Urak, biztos, hogy ez egy újrafestett gitár? Lassan ott tartunk, mint a hamis, lopott 570-emnél.
Na, de tényleg: a top árnyalata ugyanaz, mint a katalógusban, hátulról nézve meg ezek bizonyos szögből tök feketének néznek ki, lásd pl. itt vagy itt. Nekem egy dolog fura csak rajta: a középső szedő. Máskülönben minden a helyén: gyári színű top, natural binding, sötét hátoldal, lo-pro, három részes nyak, fekete fej, két poti, jelölők a fogólapon, minden úgy néz ki, mint egy 3120-on. Szerintem bőven megér egy próbát, az árat meg nyugodtan meg lehet próbálni lealkudni a módosítások miatt.
Igen, értem. Én egyébként mind a 3 pickuppot lejjebb engedtem, picit másabb igy a hangzás, nekem tetszik, és így nem ükközik bele a pengető a pickuppok fedelébe.
Én is évekig húztam a Bíró Ádit azzal, hogy veszek egy echte '52-es fender telét és rakatok bele vele "Rojszrojszot" (Floyd Rose), meg egy Screaming Demont hátra...
Igen, ezt én is tudom/ismerem. Volt már hsh konfigos gitárom(Ibanez), de nekem annyira nem jön be a middle single coil, hangzásban (sem igazán), meg talán egy picit zavar is, ha zúzni akarok, és pont ott, nem tudom, mennyire érthető, mire gondolok. :D
Nem mindegyik top ilyen látványos, anno itt fórumos kollégának volt ilyen és közel sem volt ilyen erős az erezet. Szerintem egyszerűen utólag belemartak egy singlet.
A 3120 az igazi békebeli darab, ami szerintem éri ezt az árat, fóleg ha '97-es. (Lo-Pro Edge, Air Norton/Tone Zone kombó, ráadásul ehhez a szériához járt a müa keménytok)
DE EZ A GITÁR NEM 3120!
A szín stimmel, a nyaki pozíció jelölők is van binding is de a 3120 HH ez pedig HSH.
továbbá a 3120 mahagóni, gyönyörű jávor toppal, és látod a a fa erezetét. ezen feketére van festve
Én nem tudom hogy mi a hirdetett gitár. Passz, piros!
Ennek tükrében semmiképp nem ér ennyit. Csodálom hogy ezt a V'52-ben megették, mert ritka, kultikus és emiatt emlékezetes darab!
Amikor vettem a HSH pickuppos RG-t, kipróbáltam egy majdnem olyan, csak HH-s RG-t is. A Humbuckerek is megegyeztek. 5 állású pickup váltó van mindkettőben. Az első és utolsó állásban egyforma a hangjuk, de a 3 belső állásban (értelemszerűen) nem.
A HSH-nak a 3 belső pickup állásban Stratocasteresebb hangja van, mint a HH-snak. Ez a Stratós hangzás jól jöhet pl. tiszta funkys akkordozáshoz, stb. stb. stb.
Anno voltak Ibanez talik, szóval kb mindent végig lehetett próbálni. JPM, JEM, UV, PGM, FGM, JS, rakat RG, S, néhány EX. Ami kimaradt de szívesen kipróbálnám az egy jó RGT.
A pickup olyan hogy kinek mi tetszik, ha meghallgatod és bejön akkor hajrá, ha nem akkor meg lehet eladni, cserélni, ez se vészes csak macera. A nagyobb gond amit a kolléga is írt, hogy meg lett fúrva a test. Innentől kezdve még akkor is sokat esett az értéke ha profi módon lett megcsinálva, mert innenről lehetetlen gyári állapotúra alakítani. (egyébként se értem minek kellett ezt elkövetni)
:(((((( hát felejtős akkor tutira, mert lehet hogy nem tákolmány a single coil integrálása, de így.. :D..amúgy nem nekem kellett volna, hanem egy pajtimnak. De a színe amúgy ennek a gitárnak valami kurvanagy szerintem. :)
A konkrét példányt nem ismerem, de a típust igen. Alapvetően a legjobbabb RG-k között van a 3120. Ős-Prestige, ennél jobb RG-t legfeljebb J-Customban kapsz. Jó minőségű mahagóni test, nem papírvékony jávor top, Lo-Pro, amit akarsz.
Ezzel a példánnyal egy bajom van: HSH. A 3120 eredetileg HH volt, a középső szedőt ebbe utólag faragták bele. Meg kell nézni személyesen, milyen minőségű az átalakítás. Ránézésre nem rossz az ára (alsó hangon 8-900 euróért mennek ezek), de nem mindegy, ki esett neki felsőmaróval.
