Én igazából sosem szerettem az emgket, hársba inkább a 85öt tenném, vagy valamit az újabbak közül. 81 jó lehet esetleg tressre, de mivel alapban sok a közepe, a hársnak meg általában nincs olyan dögös mélye mint a mahagóninak, hanyagolnám.
Régi japán Ibanez Roadstar II (floydos) hárs testtel nagyon szerette a 85-ös humbis Lukather szettet és a Walley Artsból származó 81-es humbis elődöt is. Akárki akármit mond, a dinamika is megmaradt.
Van, aki szerint hársba a legjobb a Seymour Duncan SH-10 Full Shred. Zenétől függ.
Nekem abban a Roadstarban az eredeti Ibanez szedők is tetszettek.
Nincs sok viszonyítási alapom, ez az első Ibanezem.
http://www.muziker.hu/gitarok/elektromos-gitarok/super-st-tipusu-elektromos-gitarok/p/204659-ibanez-RG-350DXZ-WH
Előtte 10 évig volt japán Jacksonom DXMG,azzal összehasonlítva megállja a helyét. Igaz az a Jackson se csúcsmodell volt.
Használtan vettem,bundcsiszolás volt és a bundvégeket itt is le kellett csiszolni, mert kilógtak a fogólapról, meg teljes beállítást, ápolást is kapott.
Elégedett vagyok vele, ennyi pénzért használt áráért nagyon fasza kis gitár.
Ezen finomítanék Átlag öreg japán RG vs. indonéz Premium, mondjuk egy RG870 (új ára ~250):
- Edge/Lo-Pro vs. Edge Zero II: no contest, a régi bevált hidak sokkal jobbak. A '87-es RG-men az Edge a mai napig tökéletes.
- V7-S1-V8 szett vs. CAP-VM szett: legyen nagyjából egál, bár a régi V szettnek legalább van egy karakteres, '80-as évekre emlékeztető hangja
- faanyagok: a híd mellett talán itt van a legnagyobb különbség, elég megnézni a fogólapokat, vagy megkongatni a testeket
- bundozás: ez kicsit vakrepülés egy huszonéves gitárnál, de az a rossz hír, hogy az új premiumokat is egyből kell vinni síkoltatni. Zoli mesélte múltkor, hogy szépek, szépek a lekerekített bundvégek a Premiumokon, de az a baj, hogy nem egyenletes a kidolgozásuk. Van, amelyik lelóg a fogólapról, és akkor le kell kapni azt a gyönyörű gömbölyű bundvéget...
- tartósság: ha egy öreg RG kibírta a satunál repedés nélkül, akkor örök élet; a Premium meg... Franc tudja. A laminált nyakkonstrukció elvileg segít.
A nyakprofil, kinézet ízlés kérdése, abba nem mennék bele. Az tuti, hogy én azonos áron is az öreg gitárt venném, a híd és a faanyagok miatt szerintem sokkal jobbak az öregek. A régi japánok tudják azt a minőséget, mint az új Prestige-ek, sőt, a hardver sokszor jobb az öregeken (lásd 1527 vs 7620, Edge Pro vs Lo-Pro). Viszont a tavalyi, idei Prestige széria az old school hidakkal bejön, hosszú évek óta először érzem némelyik új típust.
Jók, csak az ár érték arányuk pocsék (mint a legtöbb új gitárnak ugyebár). Egyszerűen nem éri meg megvenni őket.
Persze vannak a "régen minden jobb volt" hívei, de amiket az utóbbi években esetleg kipróbáltam, teljesen rendben voltak. Csak ki a fene vesz mondjuk 300 ezerért indonéz vagy koreai gitárt amikor megkap 140-ért régebbi japánt, ami minimum ugyanolyan jó? kb senki, és ez így is van jól.
Sziasztok!
Az Ibanez JS100 -ról milyen tapasztalataitok vannak? Pár oldallal ezelőtt olvastam ilyeneket, hogy valójában Cort, meg a hardverek ipari hulladékok :) ... De elsősorban használatból eredő tapasztalatok érdekelnének, mennyire hangolódik, mennyire időtálló és megbízható, mennyire éri meg az árát (ebay-en dobálják már 140 k-ért is használtan).
Köszi!
Egyébként majdnem fekete. A topban van kis szürkés-kékes beütés, élőben majdnem fekete, csak a vaku láttatja ennyire világosnak. A test oldala-hátulja teljesen fekete.
L-500XL pickupom volt kétszer is, mahagóniban meg nyárfában. De egyszer sem tetszett igazán. Pedig hát Dime meg Nuno is használta, de mégsem jött be. Keramikus hang, sok gainnel thrash ritmusozni jó, de a szólóhang nem szép.
