszik roc&rollt szeretnék vele játszani. Nem tudom ez a gitár mennyire alkalmas ehhez a stílushoz. Kíváncsi vagyok hogyan teljesít, de egy fenderben talán kicsit jobban bízom.
Nekem vagy nyolc éve volt egy lila, a hullámos pozíció jelöléses. Szerethető gitár, márcsak a test vékonysága és domborúsága miatt is, nem elhanyagolható, ha gömbölyded a hasunk. A pici testből én nem néztem volna ki a súlyát. A gyönyörűen érkezett juhar csak laminátum. A nyaka nem pálcika. A tremolóját én kiékeltem, de amúgy normálisan működik. A hangszedő- True Duó, vagy mi- igen érdekes, nem szokványos humbucker, a mágnes nem középen van a két tekercs között, hanem az egyik alatt, így felezve nem csak hasonlít a single coilra, hanem az és úgy is szól.
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a következő gitárral kapcsolatban?
IBANEZ SAS36FM - Kóreai kiadás
Tudnátok nekem véleményt mondani ha már próbáltátok/használtátok?
Eladó egy ritka, limitált szériás, 2000-ben Japánban gyártott Ibanez RG520FS SOL gitár. A hangszer most van túl egy teljes beállításon, melyet a Guitar Clinic műhelyben Kovács Zoli értő kezei végeztek el, ennek során egy új Ernie Ball Super Slinky (9-42) húrkészletet is kapott. A gitár ára: 185 000 Ft
Részletes leírást és több képet itt találtok: https://gsfanatic.com/hu/hirdetes/447110/elado-ibanez-elektromos-gitar
Én amelyiket tovább/jobban kúrtam, jobban visított.
Berakom ide is hétvégi felvételemet egy RG-vel. Nem nagy szám, inkább csak érdekesség képpen.
Elektromos gitárt mostanában ritkábban veszek kézbe, zenekarban billentyűzöm, otthon meg inkábbh klasszikus gitározok (Bach, Carcassi stb)
Igen, nekem is többségében RG-k voltak de a Japán S-ek azért szerintem sokkal jobbak voltak. Nyaka jobban bejött, Edge tremoló volt rajtuk, a test is könnyebb és kényelmesebb, de a hangjuk is szebb volt. Amúgy újonnan vette az úr de gitártanárként nagyon sokat használta...meg is látszik rajta, mert azért lehet találni jópár lepattanást. Bár azt mondta nagyon vigyázott rá, hát nem tudom...én az olyat másképp szoktam Nekem is feltűnt, hogy a test mennyire furcsán sokáig rezonál. Ezt miből gondoltad egyébként?
Igen, nekem is többségében RG-k voltak de a Japán S-ek azért szerintem sokkal jobbak voltak. Nyaka jobban bejött, Edge tremoló volt rajtuk, a test is könnyebb és kényelmesebb, de a hangjuk is szebb volt. Amúgy újonnan vette az úr de gitártanárként nagyon sokat használta...meg is látszik rajta, mert azért lehet találni jópár lepattanást. Bár azt mondta nagyon vigyázott rá, hát nem tudom...én az olyat másképp szoktam Nekem is feltűnt, hogy a test mennyire furcsán sokáig rezonál. Ezt miből gondoltad egyébként?
Illetve egy kis on-topic!!!
Aki tegnap lemaradt erről a zseniális gitárról ne szomorkodjon!
Volt vele meló bőven. A bundok olyan szinten kopottak voltak, hogy ha lefogsz egy hangot nem nyújtod sehová mert fixen beleakad a húr a mélyedésbe.
A képen látható különbség 4 órás ámokfutásom eredménye. Most nem csörög sehol.
Elég sok minden elvolt állítva rajt, gyakorlatilag minden ami létezik de hamarosan kiváló gitár lesz belőle. A piezo pompásan szól, nagyon tetszik. Már csak gitározni kell hozzá megtanulni :)
Az eladó egyébként nagyon korrekt volt, még a becsületes típus aki ha megbeszél valamit be is tartja. +Adott hozzá egy igen drága tokot, állványt, összeszedte az összes kábelét amit talált otthon és még pár apróságot. Ritka az ilyen!