..és ha azt nézzük, hogy ez áll a hirdetésben, hogy..
"A hangszedők (előnyükre) cseréve lettek Seymour Duncan hangszedőkre:
SD `59 (TB 59)
SD Quarter Pound Flat (SSL-4)
SD Screamin` Demon (TB-12) "
akkor sem?
Tremol-No Pin Type, tremolórögzítő. Ez a szerkezet lehetővé teszi az egyszerű váltást a lebegő(két pontos felfüggesztésű), a csak egyirányú, vagy a fix húrláb mód között. Az egyirányú mód azért lehet hasznos, mert ha elszakad egy húr, a többiek mégsem hangolódnak el. A fix húrláb mód nagyon jól működik a húrok nyújtásánál, mert a húrláb nem mozdul és a húrok nem hangolódnak el. A Tremol-No három fő részből áll: tengely, kis blokk, nagy blokk. A nagy blokk tremolótőke felőli végén lévő tüskéje (pin) belekapaszkodik a tremolótőkében lévő lyukba és a nagy blokk a tengelyen csúszik, miközben a tremoló mozog. Amikor a bármely blokkban lévő csavarokat (vagy egyiküket) megszorítjuk, azok rögzítik a blokkot a tengelyhez, ezzel meggátolva a tremoló mozgását. Így állíthatjuk be a fix húrláb módot. Ha a kis blokk nincs rögzítve a tengelyhez, az szabadon csúszhat. Egyirányú módra való váltáshoz a mozdítsuk tengelyt jobbra, a nagy blokk mellett és szorítsuk meg a csavart. Ez lehetővé teszi a tremoló egyirányú mozgását, de a kis blokk nem engedi elmozdulni azt a másik irányba.
Hát akkor élek a gyanúperrel, hogy ott valami nem stimmelt a beépítésnél. Inkább arról szoktak beszámolni, hogy jobb lett a hangkitartás a tremol-nóval.
Nem mintha ezt írtam volna - de ha mondjuk már megvan a gitár, és felmerül az igény a fix hídra, vagy adott specifikációkkal csak floydos gitárt lehet kapni, vagy egyéb, akkor a tremol-no egy csudálatos cucc. Pl. hetes Ibanez a kedvenc fényezésemmel (Vampire Kiss) nem létezett, csak tremolóval. Pl. 7421/7621 nincs a piacon, vagy ha van, az is irreálisan drága. Pl. szembe jön egy kihagyhatatlan vétel.
Egyébként sokan vásárolnak úgy tremolós gitárt, hogy utána egyből kiékeljék a hidat. Koncertkörülmények között a kiékelt, finomhangolós, satus rendszer stabilabb, mint egy nem tökéletes szemöldökkel ellátott fix hidas gitár.
RG7620-at használtam elég sokáig tremol-nóval. Beton stabilan áll a helyén, a nyaki satut 3 másodperc meglazítani egy áthangoláshoz, sőt, ha akarod, le is szedheted őket. A finomhangolók ilyen üzemmódban is tökéletesen működnek. A húrozás sem gáz, mert a tremol-no a csere ideje alatt is fixen tartja a hidat; csak a húr végét kell lecsippenteni, és már helyén is van. Merem ajánlani a tremol-nót, majdnem 100%-os a fix híd fíling, különösebb hátrányok nélkül.
Igazad van, de én szerelmes vagyok az RG szériába, és amikor vettem fix hidast nem tudtam venni, így vettem egy Edge III-ast, jól elvagyunk standard hangolásban
A Z-customot meg lehangoltam C-re (nem drop) és képzeld el nem zörög be sehol, a nyakon nem kellett állitani!
Viszont most visszahangoltam E-re, mert a mélyebb riffekhez inkább 7 húros szerzek be.
Én arra jöttem rá, hogyha nem használom az Ibanez RG-mben az Edge III tremolót, akkor nem kopik, és nem is hangolódik el a gitár, örök élet így a tremoló a gityómban!
Amúgy egyszer ha jól emlékszem egy Extreme koncerten Nuno is úgy használta a Floydos Washburnt, hogy nem volt benne a kar, tehát nem karozott, csak pengetett.
On: Én meg úgy döntöttem (valószinüleg ) , hogy veszek egy új RG7421 PB ( ez már mahagóni mittudom én milyen toppal) Nem volt még 7 húrosom, kezdeti "bohóckodásnak" jó lesz Ha bejön a dolog lehetlesz nézelődni még, ez meg jó lesz piskup cserével tartaléknak.