Szerencsés esetben 130-ra le lehet alkudni egy jó állapotút.
Persze láttam már én is 85-ért, de arra rá kellett volna költeni sokat. Ha a (lo-pro) Edge szét van kopva, rozsdálva, vagy a nyak repedt, akkor el kell gondolkodni...
Hátha valakit érdekel, lesz nemsokára egy eladó Ibanez V7 nyaki pickupom (20 év körüli RG550-ből, de jó állapotú, felezhető és fekete).
Árajánlattal bombázhattok emailben.
Azért ez elég gyakori modell, persze nem 85 ezer forintért :)
(Amúgy a katalógus kép, amit beraktál, az pont a jubileumi 25 éves széria, de te pont nem olyat keresel...)
Kicsit vársz, és szembe fog jönni egy ilyen valamelyik gitáros hirdető oldalon.
Nézd meg jól a nyakat a két saturögzítő csavarnál, lehetőleg ne legyen repedt...
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/150114/EMG_Passz_v__Ibanez__Hangszed__244_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/150114/EMG_Passz_v__Ibanez__Hangszed__244_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Sublime-al kicsit vegyes a tapasztalatom, másik gitárosunknak a zenekarban az van, és nagyon jól szól egy olcsó gitárban is, ellenben rockerviktor Schecter Loomisában nem győzött meg az abban lévő.
Szóval itt is el kell találni hogy mi passzol mibe, nem biztos hogy mindenkinek bejön.
A JEM, a JS és a PGM is Paf Pro-val volt szerelve gyárilag...
Ez bizony így van. Nem szerettem volna én lehúzni semmit,tényleg azt osztottam meg amit olvastam máshol. Nekem eleje-hátulja Breed ISCV2 közép,szettben jött Amerikából,igaz,közepét kikötöttem.
Korodilasz:
Igen,én is ezt szoktam mondani,hogy használt árban egy de ki az aki ezt bevállalja? Biztos van olyan de nem találkoztam még ilyen emberrel. Suhr,Bare Knuckle is nagy dolog itthon,Kinman és egyéb dolgokról meg ne is beszéljünk.
Annyit azért hozzátennék, hogy annyira nem nehéz pickupokat próbálgatni, mivel használtan azért a Dimarzio/seymour pickupok többsége hasonló áron megy, csak meg kell venni, beszerelni, meghallgatni, aztán ha nem jön be tovább adni. Macerás, persze, de közel sem nehéz/lehetetlen.
NYilván más ha manufaktúrális pickupokról beszélünk, de a többség szerintem sosem fogja azokat megismerni sem.
Ez a "Vai-nak jó volt" a korábbi hasonló hozzászólásokra adott poénom volt :)
Nekem egyszer EMG-t kínáltak úgy, hogy "ha a Tankcsapdás Cseresznyének jó volt..." :)
Szóval ez, poén, de a Paf Pro lehúzását nem hagyhattam.
Akinek egy Paf Pro-val "nagy gondjai" vannak, az nézzen alaposan körbe, de leginkább magába... Meg lehet nézni mondjuk az 1991-es Ibanez katalógust: a JEM, a JS és a PGM is Paf Pro-val volt szerelve gyárilag...
Persze, ha valaki nem tud megszólaltatni egy hangszert, annak mindegy, hogy mit kap a kezébe... :)
Amúgy én leginkább Sublime pickupokat használok, na az aztán nincs gitárhősökkel hirdetve, és mégis szuper :)
Bár sok mindenben egyetértek,engedj meg pár apró megjegyzést.
Ha Vainak jó volt,Satriani is ezen játszott .... és?
Ha kiindulok abból,hogy a sound a kézben van és szerintem igen akkor most itt baj van.
Tömegével lehet látni Vai klónokat a neten sőt olyan videókból is szép számmal akad ahol iszonyú rossz hangokat tudnak kihozni JEM gitárokból. Nem hinném,hogy az a helyes út ha valakit másolunk mert nem ugyanolyan zenében gondolkodunk és annyi lehetőség sem áll a rendelkezésünkre mint az említett gitárhősöknek,játéktudást,rutint meg hagyjuk is.
Mindenkinek megvan,hogy mit szeretne hallani,erre kell törekedni és ehhez megválogatni az "eszközöket",legyen az épp hangszedő,gitár vagy erősítő.
Sokáig olvasgattam mikor az én gitáromba kerestem hangszedőt. Olyan példákból sokat lehetett olvasni,hogy fiatalember normálisabb Ibanezbe megvette az EVO-t,mondván Steve Vai,aztán akkora csalódás lett namég,pont ezért,kicsit vékony,fókuszált hang,nem is lehet mindenféle zenében alkalmazni mert elég sajátos karaktere van.
