Lehet mert nő vagyok, nekem a minőség mellett a kinézet is számít nagyon, és erre nagyon csorog... talán ha megnyertem a lottót vagy ha évek alatt összegyűjtöm :( :P
Az előbbi mobilos fotó volt, most rendes géppel csináltam. Elég ütött-kopott látszatra, de nagyon jó árban volt a gitár!!! Hülye lettem volna ott hagyni :)
Ez egy Cort babája volt.
Eredeti Floyd babát kettétörni még sosem láttam. (nem a kocka, hanem a kocka körül tört ketté a srác kezében - nem hiszem, hogy nagyon meghúzta volna... ez ilyen, ennyit tud)
Így van. Kahler Spyderem is van, rengeteg funkció, jó minőség, de nem berregős fajta sajnos... ezért nem szoktam ajánlani, meg hát ritka is. Pláne a pótalkatrész, USA-ból hozatom ha kell.
Meg mondom miért vagyok zavarban. 1 mert még most ismerkedem ezekkel a tremcsikkel. 2, mert http://ibanez.wikia.com/wiki/JEM7V a képek alapján, ez enyém egy edgének tűnik, mert nem hasonlít arra amit te írtál. mind ez a hozzá nem értésem, de azért is kérdezek, hogy értsem tudjam :)
Örülők :) esetleg egy tartalékot érdemes e beszerezni? Én mindent egy életre veszek, sajna ennek manapság egyre kecesebb realitása van. annyira felgyorsult a fogyasztás :( Nem edge? Vagy az ugyan az? Mert az ibanez wiki 3 félét is ír. Szerintem a hangszerész buherált vele valamit, persze nem hátrányára
Bridge:
1993-2002: Lo Pro Edge tremolo
2003-2009: Edge Pro tremolo
2010-2011: Edge tremolo
Sziasztok! Örülök, hogy belefutottam ebbe a tremolós témába, mert én még alig győzök kiigazodni rajtuk :) Tavaly vettem egy Jem gitárt használtan, egy hangszerésztől. 10 éves, elvileg a tremoló is benne, ami lincenszelt. Alább olvastam, hogy a japán licenszeltek jók. Nem mintha most nagyon kitudnám használni, de semmi baja nincs az égvilágon :) A Sa 36fm gitáromon a sat pro tremoló van, amit nyílván sosem fogok nyúzni, max. vibrátózni, de nekem az egyik kedvenc gitárom a meglévők között :) A jem meg hihetetlenül kényelmes fogásilag, sokkal könyebb játszani rajta mint máson. Sőt. Én nem is akarom egyelőre nagyon megszokni, szeretném ha erősödne a kezem. De a légyeg..
Hozzáteszem, mennyire fontos a rendszeres karbantartás.
Elhanyagolással egy eredetit/Edge-et is tönkre lehet tenni hamar.
Viszont egy licenszet is "életben" lehet tartani, ha odafigyel az ember rá.
Nem kell nagy varázslatra gondolni, ezek otthon is elvégezhető dolgok. Például a késeket és a tőcsavarokat tisztára törölni és adni nekik 1-1 csepp olajat. Kb. 5 perc évente. (ha a rugókat kiveszed, az egész Floyd simán kiemelhető a karbantartás idejére, utána pedig ugyanúgy visszaáll hangolásba a rugók visszatétele után - persze a karral rá kell tartani a rugók pakolásánál, de ennyi kézügyessége kell legyen egy gitárosnak :)
A licenszeltek többsége gyenge. Hangja is más (kopogós), és gyorsan kopik, emiatt hangolódik.
Kivételek a japánok (mint mindig :) az Ibanezekbe rakott Edge, Lo-Pro Edge az kiváló minőség. A Gotoh Floyd is jó, amúgy ő gyártja az Edge-eket :)
De a mezei, eredeti Floydra kinézetre hasonlító licenszek 99%-a felejtős, legalábbis ha valaki komolyan gitározik. Másodgitárra azért elmegy némelyik. A Schaller is vállalható.