Kívánok mindenkinek hasonló Ibanezekben és eladókban gazdag újévet :)
Igazából a drágább érdekelt volna, de egy kicsit tré állapotban van. A 3F tetszik, de 2 kompromisszumot is kéne kötnöm a cutaway forma és az elektronika hiánya miatt. Szerintem megrendelem az új Cut-500-S típust hamarosan. Az mégis csak új, az enyém és az igényeimet kielégítő tartalommal jön. Nézd meg rajta a húrlábat milyen komoly, hogy az oktávok külön bevannak állítva. Illetve ami nekem furcsa, hogy ebből a típusból van szantálfa és lucfenyő kivitel is. Nekem a szantál kéne nagyon :)
Nyíregyen a két használt Alhambra közűl a 3F lényegében teljesen újszerű pár hónapos (ez flamenco, a hangján is hallatszik), az 5P CW az meg nem flamenco hanem klasszikus, de a hagyományos "normális" 5P-hez képest, minden irányba össze van zsugoritva. Nemcsak a test kisebb és keskenyebb, hanem pl. a fogólap is keskenyebb. Simán akusztikusan nekem nem annyira jött be (kis test, kis élvezet), a benne lévő elektronika használatára van hangsúlyozva ez a gitár szerintem. Ja és ennek a fedlapján van egy pár karcolás, ezen látszik, hogy használva volt, mintha a körmeit bebaszta volna a fedlapba intenzív pengetés közben. (amúgy ezt leszámítva ez is jó állapotban van szerintem)
Igen, lényeges különbségek vannak a klasszikus és a flamenco között. Ami nekem számít, hogy a húrmagasság közel fele akkora a flamenco javára a húrlábnál mérve, de ahogy mondod, a test is keskenyebb, emiatt más a hangja és itt is van rengeteg választási lehetőség a különböző féle faanyagokból. Teljesen más technikával játszanak rajt, más műfajt amihez az a hangzás a legideálisabb. Szeretnék rámenni a flamenco technikákra kicsit jobban...
A 15 éves Alvaro 30 után nagy előrelépés lesz egy ilyen hangszer. Bár azt megkell mondjam,hogy ez az olcsó kezdőgitár is nagyon korrekt az árához képest. Miután megvettem kiderült, hogy bátyámnak ugyanez a típusa van amit ő addigra már tizenéve őrizgetett. Micsoda véletlenek vannak...
Ez az Alhambra 5p cw amit mondasz nem lehet rossz. Kialakításra olyasmi mint a Cordoba KG Pro (Gipsy Kings edition). Kikéne próbálnom.
Eredetileg újat szeretnék, mert azt érzem igazán sajátomnak ami a kezdetektől fogva nálam van és az idő előrehaladtával számomra egyre értékesebb az olyan a hangszer...de lehet, hogy ha ez az Alhambra újszerű akkor rárepülök.
Volt nekem is jópár Ibanezem, hogy csak a japánokat említsem: S450,520S,RG550,RG1550,JS1000 JS1200, JS2410. A Satrianik nekem nagyon bejöttek, de aztán ráraboltam egy Kramer Sustainerre és eladtam minden mást. Volt sok jó gitárom amiket sajnálok, hogy eladtam, de megfogadtam, hogy a Kramer megmarad. Szerintem sokan vannak ezzel így, mert nagyon ritkán lehet találni nemzetközileg is belőle, de nekem sem volt egyszerű beszerezni anno.
Nekem is tervbe van véve cutaway-es elektronikás klasszikus gitár. Én is kipróbáltam egy hasonló árkategóriájut, mint te (373 ezer) (használtan féláron) Alhambra 5p cw, de annak jóval keskenyebb volt a teste mint a "sima" klasszikus gitároké, ezért önmagában a hangja is "soványabb" volt mint egy 171 ezres Alhambra 4P-nek. Úgyhogy a 4P-t vettem meg. :)
Köszönöm a tippet! Az nekem most sajnos kicsit távol van kipróbálni és most inkább cutaway-es forma érdekelne. Camps és Cordoba gitárokkal szemezgetek. A Camps Cut-500-S volt szerencsém kipróbálni, nagyon megtetszett így első blikkre, de nem valami olcsó itthon így jobbnak látom eladni azt amit nem használok.
Eladó egy hibátlan Ibanez RGR465 keménytokkal együtt.Nem japán gyártmány, de Dimarzio van benne, tényleg újszerű, jól szól, jön-megy teszi a dolgát, de most csak a tokban áll. Irányárnak nekem kb 185e. Ft-ot ér.
Illetve van egy másik ugyanilyenem használt állapotban amiben jelenleg nincsenek hangszedők.
Ajánlatokat várok, esetleg ami jobban érdekel flamenco gitár és Boss katana erősítő, vagy kis csöves kombó, stb...
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A minap lőttem egy jobb sorsra érdemes, kissé elhanyagolt Ibanez Blazert, amit szeretnék helyrehozni. Azt szeretném megtudni, mikor gyárthatták. Próbáltam én itt értelmezni a kódolásokat, de elég béna vagyok. Valaki tudna segíteni beazonosítani? Érdekes amúgy, mert a nyakban lévő pecsét alapján BL-100 típusú lehet, azonban a régi katalógusok alapján csak a 90-es évekbeli reissue sorozatban volt ilyen, bár lehet ebben is tévedek.