Egy dolog igaz,ma Magyarországon hangszedőket csak úgy próbálgatni nem lehet,ha fórumozol az is szubjektív,kinek mi tetszik,szóval honnan is tudná bárki mikor nincs lehetősége a saját hangszerében kipróbálni.
Pár kiindulási alap Ibaneznél akad,pár példát itt le is írtunk amivel valóban nem lehet mellélőni de kérlek,ne az legyen a kiindulópont,hogy Vainak jó volt. Persze,jó az csak az a kérdés,hogy boldog lesz-e vele az is aki más zenét játszik,más cuccon,más kézzel..stb. Nincs két egyforma hangszer,mi sem vagyunk egyformák,egy cuccot is különbözőképp tudunk megítélni,pedig ugyanazt halljuk és egyikőnknek tetszik a másiknak meg nem.
Első blikkre én is a klasszikus Paf Pro - Tone Zone párost mondtam volna. Klasszikus Dimarzio,nagyon sokáig minden gitárban ez volt. Ahogy Te is írtad,valóban,EVO még akkor nem is volt. Azt mondom amit sok fórumon olvastam,nem magánvélemény volt.
Paf Pro: a korai, klasszikus Steve Vai és Satriani lemezeken még Paf Pro-s gitárokat használtak. Ha nekik jó volt... :) Komolyan, szerintem ez egyik legjobb DiMarzio a Paf Pro, nyakhoz és hídhoz is, és szinte minden fához. Nem nagyon lehet vele mellélőni, el lehet játszani vele sokmindent... Nem azt mondom, hogy mindenre és mindenkinek jó, de aki a Paf Pro-ra "panaszkodik", az azért gondolkozzon el, mert lehet, hogy máshol van a hiba... :)
1990-ben jött ki Steve Vai : Passion and Warfare-je, akkor még az Evo nem is létezett (1993), szóval szegény Vai kénytelen volt Paf Pro-val feljátszani minden idők egyik legjobb instrumentális lemezét. Satriani hasonlóképpen járt el a Surfing with the Aliennel, akkor sem volt még Fred, csak Paf Pro...
Azt hiszem EVO vagy Breed jó választás ezekbe a hárs Ibanezekbe. Sok olyat olvastam,hogy
Breed nyak és EVO hídhoz,láttam ugyanezt fordítva is.A nyakhoz Air Norton hangszedőket is szeretik Tone Zone híddal párban,Paf Pro-ra sokan panaszkodtak. Talán még Chrunch Lab - Liquidfire de az épp nem az én műfajom.
Ha valakinek ez így túl vékony vagy nem tetszik,javaslom vegyen más gitárt. Ezek a gitárok ezt tudják és bár az elekrtonikával lehet játszani,sohasem lesz olyan mély hangjuk mint egy mahagóni Les Paulnak.
Hangszóróválasztás lesz itt még érdekes,mivel Ibanez fórum,nem mennék bele de a sokak által kedvelt Celestion V30 is egy középborotva amin pláne előjön a hárs gitárok jó vagy rossz tulajdonsága.
Azt gondolom,meggyőzni nem kell és nem is lehet senkit,nagyon szubjektív dolog,kinek mi tetszik. Faanyagok,ugyanazon sorozaton,évjáraton belül is szórnak a gitárok,nehéz igazságot tenni de szerintem nem is kell.
Sziasztok!
'99es japán RG 507,ahogy előttem is írták,az a 4,5kg.-os,dög nehéz,kevés ilyen Ibanezt láttam. Sokáig keresgettem hangszedőt,hónapokig néztem a fórumokat. Én nem vagyok metálarc, egy olyan hangszedőt kerestem ami harap azért rendesen de nem igazi metál.
Az előttem szólóknak abban bizony igaza van,hogy van a hársnak egy fókuszált közepe amit szerintem a tremoló csak tovább vékonyít. Breed szövetében ott valami finomság a hang alján amitől nekem nagyon tetszik. EVO remek bár azt hiszem ez a hangszedő az éger JEM7V-ben szól igazán.
Másik gitárom egy hárs,jávor top MusicMan copy fix húrlábbal. Seymour SH2-TB4.
Ez is elég világosan szól erős a gyanúm,hogy ezt is a hársnak köszönhetem. Kicsivel vastagabb de nem tudnám most megmondani,hogy elektronika a jávor top vagy a fix húrláb de ennek a gitárnak azért szebb tiszta hangja van,pláne Seymour SH2 felezve magában. 10-es húrok,szól ez is mint a hülye,bárhová viszem néha jobban szeretik mint az Ibanezt,sokkal egyértelműbb a hangja,az a fajta ami " az arcod előtt szól két centivel. " Volt alkalmam egy PRS 22-vel úgy összehasonlítani,hogy egyiket kihúztuk,másikat bedugtuk... nagyon drága gitárt vásárló barátomnak nem volt őszinte a mosolya pláne ha ár/érték arányt nézzük. Hang vagy minőség miatt bizony nem maradtam szégyenben,nyilván minden más,kidolgozás egyebek,persze PRS de itt most hangról beszélünk.