Egy ismerősömnek nemrég húrozás közben szabályosan kettétört egy licensz baba. Brutális.
Sok az átverés is, eredetinek hirdetik (vagy "elfelejtik" odaírni, hogy licensz) de olyat is láttam már, hogy utólag belevésték, hogy Floyd Rose, mintha eredeti lenne, csak a licensz feliratot "ottfelejtették" a finomhangolóknál :) Szóval vigyázni kell.
Van egy 28 éves eredeti Floydom, és még mindig tökéletes. A 7 húros változata is jó, bár az nem fog ennyit kibírni. Az Ibanez Edge-em közel 20 éves és szintén hibátlan. A Lo-Pro-imat (szintén 20 év körüliek) egyszer "éleztem" eddig. Ezzel szemben a licenszek közül van, aminek az alaplemezét évente élezni kell, de hát 2-3 alkalom után már nem nagyon lehet, mert elfogy az anyag... A tőkékről nem is beszélve, amiatt is gagyi a legtöbb licensz hangja. Lehet tuningolni, de attól még az alaplemez kopás fennállhat.
A lényeg, hogy nem véletlenül kerül annyiba egy eredeti, vagy egy (Lo-Pro) Edge. Teljesen arányban van az áruk azzal, amit nyújtanak, hangban és hosszútávon megbízhatóságban. Olyan gitárba valók, amit élethosszig meg akar tartani az ember. Nyilván egy kezdő gitárba nincs értelme beletenni ilyeneket.
kb. mint amiért mostanában "kitakarják" a feliratot bizonyos márkákon ha nincs érte lovetta. Reklám, signécsör lehetőség, pénz, halala.... De lehet nem jól gondolom.De szerintem: DE! :D
Vigyázz, Satriani egyik tanítványáról beszélsz, ráadásul olyanról aki tényleg tud is játszani :) Viccen kívül, biztosan nem véletlenszerűen alakította át, oka volt rá.
Fura ez a minta rajta, a net szerint ezeket kézzel készítették rajta. Fénytől függően zöldes-kékes-szürkés :)
Ma volt időm jobban megnézni, első tapasztalatok:
- baromi nyílt hangja van, még Guitar Rigen keresztül is
- nyak nagyon megkönnyíti a gitárhősködést, legato, tekerés megy rajta :)
- tremoló nagyon jó, hangolást hibátlanul tartja, berreg, ahogy kell
- hangszedők jók, gondolom részük van abban, hogy abszolút nem fedett a hangszer hangja, pluszpont hogy felezhetőek, egész stratós hangokat is ki lehet hozni
Ami béna: ilyen kategóriás tremolóhoz ez a tremolókar-rögzítés idétlen... még nem lötyög, ill. tettem a két kis műanyag karika alá egy kevés cellux-ot, így jó, de ahogy láttam, elég drágán mérik ezeket a karikákat (10 euró/12 db). Pofátlanság... volt egy Peavey Wolfgangom, ráadásul a koreai és nem USA, annak a karon volt egy menetes gyűrű, amit rá kellett tekerni a foglalatra: sose kopik el, ha akarod lötyög, ha akarod áll, bármi. Szóval ez így béna, méltatlan a hangszer minőségéhez.
Összegzés: baromi jó hangszer, egykori ára alapján - úgy sejtem - a felső kategória alja lehetett - persze ezért még ma sem olcsó.
Hát, lehet hogy valaha Rg560 volt, mert 24 bund, de ez a gitár fixhidas, van rajta egy fél PGM koptató, a pickupváltó a felső szarvnál van, és a nyakon rendes (satu nélküli) nyereg van... alaposan megtuningolhatták :)
Túl sok nem látszik belőle, de RG560-ra tippelnék, lévén HSS, nincs koptató, volt feketében, és 87-92-ig gyártották a leírás alapján ez pedig egy 92-es szám.