Itt a sorozatszám: F514677 (annyira rájöttem, hogy az F talán Fujigent jelent. )
Mindenkinek köszönöm szépen a segítséget előre is, és BUÉK!
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki,a régebbi Artist modellek számozásával kapcsolatban honnan lehet infot megtudni?Melyik mennyit érhet,milyen kategoriát képvisel,milyen elektronika,test stb..Köszi a segítséget!
nos, én csak azokat tudom ajánlani amik nekem vannak (mindhárom nagy jelszintű és felezhető):
Seymour Duncan SH-4 - ez egy ikon (Hard Rock-hoz, classic Metal-hoz kiváló)
Dimarzio Super Distortion - Melegebb hangú és szintén arra jó leginkább mint az SH-4.
Dimarzio X2N - A legnagyobb jelszintű passzív hangszedő, brutál és leginkább közép és magas tartományban utazik. Bár nem tudom mennyi értelme van felezni..
Ha modern kell, ami harap: Sublime - Battered Blade vagy Destiny
Ha klasszikus és a modern között, gyönyörű de harapós hanggal: Suhr - Doug Aldrich
Ha a Panterát bírod: Bill Lawrence L500XL :)
Ha brutál jelszint kell, akkor valami aktív, bár abból kevesebb a "felezhető"...
Sziasztok! Eladnám kihasználatlanság miatt, kizárólag itthon használt, makulátlan gitáromat.
Ibanez GSRM20B Mikro Walnut Flat: elektromos basszusgitár: miKro széria, mahagóni test, csavarozott juhar nyak, menzúra: 726 mm, rózsafa fogólap, 22 medium érintő, 305 mm rádiusz, B10 húrláb, passzív Std. J / Std. P hangszedők, 2 hangerő- és 1 hangszínszabályzó, kisebb méretének köszönhetően megfelelő választás fiatal zenészeknek, Walnut Flat kivitel
Lehet azt is hallani persze, de érdekes, hogy nem annyira kirívó a különbség. Rengeteg tremolós gitárnak van csúnya tremolós hangja. Hallani a rugók zengését, meg eltűnik a teste a hangnak, itt nem.
Igen, a szélső állások majdnem egyformák, én egy fél-hajszálnyi különbséget hallok, valószínűleg a tremoló és a fix híd másképpen avatkozik bele a hangzásba.
Csak egyszer hallgattam megm, de a legnagyobb különbséget a felezett humbi-single okozza a közbenső állásokban. A szinglis véknyabb, ha jó a fülem. Szélső állásokban nem sok eltérést hallottam.
Óh, most vettem észre, hogy a fix hidas gitárnál picit halkabbra állítottam a bemeneti hangerőt, ezért a tremolós gitár egy picit hangosabban szól és ezért jobbnak tűnhet, de nem jobb, csak hangosabban szól picit.😧
Nincs valakinek véletlenül egy kapcsolási rajza Ibanez lz3 hangszedőhöz?
2018-08-23 14:29 |
#65840
Meglehetős azoknak a száma akik örültek, hogy vannak ilyen hobbisták mint én vagy CsillagPatrik akok sok profi után vagy helyett eltakarították a szart.
Én befejeztem, egy vonal maradt egy igazi profi mellett a háttérben.
Peti egy őstehetség én meg ebben nőttem fel és hát nem a ruhat eszi az embert....
A logó miért ott van azt tudom de ne, hogy egy ilyen árulja már el ugye.
Részemről itt a vége.
2018-08-23 13:26 |
#65839
na mondjad te profi, mi a gond azzal a gitárral?
Hamis? Futi-futi jelentsd és vetesd le.
Persze ha te logon is tudsz játszani akkor megértem, hogy kényelmetlen lehet.
Hát ez elég szomorú hogy neked mint hobby hangszerésznek megfelel ez a logó!Ha az ember kinyitja egy kicsit a szemét akkor látja hogy nem megfelelő az elhelyezkedése!
Azért, mert ez még a régi fajta nagyobb logó(ami még a '80-as években meg a '90-es évek elején volt), ami egyébként szerintem sokkal vagányabb is mint az újabb.
Sziasztok!A lentebb említett bordó rg565-öt én is nézegettem már!Bár nekem az Ibanez logó elhelyezkedése nem tetszik!Mintha nem stimmelne.Természetesen ezzel nem a hangszert akarom leszólni!
2018-08-09 15:24 |
#65833
Amúgy meg Iron Label 15 full cső kombó cserélhető RG-re.
Hibátlan, szobába igen sok.