Off: Amiről a múltkor beszélgettünk: A Cort gyárt 7 húros gitárt, igaz nem a Custom szériában, hanem olcsóbb szériást. én is a múltkoriban vettem észre.
Nem találtam HH-s koptatót RGhez, ezért elkezdtem csinálni... Szereztem plexit. Itt tartok.
HH elrendezés, 3 állású billenőkapcsolóval lesz.
Még az éleket kell csiszolni+csavar helyeket befurni.
Sziasztok!
Ha szeretnétek nagyon jó, és viszonylag ritka Ibanezeket vásárolni, akkor itt az alkalom!
Ajánlom figyelmetekbe ezeket a hangszereket:
Ibanez Univesre 2003-as kiadás, szép állapot Dimarzio Evolution és ToneZone pickupök, hihetetlenül kényelmes, még a két darabból álló nyak. Keménytokjában természetesen.
Ibanez 2820 Prestige széria 2003-as kiadás. A kettes prestige széria legtetejéről beszélünk, össz-vissz 200db készült ebből a színből. EMG 81 - 60 hangszedőkkel van szerelve, és adom hozzá az eredeti Ibanez/Dimarzio gyári szedőket is.
Ára: 280 000 Ft
Ibanez S540 1987-es ELSŐ kiadás. Ebben az évben jelent meg az Ibanez először ezzel a modellel, és csupán egy évig gyártották ilyen pickupkapcsolókkal. Van rajta pár leütődés, de alapjában véve nagyon szép az állapota. Viszonylag ritka hangszer, és ebből a Desert Yellow színből gyártották a legkevesebet.
Ára: 170 000 Ft
Elérhetőségeim:
gusztiplayer kukac gmail pont com
tel.: 06 30 73hetes 78 hetvenöt
Ibanez JS1000 Joe Satriani signature gitár
(2000-ben gyártott, made in japan)
Black Pearl szín
Lopro Edge híd
Dimarzio Fred és Paf Pro felezhető szedők.
15 éves hangszer érett, picit korosodott külsővel.
Hozzávaló gyári keménytokkal és schaller straplockkal!
Tökéletesen full beállítva a guitar.clinic-ben.
A hangszer Bp.17. ker mellett van. (Ecser)
Alku képes ár és további képek, infok emailben.
Csak Kp érdekel! moczar@gmail.com
Szóló hangminták többféle stílusban és gain-en (PODxt):
https://soundcloud.com/moczar/ibanez-js1000
Mint már írva lett, a nato egy mahagónihoz hasonló karakterű fa.
A 4-es széria hárs.
Na most egy japán hangszerben a nato. biztosan nem az alja anyag, abból is lehet válogatni tonálisan megfelelőt.
Viszont egy koreai gitár hárs anyaga valszeg nincs minőségben a egy japánéhoz.
Konklúzió, csakis a japán hangszer jöhet szóba.
Arról nem beszélve, hogy legalább leírják, hogy nato, más gyártók ilyen anyagoknak simán mahagóni nevet adják.
Szó sincs megbántásról,sőt köszi az infót. Valóban nem nehéz döntés, hogy a minőséget válasszam,de azért kérdeztem itt ezen a fórumon ,mert itt naprakész infókat kapok. Nekem is a 620 a befutó. Még egyszer köszönöm.üdv
Annyit tennék hozzá, hogy SAS32-ből már láttam egész jól sikerült példányt, de minőségben annak sincs köze a 620-hoz. Szerintem a 620 az egyetlen, ami megér ebből a háromból hat számjegyű összeget - az viszont egy kiváló gitár lehet.
Nézd nem akarlak megbántani, meg elég fáradt is vagyok, ezért rövid leszek.
A SAS Made in China, Zero tremolóval, 22 bund, tökmás nyak mint az RG-k.
Az RG 4 hárs, jávor toppal Edge III tremolóval, made in indonesia
Az RG 620ról már korábban is beszéltünk itt, ki kell próbálni nato fa ami leginkább a mahagónihoz hasonló, jávor top, és EDGE tremoló, made in Japan.
Ez a 3 NAGYON nem ugyanaz. Ezt mind megtalálod 2 perc guglizással. Namost felteszem a kérdést, ha vehetsz BÁRMIT, hasonló áron, akkor mint veszel? Kínait, indonézt, vagy japánt? Szerintem nem egy bonyolult döntés.
Gulgi a barátod. Meg a Harmony Central is. Érdemes használni.