Oroszlánbarlangos Lengyel András építette mindkettőt,ő azt mondta,hogy nem rosszabb vagy jobb...más. Most az egyikkel a tisztától blues-on át klasszikus rock,pirítani ott az Ibanez,shred nálam nincs,egyetlen dolog amiben a Triamp se lenne partner.
Nekem azt gondolom elég,sok is most épp egy Kettner Triamp-on szólnak a dolgaim,hárs ide vagy oda,nem panaszkodhatom.
Keresek Ibanez RG3XXV gitárt.Ha tud valaki eladót, kérem jelezze.
2015-01-17 09:21 |
#64068
Látom lett egy kis zavar a kommentem miatt.
Újra jelezném mint ahogy már leírtam, hogy az én ízlésem az, aminek nem felel meg a hárs.
Csöppet sem zavar ha másnak bejön, mint visszaolvasva látni is lehet senkit nem akarok meggyőzni az ellenkezőjéről és meggyőződésem, hogy engem sem lehet.
Vettem nem rég egy RG7421-et, gyárilag 7621-es nyakkal és SD Blackoutokkal. Nem tudom eldönteni sajnos a pu-k miatt, hogy ez az 1999-es gyártású fa milyen lehet nem aktív cuccal, viszont,ha igaz, akkor ez amerikai hársfa és kifejezetten jól szól, pedig én is kijelentettem, hogy nem szeretem a hárs gitárokat. Van még egy RG 2570 itthon, abban hátul most egy Crunch Lab van, de bevallom nem vagyok elégedett még.
A hárs valahogy elmossa az alját, nem nyikorog, csak "egyenesen" szól, túl kiegyenlített, nincs kraft. Eddig ezt mondtam róla... talán a fix húrláb is erősen közbeszól a 7421-nél.
Rengeteg különbség van hárs és hárs között is. Nekem semmi bajom vele, ha jó minőségű. A jó öreg '87-es RG560 úgy szól, mint az ökör, és rezonánsabb, mint bármelyik gitárom. Korábban volt 4 db RG7620 is itthon, mindegyiknek elégedett voltam a hangjával. Az egyik kedvenc hatosom egy Jackson Professional volt, szintén hárs testtel, annak gyári szedőkkel is hatalmas karcos, szikár, metsző hangja volt. Az sem véletlen, hogy egy csomó zenész végül hárs gitár mellett köt ki akkor is, ha nem az anyagiak vezérlik. A Suhr egészen drága és csodás hangú gitárjai is hárs testtel, juhar toppal jönnek.
Egy friss indonéz hárs testtől nem szabad ugyanezt várni.
A hárs szerintem inkább szolisztikus célojra jó.
Pl. Petrucci, Van Halen, Satriani, Vai.
A mahogány meg tökös rock and roll, metál v. meleg tiszta hangra.
A hárs sterilebb az biztos.
2015-01-16 09:24 |
#64058
Az amerikai hárs más tészta, de azt csak komolyabb modelleknél, illetve régen használták.
Ez is csak üzlet, a profit a lényeg.
Északi normális kőrist sem használnak, mert ugyan az szól rendesen, de késevő, ellentétben a puha délivel.
Az RG-m 4,5 kg lett.
Ugyan nem a súly teszi a hangot több esetben, de ez a gitár úgy szól, ahogy kell.
Meg melyik mahagóni nameg melyik hárs! Amikor a jem555öm volt (amerikai hárs) azzal egy időben használtam egy rg2550et is (fogaamsincsmilyenhárs) és bizony a jem hangban csúnyán verte (persze a gyári evokkal) miközben súlyra is könnyebb volt. Csak a trem volt gatya.
Volt több hárs gitárom is, de be kellett látnom hogy sosem lesz számomra az igazi. Nincs meg az a dögös alja mint egy mahagóninak, és nekem ez kell ha van LP-d tudod miről beszélek. Még a kőris sem az igazi az én fülemnek.
Nagy vonalakban mindenki a véleményét/tapasztalatát írja le.
Egyértelmű, hogy ez egyénre szabott, így ami nekem nem tetszik, másnak viszont igen.
Az igazság az, hogy próbálgatni kell, szokott menni a pár hetes cserebere
így nem kell folyamatosan pénzt áldozni.