Egyszer pont egy ilyennek a nyakát tettem rendbe, az is épp, hogy belefért mert a lakk rég lekopott és tiszta kosz meg penész volt a fogólap. De jó lett. A tulaj a gitár típusát használja nick-ként itt a fórumon.:)
Itthon drágább, de közelebb van.
Ettől még ha nem vagy hozzáértő sok mindenen át lehet siklani ami később bosszúságot okozhat. Látom a soppon a sok makett gitárt gyári állapotúnak hirdetve.
Németeknél pl pont azért mert nem jobban élnek kevesebb az ilyen, plusz az ebay minősítési rendszere is visszatartó lehet. Olyantól kell venni aki már kipróbált.
A50 szerintem sok érte de ha nem akarsz sokat várni és el tudsz menni érte meg még alkudni is lehet akkor akár ezt is megveheted. Egyszer kell megvenni amúgy is. Persze vannak komolytalan emberek akik 2 hét után már adnák is el bukóval, nekik tényleg nem éri meg.
Kedves Ibanezt pengetők esetleg tudtok válaszolni a kérdésemre?
Miért van az,hogy a német kleinanzeigen ebayen általam talált klasszikus Ibanez gityók(rg550 és társai),de akár az újabbak is,az itthoni használt áraknál kb. 30%-al olcsóbbak?!
A legutóbb felkerült 1 rg 565 tökéletes állapotban 500 €ért tokkal,lemaradtam róla.Most felbukkant 1 itthon sajnos az ebayhez(angol-japán eladók)igazítva 250eFt-ért.Ennyit nem ér nekem.
De a német példa elmondható a többi gyártóra is...
Sziasztok!
Eladósorba került, a képen látható Ibanez S320-as gitárom, van egy kiszemelt hangszer, ami jobban érdekel már.
Ár: 120 000 HuF
Megtekinthető : Esztergom, Tát.
Weathered black szín, 22 jumbo bund, csavarozott Wizard II nyak, ZR rendszerű tremolo, 5 állású kapcsoló.
A hídnál egy DiMarzio pickup teszi a dolgát, a pontos típusát nem tudom sajnos.
Megbízható társam volt, próbateremben és színpadon is megállta a helyét. Ebből kifolyólag néhány helyen kisebb karcok, kopások találhatóak. Szerencsére csak optikai sérülések, a játszhatóságot nem befolyásolják. Jelenleg egy 11-es húrszett van felhelyezve, adok hozzá egy 9-es szettet ajándékba.
Köszi. Nem djent érdekel, abszolút. A sublime nekem nem jött be egyáltalán, de jobban áttúrtam az internetet és úgy néz ki a D-activator jó lesz nekem.
Köszi
Sem a Breed, sem az Evo nem igazán jó metalra, persze gain függő, meg kézben a sound, meg minden, de olyan jó kis röfögős krancsot ezek nem fognak tudni. Ezek elsősorban szólóra jók. Bár az újabb DiMarziokat nem próbáltam, de alapvetően az a tapasztalatom, hogy ők nem ezen a vonalon erősek, már amennyiben ugyanarra gondolunk, egyfajta modern metal soundra, ami kevés gainnel is harap, és dinamikus, pl. djent hangzás. Inkább Sublime vonalon próbálkoznék, nekem főleg azok vannak az RG-imben. Van Breed és Evo2 is itthon, azok is RG-ben, de tényleg csak szólózásnál érzek viszketést, hogy használjam őket, ritmusra sokkal jobb a Sublime.
Halló
RG-be Dimarzio vonalon melyik hangszedő lenne a legjobb választás csanki ridüm, meg póverful palmjut féle játékhoz? Nem a szuterénbe van hangolva a gitár és delejezős mélyekre sincs szükségem. Tudom a breed jól szól benne, viszont ahogy figyelgettem annak elég sok a mélye. Evo és D activator-al van valakinek tapasztalata hárs testű Ibanezben?
Köszi cső
Természetesen! Arra kell ügyelni, hogy az új hangszedők felezhetők legyenek, ha ilyenek, akkor 4 (+1) vezeték jön ki belőlük, ha nem felezhetők, akkor csak 2. Az új hangszedőnél a vezetékek színkódját (tehát hogy melyik vezeték mi) millió helyen megtalálod a neten, így problémamentesen be tudod kötni. Annyira érdemes még odafigyelni, ha egyesével válogatod össze, hogy relatíve azonos jelszintet produkáljanak.
Segítséget szeretnék kérni, azzal kapcsolatban, hogy ha lecserélem a gyári hangszedőket egy alap RG modellben, akkor lehetséges-e ugyanúgy bekötni egy másik fajta hangszedőt, hogy a kapcsoló állásai ugyanazt a funkciót idézék elő? Ha konkrét dologra kell figyelni a hangszedő kapcsán, mi lenne az? Köszönöm előre is a válaszokat!