Sziasztok! Látom van itt 1-2 hozzáértő ,kis segítség kéne. Most akarok Ibanezt venni és van 3 jelöltem Rg620 QMSP, RG4 EX, és SAS 32 EX. szerintetek melyiket éri meg? mind a három 100000 ezer körűl mozog
Van ott pár nemnormális aki hülyének néz mindenkit...
Szépen lépnek le az értékes userek...
Lassan a komplett thomannt bemásolja meg az összes létező kínai fost, és hagyják, sőt ő az egyik vezérürü...
Ahogy a többiek írják, inkább keress egy régebbi RG-t.
A JS amúgy vadállat, nem olcsó, de sokkal inkább megéri az árát, mint ez a fehér RG. Próbáld ki vétel előtt: a JS-eknek a szokásos RG nyakhoz képest kerekebb a nyakprofiljuk, kisebbek a bundok, más a rádiusz, inkább kicsit vintage, Fender-szerű fíling egy ilyen. Volt már pár japán JS a kezemben, mind baromi jó gitár volt. Ha klasszik Ibanezt akarsz, akkor ne ezt vedd, de ha Fender felől érkezel, csak szeretnél valami modernebbet, akkor imádni fogod.
Ja, a battai lomis kufárnál beakadt a gomb a zsidózongorán.
Attól a csávótól egy pengetőt nem vennék. Ezt a gitárt is durván kilóval a piaci ár fölé lőtte.
Jó, a tok menthet a dolgon.
De maga ez a széria nem nagy kaland. A Prestige 2xxx ek tudják kb a régi japán minőséget, a 1xxx széria kb a hatvan rugóy koreai RGk szintje.
Ja, a battai lomis kufárnál beakadt a gomb a zsidózongorán.
Attól a csávótól egy pengetőt nem vennék. Ezt a gitárt is durván kilóval a piaci ár fölé lőtte.
Jó, a tok menthet a dolgon.
De maga ez a széria nem nagy kaland. A Prestige 2xxx ek tudják kb a régi japán minőséget, a 1xxx széria kb a hatvan rugóy koreai RGk szintje.
RG: ennyi pénzért két elfogadható állapotú, régi japán RG550-et is ki lehet fogni... szóval drága.
JS: passz, csak egy JS100-hoz volt "szerencsém", ami valójában egy Cort, de annyira elvette a kedvemet a Satriani szériától, hogy nem is érdekelnek, pláne ennyiért :) Ez már majdnem Ibanez JEM árfekvés, és az 24 bundos, ami neked kellene.
Igazából eluntam, hogy sosem áll a kezemre maradéktalanul egy gitár sem.
A kőrist szeretem, de nem azt amiből azok a gitárok készülnek amiket érdemes lenne megvenni itthonra. Ezért már évekkel ezelőtt nekiláttam elkészíteni a saját kezemre a hangszereket. Ha van nyak jó, ha nincs akkor lehet azt is csinálni.
Annyi beztos, hogy nem úgy kell ezeket a hangszereket elképzelni mint belépő vagy hobbi gitárokat. Sok tervezés meg munka van mögötte, ha csillogós sárgát akarnék akkor az lenne, de kicsit sem vágyom olyanra ami szembejöhet.
Nem tudom mennyiben van, anyag van itthon, a nyak már megvolt.
Asszem Wilkinsonok a szedők. Így is megdörren rendesen, lehetne
fejleszteni jobb szedőkkel de ide a szobába minek.
Össze akartam rakni, egy délután volt az egész, előtte nap meg csak a nyak lett beragasztva, és másnapig préselve.
Az az érdekes, hogy így is az ágyon tartom, ne, hogy bármi baja legyen.:)
Tele direkt javításokkal.
A nyak ragasztott, de vannak régi csavar helyek, gitt van becsiszolva a nykillesztésnél,
A topon is javítások, stb...
Persze maga a hangszer hibátlan, kőris ez is, és szól mint az állat.
A pikap-poti-kapcsoló a megszokott helyen.
A nyak ultra lapos U, markánsa látni, hogy szinte kockás.
Ja, direkt rossz helyre marva a pikapok helye, aztán javítva és rendes helyre téve...:)
Először keret nélkül voltak a pikapok, de azért nem tetszett, mert túlságosan pontos a marás, a keret ratyibb.:)
Olyan sok szép kék-sárga-poros stb... Ibanez van.
Ilyen biztosan nincs.:)
Már régóta kész volt, csak fel kellett szerelvényezni egyébként.