Mondjuk ennek a srácnak a farzsebében van a rákkenról.
Mindent olyan lazán kiráz,hogy kész vagyok tőle.
Rengeteg gitárteszt videója van a neten. Őrület a fazon.
Egyébként a saját vélemenyem az, hogy univerzális dolgokat keresni kapufa. Mindent tudni fog so-so, de az igazság az hogy a gyakorlatban többet ér ha valami 1 dolgot tud, és azt tényleg igazán jól.
Ha univerzális kell nem túl nagy jellel, akkor a nailbombot nézegesd szerintem. Painkillerem van 6osban, imádom, zúzni és szólóra is fasza, de cleanre nem ezt ajánlanám. Jugger gecidrága, júniusban ha minden jól megy kipróbálok egy mayonest amiben az van, kíváncsi leszek.
Én is vonzódtam mindig is a vintage-osabb hangzásokhoz, szép ,érzelmes, akár tekerős istrumentális gitárszólókhoz, stb jól illenek szerintem a kissebb outputu hangszedők.
Persze azért a modern metál hangzásokis tetszenek.
Nem kell a nagy jelszint amúgy, nekem volt egy J***son Soloistom, tettem bele egy DiMarzio Virtual PAF-ot (ami elvileg "vintage output"), és úgy átszólt a zenén, mintállat. A Dream Theater Forsaken-jét simán vitte, ami a torzítási mennyiséget illeti. Az óradíjas teremben egy Recto-n és egy ENGL-en is próbáltam.
Mostanában, ha pickupot akarok választani, eleve kis vagy közepes jelszintűt nézek. Nagyon kevés a kivétel.
Oké, ezt is figyelembe veszem. Az RG 370-nél már egyébként felmerült, hogy ki kiéne próbálni Dimarzio Air Classic-okkal, ha Paul Gilbertnek jó volt akkor nekem is lehet jó lenne. Bár neki kőrisben volt az Air Classic nem hársban.
Gondoltam rá, most nézelődök a youtubon van itt több fajta teszt is, BKP Juggernaut, Painkiller, stb.
Az az igazság, hogy valami univerzális pickup kéne, metálhoz is jó legyen, de pl. instrumentális gitárszólókhoz is jó (szép) legyen, vagy tisztára is jó pl.
Vagy túl nagy igényű vagyok?
Sziasztok! Első tapasztalatok egy új 7 húros RG 7421pb-ről, kék poplar burl top. Multkoriban idegenkedtem az RG forma+ mahagóni test kombinációtól, most meg már baromira tetszik. Nagyon könnyű a gitár teste, a régi Parker gitárom jutott róla eszembe, az is mahagóni testű volt és nagyon könnyű, bár az véknyabb volt. Átlátszó lakkozású (vagy milyen) a test, tényleg mahagóninak látszik, de könnyebb a hárs testű RG 370-től. Élőben a poplar burl top is szép, szebb mint a netes képeken. Hiába könnyebb az RG370-től, de több a mélye (ez a mahagóni miatt is van gondolom) meg nagyon jó homogén "egyben" hangja van, jobban mint a hárs RG370-nek. Erősitő nélkül is megpengetve komoly homogén hangja van és ez hallatszik erősítővel is torz hangszineken is. Hiába "csak" Indonéz gyártmány, de nekem most jobban tetszik első nekifutásra, mint a régi Japán Prestige RG 1570-em ( ez már nincs meg). Nagyon kényelmes, hiába 7 húros, nekem nagyon kézre áll. Gyárilag nagyon alacsonyra volt állitva a húrok magassága, de nem zörgött be sehol, kivéve a mély H-húrt mert az olyan alacsony volt, hogy mosott döglött hangja volt, pl lefogtam a 12. búndnál a H hangot, és egyből elhallt a hang. Ezen segitettem, hogy a babát felljebb emeltem, de így már a többi húrnál is feljebb emeltem a babákat, hogy azért (naggyából) egyforma magassan legyenek. Így az oktávot is be kellett lőni természetesen minden húrnál. Igy egy kicsit keményebb lett a húr-nyomás az egész gityón, de még mindig kényelmes azért gyors futamokhoz is. Összehasonlitottam a hangját a Cort Z-customommal is , ez nehéz mahagóni testű jávor toppal, Seymour SH-1 SH-4-gyel gyárilag, nagyon jó komoly hanggal, és nem vallt szégyent mellette, hiába az RG 7421pb-ben csak valami olcsóbb gyári pickuppok vannak (quantum)
Sziasztok! Eladó Steve Vai Jemini torzító pedált keresek, ami nem lehasznált, ütött kopott, lehetőleg dobozostul, ha valakinek van eladó, szóljón e-mailben (nick alatt) :)
Azért, hogy megbizonyosodjak róla,hogy mit veszek. A legtöbb gitár nyakzsebe sokmindent elárul. Pl van egy american standard strattocasterem. A szériaszám alapján 89-90 es. A nyakzsebben ott van a pontos dátom ami szerint 91-es. Vagy,hogy inspekted by. Stb... Én megszoktam nézni, ha van rá mód.
Szó sincs róla, hogy mindegy lenne, mit mondasz a hangszerről. Nyilván mindenki elhiszi, hogy úgy van. De látni kell - én legalább is így gondolkodok - hogy ha veszek egy hangszert, gondolok arra, hogy egyszer majd el akarnám adni. Nagyobb értékű hangszernél 10 érdeklődőből 9 utánaolvas, és ha nem talál semmilyen infót a hangszerről, sőt azt látja, hogy a gyári források alapján nem is létezik ilyen, akkor gyanakodni kezd.
Ez a probléma fokozottan igaz ebay-es eladásra is, ahol a vevő meg sem tudja nézni előre a hangszert.
Mint már mondtam az a hangszer valóban rg3120. Nem volt marva. Ismerem az előéletét. Nekem nincs belőle hasznom,hogy mást mondjak. Már nem az enyém a hangszer és nem ismerem a jelenlegi tulajt. Levettem a nyakát ott 3120 van belepecsételve.De már ezt is írtam. Meg kell nézni. Látszik,hogy gyári.De úgylátom tök mind1, hogy mit írok.
Ez igaz, de a net korában nem nagy dolog utánanézni, mit is hirdetek.
Magánszemélynél még talán ok, de hogy gitárboltosok, akik már láttak egyetsmást...
Ez igaz, de a net korában nem nagy dolog utánanézni, mit is hirdetek.
Magánszemélynél még talán ok, de hogy gitárboltosok, akik már láttak egyetsmást...
Abban nem vagyok biztos, hogy mindenki tudja, mi van az orra előtt - és ez nem csak random magánszemélyekre lehet igaz, hanem profikra is. Pl. a vintage52 nemrég hirdetett egy arany fényezésű Charvel Fusiont azzal, hogy a gitár USA gyártás. A neckplate-en valóban szerepel az USA felirat egyes japán Charveleken is, de ettől még a gitár japán, ezt közepes utánajárással könnyű kideríteni. Én is írtam már marhaságot hirdetésbe, úgy, hogy előtte utánajártam a gitárnak. Aztán amikor rájöttem, nyilván javítottam.
nagyvk: tökéletesen emlékszel, már elkelt a gitár. Kicsit sajnálom, teljesen egyben volt, és olyan pontos hidat még nem láttam, de a törött nyakú 560-at több szempontból jobb döntés volt megtartani.
Az már kikerült a hirdetésből, hogy ilyen nincs az Ibanez katalógussban és ritkasság...
Nem tudom miért gond, ha utólag csináltatott a test, miért nem mondják el, hogy ez utólag belemarva stb...
Nem kell szégyelni, ha jó munka és jobb szájízzel veszi meg az ember, ha tudhatja mi az, mintha gyanús és elkezd agyalni, hogy ez akkor mi. Inkább meg se veszi.
Egyetértek, nehezen lehet visszakövetni 20+ évre ezeket a hangszereket és igazolt származást találni hozzájuk :) persze jogunk sincs kétségbe vonni hirdetők szavát.
s4tch, Te is hirdettél egy Ibanezt néhány hónapja, ha jól emlékszem 570-es volt, arany szerelékkel, az megvan még? csak a lehetőségeket mérem fel
Én má' nem nagyon mondok semmit ezekre. A mahagóni RG kurvára gyárinak néz ki, majdnem minden tökéletes rajta, csak 2 apróságban tér el a saját 560-amtól (a kocka nyak mellett a test elvékonyítása más ívben megy, a "haskivágás" szintén más ívű), de pl. a tremoló ürege hátulról tökéletesnek tűnik, ezt az utángyártott testeken el szokták rontani. Ezzel együtt franc tudja, mi ez: a neten fellelhető anyagok alapján nem létezett 560 mahagóni testtel. 570 volt, olyat fogtam is, de az HSH, nem HSS. Sőt, hirtelen nem tudnék sok mahagóni HSS RG-t mondani. Egy van (8540, j-custom, mahagóni test jávor toppal), de a hirdetett gitár nyilván nem ilyen. Ami ilyen elrendezéssel jött, és néha el lehet csípni, az az 560 (hárs), 760 (hárs), 2560 (kőris), 1560 (hárs). Szóljatok, ha tévedek.
Ugyanez a 3120 is: ez a típus HH elrendezéssel jött 6 éven keresztül. 20 végű típusjellel az Ibanez dupla humbis RG-ket gyártott. A HSH RG-k jellemzően 70-es, nagy ritkán 80-as végű számozást kaptak. Ezek kívül nincs a képeken szereplő típushoz hasonló sem katalógusban, sem fórumokon, sehol.
Ez két, elvileg nem létező gitár. Elhiszek én bármit, elfogadom, hogy ezek gyári gitárok, és a testük így nézett ki akkor, amikor kijött a gyárból, csak azt nem tudom, miért nincs ezekből még egy a világon. Vagy prototípusok, vagy fasztudja.
Amennyit adsz érte.
Én olyan 110 körül gondolnám, ha esetleg csináltatott is a teste.
Bár azt jó lenne tudni. Mióta beszéltünk róla, úgy láttom változott a hirdetés szövege.
Sajnos már nem az enyém. Én elcseréltem egy Strat-ra. Ahogy látom azóta nem volt mókolva rajta semmi. Nem én voltam az első tulaj, hanem az egyik nagyon jó barátom. Aki annak idején többszáz kilométert autózott ezért a hangszerért. Sehol nem volt kapható 3120 HSH. Igazán sokoldalú hangszer. A nagyjelű humbucker hangszedőket jól kiegészíti a qarter pound singli,ha együtt szólnak nincs jelveszteség. Középállásban a két humbucker szól. Felezve szépen csilingel. Én nembírtam megszokni ezt a lapos wizardnyakat, meg a floydot sem. A nyaka nyíl egyenes, a pálca is szépen működik.
Üdv mindenkinek. Az ibanez rg 3120 az enyém volt. Nincs faragva a test gyárilag hsh.Hátulja egész sötétre van pácolva,tehát látszik,hogy igazi mahagon 2 részből áll. A nyakzsebben 3120 van pecsételve. Anno németországból lett behozva. 2000- es,ha jól emlékszem. A tremolo edge japan. Minden eredeti, kivéve az elektronika. Superswitch van benne 2 pushpull potival. Tehát szinte minden variáció lehetséges. Hihetetlen rezonáns test. Az egyik legjobb Ibanez amit valaha fogtam.
Néztem már mert tetszik, de ilyen specifikacioval nem talaltam a neten Ibanezt.
Mahagoni hss leosztassal.
Esetlegkulon csinaltatott test..., de a kepek alapjan eredetinek tunik.